eitaa logo
حمید رسایی ✔️
117.9هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
4.9هزار ویدیو
117 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻خیال‌بافی‌ِ جناب قالی‌باف: حاج‌قاسمِ لیبرال 🖊 مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پاره‌ای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافته‌اند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، نشأت‌گرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدال‌گرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأی‌ساز» و «مقبولیّت‌آفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراین‌میان، برخی گروه‌ها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و می‌خواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایه‌نشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالی‌باف و یاران و مشاورانش این جهت‌گیری را برگزیدند. ۲. اینک به‌روشنی می‌دانیم که قالی‌باف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّت‌زده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظه‌های حسّاس، شکننده است. کافی‌ست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراین‌حال، او سر از پا نخواهد شناخت و بی‌محاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را هم‌داستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیم‌گری فضای مجازی» یا «بی‌عملی نسبت به حجاب». بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را به‌کار برد. ۳. این‌بار، او و دیگران از «حاج‌قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفته‌اند و در جهت «چهره‌پردازیِ لیبرال» از حاج‌قاسم کوشیده‌اند. امّا واقعیّت تفکّر حاج‌قاسم، آن چند جملۀ بریده‌شده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرض‌ورزانه، تأمّل کنیم که حاج‌قاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزب‌اللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از توده‌ها» و «گسستگی از خُرده‌فرهنگ‌های متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند: «باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بی‌حجاب است دیگر چه کسی را می‌خواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزب‌اللهی با کسی‌که دینش ضعیف‌تر است موضوعیّت دارد... این‌که فقط رابطۀ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذب‌کردن به میان مردم برویم.» این گفته‌های او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویش‌بسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعت‌های خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگری‌های فرهنگی» بروند. این دیگری‌ها، دچار «ضعف در دین‌داری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاج‌قاسم، «نسبی‌اندیشانه» قضاوت نمی‌کنند و نمی‌گوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» می‌کند. ۴. حاج‌قاسم در جای دیگری می‌گوید: «نباید به‌عنوان مسئول و به بهانۀ رقابت‌های انتخاباتی، بر محفوظ‌ماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بی‌توجّه؛ چنان‌که کسی جرأت نکند در جامعه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علف‌های هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.» حاج‌قاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی: اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان می‌دهد که دچار «نسبی‌گرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزش‌ها‌ی شرعی به سلایق‌ فرهنگی نیست؛ ثانیاً، ارزش‌ها - و از جمله حجاب - را جزو «مسأله‌های اصلی» می‌شمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره می‌کند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار می‌دهد؛ ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزش‌ها باور دارد، چون می‌گوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیب‌های اجتماعی – یا همان «علف‌های هرز» – جامعه را آلوده کنند. رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمی‌شمارد. خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصی‌انگاریِ کنش‌های عمومی» نشود. بنابراین، روایت قالی‌باف از منطق حاج‌قاسم، آغشته به تحریف است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
گزارش تصویری بخش دوم؛ مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام حسین علیه السلام واقع در شهر ورامین میدان رازی در مورخه ۱۴ دی ۱۴۰۱ برگزار گردید. در این مراسم معنوی که با حضور آحاد اقشار مردم ، خانواده‌های معظم شهدا و مسولین شهر برگزار گردید مداح مخلص اهل بیت علیهم السلام کربلایی یاسین زندی به مرثیه سرایی در رثای شهدا و حاج قاسم سلیمانی پرداخت. همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی به تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه وتحلیل حوادث اخیر و یوم الله ۹ دی پرداختند. پایگاه بسیج شهید مدنی @shahidmadan
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۰۷ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد 👈یکشنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻تودهنی کم‌حجابها به دشمن 🔹تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت حفظ حجاب شرعی در کنار تمجید ایشان از بانوان کم‌حجابی که با فراخوانهای کشف حجاب همراهی نکردند 🔻قهرمانان ایران 🔹در ستایش جهان‌مردهای بی‌ادعا و یاران حاج قاسم سلیمانی ابرقهرمان مردم ایران 🔸 مرزبان عقیده، مرزبان امنیت 🔸 این ماجرا واقعی است ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 ...
🔸در سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به‌دست رضا خان برگزار شد: 💠نشست جهاد تبیین💠 🎤با سخنرانی : حجت الاسلام حمید رسایی (مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی) 🔹 این مراسم با حضور طلاب و روحانیون در حوزه علمیه امام صادق علیه السلام ورامین برگزار گردید. @shoraostantehran
💐 ویژه برنامه گرامیداشت دهه بصیرت همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) 🎤 بصیرت افزایی توسط: حجت الاسلام حمید رسایی "با مداحی: حاج علی علیپور" 🗓 دوشنبه ۱۹ دی، ساعت ۲٠ 🕌 حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان محمودآباد 👇👇👇👇 eitaa.com/rahrovane_soleimani
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ با اینکه از ابتدای انقلاب ادعای تقلب در رسانه‌های خارجی مطرح جی‌شد، چرا برخی از مردم در سال ۸۸ ادعای دروغ تقلب در انتخابات را باور کردند؟ پایگاه بسیج شهید مدنی @shahidmadan 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ تفاوت "جایگاه اقتصادی" زن در نظام خانوادگی غرب و نظام خانوادگی برگرفته از اسلام 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. این جماعت که اکثرا به کشورهای غربی مهاجرت کرده‌اند همیشه نقش بازی کرده‌اند و این روزها هم در حال ایفای نقش‌ خود هستند و باید نفاقشان را به رخ‌شان کشید. هنرمند واقعی، تفاوت کسی که برای امنیت کشور و مردمش جان داده با کسی که به خاطر رفتار وحشیانه و قتل دیگران به دار مجازات آویزان شده تا عبرتی باشد برای جامعه را می‌فهمد. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای چنین افرادی، این دیالوگ‌ها فقط در چارچوب‌ فیلمنامه و نقشی که به بازیگر سپرده شده، ارزشمند است و الا در مقام حقیقی، آنچه عمل می‌کنند و اعتقاد دارند، برخلاف واقعیت‌های درونی‌شان است. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
23.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. راز تشییع پیکر چند ده میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی / پهپادهای داخلی آمریکا چطور قبل از عراق در ایران به مدافعان حرم حمله کردند پایگاه بسیج شهید مدنی (مسجد امام حسین علیه السلام ورامین) @shahidmadan 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ مرگی عبرت‌آموز در روز تاریخی ۱۹ دی 🔰 حمید رسایی: در آیه ۹۲ سوره یونس که خطاب به فرعون است، کمی تأمل کنید: «فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنا لَغافِلُونَ؛ پس امروز، بدنت را از آب بیرون می‌اندازیم تا براى آيندگان باشى! و بسيارى از مردم از آيات ما غافلند!» نمی‌خواهم با اشاره به این آیه شریفه، یکی از چهره‌های صاحب‌نام در تاریخ انقلاب را با فرعون مقایسه کنم اما نمی‌توانم از کنار پیام این آیه (نحوه مرگ برخی چهره‌ها عبرت‌آموز است) هم به راحتی بگذرم. سال‌ها با رژیم شاه مبارزه کنی و بعد در روز ۱۹ دی که یکی از پرشکوه‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، روزی که در تاریخ انقلاب برای مبارزه با خلق و خوی کاخ‌نشینی و روحیه اشرافیت، خودبرتربینی رقم خورده، در استخری که با پول بیت‌المال در یکی از کاخ‌های شاه برای استفاده اختصاصی بنا شده، از دنیا بروی، خیلی معنا دارد، ندارد؟! 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ درباره طلحه و زبیر بیشتر بدانید 🔰 حمید رسایی: ناکثین که آنها را «اصحاب جمل» نیز می نامند، افرادی بودند نظیر طلحه و زیبر که از اصحاب خاص پیامبر به شمار می رفتند و خدمات بسیار ارزنده ای برای اسلام و پیامبر(ص) انجام داده بودند، بطوریکه رسول اعظم(ص) در فضیلت آنان جملات متعددی به زبان آورده بودند. 🔰طلحه ابن عبیدالله از یاران نزدیک پیامبر اکرم بود. قبل از بعثت پیامبر، از معدود کسانی بود که توانایی خواندن و نوشتن داشتند و از اولین کسانی بود که به پیامبر ایمان آوردند. 🔸در بسیاری از غزوات شرکت کرد. در جنگ احد نیز هنگامی که ورق برگشت و کفار به مسلمین حمله کردند، طلحه فداکاری و شجاعت بسیاری به خرج داد و از جمله ی کسانی بود که فرار نکردند و به دفاع از پیامبر پرداختند. در غزوه تبوک و حجه الوداع نیز همراه پیامبر بود. 🔸او عضو شورای شش نفره ای بود که عمر برای تعیین خلیفه پس از خود ترتیب داده بود. در این شورا به همراه زبیر به امیرالمومنین علی علیه السلام رأی داد؛ ولی سرانجام عثمان به خلافت برگزیده شد. 🔸در اواخر خلافت عثمان، بسیاری از صحابه پیامبر و جمع کثیری از مردم از کارهای عثمان ناراضی بودند. طلحه نیز به همراه عایشه جزو این دسته بود و دشمنی سرسختانه ای با او پیدا کرد. 🔸پس از قتل عثمان، طلحه و زبیر از اولین کسانی بودند که با امیرالمومنین علی بیعت کردند؛ ولی پس از مدتی از امام خواستند حکومت قسمتی از سرزمین های اسلامی را به آنها بسپارد؛ اما چون امام درخواست آنها را رد کرد، به عایشه و بنی امیه و مخالفان امیرالمؤمنین علیه السلام در مکه پیوستند؛ مقدمات جنگ جمل را فراهم نمودند و به سوی بصره رهسپار شدند. 🔸طلحه در جنگ جمل کشته شد. قاتل او مروان بن حکم، داماد عثمان بود. مروان با وجود این که خودش جزو سپاه طلحه بود، به انتقام خون عثمان به طور ناشناس طلحه را هدف تیر قرار داد و او را به قتل رساند. 🔰زبیر به هنگام اسلام آوردن، سنش دوازده یا پانزده بود و پس از وفات پیامبر(ص)، زبیر از جمله افرادی بود که به علی(ع) وفادار ماند بطوریکه در دفاع از امیرالمومنین مورد ضرب و شتم شدید طرفداران ابوبکر قرار گرفت.  🔹پس از قتل عثمان، طلحه اولین کسی بود که با حضرت علی(ع) بیعت کرد و زبیر دومین نفر بود. واقدی، تاریخ نگار بزرگ اسلام می نویسد: روز جنگ احد تنها 3 تن از مهاجرین یعنی علی(ع)، طلحه و زبیر و 8 تن از انصار تا سر حد جان در رکاب پیامبر جنگیدند و بقیه بی استثنا پا به فرار گذاشتند.  🔹بعد از کشته شدن زبیر وقتی چشمان امام علی(ع) به شمشیر زبیر افتاد فرمود: «این شمشیر، کرارا غبار غم از چهره پیامبر خدا زدوده است. امیرالمومنین(ع) بر سر جنازه طلحه نیز فرمود: ای ابومحمد! بر من سخت گران است که تو را در زیرستارگان آسمان کشته ببینم ، و ای کاش خداوند بیست سال قبل از این روز، جان مرا گرفته بود!» 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1