eitaa logo
رصد اخباراقتدار ایران🍃🇮🇷🍃
318 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
100 فایل
📝 دلگیر نباش، دلت که گیر باشد رها نمی‌شوی یادت باشـد، بی‌تعلق بودن، شرطِ شهادت است ... 🕊️🌹🌿 🌹🌿آدرس کانال: https://eitaa.com/rasad_irr 🌹🌿ارتباط با ما، جهت انتقادات و پیشنهادات: @mohamad12mahde
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🍃بسم الله الرحمن الرحیم
7463352010.pdf
137.8K
📝سیاست ها و چارچوب های تحلیلی| دفاع مقدس و هفته وحدت ⛔️ ویژه سرشبکه‌ها و ادمین کانالها 👈 @rasad_irr
7463573912.pdf
84.2K
📝 | دفاع مقدس و هفته وحدت ⛔️ ویژه سرشبکه‌ها و ادمین کانالها 👈 @rasad_irr
|دفاع همچنان باقیست؛ 🍃🌹🇮🇷🌹🍃 ⭕️در جهان معمولا پایان یا سالروز پیروزی در جنگ را گرامی می دارند و به علت تلفات و خسارات جنگ، یادآوری شروع آن جذابیتی ندارد.اما در کشور ما سالروز حمله ارتش بعث عراق به ایران در ۳۱ شهریور ،به عنوان یادبود دفاع مقدس گرامی داشته می شود،علت این امر را می توان این گونه‌ تحلیل کرد: 1⃣ روز ۳۱ شهریور۱۳۵۹،عراق به ایران حمله نکرد،بلکه ارتش بعثی صدام به نمایندگی از ابرقدرت های شرق و غرب یک جنگ جهانی علیه انقلاب نوپای ایران به راه انداخت.لذا باید شروع این هجمه ی همه جانبه برای ثبت و حفظ در اذهان،هر سال یادآوری شود. 2⃣ شروع جنگ تحمیلی،موجب ایجاد وحدت بی نظیری بین مسئولان،اقشار مردم و نیروهای مسلح در کشور شد،که این الگو در سایر بحران های سیاسی، امنیتی و طبیعی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. 3⃣ شروع جنگ تحمیلی باعث ایجاد گفتمان مقاومت اسلامی،برگرفته از فرهنگ عاشورا شد،که این مقاومت اسلامی به عنوان نسخه ی موفق در سایر کشورهای اسلامی نیز استفاده می شود. 4⃣ دفاع مقدس ثابت کرد با رهبری الهی و همراهی امت فداکار و مسلمان،می توان بدون داشتن سلاح های پیشرفته و غیرمتعارف،استراتژی های ابرقدرت ها را با شکست روبرو ساخت. 5⃣ دفاع مقدس آغازی بر احیای اسلام سیاسی ،شکل گیری بیداری اسلامی و سقوط حکومت های دست نشانده استکبار است. 6⃣ دفاع مقدس پایان یافت،اما تهاجم دشمن علیه ملت ایران تمام نشده است.ماهیت جنگ علیه ملت ایران به جنگ ترکیبی که مجموعه‌ای از جنگ سیاسی ،اقتصادی،امنیتی و رسانه‌ای می باشد تغییر شکل داده است.   ✅ تقابل حق و باطل دائمی و مستمر است و جنگ همواره مذموم‌ و در مقابل دفاع امری مقدس است.لذا امروز باید در مقابل جنگ ترکیبی دشمن،دفاع ترکیبی انجام دهیم.دشمنی که در آخرین نمونه یک رخداد اجتماعی ( مرگ مهسا امینی) را به پدیده‌ای امنیتی تبدیل و کشور را چندین روز دچار چالش و حواشی کرده است.تجربه دفاع مقدس می تواند یک چراغ راه و الگویی مناسب برای دفاع ترکیبی در مقابل تهاجم هوشمند و ترکیبی دشمن باشد. @rasad_irr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 میراثی گران‌بها... ▫️ روزگاری پیش از این، آن‌روزها که کشور عزیزمان در رسای پیروزی، نغمهٔ آزادی و استقلال سرمی‌داد، ناگهان آسمان پاک ایران از غبار حملات دشمن آلوده شد. ▪️ جوانانی از جنس علی اکبر برای پاسداری از دین و خاک و ناموس، غیرتمندانه برای دفاع از هجوم دشمنان به میدان نبرد عازم شدند. دل‌هایشان نازک‌تر از برگ اقاقیا و نسترن بود. نه طالب جنگ بودند و نه تارک دنیا. جوانانی بودند با یک دنیا آرزو. اما وقتی با هجوم و حمله بی‌رحمانهٔ دشمن، ناموس و خاک و دینشان را در خطر دیدند، پا روی آمال خود گذاشتند و اسلحه‌به‌دست برای دفاع آماده شدند. ▫️ مطیع امر صاحب‌الزمان بودند و گوش به فرمان ولایت. همین ایمان و اعتقاد راسخشان بود که دل دشمن را لرزاند و در عین ناباوری جهانیان، پیروزی برایشان به ارمغان آورد. حالا راه و مرامشان میراثی گران‌بها برای ما و نسل ماست تا شاید زمینه‌ساز ظهور باشیم و چیزی که آن‌ها آرزویش را داشتند، به سرانجام برسانیم. 📆 ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه ایران @rasad_irr
🌹🍃بسم الله الرحمن الرحیم
|چه شد که چادر از سر کشیدند... 🔻گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند. گفتند حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند. شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند. 🔹از حقوق بشر گفتند و مسلم‌ترین حق گروه‌های امدادی را در همه جنگ‌ها، با به آتش کشیدن ۱۸آمبولانس به نمایش گذاشتند. از احترام و مدارای پلیس گفتند و ده‌ها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی‌نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند. از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند. 🔹اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف‌شان روشن ، اما سخن، جای دیگر است. 🔹توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار ۱۹۹نهج‌البلاغه چنین است: اینان پراکنده‌اند و شناخته نمی‌شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند. ⁉️سؤال اینجاست؛ چه زمان، اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می‌شوند؟ 🔸فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه‌های بنی‌هاشم می‌برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آن ‌روز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می‌شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟ 🔸اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند و شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می‌شوند که حق، پوشانده شود و حق پوشانده نمی‌شود مگر به سکوت خواص. 🔸حضرت زهرا (س) در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می‌کند و می‌فرماید: «آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبی به شما می‌رسد و باز هم خاموش نشسته‌اید؟» 🔸کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت‌بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای ۲۸مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان‌داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل‌الله بر دار نمی‌رفت و مشروطه شکست نمی‌خورد. 🔸سال۸۸ نیز سکوت خواص منجر به ندای « اَین عمار» شد. با این تفاوت که آن‌ روز سکوت خواص مربوط به ژنرال‌های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا مؤثر بر ممبرها و فالوئرها و جماعتی است و خواص آن جمع. 🔸لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده‌ایم. 🔸چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می‌شود. 🔻اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و... امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس‌ها داشت؛ باقی بماند بعد... ✍محسن_مهدیان @rasad_irr
🌹🍃بسم الله الرحمن الرحیم
🖼 سخن‌نگاشت| دفاع مقدس در بیانات مقام معظم رهبری 🍃🌹🍃 @rasad_irr
|دالان جعلی و راهبرد ایران 📌کل مساله این است که دالان مزبور چند منظور را دنبال می کند اولی قطع ارتباط ایران و ارمنستان که تبعاتش را در پنج موضوع کلی می توان دید: 1. قطع ارتباط مرزی ایران با ارمنستان و منافعی که در ارتباط بی واسطه مرزی بین این دو کشور بود. 2. بعنوان ابزاری برای باج گرفتن برای ارتباط بین دو سرزمین 3. مهمتر از همه فرصت تاریخی ایران در منطقه به عنوان چهارراه مواصلاتی و راهبردی جهان را تحت الشعاع قرار دادن، می دانید که ایران در نظر دارد از ارمنستان راهی به اروپا داشته باشد تا بتواند از منافع جایگاه راهبردی خود به عنوان مرکز زمینی ارتباط شرق به غرب بهره ببرد و تصور کنید آذربایجان که همپیمان غرب است چگونه می تواند با قطع این ارتباط موقعیت ویژه ایران را بعنوان ابزار فشار خود، ترکیه و غرب تحت الشعاع قرار دهد. 4. اکنون غرب به شدت به خاطر انرژی نیازمند نفت و گاز است و این احتیاج، آن ها را به سمت ایران کشانده است و این موضوع به عنوان ابزار فشار و ابتکار عمل ایران برای رویارویی با فشارها و تهدیدها و تحریم های غربی است که با این مرز می توانند به راحتی گاز و نفت آذربایجان را جایگزین نمایند و اقدام آذربایجان به معنی از دست رفتن فرصت تاریخی ایران برای استفاده از سلاح انرژی در برابر تحریم و تهدید. 5. رضا شاه قره سو را به ترکیه داد و پان ترکیست‌ها را برای یکپارچگی امیدوار کرد، تنها مانده که آرزوی دیرینه پان ترکیست ها تحقق یابد و آن ها نیز با استفاده از این وضعیت می توانند با به خطر انداختن وضعیت پیش آمده برای ایران، به عنوان ابزار فشار و اعمال قدرت در منطقه استفاده کنند. و در ادامه خطرات امنیتی برای مناطق آذری زبان ایران وجود دارد. در واقع این مرز بین دو کشور است که ایران نمی تواند در صورت توافق بین دو کشور دخالتی داشته باشد اما می تواند بازیگر خوبی برای ممانعت از توافق احتمالی باشد. 🔺وضعیت نگران کننده ای که این دالان برای ما ایجاد می کند با کم و زیاد برای روسیه نیز وجود دارد و روسیه مایل نیست کشوری همپیمان غرب از این موقعیت به نفع غرب بهره ببرد. روسیه نیز از ابزار انرژی علیه تحریم غرب بهره می برد و می داند تامین انرژی از سوی متحد آذربایجان بعنوان متحد غرب آغاز افول این ابزار قوی است پس انگیزه خوبی برای تمرکز روی این قضیه دارد. 🔺 همین وضعیت برای گرجستان که میخواهد از مزایای گذر مواصلاتی از سرزمین خود بهره ببرد وجود دارد. 🔺 از سویی مردم ارمنستان استان تاریخی سیونیک را از آن خود می دانند و راضی به این معامله نخواهند شد و از همین سو دولتمردان نیز از این واسپاری پرهیز اولیه دارند، سفر نانسی پلوسی شاید برای ترغیب آنها به این قضیه باشد که باید: 🔺 در رسانه های ارمنستانی این موضوع بعنوان خط قرمز دنبال شود تا هم احیانا ملت و هم دولت ارمنستان را از تمایل و ترغیب های واسپاری رویگردان نگه دارد. 🔺ایران باید بعنوان بازیگر فعال راهکارهایی برای تامین امنیت مرزی خود ایجاد نماید و از این رو باید گرجستان روسیه و ارمنستان را برای عقد پیمان های امینیت منطقه ای چهارچانبه ترغیب نماید تا راه و اراده برای اشغال این منطقه را مسدود نماید ✍ @rasad_irr
🖼 | دفاع مقدس 🍃🌹🍃 🌺 مردم خوزستان در جنگ یکی از بهترین دفاع ها را انجام دادند، مثلا شهید علی هاشمی که عرب اهوازی است یکی از شخصیت های درجه یک دفاع بوده است. ▫️ دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس با رهبر انقلاب/ ۱۴۰۱٫۶٫۳۰ | | @rasad_irr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴شبهه در واکنش به قضایای مربوط به فوت آیه ۴۱ سوره زمر در حال انتشار است که مضمون آن این است: ای پیامبر تو مامور به اجبار آنها به هدایت نیستی!! (وَ ما أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكيلٍ) در جواب چه بگوییم؟ 🔹پاسخ شبهه افکنان گمان کرده اند به سند جدیدی دست پیدا کرده اند! درحالیکه قبلا جواب اینگونه شبهات مکررا گفته شده؛ پیامبر (و هیچ کس دیگر) نه تنها مامور به هدایت افراد نیستند، بلکه همانطور که در آیه (لا اکراه فی الدین) نیز آمده است اساسا امکان اجبار به هدایت وجود ندارد. اجبار به هدایت مانند آن است که کسی را بخواهید مجبور به دوست داشتن خود کنید! که اتفاقا در این باره هم در قرآن آیه ای وجود دارد: «اگر تو آنچه در زمين است همه را خرج مى‏كردى نمى‏توانستى ميان دلهايشان الفت و محبت ایجاد کنی، اما خدا ميان مومنان الفت ایجاد کرده است» (انفال آیه ۶۳) با این وجود رعایت قانون امر لازمی است که ربطی به هدایت و دین و اعتقاد ندارد و هیچ جا اجازه نقض قانون را نمی دهند. به همین دلیل در خود قرآن (مثلاً سوره نور آیه دوم) برای عدم رعایت قوانین مجازات تعیین شده است. مثلاً ممکن است کسی اعتقاد داشته باشد قانون چراغ قرمز قانون غلطی است! اولاً با اجبار نمی توان اعتقاد او را تغییر داد (بلکه با استدلال و منطق باید این کار را انجام داد) ثانیاً اعتقاد نداشتن او به این قانون توجیه قابل قبولی برای عدم رعایت آن نیست.
🌹🍃بسم الله الرحمن الرحیم
🇮🇷 ✅ جلسه روشنگری: «پیدا و پنهان با اسم رمز مهسا» 🍃🌹🍃 🎙سخنرانان: دکتر سید جلال حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه و معاون محترم سیاسی سازمان بسیج مستضعفین و سید علیرضا آل‌داود پژوهشگر فضای مجازی و رسانه 🎙زمان: یکشنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ ✅ لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/jalase @rasad_irr
202030_810513315.mp3
8.02M
📢صدای_انقلاب 🔰دروغ بزرگ :اختلاف بین ارتش و سپاه 🎙کارشناس برنامه: دکتر مهدی سعیدی @rasad_irr
🔴سوال⁉️ 🔰آیا بدحجاب تر شده‌ایم؟ 🔰آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔰آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. 🔹اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔷بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه‌ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹 خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و میراث خانواده و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و نشانه یک اعتقاد راستین به مبارزه و جهاد است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ 🌐 پرسمان سیاسی @rasad_irr
🔴شبهه در واکنش به قضایای مربوط به فوت آیه ۴۱ سوره زمر در حال انتشار است که مضمون آن این است: ای پیامبر تو مامور به اجبار آنها به هدایت نیستی!! (وَ ما أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكيلٍ) در جواب چه بگوییم؟ 🔹پاسخ شبهه افکنان گمان کرده اند به سند جدیدی دست پیدا کرده اند! درحالیکه قبلا جواب اینگونه شبهات مکررا گفته شده؛ پیامبر (و هیچ کس دیگر) نه تنها مامور به هدایت افراد نیستند، بلکه همانطور که در آیه (لا اکراه فی الدین) نیز آمده است اساسا امکان اجبار به هدایت وجود ندارد. اجبار به هدایت مانند آن است که کسی را بخواهید مجبور به دوست داشتن خود کنید! که اتفاقا در این باره هم در قرآن آیه ای وجود دارد: «اگر تو آنچه در زمين است همه را خرج مى‏كردى نمى‏توانستى ميان دلهايشان الفت و محبت ایجاد کنی، اما خدا ميان مومنان الفت ایجاد کرده است» (انفال آیه ۶۳) با این وجود رعایت قانون امر لازمی است که ربطی به هدایت و دین و اعتقاد ندارد و هیچ جا اجازه نقض قانون را نمی دهند. به همین دلیل در خود قرآن (مثلاً سوره نور آیه دوم) برای عدم رعایت قوانین مجازات تعیین شده است. مثلاً ممکن است کسی اعتقاد داشته باشد قانون چراغ قرمز قانون غلطی است! اولاً با اجبار نمی توان اعتقاد او را تغییر داد (بلکه با استدلال و منطق باید این کار را انجام داد) ثانیاً اعتقاد نداشتن او به این قانون توجیه قابل قبولی برای عدم رعایت آن نیست. @rasad_irr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃بسم الله الرحمن الرحیم