♻️ پشت صحنه پروژه عنکبوت 🕷
🔰 بهار سال 98 بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمیکنند و لابد برای آن برنامه دارند.
بهار 99 محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد و بهار 1400 ابر سایتهای فیلم و سریال هالیود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند.
جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم، دو فیلم اکران شده که عبارت است از:
1.عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرجزاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور)
2.عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیرابراهیمی (در خارج از کشور)
اینقدر نشانه داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنههای فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید:
1.دو فیلم با یک نام مشترک
2. موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک
3. تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس
4. زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک (یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور)
5. حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک (تقریبا دو هفته)
6. با حضور عوامل سفارتی (نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده
7. حتی برخی دیالوگها و لوکیشنها خیلی شبیه به هم !
و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجهای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند.
پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود.
لذا اصلا این عنکبوتها را دو فیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید.
اما ...
در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود 200 نفر از مدلهایی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحهگری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در رسانههای معاند به پا شد. به گونهای که دهها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانههای بیگانه منتشر گردید که دل هر بیخبری را به درد میآورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند، دستگیر و محاکمه شدند.
بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی بویژه در فیلمهای اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقشهای منفی فیلمهایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلمها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه آن زنان در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود.
بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگردانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند.
این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند:
1.تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن 200 نفر و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری امثال سعید حنایی، با آن 200 نفر برخورد کرده.
2. کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی ومذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانیها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او درتمام طول فیلم به وجود زنستیزی در ایران علی الخصوص درجامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند.
✍ محمد رضا حدادپور جهرمی
ـــــــــــــــــــــــ
@rahrovanevelayat2
•°🌿🖇°•
مــنیــکدختــرم🍀
ازنـــوعچــادریــش☝️🏻
مــنخــودمراوخــدایمراقـبــولدارموایـنبـرایم ازتمـامدنیــاباارزشتــر اسـت 💫
تــویخیـابــانکـهراهمـیروم: 🚶🏻♀
نـهنگــرانپـاکشــدنخَط خَطـــیهــای صـورتمهســتم 🧟♀
ونهنگــرانمــوردقـبـولواقـع نشـدن 🕸
تـنهادغـدغهام عقـب نرفـتن چـادرم هســت و بسـ...
#چادرانه
اللهم عجل لولیک الفرج 💕
#عفاف_حجاب
@rahrovanevelayat2
⭕️چرا حرفـــی نمیزنند؟!
🔻فوتیهای کرونا از حدود 709 نفر در اوایل شهریور سال گذشته رسید به 2 نفر
✅نه شبکه های لندن نشین ازش حرفی میزنن نه برخی اکانتها، چون فقط مرگ و میر ما ایرونیا براشون نون داره نه زندگی و موفقیتمون
#جنگ_نرم
#خباثت_رسانه_ای
@rahrovanevelayat2
🔴 آرایش جنگی سلبریتی با دستور اتاق فرمان جریان فتنه
سلبریتی ها آرایش جنگی علیه دین و انقلاب و نظام گرفته اند،برای خلع سلاح نیروهای مسلح بیانیه میدهند. با تجزیهطلب و منافقین و سعودی و صهیونیسم همصدا شده اند. این صدای جریان برانداز فتنه است که خود در اتاق فرمان نشسته اند و لشکر سلبریتی های بی هویت را علیه نظام به میدان فرستاده اند.
✍ سیدهادی
🍃🌹ـــــــــــــــــــــــــ
@rahrovanevelayat2
بے ولایت ، اصل عبادت باطل است
بے ولایت هر کس بمیرد جاهل است ...
بے ولایت ، تقوا گلے بے رنگ و بوست
بندگے همچون نماز بے وضوست ...
لبیک یا خامنه اے
#حضرت_ماه❣
@rahrovanevelayat2
اجتماع بزرگ خانوادگی جهت اجرای سرود #سلام_فرمانده همراه با قرعهکشی سفر زیارتی مشهد مقدس سهشنبه ۱۰خرداد ساعت 18 در سنگفرش #مصلی #تبریز
@rahrovanevelayat2
#امروز ان شاءالله میریم اجتماع باشکوهمون رو در کتاب #گینس ثبت کنیم
یاعلی
🎉 پیامرسان پاکِ ایتا بدون سوءِاستفاده از جاذبههای شیطانی، فقط در کافهبازار از مرز ۹ میلیون نصب فعال عبور کرد…
🔺این عدد، بدون احتساب نصب مستقیم از سایت، نصب انحصاری از مایکت و دیگر نرمافزارها و بدون محاسبه کاربران نسخههای آیفون، وب، اپل، لینوکس و ویندوز این نرمافزار ایرانیست.
#⃣ #صیانت_از_استارتاپها
@rahrovanevelayat2
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصرار میکنم
تکرار میکنم
دوست دارم
ای رضاااااا جانم 😍😍😍😍
@rahrovanevelayat2