eitaa logo
حمید رسایی
115.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.3هزار ویدیو
107 فایل
♻ خوش آمدید ✔ اینجا کانالی است برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی حجت الاسلام حمید رسایی ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
. راز تشییع چند ده میلیون نفری پیکر حاج قاسم سلیمانی 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. گفتگوی سایت رجانیوز با حمید رسایی درباره ویژگی شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی آشنایی شما با این عزیزان از کی و تا چه اندازه ای بود؟ آشنایی من با هر دو شخصیت بزرگوار به آغاز دوره طلبگی ام برمی گردد. من سال ۶۴ از جبهه های دفاع مقدس بعد از آشنایی با برادر طلبه ای وارد حوزه علمیه قم شدم و درس طلبگی را در مدرسه کرمانی‌های قم آغاز کردم. طلاب این مدرسه اکثرا کرمانی بودند. بر همین اساس از آن تاریخ به بعد با طلاب رزمنده کرمانی رفیق شدیم و گاهی در جمع آنها حاضر می شدم یا وقتی به جبهه می رفتم به لشکر ثارالله و رفقایی داشتیم سر می زدم یا وقتی حاج قاسم با طلاب رزمنده کرمانی دیدار داشت و در همین رفت و آمدها با شخصیت حاج قاسم آشنا شدم. بعدها هم که نماینده مجلس شدم، در دیدارهای عمومی حضرت آقا یا مراسمات مختلف توفیق دیدار ایشان بود و گاهی به دلیل مواضعمان در دفاع از ولایت لطف داشتند. آشنایی با آیت الله مصباح هم به صورت کلی از همان آغاز طلبگی بود ولی از سال ۷۸ و بعد از قضایای... متن کامل اینجاست: rajanews.com/node/363805 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ قهرمان من اینا هستن، قهرمان شما کیه؟ 🔰 حمید رسایی: من جوان جانبازی که در برنامه جهان‌آرا روی ویلچر نشسته بود و گفت: "اون که به توپ خوب لگد زده یا بهترین گل‌ها را با سر زده توی دروازه حریف، قهرمان ملت ما نیست" را نمی‌شناسم و تا حالا هم ندیدمش، ولی با حرفش موافقم. اگر من بودم، اضافه می‌کردم که یک نفر چطور می‌تواند قهرمان یک ملت باشد در حالی که برای لگد زدن به توپ، چند صد میلیارد تومان از جیب این ملت گرفته و اگر دستمزد میلیاردی پرداخت نمی‌شد، به توپ لگد نمی‌زد و یک نفر چطور می‌تواند قهرمان ملت ما باشد در حالی که زندگی اشرافی‌اش را به رخ می‌کشد و دخترش با حالت نیمه‌برهنه در صفحات مجازی‌ از عیاشی‌هایش در خارج فیلم و عکس منتشر می‌کند! قهرمان ملت ایران کسانی بودند که در برابر وحوشی به نام داعش ایستادند که اگر نمی‌ایستادند، صحنه‌هایی مثل فیلم بالا در ایران رقم می‌خورد. همان کسانی که وقتی داعش به پشت مرزهای این کشور رسید، برای امنیت کشورم، برای حفاظت از ناموس این مردم در بیرون از مرزها جنگیدند، به شهادت رسید و مجروح و جانباز شدند. قهرمان اینها هستتد مثل همین جوان ویلچری مدافع حرم، جانباز قطع نخاعی در سوریه... 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
شهید سعید کاظمی آشتیانی یادش گرامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ شباهت رفتاری دشمنان انقلاب اسلامی با شیطان علاوه بر هماهنگی معنی‌دار امثال کرباسچی با BBC در روزهای نخست آشوب، نکته دیگر در پست "کسری ناجی" شبهات رفتار او با رفتار شیطان با پیروانش است. سه ماه به مخاطبان خودشان القا کردند که مهسا امینی توسط پلیس ایران به قتل رسیده و حالا که آشوب‌ها به پایان رسیده، از آن القائات شیطانی عقب‌نشینی می‌کنند و پیروانشان را تنها می‌گذارند! دقیقا مثل شیطان ... وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ... و شیطان [در قیامت] هنگامی که کار [محاسبه بندگان] پایان یافته [به پیروانش] می‌گوید: یقیناً خدا [نسبت به برپایی قیامت، حساب بندگان، پاداش و عذاب] به شما وعده حق داد، و من به شما وعده دادم [که آنچه خدا وعده داده، دروغ است، ولی می‌بینید که وعده خدا تحقّق یافت] و [من] در وعده‌ام نسبت به شما وفا نکردم، مرا بر شما هیچ غلبه و تسلّطی نبود، فقط شما را دعوت کردم [به دعوتی دروغ و بی پایه] و شما هم [بدون اندیشه و دقت دعوتم را] پذیرفتید، پس سرزنشم نکنید، بلکه خود را سرزنش کنید، نه من فریادرس شمایم، و نه شما فریادرس من، بی تردید من نسبت به شرک‌ورزی شما که در دنیا درباره من داشتید [که اطاعت از من را هم چون اطاعت خدا قرار دادید] بیزار و منکرم؛ یقیناً برای ستمکاران عذابی دردناک است. (سوره ابراهیم ۲۲) 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻علت اصلی مشکل روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن با سردار مقاومت 🔹به دنبال انتقاد یک مجری صدا و سیما از عدم پوشش سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی توسط روزنانه هم‌میهن، این روزنامه در مطلبی هیستریک، به این انتقاد واکنش نشان داد. 🔹فارغ از محتوای سخیف و بی‌ربط این روزنامه در این واکنش، کاش این روزنامه به صراحت اعلام می‌کرد که علت اصلی مشکل آنان با محبوب‌ترین چهره کشور در میان تمام اقشار جامعه، ناراحتی آنان از نابودی داعش بدست سردار مقاومت بوده است. 🔹چه اینکه صاحب‌امتیاز این روزنامه یعنی غلامحسین کرباسچی در جریان مراسم افتتاحیه ستادانتخاباتی حسن روحانی در اصفهان در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، در اظهاراتی توهین آمیز نسبت به مدافعان حرم، ناراحتی خود را از حضور مقتدرانه مدافعان حرم در نبرد با داعش ابراز کرد! 🔹در طول سالیان گذشته، تلاش‌های بسیاری برای مقابله با قاسم سلیمانی‌ها و سایر عوامل عزت بخش جمهوری اسلامی توسط این جریان صورت گرفته و نحوه پوشش این دوران پرافتخار در حفظ ایران از توطئه‌های دشمنان توسط رسانه‌هایی از جنس هم‌میهن خود به تنهایی گویای اتحاد راهبردی این افراد با داعش و حامیان آنها می‌باشد! ✅ @Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹 پاسخی به روزنامه دانشگاه آزاد ♻️ آیا در توییت رسایی، به حاج قاسم توهین شده بود؟! فیلم بالا را ببینید / متأسفانه پادوهای جوان یک جریان سیاسی که راه رشد خود را در برای چهره‌های سیاسی می‌بینند، هر از گاهی با انتشار یکی از توییت‌های رسایی، فریاد وااسلاماه سر می‌دهند که چه نشسته‌اید، رسایی به حاج قاسم توهین کرده! در آخرین مورد هم روزنامه فرهیختگان به بهانه صحبت‌های اخیر سردار حاجی‌زاده در برنامه ملک سلیمان، ادعای حمله و انتقاد رسایی به حاج قاسم را تکرار کرد. این درحالی است که: اولا سردار حاجی‌زاده اشاره به نام فردی نکرده است. ثانیا در سخنان سردار، موضوعی که حمید رسایی در این مصاحبه از آن خبر داده، تایید شده است. (انتقاد برخی فرماندهان عالی از حاج قاسم به دلیل طرح موضوع دست‌بوسی و پذیرش ایشان) ثالثا انتقاد از حاج قاسم شهید در زمان حیاتش (حتی اگر وارد نباشد) نه گناه بود و نه خطا! اما این رفتار سیاسی آلوده و چندش‌آور روزنامه فرهیختگان و برخی از افراد وابسته و نوچه‌های جریانات سیاسی معامله‌گرا هم گناه است هم خطا. رابعا قطعا برای مخاطب فرهیختگان مهم‌تر از این مسأله‌، اطلاع از هزینه‌های چاپ و بویژه میزان حقوق‌های دریافتی مدیران این روزنامه است که از جیب دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت می‌شود. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. به زندگی آیت الله مصباح و شهید سلیمانی که نگاه می‌کنم، می‌بینم: یکی علامه بود و دیگری سردار یکی عمار بود و دیگری مالک اشتر یکی با نفاق می‌جنگید و دیگری با کفر یکی فرمانده جنگ نرم بود و دیگری فرمانده جنگ سخت هر دو توسط رسانه‌های برانداز خارجی و دنباله‌های داخلی آنها تخریب می‌شدند. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ پرتیراژترین هفته‌نامه سیاسی اجتماعی کشور ♻️ 🔻 ۱۲ سال انتشار مداوم هفته‌نامه‌ای صریح، انقلابی، مستقل و مردمی ۹ دی یکبار در دولت محمود احمدی‌نژاد و چهار بار در دولت حسن روحانی توقیف و در تمام موارد در دادگاه تبرئه و مجددا منتشر شد. 🔻 اگر می‌خواهید به صورت هفتگی در جریان تحلیل‌ها و یادداشت‌های ۹ دی قرار بگیرید، اینجا را کلیک کنید 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
. خوش آمدیـــ🌺ــــد از اینکه در کانال تحلیلی حجت‌الاسلام حمید رسایی برای جهاد تبیین همراه ما شده‌اید، سپاسگزاریم. لطفا برای یاری ما در عضوگیری بیشتر، این کانال را به دوستانتان نیز معرفی کنید تا در کنار هم به مأموریت مورد سفارش رهبر انقلاب بپردازیم. eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 هفته‌نامه ۹ دی به مدیر مسئولی حجت‌الاسلام حمید رسایی ۱۲ سال است که در میدان رسانه‌ای حضور دارد. پیشنهاد می‌کنیم به این کانال هم بپیوندید: eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی جان، حضور تو را در کنار نائب و جانشین عامی که تعیین کرده‌ای تمرین می‌کنیم تا وقت ظهورت، همچون مردم کوفه بی‌وفا نباشیم. حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ‌♻️ این چه وضعشه؟ مثلا اینجا یه مکان عمومی هستشا! چرا بوی سیرابی میاد؟ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما با چنین طاغوت‌هایی در تقابلیم. فرعون، قارون و نمرود در مقابل اینها رو سفیدند! هر کس اینها را نقطه نجات خودش می‌داند، یا احمق است و یا از آنچه این جماعت گفته‌اند پست‌ترند. به اینها باید "نه" گفت، راه نجات ما در "نهه" گفتن به اینهاست. بایدن: من به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کردم؛ خیلی راحت بگویم، اگر ما کاری را که می‌خواهیم، انجام بدهیم، بقیه دنیا وصله شلوار "جین" ما هم نیستند. فرجوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اروپا مانند باغ است و بقیه کشورهای دنیا مانند جنگل هستند و جنگلی‌های وحشی به باغ‌های زیبا حمله می‌کنند! پس باغبان باید از باغ محافظت کند و به جنگل برود! و خداوند خطاب به این طاغوت‌ها می‌فرماید: «بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه فاذا هو زاهق» (انبیا/۱۸) بلکه ما حق را بر سر باطل می‌کوبیم تا آن را هلاک سازد؛ پس در این هنگام باطل نابود می‌شود. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای... 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ بوقچی براندازان 🔰 حمید رسایی: علی دایی بعد از انتشار توهینش به مردم تبریز، این بار برای همه مردم پست گذاشته که همه مردم می‌لنگند و فقط اوست که راست راه می‌رود! وقتی کسی از کسوت یک ورزشکار تبدیل می‌شود به بوقچی جماعت برانداز که فحاشی، شعارشان و تهدید مردم، عملشان است، پذیرفته که دیگر بوقچی باقی بماند. مردم تبریز همان‌هایی هستند که در تاریخ این کشور صفحات زیادی را به خودشان اختصاص داده‌اند و اتفاقا ۹۸ درصدشان خیلی خوب می‌فهمند و تمیز را از کثیف تشخیص می‌دهند. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔻خیال‌بافی‌ِ جناب قالی‌باف: حاج‌قاسمِ لیبرال 🖊 مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پاره‌ای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافته‌اند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، نشأت‌گرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدال‌گرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأی‌ساز» و «مقبولیّت‌آفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراین‌میان، برخی گروه‌ها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و می‌خواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایه‌نشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالی‌باف و یاران و مشاورانش این جهت‌گیری را برگزیدند. ۲. اینک به‌روشنی می‌دانیم که قالی‌باف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّت‌زده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظه‌های حسّاس، شکننده است. کافی‌ست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراین‌حال، او سر از پا نخواهد شناخت و بی‌محاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را هم‌داستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیم‌گری فضای مجازی» یا «بی‌عملی نسبت به حجاب». بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را به‌کار برد. ۳. این‌بار، او و دیگران از «حاج‌قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفته‌اند و در جهت «چهره‌پردازیِ لیبرال» از حاج‌قاسم کوشیده‌اند. امّا واقعیّت تفکّر حاج‌قاسم، آن چند جملۀ بریده‌شده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرض‌ورزانه، تأمّل کنیم که حاج‌قاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزب‌اللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از توده‌ها» و «گسستگی از خُرده‌فرهنگ‌های متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند: «باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بی‌حجاب است دیگر چه کسی را می‌خواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزب‌اللهی با کسی‌که دینش ضعیف‌تر است موضوعیّت دارد... این‌که فقط رابطۀ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذب‌کردن به میان مردم برویم.» این گفته‌های او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویش‌بسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعت‌های خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگری‌های فرهنگی» بروند. این دیگری‌ها، دچار «ضعف در دین‌داری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاج‌قاسم، «نسبی‌اندیشانه» قضاوت نمی‌کنند و نمی‌گوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» می‌کند. ۴. حاج‌قاسم در جای دیگری می‌گوید: «نباید به‌عنوان مسئول و به بهانۀ رقابت‌های انتخاباتی، بر محفوظ‌ماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بی‌توجّه؛ چنان‌که کسی جرأت نکند در جامعه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علف‌های هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.» حاج‌قاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی: اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان می‌دهد که دچار «نسبی‌گرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزش‌ها‌ی شرعی به سلایق‌ فرهنگی نیست؛ ثانیاً، ارزش‌ها - و از جمله حجاب - را جزو «مسأله‌های اصلی» می‌شمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره می‌کند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار می‌دهد؛ ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزش‌ها باور دارد، چون می‌گوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیب‌های اجتماعی – یا همان «علف‌های هرز» – جامعه را آلوده کنند. رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمی‌شمارد. خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصی‌انگاریِ کنش‌های عمومی» نشود. بنابراین، روایت قالی‌باف از منطق حاج‌قاسم، آغشته به تحریف است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi