eitaa logo
ره توشه
556 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
506 ویدیو
24 فایل
هیأت رهپویان آل طاها علیهم السلام https://rahtousheh.ir عاشق شو اَر نه روزی ، کار جهان سر آید ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
مشاهده در ایتا
دانلود
—— کتاب جام صهبا/ «رساله سیروسلوک» علامه سیدمحمدحسین طباطبایی . این کتاب ارزشمند با عنوان با مسمای «جام صهبا»، اصل کلمات نورانی مرحوم علامه طباطبایی را به همراه تعلیقات یکی از برجسته‌ترین شاگردان ایشان،فقیه عارف، حضرت آیهالله آقا سید عبدالله جعفری تهرانی، در بر دارد. این تعلیقات راهگشا که با هدایت ایشان و تلاش یکی از شاگردان معظم له، به حواشی مفیدی بر اساس مبانی مرحوم علامه طباطبایی مزین شده است، مجموعه غنی و پرباری را برای جویندگان طریق سیر و سلوک الی الله فراهم آورده است. . بدون تردید، جام صهبا رساله‌ی نادری است که مباحث مطرح شده‌ی در آن به حدّی بدیع و عمیق می‌باشد که در دیگر آثار مرحوم علامه‌ی طباطبایی یا دیده نمی‌شود و یا به این روشنی تبیین نشده است. . رساله‌ی جام صهبا، ارمغان سلوک علامه‌ی طباطبایی در حوزه‌ی عمل و رساله‌ی الولایه، ره‌آوردی در عالم نظر می‌باشد که هر دو رساله از متن کتاب و سنت جوشیده است. . جهت تهیه این کتاب ارزشمند به سایت (نشر تراث) مراجعه فرمایید . . https://rahtousheh.ir/ http://nashretoraath.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— عبدصالح الهی حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدّظلّه): راه جذب جوانها تصرّف دل جوان است. دل جوان یک قیامتی است، اوضاعی است. گرایش جوان به معنویّت یکی از آن رازهای بزرگ الهی است. یک حرف معنوی را برای امثال بنده که بگویند، خب گوش میکنم، حدّاکثر اندکی تأثّر پیدا میکنم، [امّا] همان حرف را به یک جوان بزنند، منقلب میشود، از این رو به آن رو میشود. دل جوان حقیقت‌پذیر است، دل جوان به فطرت الهی نزدیک است؛ فِطرَتَ اللهِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها (سوره روم/آیه ۳۰). دل جوان با نصایح و مطالب معنوی و سلوکی و عرفانی اُنس پیدا میکند، زود اُنس پیدا میکند، زود دلباخته و دلبسته میشود؛ جاذبه‌ی جوانها اینها است. شما سخن را، حرف را، اقدام را با معنویّت، با عرفان واقعی، نه عرفانهای تخیّلی و توهّمی و صوری، یک مقداری آمیخته بکنید، خواهید دید جوان چطور مجذوب میشود و می‌آید. جاذبه‌ی جوان در مسجد اینها است. بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران- ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ . . https://rahtousheh.ir/
—— عید سعید فطر مبارک. . بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— عالم ربانی حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله: در دین ، نه زمان عامل عید است، و نه زمین؛ نه فصل و نه هوا! اگر عبادتی شد، و آن عبادت ، عبادت ویژه بود، و بنده در آن عبادت مهمان خدا شد، و خدا میزبانی او را پذیرفت؛ این می شود (عید). یک ماه انسان مهمانی خدا را بپذیرد، شبانه روز عبادت کند، و در نیایش بگوید خدایا! قیام شبانه و صیام روزانه مرا بپذیر؛ این وارد مهمانخانه خدا می شود. بعد از ضیافت یک ماه، به عنوان عید به بارگاه الهی بار می یابد. . ✅ خطبه نماز عید سعید فطر _ دماوند ؛ ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
—— اطلاعیه مهم /شروع جلسات اخلاق و معارف اسلامی . زمان: روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۳/۵ از ساعت ۸ تا۱۰ شب . مکان:تهران ، اتوبان شهید نواب صفوی ، تقاطع خیابان آذربایجان ، مسجد جامع لولاگر . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
—— فصل اول/نقش علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی/قسمت هفتم . علامه طباطبایی به خوبی می‌دانند که برپایی یک حکومت اسلامی که مجری احکام و محافظ شریعت باشد، در شرایطی که رژیمی سلطنتی بر جامعه حاکم است، کار آسانی نبوده و «درد سر» دارد، برای همین معتقد به «قیام» هستند. ایشان در این‌باره می‌نویسند: «ما هم نمى‏‌گوییم با حفظ شرایط موجود در جهان، احکام اسلام بدون هیچ درد سر جارى شود، البته هر سنتى در هر جامعه‌‏اى جارى شده ابتدایى داشته، یعنی قبلاً نبوده و بعد موجود شده است، و وقتى مى‌‏خواسته موجود شود، شرایط حال حاضر با آن ناسازگار بوده و آن را طرد مى‏ کرده و سنت نو هم با سنت قبلی مبارزه داشته و چه بسا به‌دلیل ریشه‏ دار بودن سنت قبلى چند بارى هم شکست مى‏‌خورده و دو باره قیام مى‏‌کرده، تا پس از دو یا سه بار شکست غلبه مى‌‏یافته و سنت قبلى را ریشه کن مى‏کرده‏اند و چه بسا اتفاق مى‏افتاده که در مقابل سنت قبلى توان مقاومت نمى‌‏آورده‏‌اند، چون عوامل و شرایط موجود هنوز با آن مساعد نبوده و در نتیجه شکست مى‏خورده و به کلى از بین مى‏‌رفتند. تاریخ خود شاهد بر این معنا است و از این پیروزی ها و شکست‏‌ها (چه در سنت‏‌هاى دینى و چه دنیوى و حتى در نظام دموکراتیک و اشتراکى) نمونه‌‏ها دارد.» (ترجمه تفسیر المیزان ؛ ج ‏۴ ؛ ص 156) . . https://rahtousheh.ir/
—— فرمایشات عبد صالح الهی حضرت ایت الله امام خامنه ای درباره شخصیت علامه مصباح یزدی 14 . خوشبختانه در دوران جمهوری اسلامی علوم عقلی رونق گرفته. خب ، در قبل از انقلاب در قم خبری نبود ؛ زمانی که ما بودیم. مثلاً فرض کنید یک درس آقای طباطبائی با یک عده معدودی مثلا چهل پنجاه نفر بود ؛ امّا حالا مثل جناب آقای جوادی که سالها در این زمینه {فعالند}. جناب آقای مصباح ، جناب آقای سبحانی و تشکیلاتشان در زمینه مسائل کلامی ، و درس های متعدد فلسفه ای که شنیدم در قم هست. اینها زمینه ترویج و اعتلای علوم عقلی را به انسان مژده می دهد که چنینی زمینه ای بوجود آمده . . در دیدار دست اندرکاران همایش ملی حکیم طهران (مرحوم آقا علی مدرس زنوری) 30/02/1397 . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— آیا نهادی مانند شورای نگهبان در کشورهای دیگر وجود دارد؟ صلاحیت نامزدهای انتخابات چگونه تعیین می‌شود؟ . . https://rahtousheh.ir/
31.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
—— خیبر خیبر یا صهیون، جیش محمد قادمون . https://rahtousheh.ir/ @rahtousheh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— فقیه عارف حضرت آیت الله امام خمینی قدس سرّه: اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. . https://rahtousheh.ir/ @rahtousheh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— ۲۸-اگر شک داریم که فرد خطاکار، جاهل به حکم است یا عالم به آن، در اینجا آیا تکلیف امر به معروف داریم یا خیر؟ . اتقاقاً «ارشاد جاهل» از مصادیق امر به معروف است؛ چون جاهل، جاهل به وظیفه است و چون جاهل است، یا واجبی را ترک می‌کند یا منکری را مرتکب می‌شود. اما اگر فردی، جاهل به حکم بود و جهل او باعث ترک واجبی یا ارتکاب منکری نمی‌گردید، در اینجا بر ما واجب نیست که او را راهنمایی کنیم یا ارشاد کنیم. مثلاً یک نفر هست که نه باغی دارد و نه مزرعه‌ای؛ اگر این فرد جاهل به احکام مضارعه و مساقات باشد، آیا بر ما واجب است که او را ارشاد کنیم و احکام مضارعه و مساقات را به او بگوییم؟ خیر، چون ندانستن این احکام، نه باعث ترک واجبی از او می‌شود و نه باعث ارتکاب گناهی. پس ارشاد جاهل در این موارد نیست، بلکه ارشاد جاهل درموردی است که شخص، حکم را نمی‌داند و به خاطر ندانستن این حکم واجبی را ترک می‌کند یا منکری را مرتکب می‌شود. . . https://rahtousheh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— تفسیر قرآن/امام خامنه ای/ جلسه بیست و سوم . صدای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در جلسه 23تدریس (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بشنوید. . ☝️ این جلسات در ماه رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن (علیه‌السلام) مشهد برگزار شده است. . جلسه بیست و سوم/ هجرت از ولایت طاغوت به ولایت الله . . https://rahtousheh.ir
—— فصل اول/نقش علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی/قسمت هشتم . اما یکی از مسائلی که هنگام بحث تشکیل حکومت اسلامی از جانب مخالفین مطرح می‌شد، مساله «عدم تجربه قبلی تشکیل یک حکومت اسلامی کامل» بود. در تفسیر المیزان به این مساله این‌گونه پاسخ داده شده است: «جوابش این است که کدامیک از ادیان، سنت‌‏ها و مسلک‏‌هاى جارى در مجتمعات انسانى در پیدایش و بقایش و در حکومت یافتنش متکى به تجربه قبلى بوده، تا حکومت یافتن اسلام محتاج به تجربه قبلى باشد؟ این شرایع و سنت‌‏هاى نوح، ابراهیم، موسى و عیسى است که مى‏‌بینیم بدون سابقه و تجربه قبلى ظهور کرد و سپس در بین مردم جریان یافت و همچنین روش‌هاى دیگر، چون کیش برهما و بودا و مانى و… و حتى رژیم‏هاى تازه در آمد و سنت‏‌هاى مادى هم بعد از تجربه پیدا نشدند، این سنن دموکراتیک و کمونیست و رژیم‏‌هاى دیگر است که بدون تجربه قبلى پیدا شدند و در جوامع مختلف انسانى به شکل‌هاى مختلف جریان یافتند.» . ترجمه تفسیر المیزان ؛ ج‏۴ ؛ ص 210 . . https://rahtousheh.ir/
—— فرمایشات عبد صالح الهی حضرت ایت الله امام خامنه ای درباره شخصیت علامه مصباح یزدی 15 . شما می بینید این هجوم های تبلیغاتی را که به شخصیت های برجسته ، به انسان های والا و با اخلاق های برجسته می کنند؟ اینها همه اش نشان دهنده اهداف و نیّات دشمن است. وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح مورد هجوم تبلیغات قرار می گیرد ، می بینید که همین(و هم ینهون عنه و ینأون عنه) حرف رسا و نافذ ، منطق قوی و مسحکم ، هرجا که باشد ، دشمن آنجا را زود تشخیص می دهد ؛ چون حسابگر است. دشمن آنجا را می شناسد و به مقابله اش می آید. با مرحوم شهید مطهری نیز همین گونه برخورد کردند. . در دیدار دانشجویان بسیجی (طرح ولایت) 10/6/1379 . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— منظور دقیق از احتمال تأثیر امر به معروف و نهی از منکر چیست؟ . احتمال تأثیر اینجا معنایش این است که یعنی از نقطه‌ی پنجاه پنجاه بالا برود؛ یعنی مثلاً شصت درصد هفتاد درصد احتمال می‌دهد تأثیر داشته باشد؛ ولی یقین ندارد و صددرصد نیست. تردید هم ندارد. اما اگر تردید داشت و احتمال تأثیر پنجاه پنجاه بود، امربه‌معروف و نهی از منکر واجب نیست ولی اگر مفسده‌ای نداشته باشد جایز است و اشکالی هم ندارد. اما اگر احتمال تأثیر پنجاه‌ پنجاه بود و امر ونهی نکرد، ترک واجب نکرده است و کیفر نمی‌شود . . https://rahtousheh.ir
—— ⚫️ انا لله و انا الیه راجعون ⚫️ اطلاع یافتیم که برادر عزیز ما ،جناب آقای حاج ناصر ارضی دعوت حضرت حق را لبیک گفته و از سرای فانی به دیار باقی هجرت نموده اند. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان از خدای سبحان طلب مغفرت برای آن مرحوم ، و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بیت محترم ایشان خواهانیم . 📌 هیئت رهپویان آل طه علیهم السلام . . https://rahtousheh.ir/
—— سالروز آزادسازی خرمشهر مبارک باد. . كسی خورشید را فریاد كرده است غریبی از شهادت یاد كرده است الا شهر حماسه، شهر خرم تو را دست خدا آزاد كرده است (علی عدالتی) . . https://rahtousheh.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله): امام (رضوان الله علیه) فرمود خرّمشهر را خدا آزاد کرد؛ این همه جوانها آنجا مجاهدت کردند، شهید شدند، کار کردند، [امام فرمود] خدا آزاد کرد؛ این درست است؛ خدا آزاد کرد. م یتوانستند همین قدر شهید بدهند و هیچ اتّفاقی هم نیفتد. در عملیّات رمضان، -در جنگی که همان وقتها انجام گرفت- خدا نخواست ما فتح کنیم امّا در خرّمشهر اتّفاق افتاد؛ این اراده‌ی الهی بود. ۹۷/۱۲/۲۳ . . https://rahtousheh.ir/
—— فصل اول/نقش علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی/قسمت نهم . ممکن است این سوال مطرح شود که «شاید منظور علامه طباطبایی از حکومت اسلامی، برقراری این حکومت در زمان معصومین (علیهم‌السلام) بوده و این نظرات، تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت را در بر نمی گیرد.» هر چند که دقت در عبارات ذکر شده از المیزان می‌تواند پاسخ سوال مذکور را بدهد، اما برای اشاره به نظر ایشان در مورد تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت، به این عبارات اکتفا می‌نماییم: «به‌هرحال امر حکومت اسلامى بعد از رسول خدا و غیبت آخرین جانشین آن، یعنى در همین عصر حاضر، بدون هیچ اختلافى به دست مسلمین است، اما با در نظر گرفتن معیارهایى که قرآن کریم بیان نموده و آن این است که: اولاً: مسلمین باید حاکمى براى خود تعیین کنند. ثانیاً: آن حاکم باید کسى باشد که بتواند طبق سیره رسول اللَّه حکومت نماید و سیره آن سیره رهبرى و امامت بود، نه سیره سلطنت و امپراطورى. ثالثاً: باید احکام الهى را بدون هیچ کم و زیاد حفظ نماید. رابعاً: در مواردى که حکمى از احکام الهى نیست (از قبیل حوادثى که در زمان‌هاى مختلف یا مکان‌هاى مختلف پیش مى‏آید) با مشورت عقلاى قوم تصمیم بگیرند که بیانش گذشت، دلیل بر همه این‌‌ها آیات راجع‌به ولایت رسول خدا است، به اضافه آیه شریفه زیر که مى‏فرماید: لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ.» موضوعاتی از این قبیل در تفسیر المیزان، در ذیل دیگر آیات قرآن همچون آیه ۲۴۷ سوره بقره نیز دیده می‌شود. . ترجمه تفسیر المیزان ؛ ج‏۴ ؛ ص 196 .