eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی سایت ره توشه
419 دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
18.4هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارتباط با مدیر کانال: @arhedayati
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | 🔸️روزگار است دیگر؛ هر کس سهمی دارد... سهم من تنها انتطار تو بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جواب سه کلمه ای یک دختر به سوال مجری در برنامه محفل شبکه سه که همه را به گریه انداخت ... گفتن بابات کجاست؟ گفت مفقودالاثره مدیون خون شهدا هستیم. @jahaditorajezadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🔸 ✅ لحظه با شکوه برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در همزمان با افطاری در میدان قطعه 29 7 فروردین 1402 مصادف با 5 ماه مبارک رمضان @alvaresinchannel
"هر روز یک صفحه با کلام حق " *اعوذ بالله من الشیطان الرجیم *بسم الله الرحمن الرحیم**
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈اقدامات قابل اجرا برای مهار تورم و رشد تولید؛👇 👈سالهاست که با تدبیر رهبر معظم انقلاب، شعارهای سالانه به مباحث اقتصادی یعنی مهمترین چالش سال های اخیر کشور اختصاص یافته است. 👈قطعاً انتخاب و طرح این شعارها در جلب توجه مردم و مسئولین نسبت به اولویت ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم بی تأثیر نبوده و نتایج مثبت و خوبی را در پی داشته است. 👈تردیدی هم وجود ندارد که همواره راه کارهای متعددی برای تحقق شعارهای مورداشاره وجود داشته و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایمان، این امکان فراهم بوده که نتایج به مراتب بهتری کسب شود. 👈همچنان که برای تحقق نسبی و حتی کامل شعار سال جدید یعنی «مهار تورم و رشد تولید» نیز راه کارهای متعدد و متنوعی وجود دارد. 👈اما تجربه نشان داده که مهمتر از راه کارهای ممکن، همراهی مردم و به ویژه وجود عزم و اراده جدی در مسئولین برای تحقق رهنمودهاست. 👈در واقع راز موفقیت در دستیابی کامل به هدفگذاری های سالانه را باید در عزم و اراده و باور مردم و مسئولین به توانمندی نیروهای درونزا جستجو کرد. 👈با توجه به این نکته و نظر به این که دولت سیزدهم واقعاً مترصد تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است، لذا ضمن تفکیک نقش و وظیفه هر بخش، مهمترین پیش نبازها و حدود 60 راه کار تحقق شعار سال 1402 در یادداشت ذیل مورد اشاره قرار گرفته است. 👈امید است مطالب ارائه شده که در واقع بیانگر یک فهرست کلی از پیشنهادات راهبردی و کاربردی است، مورد توجه قرار گرفته و پس از بررسی و رفع کاستی های آن، به نقشه های عملیاتی و اجرایی تبدیل شوند. 👇 راه کارهایی برای مهار تورم و رشد تولید (حدود 60 راهکار) http://rahtooshe.com/?p=10339 👈لطفاً در رساندن این مطلب به دست هموطنان عزیز و مسئولین محترم مشارکت فرمایید. باتشکر💐 ❇️نشانی سایت ره توشه: rahtooshe.com ❇️نشانی کانال سایت در پیام رسان های ایتا، بله و سروش: @rahtooshe ❇️نشانی کانال سایت در پیام رسان روبیکا: @rahtoosheh
✨﷽✨ داستان واقعی اثر رضایت پدر در عذاب قبر فرزند! ✍آیت‌الله آقا سیّد جمال‌الدّین گلپایگانی عارف بزرگی بودند. ایشان می‌فرمودند: در تخت‌ فولاد اصفهان - که معروف به وادی‌السّلام ثانی است، حالات عجیبي دارد و بزرگان و عرفای عظیم‌ الشّأنی در آن‌جا دفن هستند - جوانی را آوردند. من در حال سیر بودم، گفتند: آقا! خواهش می‌کنیم شما تلقین بخوانید. ايشان فرمودند: آن جوان ظاهر مذهبي داشت و خیلی از مؤمنین و متدّینین براي تشييع جنازه او آمده‌ بودند. وقتی تلقین می‌خواندم، متوجّه شدم که وقتی گفتم: «أفَهِمتَ»، گفت: «لا»، متعجّب شدم! بعد دیدم که دو سه بچّه شیطان دور بدن او در قبر می‌چرخند و می‌رقصند! از اطرافيان پرسیدم: او چطور بود؟ گفتند: مؤمن. گفتم: پدر و مادرش هم هستند. گفتند: بله، ديدم مادر او خودش را می‌زد و پدرش هم گریه می‌کرد. پدر را کنار کشيدم و گفتم: قضیه این است. گفت: من یک نارضایتی از او داشتم. گفتم چه؟ گفت: چون او در چنين زماني (زمان طاغوت) متدیّن بود، به مسجد و پای منبر می‌رفت و مطالعه داشت، احساس غرور او را گرفته بود و تا من یک چیزی می‌گفتم، به من می‌گفت: تو که بی‌سواد هستی! با گفتن این مطلب چند مرتبه به شدّت دلم شکست! ايشان مي‌فرمودند: به پدر آن جوان گفتم: از او راضی شو! او گفت: راضي هستم، گفتم: نه! به لسان جاری کنید که از او راضی هستید - معلوم است که گفتن، تأثير عجیبي دارد. پدر و مادر‌ها هم توجّه کنند، به بچّه‌هایشان بگویند که ما از شما راضی هستیم، خدا این‌گونه می‌خواهد وقتي می‌خواستند لحد را بچینند، ایشان فرمودند: نچینید! مجدّد خود آقا پاي خود را برهنه کردند و به درون قبر رفتند تا تلقین بخوانند. ايشان مي‌فرمايند: اين بار وقتی گفتم «أفَهِمتَ»، دیدم لب‌هایش به خنده باز شد و دیگر از آن‌ بچّه شيطان‌ها هم خبری نبود. بعد لحد را چیدند. من هنوز داخل قبر را می‌دیدم، دیدم وجود مقدّس اسدالله‌الغالب، علی‌بن‌ابی‌طالب فرمودند: ملکان الهی! دیگر از این‌جا به بعد با من است ... 💢لذا او جواني خوب، متدّین و اهل نماز بود كه در آن زمان فسق و فجور، گناهي نکرده بود امّا فقط با یک حرف خود (تو كه بی‌سواد هستی) به پدرش اعلان كرد كه من فضل دارم، دل پدر را شکاند و تمام شد! شوخی نگیریم. والله! اين مسئله اين‌قدر حسّاس، ظریف و مهم است. 📚گزیده‌ای از کتاب دو گوهر بهشتی آیت الله قرهی 🌹 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄   @rahekhoda 🇮🇷
🔴 بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب 🔹وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش‌ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که هیچ‌گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 🔹مسئله حجاب در سال‌های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح‌های شکست خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. 🔹پروژه‌های برنامه‌ریزی شده توسط سرویس‌های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است. 🔹بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان، دشمنان در آشوب‌های سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت تبدیل نمایند و در این راه از همه ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی به عنوان بستر تهاجم علیه ذهن و قلب نوجوان و جوان ایرانی به کار بست. 🔹در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چند بعدی معاندان ایران اسلامی گردید. 🔹به همین دلیل وزارت کشور بر خود فرض می‌داند که به احترام همه زنان و دختران ایرانی که در طوفان فتنه ترکیبی دشمن استوار مقاومت کردند و به الگویی از پایداری شناختی برای همه آحاد ملت تبدیل شدند بایستد و ابراز فروتنی نماید. 🔹مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروری است: ۱. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ایران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ایشان مبنی بر داشتن جامعه‌ای عفیف و با حیا صحه می‌گذارد و گوشی شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم بویژه حق زیست عفیفانه به عنوان یکی از حقوق اساسی آحاد ملت می‌باشد. 🔹این امر در ماه‌های گذشته و رفتار اکثریت قاطع بانوان ایرانی در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر این اساس مدعای مواجهه متناسب با مظاهر بی‌عفتی یا بی‌حجابی دارای مبانی اصیل شرعی، قانونی و انسانی بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت یک موضوع اولویت دار مطمح نظر مسئولان امر می‌باشد. 🔹۲. تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت‌های بنای حیاتی خانواده می‌باشد. در حالی که خانواده گرایی و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می‌بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود. 🔹۳. از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف‌های نیازمند به بهره‌های فکری و ذهنی بیش از پیش باز نمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود. 🔹در پایان ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطر نشان می‌شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد. 📡@news_fath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️👍چرا پدر علم اقتصاد ایران یعنی اقتصاد موجود، به این قائل است که یارانه انرژی تا حدودی برداشته می شود ولی سود محصولات مرتبط با آن به صورت بنیادی از بین نمی رود؟ و همچنین قیمت های انرژی و پتروشیمی تا حدودی بالاتر خواهند رفت(گران تر شده اند و عامل تورم تا حدودی اینجاست)و همچنین افزایش قیمت دلار برای جبران این موارد و بالا بردن سهام انرژی و پتروشیمی ولی تا حدودی؟؟،،،،، یعنی دلاری شدن اقتصاد ایران و پائین آوردن عامدانه ارزش پول ملی؟؟؟؟،،، چرا راهکار بنیادین نداریم؟ و اگر بخواهیم اصلاح اقتصادی کنیم به زیان اقتصاد کشور پیش خواهد رفت؟👍❤️ در وضعیت عکس زندگی مردم برای اصلاح قرار گرفته ایم چون ریسک های جهانی را نادیده گرفته و تعریف درستی از اقتصاد نداریم،،، ❤️👍نکته:: اینجاست که افرادی مانند دکتر یاسر جبرائیلی در ارائه پائین آمدن قیمت دلار نظر داده و اینکه حذف یارانه انرژی مردم و عدم افزایش حقوق با کاهش قیمت دلار؟،،،نظر شما چیست؟؟؟ آیا ایران در بن بست مهار تورم قرار گرفته و به ناچار در راستای جهانی شدن قرار گرفته و دیگر توان مقابله یک جهته را ندارد!؟ بلکه باید راهکار درست مالی و پولی ارائه دهد؟ ❤️👍آیا بدون تولید و بدون ایجاد یک سیستم درست مالی و شفاف دیگر می توان ادامه داد؟ و یا اینکه به سمت بحران و فروپاشی اقتصادی می رویم؟ تنها قسمتی از راهکار، در ایران تا الان همراه شدن با اقتصاد جهانی و گران سازی و تورم و کاهش ارزش پولی ملی، آیا این عوامل تا الان راهکار بوده؟ 👍دکتر محمد حسین ادیب// دکتر یاسر جبرائیلی اندیشکده نخبگان طلوع @ToloThinkTank
"نحسا" را که کشت؟ را در http://kouchakzadeh.blogfa.com/post/530 بخوانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد هولوکاست:۹۰سال زندانی سوزاندن پرچم همجنسگرایان:۱۶ سال حبس سوزاندن قرآن و اهانت به پیامبراسلام:آزادی بیان
🟥 وزارت کشور سیاستگذار پوشش نیست تنظیم گر میدانی پوشش است ! بیانیه وزارت کشور در باره پوشش غیرتمندانه بود اما تنظیم گرانه نبود غیرت وزیر انقلابی و همکاران ستادی اش در این قحطی اراده ها ستودنی است اما وزارت کشور تنظیم گرسیاست داخلی در امر قانونیِ اجتماع و سیاست است مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی باید سیاست های متشرعانه ، قانونی و متمدنانه را پی ریزی کرده تا وزارت کشور تنظیم گری نماید ؛ آیا استانداران و فرمانداران و بخشداران و دادستان های کل و استانها و نیز نیروهای ملی و استانی فراجا و همچنین عموم ضابطین در جامعه مدنیِ فطرت خواه و اسلامگرا با این اطلاعیه نسبت به مآموریت های محوله بر زمین مانده ی خود توجیه شدند ؟ اگر نسبت به وظایف محوله توجیه نشدند اطلاعیه با اینکه اثر بخش بود اما تنظیم گری نکرده است ! لطفا دیر نشود ! ✍مجتبی زارعی http://mobile.twitter.com/MojtabaZarei50
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واقعیت تلخی که اصلاحطلبان هر گز دوست ندارند جوانان ایرانی از آن آگاه شوند. 🔹وضعیت آواره‌های‌فراری‌ به‌ اروپا وآمریکا 🔸اعتراف قابل تأمل یک سلطنت‌طلب، درباره وضعیت اکثر فراری‌ها و براندازها در کشورهای غربی. از جمله در فرانسه و شهر پاریس: شما به چند نفر کروات‌زده که خودشان را نشان میدهند، نگاه نکنید! اینا انگشت‌شمارند. اکثر فراری‌های به خارج کشور، آواره هستن. در کیسه‌خواب می‌خوابن. امکانات زیست ندارن. اجازه کار ندارن. کارتن خوابن.... اینا رو به شما نمیگویند، چون گفتن اینها برایشان شرم‌آور است. 🔰هشدار: یادمان هست که سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی قسم جلاله یاد کرد که: "والله، هر کس تیر به سمت این نظام انداخت، آواره شد." https://eitaa.com/Shabaniesarouie
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبیین حجاب شرعی از زاویه ای دیگر; جالب وجدیده.ببینید. https://eitaa.com/Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کارشناس افغان‌تبار تنها در۲دقیقه و۵۳ ثانیه علت عقب‌ماندگی کشورهای مسلمان را بقدری زیبا و کامل تشریح میکند که گویی مخاطب به یک سمینار چند ساعته رفته است ! https://eitaa.com/Shabaniesarouie
🌺 ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ 🔹ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺍﺯ ﻋﺎﻟمی ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺯﻥ ﺑﺎ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ❓ ✳️ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺁﯾﺎ ﺗﻮ می توﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺍﻟﯿﺰﺍبت ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫﯽ❓ 🔹ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ : البته ﮐﻪ ﻧﻪ ؛ ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩ می تواﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺩﺳﺖ بدﻫﻨﺪ. ✳️ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺩﺳﺖ نمی دﻫﻨﺪ. 🔹ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺳؤﺍﻝ ﮐﺮﺩ:ﭼﺮﺍ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ،ﻣﻮ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ می پوﺷﺎﻧﻨﺪ ، ﯾﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ می کنند❓ ✳️ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺗﺒﺴﻤﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ، ﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﻣﯽ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﻗﯽ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﺑﻌﺪﺍ ﻫﺮﺩﻭﯼ ﺁن ها را ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺎﮎ ﺁﻟﻮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ : ✳️ ا ﮔﺮ ﻣﻦ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭ ، ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ می کنی❓ 🔹ﻣﺮﺩ انگلیسی ﮔﻔﺖ : ﻫﻤﺎﻥ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﺩﺍﺭﺩ. ✳️ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ؛ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ می کنند. 🟢 آن عالم امام موسی صدر بود. https://eitaa.com/Shabaniesarouie
🔹 حسین شریعتمداری: بیانیه وزارت کشور قابل تقدیر است اما دیرهنگام و دوپهلو به نظر می‌رسد! 🔸 بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟! ثانیاً درباره برخورد با بی حجابی و مقابله با کشف حجاب کنندگان، از صراحت لازم برخوردار نیست و با عرض پوزش، «دوپهلو» به نظر می رسد و دیگر آن که تاکید بیانیه بر درخواست از مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی برای تبیین حجاب اگرچه درخواست بجایی است ولی روشنگری و تبیین نباید مانع برخورد با کشف حجاب کنندگان باشد. 🔸 بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است و تسامحی که تاکنون نسبت به آن وجود داشته است با هیچ منطق شرعی، قانونی و اخلاقی قابل توجیه نیست. و البته امید آن است که بیانیه وزارت کشور، اگرچه دیرهنگام ولی آغازی بر پایان دادن به این هنجارشکنی باشد. متن کامل 👇 ‏http://fna.ir/3bqhif 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا ‏@kayhannewspaper
♦️قطار انقلاب 🖊محمدعلی رنجبر کاروان ما قرار بود در ایام نوروز از تهران عازم شلمچه شود بعد از شلمچه به سمت کربلا و از کربلا به مدینه و از مدینه به قدس راه و مسیری طولانی باید پشت سر می گذاشتیم رهبر و لیدر کاروان همه را جمع کرد از تجربیات و احساسات و عواطف گذشتگانی که به این سفر رفته بودند و از حس شیرینی که به انسان دست می دهد گفت وقتی این شیرینی ها بیان می شد برخی ها اشک شوق در چشمانشان جمع شده بود گویی خودشان را در شلمچه و کربلا و مدینه و قدس می دیدند رهبر کاروان بعد از دقایقی بسیار حکیمانه از سختی و دشواری و موانع مسیر هم گفت و اینجا بود که عده ای دچار تردید شده و خیلی زود انصراف دادند می گفتند طاقت سختی نداریم اما بازماندگان کاروان را تکمیل کردند و همگی سوار قطار شدند پیر و جوان مرد و زن کودک و نوجوان سفید و سیاه غنی و فقیر با سواد و بی سواد خلاصه از همه قشری سوار شده بودند ما هم واگن 14 کوپه 5 بودیم فرزندانم خوشحال بودند میگفتند بابا ممنونیم سوار قطار شدیم خیلی کیف میده بالا و پایین میپریدند و خوشحال بودند تقریبا یک ساعتی که گذشت دختر کوچیکه گفت بابا کِی میرسیم؟ گفتم بابا هنوز خیلی مونده و برای اینکه حوصله اش سر نره گفتم بیا برات قصه بگم شروع کردم به قصه گفتن قصه های قرآنی از نوح و هود و صالح و شعیب و موسی و عیسی سلام الله علیهم اجمعین گفتم اینکه چگونه صبر کردند تا به هدفشان رسیدند بالاخره توانستم با ادبیات داستانی قانعش کنم اما یک ساعتی گذشت و قطار در ایستگاه بین راه توقف کرد تا عده ای پیاده شوند و عده ای دیگر سوار مجدد گفت بابا فکر کنم رسیدیم چون عده ای پیاده شدند گفتم عزیزم اینها هدف و مقصدشان همینجاست ما هنوز خیلی راه داریم کمی به فکر فرو رفت و لحظاتی بعد در حین بازی با گوشی خوابش برد از فرصت استفاده کردم و آمدم بیرون کوپه از کوپه ها عبور کردم و وارد واگن بعدی شدم جالب بود هر کوپه و واگنی یک بحثی بود یکی از مشکلات اقتصادی اش می گفت یکی از گرانی یکی از فساد یکی از بی عدالتی یکی از بی انضباطی یکی از بی نظمی یکی هم از بی حجابی اما جالبتر اینکه قطار، امن و استوار به مسیرش ادامه می داد کمی جلوتر رفتم و به واگنی رسیدم که عده ای می گویند امکانات قطار خوب نیست و ما می خواهیم پیاده شویم عده ای دیگر می گفتند ما فکر نمی کردیم این مسیر اینقدر طولانی باشد و می خواهیم پیاده شویم روحانی کاروان هم داشت برایشان توضیح میداد که برای پیاده نشدن قانع شان کند عجیب بود اینها هم مثل فرزند کوچکم بی تابی می کنند به ناگاه یاد این کلام امیرالمومنین ع افتادم که خطاب به یارانش می فرمود حلوم الاطفال شما عقلتان به مانند بچه هاست یعنی انسانها گرچه بزرگ اند اما برخی ها عقلشان همان عقل بچگی است بزرگ نشده اند سعی کردم برایشان توضیح دهم همان حرفهایی که برای فرزندم زدم به آنها نیز گفتم برخی ها قانع شدند اما برخی دیگر گفتند مگر ما بچه ایم شما می خواهید ما را به ناکجاآباد ببرید ما هم نمی خواهیم با شما بیاییم قطار به ایستگاه رسید برخی از اینها پیاده شدند و البته عده ای دیگر سوار شدند خلاصه قطار پیش می رفت و عده ای هم غُر می زدند ناگهان قطار به صورت عجیبی با سر و صدا و تکان بسیار متوقف شد همه منتظر بودند که چه اتفاقی افتاده به یکباره صدای اعتراض و سر و صدا از دو کوپه بلند شد می گفتند ما پیشمان شده ایم می گفتند شما دیوانه اید ما در اینستا و توییتر دیده و خوانده ایم این قطار، قطار مرگ است و همه ی شما را نابود می کند می گفتند شما جلوی آزادی انتخاب ما را گرفتید و ما هم ترمز اضطراری را کشیده ایم حال باید اینها را قانع می کردیم برخی شون که پا را فراتر گذاشته و شعارهای هنجارشکنی هم می دادند اصرار هم داشتند که همان وسط بیابان پیاده شوند انسان تاسف می خورد از این مصدومین شبکه های اجتماعی که نمی دانستند چه بلایی در این بیابان سرشان می آید خلاصه برخی را قانع کردیم و برخی هم پیاده شدند قطار مجدد به حرکت افتاد و چند ساعتی پیش رفتیم تا اینکه باز هم قطار را متوقف کردند مردی داد میزد یا جای من اینجاست یا جای این آدمها و این قصه ادامه داشت و هر از چندی عده ای با یک بهانه ای ترمز قطار را می کشیدند و داد و بیداد راه می انداختند و عده ای هم از قطار پیاده می شدند اما خب خودشان ضرر میکردند چون ایستگاه بعدی نفرات جدیدی که شوق این سفر را داشتند سوار می شدند خدایا چقدر سخت است راهبری این قطار... بله دوستان راهبری قطار انقلاب سخت است دشوار است چه می کشد رهبر این قطار هر چه فریاد میزند اولویت ها را دریابیم اما عده ای کار خودشان را می کنند و هر بار ترمز اضطراری را می کشند که یا جای ما اینجاست یا جای اینها حواسمان باشد ترمز را بی خود و بی جهت نکشیم نیاز باشد رهبر انقلاب ترمز را می کشد و عده ای را پیاده می کند و مسیر را ادامه می دهیم 🆔 @Binesh_Rahbordi
♦️از حرمت شُرب "خَمر" تا وجوب ضَرب "خُمُر" متاسفانه برخی عنایت به این نکته ندارند که مساله ضرب خُمُر یعنی داشتن مقنعه و روسری در بین همه حتی مشرکین و کفار آن زمان امری مفروغ عنه بوده است و حتی کفار اهل کتاب بسیار پوشیده بودند (اگر مشاهده کنید امروزه راهبه های مسیحی هم حجاب کامل دارند) یهودیان آن زمان نیز حجاب کامل داشتند. لذا وقتی میگوییم آیه حجاب نازل شد و حجاب واجب شد به معنای این نیست که قبل از نزول این آیه زنان جامعه با ساپورت و دامن های کوتاه و وضع نامناسب و بیکینی بیرون می آمدند بلکه مساله خُمُر یعنی مقنعه داشتن و جلباب داشتن امری محتوم بود منتها خُمُر را به نحوی می بستند که گوشها و گردن و بخشی از سینه نمایان بود. اما روزی اتفاقی افتاد که همین اتفاق شان نزول آیه شد شأن نزول آیات حجاب سوره نور:در کتاب کافی از امام محمد باقر(ع) نقل شده که جوانی از انصار در مسیر خود با زنی روبرو شد (در آن روز زنان مقنعه خود را پشت گوش ها قرار می دادند و طبعاً گردن و مقدار از سینة آن ها نمایان می شد). چهره زن نظر جوان را جلب کرد و چشم خود را به او دوخت. هنگامی که زن عبور کرد جوان هم چنان با چشمان خود او را بدرقه می کرد و به راه خود ادامه می داد تا این که وارد کوچه تنگی شد و هم چنان به پشت سر خود نگاه می کرد. ناگهان صورتش به دیوار خورد و تیزی استخوان یا قطعة شیشه ای که در دیوار بود صورتش را شکافت. هنگامی که زن گذشت، جوان به خود آمد و سخت ناراحت شد و با خود گفت: به خدا سوگند! به خدمت پیامبر(ص) می روم و این ماجرا را بازگو می کنم. هنگامی که چشم رسول خدا(ص) به صورت و لباس خون آلود او افتاد،‌ فرمود:‌ چه شده است؟ جوان با صداقت ماجرا را نقل کرد. در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیة فوق را آورد. ملاحظه میکنید که شان نزول آیه مربوط به برهم زدن آرامش و امنیت روانی جامعه بوده است! لذا آیه نازل شد: آیه 30 و 31 از سوره نور : «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِ‌هِمْ ... َ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ او.... در این آیه خداوند دستور میدهند که باید خُمُر را بر جیوب بزنند یعنی روسری به گونه ای باشد که سینه و گردن را بپوشاند. پس مساله حجاب داشتن و پوشش مناسب امری طبیعی و مطابق با فطرت بشری و آداب و رسوم بوده است لذا بعد از این ماجرا کسی اظهار نارضایتی نکرد و اعتراضی هم نشد تا چه رسد به مخالفت علنی و روسری برداشتن و لخت شدن و... البته عنایت داشته باشید که برخی از کنیزان مخصوصا در هنگامه خرید و فروش، حجاب معمول را نداشتند آنهم به خاطر نکته مالیت آنها چون مبیع یا مثمن باید مشخص و معین می بود تا اغراء به جهل نشود! لذا متاسفانه آنها را اساسا انسان نمیدانستند بلکه اگر ملاحظه کنید هنوز که هنوزه بحث از کنیز و برده ذیل کتاب الحیوان در فقه بحث می شود! به همین خاطر ما در تاریخ اعتراضی نسبت به وجوب حجاب (یعنی زدن خُمُر بر جیوب یا بستن دور گردن) نداشتیم. لذا وقتی میگویند در تاریخ حدی و یا تعزیری بر کسی در مساله حجاب وارد نشده است، علت این مساله است! نه اینکه حجاب اجباری و الزامی نبود. به تعبیر رهبری عزیز وقتی امری در اسلام واجب باشد دیگر بحث از اجباری و الزامی بودن و نبودن آن در جامعه اسلامی امری بی اساس است! اما شرب خمر مساله ای متفاوت بود. چرا که: شرابخواری و میگساری در زمان جاهلیت و قبل از ظهور اسلام فوق العاده رواج داشت و به صورت یک بلای عمومی درآمده بود، تا آنجا که بعضی مورخان می گویند عشق عرب جاهلی در سه چیز خلاصه می شد. شعر و شراب و جنگ و نیز از روایات استفاده می شود که حتی بعد از تحریم شراب مساله ممنوعیت آن برای بعضی از مسلمانان، فوق العاده سنگین و مشکل بود تا آنجا که می گفتند: هیچ حکمی بر ما سنگین تر از تحریم شراب نبود. روشن است که اگر اسلام می خواست بدون رعایت اصول روانی و اجتماعی با این بلای بزرگ عمومی به مبارزه برخیزد ممکن نبود و لذا روش تحریم تدریجی و آماده ساختن افکار و اذهان برای ریشه کن کردن میگساری که به صورت یک عادت ثانوی در رگ و پوست آنها نفوذ کرده بود استفاده کرد. لذا بین مساله تشریع حرمت شرب خمر و مساله وجوب حجاب کامل (بستن مقنعه دور گردن) در صدر اسلام بسیار تفاوت است! در نتیجه باید گفت با توجه به اینکه بی حجابی خلاف فطرت بشر و سیر تطور تاریخ بشری بوده است و ما با بی حجابی اجباری مواجه بوده ایم پس قطعا باید با این پدیده مبارزه کنیم حال کیفیت مبارزه به چه نحو باشد را امام جامعه تعیین میکنند (البته بعید نیست که به مانند مبارزه با شراب خواری که امری طبیعی جلوه می نمود، باید تدریجی مبارزه کرد) رنجبر بهمن ۹۷
اینرا سال ۹۷ نوشته ام در زمانه ای که عده ای امثال زائری ها بحث حجاب اجباری را مطرح می کردند نظر بنده هنوز هم همین است همانطور که آن سالها گفتم کیفیت مبارزه را امام جامعه تعیین می کنند!