📌لذت نگارش، لذت آفرینش
دیشب در جلسه پنجم کارگاه مقالهنویسی مقدماتی، نوبت به یکی از دوستان رسید تا "پاراگراف پشتیبان" مقالهاش را بخواند. چون زمان کارگاه کم است و در جلسه سوم، چند "پاراگراف مقدمه" را از بقیه دوستان بررسی کرده بودیم، از او خواهش کردم تا فقط "مدعای مقاله" و طرحش را بگوید و پاراگراف پشتیبان را بخواند تا نوبت به دیگران هم برسد. اما درخواست کرد که پاراگراف مقدمه اش را هم سریع بخواند. گفتم که وقت کم است، ولی او دوباره درخواست کرد که نوشته اش را بخواند.
این بار درخواستش را پذیرفتم؛ نه به این دلیل که احساس کردم مخالفتِ بیش از اینممکن است بی احترامی پنداشته شود؛ این هم بود، اما همه اش این نبود.
این دوست من با انگیزهی نویسنده شدن در این کارگاه شرکت کرده بود و برای جلسه دیشب، زحمت کشیده بود و اثری خلق کرده بود؛ اثری که خودش آن را دوست داشت و از آفرینش آن لذت برده بود و برای همین دوست داشت دیگران هم این تولید او را ببینند و اگر واقعاً قابل تحسین است، تحسینش کنند.
این خاصیت آفرینش است؛ وقتی چیزی بیافرینی، دوست داری دیگران هم آن را ببینند، و هرچه بیشتر آن را ببینند و از آن بهره ببرند، تو بیشتر لذت میبری.
برای همین است که میگویم دست به قلم شوید و تولید کنید؛ آن وقت خودتان تلاش میکنید تا برای این اثر جدیدتان خواننده پیدا کنید و میکوشید تا این نوشته هرچه بیشتر خوانده شود. این نکته، میتواند راهبرد ما در جنگ روایتها باشد.
#بهتر_بنویسیم
#کارگاه_آموزشی
#لذت_نویسندگی
#جنگ_روایتها
🆔️ @benevisim ✍بهتر بنویسیم
📌راهاندازی سامانه سنا (سامانه نشریات ایران)
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سامانهای به نام "سنا" راهاندازی و در دسترس اهالی فرهنگ و پژوهش قرار داده است. در این سامانه، متن کامل نشریات ایران از دوره قاجار تا کنون، بهصورت تمام متن در دسترس کاربران قرار دارد.
این طرح، بخشی از طرح کلان کتابخانه ملی با عنوان «حافظه ملی در خانه هر ایرانی» با هدف «توزیع عادلانه» و «دسترسی آزاد به اطلاعات» است. پژوهشگران، دانشجویان و هر ایرانی علاقهمند به گذشته و تاریخ این کشور، میتواند از متن کامل نشریات اسکن شده در این سامانه استفاده کند.
این سامانه دربردارنده مطالب زیر است:
۱. نشریات دوره قاجاریه (۱۱۹۳ - ۱۳۰۴ ق.)
۲. نشريات دوره پهلوی اول (۱۳۰۴ - ۱۳۲۰ ش.)
۳. نشريات دوره پهلوی دوم (۱۳۲۰ - ۱۳۵۷ ش.)
۴. نشریات پس از انقلاب (۱۳۵۷ش)
۵. نشریات لاتین.
برای ورود به این سامانه ارزشمند، از لینک زیر استفاده کنید.👇
https://sana.nlai.ir
💠 مدرسه تراز انقلاب اسلامی
🆔️ @mettaa
۱۵
📌بالا رفتیم، ماست بود؛ قصه ما راست بود...
حجتالاسلام راستگو، قصهگو و مربی سالهای کودکی و نوجوانیمان به سوی عالَم بالا رفت.
چقدر خاطره داریم ما بچههای دهه شصت و هفتاد از برنامههای جذاب او در تلویزیون، و چقدر مربی کودک و نوجوان تربیت کرد در سراسر کشور.
یادش به خیر؛ وقتی قصههای قرآنی و درسآموزش تمام میشد، با همان چهره خندان و لحن کودکپسندش میگفت: "بالا رفتیم، ماست بود؛ قصه ما راست بود..."
شیخ راستگوی ما راست میگفت؛ آخر قصه همه ما رفتن به سوی عالَم بالاست؛ فقط فرق ما با هم این است که بعضیها با دست پر و کارنامه روشن میروند و بعضیها برعکس.
قصه او هم به سر رسید، ولی باقیات الصالحات او همچنان خواهد بود؛ نوجوانهایی که پای برنامههای او تربیت شدند و مربیان کودک و نوجوانی که برای ترویج معارف اهلبیت تربیت کرد، گوشهای از این توشه معنوی است.
💠 مدرسه تراز انقلاب اسلامی
🆔️ @mettaa
۱۷
آیا میدانید برابرِ دقیق فارسی برای واژه "پروژه" (project) چیست؟
یکی از بایستههای درستنویسی، پرهیز از بیگانهگرایی است. به این منظور، اگر واژه بیگانهای، یک برابرِ فارسی زیبا و مأنوس دارد که معنای آن را بهصورت دقیق در بر دارد، حتماً باید این برابر فارسی را به کار بندیم.
اکنون پرسش این است که برابر فارسی واژه "پروژه" چیست؟ دکتر محمد معین، این واژه را با دو کلمه "طرح" و "نقشه" معنا کرده است، اما آیا دو کلمه بیانگر همه معنای نهفته در پروژه است؟
برابرِ فارسی تصویب شده برای پروژه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی را ببینید:
"مجموعۀ فعالیتهای موقت و هدفمند برای تولید محصول یا ارائۀ خدمت یا کسب نتایج مشخص با زمان و هزینه و منابع معین".
حتی دکتر معین هم پس از آوردن دو کلمه "طرح" و "نقشه"، گویا این دو کلمه را برای بیان همه معنای پروژه کافی ندانسته و در ادامه نوشته است: "طرح و نقشه کارهایی که باید انجام شود"؛ عبارتی که شبیه آن در فرهنگ فارسی عمید هم به چشم میخورد.
به نظر میرسد معنای دقیق پروژه همان است که در تعریف فرهنگستان آورده شده است. بنابراین، در هنگام کاربرد واژه "پروژه"، اگر منظورمان "طرح" یا "نقشه" است، این دو واژه را به کار میبریم؛ ولی اگر فراتر از این را در نظر داریم و میخواهیم چیزی نزدیک به تعریف طولانی فرهنگستان را بگوییم، بهتر است همان کلمه پروژه را به کار بندیم.
این سطح از کاربست واژه بیگانه، بیگانهگرایی نیست و اهل ادب هم آن را مجاز شمردهاند. مثلاً این توضیح را بخوانید:
"پارهای از کلمات، وجهه فرامرزی یافتهاند و در حال حاضر نیز معادلی در زبان فارسی برای آنها نیست؛ مانند اینترنت، اتم، رادیو، فیلم، سینما، اسید، ویتامین و موتور". (رضا بابایی، بهتر بنویسیم، ص۶۴)
#بهتر_بنویسیم
#درست_نویسی
#بیگانه_گرایی
🆔️ @benevisim ✍بهتر بنویسیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"امیدوارم شب اول قبر، شب رفع خستگی من باشد".
اگه خسته و کمانگیزه شدید، این چند جمله را از این شیخ #راستگو بشنوید تا حالتون دوباره خوب بشه...
شادی روحش کاری کنید که یه نفر #خنده_حلال کنه؛
مطمئنم خوشحال میشه...
🆔️ @rajaaei
📌هشتگ #گرانی_مرغ، هشتگ #دولت_بی_تدبیر، هشتگ #تربیت_سیاسی
خدا میداند که دیدن این صحنهها چقدر برایم رنجآور است؛ که چه غوغایی در درونم برپا میشود وقتی درد و رنج مستضعفان را میبینم و میشنوم. نه اینکه خودم جزو طبقهای جز پابرهنهها باشم، ولی همیشه در عین شکرگزاری پروردگار برای اینکه دستم به دهانم رسیده، غصه خیلیها را خورده و میخورم.
امروز صبح، وقتی از خانه بیرون آمدم، خیابانهایی را دیدم که از روزهای قبل خلوتتر بودند و مغازههایی را که صاحبانشان، کرکره را پایین کشیده بودند تا با محدودیتهای کرونایی دولت همراهی کنند. در دلم گفتم، مسئولان این کشور باید هر روز دست این مردم نجیب و همراه را ببوسند؛ مردمی که خودشان مشکلات زیادی دارند و قسطها و قرضها و چکهایشان آنها را در فشار گذاشته است، ولی به تصمیم مدیران اجرایی کشورشان احترام میگذارند.
اما کمی که جلوتر رفتم، جلوی یکی دو مغازه، صفهایی طولانی دیدم؛ صف که نه، انبوهی از مردم که حتی صف را هم رعایت نکرده بودند و در تلاش بودند که حتی اگر بدون نوبت، خود را به جلوی در مغازه برسانند.
صف توزیع مرغ دولتی بود؛ مرغی که این روزها از سبد غذایی مردم پر کشیده و در آسمان بی تدبیری مسئولان بیکفایت، جولان میدهد.
راستش، قلم هم دیگر تحمل این تلخی را ندارد. اینکه همشهریهایم ممکن است در این صفهای طولانی، به این ویروس منحوس مبتلا شوند و جان شیرینشان را از دست بدهند، تلخ است؛ ولی تلختر از آن، عزت و کرامت انسانی آنهاست که در این صفها لگدمال میشود. به آنها گفته بودند که ما کاری میکنیم تا شیوۀ مدیریت کمیتۀ امدادی دولت قبل به پایان برسد، ولی در طول چند سال، کاری کردند که کسان دیگری هم کمیتۀ امدادی شوند.
از واژهها هم دیگر کاری برنمیآید. تا کی نوشتن از این همه رنج و ظلم؟ باید کاری کرد. باید دوباره انقلاب کنیم. باید قدرت را از دست این ظالمان بگیریم. باید انقلاب مستضعفان را از مدیران اشرافی پس بگیریم و به صاحبان اصلی آن برگردانیم.
باید انقلاب کنیم، باید از درون در ما انقلابی دوباره صورت گیرد، باید دوباره برگردیم به سال های دهه شصت؛ سالهایی که هیچ کداممان از آمریکا نمیترسیدیم و حاضر بودیم پای کار انقلابمان بایستیم، سالهایی که اجازه نمیدادیم کسی در کشورمان شعار مذاکره با شیطان بزرگ را سر دهد تا چه رسد به اینکه با این شعار رأی بیاورد و کشور را از وضعیت خیبر به وضعیت شعب ابیطالب بکشاند.
#گرانی_مرغ
#دولت_تدبیر
#روحانی
#تربیت_سیاسی
🆔️ @rajaaei
✅ #تأمین_شد
💠گروه جهادی حضرت سیدالشهدا علیه السلام
ما را در اینستاگرام دنبال کنید⬇️
https://instagram.com/seyyedalshohadaa
کانال اطلاع رسانی گروه جهادی حضرت سیدالشهداء علیه السلام
https://eitaa.com/seyyedalshohadaa
حالم خوش نیست،
اصلاً حالم خوش نیست؛
نه از شنیدن خبر شهادت تو ای بزرگمرد،
که امثال شما اگر جز با شهادت به ملاقات پروردگار بروید، دچار خسارت شدهاید.
ناخوش احوالیام برای خودم است،
برای خودم و امثال خودم که تو و راهت را نشناختهایم و هنوز قدم در راهی که تو منازل مختلف آن را طی کردی و به مقصد و مقصودت رسیدی، نگذاشتهایم.
ای شهید، ای آنکه از دیروز به مقام "عند ربّهم یُرزَقون" رسیدی، در این نیمهی شب، با بغض در گلو و اشک در چشم مینویسم: خدا گواه است که ما با همه ادعایمان، باید در مکتب شما شاگردی کنیم.
صلواتی که برایت میفرستم، در برابر سلام و صلوات خدا و ملائکهاش بر تو ناقابل است؛ ولی میخواهم بهانهای باشد تا وقتی آن را در طبقی از نور به روح پر فتوحت میرسانند، مرا بشناسی.
من تا امروز نمیشناختمت و نمیدانستم که همشهری منی، تو هم مرا نمیشناختی؛ ولی حالا که وارد عالَم بالا شدهای، دستت باز شده و دیگر میتوانی مرا ببینی و حالا میشناسیام. دست این همشهریات را هم بگیر و دعایم کن. دعایم کن تا از اسارت خودم رها شوم و مانند شما، جز برای خدا قیام و قعودی نداشته باشم.
خدایا به حق خون پاک این شهید، دعای او و دعاهای امام زمانمان را در حق ما اجابت کن.
#محسن_فخری_زاده
#ترور_دانشمندان_هسته_ای
#ترور
#انتقام_سخت
🆔️ @rajaaei
📌انشای یک نوجوان سیزده ساله، یک روز پس از شهادت شهید #فخری_زاده
امیرعباس، پسر یکی از دوستانم است که بعضی از روزها با پدرش به محل کار میآید. به توصیهٔ پدرش، گاهی دربارهٔ درسِ «بنویسیم» و نوشتن انشا، چیزهایی از من میپرسد. امروز هم به سراغ من آمد و نوشتهای به من داد تا نظرم را دربارهٔ آن بگویم. بالای برگهاش با خودکار قرمز نوشته بود: «آزمون میانترم انشا و املای فارسی». معلوم شد که امروز امتحان داشته و این را برای معلمش فرستاده و حالا میخواهد بداند به نظر من، نمرهاش چند میشود.
وقتی انشایش را خواندم، خدا را شکر کردم و یک بار دیگر تفسیر رویشهای انقلاب را به چشم دیدم. متن انشای امیرعباس را برایتان مینویسم، تا شما هم بخوانید و لذت ببرید.
همهٔ انسانها سرنوشتی دارند. بعضیها به جاهای بالایی میرسند و کار خوبی پیدا میکنند؛ بعضیها هم کمتر تلاش میکنند و بیکار گوشهٔ خیابان مینشینند و گدایی میکنند؛ انسانهای دیگری هم، بیشتر تلاش کرده و مانند کوهی استوار در برابر دشمنان میایستند و در راه خدا و وطن عزیزشان میجنگند و به درجهٔ شهادت میرسند.
از نظر من، شهادت، بالاترین درجهای است که فقط انسانها توان دستیابی به این درجهٔ بالا را دارند؛ البته نه همهٔ انسانها، فقط بعضی از آنها. شاید از نظر ما شهادت سخت باشد و حتی تصور اینکه رزمندهها چگونه مانند لاله پرپر میشدند، آزارمان دهد و باعث شود غصه بخوریم؛ اما کسانی هم بودند و هستند که شهادت برایشان از عسل شیرینتر باشد. اینها هم اول مانند ما پشت نیمکت بودهاند، اما با درس خواندنهایشان، با عبادت کردنهایشان، با سبک زندگی درست و مطالعه، به معنای واقعی کلمهٔ «شهادت» پی بردند و به این درجه دست پیدا کردند. شهدایی همچون شهید #تهرانی_مقدم، شهید #احمدی_روشن، شهید #قاسم_سلیمانی، شهید #فخری_زاده و...
ما هم باید خوب درس بخوانیم و مطالعه کنیم و با عبادت و سبک زندگی درست، راه راست را پیشه کنیم و مانند شهدا در برابر سختیها همچون کوه استوار باشیم تا به خدا برسیم.
✍امیرعباس تهوری، سیزده ساله، ۹۹/۹/۸
#محسن_فخری_زاده
#شهید_محسن_فخری_زاده
#ترور
#ترور_دانشمند_هسته_ای
#مذاکره
🆔️ @rajaaei
سروده جدید علیرضا قزوه
در رثای شهید #محسن_فخری_زاده
کاسب تحریم لم دادهست بر سجادهها
میخورد تا هفت پشت از لقمه آمادهها
اُف بر این اصحاب فتنه، تف به این تکرار شوم
آن سلبریتی جماعت، وین مُخَنَّث مادهها
دستشان با تولههای خرس در یک کاسه است
میزنم چون شیر امشب در صف وادادهها
باده پنهان خوردهاند و باده پنهان میکنند
نعرهاش باقیست، داد از مستی آن بادهها
روزگاری شد که در موج بلا افتاده است
با گرفتاران دنیا، کار ما آزادهها
آنکه از دیوار میترسانْد مردم را کجاست؟
بازی جمعی قُرُمساق است و مشتی سادهها!
تُف به این برجام و فرجام و به تَکرار دروغ
سوخت ایرانم به دستِ از نفس افتادهها
#شهریاری را شما تقدیم دشمن کردهاید
#حاج_قاسم را شما کشتید، آقازادهها!
این وزیران و وکیلان نارسیده میروند
#شهریاری فخر ایران است و #فخری_زاده ها
جادهها باز است و راه رستگاری بازتر
میرسد فردا سواری تازه از این جادهها
شادی روح شهدای جهاد علمی صلوات
بر بزدل و منافق کوردل لعنت
🆔️ @rajaaei
منابع دنیا محدود است و تمامیتخواهی، خاصیت تمدنهاست؛
پس منطقی است که تمدن رقیب، هرگز ما را آسوده نگذارد و با ما دشمنی کند.
درک کنیم که حتی برای داشتن یک زندگی راحت و عزتمند دنیوی، باید با دشمن تمدنی خود درگیر شویم.
جنگ تمدنها حتمی است؛
به جای فریب، جامعه را برای آن آماده کنیم.
🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهل بکاء که باشی، حتی بعد از جدایی روح از بدنت، بر مصیبت سیدالشهدا اشک میریزی.
گریه پیکر مطهر #شهید_فخری_زاده با شنیدن روضه سیدالشهدا در حرم حضرت معصومه.
🆔️ @rajaaei
#علی_خضریان باشم و انگلیسی رو غلط بخونم، بهتر از اینه که #جواد_ظریف باشم و فارسی رو متوجه نشم؛
رهبر به فارسی فرمود به مذاکره خوش بین نیستم،ولی کار خودش رو کرد.
مردم به فارسی گفتن شرف نداره کسی که بعد از شهادت حاج قاسم از مذاکره حرف بزنه، ولی خودش رو به نشنیدن زد.
#برجام_خسارت_محض
🆔️ @rajaaei
🔰 معاونت راهبردی مؤسسه مطالعات و تحقیقات فتوح اندیشه برگزار میکند:
🔻 #نشست_اقتراحی با موضوع:
🔘 «أشکال انتقام سخت جهت بازدارندگی»
🗓 پنجشنبه ۱۳ آذر
⏰ ساعت ۱۷:۳۰
🌐 لینک درگاه مجازی 👉
🔺 «مؤسسه فتوح اندیشه»
🏢 پردیسان، خيابان شهروند، خیابان البرز، كوچه ۱، پلاک ۶، ساختمان پردیس حكمت
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
موضوع این نشست اقتراحی، دغدغه این روزهای من است؛
اینکه امام خمینی در ماجرای فتوای اعدام انقلابی سلمان رشدی، با تکیه بر کدام ظرفیتهای فقه شیعه چنین فتوایی داد و اینکه چگونه میتوان از ظرفیتهای فقه برای حفظ از هویت جامعه اسلامی بهره برد.
🆔️ @rajaaei
یک کتاب روانشناسانه با عنوان "تاب آوری در بحران #کرونا" که در وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی مجوز گرفته.
گذشته از اینکه به جای استفاده از عنوان "همسر" از "شریک زندگی" استفاده میکنه که ترویج #همجنس_گرایی است، رسماً #خودارضایی رو توصیه میکنه.
کرونا بحران نیست، اینا بحرانه...
🆔️ @rajaaei
📌فرصتسازی شیوع کرونا برای شیوع تهدیدی به نام خودارضایی در میان خانوادهها
همان روزهای آغاز شیوع کرونا، در جمعی از کارشناسان تربیتی، با مدیر یکی از نهادهای تربیتی مرتبط با نوجوانان همکلام شدم. نگران این بود که خانهنشینیهای این دوره و خلوتهای فراوان ایجادشده برای نوجوانان، زمینهٔ آسیبهایی مانند «خودارضایی» را در آنها تقویت کند. از من خواست تا اگر حرفی جز راهکارهای کتاب «خلوت ناامن» دارم، بگویم. اما اگر او هم چیزی را ببیند که من دیروز دیدم، دیگر فقط نگران نوجوانهای مجرد نخواهد بود و احتمالاً باید فکری هم به حال پدران و مادرانشان بکند. دیروز یک کتاب تازه منتشرشده دیدم به نام «تابآوری در بحران کرونا» که پنج خانم روانشناس آن را نوشتهاند. در صفحهٔ ۶۵ و۶۶ کتاب آمده است: «افزایش نیاز جنسی خود را به شریک زندگی خود تحمیل نکنید. اگر چنانچه طرف مقابل شما برعکس است و اضطراب، میل جنسی را در او ضعیف میکند، بهتر است بهجای تحمیل کردن خود به کسی که رضایت جنسی ندارد، خودارضایی کنید». توصیهٔ زوجین به خودارضایی برای فرونشاندن نیاز جنسی، علاوه بر ترویج یک کار حرام و نهادینه کردن آن در خانوادهها، یک اقدام غیرمسئولانه و غیرضروری است. گذشته از آنکه برای کاهش موقت میل جنسی، راهکارهای شرعی و طبی هست، توجه به آسیبهای بعدی این رفتار برای رابطهٔ زناشویی، برای پرهیز از تجویز چنین نسخههایی کافی است.
در شرایطی که یکی از زوجین، با یک دلیل موجه، توان پاسخگویی به نیاز جنسی همسرش را ندارد، میتوان با راهکارهای شرعی و طبی بهطور موقت نیاز جنسی طرف مقابل را کاهش داد و مدیریت کرد. به این منظور، در فقه ما ظرفیتهایی پیشبینی شده که میتوان در صورت نیاز از آنها استفاده کرد. سادهترین آنها، روزهٔ مستحبی است که استمرار بر آن در طول مدت موردنیاز، میتواند قوای جنسی فرد را کاهش دهد. اما بهجز این راهکارهای شرعی، میتوان از راهکارهای طب سنتی هم برای این منظور استفاده کرد. پرهیز از خوردن برخی از غذاها، انجام برخی از حرکتهای ورزشی و نیز خوردن و آشامیدن برخی از داروهای گیاهی، ازجملۀ این تدبیرهاست. جالب اینجاست روانشناسانی که برای درمان پدیدهای که اسم آن را «بیش فعالی» کودک گذاشتهاند، بهجای رفتاردرمانی از یک قرص استفاده میکنند که قوای کودک را تحلیل میبرد و او را بیحال میکند؛ ولی دربارهٔ پیدایش مشکل پیشگفته در رابطهٔ زناشویی، بهجای تجویز یک قرص، ارتکاب یک فعل حرام را توصیه میکنند.
دومین نکتهای که نادرست و غیرمسئولانه بودن توصیهٔ زوجین به خودارضایی را نشان میدهد، آسیبهای بعدی این رفتار خطرناک برای رابطهٔ زناشویی است. استدلال نویسندگان کتاب «تابآوری در بحران کرونا» برای توصیۀ یک فرد متأهل به خودارضایی این است که همسر این فرد که خودش میل کمتری دارد یا اصلاً میلی ندارد، حتی اگر درنتیجهٔ اصرارهای او درخواستش را بپذیرد، از او ناراضی و دلسرد خواهد شد. غافل از اینکه، اگر یکی از زوجین به این رفتار زشت اعتیاد پیدا کند و حتی بعد از رفع مشکل طرف مقابلش، آن را ادامه دهد، نهتنها طرف مقابل ازنظر روحی آسیب میبیند، که ممکن است در درازمدت رابطهٔ جنسی آنها ازنظر فیزیکی هم آسیب ببیند. این سخن هم پذیرفتنی نیست که ارتکاب این رفتار برای یک مدت کوتاه سبب اعتیاد نمیشود. بسیاری از معتادان این رفتار، شروع مشکل خود را از یک یا چند بار خودارضایی میدانند و نباید از نقش شیطان در انداختن مؤمنان به دام خود و ادامهٔ یک مسیر نادرست غافل شد. همچنان که نباید پنداشت این رفتار برای متأهلها امری کاملاً اختیاری و تحت کنترل است. معتادانی هستند که حتی پس از ازدواج و در کنار همبستری با همسر خود، خودارضایی کرده و میکنند.
بنابراین، با توجه به آسیبهای احتمالی خودارضایی افراد متأهل به رابطهٔ زناشویی آنها و نیز با در نظر داشتن امکان مدیریت قوای جنسی زوج پرخواهش با راهکارهای شرعی و دستورالعملهای طبی، توصیهٔ زوجین به این رفتار نمیتواند توصیهای عقلایی و مشروع دانسته شود. تقابل دو جهانبینی الهی و مادی سبب میشود در شرایطی که عدهای نگران رواج اعتیاد خودارضایی در بین نوجوانهای مجردند و برای کمک به والدین آنها درزمینهٔ پیشگیری و درمان این بیماری، کتابهایی مانند «خلوت ناامن» را مینویسند، برخیها با رنگ و لعاب روانشناسی در حال ترویج این رفتار ناپسند در میان والدین این نوجوانهایند.
#کرونا
#خودارضایی
#تربیت_دینی
#روان_شناسی
#کتاب_خلوت_ناامن
🆔️ @rajaaei
📌چند روز پیش، کتابی به نام "تاب آوری در بحران کرونا" در فضای مجازی منتشر شد که در صفحه ۶۶ آن،آشکارا توصیه به خودارضایی میکند که یک رفتار نامشروع و موجب تعزیر شرعی است.
پس از اعتراض گسترده مؤمنان به مجوز گرفتن این کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتشار آن، روابط عمومی معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه، عصر روز شنبه ۱۵ آذر ۹۹ پاسخی به این شرح در این باره منتشر کرد:
۱. بر اساس اعلام ناشر، کتاب مذکور در مرحله ویرایش و اصلاح بوده و هنوز به مرحله چاپ و توزیع نرسیده است. اینکه فایل مربوطه از چه طریقی بدون اجازه ناشر در اختیار برخی سایتهای اینترنتی قرار گرفته، موضوعی است که این دفتر با جدیت پیگیری کرده و...
۲. دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی...، ضمن توقف فرآیند اعلام وصول و انجام مقدمات برای جلوگیری از توزیع احتمالی کتاب، بلافاصله در تماس با سایتهای مجاز ارائه کتابهای الکترونیکی، نسبت به عدم انتشار فایل مربوطه اقدام مقتضی را به عمل آورد که متعاقب این دستور محتوای مورد اشاره از سایتهای مذکور برداشته شده است.
ولی گروهی در تلاشاند تا هرطور شده این کتاب را پخش کنند؛ زیرا با وجود بیانیه بالا، #نرمافزار_فروش_کتاب_طاقچه همچنان فایل کتاب را عرضه میکند. البته ظاهراً این کتاب حذف شده است و با جستوجوی عنوان آن در نرمافزار، چیزی مشاهده نمیشود؛ ولی با جستوجوی عمومی در اینترنت و از طریق یک لینک، میتوان به نسخه پی دی اف این کتاب دسترسی پیدا کرد. فقط تا عصر روز شنبه، این کتاب با قیمت ۴۵۰۰۰ت عرضه میشد و حالا رایگان.
#کرونا
#خودارضایی
#روان_شناسی
#تربیت_دینی
#نهی_از_منکر
🆔️ @rajaaei