eitaa logo
رسم وفا
4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
329 ویدیو
3 فایل
ترویج معارف عمیق اسلام ناب با نگاهی معنوی و عرفانی (مکتب تربیتی #علامه_طباطبایی و #آیت‌الله_پهلوانی) ✨فروش آثار: https://rasmevafa.ir 👤راه ارتباطی: @adminrasmevafa 📞09914238518
مشاهده در ایتا
دانلود
رسم وفا
مطلبی به‌ صورت غیردقیق در فضای مجازی از #آیت_الله_سعادت_پرور نقل شده که ایشان فرموده‌اند در جوانی
باسلام با توجه به برخی شبهات درباره این صوت به اطلاع عزیزان می‌رساند این پرسش و متعاقب آن پاسخ استاد، ناظر به برخی مکان‌ها در فضای مجازیست که این جمله به تنهایی و بدون توضیحات و حتی بدون ناقل ذکر شده است‌. اینکه نقل این مطلب از برخی اساتید همراه با توضیحات کامل آن در محل‌های دیگری صورت گرفته باشد امری بدیهی است که اساسا مدنظر پرسشگر و پاسخ‌دهنده نبوده است. والله المستعان
ارزش مناجات.mp3
2.07M
برترین نوع و ارتباط با خدا است. مناجات یک گفتگوی دو طرفه بین خدا و بنده است. گفتاری از 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
اصلاً همین که آدم خیال کند که کارش درست شده و خودش را کامل ببیند، بزرگ‌ترین عیب را دارد؛ در واقع عیوب نفس، شمردنی و تمام شدنی نیست. بنابراین وقتی انسان مواظب خودش بود، اصلاً وقت اینکه بخواهد به دیگران بپردازد را پیدا نمی‌کند، بلکه درصدد اصلاح خودش برمی‌آید. ✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷السلام‌علیکِ‌یا‌فاطمة‌المعصومة سلام‌الله‌علیها، صاحب و مقام است. گفتاری از 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
🔸قابل توجه علاقمندان به کتب و و سایر کتب اخلاقی، عرفانی و معنوی... 🔹به اطلاع می‌رساند سایت فروش اینترنتی که به همت و تلاش برخی دوستان تشکیل شده است، کتاب‌های فوق و برخی کتب دیگر را با تخفیف مناسب عرضه می‌کند. برای تهیه کتاب‌ها می‌توانید به آدرس www.rasmevafa.ir مراجعه فرمایید. 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
در دعواهای خانوادگی وقتی مردها حرف می‌زنند، طوری حرف می‌زنند که گویی همه مشکلات از طرف زنان است. زن‌ها هم طوری حرف می‌زنند، گویا همه مشکلات از طرف مردان است؛ درحالی‌که هر دو مشکل دارند. گاهی مردی زنی بداخلاق دارد که مقداری زیاده‌خواه است. مرد تحمّل ندارد و او را کتک می‌زند. این مصیبت برای او تبدیل به عقاب و عذاب شده است. اما اگر کرد، همین تحمل عامل او خواهد شد. ✍برگرفته از 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
«لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفساً إِلّا وُسعَها» باید تا سرحد وُسع خود تلاش کنیم؛ تا جانمان در آيد. به بیان دیگر اگر يک ذرّه از وسعمان کمتر تلاش کنیم، مکلّف هستيم. يعنی باید تا سر حد جانمان کار کنيم و پس از آن را به خدا بسپاریم. مسير و را در آرامش مي‌توان پیمود، نه در اضطراب‌ها و درگيري‌ها. چون در این مسیر انسان قرار است به اطمينان قلب برسد. ✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
گفته‌اند در اصرار و الحاح کنید. چون اگر چیزی هم به شما ندهند، همین که ایستاده‌اید و اصرار می‌کنید و خودتان را اظهار می‌کنید، این خودش موضوعیت دارد. این موضوعیت فراموش شده است. شما مجلس دعا، دعای توسل، دعای سمات و عرفه برپا می‌کنید، اگر بعد از دعا هیچ نخواهند، مردم معترضانه می‌گویند: «آقا دو کلمه دعا نکرد!» درحالی‌که این جلسه از اول تا آخرش، دعا و بود. حتی اگر بعد از دعا، نزدیکی به بهشت و دوری از جهنم و حوری نخواهی، خود «یاالله» گفتن موضوعیت دارد. باید انسان اهل الحاح در دعا باشد، حتی اگر ظاهراً چیزی نخواهد. ✍برگرفته از 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
ثمرات و خدای متعال را الگوی جامعه انسانی معرفی کرده است. ایشان به سبب عفتش یکی از شد و وقتی در محراب حاضر می‌شد، خداوند رزقی برای او می‌فرستاد. هرگاه زکریا با او مواجه می‌شد، سفره‌هایی پر از غذاها و میوه‌های بهشتی نزد او می‌دید. وقتی از ایشان سؤال می‌کرد که این‌ها از کجا آمده؟ می‌فرمود: از ناحیه خداست. این‌ها ایشان بود. «كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِنْدَهَا رِزْقًا ۖ قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّىٰ لَكِ هَٰذَا ۖ قَالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ۖ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ » (آل عمران، 37) ✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
امام علیه‌السلام می‌فرماید: اگر کسی را در چشمش حقیر کرد، در مسیر قرار می گیرد و امید است به جایی که باید برسد، برسد. سپس فرمودند: «فَهَذَا اَوَّلُ دَرَجَه التُّقَی»؛ این اولین پله است. اولین پله، مهم است و نباید خوار و کم ارزش به نظر آید. اگر روی پله اول پا نگذاریم، نمی توانیم روی پله دوم پا بگذاریم. کتاب اول بسیار مهم است. کسانی که دکترا و پسادکترا و فوق تخصص دارند، مدیون کتاب کلاس اول هستند. همگی مدیون الفبا هستند. اگر الف را نمی آموختند، ب و دیگر حروف را هم نمی توانستند بیاموزند. ✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
«مَنْ زَهِدَ فِی الدُّنْيَا أَثْبَتَ اللَّهُ الْحِكْمَةَ فِی قَلْبِهِ وَ أَنْطَقَ بِهَا لِسَانَهُ» گاه فردی سواد ندارد، اما حرف‌های زیبا و محکمی می‌زند که از دهان درس‌خوانده‌ها شنیده نمی‌شود؛ زیرا زاهد است و دنیایی ندارد. وقتی تعلقات پَست رفت، متعالیه به جای آن می‌آید. واقعی انسان را می‌کند. ✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
برای است. عمل نیز بايد باشد. یعنی در مرحله‌ قبل باید عمل شود تا به مرحله‌ بعد برسیم. انسان وقتی می‌خواهد از يک نردبان صد پلّه‌ای بالا رود، ابتدا بايد پايش را روي پلّه‌ اول، بعد روی پله‌ دوم بگذارد و به همین ترتیب تا پله‌ صدم برسد. علم را برای عمل قرار داده‌اند و اگر به آن عمل نشود، لغو است. ✍برگرفته از کتاب پ.ن: جناب در دورانی که حضور نظامی در خیابان‌های لبنان را وظیفه خود دانست و علم به وظیفه را با عمل خود تکمیل کرد. 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این عالم است و اینجا است. ظاهری زندگی کردن آدم را برای عالم باطن تربیت و آماده نمی‌کند. باید باطنی زندگی کرد. از این جهت باید بعضی از امور قیامت را بفهمیم و بعضی از باطن‌ها را بشناسیم تا زندگی باطنی و قیامتی داشته باشیم. ✍ برگرفته از جلسات شرح شرح کلیپ: فرزند و یادگاری پدرش 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
هیچ خیری ندارد! «العامل بلا علم کالسائر فی غیر طریق» کسی که بدون عمل می‌کند مثل کسی است که در راهی غیر از مسیر حرکت می‌کند. این شخص هرقدر هم که کند، هرچه با سرعت بیشتری حرکت کند، هرچه نماز بخواند، روزه بگیرد، سرعت سیرش برای او حاصل و ثمری جز دوری از مقصد ندارد. مثل کسی که از اتوبان خارج شده و در مسیری افتاده که با راه اصلی زاویه دارد، هرچه سرعتش بیشتر باشد، دوری‌اش از مقصد بیشتر می‌شود. ✍برگرفته از کتاب (شرح سرالاسراء) 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
از اسباب ذکر، است. اگر سالک با استاد ملازم باشد، استاد مسیر پیش رو را برایش هموار می‌کند. ملازم با استاد بودن صرفا به معنای آشنا بودن با یک استاد، دستور گرفتن و یا ملازمت جسمانی نیست؛ معنای اصلی ملازمت، است؛ یعنی اینکه نه از او جلو بیفتد و نه عقب؛ بلکه همراهش باشد و ببیند او چه می‌گوید و چگونه عمل می‌کند. این اصل اساسی هم ذکر است، هم حرکت است و هم راه است. ✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
اینکه در محضر دیگران نمی‌کنیم ولی در گناه می‌کنیم، به این علت است که ما دیگران را از خداوند بالاتر می‌بینیم. درست است که به علت خجالت است، ولی در آخر به اینجا منتهی می‌شود که همه را از خداوند برتر می‌دانیم. همه را ناظر می‌بینیم. یعنی برای خداوند، فوق قائلیم. همه را حاضر می‌بینیم اما خدا را نه! همه را قادر می‌بینیم ولی خدا را نه! ✍برگرفته از 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
همه امور عالم در دست خداوند تبارک‌ و تعالی است و کاره‌ای نیست. اگر گفتیم: «إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطانٌ»؛ شیطان بر ما سلطنت و سیطره‌ای ندارد و حساب نفس خود را کردیم، آن‌وقت اغواگری‌ها، تزئینات، تسویلات و صحنه‌سازی‌های شیطان هیچ اثری ندارد. صحیح به خداوند تبارک‌ و تعالی شیطان را خلع سلاح می‌کند. ✍برگرفته از کتاب در (در دست چاپ) 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
«ارزش و برتری واجبات» انسان با تمسک به به‌جایی می‌رسد که با تمسک به به آنجا نمی‌رسد؛ زیرا انجام واجبات به گواهی حضرت حق در راه کسب کمالات، برای انسان ضروری هستند؛ اما مستحبات گرچه مفیدند، لکن ضرر نبودنشان کمتر از نبود واجبات است. ✍️برگرفته از کتاب در 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
و ✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
«ارزش و برتری واجبات» کسی که به‌خاطر و خواست او از خودش کلاً سلب می‌کند بهتر و والاتر است یا کسی که در کنار اختیار محبوب، اختیاری هم برای خودش نگه داشته است؟ کدام ناب‌تر است؟ برای این است که فرمود با تمسک به فرائض مرتبه‌ای از قرب حاصل می‌شود که با چیز دیگری حاصل نمی‌شود. چون در تمسک به سلب اختیار کلی است، برخلاف مستحبات که بخشی از اختیار که همان اجازه ترک است برای بنده باقی می‌ماند و سلب اختیار کلی بالاتر از سلب اختیار جزئی است. ✍برگرفته از کتاب در 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
✍برگرفته از کتاب 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
چگونگی استفاده از استاد.mp3
4.65M
چطور می‌توانیم از اساتید اخلاق استفاده کنیم؟ میزان تشخیص صلاحیت استاد چیست؟ 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa
عفو و بخشش امام سجاد.mp3
924.3K
«وَالکاظمینَ الغیظَ وَالعافینَ عَنِ النّاسِ وَاللّهُ یُحبُّ المُحسنینَ» امام سجاد علیه السلام 💐💐💐💐💐💐 @rasmevafa