eitaa logo
حمید رسایی ✔️
117.8هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
4.9هزار ویدیو
117 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰صدای واقعی ملت/ بخش سوم و پایانی 🔸تحلیلی اجتماعی از شنبه تاریخی ملت ایران/ تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی» ✍مهدی جمشیدی 🔻تداوم وفاداری بدنۀ اجتماعیِ انقلاب 1⃣ رهبر انقلاب تصریح کردند که پیام حضور مردم در راهپیمایی بیست‌ودوّم بهمن، «حمایت کامل از انقلاب» بود و و «عموم مردم»، گرایش انقلابی دارند. این در حالی است که در روایت‌پردازی‌های ماه‌های گذشته، ادّعا می‌شد که مردم در برابر قرار گرفته‌اند و انقلاب، بدنۀ اجتماعی خودش را از دست داده است. این حضور، نقیض آن مدّعا بود. اگر اسطورۀ مردم ایران، شهید سلیمانی است، پس منطق آنها نیز همان منطق اوست که می‌گفت «جمهوری اسلامی، حرم است». حرم یعنی جانِ جانان که «گسستن» و «بریدن» از آن معنا ندارد. حرم‌انگاشتن نظام یعنی وجود نوعی «رابطۀ عاطفی» و «اتّصال معنوی» میان نظام و مردم که بسیار عمیق و ریشه‌دار است. چنین نسبتی میان مردم و حاکمیّت، یک «نسبت خاص» است که در دولت‌های تجدّدی، نظیر و شبیه ندارد. 🔹 در اینجا، «تعلّق ایمانی» و «پیوند صمیمانه» وجود دارد که فراتر از «منطق شهروندی» و «مناسبات خشک و بی‌روح سیاسی» است. ازاین‌رو، مردم ایران با انقلاب خو گرفته‌اند و هیچ گزینۀ دیگر و دوّمی در ذهن مردم نیست. مردم، گلایه دارند امّا «گلایه‌داشتن» به معنی «گسستن» نیست. مردم، همۀ خواسته‌های‌شان را در درون همین ساختار تعریف کرده‌اند و انتقادها و اعتراض‌های‌شان نیز «درون‌ساختاری» است، نه «ساختارشکنانه». پس هویّت انقلابی در گذشته جا نمانده است و اکنون ما، سرشار از اوست. این وضع اجتماعی بر «استقامتِ هویّتیِ جامعۀ ایران» دلالت دارد. 2⃣ به باور رهبر انقلاب، آمدن مردم به راهپیمایی بیست‌ودوّم بهمن، همراه با «تحلیل» بود و آن تحلیل، عبارت از این بود که مردم در «لجاجت» با دشمن که فضا را بر نیامدن مردم فراهم کرده بود و در انتظار مشاهدۀ این نیامدن بود، آمدند. دشمن بر روی نیامدن مردم، حساب باز کرده بود و نیامدن‌شان را پیشاپیش، معنا کرده بود. پس آمدن مردم، «معنای تشدیدشده» و «سخن دوچندان» داشت. ازاین‌رو با تعبیر «لجاجت» از آن یاد شده است. 🔹این معنای حاد و مضاعف می‌گوید مردم این‌چنین محاسبه کردند که نباید عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی دشمن باشیم و آنها حقّ ندارند برای ما تعیین تکلیف کنند. دشمن در پی این بود که مردم را از حضور و همراهی، منصرف و سرد کند، امّا در عمل، آنها را تهییج و مصمّم کرد. منطق درونیِ جامعۀ ایران در دورۀ پساانقلاب این است که در هر جا، انگشت اشارۀ دشمن به سمتی بچرخد و او امری را بطلبد، جامعۀ ایران را هرچه بیشتر برای مخالفت و لجاجت، تحریک خواهد کرد. 3⃣ دیگر این‌که رهبر انقلاب، «اتّحاد ملّی» را مایۀ قوی‌شدن دانستند و «منازعه» بر سرِ اختلاف سلیقه‌ها را ناصواب و «مباحثه» را معقول شمردند. اتّحاد به معنی «حذف سلیقه‌های مختلف» نیست و بر «یکسان‌سازی» دلالت ندارد، بلکه به این معنی است که باید تفاوت‌های برخاسته از تنوّع سلیقه‌ها را در مجرا و مدار «گفتگوی جمعی» و «هم‌اندیشی ملّی» افکند. اگر «منازعۀ ملّی»، شکاف‌ساز و مخرّب است، «مباحثۀ ملّی»، روشنگر و پیش‌برنده است و چه‌بسا تفاهم‌ساز نیز باشد. نه راه گفتگو، مسدود است و نه اختلاف‌نظر، جُرم است. مناظره، نیاز «همۀ فصل‌ها» است، نه یک مُسکن موقتیِ تنش‌سوز. باید مناظره و مباحثه را به «سنّت رایج» و «قاعدۀ برقرار» تبدیل کرد، نه این‌که فقط در هنگامۀ تلاطم‌ها و تکانه‌ها، باب آن را گشود. در عین حال، هنر نیز این است که با وجود تنوّع‌ اجتماعی، انسجام اجتماعی حفظ شود. البتّه این تنوّع، حداقل‌هایی نیز دارد و بی‌قاعده و بدون خطّ قرمز نیست. کسانی که بخواهند «شرع» و «قانون» را زیر پا بگذارند و در برابر انقلاب، شمشیر معارضه از نیام برآورند و به دنبالۀ داخلی دشمن تبدیل بشوند را نباید صاحبان یک «سلیقه» تصوّر کرد و آنها را به «رسمیّت» شناخت. 🔹در اینجا سخن از برتابیدن اختلاف سلیقه گفتن، به معنی رها کردن کسانی است که تبر در دست گرفته‌اند و به ریشه‌ها ضربه می‌زنند. اتّحاد، مدار و محور دارد که همان «هویّت اصیلِ تاریخی» ماست و تنوّع‌گرایی نیز تنها در درون همین چهارچوب، موجّه و معقول است، نه به طور مطلق و بی‌قاعده. در جامعۀ ایران از لحاظ تاریخی، بر روی مجموعه‌ای از «حداقل‌ها» و «حدنصاب‌ها»، توافق جمعی صورت گرفته و مردم، خودشان را بر اساس همین «معیارهای بدیهی‌شده»، تعریف و معنا می‌کنند. آنان که این «چهارچوب‌های هویّتی» را نمی‌پذیرند، نیروهای ساختارستیز هستند نه یک سلیقۀ اجتماعی. نه تنگ‌نظری صواب است نه گشاده‌دستی. نه باید همگان را دیگری دانست و نه باید دیگری را به سلیقه فروکاهید. 👈 پایان 🔺به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔻 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
26.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ دو نکته درباره شکایت رسایی از مهراب قاسم‌خانی حرف‌های شنیدنی حمید رسایی درباره شکایت از سلبریتی‌هایی که کارشان توهین، افترا و نشر اکاذیب است. توی این فضای مجازی ول، نباید این افراد را ول کنیم. اگر توهین کردند و تهمت زدند، بلافاصله شکایت کنید. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
♻️ منشور روحانیت 🔰 حمید رسایی: اولین روزهای اسفند ماه، سالروز صدور یکی از مهمترین پیامهای امام خمینی(ره) در آخرین سالهای عمر پر برکتشان است. فرازی از این پیام را که به نظرم متناسب با وضعیت امروزمان و برخی عمامه به سرهاست، یادآوری می کنم: امام خمینی(ره): این ظلم فاحشى است که کسى بگوید، دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدى با سرمایه داران در یک کاسه است. و خداوند کسانى را که اینگونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر مى‏ کنند، نمى‏ بخشد. روحانیت_متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتى نداشته و نخواهد داشت. آنها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده‏ اند و پس از کسب مقامات علمى و معنوى نیز به همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستى و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگى کرده‏ اند و هرگز زیر بار منت و ذلت نرفته‏ اند. دقت و مطالعه در زندگى علماى سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پرفتوت آنان براى کسب معارف مى‏ کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده‏ اند و با قناعت و بزرگوارى زیستند... 👈 متن کامل منشور روحانیت را اینجا بخوانید: http://motaleat.tahzib-howzeh.ir/page/hawzahqom_14954 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
✅یادداشت ۱: 🔥از معلم قائمشهری تا معلم برازجانی؟؟؟🔥 🙏چه زمانی میخواهیم روایت اول باشیم؟ شاید این روزها یکی از مهمترین نقاط قابل توجه در عرصه تهاجم شناختی دشمن به جمهوری اسلامی عدم میدان داری ما در عرصه روایت اول می باشد. عرصه که دیر جنبیدن در آن خسارت های زیادی را به بار خواهد آورد البته عدم میدان داری جبهه حق در روایت اول به تاریخ برمیگردد، از روایت اول دروغ از خروج امام حسین (ع) از دین توسط یزیدیان تا روایت های دروغ علیه جمهوری اسلامی. ظاهراً همیشه بنای دشمن در این بوده که یک واقعه ای را پدید آورد و سپس روایت اول خود را بر آن سوار کند و همه مردم را وارد بازی و میدان خود کند و بعضاً برخی اصحاب حق را هم در میدان خود به بازی بگیرد و آنها را از توجه به مسائل مهم و دسته اول بازدارد. 🌍سوال مهم: ۱. یک خانم معلم قائمشهری خطایی قابل تامل که باید بررسی و پیگیری شود انجام داده که همه درباره اش حرف میزنند و کلی واکنش های درست و غلط درباره او و عملش رخ می دهد. اما چه جالب!!! آیا شنیده اید چند معلم برازجانی با دانش‌آموزانشان، بعد ماه‌ها تلاش، سامانه شفافیت برای نظارت مردمی بر شهرداری ها و شوراها را نوشته‌اند؟؟ ⛔️سوال: ۱- اهمیت و آثار کدام خبر بیشتر است؟ ۲- کدام خبر باید برجسته شود؟  ۳- ما باید کدام ماجرا را بیشتر از دیگری روایت کنیم و به آن بپردازیم؟ ۴- اصلا تا کنون فکر کرده اید، دشمن دوست دارد ما بیشتر روی کدام قضیه فکر کنیم و جلسات تحلیلی بگذاریم؟ ۵- آیا اصلا خبر دانش آموزان برازجانی را شنیده اید؟ ۶- چه کسانی نمیخواهند ما چنین خبرهایی را بشنویم و آنها را روایت کنیم؟ پرداختن به مسئله آموزش و پرورش و تهدیدهای آن موضوع بسیار مهم و در ذیل کنش نهی از منکر ما معنا میشود و باید به طور جدی به مسئله جذب و گزینش معلمان در ساختار آموزش و پرورش پرداخته شود اما سلوک ما باید در امر به معروف هم تجلی و نمود پیدا کند و میدان روایت اول را به دست بگیرد. 👈نمونه های از دانش آموزان برازجانی در کشور زیاد وجود دارد اما افرادی که آنها را روایت کنند کم وجود دارند.👉 🔥جنگ، جنگ روایت هاست. پیروز این جنگ آن کسی است که روایت اول را دست بگیرد🔥 🍀ادامه دارد🍀 🌍مرکز بررسی‌های راهبردی انقلاب اسلامی 🔴https://eitaa.com/joinchat/1628963046Ccd8e66a61a
. ♻️ مطالبه مردمی از نمایندگان مجلس 🔰 آقایان و خانم‌هایی که نمایندگان منتخب مردم هستید، آیا صدای مطالبه مردم را نمی‌شونید؟ اگر برخی از شما فکر می‌کنید که سکوت در برابر کشف حجاب‌های برنامه‌ریزی شده، برای آرای‌تان مصونیت ایجاد می‌کند، سخت در اشتباهید! این سکوت شما آتشی بر خیمه‌ی آرای شما در انتخابات سال بعد است. چون آنها به شما رأی نخواهند داد، ما هم عملکرد شما را فراموش نمی‌کنیم. تا کی باید امنیت اخلاقی جامعه، دستخوش مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی برخی باشد؟ 🔸عکس نوشته های بالا را ورق بزنید. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee