eitaa logo
رنگین کمان 🌈
471 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺به نام خدا 🌺 🌸🌸ابن عباس مي‏گويد پيامبر اکرم(ص) فرمود: "لو انّ الفياض اقلام و البحر مدادٌ و الجنّ حسّابٌ و الانس کتابٌ مااحصوا فضائل عليّ بن ابي طالب" اگر انبوه درختان (و باغها) قلم، و دريا مرکب، و تمام جنّيان حسابگر، و تمام انسان‏ها نويسنده باشند قادر به شمارش فضائل علي بن ابي طالب نخواهند بود.🌸🌸 📝منبع حدیث: المناقب، الموفق بن احمد الخوارزمي، قم، جامعه مدرسين، چاپ چهارم، ص 32، ابن شاذان، مأة منقبه، قم مدرسةالامام المهدي(ع)، ص 177، حديث 99، 🌺🍃التماس دعای فرج🍃🌺
🌺به نام خدا 🌺 🌴🌹پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرمودند:🌹🌴 🌸🍃کسی که فضیلتی از علی علیه السلام را بنویسد،تا وقتی که از آن نوشته اثری باقی است، فرشتگان برای او استغفار می کنند . 🍃🌸 📝 بحارالانوار ج 38 ص 197 🌺🍃التماس دعای فرج🍃🌺
Nahj - 46[1].mp3
385.5K
🌺 خطبه ۱۴۱ نهج البلاغه میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست... پای صحبت های امیرالمومنین علی علیه السلام بشینیم...🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگر نه اینکه شنیدن نام "علی" گناهان گوش را و گفتن نام "علی" گناهان زبان را می زداید؟ پس چقدر زرنگ است کسی که فقط با شنیدن این شعر و گفتن یک "یاعلی" و نشر آن ، خود و همه کسانی را که دوستشان دارد به یک حمام روح صلواتی دعوت می کند.... ─┅═༅𖣔🌸🍃🌸𖣔༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌
🔆متن شبهه: با توجه به اعتقاد شيعه ائمه دارای بوده‌اند و باذن الله، علم غیب داشته‌اند، معنای رشادت با وجود این علم چگونه معنا می‌شود؟ مثلاً خوابیدن حضرت (ع) در ، در پیامبر اکرم (ص) فضیلت محسوب نمی‌شود 🔆پاسخ شبهه: 1️⃣ باید گفت: به نظر می‌‌رسد کلید اصلی حل این گونه مسایل آن است که ما شناخت درست از علم لدنی و علم غیب امام معصوم (ع) داشته باشیم. 2️⃣ در برخی روایات آمده که امام صادق ـ علیه‌السّلام ـ فرمود: «اذا اراد الامام أن یعلم شیئاً اعلمه الله ذلک» امام هر گاه که اراده کند چیزی را بداند خداوند او را از آن چیز آگاه می‌‌سازد. از این گونه روایات بدست می‌‌آید که علم امام به امور آینده، مطلق نیست بلکه هر گاه اراده کند چیزی برای آنها معلوم شود و یا اراده خداوند به آن قرار گیرد که امام چیزی را بداند، او را آگاه می‌‌سازد بنابراین ممکن است در بعضی موارد به جهت اسرار نهفته الهی مصلحت بر آن باشد که امام از غیب آگاه نشود یا خود نخواهد و اراده نکند که از حوادث آینده آگاه شود. 3️⃣ با توجه به نکته یاد شده در پاسخ می‌‌توان گفت: هیچ دلیل عقلی و یا نقلی در دست نیست که ثابت کند امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ از همه جزئیات حوادث «لیلة المبیت» آگاهی کامل داشته است چون ممکن است موارد یاد شده جزء همان مواردی بوده باشد که امام اراده نکرد تا خداوند او را نسبت به نتیجه و عاقبت کار با خبر سازد، بخصوص آن که روایتی و یا نقل تاریخی در این خصوص نیامده که امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ از نتیجه کار، آگاه بوده لذا به انجام آن اقدام کرده است. 4️⃣ هم چنین ممکن است گاه مصلحت ایجاب کند که پیامبر یا امام از عواقب برخی کارها آگاه نشود و یا برای امتحان و آزمون الهی علم به اموری پیدا نکند، چنان که در داستان «لیلة المبیت» آمده است که علی ـ علیه‌السّلام ـ در بستر پیامبر خوابید، در حالی که از خود آن حضرت نقل شده است که نمی‌‌دانست صبح گاهان که مشرکان قریش به آن بستر حمله می‌‌کنند شهید خواهد شد یا جان به سلامت می‌‌برد؟ 5️⃣ طبق این تحلیل نیز معلوم می‌‌شود که امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ نه از باب آگاه بودن از پایان نتیجه کار بلکه به جهت شجاعت و رشادت و ایثار، در «لیلة المبیت» به جای پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ خوابید و به مدال افتخار «کل ایمان» دست یافت. 6️⃣ به فرض گفته شود که امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ به دلیل آگاهی از نتیجه و پایان کار در «لیلة المبیت» در بستر پيامبر خوابيد: بنابر فرض اول، هرگز علی علیه السلام، علم به بقا و سلامتی خود نداشته است، زیرا هرگز برای چنین طبقه ای از افراد (که علی به طور یقین از این طبقه نبود) از گفتار پیامبر علم قطعی پیدا نمی‌شود . اگر به ظاهر بپذیرند، در خاطر تشویش خواهند داشت . جوانب قلب آن ها را فرا می‌گیرد و هر دم هیولای مرگ در نظر آن ها مجسم می‌شود ؛ علی با احتمال کشته شدن دست به چنین کاری زده است، نه با علم به سلامتی. بنا به فرض دوم فضیلت بالاتری، برای علی علیه السلام اثبات نموده است، زیرا اگر ایمان مرد، به پایه‌ای برسد که آنچه را از پیامبری بشنود ،با روز روشن فرقی نداشته باشد، فضیلت چنین ایمان با هیچ چیز برابری نمی‌کند. نتیجه ایمان این است هنگامی که پیامبر به او بگوید: در بستر من بخواب و در حمله تروریست ها آسیبی نخواهد دید، با کمال ثبات قلب می رود و در بستر او می‌آرمد. یک سر سوزن احتمال خطر در دل او راه پیدا نمی‌کند. با توجه به آنچه درباره ماجرای لیله المبیت و شبهه برخی بیان شد، به دست مي آيد که امیر مومنان در لیله المبیت برترین فضیلت را به دست آورده، زیرا در هر دو صورت چه علم به کشته شدن داشته یا نداشته ،فضیلت او ثابت می‌شود که بیان آن گذشت.
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺آموزش احکام🌺 🌺احکام وضوی جبیره🌺
🌹علم امیر المومنین علیه السلام به تمام اتفاقات آینده (به روایت اهل سنت)🌹 عبد الرزاق صنعانى، عالم بزرگ اهل سنت روایت کرده است: ۲۹۷۰- عَنْ مَعْمَرٍ , عَنْ وَهْبِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ , عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ , قَالَ شَهِدْتُ عَلِيًّا وَهُوَ يَخْطُبُ وَيَقُولُ: سَلُونِي فَوَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِي عَنْ شَيْءٍ يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُكُمْ بِهِ وَسَلُونِي عَنْ كِتَابِ اللَّهِ , فَوَاللَّهِ مَا مِنْ آيَةٍ إِلَّا وَأَنَا أَعْلَمُ بِلَيْلٍ نَزَلَتْ أَمْ بِنَهَارٍ وَأَمْ فِي سَهْلٍ , أَمْ فِي جَبَلٍ. ابو طفيل (رضوان الله علیه) گفت: شاهد بودم که علی (علیه السلام) خطبه می‌خواند و می‌فرمود: از من بپرسید، به خدا سوگند! از هر چه که تا روز قیامت به وجود می‌آيد و اتفاق می‌افتد، سوال نمی‌کنید، مگر اینکه تمام آن‌ها را پاسخ می‌گویم. از کتاب خدا بپرسید؛ به خدا سوگند! هیچ آیه‌ای نازل نشده است؛ مگر اینکه از همه‌ی شما داناترم که شب نازل شده است يا روز، در صحرا نازل شده است يا در کوه. 📚تفسیر عبد الرزاق، ج ۳، صفحه ۲۳۴، چاپ دار الكتب العلمية
4_5911070512032778618.mp3
7.04M
🎧 فرازی از 🎤 سیدرضا نریمانی 🏴 ʝσvłŋ→°.•رنـگــ🌈ـین کـــ🏹ـمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺آموزش احکام🌺 🌺احکام روابط و مراودات اجتماعی زنان و مردان ۸ 🌺
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   علیه السلام🍃🌸🌸 گفتار (صل الله علیه )،تو بمن بمنزله نسبت هستى 🌺🌸 (۳) ۴۶- خبر داد بما احمد فرزند محمد فرزند عبدالوهاب گفت: نقل كرد بما حسين فرزند محمد عدل گفت: حديث كرد بما احمد فرزند عيسى فرزند سكين گفت: نقل نمود بما رمادى گفت: نقل كرد بما يحيى فرزند حماد گفت: نقل نمود بما ابو عوانه گفت: حديث كرد بما ابو بلج گفت: خبر داد بما عمر فرزند ميمون از ابن عباس كه گفت: مردم بسوى جنگ تبوك بيرون آمدند على (ع) به پيامبر (ص) گفت: آيا من هم با تو خارج شوم؟ پيامبر فرمود بلكه تو جانشین من باش، آيا خشنود نمى‌شوى كه تو نسبت بمن بمنزله‌اى باشى كه هارون نسبت بموسى بود، جز آنكه تو پيامبر نيستى. 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۷۰ (۱) ۴۷- خبر داد بما محمد فرزند احمد فرزند عثمان فرزند فرج صيرفى معروف بابن دبثائى بغدادى كه در واسط بر ما آمده بود، گفت: نقل كرد بما ابوحفص عمر فرزند محمد فرزند زيات گفت: نقل كرد بما عبد اللَّه فرزند محمد فرزند ناجيه گفت: نقل كرد بما سفيان فرزند وكيع گفت: حديث كرد بما جرير. گفت: و نقل كرد بما عبد اللَّه فرزند ناجيه گفت نقل كرد بما ابراهيم فرزند عبد اللَّه هروى گفت نقل كرد بما ابو معاوية و همه اينها را از اعمش نقل نمود، و او از عطية از ابو سعيدخدرى گفت: پيامبر خدا (ص) به على (ع) فرمود تو نسبت بمن بمنزله اى هستى كه هارون نسبت بموسى بود جز آنكه بعد از من پيامبرى نيست. (۲) ۴۸- خبر داد بما ابو نصر احمد فرزند موسى فرزند عبد الوهاب طحان و احمد فرزند محمد فرزند عبد الوهاب فرزند طاوان واسطى‌ها گفتند: نقل كرد بما قاضى ابو فرج احمد فرزند على فرزند جعفر فرزند محمد فرزند معلى خيوطى واسطى گفت: نقل كرد بما ابو طيب عبد اللَّه فرزند محمد فرزند فرج واسطى گفت: نقل نمود بما محمد فرزند يونس كه حديث كرد بما محمد فرزند حسن فرزند على قردوسى كه نقل كرد بما ابو عوانه از اعمش از حكم از مصعب فرزند سعد از پدرش گفت: معاويه بمن گفت: آيا على را دوست دارى؟ گفت: گفتم: چگونه دوست نداشته باشم، در حالى كه از پيامبر خدا (ص) شنيدم مى فرمود: تو نسبت بمن در منزله اى هستى كه هارون نسبت بموسى بود، جز آنكه پيامبرى بعد از من نيست، و در روز بدر او را ديدم كه همانند اسب شيهه مى كشيد و مى گفت مانند بازل دو ساله هستم كه جوان تازه باشد شب از من مى ترسد مانند آن كه من جنى هستم، براى مانند اين مادرم مرا زائيده است، پس بر نگشت تا شمشيرش آغشته بخون شد. 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۷۱ (۱) ۴۹- خبر داد بما ابو حسن على فرزند عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب گفت خبر داد بما پدرم گفت: نقل كرد بما ابو عبد اللَّه محمد فرزند حسين زعفرانى گفت نقل نمود بما محمد فرزند سليمان فرزند حارث گفت. نقل كرد بما حفص فرزند عمر ايلى گفت: حديث كرد بما فرزند ابو ذئب و يزيد فرزند جعدبة و ابراهيم فرزند سعد و مالك بن انس گفتند: نقل كرد بما زهرى از سعيد فرزند مسيب از سعد فرزند ابو وقاص گفت: پيامبر صلى اللَّه عليه و آله به على عليه السلام فرمود: در مدينه اقامت كن، گفت: على به پيامبر گفت: اى پيامبر خدا بهيچ غزوه اى نرفته اى كه مرا جانشين خود كنى؟ پس پيامبر بعلى فرمود: بدرستى كه مدينه بدون من و يا تو درست نمى شود، و تو نسبت بمن بمنزله هارون نسبت بموسى هستى جز آن كه بعد از من پيامبرى نيست. راوى گفت: به سعد فرزند ابو وقاص گفتم: آيا تو اين سخن را از پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله شنيدى؟ گفت: آرى، نه يك بار و دو بار اين سخن را بعلى (ع) مى فرمود...... ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~