هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰داماد حسین فدایی مدیرعامل مگاموتور شد!
🔸انتصاب بر اساس شایستهسالاری یا نسبتهای فامیلی؟
🔹 مرتضی منتظرالمهدی از سوی شرکت سایپا به عنوان مدیرعامل مگاموتور انتخاب شد. مگاموتور، مهمترین شرکت موتورسازی خودرو در ایران است و یک شرکت کاملا تخصصی و فنی است. منتظرالمهدی پیش از این در سال پایانی دولت روحانی به عنوان رئیس هیات مدیره زامیاد انتخاب شده بود؛ البته قبل از زامیاد هیچ سابقه مدیریتی برای او به ویژه در حوزه صنعت خودروسازی ثبت نشده است و این انتصاب در زمان خود در میان کارکنان و مدیران سایپا پر حرف و حدیث شد. هر چند انتخاب بدون سابقه و تخصص به عنوان رئیس هیات مدیره که پستی اجرایی نیست، شاید قابل توجیه باشد. مدرک تحصیلی منتظرالمهدی هم ارتباطی با حوزه تخصصی صنعت ندارد.
🔹منتقدان، ریشه انتصاب او به چنین پستهایی را در نسبتهای خانوادگی منتظرالمهدی میدانند. او داماد حسین فدایی عضو شناخته شده جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و دبیرکل سابق این حزب و از مدیران فعلی دفتر رهبر انقلاب است. هرچند معتقد نیستیم که فدایی در این انتصاب ورود مستقیم داشته اما همین انتساب، عدهای را به طمع میاندازد تا با ارتقای منتظرالمهدی به اهداف خود برسند.
🔹فارغ از نمونه خاص مگاموتور و منتظرالمهدی، استفاده دامادها از رانت پدر خانمهایشان در اشغال جایگاههای مدیریتی متاسفانه به یک سنت غلط تبدیل شده است. یعنی علاوه بر پدیده آقازادگی، در لایه بعدی انتساب به چهرهها، شاهد پدیده آقادامادها هم هستیم.
داماد احمدی نژاد، داماد روحانی، داماد زاکانی و نمونه های دیگر از دامادهای مدیران ردههای مختلف از جمله مصادیق این پدیده هستند که البته هر کدام به شیوه متفاوتی متهم به استفاده از رانت پدر خانم شده اند.
🔹 یکی از پاسخهایی که آقازاده ها و دامادها مطرح می کنند این است که پس ما چه کنیم؟ اگر جایگاه دولتی قبول کنیم کنیم، رانت خوار می شویم، اگر شغل اقتصادی آزاد انتخاب کنیم هم متهم به سوءاستفاده از جایگاه پدر یا پدر خانم میشویم.
🔹در پاسخ باید گفت، این افراد صورت مساله را وارونه میکنند؛ بدیهی است که هیچ کس با شایسته سالاری مخالف نیست و صرف داماد یا فرزند یک مقام مسئول بودن، دلیل عدم استفاده از تخصص، توان و ظرفیت یک فرد نیست. مساله مهم اولویت دادن به نسبت فامیلی در برابر تخصص، توان و قابلیتهای فردی و تخصصی است.
🔹نکته دیگر بررسی دستاورد، کارنامه و نتایج حضور این آقازاده ها و آقادامادها در پستهای مهم دولتی و اقتصادی است که به خوبی نشان می دهد این فرد، شایسته حضور در این جایگاه بوده است یا نه؛ وگرنه بسیاری از منتسبین سببی و نسبی مدیران هستند که در حوزه های خاصی صاحب نظر و تخصص هستند و مشغول به کارند اما هیچ گاه ظن سوءاستفاده و رانتخواری در موردشان به کار نرفته است چون سوابق، تخصص و کارنامه عملکردشان به خوبی از جایگاه شغلیشان دفاع می کند.
🔹طبیعی است وقتی فردی بدون هیچ سابقه تخصصی و تحصیلی مرتبط در یکی از تخصصی ترین مدیریتهای شرکت بزرگی مثل سایپا به کار گرفته می شود، خواه ناخواه خودش را در معرض اتهام و تهمت قرار می دهد. مدیریت مگاموتور از جنس مدیریت کلان صنعت خودروسازی نیست که یک فرد با قابلیتهای بالای مدیریتی ولو بدون تخصص فنی در حوزه خودروسازی، بتواند از عهده آن برآید؛ بلکه کاملا یک مدیریت فنی و تخصصی را می طلبد که از عهده یک مهندس مکانیک کارکشته در صنعت خودرو بر خواهد آمد. اگر این فرد سابقه و تخصص روشن و مشخصی دارد باید به سرعت شفاف سازی کند و اگر ندارد، خودش به شائبه انتصاب به دلیل انتساب فامیلی، دامن زده است.
🔹نکته مهمتر در مورد نمونه آقای منتظرالمهدی، مسئولیت پدر خانم ایشان یعنی حسین فدایی در دفتر رهبر انقلاب است. به ویژه که فدایی در مورد این انتساب تاکنون سکوت کرده و حتی بر اساس شنیده های ۹دی در محافل خصوصی گروهها و احزاب نزدیک به وی نیز تاکنون پاسخگوی سوالات در مورد این انتصاب نبوده است.
🔹وقتی رهبر انقلاب همواره بر منع حضور فرزندان و دامادها و عروسهای خود در کارهای اقتصادی و پستهای دولتی و مدیریتی تاکید کرده اند، مدیران منتسب به ایشان و اعضای دفتر رهبری، بیش از سایر مدیران جمهوری اسلامی باید به این دغدغه توجه کنند.
🔹 اکنون هم ۹دی در مورد انتصاب مرتضی منتظرالمهدی به عنوان مدیرعامل مگاموتور قضاوت نهایی نمی کند و از آقای فدایی و دامادشان درخواست می کند، توضیحات خود را در مورد این انتصاب، سوابق تخصصی ایشان در حوزه صنعت خودرو (البته قبل از ریاست هیات مدیره زامیاد) و تخصص و سابقه مرتبط با جایگاه مدیرعاملی شرکت تخصصی مگاموتور را به صورت شفاف بیان کنند و به شبهات و سوالات مطرح در فضای سیاسی در خصوص این انتساب از جمله ارتباط آن با تداوم مدیریت مدیرعامل کنونی سایپا را صریح و روشن پاسخ دهند.
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
.
♻️ پاسخ رسایی به طعنه حسامالدین آشنا در توییتر
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ یه شاخ مجازی توی اندونزی برای تمسخر ، قبل از خوردنِ گوشت خوک «بسم الله» میگه
دولت اندونزی هم به جرم توهین به عقاید اسلامی ۲سال حبس + ۱۳ هزار پوند (حدود ۷۵۰ میلیون تومان) جریمهاش کرد.
-به این میگن قانونِ بازدارنده!
سؤال اینه که چرا قوه قضاییه جمهوری اسلامی چنین احکام بازدارندهای صادر کنه؟!
آقای محسنی اژهای شما میدانید؟
آقای مصدق معاون اول محترم قوه قضاییه شما چطور؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ پروفسور مایکل جونز درباره جنبش زن زندگی آزادی و آینده بیحجابی در ایران چه میگوید...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ گفتاری شیرین و قابل تأمل از آیت الله حسنزاده آملی (ره) 👈 آماده بشوید برای ابد...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ واکنش هاشمی طبا به اظهارنظرش درباره رسایی
🔰 هاشمیطبا در گفتگو با کانال خبر فوری: متاسفم که گفتگوی تقطیع شده ایشان را امری واقعی در نظر گرفتم و گفتم که رسایی معتقد به مشارکت حداقلی است!
جزئیات در👇
khabarfoori.com/fa/tiny/news-3029876
اینجا را هم ببینید:
eitaa.com/rasaee/10244
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
دعای عهد و آمادگی برابر توهین ها.mp3
579.3K
دعای عهد و آمادگی برابر توهین ها
🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) درباره اهتمام به دعای عهد و توجه به معانی آن، ۱۳۸۲/۰۶/۰۱
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
دعای عهد و آمادگی برابر توهین ها
🔸️تصمیم بگیریم که دعاى عهد را هر روز صادقانه بخوانیم. هر روز تجدید میثاق كنیم كه ما براى شهادت آمادهایم و حتی آرزو مىكنیم که:
🔸️«إن حَالَ بَینِی وَ بَینَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِكَ حَتْماً مَقْضِیاً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً كَفَنِی شَاهِراً سَیفِی مُجَرِّداً قَنَاتِی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی؛ خدایا اگر بین من و او مرگی که بر بندگانت حتم و قطعی ساختی حائل شد، کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور، با شمشیر از نیام برکشیده و نیزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوتکننده، در میان شهرنشین و بادیهنشین.»
🔸️ما باید آنقدر پابرجا باشیم كه بگوییم اگر در زمان حیات هم توفیق نداشتیم که به شهادت برسیم، آرزو داریم که بعد از ظهور شما در رجعت برگردیم؛ فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی؛ خدایا! من را دوباره زنده كن و از قبر دربیاور درحالیکه كفنم را بهصورت لُنگ بسته باشم و شمشیرم را كشیده باشم؛ «مُؤْتَزِرا کَفَنِی شَاهِرا سَیْفِی»
🔸️اگر نوكر امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) هستی باید اینطوری باشى؛ «شَاهِرا سَیْفِی مُجَرِّدا قَنَاتِی؛ سلاحم را كاملاً آماده و برهنه كرده باشم و از غلاف درآورده باشم.» اگر به زبان امروزی بخواهم بگویم، دستم روى ماشه باشد؛ طورى از قبر دربیایم كه دستم روى ماشه باشد؛ «مُجَرِّدا قَنَاتِی»
🔸️نوكر امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) آرزویش این است كه اینگونه باشد. هر روز عهد مىبندد كه: «خدایا! من مىخواهم اینگونه باشم.» آنوقت كسى كه اینگونه باشد، حاضر می شود كه به خاطر یك توهین یا یك سیلى خوردن، دست از وظیفهاش بكشد و از نوكرى امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) استعفا بدهد؟!
🔺️ بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)، ۱۳۸۲/۰۶/۰۱
متن و صوت کامل جلسه
📱 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ پس از شکست مفتضحانه فراخوانهای ربع پهلوی برای کشاندن مردم به خیابان، دایره حملات به او، به حلقه سلطنتطلبان گسترش یافت!
☑️ اعترافات سلطنتطلبان: مگر مردم مغز خر خوردهاند سیستمی را قبول کنند که رهبرش رضا پهلوی است؟/ حتی یک نخبه سیاسی حاضر نیست کنار شاهزاده بنشیند؛ هر کس با او ائتلاف کند، مورد طرد مردم قرار خواهد گرفت/ مردم حاضر نیستند به کف خیابان بیایند که شخصی مثل رضا پهلوی به ایران برگردد!
تکلیف اون بدبختهایی که به چاهزاده وکالت داده بودند، چی میشه؟ خصوصا چند تا بازیگر فراری از ایران؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرفای جالب دهههشتادیها درباره چندتا نخبه ایرانی
و کارای برگریزونی که انجامدادن!
🆔 @Baseeratt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ گفتار قابل تأمل از مرحوم آیت الله بهجت(ره) درباره نحوه برخورد با پیروان کسانی که در حق اهل بیت(ع) ظلم کردند.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ ظاهر مردم، باطن مسئولین
مرد فقیرى بود که ...
همسرش کره مىساخت.
زن کرهها را به شکل قالبهای یک کیلویى میساخت و مرد آن ۱را به یکى از بقالىهای شهر مىفروخت و مایحتاج خانه را مىخرید.
روزى مرد بقال به اندازه کرهها شک کرد و آنها را وزن کرد.
اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود! عصبانى شد و به مرد فقیر گفت:
دیگر از تو کره نمىخرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من
مىفروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است!
مرد فقیر سرش را پایین انداخت و گفت: ما ترازویی نداریم.
چندی قبل یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن را به عنوان وزنه قرار میدادیم.
پن: بسیاری از اتفاقات کف جامعه، محصول تصمیماتی است که قبلا مدیران امروز گرفتهاند. به عبارت امام معصوم، ظاهر مردم باطن مسئولان است.
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
رییس جمهور محترم!
وزیر محترم اقتصاد!
رییس محترم بانک مرکزی!
از دولت قبل توقعی نبود و اساسا آن دولت وظیفه خودش را این میدانست تا بر خلاف توصیههای امام و رهبر جامعه عمل کند. در دولت شما چرا در برابر بنگاهداری بانکها نه تنها قیام نشد که جمله رهبر انقلاب هم بر یک دیوارنگاره تحمل نشد؟!
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ گزارشی از پایین کشیده شدن دیوارنگاره میدان ولیعصر با موضوع بنگاه داری بانکها
حرف صریح و دقیق مقام معظم رهبری که سالها در عرصه عمل خاک میخورد حتی دیگر روی بیلبورد شهری هم تحمل نمیشود و اختاپوس بانک های مالساز و بنگاهدار زورشان به حرف رهبری هم میچربد! دولت انقلابی، مجلس انقلابی، شهردار تانک و انقلابی! چرا یک جمله تحمل نشد؟! فرمان دست کیست؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ دیوارنگاره میدان ولیعصر درباره جمله امام خامنهای (بانکها غلط میکنند بنگاهداری کنند) بعد از اعتراض بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در جلسه دولت خطاب به شهردار تهران، با دستور شهردار پایین کشیده شده! دولت و شهردار هم که انقلابی!
واقعا اگر در دوره روحانی و شهرداری اصلاحطلبان این اتفاق افتاده بود رسانههای اصولگرا چه میکردند؟! چرا اعتراضی نیست! دولت و شهرداری باید پاسخ دهند چرا حتی یک تابلو تحمل نشده؟ فرمان اقتصاد دست کیست؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰 موج مرده اغتشاش/ بخش اول
🔸در سالگرد فتنه و آشوب پاییز ۱۴۰۱: ایران اسلامی، آرام و در مسیر پیشرفت
✍مهدی جمشیدی
🔹یک سال از اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشت. در جریان آن ناآرامیها، تحلیلگران اجتماعی و متعاقب آن، روشنفکران کوشیدند تا صورتبندی هایی از چرایی وقوع آن و مسیری که در آینده طی خواهد کرد، ارائه کنند. اما تحلیلهایی که برخی روشنفکران از این وقایع به دست دادند با آنچه در واقعیت جامعه رقم خورد، فاصله بسیاری داشت؛ به عنوان مثال مدعی شدند که دهه هشتادیها از گفتمان دینی و انقلابی فاصله گرفتهاند، انقلابی زیرپوست جامعه در حال وقوع است، مردم نوعی سبک زندگی را مطالبه دارند که در چهارچوب گفتمان اسلامی نمیگنجد و... حال یک سال پس از این وقایع میخواهیم این فرضیهها و روایتسازیها را بررسی کنیم و ببینیم که چرا اینقدر از واقعیت جامعه ما فاصله داشتند و دلیل اینکه برخی روشنفکران ما از درک واقعیت جامعه ایران ناتواناند، چیست؟
🔻 متفکرانی که با «نظریههای عالم تجدد» میاندیشند
از زمانی که جریان روشنفکری در ایران شکل گرفت، یعنی از دوره مشروطه به بعد، همواره ما یک معضل جدی در نسبت با این جریان نوپدید داشتیم. روشنفکران ایرانی نه فقط تلاش میکردند جامعه را در چهارچوب «نظریههای عالم تجدد» فهم کنند بلکه ما را یک جامعه محتاج تجدد قلمداد میکردند و در صدد بودند تا جامعه را از مسیر تاریخی و طبیعی خود که بومی و اینجایی بود، خارج کنند.
🔹جریان روشنفکری، این نیروی اجتماعی و البته سیاسی، در حقیقت از نظر چهارچوبهای فکری و انگارههای نظری، وابسته به عالم تجدد و برآمده از آن است. او هویتی «آنجایی» دارد و میکوشد «اینجا» را هم «آنجایی» کند و در خوشبینانهترین حالت، غایت او ترکیب سنت و تجدد است و درصدد است هویت اجتماعیای را ساخته و پرداخته کند که مضمون و غایات تجددی دارد اما به پارهای از شئون و ساحات سنتی بسنده میکند که البته خنثی و صوری و فاقد قدرت بسیج اجتماعی است.
🔻کجروایتهایی از جامعه ایران
جریان روشنفکری در ایران به دلیل اینکه همواره بر اساس «الگوی معرفتی تجدد» اندیشهورزی کرده است اغلب معنایی را بیگانه از واقعیات اجتماعی ما برساخت کرده و از این رو، در فهم دقیق و تحلیل واقعیت جامعه ایران ناتوان بوده است، چرا که چهارچوب نظری آنان نه تنها کمکی به فهم جامعه ایران نمیکند بلکه آن را تحریف هم میکند.
🔹از همین رو است که گاه با کجروایتهایی از جامعه ایران از سوی روشنفکران مواجه میشویم که با حرکت تاریخی و طبیعی جامعه ما نه تنها سازگاری ندارد بلکه تضادهای جدی دارد. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که آنچه برخی روشنفکران در توصیف جامعه ایران میگویند، گاه آنقدر دور از واقعیت جامعه ماست که بیشتر طلب و خواست ذهنیشان به نظر میرسد. از این رو است که معتقدیم حائل شدن روشنفکران، میان ما و جامعه گاه باعث اغتشاش مفهومی و دوری ما از واقعیات جامعهمان شده است.
🔻آنان که بازیگردان اتفاقات ۱۴۰۱ شدند
پس از انقلاب اسلامی، ما با اولین نیروی تجددی که مواجه بودیم، دولت موقت و نهضت آزادی بود که شور و حرارت انقلاب با حضور شخص امام خمینی(ره) باعث به حاشیه رفتن آنان شد. اما در اواخر دهه شصت، نیروهایی که شاید حاصل بازسازی نهضت آزادی بودند، در قالب چپ اسلامی و حتی غلیظ تر از آنان حرکت اصیل انقلابی را از مسیر خود خارج کردند و در دهه هفتاد قدرت را به دست گرفتند.
🔹 در اواخر دهه هشتاد یک فتنه جدی اجتماعی را به وجود آوردند و نهایتاً در ۱۴۰۱ ما شاهد بازخیزی این جریان بودیم. منتها این بازخیزی، یک تفاوتی با دورههای قبل داشت و آن، اینکه نیروی روشنفکری چه آنان که در عرصه عمومی بودند و چه آنان که در ساختار سیاسی حضور داشتند، همگی در پشت صحنه، بازیگردان اتفاقات ۱۴۰۱ شدند و نیروهای بیتجربه و فاقد پیشینه کنشگری اجتماعی و مدنی را جلو انداختند.
🔹 نکته دوم اینکه مسأله را از سطح «سیاسی» تغییر دادند و به سطح «سبک زندگی» بردند، یعنی نزاعی که ۱۴۰۱ شکل گرفت، نزاع بر سر سبک زندگی بود. ما در اغتشاشات ۱۴۰۱ با یک تکه بسیار کوچک از دنباله عالم تجدد در جامعه ایران مواجه بودیم که میخواست به اسم «تکثرگرایی» به سبک زندگی خود رسمیت ببخشد. در روایت آنان، جامعه ایرانی، طبقات و اصناف مختلفی هستند و هیچ نخ تسبیح و محور واحدی ندارند، بلکه جامعه را تکه تکه و پاره پاره میدیدند که هیچ امری نمیتواند مقوم این تکهها شود.
ادامه در بخش دوم👇
https://eitaa.com/5947/1257
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰موج مرده اغتشاش/ بخش دوم و پایانی
🔸در سالگرد فتنه و آشوب پاییز ۱۴۰۱: ایران اسلامی، آرام و در مسیر پیشرفت
✍مهدی جمشیدی
🔻روشنفکران غوغاسالار
جریان روشنفکری، از آنچه در اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشت، چنین روایت کرد که «چارهای جز تکثرگرایی اجتماعی نیست، هیچ هویتی نباید هویت حق و رسمی باشد، برای سبکزندگی و هنجاری اجتماعی نمیتوان یک معیار مشخص قائل شد، همه را آنگونه که هستند باید پذیرفت، جمهوری اسلامی راه را به خطا رفته و تصور کرده که سبک زندگی ایرانی و اسلامی برتر است!»
🔹جریان روشنفکری که چنین ادعاهایی را مطرح میکرد، از این واقعیت غافل بود که زندگی اسلامی ایرانی در درون خود تنوع و تکثر دارد و اینگونه نیست که همه از نظر دیانت در یک مرتبه باشند منتها مسأله این است که عمده و اکثر جامعه ایران نسبت به عالم تجدد، مرزبندی مشخصی دارند و این جماعت اندکی که در ۱۴۰۱ غوغا برانگیختند و روایتپردازی کردند، اقلیتی هستند که با شعار تکثرگرایی پیش آمدهاند. در واقع، خواست آنان زیادهخواهی اقلیت علیه اکثریتی است که همه در دیانت مشترکاند.
🔹در این دیانت کسی ممکن است چادر به سر کند و کسی ممکن است مانتو به تن کند، کسی ممکن است اهل روسری و کسی اهل مقنعه باشد، اما همه در معیارهای اساسی دینی با هم مشترک، متحد و متفقالقولاند.
🔹 جمهوری اسلامی از ابتدا، هم دینداری و هم انقلابیگری را یک مقوله ذومراتب و لایهبندی شده قلمداد کرد؛ چراکه در گفتمان انقلاب، افراد، شیء پنداشته نمیشوند بلکه در سلایق و طبایع، متنوع و متکثرند. این تکثر از ابتدا بوده و چیز جدیدی نیست، ولی تکثری که برخی روشنفکرانطلب میکنند، خروج از این مرزهاست و اساساً میخواهند سبکی از زندگی را رواج دهند که نسبتی با ایرانیت و اسلامیت ما ندارد.
🔻تعبیر «خیزش انقلابی» چرا و چطور باطل شد؟
از جمله ادعاهایی که در خصوص اغتشاشات ۱۴۰۱ طرح شد، «خیزش انقلابی» بود. در حالی که به کار بردن تعبیر «انقلاب» در توصیف اغتشاشات ۱۴۰۱ به شوخی شبیهتر است. آنان که نظریههای انقلاب را خواندهاند، به خوبی میدانند که چنین تحرکاتی را بر اساس هیچ نظریه سیاسی- اجتماعی نمیتوان «انقلاب» خواند.
🔹انقلاب یک پیشینه تاریخی، متفکر و نظریهپرداز، رهبران مشخص و غایات عینی دارد، از تشکیلات و شبکهبندی اجتماعی برخوردار است و از دل خواست و اراده تاریخی برمیخیزد. اینها مفاهیم و گزارههایی هستند که هیچ یک در اغتشاشات سال گذشته مصداقی نداشت. آنان که شناختی از انقلاب اجتماعی داشتند، در این جریان در پشت صحنه نشستند و آنان که فاقد تجربههای سیاسی و اجتماعی بودند، جلو آمدند و تازه تجربه اندوختند.
🔹بنابراین، عمده خطای جریان روشنفکری ما این بود که تصویر ذهنی بشدت ساده و رسانهزدهای داشت و تصور کرد اگر در رسانه توان روایتپردازی، قدرت غوغاسالاری و ایجاد هیجان دارد، در کف خیابان هم میتوانند جنبش، جریان و خیزش ایجاد کنند اما در عمل، آن غوغاسالاریهای فضای مجازی، در نهایت در کف خیابان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر نرسید!
🔹بنابراین، اغتشاشات سال گذشته، نه تنها «انقلاب اجتماعی» نبود بلکه آنچه مشاهده کردیم، تراکم روایتها و انباشت القائات رسانهای بود که عدهای را برانگیخت و به خیابانها آورد. اما در ادامه به حرکاتی رو آوردند که انقلاب با آنها بیگانه است؛ آدمسوزی، آدمکشی، تخریب، فحاشی و هتاکی و... که هیچکدام نسبتی با یک فرهنگ انقلابی اصیل ندارد.
بخش اول در لینک زیر:
https://eitaa.com/5947/1256
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
.
♻️ تأیید خبر دو هفته قبل ۹ دی
🔹دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی تایید شد
🔰 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اخیرا برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضايی شدهاند، گفت: پروندهای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچگونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد. هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاعرسانی داشتیم، اطلاع رسانی خواهد شد.
اینجا را ببینید:
eitaa.com/5947/1245
eitaa.com/5947/1248
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از تبلیغات هفتهنامه ۹ دی
💎 در هوای دفاع مقدس نفس بکش
چطوری؟
✅ با مطرا همراه شو و از زاویهای جدید به این آزمایشگاه عظیم تجربهها نگاه کن
با وارد شدن در لینک زیر یک پادکست متفاوت گوش بده:
https://eitaa.com/joinchat/3617652979C868956f3a1
حمید رسایی ✔️
💎 در هوای دفاع مقدس نفس بکش چطوری؟ ✅ با مطرا همراه شو و از زاویهای جدید به این آزمایشگاه عظیم تج
♻️ بزرگی #دفاع_مقدس رو از اینجا میشه فهمید که بعد از گذشت این همه سال، هنوز حرف برای گفتن داره و میتونه نیازهای مارو برطرف کنه.
✅ اما نکتهش اینه که چطوری و از چه زاویهای به اون نگاه کنیم.
با مطرا همراه شو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ از لذت فرزندآوری و داشتن چند فرزند
که آینده ایران شیعی
و بود و نبود شما و کشور عزیز
به وجود این دسته گلها بستگی داره
و از طرف نایب امام زمان هم که این کار
نوعی جهاد اعلام شده
محاسبات غیردینی را بذارید کنار
پشیمانی در آینده بسیار نزدیک،
هیچ سودی نداره‼️
⭕️ نسل شیعه در حال نابودیست، اقدام کنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ یکی از کارهای غلطی که در کشور شد، توسعه بانکها بود...
#بنگاهداری
#بانکها_غلط_میکنند
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ کسی که پشت تریبون از عدم دسترسی دستگاههای نظارتی بر عملکرد بانکها گلایه میکند، رئیس سازمان بازرسی کل کشور است!
اگر این سخنان آقای خدائیان درست است، چرا نمایندگانی که برای بخشنامه معاون وزیر کشور یقه خود را پاره میکردند، با شنیدن این سخنان خونشان به جوش نیامد؟ چرا یک دستگاه نظارتی نمیتواند بررسی کند که بانکها به چه کسانی وام دادهاند و ...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1