eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی سایت ره توشه
396 دنبال‌کننده
15.2هزار عکس
17.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارتباط با مدیر کانال: @arhedayati
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️بازتاب رونمایی از موشک جدید ایرانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین/۱ 📺 کانال 12 رژیم صهیونیستی طی گزارشی درباره موشک جدید ایرانی بنام خیبر نوشت: 🔹 دو روز پس از تهدید رئیس ستاد ارتش اسرائیل ایران از موشک بالستیک جدید به وزن ۱/۵ تن رونمایی کرد. 🔹 ایران یکی از بزرگترین برنامه های موشکی خاورمیانه را دارد. موشک جدید می تواند به پایگاه های اسقاطیل و آمریکا مستقر در منطقه خاورمیانه برسد، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت: پیام ما به دشمنان ایران این است که از کشور و دستاوردهای آن محافظت خواهیم کرد. پیام ما به دوستانمان این است که می خواهیم به ثبات منطقه کمک کنیم. 🔹 نام این موشک برگرفته از نبرد خیبر در اواخر قرن هفتم پس از میلاد در اوایل اسلام است، جایی که(حضرت) محمد (ص) و سپاهش بسیاری از اعضای جامعه یهودی را در شبه جزیره عربستان نابود کردند. تا به امروز، این نبرد به عنوان نماد مسلمانان در جنگ علیه یهودیان به شمار می رود.
♦️ بازتاب رونمایی از موشک جدید ایرانی بنام خیبر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین/۲ 🔹 ایران از موشک بالستیک با برد 2000 کیلومتر رونمایی کرد که می تواند به اسرائیل برسد. خبرگزاری ایران گزارش داد که این موشک نسل چهارم از سری موشک‌های مبتنی بر تکنولوژی است که از کره شمالی به آنها منتقل شده است. 🔹 این رونمایی پس از آن صورت گرفت که هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش هشدار داد که تحولات منفی در افق وجود دارد که می تواند منجر به اقدام علیه ایران شود. 🔹 به گزارش خبرگزاری های ایران، موشک جدید به نام قلعه های خیبر نامگذاری شد که درعهد اسلامی یهودیان در آن استحکامات خود را مستحکم کردند. در نبردهایی که به رهبری (حضرت) محمد (ص) انجام‌شد، از آنها خواست که دین او را بپذیرند.
🔷شوت علی کریمی دوباره به اوت رفت! 🔹 علی کریمی، فوتبالیست سابق، در ادامه مطالب ضدایرانی خود در فضای مجازی، ویدئوی هواپیمای مسافربری کره جنوبی که امروز حین پرواز درب اضطراری آن باز شده بود را بجای یک هواپیمای ایرانی جا زده و با کنایه نوشت: «درِ هواپیماتون رو ببندید نمی‌خواد هواپیمای مسافربری بسازید!!» 🔹 کریمی این ویدئو را از صفحه یک رسانه ضدایرانی برداشته و با این فرض که این هواپیما متعلق به ایران است، بدون هیچگونه بررسی، آن را در استوری خود بازنشر و یکساعت بعد آن را حذف کرد. 🔹 گاف‌های علی کریمی فقط به این یک مورد ختم نمی‌شود. او در بهمن سال گذشته تصویر ۱۱ سال پیشِ نشستن دانش‌آموزان هندی روی زمین در زیر یک پل را بجای یک کلاس درس در ایران جا زد و جمهوری اسلامی را مقصر این وضعیت معرفی کرد. 🔹 در آذرماه ۱۴۰۱ هم او در ادامه نفرت‌پراکنی‌های خود، تصویر شش سال قبل از حمله به کابل را تحت عنوان اتفاقات جوانرود منتشر کرد. 🔹 در آبان گذشته نیز کریمی برای دمیدن در آتش آشوب‌ها، تصویری را به‌دروغ به نام کودکان سیستان و بلوچستان منتشر کرد که مربوط به گزارش رسانه‌های خارجی از وضعیت فقر در پاکستان بود
شهروندان بی دفاع؟ سیستم هشدار دهنده در برابر پهپادهای ایرانی غیرفعال است یک حفره امنیتی فاش شد: سامانه «تل شمیم»، بالون رصدی که دو سال پیش در آسمان شمال قرار گرفت و نسبت به نفوذ پهپادهای ایرانی هشدار می‌داد، چند ماه است که در طوفان زمستانی آسیب دیده است. به گزارش خبرنگار نظامی روی شارون در کانال ۱۱، سامانه «تل شمیم» که قرار است نسبت به پهپادها و موشک‌های کروز ایرانی هشدار دهد، پس از عملیاتی شدن در مارس 2021 به مدت شش ماه از کار افتاده است. بر اساس افشای شارون، زمستان گذشته بالون رصدی در نتیجه طوفان زمستانی(بخونید جنود الهی) پاره شد و مشخص نیست که این سیستم چه زمانی به فعالیت عملیاتی باز خواهد گشت. سکوی هوایی «تل شمیم» اولین سامانه در نوع خود در جهان است بر اساس برآوردها، نهاد امنیتی در حال آماده سازی برای توسعه امنیتی در بخش شمالی است. این در حالی است که وزرای کابینه سیاسی-امنیتی به روز رسانی دریافت کردند که بر اساس آن به زودی جلسه هیئت دولت در خصوص بخش شمال برگزار می شود. این ارزیابی ها در مقابل تهدیداتی است که نخست وزیر، وزیر جنگ و مقامات ارتش اسرائیل در روزهای اخیر علیه حزب الله و ایران مطرح کرده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 افشاگری یک روزنامه آمریکایی درباره فروش اطلاعات کاربران واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک کشورهای مختلف توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جانشین وزیر دفاع: قطعا توانایی ساخت موشک‌های با برد بالای ۲۰۰۰ کیلومتر را داریم ♦️ما تابع سیاست‌های کلان کشوریم و فعلا سیاست این است که روی این برد متوقف شویم.
🔷شکست امنیتی آمریکا در حفاظت از یکی از قاتلان سردار سلیمانی؛ سرقت دو خودروی برایان هوک 🔹اگرچه از "برایان هوک" مقام سابق دولت ترامپ که در ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی نقش داشته، شبانه روزی حفاظت می شود اما به اذعان یک رسانه آمریکایی، سرقت دو خودروی شخصی وی در شمال ویرجینیا و استفاده از آن در قتل، یک شکست امنیتی بزرگ برای آمریکا محسوب می‌شود.
🔸تیتر جالب تهران تایمز در آستانه سفر سلطان عمان به ایران صلح‌ساز با حافظ صلح دیدار می‌کند وستانیوز
💢 ژاپن لشکر ضد اخبار جعلی راه می اندازد 🔻ژاپن از بهار ۲۰۲۴ واحد ویژه مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی، راه‌اندازی می‌کند. در این واحد متخصصانی از وزارت دفاع و وزارت خارجه و برخی دیگر از نهادها حضور خواهند داشت. وظیفه این واحد کنترل انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی و ارسال داده‌های صحیح است.
واردات یک تن شمش طلا به کشور ♦️رئیس سابق سازمان توسعه تجارت: طی ۳ ماهه گذشته بیش از یک تن شمش طلای استاندارد در قالب بازگشت ارز صادرکنندگان خرد به کشور وارد شده است. ♦️این عدد طی ۳ سال گذشته تنها ۸۰ کیلوگرم بوده است.
🔴سلامی: تک ‌فرزندی باعث انقراض نسل می‌شود ♦️فرمانده کل سپاه:تک ‌فرزندی پدیده خاموش انقراض نسل است. خوشبختانه روند جمعیتی جهان به شکلی پیش می‌رود که جمعیت اسلام در جهان در رتبه دوم قرار دارد. ♦️سپاه هم دستور العملی در ۵۰ بند به همراه مشوق‌های لازم در ۹۰ ‌محور ابلاغ کرده است البته تمام تلاش‌ها در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه تغییر یابد.