eitaa logo
رهروان شهدا🕊 شرودان وکروچ 🕊ام الائمه س
159 دنبال‌کننده
13.1هزار عکس
6.6هزار ویدیو
312 فایل
اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک اینجا آغاز راهی است بی پایان برای همه ما اِمـٰام‌زمـٰانَـم . .💚 مـرا با دور شدن ازخودٺ امتحان نڪن من ‌بھ ‌بهانھ ے ‌درکناࢪِتو بودن نفَس مۍڪشم!💚 ♥️↝السلام‌علیڪ‌یابقیھ‌اللہ❤ @rahrovanshohadarahhagh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 امیرالمومنین عليه السلام: 🔸 حَسبُ المَرءِ ··· مِن سَلامَتِهِ قِلَّةُ حِفظِه لِعُيوبِ غَيرِهِ. 🔹 در سالم بودن آدمى، همين بس كه عيوب ديگران را كمتر در ذهن خود نگه دارد. 📎 کشف الغمه، ج۳، ص۱۳۷ ‌🥀🍃 🌷کانال رهروان شهدا🌷 🆔ʝơıŋ➘ |❥ @rahrovanshohadarahhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️سوال آیا درست است که یزید از قبل، به خاطر دختری به نام اُرینب از امام حسین کینه به دل داشت و به همین دلیل ایشان را به شهادت رساند؟ 💢پاسخ: واقعه عاشورا دو رکن اساسی داشت؛ در یک طرف یزید بن ابی سفیان بود که اصرار داشت از امام حسین (علیه‌السلام) بیعت بگیرد و در سوی دیگر، امام حسین (علیه‌السلام) بود که به هیچ عنوان حاضر نبود با مرد فاسدی چون یزید بیعت کند و باهدف امربه معروف و نهی از منکر و احیای دین جدّش رسول خدا(ص) بر ضدّ یزید شورید و در این مسیر، جان خود و فرزندان و برادرانش را تقدیم کرد و گروهی از خویشان و یارانش نیز همراه وی به شهادت رسیدند.(۱) حال، گره زدن چنین حادثه بزرگی با یک انگیزه شخصی و فرو کاستن آن در حد یک مسئله کودکانه، نه باعقل سازگار است و نه با واقعیات تاریخی. اما ماجرایی که دستاویز برخی شبهه افکنان قرارگرفته، داستان زنی است که گفته شده: شوهر داشت و با این حال، یزید عاشقش شد و می‌خواست با او ازدواج کند. پس پدرش معاویه به ترفندی، شوهر آن زن را قانع کرد که طلاقش دهد؛ ولی پس از گذشت عدّه طلاق، امام حسین(ع) با او ازدواج کرد و بعد در فرصتی مناسب، او را طلاق داد و دوباره به همسری شوهر اصلی‌اش درآورد و بدین سان، مانع ازدواج ظالمانه یزید با آن زن گشت. البتّه این داستان، در برخی منابع، به امام حسن(ع) نسبت داده شده و نام آن زن نیز به اختلاف، «اُرَینَب دختر اسحاق»، «زینب دختر اسحاق»، «هند دختر سهل بن عمرو» و «امّ خالد دختر ابوجندل» یاد می‌شود. همسر آن زن نیز در برخی منابع «عبدالله بن سلام» و در برخی دیگر از منابع «عبدالله بن عامر بن کُریز» معرّفی شده است. منابعی که این داستان را آورده‌اند، درباره دیگر جزئیات مانند نام واسطه این ازدواج نیز اختلاف دارند؛ در برخی، ابودرداء و در برخی ابوهریره ذکرشده است. جالب است که ظرف زمانی داستان، دوران ولایت عهدی یزید (بین سال‌های ۵۱ تا ۶۰ هجری) است؛ در حالی که ابودرادء سال‌ها قبل از آن، در زمان خلافت عثمان(۲۳ تا ۳۴ هجری) و یا در سال ۳۸ یا ۳۹ هنگام خلافت امیرالمؤمنین(ع) از دنیا رفته بوده است. نیز در این داستان، از عبدالله بن سلام به عنوان والی عراق از سوی معاویه یادشده؛ در حالی که اگر منظور همان عبدالله بن سلام معروف باشد که یهودی بوده، در سال ۴۱ یا ۴۳ درگذشته در زمان وقوع داستانِ ارینب، زنده نبوده؛ و جز او نیز فرد دیگری را به این نام نمی‌‌شناسیم که در تاریخ نامش آمده باشد و در این دوران زیسته باشد. جزئیات دیگر این داستان نیز اشکالات و تعارضات تاریخی متعددی دارد که محققان گوشزد کرده‌اند.(۲) به علاوه، یکی از مهم‌ترین اشکالات وارد بر همه این نقل‌ها، اشکالی فقهی است. در این نقل‌ها آمده است که امام حسین(ع) [یا امام حسن(ع)] آن زن را بعد از پشیمانی شوهرش، فی المجلس سه طلاقه کرد! در حالی که «سه بار طلاق دادن در یک مجلس»، با فقه اهل بیت سازگاری ندارد و فقهای شیعه به اجماع، آن را مردود می‌دانند.(۳) درمجموع، حجم و نوع اشکالات به گونه‌ای است که این داستان را ساختگی می‌نماید و نمی‌توان پذیرفت که به وقوع پیوسته باشد. خلاصه این نقل و اشکالات وارد بر آن را می‌توانید در لینک زیر بخوانید: http://www.soalcity.ir/node/3313 چه بسا انگیزه سازندگان این داستان، این بوده که در پشت این داستان، عوامل جنبش امام حسین(ع) را بر ضدّ یزید، چیزهایی از جنس کشمکش‌های جاهلی نشان دهند؛ یعنی مشاجرات شخصی مبتنی بر هوا و هوس. هدف، این بوده که از جایگاه ارزشی قیام آن حضرت بکاهند. امّا با توجه به دلایل متعددی که بر بی‌دینی و قدرت طلبی یزید از یک سو و حقیقت خواهی امام حسین(ع) وجود دارد، ایجاد ارتباط میان این داستان و نهضت عاشورا، با هیچ مبنای علمی و با هیچ تحلیل خردمندانه و مستندی سازگار نیست. در پایان، تذکر دو نکته دیگر را نیز لازم می‌دانیم: اولاً: با همه آنچه گذشت، اگر چنین رویدادی به وقوع پیوسته باشد، چنین ازدواجی منع شرعی ندارد؛ به ویژه این که بر اساس همین گزارش‌ها، هدف امام حسین(ع) جلوگیری از تعدّی و ستم بوده و نه کام جویی. ثانیاً: این ماجرا برفرض صحّت، نشانه دیگری از بی‌دینی و هوسرانی یزید است و توجه به این نکته، درستی حرکت امام حسین بر ضدّ یزید را تأیید می‌کند. پی نوشت‌ها: ۱. دانش نامه امام حسین(ع)، ج۳، ص۵۲ ۵۵. در همان جا، به نقدهای مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی (دراساتٌ و بحوث، ج۲، ص۱۵۹ ۱۶۶) و مرحوم مقرّم (مقتل مقرّم، ص۴۰ و ۴۱) نیز اشاره شده است. ۲. برای مطالعه تحلیلی جامع دراین باره و آشنایی با دیدگاه‌های مختلف درباره اهداف قیام امام حسن(ع)، ر.ک: محمد محمدی ری شهری و همکاران، دانش نامه امام حسین (علیه‌السلام)، ترجمه عبدالهادی مسعودی و مهدی مهریزی، قم، دارال حدیث، چاپ سوم، ۱۳۸۸ شمسی، ج۳، ص۳۲۳ ۳۶۲. 🥀🍃 🌷کانال رهروان شهدا🌷 🆔ʝơıŋ➘ |❥ @rahrovanshohadarahhagh
ﻳﻮﺳﻒ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﺟﻌﻔﺮﻯ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﺷﻴﺦ ﺍﺯ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﻭﻥ، ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻠﻰ ﺷﺠﺎﻋﻰ ﻛﺎﺗﺐ ﺍﺯ ﺍﺑﻰ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻧﻌﻤﺎﻧﻰ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻳﻮﺳﻒ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﺟﻌﻔﺮﻯ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 306 ﺑﺤﺞ ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﺗﺎ ﺳﺎﻝ 309 ﻣﺠﺎﻭﺭﺕ ﻣﻜﻪ ﻣﻌﻈﻤﻪ ﺭﺍ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻛﺮﺩﻡ ﺳﭙﺲ ﺑﺂﻫﻨﮓ ﺷﺎﻡ ﺍﺯ ﻣﻜﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻡ. ﺩﺭ ﺍﺛﻨﺎﻯ ﺭﺍﻩ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻓﻮﺕ ﺷﺪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﻞ ﺑﺰﻳﺮ ﺁﻣﺪﻡ ﻭ ﻣﻬﻴﺎﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺪﻡ.  ﻧﺎﮔﺎﻩ ﺩﻳﺪﻡ، ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﻣﺤﻤﻠﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻣﻦ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﺗﻌﺠﺐ ﺑﺂﻧﻬﺎ ﻣﻴﻨﮕﺮﻳﺴﺘﻢ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺍﺯ ﭼﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻴﻜﻨﻰ؟ ﻧﻤﺎﺯﺕ ﺭﺍ ﺗﺮﻙ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﺖ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻛﺮﺩﻯ؟ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻰ ﻛﻪ ﻣﺬﻫﺐ ﻣﻦ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻰ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﻰ؟ ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﺭﻯ ﺳﭙﺲ ﮔﻮﻳﻨﺪﻩ ﺑﻴﻜﻰ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ. ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻠﺎﺋﻢ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﺋﻰ ﺩﺍﺭﺩ. ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﺍﻯ ﺩﻳﺪﻥ ﻋﻠﺎﻣﺖ ﺍﻭ، ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻰ ﺷﺘﺮﻯ ﻛﻪ ﺳﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺑﺎﺭﺵ ﺑﺂﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻟﺎ ﺭﻭﺩ ﻳﺎ ﻣﺤﻤﻞ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﺋﻰ ﺻﻌﻮﺩ ﻛﻨﺪ ﮔﻔﺘﻢ: ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﻭﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﺷﺘﺮ ﺑﺎ ﺑﺎﺭﺵ ﺑﺴﻮﻯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻟﺎ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺮﺩ ﮔﻮﻳﻨﺪﻩ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻤﺮﺩﻯ ﮔﻨﺪﻡ ﮔﻮﻥ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺭﻧﮓ ﺭﺧﺴﺎﺭﺵ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻃﻠﺎ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺳﺠﺪﻩ ﺑﺮ ﺟﺒﻴﻦ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺧﺮﺍﻳﺞ ﺭﺍﻭﻧﺪﻯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﻮﺳﻒ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﻫﻢ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.   🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۵۳۲ 🥀🍃 جٵݩم فدٵے مھدے(عج): 🖤 ❀ 🌷کانال رهروان شهدا🌷 🆔ʝơıŋ➘ |❥ @rahrovanshohadarahhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سردار خیبر: 🌷 شهید همت: 🌿 اخلاص یعنی پاک شدن درون، یعنی بیرون راندن هواهای نفسانی از ذات و قلب و از دل... 🌿 وجدان خود را قاضی کنید، ببینید آن وظیفه ای که بر عهده ی شما بوده انجام داده اید یا نه! 🌿 برای اینکه لطف و رحمت و آمرزش خداوند شامل حال ما بشود باید اخلاص داشته باشیم.
💠 مادران با زندگی کردن، فرزند تربیت می‌کنند. هرچه زن صالح‌تر، عاقل‌تر و هوشمندتر باشد، این تربیت بهتر خواهد شد. (امام خامنه ای مدظله العالی)
♨️عکسی که بعد از ۳۱ سال اجازه‌ی انتشار یافت! ❌ در شب عملیات رمضان,رزمندگان ایرانی،پشت میدان مین دشمن بعثی،زمین‌گیر می‌شوند. از ۱۵۰ نفر داوطلب عبور از میدان مین،تعداد ۲۰ نفر انتخاب می‌شوند تا با گذشتن از میدان مین،راه عبوری برای بقیه،باز شود. تمامی این۲۰ رزمنده‌ی جان بر کف،نوبتی روی زمین مین‌گذاری شده،غلت می‌زنند تا معبری برای سایر رزمندگان باز شود. ✅ : 💠 عکس مورد ادعا مربوط به عملیات رمضان نیست بلکه این عکس مربوط به گردان های الفتح و کمیل ازتیپ المهدی ازاستان فارس هست که دراسفندماه۶۲درمنطقه جفیرقبل ازعملیات خیبر درحالی که آماده می شدند تا فرمانده تیپ وارد منطقه شود و برای نیروها سخنرانی نمایند سروکله هواپیماهای عراق پیدا شده ومتاسفانه هردو گردان بمباران هوایی می شوند و صحنه ای دلخراش همچون صحنه کربلای حسینی بوجودمی آید. 📝 راوی : رزمنده دفاع مقدس کرامت کشاورز(بوشهر) ✅بصیرت _ کانال معاونت سیاسی سپاه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست در آینده که اروپا به گاز ما احتیاج پیدا می‌کند روابطمان بهتر می‌شود! 🔹‌ /پیش بینی۱۶ سال پیش‌ِ امام‌ خامنه‌ای‌/ 🔹‌ حضرت معشوق اوست
"شما يک بانوی لطيفی نه يک جنگجو‌!!!" 🔹 باید از جنگیدن با مرد اجتناب کرد، نه صرفاً به خاطر حفظ غرور او؛ بلکه به خاطر حراست از شأن و منزلت خود...! 🔸 هیچ چیز به اندازه‌ زن شوریده‌ حال و دیوانه، بی‌جاذبه و ناخوشایند نیست، زنی که به جای قدرت زنانه، از قدرت زبانش استفاده می‌کند شهره‌ی آفاق است. 🔹 جنگیدن، زن را نزد مرد و نزد خودش زشت و ناخوشایند می‌کند. به زنی باهوش و قوی نیاز است تا مردش را خلع سلاح کند، نه با خشم بلکه با عشق. 🔸 مردان خصوصیات زنانه را به دلیل نرمی و لطافت زن قبول می‌کنند و نه به دلیل قدرت او. 🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼