eitaa logo
راه روشن
79 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
37 فایل
اهداف و مباحث این کانال: آشنایی و تبیین جریانات فکری، سیاسی، مباحث تاریخ اسلام، تاریخ تحلیلی سیره و زندگانی معصومین(ع)، اخبار روز منطقه وجهان، ویژه طلاب خواهر و فعالین عرصه فرهنگی از میان دانشگاهیان، دبیران، مربیان عرصه فرهنگی ادمین: @Yaskabood10
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋📜🕋📜🕋 🕋 🔰قال أمير المؤمنين علي (عليه السلام): ▫️إِنْ أَرَدْتَ الْمُونِسَ فَالْقُرْآنُ يَكْفِيكَ ✔️اگر به دنبال مونس می گردی،‌ حضرت قرآن برای تو کافی است ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا 🖋اُنس در لغت به معنی الفت و رابطه، دوستی و وابستگی است و در مقابل وحشت قرار دارد؛ أنس با شیء به معنای آرامش یافتن با آن شیء‌ است . ◀️آنچه که در کلام اهل بیت (علیهم السلام) ،‌ به عنوان تام ترین و بالاترین شیء ای که با آن انس گرفته می شود، معرفی شده، «حضرت قرآن» است: ▫️مَنْ‏ أنِسَ‏ بِتِلاوَةِ الْقُرْآنِ لَمْ تُوحِشْهُ مُفَارَقَةُ الإِخْوَانِ»(۱): هرکس با حضرت قرآن انس بگیرد، از جدایی دوستان وحشتی نخواهد داشت ▫️ إِنْ أَرَدْتَ الْمُونِسَ فَالْقُرْآنُ يَكْفِيكَ (۲): اگر به دنبال مونس می گردی،‌حضرت قرآن برای تو کافی است ▫️طَلَبْتُ الْأُنْسَ فَوَجَدْتُهُ فِي قِرَاءَةِ الْقُرْآنه (۳): حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) فرمودند دنبال مونسی بودم که در پناه آن، آرامش پیدا کنم، آن را در قرائت حضرت قرآن یافتم. ◀️انس با حضرت قرآن و معیت با آن، از چنان عظمت والایی برخوردار است که حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) در شب عاشوراء و در میدان عبودیت کربلاء ، به حضرت علمدار مولانا ابالفضل العباس (علیه السلام) توصیه نمود تا یک شب را از دشمن به جهت عبادت و تلاوت حضرت قرآن مهلت بگیرد و با تصریح به «حبّ به تلاوت حضرت قرآن» (۴) ، انس با آن را به عنوان سیره ای در مکتب حسینی (علیه السلام) اعلان نمودند. سیره ای که تمامی اصحاب حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) در میدان عبودیت هستی، به آن مشغول بوده و لذا نقل است که از پشت خیمه ها، صدایی كَدَوِيِّ النَّحْلِ (همچون صدای زنبورهای کندو عسل) از عبادت و تلاوت حضرت قرآن به گوش می رسید. (۵) ⏪شأن «معیت با حضرت قرآن» که در کلام مولانا سیدالساجدین (علیه السلام) ذکر شده، شأنی است که به سبب انس با حضرت قرآن حاصل می گردد: ⚜«لَوْ مَاتَ مَنْ بَيْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ يَكُونَ الْقُرْآنُ مَعِي» (۶): اگر اهل مشرق و مغرب همگی بمیرند،‌ پس از آنکه حضرت قرآن با من است، وحشتی نخواهم داشت». ☑️به عبارت دیگر، انس با حضرت قرآن ما را به معیت با حضرت قرآن می رساند و هر چه این انس عمیق تر و کامل تر باشد، معیت با حضرت قرآن نیز کامل تر و تام تر خواهد بود. _________ (۱). تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص ۱۱۲ (۲). جامع الأخبار(للشعيري) ؛ ص۱۸۱ (۳).مستدرک الوسائل،ج۱۲، ص۱۷۴. (۴).« أَنِّي كُنْتُ قَدْ أُحِبُّ الصَّلَاةَ لَهُ وَ تِلَاوَةَ كِتَابِهِ..»؛بحار الأنوار ج۴۴ ص: ۳۹۲ (۵) «بَاتَ الْحُسَيْنُ علیه السلام وَ أَصْحَابُهُ تِلْكَ اللَّيْلَةَ وَ لَهُمْ دَوِيٌّ كَدَوِيِّ النَّحْلِ» ؛ تسلية المجالس و زينة المجالس (مقتل الحسين عليه السلام) ؛ ج۲ ؛ ص۲۶۷؛ للهوف على قتلى الطفوف (ترجمه فهرى) النص، ص: ۹۴ (۶). الكافي؛ج۲ ؛ ص۶۰۴
🕋📜🕋📜🕋 🕋 ✨و قُرْآناً فَرَقْناهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلى‏ مُكْثٍ وَ نَزَّلْناهُ تَنْزيلا (سوره اسراء،‌آیه ۱۰۶) ✨فَإِذا قَرَأْناهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَه‏ (سوره قیامت،‌آيه ۱۸) *⃣از مصادیق انس با حضرت قرآن که خداوند عزوجل در آیات کتاب الله ،‌ مؤمنین را به آن ترغیب و تحریض می نماید، «قرائت حضرت قرآن» است. ◀️شأن قرائت حضرت قرآن در مطلق و در وحدت معنا، مخصوص حضرات قرآن ناطق (علیهم الصلوة و السلام) است که تا قرآن صامت از لسانِ قرآن ناطق قرائت نشود، کسی قادر به قرائت این مصحف شریف نمی باشد؛ چنانکه خداوند عزوجل با بیان « لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ» (سوره اسراء،‌آیه ۱۰۶) این شأن را مخصوص حضرت ختمی مرتبت و حضرات معدن وحی الله (علیهم الصلوة و السلام) معرفی می نماید؛ لذا قرائت برای مؤمنین، در تِلو و به تبعیت از قرائت حضرات قرآن ناطق صورت می پذیرد. ☑️علاوه بر این معنای باطنی، حتی در ظاهر و به جهت نحوه قرائت ظواهر آیات حضرت قرآن نیز، مؤمنین به قرائتی امر شده اند که با خصیصه ی «تبعیت از قرائت ما» همراه باشد،‌ یعنی به تبعیت از قرائت ذوات مقدسه آل الله (علیهم السلام) صورت پذیرد؛ چنانکه در شریفه ۱۸ سوره مبارکه قیامت بر این مهم تأکید شده است: «فَإِذا قَرَأْناهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَه» (سوره قیامت،‌آيه ۱۸). 🔰لَيْسَ شَيْ‏ءٌ بَعْدَ تَعَلُّمِ الْعِلْمِ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ مِنْ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ 🖋همانا پس از کسب نورانیت علم، هیچ چیز نزد خداوند عزوجل، محبوب تر از قرائت قرآن نیست ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا *⃣حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) اهمیت مداومت بر قرائت حضرت قرآن و انس با آن را اینگونه بر مؤمنین متذکر شدند که خطاب به سلمان محمدی (علیه الرحمة) فرمودند : ⚜يَا سَلْمَانُ عَلَيْكَ بِقِرَاءَةِ الْقُرْآنِ اي سلمان، بر تو باد به قرائت حضرت قرآن مداومت داشته باشی ◽️و پس از برشمردن آثار و برکات فراوانِ قرائت حضرت قرآن،‌ بر این مهم تاکید نمودند که: ⚜فَإِنَّهُ لَيْسَ شَيْ‏ءٌ بَعْدَ تَعَلُّمِ الْعِلْمِ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ مِنْ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ 🖋همانا پس از کسب نورانیت علم، هیچ چیز نزد خداوند عزوجل، محبوب تر از قرائت قرآن نیست. 📔جامع الأخبار(للشعيري) ؛ ص۳۹ ✔️به عبارت دیگر، «کمال قرائت» زمانی است که مؤمن با حمل علم نورانی آل محمد (علیهم السلام) به قرائت حضرت قرآن مشغول شود. بدین معنا که قرائت مؤمن به میزان علمی که از حضرات قرآن ناطق (علیهم السلام) در باب معانی آیات کسب نموده،‌ به قرائت کامل و مرضیّ ربّ نزدیک تر است و به تبع از آثار و برکات قرائت نیز بیشتر منتفع می گردد. ⏪اما آنچه که در اینجا محط بحث است، سفارش به قرائت همین ظواهر آیات است که بندگان به «ما تیسر منه» امر شده است. ☑️امر به قرائت «ما تیسّر من القرآن»، مضمون شریفه ۲۰ سوره مبارکه مزمل می باشد: ✨إِنَّ رَبَّكَ يَعْلَمُ أَنَّكَ تَقُومُ أَدْنى‏ مِنْ ثُلُثَيِ اللَّيْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ وَ طائِفَةٌ مِنَ الَّذينَ مَعَكَ وَ اللَّهُ يُقَدِّرُ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ عَلِمَ أَنْ لَنْ تُحْصُوهُ فَتابَ عَلَيْكُمْ فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ أَنْ سَيَكُونُ مِنْكُمْ مَرْضى‏ وَ آخَرُونَ يَضْرِبُونَ فِي الْأَرْضِ يَبْتَغُونَ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَ آخَرُونَ يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنْهُ وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ أَقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً وَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ هُوَ خَيْراً وَ أَعْظَمَ أَجْراً وَ اسْتَغْفِرُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيم‏ (سوره مزمل، آيه ۲۰) 🔘مطابق شریفه فوق، آنچه که مؤمنین در باب قرائت حضرت قرآن به آن أمر شده اند، قرائت «ما تیسّر منه» یعنی قرائت به هر میزانی است که برای بنده، میسور و مقدور باشد. قرائت میسور و مقدور، در کلام حضرات قرآن ناطق (علیهم السلام) به قرائت «ما تيسر منه لكم فيه خشوع القلب و صفاء السرّ» تعبیر شده است، یعنی قرائت به میزانی که با خشوع قلب و صفای باطن همراه باشد: ▫️عن الرضا عن أبيه عن جده علیهم السلام في قوله تعالى: «فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنْهُ» قال: ما تيسر منه لكم فيه خشوع القلب و صفاء السرّ. 📔تفسير أحسن الحديث، ج۱۱ ص: ۴۱۱ 📔مجمع البيان ج ۱۰ ص ۳۸۲ 📔 تفسير منهج الصادقين في إلزام المخالفين، ج۱۰ ص: ۵۵ 🖋به عبارت دیگر، مؤمنین به قرائتی امر شده اند که با حضور قلب و نشاط و اقبال همراه باشد.
🕋📜🕋📜🕋 🕋 🔰تکلّم به حضرت قرآن ◀️یکی از مصادیق انس با حضرت قرآن، تکلّم به حضرت قرآن است؛ چنانکه در حدیثی از حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (علیه السلام) وارد شده است: ⚜️ قالَ أميرالمؤمنين علی (علیه السلام): ▫️لِيَكُنْ كُلُّ كَلَامِكُمْ ذِكْرَ اللَّهِ وَ قِرَاءَةَ الْقُرْآنِ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) سُئِلَ أَيُّ الْأَعْمَالِ أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ قَالَ قِرَاءَةُ الْقُرْآنِ وَ أَنْتَ تَمُوتُ وَ لِسَانُكَ رَطْبٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ تَعَالَى 🖋باید تمام کلام شما ذکر الله و قرائت قرآن باشد ،‌ همانا از رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) از افضل اعمال سوال شد، آن حضرت فرمودند: قرائت قرآن؛ در حالی از دنیا بروی که زبانت مشغول ذکر خداوند باشد. 📔جامع الأخبار(للشعيري) ؛ ص۴۱ ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا ✔️تکلم به حضرت قرآن، مصداقی از انس با قرآن است که می توان نمونه بارز آن را در سیره خاتون فضه، کنیز الزهراء (عليها السلام) ، اولین مفسر و حامل علم القرآن مشاهده نمود. ☑️فضه نوبیه که در کلام حضرات اهل بیت (علیهم السلام) به «منا اهل البیت» مسمّی گردید،‌ اولین مفسر و حامل علم القرآن (در قرن اول هجری) بود که به دلیل مصاحبت و همنشینی با حضرات قرآن ناطق (علیهم السلام) و انس با قرآن ، به مقامی رسید که جز به زبان حضرت قرآن تکلم نمی کرد. از آنجا که خاتون فضه (علیها الرحمة) در بیت وحی،‌ کلامی جز کلام وحی نشینده بود، تکلُّمش تنها با حضرت قرآن بود. چنانکه نقل است : ✨فضَّةُ جَارِيَةُ الزَّهْرَاءِ (علیها السلام) مَا تَكَلَّمَتْ مُنْذُ عِشْرِينَ سَنَةً إِلَّا بِالْقُرْآنِ ✨ فضه، کنیز حضرت زهراء (علیها السلام) در طول بیست سال، جز با آیات حضرت قرآن تکلّم ننمود. 📔بحار الأنوار ، ج‏۴۳، ص: ۸۷ 📔عوالم العلوم و المعارف، ج‏۱۱، ص: ۱۰۴۳ ⏪دلیل این تکلّم نیز آن بود که خاتون فضة (عليها الرحمة)، محیای حضرت أم الکتاب ، صدیقه کبری، فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) را درک کرده بود که این محیا، در حقیقت همان بالاترین معانی حضرت قرآن است. کسی که هم تقریر، هم سُنّت و هم سیره محمد و آل محمد (علیهم السلام) را درک نموده و در تمام آنات و احوال زندگی خویش پیروی ، تبعیت و همراهی همیشگی با ایشان را داشته است، در حقیقت f.t: بالاترین معانی حضرت قرآن را درک کرده فلذا تکلّمش نیز تنها با حضرت قرآن می باشد. 🕋 🕋📜🕋📜🕋
▪️ شأن حضرت قرآن : شفاء⏬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات رهبر انقلاب درباره نظام تصمیم گیری در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران @video_khamenei 🇮🇷🏴 @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️▪️
انتخابات، فرصت مهمی برای مردم است. هیچ‌چیزی جای انتخابات را برای اقتدار کشور نمی‌گیرد. نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد. ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ 🇮🇷🏴 @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت شهادت حضرت امیر المومنین علی علیه السلام و هفته معلم این کلیپ زیبا را از شهید مطهری ملاحظه بفرمایید 👆👆👆 🇮🇷🏴 @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️▪️ انتشار با لینک کانال
🔳◾️▪️◾️🔳◾️▪️ ◾️ ▪️ ۲۰ بسم الله الرحمن الرحیم ✨وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَیْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُکَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ کَانُوا بِآیَاتِنَا لَا یُوقِنُون ✨و چون قول (عذاب) بر ایشان واجب گردد، جنبنده ای را از زمین برای آنان بیرون می‌آوریم که با ایشان سخن گوید که مردم (چنان که باید) به نشانه‌های ما یقین نداشتند. 📗سوره مبارکه نمل آیه ٨٢ ⚜ امام باقر (علیه السلام) فرمودند: امیر المؤمنین (علیه السلام)فرمودند: من از جانب خدا مأمور تقسیم بهشت و جهنّم هستم. کسی وارد آنها نمی شود، مگر این که من جایگاه وی را مشخص کرده باشم. من فاروق اکبرم ... و دابّه ای که با مردم سخن می‌گوید، منم. 📗کافی، ج ۱، ص ۱۵۳، ح ۳. البرهان ج ٧ ص ۵٧ ⚜امام صادق (علیه السلام) فرمودند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) منظور از «دابّة الأرض» در این آیه کسی جز علی (علیه السلام) نیست. سپس فرمودند: یا علی! چون آخر الزمان فرا رسد، خداوند تو را به بهترین صورت بیرون می‌آورد در حالی که آهن داغی با توست که با آن دشمنانت را نشانه دار می‌کنی. ⚜مردی به امام صادق (علیه السلام) عرض کرد: مردم می‌گویند: آیا این جنبنده آنان را زخمی هم می‌کند؟ فرمودند: خداوند آنان را در آتش دوزخ، داغ دار و نشانه دار کرده است.... 📗 تفسیر قمی، ج ۲، ص ۱۰۶. 🔳 ◾️ ▪️🔳◾️▪️🔳◾️▪️
🔳◾️▪️◾️🔳◾️▪️ ◾️ ▪️ ۲۰ بسم الله الرحمن الرحیم ✨مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِّنْهَا وَهُم مِّن فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ * وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَکُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا کُنتُمْ تَعْمَلُون ✨هر کس نیکی به میان آورد، پاداشی بهتر از آن خواهد داشت و آنان از هراس آن روز ایمن اند * و هر کس بدی به میان آورد، به رو در آتش (دوزخ) سرنگون شوند. آیا جز آن چه می‌کردید سزا داده می‌شوید؟ 📗سوره مبارکه نمل آیات ٨٩ و ٩۰ ⚜ امام باقر (علیه السلام) فرمودند: ابو عبدالله جَدلی بر امیر المؤمنین (علیه السلام) وارد گشت، امام به وی فرمودند: ای ابا عبدالله! دوست داری درباره این آیه تو را آگاه کنم؟ عرض کرد: بلی- ای امیر المؤمنین- قربانت گردم! فرمودند: «حسنه» شناخت ولایت و محبت به ما اهل بیت است و «سیِّئه» انکار ولایت و کینه ورزیدن نسبت به ما اهل بیت است. 📗 کافی، ج ۱، ص ۱۴۲، ح ۱۴. البرهان ج ٧ ص ۶۴ ⚜امام باقر (علیه السلام) درباره آیه فرمودپد: هر کس ولایت اوصیای آل محمد (علیهم السلام) را پذیرفت و دنباله رو آنان گردید، این کار باعث می‌شود که ثواب ایمان به ولایت پیامبران پیشین تا حضرت آدم (علیه السلام) نیز به ثواب وی اضافه گردد؛ و منظور از آیه «مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِّنْهَا» همین است. این فرد وارد بهشت می‌شود. 📗کافی، ج ۸، ص ۳۷۹، ح ۵۷۳. البرهان ج ٧ ص ۶۵ 🔳 ◾️ ▪️🔳◾️▪️🔳◾️▪️
🔳◾️▪️◾️🔳◾️▪️ ◾️ ▪️ ۲۰ بسم الله الرحمن الرحیم ⚜وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ ⚜و با خدا معبودی دیگر مخوان. خدایی جز او نیست، جز ذات او همه چیز نابود شونده است. فرمان از آن اوست و به سوی او بازگردانیده می‌شوید. 📗سوره مبارکه قصص آیه ٨٨. ▪️از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که آن حضرت در مفهوم آیه «کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ» فرموده اند: مگر آنچه که با آن وجه الله اراده شود و وجه الله، علی (علیه السلام) است. 📗تأویل الآیات، ج ۱، ص ۴۲۶، ح ۲۷. 🔳 ◾️ ▪️🔳◾️▪️🔳◾️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه هوالمستعان همراهان گرامی سلام علیکم با عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام اسوه عدالت، مبارزه علیه زر و زور و نفاق و حمایت از محرومان و با آرزوی قبولی طاعات و بهره مندی از فیوضات شبهای قدر که ارزش هزاران شب را دارد، به استحضار همراهان گرامی به ویژه همراهانی که تازگی به ما پیوسته اند،می رساند که کانال راه روشن علاوه بر تبیین مبانی انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب، با هدف تقویت شور انقلابی خواهران متدین فعالان فرهنگی و طلاب تشکیل شده است. دوستان گرامی طبق تاکیدات مهم مقام معظم رهبری "ادام الله ظله" در بکارگیری ظرفیت فضای مجازی و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ونقش مهم آن در پیشبرد جامعه اسلامی و ضرورت انتخاب اصلح و با توجه به مسائل جاری کشور و فشارهای گوناگون که به دلایل مختلف ایجاد شده و برنامه ریزیهای دشمنان قسم خورده انقلاب و نیرنگ های جبهه نفاق که شرایط بسیار دشواری را پیش روی ما قرار داده است، مرتبط شدن وانسجام جبهه انقلابی و بسیج شدن ظرفیت بانوان در جامعه بسیار ضروری است. سربازی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، با شناخت زمان و ورود به هنگام در عرصه حمایت از انقلابی که حاصل خون مقدس هزاران شهید در کشور و دیگر بلاد اسلامی ست، نیازمند برنامه ریزی، تلاش والبته مجاهدت است. 🔹 بانوان متعهد و انقلابی از مهمترین ظرفیت های انقلاب بوده و خواهند بود و جریان سازی بانوان در دفاع از گفتمان انقلاب اهمیتی بی بدیل دارد. 🔸با تقویت ارتباط خود با قشر بانوان، تبیین اهداف متعدد دشمن و داشتن برنامه برای مقابله با این اهداف، جامعه را دریابید. ▪️هرکدام از ما باید نقش خود را در ایجاد جبهه ای مستحکم در برابر دشمنان به بهترین نحو ایفا کرده، خانه و محیط پیرامون خود را ماُمنی برای قشر خاکستری بانوان قرار داده و برای جذب آنان و رفع شبهات و تصورات منفیشان تلاش کنیم و رسالت خویش در زمینه سازی برای ایجاد جامعه ای اسلامی، علوی، انقلابی و عدالت محور ایفا کنیم. 🇮🇷🏴 @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️
انتخابات، فرصت مهمی برای مردم است. هیچ‌چیزی جای انتخابات را برای اقتدار کشور نمی‌گیرد. نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد. ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ 🇮🇷🏴 @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️▪️
🔻رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خبر داد: ❇️ نشست نمایندگان کشورهای مقاومت در تهران ◻️شهید سلیمانی محور برنامه های روز جهانی قدس ◻️ مراسم بزرگداشت روز قدس، در تهران و با حضور نمایندگان کشورهای جبهه مقاومت، روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ماه در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین، بدون حضور جمعیت برگزار می شود. https://hawzahnews.com/xb8sm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حسن عباسی از پشت پرده مذاکرات وین و سفرهای ظریف به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیّت ظریف و روحانی از پخش برملا شد...! 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
🔻روحانيت و در رأس آن ، نهادی فرهنگى اجتماعى اسـت كـه پيشـينه ای طـولانى در جهان تشيع دارد كه چهار وظيفه عمده پژوهش، آمـوزش، تبليـغ و اجـرای شـريعت و ديـن را عهده دار است. 🔹 اين نهاد، از تاريخ شكل گيری خود تـاكنون بـا گونـاگونى روبـه رو بـوده كـه ايـن تحـولات بـه تـدريج در صـورت بندی سـازمان اجتمـاعى اش تأثيرگذاشــته و موجب گرايش ها و عكس العمل های مختلف شده است. سـاختار اجتمـاعى كـه در درون گفتمان دينى و بر مبنای نگرش معرفت شناسـانۀ اجتمـاعى مشخصـى شـكل گرفتـه، در دوران انقلاب اسلامى ايران شكل بارز تری در آگاهى بخشى آحـاد جامعـه در برابـر اسـتعمار خارجى و استبداد داخلى به خود گرفت و از آن جهت كه ، از طرفى رهبران جامعـه و از سويى به عنوان حاملان و مفسران دين نيز قلمداد مى شوند، بى شك، جهت گيری آنان در جهت گيری های جامعه - در قالب جريان های گوناگون - تأثير گذار بوده و هسـت. 🔸 روحانيـت شيعه به لحاظ آزادی عمل، پيوند های مستحكم با توده مردم، اقتصـادی و سياسـى و گــزينش طبيعــى مــردم، همــواره در خــط الــرأس واكنش هــای اجتمــاعى در رويــارويى بــا های فرهنگى و در جامعه بوده اسـت. پيونـد های سـاختاری ايـن سـازمان بـا نهاد های اجتماعى جامعه و تأثيرات متقابل آنهـا موجـب صـورت بندی های زير شـاخه ای و بـه عبارت ديگر، شكل گيری جريان های مختلف - شده است