eitaa logo
ره توشه
584 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
533 ویدیو
25 فایل
هیأت رهپویان آل طاها علیهم السلام https://rahtousheh.ir عاشق شو اَر نه روزی ، کار جهان سر آید ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
مشاهده در ایتا
دانلود
—— کتاب جام صهبا/ «رساله سیروسلوک» علامه سیدمحمدحسین طباطبایی . این کتاب ارزشمند با عنوان با مسمای «جام صهبا»، اصل کلمات نورانی مرحوم علامه طباطبایی را به همراه تعلیقات یکی از برجسته‌ترین شاگردان ایشان،فقیه عارف، حضرت آیهالله آقا سید عبدالله جعفری تهرانی، در بر دارد. این تعلیقات راهگشا که با هدایت ایشان و تلاش یکی از شاگردان معظم له، به حواشی مفیدی بر اساس مبانی مرحوم علامه طباطبایی مزین شده است، مجموعه غنی و پرباری را برای جویندگان طریق سیر و سلوک الی الله فراهم آورده است. . بدون تردید، جام صهبا رساله‌ی نادری است که مباحث مطرح شده‌ی در آن به حدّی بدیع و عمیق می‌باشد که در دیگر آثار مرحوم علامه‌ی طباطبایی یا دیده نمی‌شود و یا به این روشنی تبیین نشده است. . رساله‌ی جام صهبا، ارمغان سلوک علامه‌ی طباطبایی در حوزه‌ی عمل و رساله‌ی الولایه، ره‌آوردی در عالم نظر می‌باشد که هر دو رساله از متن کتاب و سنت جوشیده است. . جهت تهیه این کتاب ارزشمند به سایت (نشر تراث) مراجعه فرمایید . . https://rahtousheh.ir/ http://nashretoraath.ir/
6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
—— عبدصالح الهی حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدّظلّه): راه جذب جوانها تصرّف دل جوان است. دل جوان یک قیامتی است، اوضاعی است. گرایش جوان به معنویّت یکی از آن رازهای بزرگ الهی است. یک حرف معنوی را برای امثال بنده که بگویند، خب گوش میکنم، حدّاکثر اندکی تأثّر پیدا میکنم، [امّا] همان حرف را به یک جوان بزنند، منقلب میشود، از این رو به آن رو میشود. دل جوان حقیقت‌پذیر است، دل جوان به فطرت الهی نزدیک است؛ فِطرَتَ اللهِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها (سوره روم/آیه ۳۰). دل جوان با نصایح و مطالب معنوی و سلوکی و عرفانی اُنس پیدا میکند، زود اُنس پیدا میکند، زود دلباخته و دلبسته میشود؛ جاذبه‌ی جوانها اینها است. شما سخن را، حرف را، اقدام را با معنویّت، با عرفان واقعی، نه عرفانهای تخیّلی و توهّمی و صوری، یک مقداری آمیخته بکنید، خواهید دید جوان چطور مجذوب میشود و می‌آید. جاذبه‌ی جوان در مسجد اینها است. بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران- ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ . . https://rahtousheh.ir/
—— عید سعید فطر مبارک. . بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— عالم ربانی حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله: در دین ، نه زمان عامل عید است، و نه زمین؛ نه فصل و نه هوا! اگر عبادتی شد، و آن عبادت ، عبادت ویژه بود، و بنده در آن عبادت مهمان خدا شد، و خدا میزبانی او را پذیرفت؛ این می شود (عید). یک ماه انسان مهمانی خدا را بپذیرد، شبانه روز عبادت کند، و در نیایش بگوید خدایا! قیام شبانه و صیام روزانه مرا بپذیر؛ این وارد مهمانخانه خدا می شود. بعد از ضیافت یک ماه، به عنوان عید به بارگاه الهی بار می یابد. . ✅ خطبه نماز عید سعید فطر _ دماوند ؛ ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
—— اطلاعیه مهم /شروع جلسات اخلاق و معارف اسلامی . زمان: روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۳/۵ از ساعت ۸ تا۱۰ شب . مکان:تهران ، اتوبان شهید نواب صفوی ، تقاطع خیابان آذربایجان ، مسجد جامع لولاگر . . https://rahtousheh.ir/
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
—— سردار شهید احمد کاظمی: ما در مقابل شهدا مسئولیت داریم. . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
—— فصل اول/نقش علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی/قسمت هفتم . علامه طباطبایی به خوبی می‌دانند که برپایی یک حکومت اسلامی که مجری احکام و محافظ شریعت باشد، در شرایطی که رژیمی سلطنتی بر جامعه حاکم است، کار آسانی نبوده و «درد سر» دارد، برای همین معتقد به «قیام» هستند. ایشان در این‌باره می‌نویسند: «ما هم نمى‏‌گوییم با حفظ شرایط موجود در جهان، احکام اسلام بدون هیچ درد سر جارى شود، البته هر سنتى در هر جامعه‌‏اى جارى شده ابتدایى داشته، یعنی قبلاً نبوده و بعد موجود شده است، و وقتى مى‌‏خواسته موجود شود، شرایط حال حاضر با آن ناسازگار بوده و آن را طرد مى‏ کرده و سنت نو هم با سنت قبلی مبارزه داشته و چه بسا به‌دلیل ریشه‏ دار بودن سنت قبلى چند بارى هم شکست مى‏‌خورده و دو باره قیام مى‏‌کرده، تا پس از دو یا سه بار شکست غلبه مى‌‏یافته و سنت قبلى را ریشه کن مى‏کرده‏اند و چه بسا اتفاق مى‏افتاده که در مقابل سنت قبلى توان مقاومت نمى‌‏آورده‏‌اند، چون عوامل و شرایط موجود هنوز با آن مساعد نبوده و در نتیجه شکست مى‏خورده و به کلى از بین مى‏‌رفتند. تاریخ خود شاهد بر این معنا است و از این پیروزی ها و شکست‏‌ها (چه در سنت‏‌هاى دینى و چه دنیوى و حتى در نظام دموکراتیک و اشتراکى) نمونه‌‏ها دارد.» (ترجمه تفسیر المیزان ؛ ج ‏۴ ؛ ص 156) . . https://rahtousheh.ir/