🛑 فیلم سینمایی تماس 1997 (ساخت آمریکا)...
🔺دهه ۱۹۹۰ میلادی سال پرکار و سال درنوردیدن مرزها برای هالیوود و کمپانی های فیلمسازی است؛ سالی که تایتانیک و هری پاتر و امثال آن را بر پرده نقره سینما به نمایش گذاشته شدند.
با گذشت ۶ سال از فروپاشی شوروی ، و پایان رقابت بیست و چند ساله فضای، حالا آمریکا است که یکه تاز فضا است و دستاوردهای علمی کیهان شناسی از فضای حاکم بر جنگ سرد خارج شده و انظار عمومی را به شکل دیگری متوجه خود ساخته است، اینجاست که هژمونی امپریالیسم آمریکایی مبانی فلسفی سکولار خود را در خطر می بیند؛ بله دیدن حقایق بدیع و عظیم خلقت، ناخودآگاه ضمیر فطری هر انسانی را متوجه خالقی یکتا و عظیم و شأن می کند که این حقیقت به تنهایی تمام شالوده امپریالیسمِ را می تواند از هم بگسلد، پس چاره در سپردن ماموریت جبران این نقصان، به پروپاگاندای هالیوود دیده می شود، و این باعث شروع تکاپوی عجیب و پر هزینه می شود که تاکنون هم ادامه داشته است و یکی از ابتدای ترین این آثار، این فیلم است که تلاش وافری را برای القای وجود موجودات فرازمینی را به مخاطبین جهانی خود القا می کند؛ یعنی به جای اینکه از مسحور شدن در عظمت خلقت کیهان و نجوم پی به وجود خدا و پروردگار این عظمت ببرد ، پی به وجود خالقانی دیگر (شاید موجودات فرازمینی) ببرد، طرحی که به نظر به یک شوخی بیشتر شبیه است ولی واقعیتی است عجیب و حاکی از جهل خودخواسته ایست که با دقت در عمق آن هر ناظر روشن ضمیری را با حجم خباثت و دنائت صاحبان آن آشنا می کند.
🔺داستان فیلم دانشمند زنی را به تصویر میکشد که انگیزه «کشف» ، ارث رسیده از پدر، او را وارد پروژه سفر به کهکشان می کند. او در این سفر پدر را در ساحتی روحانی ملاقات می کند که به نوید وجود موجوداتی فرازمینی فرا می خواند. زن دانشمند که انتخاب «زن» بودن او هم یکی از تکنیک های سینمایی هالیوود برای احساسی تر کردن مخاطب برای القای خواسته های خود به مخاطب است و از دیالوگ های بسیار و نمایش اِبراز احساسات این کارکتر به سبک فیلم های ملودرام موید این مطلب است؛ ولی در ادامه نداشتن هیچ سندی از این مکاشفه، باعث بازخواست مسئولین از او می شود و شکست ظاهری این پروژه اکتشاف، می خواهد مخاطب را حسرت زده از عدم توفیق کند و با همین تکنیکِ استفهام انکاری، صرف هزینه گزاف را برای این چنین پروژههای اکتشافی را (نه برای عجایب خلقت بلکه برای کشف موجودات فرازمینی) توجیه و اشتیاقی را برای ادامه، نهادینه می کند و داستان را با نمایش پرسش کودکانه یک کودک که «آیا موجوداتی به غیر ما هم وجود دارند؟» این پرسش ذهنی برخواسته از عادت انسانی را به جای سوالِ فطری از وجود «خالق» ، جا می زند و با پاسخی معنا دار و انگیزشی مخاطب را به ادامه این مسیر فرا می خواند:
«تو چه فکر می کنی؟!...»
#توحید_هالیوودی
📲@rasanebadr📲
👆شروع
لطفا بفرمایید #نقد_فیلم_تماس۱۹۹۷
را با توجه به سکانس های آن مطالعه کنید
#توحید_هالیوودی
🌱الگویی دخترانه🌱
👈مریم رضایی دختر دهه هشتادی شهر شیراز یکی از الگوهای برتر برای دختران این نسل ست
👈وی حافظ قران است و از نابغه های کشوریست که در نوجوانی موفق شد در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث قبول شود
🎋ایران مهد دختران انقلابیست🎋
#روز_دختر_مبارک
⭕️ یونیکورن یا اسب تکشاخ 🦄 نماد چیست؟
🔸 شاید امروز یکی ازکاراکترهای مورد توجه دختران نوجوان ما یونیکورن باشد که به شکلهای مختلف عروسک، گلسر، تیشرت، لوازم تحریر، سر کلیدی و... در جامعه درحال عرضه است.
🔸 این کاراکتر در انیمیشنی به نام The Last Unicorn در سال ۱۹۸۲ معرفی شد و پس از آن انیمیشنهای متعدد دیگری نیز ساخته شد.
🔸 ایموجی تکشاخ که از سال ۲۰۱۵ منتشر شده، به منظور انتقال هوس، تخیل، منحصر به فرد بودن و عشق استفاده میشود اما به دلیل رنگینکمانی بودن یالها یا شاخ آن، اغلب برای بیان محتواهای مختلف مربوط به #فرقه_همجنس_بازان مورد استفاده قرار میگیرد‼️
🔸 همچنین گفته شده به صورت ویژهتر از یونیکورن به عنوان نماد زن بایسکشوال (دو جنسه) استفاده میشود‼️
🔺 هفدهم جولای، #روز_جهانی ایموجی است. ایموجی همان شکلکهایی است که برای بیان احساسات استفاده میشود و البته ریشهی ایموجی ژاپنی است و Moji در زبان ژاپنی به معنی شخصیت است.
#عرفانهای_نوظهور
📲@rasanebadr📲
🛑پیوند دین و سیاست و علم ؟! 😳
🔺یکی از سایت های مثلاً نقد فیلم، که اکثرشون فقط ترجمه مقالات خارجی رو می کنند یا اگر هم خودشون بنویسند چیزی جز مجیز فیلم های خارجی نمی نویسند، در مورد فیلم سینمایی تماس ۱۹۹۷ نوشته:
«تماس فیلمی است که در پیوند دین، سیاست و علم قرار دارد. سه موضوعی که همیشه به خوبی با هم ترکیب نمی شوند. با این وجود، فیلم در انجام این کار به طرز تحسین برانگیزی موفق می شود ... » !!!
🔺این یکی که خیلی تابلو فقط ترجمه است؛ و دقیقاً داره برداشتی که ما از فیلم کردیم رو اعتراف می کنه، بله فیلم می خواد وارد ساحت «دین» بشه.
#جنگ_شناختی #سینما #نقد_فیلم #توحید_هالیوودی
📲@rasanebadr📲
دنیای کوچک منتقدین ایتا-2.pdf
830.4K
از نمایش ترومن تا سکوی ترومن!
تاملی در دنیای پوشالی مخالفان ایتا
در عصر گالیله زمین مرکزی در اذهان قاطبه جامعه حاکم بود و هرکسی خلاف آن میگفت تکفیرش میکردند و محاکمه گالیله نشان دهنده اوج تسلط ایده زمین مرکزی در اذهان مردمان وقت بود.
افسانه، افسانه است چه افسانۀ زمین مرکزی عصر گالیله باشد چه افسانۀ آزاد و دموکراتیک انگاریِ فضای مجازی و اینترنت توسط خودعاقل پنداران وطنیِ ایرانِ قرن پانزدهم... نتیجه این افسانه ها هم تقریبا یکسان است. افسانه اول به محاکمه و حکم اعدام گالیله منجر می شود و دومی به ایزوله شماریِ سکوهای داخلی و بین المللی انگاریِ سکوهای خارجی... اولی را کلیسای عصر تاریکی رقم می¬زند و دومی را برخی جریان ها و رسانه های اصولگرا و انقلابیِ همنوا با جریان استعمار مجازی... جالب اینکه هردو هم خاستگاه دینی دارند!
این جماعت اصولگرای خودعاقل تر پندار، چنان از ایزوله شدن مردمان در سکوهای داخلی و مثلا در ایتا و ویراستی حرف میزنند که گویا ملل دنیا، همانطور که می¬ زیند در این سکوهایِ به اصطلاح بین المللی هم بازنمایی شده اند و هر ملتی هرآنگونه که اراده کرده در این فضاها هم زیست می کند و با چنان حرارت و اطمینانی عبارت " پیام¬رسانهای بین المللی" را تکرار می¬کنند که گویا ملت های عالم در تفاهمی مشترک به تعریف قواعد و مقررات سکوها اقدام کرده اند و نهادی متشکل از تک تک ملل عالم بر پشت میز تنظیم گری سکوها نشسته است... ادامه
متن کامل در لینک:
https://a-najafpour.ir/galile/
📲@rasanebadr📲
🔹برنامه ۳۶۰ شبکه افق، یکی از برنامههای موفق سیما است که با بیانی جذاب به تشریح ابعاد گوناگون رسانه میپردازد و سعی در ارتقای #سواد_رسانهای مخاطبان دارد
🔹تهیهکنندگی این برنامه را آقای مجید غفاری و کارگردانی آن را آقای محمدرضا اسدخان برعهده دارد
🔹موضوعات بهروز مطرح شده در قسمتهای مختلف این برنامه میتواند برای دانشجویانی که در حال انتخاب موضوع رسانهای برای پایاننامه خود هستند نیز بسیار مفید باشد
🔹کانال در ایتا:
https://eitaa.com/tvshow_360
🔹صفحه در سایت شبکه افق:
https://ofoghtv.ir/program/376873
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑مردان سیاه پوش ، مشت نمونه خروار...
🔺کمپانی های هالیوودی وقتی قصد می کنند تمام ماوراء طبیعه را منوط به وجود موجودات فرازمینی کند _ که از ظواهر امر اینطور بر می آید که منظور بیشتر #اجنه هستند _ نمی تواند از وجه احتمالی شرارت بار آنها گذر کند و یکسره آنها را پاک و معصوم به نمایش بگذارد، لذا در فضای مفرح و اکشن که بسیار جذاب می نماید به سراغ نمایش این موضوع می رود.
تاکنون چهار فیلم از سری فیلم های مردان سیاه پوش در سال ۱۹۹۷, ۲۰۰۲, ۲۰۱۲, ۲۰۱۹ ساخته شده، که به خوبی از اجرای این مهم بر می آید.
#جنگ_شناختی #سینما #نقد_فیلم #توحید_هالیوودی
📲@rasanebadr📲