┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#اعلام_مراسم
#نشست_روشنگری
در شب شهادت
حضرت امام موسی کاظم علیه السلام
محفل نشست روشنگری
همراه با
(پرسش و پاسخ)
باحضور:
(مدیر مسئول هفتهنامه ۹ دی)
حجت الاسلام حمید رسایی
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ بعد نماز عشاء
مشهد مقدس_آیت الله عبادی ۶۷ چهارراه چهارم مسجد الزهراء س
🏳 هیئت فرهنگی مذهبی مشکات
☑️https://eitaa.com/joinchat/1807614117C238028823d
حمید رسایی ✔️
سخنرانی حجت الاسلام رسایی سهشنبه، ۲۵ بهمن، بعد از نماز مغرب نیشابور، خیابان ولیعصر، نبش پارک لاله،
۱۴ فوریه، ۱۸.۱۶رسایی.aac
39.86M
♻️ #کلیپ_صوتی | یادواره شهدای شهرکها| شهرستان نیشابور
🎤 سخنرانی:
حجت الاسلام حمید رسایی
شهدا برای چه آرمانهایی به شهادت رسیدند
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ دوست عزیز! این مقایسه درست نیست
🔰 حمید رسایی: اولا آنها از کسی که به دروغ حجاب سرش کرده بودند، استفاده میکردند تا از کشف حجاب دفاع و آنرا عادی کنند که قطعا این ترفند از نظر روانی مؤثر است. اما آیا شما از کسی که کشف حجاب کرده برای دفاع از حجاب استفاده کردید یا شما برای اثبات امر دیگری به حضور بیحجابش ضریب دادید؟ بدیهی است که این کار شما از نظر روانی، برخلاف کار آنها رسمیت بخشیدن به عمل غلط (کشف حجاب) اوست! برای همین طرف مقابل این تناقضگویی را به رخ میکشد که مسأله شما حکم خدا نیست بلکه موضوع سیاسی وجانبداری از حاکمیت است.
ثانیا آنها در کنار انتشار هزاران خبر از افرادی که باحجاب مخالفت و دشمنی میکردند، همانطور که در کانالتان نوشتهاید، دو سه نفر را محجبه کردند و از آنها در دفاع از بیحجابی فیلم گرفتند، رسانههای ما اما از میان میلیونها محجبه حاضر در راهپیمایی، بیشترین حجم اخبار گفتگوهای خود را به کسانی اختصاص دادند که بیحجاب بودند یا حجاب ناقصی داشتند! بحث بر سر اصل پرداختن به آنها نیست بلکه بحث بر میزان ضریب دادن در رسانه به هر یک از این موارد است.
وقتی چهار ماه کشور را به بهانه حجاب زیر اغتشاش بردهاند، وقتی به زنان محجبه تعرض کردهاند، حالا شما دریک همایش ملی بیشترین حجم بازنمایی رسانهای خودت را به انتشار نظرات کسانی اختصاص بدهی که در این چهار ماه در حاشیه بودهاند نه در متن درگیری، این یعنی خودزنی! این یعنی ناامید کردن هسته سختی که برای ارزشها و آرمانهای نظام اسلامی هزینه داده!
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
.
♻️ فلسفه حضور چند بیحجاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن
🔰 حمید رسایی: فلسفه حضور هدفمند تعداد انگشتشمار زنان بیحجاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن (که متأسفانه با ذوقزدگی برخی رسانههای اصولگرا و صفحات مجازی صورتی، ضریب پیدا کرد) انتشار همین مقاله روزنامه جمهوری اسلامی و صفحات مجازی مدافع آزادی حجاب بود تا مدافعان حجاب را متهم به تناقضگویی کنند.
بدیهی بود وقتی جماعتی با برنامه و طراحی، چهار ماه کشور را به بهانه حجاب آشوبزده کردهاند تا بگویند اکثریت جامعه بویژه زنان کشور با مسأله حجاب مشکل دارند، حالا که در یک همایش ملی، میلیونها محجبه به میدان آمدهاند، نباید در رسانههای مدافع حجاب، فرصت تریبون در اکثر موارد به حاضرینی که حجاب ناقصی دارند، اختصاص یابد، نباید از دیدن آنها ذوقمرگ شوند، نباید با رسانه خود به حضورشان ضریب بدهند و آن را برجسته کنند که خروجی آن القای اقلیت بودن محجبهها باشد!
علاوه بر آن، حتما نباید خبر حضور تعداد معدودی افراد بیحجاب را در رسانههای خود پوشش میدادند بلکه حق این بود که حاضران در میدان، به فرد کشف حجاب کرده تذکر میدادند، شال و روسری سرش میکردند و تصویر این اتفاق را رسانهای میکردند. آن وقت، خوراک تبلیغاتی جماعتی مثل روزنامه جمهوری در فضای مجازی مهیا نمیشد و قلم مسموم حامی فتنهگران از کار می افتاد!
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
👆حاج آقا رسایی خدا شاهده دقیقا همین عکس رو شبکه خبر نشون داد! پخش تصویر کسی که کشف حجاب کرده در راهپیمایی ۲۲ بهمن اونم مستقیم از تلویزیون ملی چه معنایی میتونه داشته باشه جز عادی سازی؟!
#پیامهای_مردمی
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ وقتی سوراخ دعا را گم میکنند!
🔰 حمید رسایی: منطق برخی دوستان که از حضور افراد بیحجاب در مراسمهایی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن دفاع میکنند و با ذوقزدگی خبر حضور این افراد در رسانههای عمومی مثل خبرگزاریها و رسانه ملی را بازتاب میدهند و این کار را لازم و ضروری میدانند، این است که حضور این افراد، نشانه قدرت جذب نظام است یا با این کار، باید آنها را جذب کرد! در توجیه این کار هم میگویند که بین فرد بیحجابی که در تأیید نظام به میدان آمده با بیحجابی که در خیابان ول است و پرسه میزند، تفاوت قائل شویم و برای جذبشان باید آنها را ببینیم!
با این منطق، قاعدتا باید منتظر روزی باشیم که اگر کسی لخت شد ولی در تأیید نظام اسلامی (!) روی بلندی رفت و سخنرانی کرد، با ذوقزدگی آن را هم در رسانهها و صفحات خود پوشش دهند و در پاسخ شما بگویند که فرق است بین خانمی که لخت است و در تأیید نظام سخنرانی میکند با کسی که لخت است و علیه نظام سخنرانی میکند!
لطفا سوراخ دعا را گم نکنید و ماستها را در قیمهها نریزید!
#تجربه_امید_دانا
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ خاطره قابل تأمل امام خامنهای از سید قطب
قابل توجه کسانی که با پوشش خبری حضور بیحجابها در مراسمهای ملی و مذهبی، دنبال جذب آنها هستند.
این پستها را هم ببینید:
eitaa.com/rasaee/7674
eitaa.com/rasaee/7671
eitaa.com/rasaee/7670
#تجربه_امید_دانا
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ حدیثی از امام کاظم (ع) درباره انقلابی از قم
امام كاظم عليه السلام فرمودند: رَجُلٌ مِن اَهلِ قُم يَدعُو النّاسَ اِلَي الحَقِّ مُجتَمِعٌ مَعَهُ قَومٌ كَزُبُرِ الحَديدِ لاتَزَلَّهُمُ الرِياحُ العَواصِفُ و لايَمِلُّونَ مِنَ الحَربِ و لايَجبَنُونَ و عَلَي الّلهِ يَتَوَكَّلُونَ و العاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ.
بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفا بیروت، 1404
مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت میكند، قومی همراه او جمع میشوند مانند پارههای آهن كه تند بادهای حوادث آنها را نمیلغزاند، از جنگ خسته و ملول نمیشوند و نمیترسند و به خداوند توكل میكنند و سرانجام نيک، برای پرهيزگاران خواهد بود.
امشب مصادف است با شب شهادت امام کاظم (علیهالسلام) در مشهد دعاگوی شما دوستان همراه هستم. انشالله شفاعت این پدر و پسر بزرگوار، روزی همه ما باشد.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
🔹متن کامل لایحه دفاعیه / بخش اول
♻️ ناگفتههای رسایی در جلسه دادگاه شکایت روحانی
اسفند سال ۹۸ در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، حسن روحانی در توییتی با هشتک #انتخابات_تشریفاتی، جمهوری اسلامی ایران را متهم به مدیریت انتخابات کرد و نوشت: «بزرگترین خطر برای حاکمیت ملی ما روزی است که انتخابات، تشریفات شود. جای دیگری انتخاب بفرمایند؛ مردم پای صندوق رای بروند و فقط تشریفات انتخابات را انجام دهند.» ( 7 بهمن 98) این متن روحانی بازتابهایی را در رسانههای داخل و خارج از کشور به دنبال داشت. یکی از این بازتابها متنی بود که حمید رسایی با همان هشتک #انتخابات_تشریفاتی منتشر کرد.
توییت حمید رسایی که مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفت، شکایت حسن روحانی را به دنبال داشت. بعد از مراحل بازپرسی، جلسه اول دادگاه با حضور وکلای روحانی برگزار شد و رسایی به صلاحیت آن اعتراض کرد و خواستار برگزاری دادگاه مطابق قانون جرم سیاسی شد. قاضی پرونده اعتراض را نپدیرفت و بدون ورود در جزییات، پرونده به تجدیدنظر رفت. قاضی تجدید نظر استدلالهای رسایی را پذیرفت و چهارمین دادگاه جرم سیاسی بعداز انقلاب به نام مدیر مسئول ۹ دی رقم خورد. جلسه چهارمین دادگاه جرم سیاسی برگزار شد و در نهایت با ارائه لایحه حمید رسایی، ادعای اتهام افترا و نشر اکاذیب که معاونت حقوقی ریاست جمهوری و کیفرخواست دادستان ویژه روحانیت تهران متوجه رسایی کرده بود، از سوی دادگاه تجدیدنظر رد شد و حکم تبرئه حمید رسایی صادر گردید.
آنچه در ادامه میخوانید، متن لايحه دفاعیه مدیر مسئول هفتهنامه ۹ دی است که از دو زاویه به این شکایت پاسخ داده است. رسایی در این لایحه تأکيد میکند که اگر حسن روحانی از طریق معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، شکایت نمیکرد و اصرای به پیگیری آن و دادگاهی شدن موضوع نداشت، طبعا بنده نیز علاقهای به طرح عمومی این مباحث نداشتم... این لایحه دفاعیه برخی از سئوالات شما را پاسخ میدهد، لطفا قبل از هر قضاوتی، متن را کامل بخوانید.
بسم الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم شعبه سوم دادگاه ویژه روحانیت
سلام علیکم.
احتراما در خصوص شکایت جناب اقای حسن روحانی، کلاسه 98111028 بابت متن کوتاه منتشر شده در صفحه توییتر اینجانب که براساس کیفرخواست صادره توسط دادستان محترم ویژه روحانیت تهران، در این پرونده متهم به ایراد افترا و نشر اکاذیب هستم، در این لایحه دفاعیه نکاتی را به استحضار میرسانم.
متن توییت شده که شاکی براساس آن شکایت کرده و دادستان ویژه روحانیت تهران نیز کیفرخواست مبتنی بر افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذعان عمومی را برای آن صادر کرده است؛ عبارت است از:
«انتخابات تشریفاتی آن وقت محقق شد که فردی مظنون به قتل یک عضو خانواده اش، با 17 سال سفر مشکوک به انگلیس، با مدرک دکترایی که حاصل سرقت علمی است، با شائبه قوی تابعیت دوم داشتن، تایید صلاحیت میشود.»
در پاسخ به شکواییه وکیل محترم و متن کیفرخواست صادره از دو جهت میتوان به این شکایت پاسخ داد:
پاسخ اول از جهت اشکالات کیفر خواست:
متاسفانه معاونت حقوقی ریاست جمهوری به عنوان شاکی و دادستان ویژه روحانیت تهران در این کیفرخواست (مثل اکثر موارد دیگر) مشخص نکردهاند که کدام بخش از متن چهار فقرهای بنده، متضمن افترا و کدام بخش آن نشر اکاذیب است! به همین دلیل کیفرخواست به صورت کلی صادر شده است و بنده به عنوان متهم نمیدانم از چه چیز باید دفاع کنم!
با مرور پرونده کاملا مشخص است که این مشکل در مرحله بارپرسی هم وجود داشته با اینکه مطابق ماده 168 و 195 آیین دادرسی «بازپرس نباید بدون ادله کافی برای توجه اتهام، کسی را به عنوان متهم احضار کند» و «بازپرس باید موضوع اتهام و ادله آن را به شکل صریح به متهم تفهیم کند... پرسش تلقینی یا همراه با اغفال، اکراه و اجبار متهم ممنوع است.» در حالی که متن بازپرسی پرونده و متن کیفرخواست دادستان نشان میدهد که در مراحل مختلف به دنبال تلقین یک اتهام هستند!
دادستان محترم در متن کیفرخواست با استناد به مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی، برای اینجانب درخواست کیفر کرده است. مطابق متن این مواد، در صورتی ارتکاب جرم تحقق مییابد که در متن بنده، فردی مشخص شده باشد در حالی که مخاطب این متن شورای نگهبان است و هیچ فردی یا هیچ سمتی در آن مشخص نشده است تا مصداق مواد 697 و 698 باشد.
ماده 697 قانون مجازات اسلامی میگوید: «هر کس بوسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر، به "کسی" امری را صریحا نسبت بدهد یا آن را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب شود و نتواند صحت ان را ثابت نماید...»
ادامه متن را در لینکهای زیر بخوانید:
https://eitaa.com/rasaee/7678
https://eitaa.com/rasaee/7679
https://eitaa.com/rasaee/7680
🔹 متن کامل لایحه دفاعیه / بخش سوم
♻️ ناگفتههای رسایی در جلسه دادگاه شکایت روحانی
انتخابات در کشور ما انتخابات سالمی است، من تعجب میکنم از بعضیها که خودشان به وسیله انتخابات به یک جایی رسیدهاند، همینها انتخابات را زیر سئوال میبرند؛ چطور وقتی که انتخابات به نفع شما است، صحیح و متقن است، اما آنجایی که به نفع شما نیست، انتخابات میشود خراب؟ "وَإِن يَكُن لَّهُمُ ٱلۡحَقُّ يَأۡتُوٓاْ إِلَيۡهِ مُذۡعِنِينَ"
قرآن میگوید اگر در قضاوت، حق طرف آنها شد، قبول میکنند قضاوت را، اگر طرف آنها نشد، قبول نمیکنند؛ بعد میفرماید: أَفِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ (سوره نور 49/50) در دل اینها مرض هست؟ (16 بهمن 98)
در حقیقت کسی که امروز در جایگاه متهم باید قرار بگیرد و محاکمه شود، حسن روحانی است نه حمید رسایی! این طنز تلخ روزگار است که حسن روحانی با این همه جرایم بزرگ و ظلمهای متعدد و برنامه ریزی شده و اتهاماتی که متوجه نظام اسلامی کرده است - که کوچکترین آن زیر سئوال بردن اصل انتخابات در کشور است - آزادانه برای خود بچرخد و کسی که در دفاع از انقلاب و حقوق مردم، زشتیهای او را به رخش کشیده در حال محاکمه باشد!
هر چند در متن کیفرخواست و بر خلاف قانون به صراحت مشخص نشده که اتهام افترا و نشر اکاذیب متوجه کدام بخش از متن توییت اینجانب است و به همین دلیل بنده الزامی به پاسخگویی ندارم اما آنطور که از فحوای متن کیفرخواست دادستان مشخص است و قاضی محترم توضیح خواسته است، اتهام افترا و نشر اکاذیب مربوط به این بخش از توییت است: «... فردی مظنون به قتل یک عضو خانوادهاش... تأیید صلاحیت میشود» چرا که دادستان ویژه روحانیت تهران در کیفرخواستش اینگونه طرح اتهام کرده است:
«رسایی با ملاحظه مطالب مندرج در پرونده، اظهار نظر کرده که این صفحه توییتر منتسب به بنده است و از طرفی قبلا در روزنامه 9 دی، سرقت علمی مدرک دکتری رییس جمهور را مطرح نموده که در این دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفته و در متن توییت وی به آن اشاره شده و این دلیلی است بر اینکه منظور وی از فرد مظنون به قتل، رئیس جمهور است. لذا به لحاظ اقرار وی به اصل موضوع و دفاعیات بلاوجه...»
حالا سئوال این است که چرا فقط حسن روحانی خود را مصداق این متن دانسته است؟ آیا ادعای بنده افترا و نشر اکاذیب است؟
طبق نظریه شماره 3596/7 مورخ 1/6/1384 اداره حقوقی قوه قضائیه «مفتری به کسی اطلاق میگردد که با دروغ و صحنهسازی و به منظور هتک حرمت و حیثیت دیگری نسبت "خلاف واقع" به وی بدهد. بنابراین چنانچه کسی به منظور افترا به غیر اکاذیبی به وی نسبت دهد و قادر به اثبات آن نباشد، به عنوان مفتری قابل تعقیب جزایی است.»
بر این اساس برای تحقق افترا چند شرط لازم است؛ اینکه ابتدا به ساکن از جانب مفتری باشد، نه اینکه مسبوق به سابق و معلول اقدام شخص یا مقام دیگری باشد. علاوه بر این باید امری که در قانون عنوان مجرمانه دارد را صریحا نسبت دهد یا منتشر کند بنابراین اگر از روی شوخی و یا دو پهلو و یا مبهم باشد، افترا محقق نمیشود. افترا باید نسبت به شخص حقیقی مشخص و معین باشد و باید امر خلاف واقع صریحا به آن شخص حقیقی مشخص و معین، نسبت داده شود. در حالی که مورد اتهام بنده به دلایل زیر این شرایط را ندارد.
یکی از فرزندان حسن روحانی در سال 75 در منزل پدرش واقع در محیط پادگان نظامی با اسلحهای که به صورت سازمانی در اختیار روحانی بوده به قتل رسیده است. حسن روحانی هرگز بابت پیگیری پرونده از هیچ کس شاکی نبوده است! با توجه به جایگاه امنیتی وی (دبیر شورای عالی امنیت ملی و نایب رییس وقت مجلس) و نفوذی که داشته است، مطابق پیگیری بنده حتی یک برگه درباره این قتل و ابعاد مختلف آن در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و اداره جنایی آگاهی و... وجود ندارد! در نهایت مقتول بدون کالبد شکافی و با استفاده از همان نفوذ سیاسی، در صحن حرم مطهر امام خمینی(ره) به خاک سپرده میشود!
سئوال این است که در چنین حالتی، اولین مظنون به قتل چه کسی است؟ وقتی اسلحه متعلق به روحانی است، قتل هم در منزل شخصی وی رخ داده و او حاضر به شکایت و پیگیری موضوع از مراجع قانونی نمیشود، اولین مظنون چه کسی است؟ خصوصا که منزل مسکونی حسن روحانی در محیط حفاظت شده پادگان قرار داشته و احتمال اینکه قاتلین از بیرون وارده شده باشند، تقریبا صفر است. بنده در متن خود به هیچ فرد و مقامی اشاره نکردهام اما حالا که روحانی شکایت کرده و بر پیگیری آن اصرار دارد، آیا در متن توییت اینجانب خلاف واقعی به حسن روحانی نسبت داده شده که اثبات آن ممکن نباشد؟!
ادامه متن را در لینکهای زیر بخوانید:
https://eitaa.com/rasaee/7677
https://eitaa.com/rasaee/7679
https://eitaa.com/rasaee/7680
🔹 متن کامل لایحه دفاعیه / بخش دوم
♻️ ناگفتههای رسایی در جلسه دادگاه شکایت روحانی
و مطابق متن ماده 698 قانون مجازات اسلامی «هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی با مقامات رسمی... اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت یا به عنوان نقلقول به "شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی"، تصریحا یا تلویحا نسبت دهد...»
مطابق این مواد قانونی که دادستان محترم بر اساس آنها برای اینجانب درخواست مجازات کرده، باید به فرد خاص و معینی، جرمی را صراحتا یا تلویحا نسبت داده باشم، در حالی که متن توییت بنده متضمن نام هیچ فرد یا سمت هیچ مسئولی نیست تا او مدعی گردد. برای همین هر کس میتواند خودش را مصداق این موارد بداند و ادعای شکایت کند! با این حساب اگر چند روز دیگر فرد دیگری مدعی و شاکی شد، آیا باز هم بنده باید در دادگاه حاضر شوم؟! در حقیقت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دادستان که برای متن بنده، مصداقیابی کردهاند، به حسن روحانی اتهام زدهاند و باید پاسخگو باشند نه بنده!
تنها شورای محترم نگهبان است که میتواند نسبت به این متن شاکی باشد و ادعا کند که در این توییت، تأیید صلاحیت چنین فردی بیصلاحیتی به شورای نگهبان نسبت داد شده و این ادعا صحت ندارد. در این صورت، بنده ملزم به معرفی مصداق توییت خود هستم و البته این نهاد به دلایل مختلف شکایتی ندارد.
متأسفانه دادستان محترم در تنظیم کیفرخواست رعایت عدالت را نکرده و تلاش کرده تا با چینش ناقص مطالب کنار هم، به مخاطب القا کند که رسایی به جرمش اعتراف کرده است! در متن کیفر خواست آمده که «رسایی با ملاحظه مطالب مندرج در پرونده، اظهار نظر کرده که این صفحه توییتر منتسب به بنده است و از طرفی قبلا در روزنامه 9 دی، سرقت علمی در مدرک دکتری رییس جمهور را مطرح نموده که در این دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفته و در متن توییت وی به آن اشاره شده و این دلیلی است بر اینکه منظور وی از فرد مظنون به قتل، رییس جمهور است. لذا به لحاظ اقرار وی به اصل موضوع و دفاعیات بلاوجه...»
سئوال این است که بنده در کجای پرونده به اصل موضوع اقرار کردهام؟ اساسا اصل موضوع چیست؟ بله بنده اقرار کردهام که این صفحه توییتر متعلق به بنده است ولی در هیچ کجای پرونده درباره مصداق این متن و انتساب آن به فرد خاصی اقرار نکردهام.
بنابر این اصل شکایت و صدور کیفرخواست به دلایل متعدد ذکر شده، غیرقانونی است.
پاسخ دوم از جهت محتوا:
اما با توجه به اینکه حسن روحانی از طریق وکلای نهاد ریاست جمهوری اصرار دارد که خودش را مصداق این توییت بداند و دادستان ویژه روحانیت نیز این ادعا را پذیرفته و بنده را متهم به افترا و نشراکاذثب کرده و درخواست اثبات آن را دارد، اگر چه درمرحله بازپرسی این اتهام را نپذیرفته و پاسخی به آن ندادم، اما اکنون در مرحله دادگاه، با این فرض، به اثبات ادعای صورت گرفته میپردازم تا افکارعمومی قضاوت کند.
درآستانه انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی و درحالی که دشمنان قسم خورده این انقلاب و مردمی که بارها با حضور درپای صندوق، وفاداری خود به آرمانهای انقلاب اسلامی را ثابت کردهاند، حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور به جای آن که مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کند با اظهاراتی عجیب، نظام اسلامی را متهم به برگزاری انتخابات تشریفاتی کرد و در صفحه توییتر خود نوشت:
«بزرگترین خطر برای حاکمیت ملی ما روزی است که انتخابات، تشریفات شود. جای دیگری انتخاب بفرمایند؛ مردم پای صندوق رای بروند و فقط تشریفات انتخابات را انجام دهند.» ( 7 بهمن 98)
این سخنان روحانی بلافاصله مورد استقبال گسترده رسانه های معاند قرار گرفت و آن را دلیلی بر ادعاهای پوچ خود دانستند تا جایی که چند روز بعد، رهبر انقلاب در پاسخ به این ادعای واهی روحانی در سخنرانی علنی خود فرمودند:
«دشمنان از همان سالهای اول روی انتخابات ما همیشه علامت سئوال میگذاشتند، گاهی میگفتند که در این انتخابات تخلف شده، گاهی میگفتند مهندسی شده است، خارجیها از این حرفها مکرر میگفتند. خیلی هم تأثیری نداشت، در مردم تأثیری ندارد... لکن این مشروط بر این است که از داخل به آنها مایه داده نشود. تأکید بنده روی این است. توجه بکنند گویندگان و کسانی که تریبونهایی در اختیار دارند، جایگاهی دارند و میتوانند حرف بزنند - چه در رسانهها و چه در فضای مجازی - جوری حرف نزنند که دشمن سوءاستفاده کند و از قول آنها این مطلب را چند برابر بزرگ کند و مایه دلسردی مردم در انتخابات بشوند. وقتی شما بگویید این انتخابات مهندسی شده است، خب مردم دلسرد میشوند. وقتی شما بگویید که اینجا دموکراسی نیست، اینها انتخابات نیست، انتصابات است، خب مردم دلسرد میشوند؛ در حالی که این دروغ است، چنین چیزی نیست...
ادامه متن را در لینکهای زیر بخوانید:
eitaa.com/rasaee/7677
eitaa.com/rasaee/7678
eitaa.com/rasaee/7680
🔹 متن کامل لایحه دفاعیه / بخش چهارم
♻️ ناگفتههای رسایی در جلسه دادگاه شکایت روحانی
همانطور که تأکید شد، در کمال تعجب هیچ برگه سندی درباره این قتل وجود ندارد و اگر خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی نبود، ای بسا اصل موضوع کشته شدن فرزند روحانی در منزل شخصی و با اسلحه سازمانی روحانی هم انکار میشد! هاشمی رفسنجانی در خاطرات روزهای نخست سال 75 خود با اشاره با این موضوع آورده است:
«پنج شنبه 2 فروردین 1375 / عصر آقای عبدالمجید معادیخواه، رییس بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی آمد. مصاحبهای در مورد خاطرات قبل از انقلاب انجام شد. خبر رسید، (محمد روحانی) پسر دکتر حسن روحانی، نایب رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی، در اثر حادثهای فوت کرده است. با ایشان تلفنی صحبت کردم. خیلی متأثر بود و گفت، دیشب در خانه با گلولهای کشته شده است. ظواهر نشان میدهد که احتمالا در حال ور رفتن با اسلحه، از دست خودش در رفته، ولی احتمال دیگری هم مطرح است؛ در حال بررسی هستند. پیام تسلیتی برای پخش فرستادم.
یکشنبه 12 فروردین 1375 / به منزل دکتر حسن روحانی، برای تسلیت فوت فرزندش رفتیم. مهدی تذکر داد؛ خودش دیشب رفته بود. خیلی ناراحتاند. حقشان هم هست. فرزند هیجده سالهای را به وضع مشکوکی از دست دادهاند و تحقیقات هم تاکنون چیزی را مشخص نکرده. نه قاتل معلوم است و نه انگیزه قتل. گلوله از شقیقه راست وارد شده و از آن طرف بیرون رفته، تنها در خانه بوده، برادرش که نیمه شب رسیده، هنوز جان داشته و دامادشان را که دکتر است، فورا خبر کرده اند و هنوز نبض داشته و قبل از رسیدن آمبولانس، تمام کرده است. اقای روحانی با تفصیل، حادثه را توضیح داد. تمام اعضای خانواده و خواهر و والدین و اخوان جمع بودند؛ دعوتشان کردم که برای رفع وضع گرفته از عزاداری، فردا به سد لتیان بیایند.
دوشنبه 13 فروردین 1375 / تا شب در محل سد لتیان بودیم. آقای روحانی و برادر و همسرش آمدند. مقداری با ایشان در مورد احتمالات علت مرگ فرزندش مذاکره کردیم؛ سه احتمال برایشان مطرح است. خودکشی، خروج تیر از سلاح بدون توجه و وجود قاتلی ناشناخته. هر سه احتمال، بعیدات و مقریاتی دارند ولی کشف حقیقت مشکل شده است. راههایی برای پیگیری در نظر است.»
همچنین خبرگزاری تسنیم در تاریخ 24 اریبهشت 96 در ایام رقابتهای انتخاباتی وقتی روحانی دیگر کاندیداها را متهم میکرد، با اشاره به این که قتل در منزل شخصی و با اسلحه سازمانی وی بوده، تیتر زده است که «اگر ماجرای قتل فرزند روحانی در خانهاش افشا میشد او الان کجا بود؟»
علاوه بر اینها موارد دیگری هم هست که مستندات آن به پیوست تقدیم میشود؛ همه این موارد نشان میدهد که بلاتردید محتوای توییت بنده، متضمن افترا و نشر اکاذیب نسبت به حسن روحانی نبوده است.
در خصوص سه محور دیگر توییت بنده نیز علیرغم اینکه متن کیفرخواست متضمن آن نیست اما دلایل و مستندات آن به ضمیمه ارائه میشود.*
در پایان ضمن تأکید مجدد یادآور میشوم که توییت بنده در دفاع از انقلاب اسلامی و انتقاد از تأیید فردی است که صلاحیتهای لازم را نداشته، بدون اشاره به سمت، عنوان و نام هر فردی که در راستای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و در دفاع از حقوق مردم ایران اسلامی بوده است و اگر حسن روحانی از طریق معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، اصرای به پیگیری آن و دادگاهی شدن موضوع نداشت، طبعا بنده نیز علاقهای به طرح عمومی این مباحث نداشتم.
اکنون یادآور میشوم که رسالت واقعی دادگاه ویژه روحانیت، محاکمه روحانیون متخلف اما متنفذ و جاخوش کرده در ساختار قدرت است. امیدوارم این نهاد در راستای اجرای این رسالت، جلسات بررسی اتهامات متعدد حسن روحانی که موجب هزینههای بسیار برای مردم و انقلاب اسلامی شده را برگزار کند.
با تشکر حمید رسانی
18 مرداد 1400
ادامه متن را در لینکهای زیر بخوانید:
https://eitaa.com/rasaee/7677
https://eitaa.com/rasaee/7678
https://eitaa.com/rasaee/7679
* درخصوص سرقت علمی توسط حسن روحانی در پایاننامه دکتری، این متن را بخوانید:
eitaa.com/rasaee/2348
* در خصوص شائبه تابعیت دوم داشتن حسن روحانی این متن را بخوانید:
eitaa.com/rasaee/2021
eitaa.com/rasaee/2506
♻️ وقتی روحانی نمیخواهد بفهمد که بهش توهین کردند!
🔹حسن روحانی، در ادامه جلسات دورهای خود با وزیران و معاونان دولتهای یازدهم و دوازدهم، مجددا به یکی از افتخارات پوشالی خود اشاره کرده است:
🔹قبل از دولت یازدهم ما در آستانه حمله نظامی بودیم؛ یکی از رؤسایجمهور غربی عضو ۱+۵ به طور رسمی در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ برای حمله نظامی به ایران تصمیم گرفته بودیم.
به اکثر ادعای روحانی از جمله همین ادعای وی که در حقیقت، توهین رییس جمهور فرانسه به وی بوده، قبلا پاسخ دادهایم.
اینجا را ببینید
http://eitaa.com/rasaee/5076
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ وقتی روحانی از فحش سیاسی اولاند لذت میبرد
روحانی در آخرین گفتگوی تلویزیونیاش باز هم این خاطره تلخ را یادآوری و به آن افتخار کرد! این سخن اولاند در حقیقت یک فحش سیاسی بود به این معنی که ریاست جمهوری حسن روحانی برای غربیها به اندازه حمله نظامیشان دستآورد خواهد داشت...
🔹 متن کامل را اینجا بخوانید:
eitaa.com/rasaee/5076
هدایت شده از هیئت صاحب العصر (عج)
💠بسم اللّه الرحمن الرحیم
🔶 مراسم جشن عید مبعث
🎤 قاری:
استاد مجید جیریایی
📜 سخنرانی و پرسش و پاسخ:
حجتالاسلام حمید رسایی
(جهاد تبیین)
🎤 مداح:
حــاج مسعود پیرایش
⏰ جمعه ۲۸ بهمن ماه از ساعت ۲۰:۳۰
🕌 اراک،خیابان امام خمینی (ره)،کوچه الکه ،مسجد ساعت
#هیئت_صاحب_العصر_عج
[ @yalasaratnet ]
[ @hajmasoudpirayesh ]
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ کدام فرمانده صهیونیستی گفته بود به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر بر میدارم
رهبر انقلاب در دیدار با مردم تبریز، اشارهای به اعتراف یک فرمانده صهیونیستی کرد که گفته بود من با ایران دشمنم اما در مقابل موشکی که در شرایط تحریم ساختهاند کلاه از سرم برمیدارم.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
آرمیتا عباسی آشوبگر یهودی که رسانههای معاند ادعا میکردند بعد از اغتشاشات، در زندان بهش تجاوز شده و ... وقتی از زندان جمهوری اسلامی آمد بیرون، لپهاش گل انداخته بود و ناخنهاش اندازه بیل شده بود!
اگر زمان پهلوی زیردست پرویز ثابتی ساواکی شکنجهگر که این روزها در اروپا شعار زن، زندگی، آزادای میدهد، افتاده بود، میفهمید که یک من ماست چقدر کره داره...
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ عبور از کشف حجاب / ورود در مرحله برهنگی است
🔰 حمید رسایی: آقای جمهوری اسلامی حواست هست! در سایه بیعملی و انفعال شما مسئولین، اقلیتی شکمسیر در حال عبور از کشف حجاب و ورود به نوعی از برهنگی هستند!
سؤال مردم از مسئولین این است: برنامه شما برای کشف حجابهای برنامهریزی شده به سمت عریانی چیست؟
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ مقام معظم رهبری در دیدار کارآفرینان و تولیدکنندگان بار دیگر بر بیتدبیریهای دولت تدبیر و امید اشاره کردند «ما در دهه ۹۰ یک عقبماندگی و به اصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم. جبران این عقبماندگی کار آسانی نیست...» (۱۴۰۱/۱۱/۱۰)
این تعطیلی، کاهش ارزش پول ملی را به دنبال داشت به طوری که پاداش پایان سال یا عیدی کارمندان در مقایسه با سکه بهار آزادی از سال ۱۳۸۷ تاکنون:
🔹سال ۱۳۸۷: عیدی (۲۵۰ هزار تومان)، قیمت سکه (۲۳۱/۶۴۹ هزار تومان) : ۱/۰۷ سکه
🔹سال ۱۳۸۸: عیدی (۳۰۰ هزار تومان)، قیمت سکه (۲۸۸ هزار تومان) : ۱/۰۴ سکه
🔹سال ۱۳۸۹: عیدی (۳۱۸ هزار تومان)، قیمت سکه (۴۳۵ هزار تومان) : ۰/۷۳ سکه
🔹سال ۱۳۹۰: عیدی (۳۵۰ هزار تومان)، قیمت سکه (۶۳۰ هزار تومان) : ۰/۵۵ سکه
🔹سال ۱۳۹۱: عیدی (۴۰۲ هزار تومان)، قیمت سکه (۱/۳۲۵/۰۰۰ تومان) : ۰/۳ سکه
🔹سال ۱۳۹۲: عیدی (۵۰۳ هزار تومان)، قیمت سکه (۱/۰۳۰/۰۰۰) : ۰/۴۹ سکه
🔹سال ۱۳۹۳: عیدی (۶۰۳ هزار تومان)، قیمت سکه (۹۴۶ هزار تومان) : ۰/۶۴ سکه
🔹سال ۱۳۹۴: عیدی (۶۸۸ هزار تومان)، قیمت سکه (۹۳۶ هزار تومان) : ۰/۷۳ سکه
🔹سال ۱۳۹۵: عیدی (۷۷۰/۵۰۰ تومان)، قیمت سکه (۱/۱۷۱/۰۰۰ تومان) : ۰/۶۶ سکه
🔹سال ۱۳۹۶: عیدی (۸۴۷/۵۰۰ تومان)، قیمت سکه (۱/۵۷۳/۰۰۰ تومان) : ۰/۵۵ سکه
🔹سال ۱۳۹۷: عیدی (۱ میلیون تومان)، قیمت سکه (۴/۱۸۰/۰۰۰ تومان) : ۰/۲۴ سکه
🔹سال ۱۴۰۱: عیدی (۱/۸۰۰/۰۰۰ تومان)، قیمت سکه (۲۳/۵۹۵/۰۰۰ تومان) : ۰/۰۷ سکه
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee