eitaa logo
رنگین کمان عشق
228 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
8.5هزار ویدیو
413 فایل
کانال تربیتی- دینی- اخلاقی-سیاسی در چارچوب مقررات کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران جهت ارتباط با مدیر @Alimohammad1386
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 همیشه فرصت انتخاب نداری خیلی از شانس های زندگیت یکبار ‌اتفاق میوفته و دقیقا زمانی از دستش میدی که انجامشو به روز بعد موکول میکنی.
💠 تصوری ناقص و رایج درباره دلیل انفاق به دیگران ✍️ ممکن است برخی گمان کنند که انفاق تنها فلسفه‌اش پر شدن خلأهای اجتماعی است، و لذا می‌گویند اگر این مسئله را حکومت و دولت به عهده بگیرد و با سازمان‌هایی که تشکیل می‌دهد مشکلات فقر و مسکنت را حل نماید، دیگر نیازی نیست که به صورت انفاق‌های فردی انجام گیرد. ولی این‌چنین نیست، یعنی انفاق فلسفه‌اش تنها پر شدن خلأها نیست، بلکه رابطه‌ای با «ساخته شدن» دارد. اینکه انسان چیزی داشته باشد و از خود جدا کند و مظهر رحمانیت پروردگار بشود، نقش بزرگی در ساختن انسان دارد. عطوفت که از ماده عطف است - یعنی تمایل و توجه به دیگران، با دیگران یکی شدن و دل به جای دل آنها نهادن - خود هدف است، هدفی اساسی و قابل اهمیت. اگر چنین مفهومی در جامعه نباشد، عیناً مثل آن است که در محیط خانواده محبت و عطوفت مفقود گردد و به جایش مؤسسات تربیتی تشکیل شود. 📚 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۲، ص۶۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ ؛ خدا احسان کنندگان را دوست می دارد . 📙سوره بقره،آیه 195 🌼و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد . خیلی وقت ها در زندگی کارهایی را می کنیم که خدا از ما راضی باشد بد هم نیست اما اگر مى‏خواهیم خدا از ما راضى باشد ، خدا مى‌‏فرماید : به همدیگر خدمت کنید تا خدا دوستتان داشته باشد .
🔴 | تیپ "وعدالحق" متعلق به کشور عراق مسئولیت حمله موشکی به ریاض را برعهده گرفت . 🔹در بیانیه آنها تصریح شده است که در پاسخ به ارسال انتحاری های سعودی این حمله علیه قصر یمامه انجام گرفته و در عملیات های بعدی شهر دبی نیز هدف حمله خواهد بود. 🔹این رخداد یک پاسخ راهبردی از سوی مقاومت عراق به آل سعود است که ورود آنها به مرحله جدیدی را در سال های آتی نوید می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 😨 نه حسن... خطرناکه حسن... 🙏 درخواست یک انیمیشن‌ساز از آقا!
💌 | به فکر خودت باش!
نشانه‌های آدم غفلت‌زده چیه و چه عواملی باعث غفلت میشه؟ 😞 غفلت ما رو از مسیر درست زندگی دور می‌کنه و باعث زوال آرامش روحی و ایجاد حسادت میشه. 👆🏼این برگرفته از آیات و روایات است.
❗️ انواع حق الناس و راه اداء آن حق الناس ها به چهار دسته تقسیم می شوند: ۱- حق الناس مالی ۲- حق الناس جانی ۳- حق الناس آبرویی ۴- حق الناس اضلالی و گمراه کردنی 1️⃣ نسبت به حق‌الناس مالی، باید آنچه را که به گردن دارد، نسبت به آن شخص پرداخت کند و پس بدهد و اگر او را نمی‌شناخت باید از طرف او رد مظالم و صدقه بدهد. 2️⃣ نسبت به حق‌الناس جانی، باید به آن شخص مراجعه کند و اگر به جسم او صدمه‌ای زده از او حلالیت بطلبد و یا دیه آن را بدهد و یا قصاص شود. 3️⃣ نسبت به حق‌الناس آبرویی، اگر آبروی شخصی را مثلا با غیبت کردن ریخته است باید اگر به او مراجعه کند مفسده‌ای ندارد و دعوا نمی‌شود و او ناراحت نمی‌شود باید به او بگوید و حلالیت بطلبد و اگر مفسده دارد باید از طرف او و به نیت او استغفار کند و کارهای خوبی انجام دهد و تا جایی که می‌تواند از اثر این آبرویی که ریخته شده است کم کند. 4️⃣ در مورد حق الناس اضلالی و گمراه کردنی، باید تلاش کند کسانی را که گمراه کرده است به راه برگرداند و کار اشتباه خود را جبران کند. ✳️ به ترتیبی که بیان شده آسان‌ترین نوع حق‌الناس؛ مالی هست و سخت‌ترین نوع آن حق‌الناس اضلالی و گمراه کردن دیگران است که از همه بدتر است و متاسفانه به این مورد در فضای مجازی با شبهاتی که هست خیلی‌ها را گمراه می‌کنند. ✳️ در هر صورت شخصی که حق‌الناس به گردن دارد باید تمام تلاش خود را انجام دهد که آنها را رفع و حل کند و آنجایی را که نتوانست با خیرات زیادی که انجام می‌دهد ان‌شاء الله خداوند رضایت آنها را خواهد گرفت و جبران خواهد شد. 👤حجت‌الاسلام عباس سررشته
راهنمای خرید از نمایشگاه مجازی کتاب از کدام سایت باید خرید؟ 📚برای خرید از نمایشگاه مجازی به سایت www.tehranbookfair.ir سر بزنید. ناشران عمومی، دانشگاهی، کودک و بین‌المللی از هم تفکیک شدند و مثل نمایشگاه حضوری اینجا هم هر ناشر غرفه اختصاصی خودش رو داره. تا کی برای خرید مهلت داریم؟ 📚 تا پایان روز دوشنبه ششم بهمن ماه. خرید از نمایشگاه مجازی بیست و چهار ساعته هست. چقدر تخفیف داره؟ 📚 همه‌ کتاب‌ها ۲۰ درصد تخفیف دارند. ارسال کتاب‌ها هم رایگان و برعهده‌ شرکت پست هست. کتاب‌ها کی به دستمون می‌رسه؟ 📚 شاید خیلی زود و شاید هم خیلی دیر! طبق برنامه اعلامی به خاطر حجم زیاد بسته‌ها ممکنه ارسال بین ۴۵ تا ۶۰ روز کاری هم زمان ببره. ضمن اینکه همه خریدها تو یک بسته نیست و کتاب‌های هر ناشر در بسته‌های جدا به دست خریدار میرسه. کدوم کتاب‌ها رو بخریم؟ 📚 کتاب‌های بسیار گران و کمیاب، کتاب‌های ناشران شهرستانی و ناشرانی که توزیع خوبی ندارند رو از نمایشگاه بخرید. بهتره بقیه خریدتون رو از کتابفروشی‌ها تهیه کنید تا در این روزهای سخت چراغشون روشن بمونه.
🔴 💠 هنگامی که با همسر خود بیرون منزلید نشان دهید که از بودن کنار او هستید! 💠 گاهی به دور از چشم دیگران دست او را بگیرید، به او بزنید و هیچگاه در جمع، همسر خود را نکنید.
✅جایگاه سرباز از نگاه امیرالمومنین علیه‌السلام
🔵 چهار اصطلاح غلطی که نیاز به اصلاح دارد: ۱- خدا بد نده: این کلام بی معرفتی به پروردگار است. زیرا خدای تعالی در قرآن فرموده: هیچ خوبی به شما نمیرسد مگر از ناحیه خدا و هیچ بدی به شما نمیرسد مگر از ناحیه خود شما (که بخاطر اعمال خودتان است)(سوره نسا آیه73 ما أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ) ۲- عیسی به دین خود، موسی به دین خود: این جمله معنای صحیحی ندارد. زیرا بین پیامبران خدا، کوچکترین اختلافی نبوده و همه آنها مردم را به توحید و یکتاپرستی دعوت میکردند و عقیدۂ یکسانی داشتند.( سوره شوری آیه 13: شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَىٰ أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ... ﺍﺯ ﺩﻳﻦ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻮﺡ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺗﺸﺮﻳﻊ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻭﺣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ ; ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻭ ﻣﻮﺳﻲ ﻭ ﻋﻴﺴﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ [ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ] ﻛﻪ ﺩﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻓﺮﻗﻪ ﻓﺮﻗﻪ ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﮔﺮﻭﻩ ﻧﺸﻮﻳﺪ... ۳- ولش کردی به اَمان خدا: این حرف کفر آمیز است. زیرا اگر کسی مال یا فرزند خود را به امان خدا بسپارد که غمی نیست. یا أمان الخائفین بهتر است بجای این کلام گفته شود: "ولش کردی به حال خودش" ۴- انسان جایز الخطاست: این حرف نیز غلط است، زیرا انسان برای خطا کردن جایز نیست. بهتر است بگوییم انسان "ممکن الخطا" است. یعنی ممکن است خطا کند و بهترین خطا کنندگان، توبه کنندگان هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔زنگ تفریح کارگردانای هندی کلا شعور مخاطب به سخره‍ میگیرن😂😂