فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهدای انگشتر سردار دلها به محمد کاسبی
🔹فرزندان شهید سلیمانی ضمن عیادت از «محمد کاسبی» انگشتر حاج قاسم را به هنرمند پیشکسوت هدیه دادند.
@Farsna
مگه مولاوردی و شجاعی، به خاطر اینکه تریبون یکطرفه میخواستن، پخش زنده رو ترک نکردن؟؟
شاید خانم ابتکار در جریان نیست😉
🆘 @Roshangari_ir
#لیلة_الرغائب
✨رغائب نام دیگر توست
کاش لااقل یک شب درسال تو را آرزو میکردیم...
برگرد کاملترین آرزو...!
#اللّٰھُمَعجِّلْلِّوَلیڪَالفࢪَج 🕊🌹
🌾🌙🌹🌼🌾🌙🌹🌼🌾🌙🌹
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
✅ ختم #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز
🌷تقدیم به ارواح پاک و مطهر همه شهدا از صدر اسلام تا کنون
🔷سهم روز صد و هشتاد و پنجم (۱۴۰۰/۱۱/۱۵)
🔻خطبه ۲۲ تا خطبه ۱۸
http://eitaa.com/joinchat/4186308623C524dd26156
🌹سهم #روز_صد_وهشتاد_وپنجم : خطبه ۲۲ تا ۱۸ #نهج_البلاغه
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
📜 #خطبه22 : ( در سال ۳۶ هجری پس از بازگشت فرستادگان امام علیه السلام از جانب طلحه و زبیر، در سرزمین ذی قار این سخنرانی را ایراد فرمود)
🔹امام (علیه السلام) و شناساندن ناكثين (اصحاب جمل)
♦️آگاه باشيد که همانا شيطان حزب و يارانش را بسيج کرده و سپاه خود را از هر سو فراهم آورده است، تا بار ديگر ستم را به جای خود نشاند و باطل به جايگاه خويش پايدار شود. سوگند به خدا، ناکثين هيچ گناهی از من سراغ ندارند و انصاف را بين من و خودشان رعايت نکردند. آنها حقّی را می طلبند که خود ترک کردند و انتقام خونی را می خواهند که خود ريختند. اگر شريک آنها بودم پس آنها نيز در اين خون ريزی سهم دارند و اگر تنها خودشان خون عثمان را ريختند پس کيفر مخصوص آنهاست. مهم ترين دليل آنها به زيان خودشان است. می خواهند از پستان مادری شير بدوشند که خشکيده؛ بدعتی را زنده کنند که مدّت ها است مرده، وَه چه دعوت کننده ای! و چه اجابت کنندگانی! همانا من به کتاب خدا و فرمانش درباره ناکثين خشنودم. امّا اگر از آن سرباز زدند با شمشير تيز پاسخ آنها را خواهم داد، که برای درمان باطل و ياری دادن حق کافی است. شگفتا! از من خواستند به ميدان نبرد آيم و برابر نيزه های آنان قرار گيرم و ضربت های شمشير آنها را تحمّل کنم. گريه کنندگان بر آنها بگريند، تاکنون کسی مرا از جنگ نترسانده و از ضربت شمشير نهراسانده است؛ من به پروردگار خويش يقين داشته و در دين خود شک و ترديدی ندارم.
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
📜 #خطبه21 : (این خطبه بخشی از خطبه ۱۶۷ است که در سال ۳۵ هجری در آغاز خلافت ایراد فرمود.)
🔹راه رستگاری
♦️"قيامت پيش روی شما و مرگ در پُشتِ سر، شما را می راند. سبکبار شويد تا برسيد. همانا آنان که رفتند در انتظار رسيدن شمايند.
می گويم: اين سخن امام(علیه السلام) پس از سخن خدا و پيامبر(صلی الله علیه و آله)با هر سخنی سنجيده شود بر آن برتری دارد و از آن پيشی می گيرد و از جمله «سبکبار شويد تا برسيد» کلامی کوتاهتر و پر معنی تر از آن شنيده نشده. چه کلمه ژرف و بلندی! چه جمله پر معنی و حکمت آميزی است که تشنگی را با آب حکمت می زدايد. ما عظمت و شرافت اين جمله را در کتاب خود به نام «الخصائص» بيان کرده ايم."
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
📜 #خطبه20
🔹علل پنهان بودن اسرار پس از مرگ
♦️آنچه را که مردگان ديدند اگر شما می ديديد، ناشکيبا بوديد و می ترسيديد؛ و می شنيديد و فرمان می برديد. ولی آنچه آنها مشاهده کردند بر شما پوشيده است، و نزديک است که پرده ها فروافتد. گر چه حقيقت را به شما نيز نشان دادند، اگر به درستی بنگريد؛ و ندای حق را به گوش شما رساندند، اگر خوب بشنويد! و به راه راست هدايتتان کردند، اگر هدايت بپذيريد! راست می گويم، مطالب عبرت آموزِ اندرزدهنده را آشکارا ديديد و از حرام الهی نهی شديد؛ و پس از فرشتگان آسمانی، هيچ کس جز انسان، فرمان خداوند را ابلاغ نمی کند.
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
🌹سهم #روز_صد_وهشتاد_وپنجم : خطبه ۲۲ تا ۱۸ #نهج_البلاغه
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
📜 #خطبه19 : (امام علیه السلام در سال ۳۸ هجری سخنرانی می کرد، اشعث بن قیس به یکی از مطالب آن اعتراض کرد و گفت: این سخن به زیان توست، نه به سود تو، امام علیه السلام نگاه خود را به او دوخت و فرمود:)
🔹سوابق تاريخی نكوهيده اشعث بن قيس
♦️"چه کسی تو را آگاهاند که چه چيزی به سود يا زيان من است؟ لعنت خدا و لعنتِ لعنت کنندگان بر تو باد ای متکبّرِ متکبّرزاده، منافِق پسرِ کافر! سوگند به خدا، تو يک بار در زمان کفر و بار ديگر در حکومت اسلام، اسير شدی و مال و خويشاوندی تو هر دو بار نتوانست به فريادت برسد. آن کس که خويشان خود را به دم شمشير سپارد و مرگ و نابودی را به سوی آنها کشاند، سزاوار است که بستگان او بر وِی خشم گيرند و بيگانگان به او اطمينان نداشته باشند.
منظور امام(علیه السلام) اين است که اشعث بن قيس يک بار وقتی که کافر بود اسير شد و بار ديگر آنگاه که مسلمان شد. می گویم: و شمشيرها را به سوی قبيله اش راهنمايی کرد، مربوط به جريانی است که اشعث قبيله خود را فريب داد، تا خالد بن وليد، آنها را غافلگير کند و از دم شمشير بگذراند که پس از آن خيانت او را با لقب «عُرف النّار» چيزی که آتش را بپوشاند، می ناميدند و اين لقبی بود که به نيرنگباز می دادند."
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
📜 #خطبه18: ( نکوهش از اختلاف رأی عالمان در احکام قطعی اسلام)
1⃣ نکوهش اهل رأی (خود محوری در قضاوت)
♦️دعوايی نسبت به يکی از احکام اجتماعی نزد عالمی می برند که با رأی خود حکمی صادر می کند. پس همان دعوا را نزد ديگری می برند که او درست بر خلاف رأی اوّلی حکم می دهد. سپس همه قضات نزد رئيس خود که آنان را به قضاوت منصوب کرده جمع می گردند. او رأی همه را بر حق می شمارد، در صورتی که خدايشان يکی، پيغمبرشان يکی و کتابشان يکی است، آيا خدای سبحان آنها را به اختلاف امر فرمود که اطاعت کردند؟ يا آنها را از اختلاف پرهيز داد و معصيت خدا نمودند؟
2⃣ مبانی وحدت اسلامی
♦️ آيا خدای سبحان دينِ ناقصی فرستاد و در تکميل آن از آنها استمداد کرده است؟ آيا آنها شرکاءِ خدايند که هر چه می خواهند در احکام دين بگويند و خدا رضايت دهد؟ آيا خدای سبحان دين کاملی فرستاد پس پيامبر(صلی الله علیه و آله)در ابلاغ آن کوتاهی ورزيد؟ در حالیکه خدای سبحان می فرمايد: «ما در قرآن چيزی را فرو گذار نکرديم.» و فرمود: که در آن بیان هر چیزی است و يادآور شد که: بعضِ قرآن گواهِ بعضِ ديگر است و اختلافی در آن نيست. پس خدای سبحان فرمود: «اگر قرآن از طرف غير خدا نازل می شد اختلافات زيادی در آن می يافتند.» همانا قرآن دارای ظاهری زيبا و باطنی ژرف و ناپيداست، مطالب شگفت آور آن تمام نمی شود و اسرار نهفته آن پايان نمی پذيرد و تاريکی ها بدون قرآن بر طرف نخواهد شد.
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
🌴🌴🌴
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین (علیهالسلام )
🍃🍃🍃🍃
اول صبح بگویید حسین جان رخصت
تا که رزق از کرم سفره ارباب رسد
🌴🌴🌴
🌴🌷🌴🌷🌴🌷🌴🌷🌴
سلام بر حاضرترین غایب...
ما را خریدی و جز خیرت عطا نکردی
عمریست خوب و بد را از هم سوا نکردی
صدبار دیده ای که با دیگران نشستیم
تو سفره ی خودت را از ما جدا نکردی
گفتند افتضاح است پرونده ای که دارم
از بس بزرگواری، تو اعتنا نکردی
بی آبروتر از من در بین جمعیت نیست
هرجا خجالتم را ، دیدی صدا نکردی
نگذاشتی گناه من را کسی بفهمد
گفتی بیا دوباره...خیلی خطا نکردی
خوابم نبرده از بس شوق وصال دارم
چون روسیاهی ام را هی برملا نکردی
در لیلة الرغائب، گفتم به یار غائب
خوردم زمین خدایی هرجا دعا نکردی
باد صبا به حیدر پیغام میفرستم؛
درد زیارتم را از چه دوا نکردی
چونکه قدیم الاحسان ذکر حسین زهراست
گفتم مرا ببخشید، چون و چرا نکردی
والله که رقیه دست مرا گرفته
خالی است دستم اما آنرا رها نکردی
بابا مگر نگفتم وقتی بیا که خوبم
چیزی ندارم اینجا فکر مرا نکردی؟!
از بسکه تشنه بودی بر نیزه سنگ خوردی
کم با سری شکسته، حاجت، روا نکردی
در چهره ای پر از خون! یک بوسه سهم من نیست
چشمی دگر ندارم بابا حنا نکردی؟!
بالانشین! خرابه جای سر شما نیست
از چه برای این سر، تن، دست و پا نکردی
کو گردنت که دورش حلقه شود دو دستم!
حق مرا عزیزم دیدی ادا نکردی
رضا دین پرور
🌴🌷🌴🌷🌴🌷🌴🌷🌴
🍃🇬🇶🍂🇬🇶🍃🇬🇶🍂🇬🇶🍃
🔴 برداشتهای انحرافی از انتظار
♦️امام خمینی ره :
بعضیها، انتظار فرج را به این میدانند که در مسجد، حسینیه، و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا بخواهند... دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم، که یک کاری بکنند، نبودند.
♦️یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را میگفتند: این است که، ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه میگذرد، ما تکلیفهای خودمان را عمل میکنیم. برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله درست میکنند، دیگر ما تکلیفی نداریم.
♦️یک دستهای میگفتند: که باید عالم پر از معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری میخواهند بکنند، گناهها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود.
♦️یک دستهای از این بالاتر بودند. میگفتند: باید دامن زد به گناهها. دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف بیاورند.که این دسته اشخاص ساده لوح هم بودند.
♦️یک دسته دیگری بودند که میگفتند: هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند (1)
♦️حضرت صاحب که تشریف میآورند، برای چه میآیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را برای اینکه حکومت را تقویت کنند. برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما بر خلاف آیات شریفه قرآن، دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را، برای اینکه حضرت بیایند؟!
♦️قوانینی که پیغمبر اسلام در راه بیان و تبلیغ ونشر و اجرای آن، بیست و سه سال زحمت طاقت فرسا کشید، فقط برای مدت محدودی بود؟
♦️آیا خدا، اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و پس از غیبت صغری، اسلام دیگر همه چیزش را رها کرده است؟ اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آنها بدتر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است (2)
📚(1): صحیفه نور امام خمینی، جلد۲، صفحه۱۹۶-۱۹۷
📚(2):کتاب ولایت فقیه امام خمینی، صفحه ۳۰
🍃🇬🇶🍂🇬🇶🍃🇬🇶🍂🇬🇶🍃
📌 #طرح_مهدوی ؛ #عاشقانه_مهدوی
📆 بی،نگاهت بارها تقویمها گم کردهاند
ردپای عاشقی را لابهلای جمعهها...
🔅 اللهم عجل لولیک الفرج
4_6025948169802615479.mp3
8.9M
#پرواز_در_آسمان_رجب۳
فایل ششم
رجب ۶
💠 باید ظرف نفست را وسعت دهی،
باید بتوانی تمــامِ مردم جهان را در نفست جای دهی...
تا شبیه و شبیهتر به خدا شوی!
و ماه رجب فرصتی است برای رسیدن.
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
@Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای توضیح ناکافی بودن قوانین پلیس برای مبارزه با اراذل و اوباش به یک نمونه از قوانین آمریکا برای شلیک پلیس دقت کنید.
🔺افسر پلیس برای محافظت از جان خودش یا دیگری میتونه شلیک کنه.
🔸حتی اگر متهمی بخواد فرار کنه و پلیس اون رو برای جامعه خطرناک بدونه، باز هم میتونه بهش شلیک کنه.
🔸در مقابل همین طور که در فیلم میبینید پلیس نمیتونه از فیلمبرداری افراد جلوگیری کنه. این مسئله باعث میشه که اگر پلیس استفاده نادرست از اسلحه داشته باشه، افکار عمومی حساس بشه.
🔸همچنین دوربین روی لباس پلیس هم میتونه در مواقع حساس و مهم خیلی کمک کنه.
#بازنگری_در_قانون_بکارگیری_سلاح
🆔 @Masaf
📸 اینجا هلند است، مهد چشم و دلسیرها
🔺از هر سه زن هلندی، دو نفرشون توی خیابون با متلک شنیدن از چشم و دلسیرهای هلندی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.
🆔 @Masaf
اصلاحات «قانون استفاده از سلاح» خارج از نوبت رسیدگی میشود
🔺قالیباف در واکنش به شهادت مامور ناجا در درگیری با اراذل و اوباش در فارس در توییتی از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی خواست تا در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز درباره «قانون استفاده از سلاح» برای مامورین ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد.
👤 قالیباف:
🔸امنیت جامعه و آسایش مردم جز با فراهم کردن زمینههای اعمال اقتدار و قاطعیت پلیس تامین نخواهد شد.
🔸ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز «قانون استفاده از سلاح» برای مامورین شجاع و جان بر کف ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد.
#بازنگری_در_قانون_بکارگیری_سلاح
🆔 @Masaf
📌 #طرح_مهدوی #استوری ۳
🔸 جمعه یعنی نام او باشد فقط روی لَبَت
جمعه یعنی عشق او باشد فرایند تَبَت
📌 مرگ جاهلیت
▪️ «يحيی بن اكثم» به متوكل گفت: «دوست ندارم از امام هادی چيزی پرسيده شود، زيرا وقتی آشكار شود كه او دانشمند است، شیعیان تقويت میگردند».
میبینی؟ نمیخواهند تو حقیقت را بدانی...
این حکایتِ دشمنانی است که موفق شدند حیات و مرگ عدهٔ زیادی را با جاهلیت گره بزنند و تقدیم جهنم کنند.
▫️ مرگ جاهلیت یعنی ندانی و نشناسی که «او» امام تو است.
🏴 شهادت #امام_هادی(علیهالسلام) را خدمت امام زمان و شیعیان و محبان آن حضرت تسلیت عرض میکنیم.
4_5776387235347694690.mp3
2.1M
🔳 #شهادت_امام_علی_النقی_الهادی
⏯ #روضه جانسوز امام هادی(ع) و ماجرای دلقک دربار متوکل ملعون
🎤حجت الاسلام #دارستانی
🎤 #محمودکریمی
🔰 برای صحنههای خود ساخته گوهر عشقی زمین و زمان جر دادن! برای مظلومیت پلیس شهید روزه سکوت گرفتن.
✍️ پوریا فاضل
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
امام هادى علیه السلام در نهی مجادله و بحث بیهوده فرمودهاند:
بگو مگو، دوستى طولانى را از بین مى بَرد و رابطه محکم را به جدایى مى کشاند وکمترین اثر بگو مگو این است که هر کدام از دو طرف، مى خواهد بر دیگرى پیروز شود وهمین در پى پیروزى بودن، مهم ترین عامل قطع رابطه است.
منبع: کتاب نزهة الناظر، ص 139، ح 11
28.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ استاد #مهدی_طائب، تاریخپژوه و استاد درس خارج حوزه:
📺 یکی از نکات مهم زندگانی #امام_هادی علیهالسلام که میتواند برای همه ما درسآموز باشد، ابتلای ایشان به جریان نفاق حاکم در آن دوران است.
📺 بر خلاف تصور رایج، #متوکل_عباسی به شدت اهل رعایت ظواهر اسلامی بود، به حدی که مردم آن عصر، او را به عنوان ادامه دهنده راه پیغمبر میشناختند.
📺 متوکل به طرق مختلف میکوشید تا در جامعه، حضرت هادی علیهالسلام را شخصیتی گوشهگیر و بیگانه با امور #سیاسی معرفی کند.
📺 امام هادی علیهالسلام با روشهایی همچون تعلیم زیارت #جامعه_کبیره که یکی از فرازهای آن معرفی اهلبیت به عنوان سیاستمداران جامعه [ وَ ساسَةَ الْعِبَاد] است تلاش کرد تا #تحریف حاکمیت غاصب در مورد خود را بر هم زده و جامعه را با حقیقت امامت آشنا کند