eitaa logo
🌹رنگ مهربانی🌹
63 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
278 ویدیو
243 فایل
زندگی: باتبسم = شیرین باعشق= زیبا بامحبت = محکم باصداقت= امن وبایاد خدا = آرام می شود۰ جهت ارتباط با آدمین @nematollAh_m1195
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو بی‌نظیره👌 میشه ساعتها بهش نگاه کرد و فکر کرد! یک دسته موریانه در مسیر بالایی و یک دسته مورچه در مسیر پایینی در حال حرکت هستند. هر دو دسته برای خودشون نگهبانانی گذاشتند، که نفرات مقابل را بپان!
جمعه هایم بی تو بی معناست مهدی جان بیا دل درون سینه ام تنهاست مهدی جان بیا در فراقت می چکد اشک روان از دیده ام حال و روز خلوتم غوغاست مهدی جان بیا یاد پرشور تو زینت بخش افکار من است دم به دم نام تو بر لب هاست مهدی جان بیا بی وجود تو ندارد کل هستی رنگ و بو این جهان با بودنت زیباست مهدی جان بیا
حج نامقبول ✅یک نفر به امام صادق علیه السلام گفت: کاروان حج "ابوحنیفه"، چهارپایان را با سرعت حرکت دادند و خیلی زود خود را از قادسیه به مکه رساندند تا به مراسم روز برسند. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: و نماز چنین شخصی به دلیل فشار آوردن به ، قبول نیست! 📚بحارالانوار ، ج ۶۱ ، ص ۲۱۲
ما و یعقوب پیمبر هر دو تا هم دردیم درپی یوسف گمگشته مان میگردیم اودراین راه دوچشم وهمه عمرش داد ما ولی خون به دل یوسف زهرا کردیم.
برخی افراد با دیدگاه مادی، به انسان‌ها نگاه می‌کنند، به همین خاطر، گمان می‌کنند، حادثه‌ای که برای انسان‌ها اتفاق می‌افتد، واقعیتی یکسان دارد؛ و این نکته را درک نمی‌کنند، که حوادث دنیوی، در عالم باطن، حقیقتی متفاوت دارند. این حقایق متفاوت برخواسته از وجود‌های مختلف بشر است، همان گونه که در ظاهر نور خورشید به شیشه‌های متفاوت برخورد می‌کند، ولی تنها کسانی از بازخورد نور با این شیشه‌ها آگاه می‌شوند که پشت پنجره ایستاده‌اند، و متوجه می‌شوند که برخی از شیشه‌ها نور خورشید را قرمز بعضی دیگر سبز و برخی آبی و بعضی بدون هیچ تفاوتی آن را به درون خانه منعکس می‌کنند. با توجه به این نکته، زمانی که به احادیث معصومین(علیهم‌اسلام) ــ که به عالم باطن آگاهی دارند ــ مراجعه می‌کنیم، که این‌گونه می‌فرموده‌اند: «بیماری برای مؤمن مایه تطهیر و رحمت است و برای کافر مایه عذاب و لعنت، ...»[ بحارالانوار، ج 78، ص193] به این دلیل است که معصومین(علیه‌السلام) می‌دانند، که این بلاها برای این شخص مؤمن یا آزمایش است یا به خاطر گناهانی است که انجام داده است، در هر دو صورت چون مؤمن ایمان به خدا دارد و بر این بلا صبر می‌کند، در سرای آخرت از ثواب این صبر بهره‌مند می‌شود، ولی شخص کافر به خاطر این‌که ایمان به آخرت ندارد، از این ثواب محروم است، به همین خاطر هم در دنیا عذاب می‌کشد و هم در آخرت. پی‌نوشت بحار الأنوار، علامه مجلسی، دار إحياء التراث العربي‏، 1403 ق‏.
برخی افراد با دیدگاه مادی، به انسان‌ها نگاه می‌کنند، به همین خاطر، گمان می‌کنند، حادثه‌ای که برای انسان‌ها اتفاق می‌افتد، واقعیتی یکسان دارد؛ و این نکته را درک نمی‌کنند، که حوادث دنیوی، در عالم باطن، حقیقتی متفاوت دارند. این حقایق متفاوت برخواسته از وجود‌های مختلف بشر است، همان گونه که در ظاهر نور خورشید به شیشه‌های متفاوت برخورد می‌کند، ولی تنها کسانی از بازخورد نور با این شیشه‌ها آگاه می‌شوند که پشت پنجره ایستاده‌اند، و متوجه می‌شوند که برخی از شیشه‌ها نور خورشید را قرمز بعضی دیگر سبز و برخی آبی و بعضی بدون هیچ تفاوتی آن را به درون خانه منعکس می‌کنند. با توجه به این نکته، زمانی که به احادیث معصومین(علیهم‌اسلام) ــ که به عالم باطن آگاهی دارند ــ مراجعه می‌کنیم، که این‌گونه می‌فرموده‌اند: «بیماری برای مؤمن مایه تطهیر و رحمت است و برای کافر مایه عذاب و لعنت، ...»[ بحارالانوار، ج 78، ص193] به این دلیل است که معصومین(علیه‌السلام) می‌دانند، که این بلاها برای این شخص مؤمن یا آزمایش است یا به خاطر گناهانی است که انجام داده است، در هر دو صورت چون مؤمن ایمان به خدا دارد و بر این بلا صبر می‌کند، در سرای آخرت از ثواب این صبر بهره‌مند می‌شود، ولی شخص کافر به خاطر این‌که ایمان به آخرت ندارد، از این ثواب محروم است، به همین خاطر هم در دنیا عذاب می‌کشد و هم در آخرت. پی‌نوشت بحار الأنوار، علامه مجلسی، دار إحياء التراث العربي‏، 1403 ق‏.
فلسفه بلاها و مصیبت‌ها چیست؟ از دیدگاه قرآن و حدیث گرفتاری‌ها، حکمت‌های مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: 1. تأدیب: برای انسان‌های غفلت‌زده که چشم و گوش و دل و عقل حقیقت‌پذیر آنان از کار افتاده، گرفتاری‌ها واقعا ً بلا و عذاب است، چنانکه نعمت‌ها نیز بلا و مصیبت برای آنان است. خداوند در آیاتی از قوم‌های مختلف نام می‌برد که به خاطر گناه، بر آنها عذاب فرستاد یا آنان را به بیماری‌های سخت گرفتار کرد. این موضوع بیشتر در مورد کافران و ستمگران است. 2. آزمون الهی: بلاها وسیله‌ای است جهت آزمایش و امتحان انسان‌ها، تا ماهیت و جوهر حقیقی خویش را آشکار سازند، نیز برای پرورش و تکامل افراد است. 3. بالابردن درجه: بلاها، مشقت‌ها و مصیبت‌ها برای بندگان خاص (انبیا و اولیای الهی و پیروان راستین آنان) هدیه خدا و نردبان رحمت است تا از این طریق رشد و عروج کنند و به او نزدیک‌تر شوند. همچنین در جوار قرب الهی به آسایش و آرامش نایل شوند. 4. کفاره گناهان: پاداش و کیفر بیشتر بازتاب طبیعی و تکوینی اعمال انسان‌هاست که دامن آنها را می‌گیرد. قرآن مجید بین عمل و جزا رابطه تکوینی قائل است: «هر مصیبتی که به شما می‌رسد، به خاطر کارهایی است که خودتان انجام داده‌اید». (1) گاهی مصائب جنبه دسته جمعی دارد، چون محصول گناهان جمعی است. از این‌رو می‌فرماید: «فساد در خشکی و دریا به سبب اعمال مردم آشکار شد تا نتیجه بعضی از اعمالی را که انجام داده‌اند، به آنان بچشاند، شاید باز گردند». (2) البته هر چند ظاهر آیه عام است و همه گرفتاری‌ها را در بر می‌گیرد، ولی مثل دیگر آیات استثنا دارد، مانند مشکلات پیامبران و اولیا و مؤمنان واقعی، زیرا با این که گناه نکرده‌اند، ولی به خاطر آزمایش یا ترفیع درجه به گرفتاری مبتلا می‌شوند، ولی می‌توان گفت بیشتر مصیبت‌ها و ناراحتی‌ها معلول گناه است. امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: «هیچ بلایی و کم شدن روزی نیست مگر به واسطه گناه، حتی خراش‌ها و زخم‌های بدن و افتادن روی زمین و هر مصیبتی دیگر». (3) در یک روایت جامع امام علی (ع) در مورد فلسفه بلاها می‌فرماید: «بلاها برای ظالم تأدیب و برای مؤمنان امتحان و برای پیامبران درجه و برای اولیا کرامت و مقام است». (4) بعضی از مشکلات مانند برخی از بیماری‌ها بر اثر ندانم‌کاری یا سهل‌انگاری در امور حاصل می‌شود که در حقیقت اثر تکوینی اعمال انسان به شمار می‌رود، مثلاً کسی که اصول بهداشتی را رعایت نکرده و یا در انتخاب همسر دقت ننموده، چه بسا فرزندانش را با مشکل روبه‌رو می‌سازد که ربطی به خدا ندارد. اینگونه مشکلات را باید از حکمت‌هایی که گفته شد، جدا کرد.» پی‌نوشت‌ها: 1. سوره شوری (42) آیه 30. 2. سوره روم (30) آیه 41. 3. خصال، ج 2، ص 616. 4. بحارالانوار، ج 78، ص 198.
دعای"" پدر و مادر"" برای فرزندان مانند آب برای زراعت سودمند و لازم است 🥀
آسمان ! زیبایی باران به نم نم بودن است ارزش بسیار مروارید در کم بودن است ابر وقتی دل برید از آسمان مه می شود این میان چیزی که معلوم است مبهم بودن است سرنوشت قطره ها با هم تفاوت می کند راه یابی در دل گل ، حسن شبنم بودن است خارها دور از هم و گلبرگ ها دور هم اند آن چه گل را قیمتی کرده ست با هم بودن است میزبان عشق بودن آن قدر هم سخت نیست تنگدستی های دل از فرط بی غم بودن است
💞 دلا فرزانگی کردن مهم است 💞 خدا را بندگی کردن مهم است 💞 چه مدت زندگی کردن مهم نیست 💞 چگونه زندگی کردن مهم است 💞 دلا این زندگی جز یک سفر نیست 💞 گذرگاه است و راهش بی خطر نیست 💞 چو خواهی با صفا باشی و صادق 💞 به جز راه خدا راهی دگر نیست 💞 غم بیچارگان خوردن مهم است 💞 دلی از خود نیازردن مهم است 💞چه مدت زندگی كردن مهم نیست 💞 چگونه زندگی کردن مهم است 💞دلا با نفس جنگیدن مهم است 💞 عیوب خویش را دیدن مهم است 💞 خطا باشد ز مردم عیب جویی 💞 خطای خلق بخشیدن مهم است 💞 دلا درد آشنا بودن مهم است 💞 به مردم عشق ورزیدن مهم است 💞 چه مدت زندگی کردن مهم نیست 💞چگونه زندگی کردن مهم است...
از دوستی با چهار دسته از مردم بپرهیز ❣️۱- از دوستی با احمق بپرهيز چرا كه می خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زيانت می كند... ❣️۲- از دوستی با بخيل بپرهيز، زيرا آنچه را كه سخت به آن نياز داری از تو دريغ می دارد... ❣️۳- از دوستی با بدكار بپرهيز، كه با اندک بهایی تو را می فروشد. ❣️۴- و از دوستی با دروغگو بپرهيز كه او به سراب ماند، دور را به تو نزديک، و نزدیک را دور می نماياند. @rangmehrabany
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺭﻭے ﺯﻣﯿﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺧﺪﺍﯾے ﻫﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﺗﻨﻬﺎ ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻧے ﻫﺴﺘﻦ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﻮﻥ ﻃﻮﺭﯾﻪ ﮐﻪ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩ @rangmehrabany
فضیلت آخرالزمان امام صادق عليه السلام: نزديك‏ترين حالت بندگان به خدا وبیشترین زمانی که خداوند ازایشان خشنود است هنگامى است كه حجّت خدا در ميان آنها نباشد و براى آنها ظاهر نشود و آنها محـل او را ندانند. ولى در عين حال معتقد باشند كه حجّت خدا باقی است،پس در اين زمان شب و روز متوقع  فرج (ودرانتظارآن) باشید. 📚بحار الانوار ج ۵۲ص ۱۴۵
در مسجد و در کعبه به دنبال خداییم از حس خدا در دلمان دور و جداییم هم مسجدو هم کعبه وهم قبله بهانه است دقت بکنی نور خدا داخل خانه است در مسجد و در کعبه به دنبال چه هستی؟ اول تو ببین قلب کسی را نشکستی؟ اینگونه چرا در پی اثبات خداییم؟ همسایه ی ما گشنه و ما سیر بخوابیم برخیز و کمی کعبه ی آمال خودت باش چنگی به نقابت بزن و مال خودت باش تصویر خدا پشت همین کهنه نقاب است تصویرخداواضح وچشمان توخواب است شاید که بتی در وسط ذهن من و توست باید بت خود ، با نم باران خدا شست گویی که خدا در بدن و در تنمان هست نزدیکتر از خون و رگ گردنمان هست ولله خدا قدرت پرواز پرنده ست یا غرش بی وقفه ی یک شیر درنده ست باید که خدا را به دل کوه ببینیم در جسم وتن و در نفس و روح ببینیم در ذهن خود اینگونه نگوییم خدا کیست خورشید مگر باعث اثبات خدا نیست؟ باید که در آیینه کمی هم به خود آییم ما جلوه ای از خلقت زیبای خداییم هر کس که دلش آینه شد فاقد لکه در قلب خودش کرده بنا کعبه و مکه گر خوب شناسی تو اگر خالق خود را سالم برسانی به هدف قایق خود را
فکر کردن به گذشته مثل دویدن به دنبال باد است... گذشته رو رها کنیم و آینده رو بسازیم ...
حکایت بعضی ازدواج ها حکایت کفش هاییه که اگه جفت نباشند هر کدومشون هر چقدر هم شیک باشند هر چقدر هم نو باشند هرچقدر هم زیر یک سقف باشند تا همیشه لنگه به لنگه اند
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: يا اَ نَسُ! سَلِّمْ عَلى مَنْ لَقيتَ، يَزيدُ اللّهُ فِى حَسَناتِكَ، وَ سَلِّمْ فِى بَيْتِكَ يَزيدُ اللّهُ فِى بَرَكَتِكَ. اى انس! در بيرون به هر كس مى رسى سلام كن كه بر حجم حسنات و پاداشت افزوده مى شود و هنگام ورود به خانه ات سلام كن كه خداوند به تو خير و بركت عطا مى كند. 📚بحارالأنوار، ج ۷۶، ص ۳