eitaa logo
سوادرسانه بدر
2.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
156 فایل
مجموعه رسانه ای بدر(بصیرت در رسانه) «هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشددر اهدافی که دارد موفق‌تر خواهدبود.»امام خامنه ای-۱۴۰۳/۱/۶ گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 آرشیو کنفرانسها @savad_k ارتباط با ما @ghasemi_5663 @Rasanehbadr
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 «پليس فدا» و اخلاق در شبكه هاي اجتماعي ✍️حسینعلی رحمتی ✅ 1. چرا پليس فدا؟ ايده اي كه در اين مقاله ارائه مي شود برگرفته از يك تجربه واقعي است كه اميد است طرح آن براي ديگران هم مفيد باشد. راه اندازي «پليس فدا» توسط خود اعضاي شبكه ها يكي از راه های اصلاح رفتار های نادرست در فضای مجازی است. ✅ 2. تعريف پليس فدا اين عنوان برداشتي طنازانه از «پليس فتا» است كه براي اهالي فضاي مجازي نامي آشناست. طبيعتا اين پليس كار خود را انجام مي دهد ولي «اگر هر يك از ما كار نظارت بر گفتار و رفتار خود و ديگر شهروندان شبكه هاي اجتماعي را بر عهده بگيريم نياز چنداني به دخالت پليس فتا نخواهد بود». مدتي پيش اين كار در يكي از گروه هاي شبكه هاي اجتماعي انجام شد و براي اين كه حالت دوستانه و مهربانانه اي داشته باشد آن را «پليس فدا»‌ ناميديم؛ يعني پليسي كه خود را دوست و فدايي ديگران مي داند و آنان را به مراعات اخلاق و پرهيز از رذايل اخلاقي در فضاي مجازي تشويق و ترغيب مي كند. ✅ 3. وظايف پليس فدا ايده ال آن است كه هر عضو شبكه هاي اجتماعي خود را يك پليس فدا بداند ولي اگر در هر گروه حتي چند نفر محدود هم عهده دار اين وظيفه شوند باز هم مي توانند بر روي اصلاح رفتار ديگران تاثيرگذار باشند. عضويت در اين پليس هيچ هزينه و امكاناتي نمي خواهد، و هر كس كه نسبت به مراعات اخلاق در شبكه ها احساس مسووليت كند و هم خود به اصول اخلاقي عمل كند هم ديگران را به اين كار تشويق كند در واقع عضو پليس «فدا» شده است. مهم ترين وظايف هر عضو پليس فدا از اين قرار است: 🔻1. مقيد بودن خود فرد به مراعات اخلاق هنگام ارائه محتواي متني، ‌صوتي و تصويري و هر گونه فعاليت ديگر در شبكه هاي اجتماعي 🔻 2. بي تفاوت نبودن نسبت به فعاليت هاي درست و نادرست ديگر اعضاي شبكه. 🔻 3. ترغيب ديگران به مراعات اخلاق 🔻 4. تشويق كارهاي خوب و رفتارهاي اخلاقي اعضاي شبكه 🔻5. دادن آگاهي هاي لازم به ديگران درباره پيامدهاي نقض اخلاق در شبكه ها (مثلا پيامدهاي شوخي هاي نا به جا، ارائه اطلاعات خصوصي، ايجاد روابط نامناسب، انتشار تصاوير نامناسب، لينك به سايت ها و گروه هاي غيراخلاقي و مواردي از اين قبيل) 🔻 6. دادن آموزش هاي پيشگيرانه به ديگر اعضاي شبكه براي ممانعت از افتادن آنها در دام انسان هاي اخلاق ستيز (مثلا چگونگي حفظ امنيت اطلاعات شخصي در شبكه، آموزش كودكان و نوجوانان براي پرهيز از افتادن به دام روابط غيراخلاقي، پرهيز از انتشار مطالب يا تصاوير مستهجن). 🔻7. استفاده از روش هاي خلاقانه همراه با ذوق و سليقه و‌ حتي المقدور متناسب با فضاي مجازي. مثلا مي توان عبارت «ا. پ. ف.» (اخطار پليس فدا !) كه لحني مطايبه آميز دارد را در قالب يك استيكر طراحي و در موارد لازم به عنوان علامت اخطار از آن استفاده كرد. 🔻8. بهره گيري از ادبيات و لحن مناسب و مودبانه و همراه با احترام،‌ و تا جايي كه ممكن است با استفاده از الفاظ صميمانه و ترجيحا با طنز و شوخي. 🍀نشر اولیه: بهمن 1394 بازنشر: 1401 (با تلخیص) @harahmati @Rasanebadr
🔴سلسله نشست های بررسی راهبردهای سکوهای(پلتفرم های) بومی (سه شنبه هر هفته) 🔺نشست دوم ▪️موضوع: جامعه ایرانی برای یافتن پاسخ به کدام ۱- نیازهای ذاتی ۲- نیازهای عصری ۳- نیازهای مختص تمدن غرب ۴-نیازهای تمدنی انقلاب؛ از شبکه‌های اجتماعی استقبال می‌کند؟ ◾️محور کلان: چگونگی جلب رضایت و اقبال مردم ❇️ میهمان: حجت الاسلام حسین مهدی‌زاده مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم ⏰تاریخ نشست ۲۰ دی ماه 1401، ساعت 10:30 📣نحوه برگزاری حضوری و مجازی 🚩محل برگزاری قم، جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 🌐لینک شرکت در نشست به صورت مجازی: http://rbo.ir/t-webinar ❗️حضور برای عموم علاقه مندان آزاد است. 🌐لینک گروه «ایده پردازی شبکه اجتماعی حقیقت محور» در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1061421221Cdc868a808c
🔆نقد فیلم 🟨 یعنی تحلیل و بررسی یک اثر از نظر خوبی و بدی، درستی و نادرستی 🟡 بر اساس دلایل منطقی که اگر اثر خوب است به چه دلیل و اگر بد است به چه دلیل. ❇وقتی می‌گوییم اثری خوب است بر اساس معیارهای آن را می‌گوییم که عبارتند از 1-فرم اثر در حیطه هنر مرتبط 2-محتوا و معنای اثر در رابطه با حقیقت 3-قصد و انگیزۀ سازنده 🚫ممکن است اثر، محتوا و فرم خوبی داشته باشد اما سازندگان قصد و انگیزۀ خوبی نداشته باشند. این اثر قطعاً بد و نادرست است. 🔰لازم به ذکر است که یافتن قصد و غرض به این سادگی نیست و باید اطلاعات زمینه‌ای داشته باشیم. ♻️با توجه به این که در هنر سینما فقط یک سازنده نداریم و چندین نفر در ساخت فیلم دخیل هستند. اما می‌شود گفت انگیزه بیشتر متوجه کارگردان، نویسنده و تهیه کننده است. •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
مفهوم فُرم و محتوا در فیلم چگونگی انتقال معنای مورد نظر و آن معنایی است که اثر منتقل می‌کند. 🟠 مفهوم 〽️مجموع تکنیک‌های سینمایی و ساختار سینما است و مواردی مثل صدابرداری، نورپردازی، حرکت دوربین، فاصلۀ دوربین و غیره. 〽️هر کدام از تکنیک‌ها می‌توانند دارای معنا باشند، مثلاً رنگ بندی و نورپردازی قرمز رنگ می‌تواند معنای شادی و عشق را منتقل  کند و یا همراهی دوربین با یک کاراکتر، حق را به او می‌دهد هر چند شخصیت منفی باشد. 🅾️مفهوم 📍فقط به معنای دیالوگ‌های فیلم نیست، چرا که ممکن است فیلمی اصلاً بدون دیالوگ و صامت باشد اما پر از معنا و محتوا باشند. 🔍هم محتوا اصالت دارد و هم فُرم اما محتوای بدون فرم اصلاً هنر نیست. فیلمی فقط به این خاطر که محتوای خوبی دارد خوب نمی‌شود، بلکه باید فُرم و محتوا با یکدیگر همراه باشند. •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📌عناصر اصلی نقد فیلم ♦️چکیده‌ی طرح فیلم 🟥 توصیف موجز طرح فیلم با تأکید بر مهم‌ترین لحظات فیلم و عدم افشای پایان آن است. 🔷️اطلاعات زمینه 🟦 شامل اطلاعاتی درباره‌ی ستارگان و کارگردان و گروه فیلم‌سازی می‌شود. این بخش می‌تواند شامل اخبار و شایعات جذاب درباره‌ی روند تولید و پخش فیلم هم باشد، و می‌توان اطلاعاتی را درباره‌ی منبع و مأخذ فیلم و ژانر آن نیز در آن گنجاند. 🔶️مطالب و استدلال‌ها درباره‌ی فیلم 🟧بخش اصلی نقد را تشکیل می‌دهند. در این بخش نشان می‌دهد که چه چیز فیلم از کار درآمده و چه چیز از کار درنیامده است و چرا. 🟤ارزیابی 🟫ارزیابی منتقد از فیلم در نهایت به این نکته منتهی می‌شود که تماشاگر فیلم را ببیند یا نه. 🟫این ارزیابی همواره مبتنی است بر استدلال‌های منتقد در مورد فیلم و نظرهایش در مورد پس‌زمینه‌ی آن. 🟫 درواقع خواننده پس از خواندن جمله‌ی اول و دوم مطلب باید از نظرکلی منتقد در مورد فیلم آگاه شود. البته اصلاً منظور این نیست که مطلب را باید با این نوع جملات شروع کرد که “فلان فیلم، فیلم خوبی است” یا “حتماً باید بروید این فیلم را ببینید”. •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📽یک نقد جامع در حیطه‌ی فیلم، نقدی است که به سه پرسش مهم و کلیدی درباره‌ی آن فیلم پاسخ گوید: 🎬 فیلم چه می‌خواهد بگوید؟ 🎥پاسخ این پرسش ، توصیف محتوایی فیلم را شامل می‌شود و تفسیر فیلم نام می‌گیرد. 🎬 از چه راهی می‌خواهد بگوید؟ 🎥که باید به توضیح عناصر تکنیکی و فرمی فیلم را بپردازد که بخشی از تحلیل فیلم را می‌سازد. 🎬میزان موفقیت فیلم در رساندن پیامش چقدر است؟ 🎥پاسخ به هر یک از این پرسش‌ها مرحله‌ای از مراحل سه‌گانه‌ی نقد فیلم را می‌سازد. 🎥پاسخ به این سوال یعنی ، ارزیابی و قضاوت فیلم را می‌سازد و ارزیابی فیلم نامیده می‌شود. 🗯پایان جلسه اول ادامه دارد •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟥فروش فیلترینگ و اعمال مجازات ✔طبق تصمیمات اخذ شده در کشور، قوه قضائیه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتی و سایر دستگاه‌های ذیربط، با فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی پی ان های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند. ✔ طبق تصمیم جدید قرار است تولید کنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان  وی پی ان ها و فیلتر شکن‌های غیر مجاز از این پس مشمول مجازات ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی گردیده و در مورد اشخاص حقوقی علاوه بر مجازات مندرج در ماده ۷۵۳،  نسبت به شرکت تجاری یا موسسه متخلف، لغو امتیاز و تعطیلی نیز رقم خواهد خورد. ✔همچنین وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات مکلف است به طور مستمر نرم افزارهای موضوع این مسئله را شناسایی و از دسترس خارج کرده و متخلفین را به دستگاه قضائی معرفی نماید و قوه قضائیه نیز با متخلفین طبق مجازات پیش بینی شده در ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد کرد. ✔در ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی آمده است که هر شخصی که مرتکب تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله نرم افزارهای غیر قانونی شود به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر دورهٔ آموزشی عملیات روانی 🗣 باتدریس اساتید برتر کشوری: استاد حسن عباسی استاد علیرضا آل‌داوود حجت الاسلام مهدی طائب استاد مرحوم محمد حسین فرج‌نژاد 📲۹۶۰ دقیقه آموزش + 🎁 هدیه (پاورپوینت ترور آنلاین) 🔹برای ثبت‌نام و‌کسب اطلاعات بیشتر رویِ لینک زیر کلیک کنید👇 https://mazane.org/g/5 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🕌 تشکیلات تربیتی رسانه‌ای ماذنه👇 http://eitaa.com/joinchat/2285371409C307d2278f0
🔰چگونگی شناخت از فضای مجازی 🅾️گام اول 💢 این است که را بشناسیم و بعد ابعاد و مصادیق این فضا شناخته بشود . 💢وقتی بخواهیم ماهیت را بشناسیم یک انسان شناسی و یک خداشناسی و در حقیقت یک هستی شناسی لازم دارد. 🟨آنگاه ببینیم فضای که ماهیت آن راشناخته ایم چقدر با هستی ،طبیعت ،انسان و خدا و اقتصایات ان تطبیق دارد آیا این لوزام و اقتضائات با فضای مجازی سازگاری دارد!!؟؟ 🅾️گام دوم 💢اینکه باید نقش این فضا در ایجاد ارتباط بین انسان و خدا ،انسان و طبیعت ،انسان و مردم ،انسان و خودش چیست ؟نقش تخریبی دارد یا آبادگر است؟ 🅾️گام سوم 💢باید دید منشا معضلات این فضا چیست ؟⁉️آیا این فضا ذاتا آسیب زاست و مشکل حیثیتی دارد یا خیر؟ ⁉️یا اینکه مسئله فضای مجازی به مسائل حاکمیتی بر می گردد یا خیر؟ ⁉️چرا که این فضا در اختیار کفار و یهودیان است ؟ ⁉️آیا مشکل به ساختار این فضا برمی گردد ⭕مثال ساده آن این است که وقتی شما انگور را دردستگاه شراب ساز بگذارید خروجی که آن در داخل ایران یا خارج یک چیز ست حالا شما ساختار فیس بوک را در ایران مدل سازی کنید همان خروجی را خواهد داد پس مشکل باید اساسی حل شود. ✍برگرفته از مصاحبه با جناب کهوند •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
❇تکنولوژی و انسانیت ⭕مسئله اصلی انسان در زندگی عبارت شده از تکنولوژی پیچیده، اما نه به عنوان ابزاری برای زندگی، بلکه به عنوان همه زندگی. ⭕ برای چنین انسانی اخلاق و فضائل انسانی به عنوان راه‌های نزدیکی به خدا، بی معنی می‌شود، نبض روحش با تکنولوژی‌های متفاوت بالا و پائین می‌رود. ⭕ تمام توجه روح به مدرن ترین ابزار معطوف شد آنچنان ذهن و روح مشغول آن می‌شود که جایی برای خدا و مقصد اصلی جان و تربیت دینی نمی ماند ⭕ همه این آفات را باید در شیفتگی نسبت به مدرن ترین ابزار جستجو کرد، نه در داشتن ابزار مناسب برای زندگی. ⭕اگر امروز جوانان ما نمی توانند درست از سرمایه‌های دینی خود بهره مند شوند، بدان جهت است که با فکر غربی به سرمایه‌های معنوی خود می‌نگرند. ✍استاد طاهرزاده •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53