eitaa logo
راصد امت
1.1هزار دنبال‌کننده
150 عکس
326 ویدیو
19 فایل
درنگی در جریان‌شناسی معاصر جهان اسلام یادداشت‌های احمد ربیعی‌فر پژوهش‌گر عرصه جریان‌شناسی جهان اسلام @rased110 : در ایتا و تلگرام ادمین: @Ahmadrabiei
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام صهیونی جدید (فارسی)2.pdf
1.16M
🔴♨️📘 ترجمه فارسی کتابچه مهم «اسلام صهیونی جدید» 🔻 اثر «مصطفی حامد» از نظریه‌پردازان و سران نسل اول القاعده و عضو طیف قطبی این سازمان. (مخالف با طیف تکفیری) 📘 نسخه فارسی 💠 نسخه اصلی (عربی) در پست قبلی کانال «راصد امت» ارائه شده است. ⚠️🔴 کلیک کنید: توضیحاتی در مورد کتابچه 🔎 @rased110
🔴♨️ ضرورت قیام در برابر قانون‌گذاران غیرالهی (1) ❓ اگر کسی (چه عضو القاعده یا داعش باشد یا یک فرد انقلابی در مصر یا ایران) بگوید که «کنارگذاشتن دین خدا و حاکم ساختن قوانین بشری، کفر است» ، شما در پاسخ او چه خواهید گفت؟ ❓آیا او را تحت تأثیر اندیشه جریان‌های تکفیری می‌دانید؟ اگر اینگونه است، بدانید که تعریف شما از اندیشه تکفیری‌ و تروریستی، تعریفی متناسب و همسو با تعاریف جریان سکولار و لائیک است. 🔴 حتماً یکبار دیگر مبحث توحید اسلامی را مرور کنید، البته این بار نه از روی کتاب‌های کلامی و فلسفی، بلکه مبتنی بر آیات قرآن کریم. 🔎 @rased110
🔴♨️ ضرورت قیام در برابر قانون‌گذاران غیرالهی (2) ❇️ (امام خمینی رحمه‌الله و سید قطب) 🔻 وقتی سخن از اندیشه جریان‌های موسوم به تروریسم تکفیری می‌آید و یا به‌طور مثال، بعضی‌‌ افراد می‌خواهند سیدقطب را نظریه‌پرداز این جریان‌ها توصیف کنند، سخن از ضرورت قیام در برابر «حکم بغیر ما أنزل الله» به میان می‌آید؛ یعنی سید قطب را به دلیل مطرح کردن جهاد در برابر نظام‌هایی که برخلاف نظام توحیدی، قانون‌گذاری‌شان مبتنی بر دین نیست، سلسله‌جنبان این گروه‌ها می‌دانند. 🔻 عمدتاً معروف است که می‌گویند: سید قطب، قائل به توحید قصوری بود (یعنی اطاعت از صاحبان قصرها و حاکمان غیرالهی را نفی توحید می‌دانست) و همین امر او و پیروانش را به رادیکالیسم و.... سوق داد. 🔴 هرچند سید قطب در اغلب آثارش بر ضرورت حاکمیت اسلامی و کنارزدن قوانین بشری تأکید داشت و جامعه تحت سیطره قوانین کفری (غیراسلامی) را جامعه جاهلی می‌نامید. اما این فقط اندیشه او نبود، بلکه او این عقیده را از آیات قرآن کریم دریافته بود، مانند سایر رهبران اسلامی. 👇 جملات زیر، سخنان حکیمانه و قرآنی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) است که در 17 دیماه 57، در نوفل لوشاتو و در مصاحبه با روزنامه تایمز بیان فرموده است: ✳️ ما‏‎ ‎‏معتقدیم که خالق و آفرینندۀ جهان و همۀ عوالم وجود و انسان تنها ذات مقدس خدای‏‎ ‎‏تعالی است که از همۀ حقایق مطلع است و قادر بر همه چیز است و مالک همه چیز. این‏‎ ‎‏اصل به ما می آموزد که انسان تنها در برابر ذات اقدس حق باید تسلیم باشد و از هیچ‏‎ ‎‏انسانی نباید اطاعت کند مگر اینکه اطاعت او اطاعت خدا باشد؛ و بنابراین هیچ انسانی‏‎ ‎‏هم حق ندارد انسانهای دیگر را به تسلیم در برابر خود مجبور کند. و ما از این اصل‏‎ ‎‏اعتقادی، اصل آزادی بشر را می آموزیم که هیچ فردی حق ندارد انسانی و یا جامعه و‏‎ ‎‏ملتی را از آزادی محروم کند، برای او قانون وضع کند، رفتار و روابط او را بنا به درک و‏‎ ‎‏شناخت خود که بسیار ناقص است و یا بنا به خواسته ها و امیال خود تنظیم نماید. و از این‏ ‏اصل ما نیز معتقدیم که قانونگذاری برای بشر تنها در اختیار خدای تعالی است، همچنان‏‎ ‎‏که قوانین هستی و خلقت را نیز خداوند مقرر فرموده است. و سعادت و کمال انسان و‏‎ ‎‏جوامع تنها در گرو اطاعت از قوانین الهی است که توسط انبیا به بشر ابلاغ شده است و‏‎ ‎‏انحطاط و سقوط بشر به علت سلب آزادی او و تسلیم در برابر سایر انسانهاست و بنابراین‏‎ ‎‏بنا، انسان باید علیه این بندها و زنجیرهای اسارت و در برابر دیگران که به اسارت دعوت‏‎ ‎‏می کنند قیام کند و خود و جامعۀ خود را آزاد سازد تا همگی تسلیم و بندۀ خدا باشند. و از‏‎ ‎‏این جهت است که مبارزات اجتماعی ما علیه قدرتهای استبدادی و استعماری آغاز‏‎ ‎‏می شود و نیز از همین اصل اعتقادی توحید، ما الهام می گیریم که همۀ انسانها در پیشگاه‏‎ ‎‏خداوند یکسانند. (صحیفه امام،‌ج5) 🔴 قیام در برابر قانون‌های غیرالهی و حاکمیت‌های غیراسلامی، یک حقیقت قرآنی و سیره تمامی انبیای الهی است. بنابراین، اگر کسی گفت که «کنار گذاشتن احکام الهی و رجوع به قوانین غیرالهی (تحکم الی الطاغوت) کفر است»، یک حقیقت قرآنی و عقیده اسلامی را بیان کرده است. شخص خاصی را تکفیر نکرده است، بلکه دایره کفر را طبق نص صریح آیات قرآن کریم، مشخص کرده است. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴💠 حساس بودن روی نظام‌های سیاسی، ویژگی رویکرد بیداری اسلامی و جنبش‌های اسلامی است. 🔻 کسانی که اسلام را بدون حاکمیت سیاسی در نظر می‌گیرند، نگاه اسلامی ندارند، بلکه نگاه سکولار و غیراسلامی دارند که همان نگاه شرکی است. یعنی غیرخدا را در حاکمیت، شریک او می‌سازند. ❇️ اما رهبران اسلامی با رویکرد بیداری اسلامی همواره بر این نکته تأکید داشته‌اند که باید برای برپایی حکومت اسلامی، قیام کرد. از سید قطب و مودودی و حسن البنا و سید جمال و .... تا امام خمینی (رحمه الله). ♦️ امام عزیز ما در نوفل لوشاتو و در مصاحبه با نشریه تایمر فرموده است: مفهوم مذهب و رهبر مذهبى در فرهنگ اسلامى بسيار تفاوت دارد از مفهوم آن در فرهنگ شما كه مذهب صرفاً يك رابطه شخصى و معنوى است بين انسان و خدا. و از اين رو مذهب اسلام از هنگام ظهورش متعرض نظامهاى حاكم در جامعه بوده و خود داراى سيستم و نظام خاص اجتماعى و اقتصادى و فرهنگى بوده است كه براى تمامى ابعاد و شئون زندگى فردى و اجتماعى قوانين خاصى وضع كرده است و جز آن را براى سعادت جامعه نمى‏پذيرد. مذهب اسلام همزمان با اينكه به انسان مى‏گويد كه خدا را عبادت كن و چگونه عبادت كن؛ به او مى‏گويد چگونه زندگى كن و روابط خود را با ساير انسانها بايد چگونه تنظيم كنى، و حتى جامعه اسلامى با ساير جوامع بايد چگونه روابطى را برقرار نمايد. هيچ حركت و عملى از فرد و يا جامعه نيست مگر اينكه مذهب اسلام براى آن حكمى مقرر داشته است. بنابراين طبيعى است كه مفهوم رهبر دينى و مذهبى بودن، رهبرى علماى مذهبى است در همه شئون جامعه، چون اسلام هدايت جامعه را در همه شئون و ابعاد آن به عهده گرفته است. (صحیفه امام، ج5، ص389) ✍️ پ.ن: 1️⃣ اگر کسی حکومت‌های مادی‌گرا و سکولار را حکومت کفری توصیف کرد، او را به این دلیل، تکفیری ندانیم؛ چرا که کفری دانستن چنین حکومت‌هایی نص صریح آیات قرآن است. 2️⃣ اگر یک جریان تکفیری مانند داعش شعار حکومت اسلامی و کفری بودن حکومت‌های سکولاری را سر داد و در کنارش مسلمانان را مبتنی بر مبنای غیردینی تکفیر کرد، به معنای باطل بودن آیات قرآن و اسلامی بودن حکومت‌های سکولار نیست. بلکه «کلمةُ حقٍ یُرادُ بِها الباطِل» 🔎 @rased110
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 مقابله با جاهلیت، یکی از شعارهای جریان بیداری اسلامی 🔻 رهبران جریان بیداری اسلامی همواره پذیرش حاکمیت طاغوت و سبک زندگی غیراسلامی و دل‌بستن به آن را با عنوان جاهلیت توصیف کرده‌اند. 👆 سخنان حکیمانه و بسیار مهم رهبر انقلاب (مدظله) در بیان روش مقابله با جاهلیت. 🔎 @rased110
🔴♨️ هنوز نمی‌دانیم با خودمان چند چندیم 🔻 یادم هست چند سال پیش نزد یکی از اساتید گرامی رفته بودم که مؤسسه مطالعاتی هم داشتند و در مؤسسه ایشان مهمان ایشان بودم. بحث در مورد سید قطب درگرفت. مضمون آن بحث را اینجا در قالب ارائه می‌کنم. 🧔🏻گفتم: چرا سید قطب رو نظریه‌پرداز جریان‌های تکفیری معرفی می‌کنید؟ 👳🏻‍♂️گفت: سید قطب جوامع اسلامی رو جوامع کفری می‌دونست. 🧔🏻گفتم: دلیلش چی بود؟ 👳🏻‍♂️گفت: سید قطب عقیده‌اش این بود که این جوامع، چون قوانین جامعه رو مبتنی بر قرآن و اسلام، تدوین نمی‌کنند، پس حاکمیت الهی رو نفی کرده‌اند و جوامعشون کُفریه، نه اسلامی. 🧔🏻گفتم: یعنی شما جامعه‌ای را که قوانینش غیراسلامی باشد، جامعه اسلامی می‌دانید؟! 👳🏻‍♂️گفت: بله، مردم مسلمان در یک جامعه‌ای زندگی می‌کنند. اما قوانین جامعه طبق مبانی مختلفی توی پارلمان، به تصویب می‌رسه و دین رو توی این امور دخالت نمیدن. 🧔🏻گفتم: شما جامعه‌ای که شراب رو قانوناً حلال قرار بده، خرید و فروش مسکرات و مصرفش در هتل‌ها و تفریح‌گاه‌ها رو حلال بدونه(قانوناً مجار بدونه)، بی‌حجابی را مجاز (حلال) بدونه و معتقد باشه که نباید احکام اسلامی رو در امور اجتماعی، نافذ قرار داد، اسلامی می‌دونید؟! 👳🏻‍♂️(کمی به فکر فرو رفت و گفت: نوع حکومتش که اسلامی نیست. اما... 🧔🏻گفتم: همینجا صبر کنید. شما اگر برید توی یه هتلی که جلوی وروی هتل روی تابلو نوشته باشه: (هتل اسلامی) اگه فقط جهت قبله رو مشخص کرده باشه و نمازخونه داشته باشه، اما زنا و شرب خمر و خوراک خوک و ... توی اونجا به صورت رسمی صورت بگیره، باز هم قبول دارید عنوان هتل اسلامی براش صادقه؟ یا اعتراض می‌کنید و میگید «این چه جور هتل اسلامی هست؟!» 👳🏻‍♂️ گفت: بله اون هتل اسلامی نیست. 🧔🏻گفتم: پس اون جامعه‌ای که تن به قانون غیرالهی بده، اسلامی نیست، هرچند مردمش از لحاظ حقوقی مسلمون باشن. 👳🏻‍♂️گفت: اگه جامعه‌ای شرع رو از سیاست جدا کنه، به این معنا نیست که شرع رو قبول نداره. بلکه میگه شریعت و دین در حیطه خودش محترمه و اصلاً قبول داریم که شراب، شرعاً حرامه. اما قانون جامعه مبتنی بر امر دیگه‌ای هست. 🧔🏻 گفتم: پس مشکل اینجاست که معنای شرع رو مشخص نکردیم. خیال کردیم شرع یعنی احکام دینی فردی که اگه خواستی می‌تونی توی حیطه سیاست و اجتماع، بذاریش کنار. 👳🏻‍♂️ گفت: شما شریعت رو چه می‌دونید؟ 🧔🏻گفتم: شریعت یعنی قانون، همون قانونی که طبق نص صریح قرآن کریم، جامعه اسلامی با عمل به اون قانون، مصداقیت پیدا می‌کنه و بدون اون قانون، اصلاً خبری از جامعه اسلامی نیست. شریعت یعنی قانونی برای مسلمون بودن فرد و اسلامی شدن جامعه. سید قطب هم حرفش همینه. اگه این اندیشه، تکفیری باشه، باید برای نبرد با تکفیری‌ها باید اول برید آیات قرآن رو العیاذ بالله، تغییر بدید. ✳️ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِىٍّ وَ لايُشْرِكُ فى حُكْمِهِ اَحَداً (کهف: آیه 26) ✳️ و مَا اخْتَلَفْتُمْ فيهِ مِنْ شَيئ فَحُكْمُهُ اِلَى اللهِ (شورى، آيه 10) ✳️ و مَنْ لَمْ‌يَحْكُمْ بِما اَنْزَلَ اللهُ فَاُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ ... فَاُولئِكَ هُمُ الظّالِمُونَ ... فَاُولئِكَ الفاسِقُونَ (مائده، آيات 44، 45 و 47) ✳️ و اَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِما اَنْزَلَ اللهُ وَ لاتَتَّبِعْ اَهْوائَهُمْ وَ احْذَرْهُمْ اَنْ‌يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ ما اَنْزَلَ اللهُ اِلَيْكَ (مائده: آیه 49) ✳️ افَحُكْمَ الجاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَ مَنْ اَحْسَنُ مِنَ اللهِ حُكْماً لِقَوْم يُوْقِنُونَ (مائده: آيه 50) 🔎 @rased110
🔴🖼 حملات اسرائیل به سوریه تا کنون به چهل مرتبه رسیده که آمار اهداف و تلفات آن در تصویر فوق ارائه شده است. 🔎 @rased110
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 سخنان جالب توجه یک فعال فضای مجازی اهل‌تسنن در رابطه با نقش شیعه در طوفان الاقصی ♨️ اهمیت امثال این ویدئو را کسی می‌فهمد که از تأثیر بحران سوریه و پروپاگاندای شیعه‌هراسی در جهان اسلام، آگاهی کامل داشته باشد. 🔻امثال این ویدئو و تحلیل آن در پست‌های بعدی کانال راصد امت ارائه خواهد شد ان‌شاء الله. 🔎 @rased110
🔴✍️شفافیت طوفان الأقصی پس از فضای غبارآلود بحران سوریه 🔻 بحران سوریه، دو دوزه‌ای بود که رهبران محور مقاومت در برابر آن یا باید آبروی محور مقاومت را آماج تبلیغات شوم ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و دروغ جنگ شیعه و سنی قرار می‌دادند و یا باید کوتاه می‌آمدند و یکی از مهم‌ترین خطوط پشتیبانی و خاکریزهای خط مقدم خود را تقدیم محور صهیونیسم بین‌المللی می‌کردند. ❇️ البته محور مقاومت ایستادگی کرد و حتی از آبرو و مقبولیت خود مایه گذاشت؛ چون می‌دانست با فروریختن سوریه، دیر یا زود، سایر خاکریزهای محور مقاومت نیز به آماج حملات بیشتری خواهند شد که شکست و ضعف آنها و تقویت اسرائیل را درپی خواهد داشت. 🔺 اما این ایستادگی، هزینه‌های بسیاری داشت که یکی از آنها قرار گرفتن محور مقاومت در میدانی بود که به‌راحتی در تیررس پروپاگاندای تخریبی عبری _ عربی قرار می‌گرفت. 👈 قاتل مردم سوریه 👈 قاتل کودکان سوریه 👈 شریک بشار مجرم 👈 خائن به امت 👈 دشمن اصلی اهل‌سنت و اوصاف و برچسب‌های بسیاری که همگی همچون موشک‌های جنگ نرم به سمت محور مقاومت به رهبری ایران، شلیک شد. 🔸 تعارف نداریم، ما در این عرصه بسیار ضعیفیم و به‌شدت آسیب دیدیم. (باید در جای خودش به طور مفصل از ابعاد مختلف این ضعف بزرگ در عرصه جنگ نرم، سخن گفت. از جاهایی که می‌توانستیم کاری کنیم، اما فقط نشستیم و تماشا کردیم. شاید حتی تماشا هم نکردیم؛ مثل همین روزها) 🔴 اما با آغاز طوفان الأقصی و شکل‌گرفتن نبرد مستقیم میان مسلمانان و یهودیان صهیونیست و قتل‌عام وحشیانه مسلمانان غزه، ملت‌های مسلمان دیدند همان محوری که آن را قاتل اهل‌سنت می‌دانستند، به تنها حامی اهل‌سنت غزه در برابر صهیونیست‌ها تبدیل شده است! در عین حال، گروه‌ها و قدرت‌هایی که تا دیروز در رسانه‌های‌شان این محور مقاومت را جبهه ضد اهل‌سنت معرفی می‌کردند، خود در جبهه صهیونیست‌ها قرار گرفته و به آرمان فلسطین خیانت کردند. ♨️ بعضی با دیدن طوفان حقایق امروز، غبار دروغ‌های دیروز را از ذهن خویش زدودند و بسیاری هنوز زیر آوار دروغ‌های دیروز خفته‌اند. متأسفانه باید اعتراف کرد که حتی در این فضای آماده نیز، تقریباً هیچ فعالیت رسانه‌ای قابل توجهی در فضای جهان عرب و اهل‌تسنن نداشته‌ایم. (به جز برخی فعالیت‌های محدود و بسیار جزئی) 👇 در پست بعدی نیز ویدئوی یکی دیگر از اهل‌تسنن را که اهل فلسطین هم هست ارائه می‌کنم که در آن به زبانی خودمانی از محور مقاومت، معذرت‌خواهی کرده و از محور حکام عربی هم‌پیمان غرب، اظهار برائت می‌کند. (این ویدئو هم نکات جالبی دارد) 🔎 @rased110
راصد امت
🔴✍️شفافیت طوفان الأقصی پس از فضای غبارآلود بحران سوریه 🔻 بحران سوریه، دو دوزه‌ای بود که رهبران محو
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 معذرت‌خواهی از محور مقاومت 🔻 یکی از شهروندان اردنی که تا پیش از طوفان الاقصی تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های ضد محور مقاومت، فریب عملیات شیعه‌هراسی را خورده بوده، امروز و پس از دیدن حقایق در طوفان الاقصی از محور مقاومت اسلامی، معذرت‌خواهی می‌کند. با همان روحیه صاف و ساده 👈 ویدئوی قبلی از این موضوع 🔎 @rased110
🔴🎞 نسل جدید جریان بیداری اسلامی که غرب را توان مقابله با آن نیست. 🔎 @rased110