شرح حکمت ۴۳ قسمت ۳.m4a
3.66M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت43 3️⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت43 (3)
🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🔻اولین وصفی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) در تعریف و تمجید خباب بن ارت به کار بردند، این عبارت است که: «فَلَقَد اَسلَمَ راغِباً» ؛ " به تحقیق خباب بن ارت از جمله کسانی بود که با میل و رغبت درونی به اسلام گرایش پیدا کرد."
میدانیم که ما دو نوع اسلام داریم:
🔸یکی اسلام کم ارزش بلکه بی ارزش که از ترس جان و مال یا برای رسیدن به چیزی از دنیا ابراز میشود؛
امیرالمؤمنین (علیه السلام) درباره اسلام بنی امیه و معاویه، در نامه ۱۷ بند دوم میفرمایند:
«لَمَّا اَدخَلَ اللهُ العَرَبَ فِی دِینِهِ اَفواجاً و اَسلَمَت لَهُ هٰذِهِ الأُمَّهُ طَوعاً وَ کَرهاً کُنتُم مِمَّن دَخَلَ فِی الدِّینِ إمَّا رَغبَةً وَ إمَّا رَهبَةً عَلَی حِینِ فَازَ أهلُ السَّبقِ بِسَبقِهِم»
" وقتی خداوند متعال عرب را در دین خودش فوج فوج وارد کرد، این امّت یا از روی میل و رغبت درونی یا از سر بی میلی اسلام آوردند، در آن روزگار شما بنی امیه در دین اسلام داخل شدید یا از روی میل به دنیا، یا از ترس جان و مال تان. "
🔻همچنین در خطبه۱۹۲ بند ۸ می فرمایند:
«وَ لَوْ كَانَتِ الْأَنْبِيَاءُ أَهْلَ قُوَّةٍ لَا تُرَامُ وَ عِزَّةٍ لَا تُضَامُ وَ مُلْكٍ تُمَدُّ نَحْوَهُ أَعْنَاقُ الرِّجَالِ وَ تُشَدُّ إِلَيْهِ عُقَدُ الرِّجالِ لَكَانَ ذَلِكَ أَهْوَنَ عَلَى الْخَلْقِ فِي الِاعْتِبَارِ وَ أَبْعَدَ لَهُمْ فِي الِاسْتِكْبَارِ وَ لَآمَنُوا عَنْ رَهْبَةٍ قَاهِرَةٍ لَهُمْ أَوْ رَغْبَةٍ مَائِلَةٍ بِهِمْ»
اگر انبیاء اینگونه بودند که اهل چنان نیرویی بودند که کسی نمیتوانست با آنها مقابله کند و چنان عزّتی داشتند که کسی نمیتوانست در آن نفوذ کند و اگر چنان پادشاهی و ملکی داشتند که گردن ها به سمتش کشیده میشد و مردان برای رسیدن به بهشت، کمربند ها را محکم میبستند، آن موقع ایمان آوردن مردم در مقابل انبیایی که شبیه پادشاهان قدرتمند و عزتمند و شوکت و جلالی داشته باشند، خیلی آسان تر می شد؛ در آن صورت مردم، یا از روی ترسی که نیروی قاهر انبیا بر آنها تحمیل می کرد ایمان می آوردند، یا از روی میل و رغبت به دنیایی که در ملک و پادشاهی انبیاء بود؛ {غرض اینکه امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرمایند اینکه انبیاء معمولا در فقر و در ظاهری ضعیف و ساده ظهور می کردند، به خاطر این بود که افراد با رغبت و میل عقلانیت ایمان بیاورند و الّا اگر مثل پادشاهان بودند مردم هیچ وقت به اینها ایمان نمی آوردند بلکه یا از روی ترس ایمان می آوردند یا با میل و رغبت به مال و منالی که از طریق آنها می توانستند بدست آورند.}
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نماهنگ افتخار حفاظت از ملت
🗣 مقام معظم رهبری
🔹 نهج البلاغه نامه 53 (عهدنامه مالک اشتر) :
فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعِيَّةِ.
🔸امیر المومنین :
سپاهيان به فرمان خدا، پناهگاه استوار رعيت اند.
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
📨خبر مهم برای شرکتکنندگان جشنواره ملی رسا نهج البلاغه دانشگاهیان
🎉فرصت شرکت در جشنواره ملی رسا تمدید شد🎉
📅 جدول زمانبندی جدید:
📝 آزمونهای معارفی (کتابخوانی، حفظ، مفاهیم):
1️⃣ مرحله دانشگاهی: دوشنبه ۳۰ مهر ماه ساعت ۱۳
2️⃣ مرحله استانی: دوشنبه ۵ آذر ماه ساعت ۱۳
3️⃣ مرحله ملی: دوشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳
❇️ آزمون کتابخوانی اساتید و اعضای هیئت علمی: تنها مرحله ملی دارد، ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱
💿 ارسال آثار پژوهشی، رسانهای، ادبی و هنری: تا ۳۰ مهر ماه
⬅️ ثبت نام در سایت جشنواره👇
🌐 سایت جشنواره: rasanahad.ir
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
شرح حکمت ۴۳ قسمت ۵.mp3
2.13M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت43 5️⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت43 (5)
🔹 الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🔻دومین وصفی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) در تمجید خباب بن ارت به کار بردند، عبارت است از «و هاجر طائعا»
«خباب بن ارت را خدا رحمت کند که با رغبت در راه خدا و پیامبرش هجرت کرد.»
💠 اولا میدانید که مهاجرین بر دیگران برتری دارند. امیرالمؤمنین در نامه ۱۷ خطاب به معاویه می فرمایند:
«لَا المُهاجِرُ کَالطَّلیق»
{می دانید که در جنگ فتح مکه، پیامبر خدا(صلوات الله علیه)، ابوسفیان سردسته بنی امیه و طایفه شان را فرمود: آزادشان کردم؛ از آن به بعد فرزندان ابوسفیان معروف شدند به ابن الطُّلَقا (فرزندان آزاد شده پیامبر).}
🔻علی(علیه السلام) هم در این نامه ۱۷ با کنایه می فرمایند:« شما که فرزندان آزاد شده پیامبر هستید، اصلا در حد و مقایسه با مهاجر نیستید.»
در مورد خودشان هم در خطبه ۴۷ میفرمایند:
«سَبَقتُ اِلَی الاِیمانِ وَ الهِجرَة»
«من نسبت به مؤمنین هم در ایمان به خدا و پیامبر و هم در هجرت سبقت گرفتم.»
و در خطبه ۱۸۹ بند دوم، حقیقت مهاجر بودن را اینگونه بیان می کنند:
«وَالهِجرَةُ قائِمَةٌ عَلیٰ حَدِّها الأوَّل...لا یَقَعُ الإسمُ الهِجرَةِ عَلیٰ أحَدٍ الا بِمَعرِفَةِ الحُجَةِ فِی الأرضِ؛ فَمَن عَرَفَها وَ أقَرَّ بِها فَهُوَ مُهاجِر »
«و هجرت همچنان بر همان جایگاه و ارزش نخست خود قرار دارد...نام مهاجر را بر هرکسی نمی توان گذاشت، جز آنکس که حجت خدا بر زمین را بشناسد؛ هرکس حجت خدا را بشناسد و به امامت او اقرار کند، پس او مهاجر حقیقی است. »
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ سبک زندگی دانشجویی
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
4️⃣1️⃣قسمت چهاردهم
💠تهیه شده در واحد رسانه نهاد رهبری دانشگاه شیراز
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
کتاب سیری در نهج البلاغه-منبع رشته کتابخوانی- ویژه دانشجویان.pdf
1.63M
#معرفی_منابع
📌منبع رشته کتابخوانی
🔺کتاب سیری در نهج البلاغه استاد شهید مرتضی مطهری
💠 مخاطبین:
👈دانشجویان
📆 تاریخ آزمون مرحله دانشگاهی:
👈۳۰ مهرماه ۱۴۰۳
🔰محدوده مرحله دانشگاهی:
👈 از اول کتاب تا آخر بخش سوم
🔰محدوده مرحله استانی:
👈از اول کتاب تا عنوان زهد و پارسایی در فصل ششم
🔰محدوده مرحله ملی :
👈کل کتاب
___________________
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
شرح حکمت ۴۳ قسمت ۶.mp3
2.98M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت43 6⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت43 (6)
🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🔻توصیف بعدی در وصف خباب بن ارت، از لسان مبارک امیرالمؤمنین(علیه السلام)، در حکمت۴۳ این است:
«قَنِعَ بِالکَفاف»؛ یعنی به همان مقدار از رزق و روزی که زندگی اش را کفاف می داد، قانع بود.
🔰در نهج البلاغه درمورد قناعت، نکات بسیار بسیار فراوان و کاربردی هست.
🔸 اولین فصل پیرامون قناعت، درباره ارزش و فایده و اهمیت قناعت است. مثلاً امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۴۴ میفرمایند:
«طوبیٰ لِمَن قَنِعَ بِالکَفاف» : "خوشا به حال کسی که از دنیا، به اندازه کفاف زندگی قناعت کند."
یا در حکمت های ۵۷، ۳۴۹ و ۴۷۵ میفرماید: قناعت آن سرمایه ای است که هیچ وقت تمام نمیشود.(القَناعَةُ مالٌ لا یَنفَدُ)
یا در حکمت ۲۲۹ وقتی از حضرت سؤال می کنند که منظور خداوند متعال از حیاة طیبه در آیه «فَلَنُحییَنَّه حَیاةً طَیِّبَة » (پس ما قطعاً او را به حیاة طیبه احیا می کنیم) چیست؟ فرمودند:« هی القَناعَة » ؛ منظور از حیاة طیبه قناعت است. و در همین حکمت فرمودند: «کفیٰ بالقَناعَةِ مُلکاً » ؛ "کسی که میخواهد پادشاه زندگی خودش باشد، کافیست قناعت کند." یعنی کسی که می خواهد محتاج غیر نباشد و خودش آقای زندگی خودش باشد، کافیست قناعت کند.
🔵 فصل دوم از قناعت در نهج البلاغه، اثر قناعت است.
علی (علیه السلام) آثاری برای قناعت در نهج البلاغه بیان کردند که به ترتیب اینگونه است:
🔸 اولا چشم و دل سیر شدن؛ حضرت در خطبه ۱۹۲ میفرمایند: « مَعَ قناعةٍ تَملأُ القُلوبَ وَ العُیونَ غِنیً » ؛ "با آن قناعتی که دل ها و چشم ها را پر کند."
🔸 دوم اینکه قناعت از صفات برجسته اهل تقواست. در خطبه ۱۹۳، معروف به خطبه متقین، میفرماید:« اهل تقوا را نمیبینی مگر آنکه نفسش به آنچه خدا داده، قانع است(قانِعَةٌ نَفسُه).»
🔵 فصل بعدی در رابطه با قناعت در نهجالبلاغه این است که، خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) اسوهٔ قناعت است؛ علی(علیه السلام) در نامه ۴۵، خطاب به عثمان بن حنیف، فرماندار بصره، فرمودند:
«وَ أیمُ الله لَأَروضَنَّ نَفسی رِیاضَةً...وَ تنقَعُ بِالمِلحِ مَأدوماً» ؛ " به خدا سوگند! چنان نفس خودم را به ریاضت وادار میکنم...که به نمک به جای خورش غذا قناعت کند. "
🎙حجتالاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای هدیه ای که در حسینیه امام خمینی به اعضای دولت داده شد
✅ ان شاء الله همه هدایا را به این سو سوق دهیم
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
📨خبر مهم برای شرکتکنندگان جشنواره ملی رسا نهج البلاغه دانشگاهیان
🎉فرصت شرکت در جشنواره ملی رسا تمدید شد🎉
📅 جدول زمانبندی جدید:
📝 آزمونهای معارفی (کتابخوانی، حفظ، مفاهیم):
1️⃣ مرحله دانشگاهی: دوشنبه ۳۰ مهر ماه ساعت ۱۳
2️⃣ مرحله استانی: دوشنبه ۵ آذر ماه ساعت ۱۳
3️⃣ مرحله ملی: دوشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳
❇️ آزمون کتابخوانی اساتید و اعضای هیئت علمی: تنها مرحله ملی دارد، ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱
💿 ارسال آثار پژوهشی، رسانهای، ادبی و هنری: تا ۳۰ مهر ماه
ادامه ...
👉https://zil.ink/rasa1403👈
⬅️ ثبت نام در سایت جشنواره👇
🌐 سایت جشنواره: rasanahad.ir
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
کتاب تحکیم خانواده در نهج البلاغه-منبع رشته کتابخوانی -ویژه کارکنان و خانوداده اساتید و خانواده کارکنان.pdf
3.07M
#معرفی_منابع
📌منبع رشته کتابخوانی
🔺کتاب تحکیم خانواده در نهج البلاغه
💠مخاطبین:
👈کارکنان
👈خانواده اساتید و کارکنان
📆 تاریخ آزمون:
1️⃣ مرحله دانشگاهی: دوشنبه ۳۰ مهر ماه ساعت ۱۳
2️⃣ مرحله استانی: دوشنبه ۵ آذر ماه ساعت ۱۳
3️⃣ مرحله ملی: دوشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳
🔰محدوده مرحله دانشگاهی:
👈 از اول کتاب تا آخر فصل اول
🔰محدوده مرحله استانی:
👈از اول کتاب تا آخر فصل پنجم
🔰محدوده مرحله ملی :
👈کل کتاب
_______________________
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
شرح حکمت ۴۳ قسمت ۷.mp3
2.01M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت43 7️⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت43 (7)
🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🔻چهارمین وصف خباب بن ارت در زبان مولا علی (علیه السلام)، رضایت از خداست.
💠 اولاً باید بدانیم که رضایت از خدا، چه اهمیت و جایگاه و ارزشی دارد. مولا علی(علیه السلام) در حکمت ۴ نهجالبلاغه فرمودند: «نِعمَ القَرینُ الرِّضیٰ»
" بهترین همنشین انسان، رضایت از آن چیزی است که خدا حکم کرده است. "
🔻یا در حکمت ۴۴ فرمود: «طوبیٰ لِمَن رَضیَ عَنِ الله»؛
"خوشا به حال کسی که از خدا راضی باشد."
💠 مطلب دوم، فلسفه آزمون های الهی در اموال و اولاد است که رضایت یا عدم رضایت از خدا شناخته شده است.
حضرت علی (علیه السلام) در حکمت ۹۳ می فرماید: «خداوند در قرآن فرموده است: (همانا اموال و اولاد شما مایه فتنه و آزمایش شمایند.) و معنای آن این است که خدا انسان ها را با اموال و فرزندانشان می آزماید، تا معلوم شود چه کسی نسبت به رزق و روزی اش راضی و خرسند است و چه کسی ناراضی است. اگرچه خداوند سبحان به انسانها از خودشان آگاه تر است، اما با این آزمایش قرار است افعالی که به واسطه آن افعال، مستحق ثواب و عقاب می شوند، از آنها آشکار شود. (بعد توضیح می دهند) به خاطر اینکه بعضی از انسان ها فرزند پسر را دوست دارند و فرزند دختر را نمی پسندند و بعضی دیگر فراوانی اموال را دوست دارند و از کاهش سرمایه نگرانند.»
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨🌿
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال جشنواره در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا | بله | روبیکا
👇
@rasanahad
💠 حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم آبادی در دیدار مسئولان دفاتر نهاد و دبیران این جشنواره در استان لرستان ، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست ، بر نقش محوری نهجالبلاغه در گفتمان سازی تمدن اسلامی تأکید کرد .
🔸وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص شناخت امام علی ( علیه السلام ) از طریق کلام ایشان یعنی نهجالبلاغه، گفت: «این کتاب شریف، بستر مناسبی برای شناساندن حقیقت و معنویت و نیز جایگاه امام و حجت خدا است.
🔹طاهری افزود: «دنیای امروز تشنه عدالت و حقیقت و مبارزه با ستم است که اصول و راهبرد های این مفاهیم ارزشمند در نهجالبلاغه شریف نهفته است.»
وی آشنایی و انس با نهج البلاغه را فرصت خوبی برای مقابله با شبهات و پاسخ دادن به سوالات جوانان و گفتمان سازی اسلام و انقلاب اسلامی در دانشگاهها خواند و گفت: «بسیاری از مستبصرین به مذهب تشییع به کمک همین نهج البلاغه توانستند راه را پیدا کنند و به پاسخ سوالات و نیازهای فکری خود برسند.»
🔸دبیر جشنواره ملی رسا اعتراضات جهانی علیه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم فلسطین ، و همچنین نامه سوم رهبری به جوانان دانشگاهی اروپا و غرب را فرصت مناسبی برای تبیین اندیشههای ناب اسلامی و انقلابی دانست و گفت: «با سلاح نهجالبلاغه و کلام گهر بار امیر المومنین علی علیه السلام باید از این فرصت در ترویج معارف دین بهره برد.»
خبر کامل 👇
https://b2n.ir/f64452
🌟 #نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان 🌟
✨ #جشنواره_ملی_نهج_البلاغه ✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
✨مولای من ،براى پشت ميزنشينان و رؤسا و مسؤولان ما مطلبى بفرماييد.
فَلَا تَنَافَسُوا فِي عِزِّ الدُّنْيَا وَ فَخْرِهَا وَ لَا تَعْجَبُوا بِزِينَتِهَا وَ نَعِيمِهَا وَ لَا تَجْزَعُوا مِنْ ضَرَّائِهَا وَ بُؤْسِهَا، فَإِنَّ عِزَّهَا وَ فَخْرَهَا إِلَى انْقِطَاعٍ وَ إِنَّ زِينَتَهَا وَ نَعِيمَهَا إِلَى زَوَالٍ وَ ضَرَّاءَهَا وَ بُؤْسَهَا إِلَى نَفَادٍ، وَ كُلُّ مُدَّةٍ فِيهَا إِلَى انْتِهَاءٍ وَ كُلُّ حَيٍّ فِيهَا إِلَى فَنَاءٍ.
أَوَلَيْسَ لَكُمْ فى آثارِ اْلاَوَّلِينَ مُزْدَجَرٌ وَ فى آبائِكُمْ اَلْماضينَ تَبْصِرَةً وَ مُعْتَبَرٌ اِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ! اَوَلَمْ تَرَوُا اِلَى الْماضينَ مِنْكُمْ لا يَرْجِعُونَ وَ اِلَى الْخَلَفِ الْباقِينَ لا يَبْقُونَ.
(اى مسؤولان مقام پرست)
پس براى به دست آوردن عزت و فخر دنيا، به رقابت ناشايست نپردازيد، و به زينت و نعمت هاى دنيا دل خوش ننماييد، و از دشوارى ها و سختى هايش شيون به راه نيندازيد، زيرا عزت و فخر دنيا رو به انقطاع، و زينت ها و نعمت هايش رو به زوال، و دشوارى ها و سختى هاى آن رو به فنا و نابودى است. و هر مدتى در اين دنيا رو به پايان است، و هر زنده اى در آن رو به فنا.
آيا براى شما در آثار گذشتگان عامل جلوگيرى از ارتكاب فساد وجود ندارد؟ و آيا در سرگذشت نياكانتان اگر تعقّل كنيد، عامل بينايى و عبرت نمى بينيد؟ آيا نمى بينيد كه گذشتگان بر نمى گردند؟ و آيا نمى بينيد كه جانشينانى كه از آنان مانده اند، بقايى ندارند؟
خطبه 99 نهج البلاغه
🌿✨🌺 #رسا 🌺✨
🌐سایت جشنواره: rasanahad.ir
📢 به کانال ما در پیامرسانهای زیر بپیوندید:
🔗 ایتا
👇
@rasanahad