eitaa logo
راه روشن
82 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
37 فایل
اهداف و مباحث این کانال: آشنایی و تبیین جریانات فکری، سیاسی، مباحث تاریخ اسلام، تاریخ تحلیلی سیره و زندگانی معصومین(ع)، اخبار روز منطقه وجهان، ویژه طلاب خواهر و فعالین عرصه فرهنگی از میان دانشگاهیان، دبیران، مربیان عرصه فرهنگی ادمین: @Yaskabood10
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 مراسم عمامه گذاری طلاب توسط آیت الله العظمی سبحانی+ تصاویر همزمان با عید غدیر خم، تعدادی از طلاب به دست حضرت آیت الله سبحانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند. ◻️ حضرت آیت الله سبحانی در این مراسم حین عمامه گذاری خطاب به افرادی که بدست ایشان ملبس شدند، گفتند:ما طلاب برخی حلال ها را برای خود حرام می کنیم! ( یعنی تا قبل از تلبس برای ما مباح بود). این مرجع تقلید افزودند: طلاب بعد از تلبس باید مراقب رفتار خود باشند،مرحوم آیت الله داماد می فرمودند: راه رفتن یک فرد طلبه باید خودش تبلیغ دین باشد. @HawzahNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام 🍀صبحتون معطر به ذکرصلوات برمحمدوآل محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)❤️ به رسم ادب هرصبح: السلام علی رسول الله وآل رسول الله🌸 السلام علیک یااباعبدالله الحسین🌷 السلام علیک یابقیة الله فی ارضه(عج)🌷 ⚘جمیعاو رحمت الله و برکاته 🔴و لعن اعدائهم اجمعین ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاهکاری از شعبان صیاد أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا آيا در [معانى] قرآن نمى‏ انديشند اگر از جانب غير خدا بود قطعا در آن اختلاف بسيارى مى‏ يافتند تلاوت های این قاری برجسته مصری همراه با حزن و سوزی خاص همراه است که تا اعماق دل ها رسوخ کرده و قلب ها را جلا می دهد. ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 غدیر، هدایتگرِ بشر 📹 نماهنگی از بیانات رهبر انقلاب به مناسبت عید غدیر 🏷 ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅ا 🕋قال أمير المؤمنين علي (عليه السلام) : ▫️أَنَا بَعْدَ الرَّسُولِ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ ➖من بهترین خلق پس از پیامبر هستم 🕋قالت مولاتنا فاطمه الزهراء (سلام الله علیها): ✨أَنَا الْبَرَّةُ الزَّكِيَّةُ و من اصل بِرّ و تزکیه هستم 📓خطبه مفاخره (لإبن شاذان قمی) ص۸۰
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ ⚜️قال علي (علیه السلام) : أَنَا بَعْدَ الرَّسُولِ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ ⚜️قالت فاطمه (سلام الله علیها): أَنَا الْبَرَّةُ الزَّكِيَّةُ و من اصل بِرّ و تزکیه هستم *⃣یکی دیگر از شئون حضرت خاتون فاطمه زهراء (سلام الله علیها) که در خطبه مفاخره بیان می شود، «الْبَرَّةُ الزَّكِيَّةُ» است. ☑️واژه «ابرار» در مطلق معنا، دلالت بر ائمه (علیهم السلام) دارد. 🔹إِنَّ الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ... ؛ در جریان سه روز روزه نذری و اطعام مسکین و یتیم و اسیر در شأن اهل بیت رسول (علیهم السلام) نازل شده است. ▫️فهبط عليه جبرئيل (عليه السلام) بهذه الآيات: ‏▫️إِنَّ الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كانَ مِزاجُها كافُوراً.. ▫️يُوفُونَ بِالنَّذْرِ يعني عليا و فاطمة و الحسن و الحسين و جاريتهم فضة ... وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ‏ ‏ مِسْكِيناً ‏ وَ يَتِيماً 📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۵ ؛ ص۵۵١ بحار الأنوار ؛ ج‏٣۵؛ ص٢۴٠ 🔹همچنین در روایت دیگر از حضرت حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) بیان شده که در تمام آیات حضرت قرآن که لفظ «ابرار» به کار برده شده است، در مطلق معنا دلالت بر اهل بیت رسول (علیهم السلام) دارد. ➖عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ (علیه السلام) قَالَ: ▫️كُلُّ مَا فِي كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ إِنَّ الْأَبْرارَ فَوَ اللَّهِ مَا أَرَادَ بِهِ إِلَّا عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ فَاطِمَةَ وَ أَنَا وَ الْحُسَيْنَ ▫️لِأَنَّا نَحْنُ أَبْرَارٌ بِآبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ قُلُوبُنَا عَلَتْ بِالطَّاعَاتِ وَ الْبِرِّ .. ▪️ما نیکوکارانی هستیم که قلوب مان با برّ و نیکی ملازم شده است 📓مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏۴ ؛ ص٢ 📓بحار الأنوار ؛ ج‏٢۴ ؛ ص٣ 🔹همان طور که در تفسیر شریفه زیر نیز به همین نکته اشاره شده است: ‏➖إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِي نَعِيمٍ (سوره انفطار، آیه ۱۳) ▫️عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السلام)‏ : ▫️الْأَبْرَارُ نَحْنُ هُمْ . 📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص٧۴۶ ☑️اما در معنا و بطنی دیگر، هر برّ و نیکی از فروعات ائمه (علیهم السلام) است. ▫️عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام، قَالَ: ▫️نَحْنُ أَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ، وَ مِنْ فُرُوعِنَا كُلُّ بِرٍّ 📓الكافي ج‏۸ ص۲۴۲ 📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص٢٢ 🔹به همین دلیل است که مطابق روایاتی دیگر، «ابرار» دلالت بر شیعیان دارد. ➖وَ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ لِلْأَبْرارِ (سوره آل عمران، ص۱۹۸) ▪️قال رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم): ▪️أصحابك‏ (یا علی) الأبرار 📓تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج‏٣؛ ص٢٩٨ 📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏١ ؛ ص٧٢٩ 🔹چرا که ابرار کسانی هستند که نامه عملشان مرقوم شده است با حبّ محمد و ال محمد (علیهم السلام). ☑️بنابراین منظور از «ابرار» در آیات حضرت قرآن ، شیعیان امیرالمومنین علی (علیه السلام) هستند و هر «بِرّی» در عالَم از فروعات ائمه (علیهم السلام) است. 🔹به همین دلیل است که در آیه دیگر از ائمه (علیهم السلام) با وصف «بررة» توصیف شده است و نه « ابرار» (برّ در قالب اسم فاعل). ➖بِأَيْدِي سَفَرَةٍ * كِرامٍ بَرَرَة (سوره عبس،‌ آیات ۱۵ و ۱۶) ▪️به دست سفیران الهی، ‌سفراء بین الله و بین خلقه، که همان بزگواران نیکان یعنی ائمه (علیهم السلام) هستند. ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
▫️عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام): ‏▫️فِي قَوْلِهِ تَعَالَى‏ بِأَيْدِي سَفَرَةٍ كِرامٍ بَرَرَةٍ قَالَ هُمُ الْأَئِمَّةُ علیهم السلام. 📓تفسير القمي ؛ ج‏٢ ؛ ص۴٠۵ 📓مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏٣ ؛ ص١٠٣ 📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص٧٣٩ 🔘اما حضرت الطاهرة المطهره (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مفاخره بیان می فرمایند که من «برّة الزکیة» هستم، یعنی اصل برّ و اصل تزکیه هستم. ◀️ ائمه (علیهم السلام) مطلقِ برّ هستند و هر عمل نیکی در عالَم از فروعات ایشان است و شیعیان شان «ابرار» نامیده می شوند؛ اما « اصل برّ» از حضرت امّ الائمه (علیها السلام) سرچشمه گرفته است. ➖رَبَّنا إِنَّنا سَمِعْنا مُنادِياً يُنادي لِلْإيمانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنا .. وَ تَوَفَّنا مَعَ الْأَبْرار (سوره آل عمران،‌آیه ۱۹۳) ☑️هر کس برای داخل شدن در زمره «ابرار» ،‌ ابتدا باید تزکیه شده باشد؛‌ ابتدا باید متعلق مشیت الهی مبنی بر تزکیه و طاهر شدن قرار بگیرد. ➖وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ ما زَكى‏ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَداً وَ لكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشاءُ (سوره نور،‌آیه ۲۱) ◀️این تزکیه و طهارت به دست حضرت زکیه المطهره (سلام الله علیها) صورت می پذیرد. به عبارت دیگر هر کس را که حضرت زهراء (سلام الله علیها) ، اراده تزکیه ی قلب او را بنماید،‌ ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در قلب او جای می گیرد و به آن میزان طاهر و زکی می شود و در زمره «ابرار» داخل می شود. ▫️عن ابی ذرالغفاری عن رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم): ▫️فَمَنْ أَرَادَ أَنْ يُطَهِّرَ قَلْبَهُ‏ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ عَرَّفَهُ وَلَايَةَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ 📓كتاب سليم بن قيس الهلالي ؛ ج‏٢ ؛ ص٨۵٩ 📓بحار الأنوار ؛ ج‏۴٠ ؛ ص٩۶ 🖋این مشمول اراده و مشیت الهی قرار گرفتن جهت تزکیه و داخل شدن در زمره «ابرار» به دست حضرت «برّة الزکیّة» فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در عالَم صورت می پذیرد. 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ⚜️ ستر الله ⚜️ «عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‏ غَيْبِهِ أَحَدا»؛ دانای غیب اوست و هیچ کس را بر اسرار غیبش آگاه نمی‌ سازد. ﴿ سوره مبارکه جن، آیه ۲۶ ﴾ ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا وجود مقدس حضرت غیب عالم امکان مولانا بقیة الله الأعظم «ستر الله» می باشند (۱). لذا در نصوص به القاب ذیل توصیف شده اند: «الحُجَّة الْغائِبِ الْمَسْتُور» (۲)، «حقّ مستور» (۳)، «مظفَّر مستتر» (۴)، «امام مستتر» (۵)، «السّرّ المستودع» (۶)، «مُحتَجَب» (۷)، «حِجَابَ اللَّهِ الْأَزَلِيِّ الْقَدِيم‏» (٨)، «حجاب اللّه الأعظم الأعلى‏» (٩)، «محفوظ» (١٠)، «وِقَايَةَ اللَّهِ وَ سِتْرَه‏» (١١)، «حضرت غیب» (١٢) و «غائب» (١٣). در تبیین این لقب شریف به شأن ذاتی آن حضرت که «غیب» است می توان اشاره کرد؛ «أَمَّا الْغَیْبُ فَهُوَ الْحُجَّهًْ الْغَائِبُ» (١٤). سرّ اللهی که در صورت ظاهر از دیدگان عموم خلق در ستر و حجاب هستند و در صورت باطن نیز حقیقت معنای غیب می باشند. در خصوص احتجاب ظاهری آن حضرت از دیدگان خلق در نصوص عواملی چون: کثرت ذنوب خلق و ستم آنان به خودشان (١٥)، در امان ماندن حضرتشان از شرّ ظالمین (١٦)، ابتلای خلق و تمییز خبیث از طیب و مومن ومطیع (١٧) ذکر شده، لذا ذات اقدس الهی آن حضرت را محفوظ و مستور از دیدگان نامحرمان نگاهداشته تا آن زمان که اذن بر ظهور فرماید (١٨). بنابراین علت اصلی احتجاب آن حضرت، خلق می باشند و الا وجود مقدس آن حضرت حاضر در هر مکان، و مطلع و محیط بر جمیع مکنونات ضمائر و سرائر بوده و آنی از أخبار و أحوال خلق غافل نمی باشند (١٩). اما در خصوص احتجاب آن حضرت در بطن معنا می توان به این مهم اشاره کرد که وجود مقدس امام سرّ اللهی است که حقیقت امر ولایتشان و کنه معرفت به ساحت مقدسشان درک نمی شود؛ «ظاهره امرٌ لا یُملَک و باطِنُه غَیبٌ لا یُدرَک» (٢٠) و «إنَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ غَيْبَة.. إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ تَعَالَى وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ وَ غَيْبٌ‏ مِنْ‏ غَيْبِ‏ اللَّهِ‏» (٢١). در واقع وجود مقدس امام زمان خود ستر و حجاب میان خلق و خالق است؛ «هُوَ السِّتْرُ وَ الْحِجَابُ فِيمَا بَيْنَ اللَّهِ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ» (٢٢)، لذا به حجاب الله الأزلی القدیم خوانده می شوند و آنکه در حریم ولایت امام زمانش قرار گیرد، ایمن از آفات و بلایا خواهد بود؛ «مُسْتَتِرٌ عَنِ المَهَالِك بِدُخُولى في ذِمَّتِكُم وَ أَمانِكُم» (٢٣) و «مُحْتَجِبٌ بِذِمَّتِكُم» (٢۴). ادعیه موسوم به «حجاب ائمه اطهار (علیهم السلام)» نیز در همین مقام است (٢۵). ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
📜حاضران به غائبان برسانند... یعنی در رگهای زمان جریان دارد، و به تمام تاریخ خواهد رسید..💐 حتی به امروز...به تو و تنهایی ات ! و زمین عجیب عطر تورا ڪم دارد،یوسف فاطمه✨.. ✨ڪجایی میزبان ❣دلمان به غدیری خوش است.... ڪه تو؛ سایه سرمان باشی.... 🔻به انتظار، می ایستیم! تا غدیری...ڪنار تو... جز چشم براهی ات... ڪار دیگری در زمین نداریم... 🌼السلام علی عناصر الابرار، و دعائم الاخیار... و ساسه العباد... و ❣ارڪان البلاد ❣و.... ارڪان البلاد ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝