eitaa logo
رنگین کمان عشق
228 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
8.5هزار ویدیو
413 فایل
کانال تربیتی- دینی- اخلاقی-سیاسی در چارچوب مقررات کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران جهت ارتباط با مدیر @Alimohammad1386
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی به لهجه اصفهانی 🇮🇷 با زبان مداحی جبهه حق رو یاری و جبهه کفر و نفاق رو خوار و ذلیل می‌کنه ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️السَّلامُ عَلَیْکَ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِی عمر تو مثل علی با بی کسی سر می شود خط به خطِ شرحِ حالت گریه آور می شود می برد دشمن تو را در بدترین جاهای شهر سامرا شرمنده از روی پیمبر می شود سالروز شهادت دهمین نور ولایت امام هادی(ع) تسلیت باد... (ع)
خیلی آقام مظلوم... شهادت امام هادی(ع).mp3
15.1M
🌴 توی غریبای عالم 🕯 کسی مثل تو غریب نیست 🌴 اگه بمیرم از این غم 🕯 عجیب نیست 🎙 حنیف طاهری علیه‌السلام
📸طرفداران بی‌شمار پهلوی! 🔹مقایسه آماری تعداد شرکت‌کنندگان کمپین «وکالت می‌دهم» با برخی از رویدادهای داخلی کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بدون ارتباط با اهل‌بیت(ع)، خیر دنیا و آخرت محال است / «زیارت جامعه کبیره» گنجینه ارزشمند امام هادی توصیه های شیخ حسین انصاریان درباره ویژگی های زیارت جامعه کبیره، میراثی ارزشمندی که از (علیه اسلام) بدست ما رسیده است: 🔹این زیارت جامعۀ کبیره را بخوانید، هر دو خطش را که می‌خوانید، معنای آن دو خط را هم به‌طور دقیق بخوانید تا بعد از مدت کوتاهی، یک امام‌شناس از آب دربیایید. ما باید بخوانیم تا بدانیم، بفهمیم و آگاه بشویم این دوازده نفری که پیغمبر(ص) به امر پروردگار به ما معرفی کرده است، چه منابعی از علم، عرفان، اخلاق و عمل هستند؛ همچنین بفهمیم که بدون ارتباط با اینها و اقتدای به این بزرگواران، به‌دست‌آوردن خیر دنیا و آخرت، والله محال است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه.. علیه السلام تسلیت باد (با نوای محمدحسین پویانفر)
🔳▪️ شاگردان ایرانی امام هادی و وقایع ایران همزمان با ایشان : 🔺با ازدواج «امام جواد» و «سمانه» همسر مراکشی ایشان ، علی (امام هادی) به دنیا آمد و زمانی که علی ۸ ساله و در «مدینه» بود ، خبر آورند پدرش امام جواد در سن ۲۵ سالگی توسط معتصم عباسی در «بغداد» مسموم و به شهادت رسیده است 🔺اکنون امام هادی در سن ۸ سالگی به امامت رسیده بود و این برای مردم امری طبیعی بود ، چون پدرش امام جواد هم در سنین کودکی به امامت رسیده بود 🔺امامت ، امام هادی زمانی بود که اتفاقات مختلفی در ایران و عراق و خراسان در حال رخ دادن بود. 🔺 در خراسان و سیستان ، سلسله های «طاهریان» «صفاریان» و «سامانیان» در حال تأسیس بودند و طولی نکشید که ماجرای «بابک خرمدین» ، «مازیار» و «افشین» هم پیش آمد. در میان اختلافات خاندان عباسی وماجرای جنگ میان «بابک ، مازیار و افشین» ، امام هادی از این فرصت اختلافات استفاده کرد و در فضایی دور از این هیاهو کلاس هایی را در «مدینه» از همان سن ۸ سالگی شروع کرد 🔷 این کلاس ها حدود « ۱۸۵ شاگرد » داشت از جمله : «حسین بن سعید اهوازی» «ابن سکّیت اهوازی» و «ابوهاشم جعفری» که بعضی ایرانی بودند و همینطور «حضرت عبدالعظیم حسنی» که نبیره «امام حسن مجتبی» بود که بعدها به ایران آمد. 🔹آن زمان بخش های مرکزی ایران مخصوصا «ری ،قم و کاشان» پایگاه شیعیان بود نوادگان امام حسن توانستند مدتی در «مازندران» حکومت علوی تشکیل دهند همه شاگردان امام هادی آموختند چطور پاسخ انحرافات را بدهند. 🔺 از دیگر دانشمندان که از زمان امام رضا تا امام هادی با این امامان همزمان بود ، «خوارزمی» است که «اولین ریاضیدان مسلمان» بود ، که تاریخ علم ریاضی با او آغاز میشود. 🔺 خوارزمی اهل خوارزم در خراسان بزرگ بود(که الان جزء ازبکستان است) به بغداد رفت و از دانشمندان نامدار دوره مأمون عباسی شد و یکی از «گودال های کره ماه» به نام او نامگذاری کرده اند. ❣امام هادی ۳۴ سال «امامت» کردند که ۲۰ سال و ۹ ماه در خانه اش تحت کنترل شدید بود و امکان تردد به خانه ایشان نبود مگر توسط «وکلای» خود که مخفیانه با مردم در ارتباط بود ▪️ایشان در سن ۴۲ سالگی به دستور «معتز عباسی» با زهر به شهادت رسیدند و پیکرش در حیاط همان خانه اش در سامرا به خاک سپرده شد 🕯 تا سالها مرقد ایشان بارگاه نداشت ، تا دوره «آل بویه» و «سلجوقیان» برای ایشان بارگاه باشکوهی ساختند اما در سال ۸۴ تا ۸۶ ، حرم عسکریین توسط «القاعده عراق» تخریب شد و دوباره بازسازی شد
🔺عکس زیبای قدیمی و پرمعنی از شهر سامرا 🔹خانه های مسکونی که حرم امامین عسکریین را احاطه کرده در حالیکه کاخ بنی العباس رها شده است. این کاخ همزمان با تاسیس شهر سامرا و بدستور معتصم ساخته شده بود که پس از شهادت و تدفین معصومین اینگونه در گذر زمان مرکزیت خود را از دست داده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌ایران یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا ✅در درمان ناباروری ⁉️چی باعث شد، کشوری که قبل از انقلاب دست به دامن پزشکان خارجی بود امروز به چنین جایگاهی برسه، اون هم در شرایط تحریمی؟! کارآمدی از این بیشتر؟!
مداحی_آنلاین_امیدت_رو_از_دست_نده.mp3
4.13M
♨️امیدت رو از دست نده، ماه امیده 🎤حجت الاسلام
🔴 شیوه مبارزه با تروریست به سبک آمریکا!
در مدرسه‌ای که آقای میثم خامنه‌ای، فرزند رهبر انقلاب درس می‌خواندند، معلم از دانش‌آموزان می‌خواهد که مقوایی برای درس ریاضی تهیه کنند و این رسمی که در تصویر می‌بینید را روی آن ترسیم کنند و به مدرسه بیاورند. ایّام جنگ بود و کمبود اقلام؛ مقوا هم به راحتی پیدا نمی‌شد لذا آقای خامنه‌ای، رئیس‌‌ جمهور وقت یک پاکت مقوایی که آن زمان به جای کیسه نایلونی برای خرید میوه و اقلام استفاده می‌شد را باز می‌کنند و برای انجام رسم به فرزندشان می‌دهند و این جمله را خطاب به معلم روی آن مقوا می‌نویسند: «آقای آموزگار محترم! مقوا نداشتیم، من به میثم و دیگر بچه‌ها گفته‌‌ام از این کاغذها که باید دور ریخته می‌شد استفاده کنند. لطفا مؤاخذه نکنید بلکه تشویق هم بفرمائید. سید علی خامنه‌ای» 👤- به روایت آقای سادات‌ اعلایی معلم دبستان علوی تهران 🔺 امیدوارم از عهده شکر نعمت این ولیّ خدا و نائب امام زمان عج برآییم.
🖼 پر سودترین سرمایه زندگی
🌺 ، ماه آمادگی برای پرواز 💢 آیت الله حائری شیرازی: شب قدر، شب اوج گیری است. اما هواپیما که شب قدر یکدفعه نمی تواند اوج بگیرد! کسی اوج می گیرد که از اول رجب، کم کم دور موتور را شدیدتر کرده باشد تا شب قدر بتواند پرواز کند. 💢 مرحوم آیت الله سید علی قاضی: ماه‌های رجب و شعبان و رمضان از راه رسید؛ بیدار باش! تا اینکه برای مسافرت خویش توشه برداری، و این فرصت را از دست مده و غنیمت بشمار! 💢آیت الله شیخ عبد القائم شوشتری : سه ماه رجب و شعبان و رمضان سکوی پرش سالکان الی الله می باشد . لذا فرصت مغتنمی است که کمال استفاده را از این سه ماه شریف برده شود 💢 حضرت آیت الله فروغی : ماه رجب ابتدای سال اولیای الهی بوده و تجلی رحمت خاصّه پرودگار عالم است لذا اولیای الهی و سالکان باید قدحها را بدست گیرند و در ماه و پر کنند. «وَ كَأْساً دِهاقاً»
💠عجب شبیِه امشب💠 ✍ اوّلین شب جمعه ماه رجب را «لیلة الرّغائب» گویند. رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در روایتى که فضیلت ماه رجب را بیان مى‌کرد فرمود : «از اوّلین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را «لیلة الرّغائب» نامیدند». آنگاه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) اعمالى را براى آن شب به این کیفیّت بیان فرمود : ✅ روز پنج شنبه اوّل ماه را روزه مى‌گیرى، ✅ چون شب جمعه فرا رسید، میان نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز مى گذارى (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت از آن، یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «إنّا انزلناه» و دوازده مرتبه «قل هو الله احد» را مى خوانى. ✅ پس از اتمام نماز هفتاد مرتبه مى‌گویى: «أللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد النَّبِىِّ الاُْمِّىِّ وَعَلى آلِهِ» ✅ آنگاه به سجده مى روى و هفتاد بار مى گویى: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» ✅ سپس سر از سجده برمى دارى و هفتاد بار مى گویى: «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ، إِنَّکَ أنْتَ العَلِىُّ الاْعْظَمُ» ✅ بار دیگر نیز به سجده مى روى و هفتاد مرتبه مى گویى: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» ✅ آنگاه حاجت خود را مى طلبى که ان‌شاءالله برآورده خواهد شد. 👌 رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در فضیلت این اعمال فرمود : «کسى که چنین نمازى را بخواند ، خداوند همه گناهانش را بیامرزد... و در قیامت درباره هفتصد تن از خاندانش شفاعت مى کند ، و چون شب اوّل قبر فرا رسد ، خداوند پاداش این نماز را به نیکوترین چهره ، با رویى گشاده و درخشان و زبانى فصیح و گویا ، به سوى قبر او مى فرستد. آن چهره نیکو به وى گوید : «اى حبیب من! بر تو بشارت باد! که از هر شدّت و سختى نجات یافتى» از آن چهره نورانى مى پرسد: «تو کیستى؟ من تاکنون چهره اى از تو زیباتر ندیده ام و بویى از بویت خوشتر به مشامم نرسیده؟!» آن چهره نیکو پاسخ دهد: «اى حبیب من! من پاداش آن نمازى هستم که تو در فلان شهر، فلان ماه و در فلان سال به جا آورده اى؛ من امشب به نزد تو آمدم، تا حقّت را ادا کنم و مونس تنهایى تو باشم و وحشت را از تو مرتفع سازم تا زمانى که همگى در روز رستاخیز برخیزند و در عرصه قیامت بر سرت سایه بیفکنم». التماس دعا
سایه وحشت بر سر پمپئو 🔹وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خود نوشته: ما می‌دانیم که ایران توانایی عملیات در داخل آمریکا را دارد؛ بنابراین پس از خروجم از کار در بخش دولتی، من هنوز پروتکل‌های امنیتی را حفظ می‌کنم. 🔹اگر بخواهم به خواربارفروشی بروم، درحالی‌که دارم ارزیابی می‌کنم کدام بادمجان بیشتر از بقیه رسیده به نظر می‌رسد حضور نیروهای حفاظتی بر این موضوع سایه خواهد انداخت. وقتی سوزان، همسرم، می‌خواهد موهایش را مرتب کند باید امیدوار باشیم که عوامل مخفی حزب‌الله، سالن آرایشگاه را احاطه نکنند. 🔹احتمالا دیگر هرگز با ماشین شخصی خودم رانندگی نخواهم کرد یا از آن سطح از حریم خصوصی که قبلا داشتم لذت نخواهم برد.
یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْر.mp3
15.38M
🎧 شرح مختصر دعای توحیدی «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْر» 🤲 دعای هر روز ماه مبارک رجب 🎙حاج شیخ محمدحسن وکیلی
اعمال لیلة الرغائب...🍃○•
✳️ لحظه‌ها را دریاب! 🔻 پسرم موسی! مواظب باش تا با گذشت بهارهای عمرت، شکوفه‌های سعادت را بر روی دوش لحظه‌هایت داشته باشی. «لحظه‌ها»، حتی لحظه‌ها را کم نگیر، که آنچه تمامی «بهشت» و تمامی «جهنم» در آن شکل می‌گیرد، کم نیست. و کسی که این سنگینی را در هر لحظه احساس کند، «بی‌کار» نیست، مشغول است و اهتمام دارد؛ که مولای تو می‌گوید: «شُغِلَ مَنِ الْجَنَّةُ وَ النّارُ اَمامَهُ» آن کس که بهشت و جهنم در هر لحظه‌ی او نهفته است؛ کسی که هر نگاهش، هر تصمیمش و هر اقدامش، بهشت و یا جهنم را به دنبال می‌کشد، بی‌کار نیست؛ آرام نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۵۵
🔰 فردا دیر است ✍ میزان‌ باروری در کشور ما با سرعت قابل‌توجهی در حال کم شدن است. این یعنی در آینده ایران تبدیل به کشوری خواهد شد که اکثریت جمعیت آن را افراد میانسال و سالمند تشکیل می‌دهند. سالخورده شدن جمعیت، آسیب‌های متعددی را در تمامی عرصه‌های حیات یک کشور از نهاد خانواده گرفته تا نهاد فرهنگ و اقتصاد و امنیت به دنبال خواهد داشت. رهبرانقلاب در این خصوص بیان می‌کنند: «مسئله‌ی فرزندآوری را امروز اگر چنانچه برایش فکر نکنیم، پانزده سال دیگر، بیست سال دیگر، دیر خواهد بود؛ کشوری خواهیم شد که عنصر لازم برای حرکت پیشرفت را، یعنی جوان را، به قدر کافی در اختیار نخواهد داشت. امروز باید به فکر فردا بود.۱۴۰۰/۱۱/۲۸»