eitaa logo
سوادرسانه بدر
2.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
159 فایل
مجموعه رسانه ای بدر(بصیرت در رسانه) «هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشددر اهدافی که دارد موفق‌تر خواهدبود.»امام خامنه ای-۱۴۰۳/۱/۶ گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 آرشیو نشست و دوره ها @savad_k ارتباط با ما @ghasemi_5663 @Rasanehbadr
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔺فناناپذیری دیجیتال ( جاودانگی مجازی) 🔹فناناپذیری دیجیتال یا جاودانگی مجازی، یک طرح مفهومی فرضی برای ذخیره یا انتقال شخصیت یک انسان بر روی یک رسانه با دوام بالاتر، به عنوان مثال یک رایانه و اجازه دادن به وی جهت برقراری ارتباط در آینده است. 🔹بدین ترتیب که پس از مرگ جسم فیزیکی این فرد، آواتار وی بتواند در یک فضای مجازی به حیات خود ادامه دهد. نظر شما چیست؟ 📰 https://www.worcester.ac.uk/about/news/academic-blog/Digital-immortality-and-Artificial-Intelligence.aspx 📲@rasanebadr📲
🛑فیلم سینمایی انیمیشن فرازمینی ها و سیاره زمین محصول ۲۰۱۳ کانادا (به انگلیسی: Escape from Planet Earth) 🔺نه تنها روایتی از وجود موجودات فرازمینی، بلکه اقراری بر توانایی بی بدیل آنان که گاه به نام انسان ها ثبت شده.!!! 🔺و گریزی به نمایش قیاس کانادا در مقابل آمریکا در آثار نمایشی کانادایی 📲@rasanebadr📲
🛑فیلم سینمایی انیمیشن فرازمینی ها و سیاره زمین 🔺فیلم روایت مجموعه های از موجودات فضایی در گونه های مختلف است که توسط یک ژنرال چهار ستاره ارتش به بردگی گرفته شده اند و ضمن بهره کشی از آنان قصد از بین بردن همگی موجودات فرازمینی را نیز دارد؛ انگیزه ژنرال خبیث از این کار تصادف غیر عمد سفینه چند موجود فضایی دوست داشتنی با پدر اوست که در دوران کودکی باعث کشته شدن و از بین رفتن پدر ژنرال می شود.! با خلاصه کردن این برش از داستان و چند دیالوگ بامزه حین تصادف بین موجودات فضایی داخل سفینه و با القای احساس پدر با کاراکتری آشنا در سینمای غرب، که بی تفاوت نسبت به فرزند، معروف است، که نگاهش را حداکثر از فرزند خود سلب می کند و با غرق شدن در لذات ذهنی خود نگاه کردن از تلسکوپ را ترجیح به ذوق و شوق فرزندش می دهد و یکی دو دیالوگ کوتاه، همگی از بی اهمیت بودن این اتفاق و بی دلیل عُقده‌ای شدن ژنرال را القا می کند.! 🔺 سرتاسر فیلم مملو است از دیالوگ های شیرین و جذاب که مخاطب را به همزادپنداری با موجودات فضایی وا می دارد، حتی موجود فضایی که دائم از خود مایع لزج ترشح می کند که شاید باید از دیدن آن منزجر باشیم هم، بسیار دوست داشتنی و نابغه است. این موجودات نه تنها مخاطب را به همزادپنداری و دوست داشتن فرامی‌خوانند، بلکه در دیالوگی عجیب و شگفت، ایده و ساخت موتورهای جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و چندین اختراع و اکتشاف دیگر را نیز به خود منسوب می کنند...! خدماتی که از روی مظلومیت و استیصال به نوع بشر کرده اند! 🔺همگی این مفاهیم که زمان و صحنه های اصلی فیلم را به خود اختصاص دادند و در راس دیالوگ صریح پدر ژنرال (حین نقل قول نحو تصادف) ، که «من مطمئن بودم با وجود این همه ستاره و سیاره ما تنها نیستیم و موجودات دیگری نیز وجود دارند...» با اعجاز تصویر، قصد حک کردن مفهوم «وجود غیر قابل انگار موجودات فرازمینی» را در ذهن مخاطب دارد و این سیره‌ی هیپنوتیزم تصویری را در کنار داستانی ساده و دلکش به مخاطب ارائه می دهد؛ داستان نگاه فرزند موجود فضایی به پدرش که قهرمان اصلی داستان است. او یک نابغه است ولی برادرش جذابیت های فیزیکی مثل زور بازو هیکل خوش فرم و ... را دارد که آن را برای برادر زاده‌اش تبدیل به یک الگوی قهرمان کرده است و پدر سعی در بازیافتن نقش خود در ذهن کودکش با ارائه قابلیت ها و نبوغ خود را دارد که در اثنای فیلم حتی به جذاب بودن و چشمگیرتر بودن قابلیت های ظاهری برادر مجبور به اعتراف می شود برادری سرخوش و مغرور که جذابیت های کاذب او غیر قابل انگار است. 🔺البته همین داستان به اصطلاح اصلی فیلم هم استعاره ایست مصطلح در فیلم های کانادایی از رابطه کانادا با آمریکا، که یکی از با قدمت ترین اسلوب آثار کانادایی است که آثار نام آشنایی مانند سریال شهرمرزی ۱۹۸۹ و به سوی جنوب ۱۹۹۴ که برای مخاطب ایرانی و البته جهانی بسیار آشناست موید این مطلب است. 🔺 خلاصه اینکه سینما کانادا نیز به عنوان اقمار منظومه فکری هالیوود، ادای دین خود را برای القای توحید هالییوودی به انجام می رساند، و از نظر افکندن به آفاق به جای اعتراف به خالقی لم یزلی، پی به وجود موجودات فرازمینی می برد و از این رهگذر حتی ابداع دستاوردهای شگفت بشری را به نام آنان می زند تا با بهره برداری از این شگفت زدگی منظور نظر خود را هرچه بیشتر در ذهن مخاطب به ودیعه بگذارد. البته وجود موجودات فرازمینی می تواند استعاره‌ای از اجنه نیز باشند چون این کار از دستگاه شیطانی هژمونی غرب هیچ بعید نیست و زیرا مشابهت کارترهای موجودات فضای به تصویر کشیده شده، با شواهد و قرائن اجنه مطابقت دارد، و ادامه تصور این وجه از موجودات فرازمینی در سایر آثار هالیوودی نیز مشهود است. 📲@rasanebadr📲
💢محتوای مربوط به ایران بدون حضور ایرانیان: در پلتفرم تیک‌تاک چه میزان محتوا راجع به ایران منتشر می‌شود؟ از مرداد ۱۴۰۱ تاکنون، بیش از ۱.۴میلیون ویدئو با هشتگ در تیک تاک منتشر شده که این ویدئوها در مجموع بیش از ۱۹میلیارد بار دیده شده است! پس از ۷اکتبر و به‌دنبال تنش میان ایران و اسرائیل در دو مقطع در این پلتفرم راجع به ایران محتوا منتشر شده که اوج آن به زمان حمله ایران به اسرائیل باز می‌گردد که ویدئوهای با هشتگ ایران ۶۶۶میلیون بار دیده شده است. نکته قابل تأمل آن که بیشترین محتوای منتشر شده با هشتگ Iran در کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان،پاکستان و کانادا بوده و این داده‌ها در غیاب ایرانیان منتشر شده است. 📲@rasanebadr📲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ رابطهٔ اسکار و هولوکاست! 1⃣ «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/20805 2⃣ کارگردان یهودی و فیلم صهیونیستی 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/4973 3⃣ یهود و جهانی‌کردنِ اسطوره‌های‌دروغین 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-myth/548 📲@rasanebadr📲
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 دومین همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳ ⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh2 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌5 خطر مهم دوستی‌های مجازی را می شناسید؟ ✅رابطه دوستی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد فرصت شناخت عمیق را به فرد نمی دهد و خطراتی را برای شما دارد: 1️⃣خطرات بیش از حد نگاه کردن به صفحه نمایش 2️⃣قرار گرفتن در معرض افراط گرایی گروه‌های افراطی 3️⃣ انزوا به جای تعامل اجتماعی 4️⃣ اعتیاد اینترنتی 5️⃣عدم تشخیص هویت واقعی طرف مقابل ✅ پس لازم است به هیچ عنوان اطلاعات شخصی، فیلم و تصاویر خود را به اشتراک نگذاریدو با توجه یه وجود اپلیکیشن‌ها و استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر صدا و تصویر به هیچ عنوان به صدا و تصویر در این دوستی‌ها اعتماد نکنید. 📲@rasanebadr📲
🛑 فیلم سینمایی تماس ۱۹۹۷ (ساخت آمریکا)... 🔺ایمان به موجودات فرازمینی بجای امر مقدس «توحید»؛ پاسخ غربِ هالیوودی به کشش های درونی فطرت انسانی... 📲@rasanebadr📲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از دیدن عظمت خلقت مخاطب توقع خضوع در برابر پروردگار و اعتراف خالقی یکتا را دارد، ولی پدر در ساحتی روحانی حلول می کند و در دیالوگ های کاملا ناهمخوان و نامتوازن با یکدیگر خبر از وجود موجودات فرازمینی را می دهد.(دقیقه ۱۰۶) 📲@rasanebadr📲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقیقه ۱۲۱ فیلم سینمایی تماس ۱۹۹۷ اعتراف کشیش (نامزد خانم دانشمند) به حقیقت (وجود موجودات فضایی) ... 📲@rasanebadr📲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقیقه ۱۲۲ فیلم سینمایی تماس ۱۹۹۷ جا به جا کردن سوال فطری در مواجه با عظمت خلقت _ که خالق این عظمت کیست _ به جای سوال عادی انگاری شده _ آیا در این عظمت ما تنها هستیم؟ _ از زبان یک کودک ... ! 📲@rasanebadr📲
🛑 فیلم سینمایی تماس 1997 (ساخت آمریکا)... 🔺دهه ۱۹۹۰ میلادی سال پرکار و سال درنوردیدن مرزها برای هالیوود و کمپانی های فیلمسازی است؛ سالی که تایتانیک و هری پاتر و امثال آن را بر پرده نقره سینما به نمایش گذاشته شدند. با گذشت ۶ سال از فروپاشی شوروی ، و پایان رقابت بیست و چند ساله فضای، حالا آمریکا است که یکه تاز فضا است و دستاوردهای علمی کیهان شناسی از فضای حاکم بر جنگ سرد خارج شده و انظار عمومی را به شکل دیگری متوجه خود ساخته است، اینجاست که هژمونی امپریالیسم آمریکایی مبانی فلسفی سکولار خود را در خطر می بیند؛ بله دیدن حقایق بدیع و عظیم خلقت، ناخودآگاه ضمیر فطری هر انسانی را متوجه خالقی یکتا و عظیم و شأن می کند که این حقیقت به تنهایی تمام شالوده امپریالیسمِ را می تواند از هم بگسلد، پس چاره در سپردن ماموریت جبران این نقصان، به پروپاگاندای هالیوود دیده می شود، و این باعث شروع تکاپوی عجیب و پر هزینه می شود که تاکنون هم ادامه داشته است و یکی از ابتدای ترین این آثار، این فیلم است که تلاش وافری را برای القای وجود موجودات فرازمینی را به مخاطبین جهانی خود القا می کند؛ یعنی به جای اینکه از مسحور شدن در عظمت خلقت کیهان و نجوم پی به وجود خدا و پروردگار این عظمت ببرد ، پی به وجود خالقانی دیگر (شاید موجودات فرازمینی) ببرد، طرحی که به نظر به یک شوخی بیشتر شبیه است ولی واقعیتی است عجیب و حاکی از جهل خودخواسته ایست که با دقت در عمق آن هر ناظر روشن ضمیری را با حجم خباثت و دنائت صاحبان آن آشنا می کند. 🔺داستان فیلم دانشمند زنی را به تصویر می‌کشد که انگیزه «کشف» ، ارث رسیده از پدر، او را وارد پروژه سفر به کهکشان می کند. او در این سفر پدر را در ساحتی روحانی ملاقات می کند که به نوید وجود موجوداتی فرازمینی فرا می خواند. زن دانشمند که انتخاب «زن» بودن او هم یکی از تکنیک های سینمایی هالیوود برای احساسی تر کردن مخاطب برای القای خواسته های خود به مخاطب است و از دیالوگ های بسیار و نمایش اِبراز احساسات این کارکتر به سبک فیلم های ملودرام موید این مطلب است؛ ولی در ادامه نداشتن هیچ سندی از این مکاشفه، باعث بازخواست مسئولین از او می شود و شکست ظاهری این پروژه اکتشاف، می خواهد مخاطب را حسرت زده از عدم توفیق کند و با همین تکنیکِ استفهام انکاری، صرف هزینه گزاف را برای این چنین پروژه‌های اکتشافی را (نه برای عجایب خلقت بلکه برای کشف موجودات فرازمینی) توجیه و اشتیاقی را برای ادامه، نهادینه می کند و داستان را با نمایش پرسش کودکانه یک کودک که «آیا موجوداتی به غیر ما هم وجود دارند؟» این پرسش ذهنی برخواسته از عادت انسانی را به جای سوالِ فطری از وجود «خالق» ، جا می زند و با پاسخی معنا دار و انگیزشی مخاطب را به ادامه این مسیر فرا می خواند: «تو چه فکر می کنی؟!...» 📲@rasanebadr📲
👆شروع لطفا بفرمایید را با توجه به سکانس های آن مطالعه کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱الگویی دخترانه🌱 👈مریم رضایی دختر دهه هشتادی شهر شیراز یکی از الگوهای برتر برای دختران این نسل ست 👈وی حافظ قران است و از نابغه های کشوریست که در نوجوانی موفق شد در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث قبول شود 🎋ایران مهد دختران انقلابیست🎋
⭕️ یونیکورن یا اسب تک‌شاخ 🦄 نماد چیست؟ 🔸 شاید امروز یکی ازکاراکترهای مورد توجه دختران نوجوان ما یونیکورن باشد که به شکل‌های مختلف عروسک، گل‌سر، تی‌شرت، لوازم تحریر، سر کلیدی و... در جامعه درحال عرضه است. 🔸 این کاراکتر در انیمیشنی به نام The Last Unicorn در سال ۱۹۸۲ معرفی شد و پس از آن انیمیشن‌های متعدد دیگری نیز ساخته شد‌. 🔸 ایموجی تک‌شاخ که از سال ۲۰۱۵ منتشر شده، به منظور انتقال هوس، تخیل، منحصر به فرد بودن و عشق استفاده می‌شود اما به دلیل رنگین‌کمانی بودن یال‌ها یا شاخ آن، اغلب برای بیان محتواهای مختلف مربوط به مورد استفاده قرار می‌گیرد‼️ 🔸 هم‌چنین گفته شده به صورت ویژه‌تر از یونیکورن به عنوان نماد زن بای‌سکشوال (دو جنسه) استفاده می‌شود‼️ 🔺 هفدهم جولای، ایموجی است. ایموجی همان شکلک‌هایی است که برای بیان احساسات استفاده می‌شود و البته ریشه‌ی ایموجی ژاپنی است و Moji در زبان ژاپنی به معنی شخصیت است. 📲@rasanebadr📲
🛑پیوند دین و سیاست و علم ؟! 😳 🔺یکی از سایت های مثلاً نقد فیلم، که اکثرشون فقط ترجمه مقالات خارجی رو می کنند یا اگر هم خودشون بنویسند چیزی جز مجیز فیلم های خارجی نمی نویسند، در مورد فیلم سینمایی تماس ۱۹۹۷ نوشته: «تماس فیلمی است که در پیوند دین، سیاست و علم قرار دارد. سه موضوعی که همیشه به خوبی با هم ترکیب نمی شوند. با این وجود، فیلم در انجام این کار به طرز تحسین برانگیزی موفق می شود ... » !!! 🔺این یکی که خیلی تابلو فقط ترجمه است؛ و دقیقاً داره برداشتی که ما از فیلم کردیم رو اعتراف می کنه، بله فیلم می خواد وارد ساحت «دین» بشه. 📲@rasanebadr📲
🏷 اهمیت و راهکارهای مدیریت زمان در فضای مجازی 📲@rasanebadr📲
دنیای کوچک منتقدین ایتا-2.pdf
830.4K
از نمایش ترومن تا سکوی ترومن! تاملی در دنیای پوشالی مخالفان ایتا در عصر گالیله زمین مرکزی در اذهان قاطبه جامعه حاکم بود و هرکسی خلاف آن میگفت تکفیرش میکردند و محاکمه گالیله نشان دهنده اوج تسلط ایده زمین مرکزی در اذهان مردمان وقت بود. افسانه، افسانه است چه افسانۀ زمین مرکزی عصر گالیله باشد چه افسانۀ آزاد و دموکراتیک انگاریِ فضای مجازی و اینترنت توسط خودعاقل پنداران وطنیِ ایرانِ قرن پانزدهم... نتیجه این افسانه ها هم تقریبا یکسان است. افسانه اول به محاکمه و حکم اعدام گالیله منجر می شود و دومی به ایزوله شماریِ سکوهای داخلی و بین المللی انگاریِ سکوهای خارجی... اولی را کلیسای عصر تاریکی رقم می¬زند و دومی را برخی جریان ها و رسانه های اصولگرا و انقلابیِ همنوا با جریان استعمار مجازی... جالب اینکه هردو هم خاستگاه دینی دارند! این جماعت اصولگرای خودعاقل تر پندار، چنان از ایزوله شدن مردمان در سکوهای داخلی و مثلا در ایتا و ویراستی حرف میزنند که گویا ملل دنیا، همانطور که می¬ زیند در این سکوهایِ به اصطلاح بین المللی هم بازنمایی شده اند و هر ملتی هرآنگونه که اراده کرده در این فضاها هم زیست می کند و با چنان حرارت و اطمینانی عبارت " پیام¬رسانهای بین المللی" را تکرار می¬کنند که گویا ملت های عالم در تفاهمی مشترک به تعریف قواعد و مقررات سکوها اقدام کرده اند و نهادی متشکل از تک تک ملل عالم بر پشت میز تنظیم گری سکوها نشسته است... ادامه متن کامل در لینک: https://a-najafpour.ir/galile/ 📲@rasanebadr📲
🔹برنامه ۳۶۰ شبکه افق، یکی از برنامه‌های موفق سیما است که با بیانی جذاب به تشریح ابعاد گوناگون رسانه می‌پردازد و سعی در ارتقای مخاطبان دارد 🔹تهیه‌کنندگی این برنامه را آقای مجید غفاری و کارگردانی آن را آقای محمدرضا اسدخان برعهده دارد 🔹موضوعات به‌روز مطرح شده در قسمت‌های مختلف این برنامه می‌تواند برای دانشجویانی که در حال انتخاب موضوع رسانه‌ای برای پایان‌نامه خود هستند نیز بسیار مفید باشد 🔹کانال در ایتا: https://eitaa.com/tvshow_360 🔹صفحه در سایت شبکه افق: https://ofoghtv.ir/program/376873
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑مردان سیاه پوش ، مشت نمونه خروار... 🔺کمپانی های هالیوودی وقتی قصد می کنند تمام ماوراء طبیعه را منوط به وجود موجودات فرازمینی کند _ که از ظواهر امر اینطور بر می آید که منظور بیشتر هستند _ نمی تواند از وجه احتمالی شرارت بار آنها گذر کند و یکسره آنها را پاک و معصوم به نمایش بگذارد، لذا در فضای مفرح و اکشن که بسیار جذاب می نماید به سراغ نمایش این موضوع می رود. تاکنون چهار فیلم از سری فیلم های مردان سیاه پوش در سال ۱۹۹۷, ۲۰۰۲, ۲۰۱۲, ۲۰۱۹ ساخته شده، که به خوبی از اجرای این مهم بر می آید. 📲@rasanebadr📲
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند پرونده 💢پرونده چهارم:سرویس اِسکُورت 🔹دختران جوان در کمین تبهکاران بین المللی 🔹جذب و اغفال سوژه از فضای مجازی 📲@rasanebadr📲