eitaa logo
روزنوشت های د.رسول محمدزاده
2.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3هزار ویدیو
95 فایل
سخنرانی ها، نوشته ها و گزیده های د.رسول محمدزاده (موسس مدارس قرآنی آیات) تماس با بنده: @rasoul6236
مشاهده در ایتا
دانلود
حالمان بد شده بود از تِمِ تعطیلی ها زلزله، دود، نفس، مرگ، عزا ، خاک، هوا تو ببار ای سبب کِیف دبستانی ها تا که تعطیل شود دکّه ی اخبار عزا شاعر:
این فتنه که در مملکت حضرت شیر است محصول سگ زرد و شغال و خر سیر است این موش کثیفی که به گاو آمده هر شب اصلاح نژادی است که از روبه پیر است این منطقه روی خوشی و خیر نبیند تا اجنبی اینجا بود و مُلک اسیر است در پهنه ی تاریخ خوش و خیر نبوده است آن قوم که از بهر خوشی سطله پذیر است بنزین و حقوق بشر و غیر بهانه است دعوا سر نفت است که بدجور ذخیره است این مَملکت و مُلک مگر مِلک مُلوک است؟ مَملوکه ی ملّاک و وکیلان و وزیر است؟ این پست و بلندی که شد از دین خدا نیست از دین وزیر است اگر مُلک به زیر است گرگان و سگان زوزه کشان دور و بر ما این زوزه برای من و تو صوت حمیر است ۲۸ آبان۹۸
این زمین مال من و توست ، وطن مادر ماست آب و خاک و ثمر و خار و خَسش جوهر ماست ای برادر ز چه رو قصد برادر کردی؟ زخم شمشیر و زبانت همه بر پیکر ماست زخم شمشیر چنان نیست که طاقت ببرد از خودی خوردنمان لطمه ی مرگ آور ماست گر چه سیلی برادر به برادر تلخ است آنچه زهر است غریبه است که آن ور تر ماست زر و زور و بَر و بار و ثمرش سهم تو باد خاک و خار و خس و خاشاک وطن از بر ماست رنگ و رو ، صورت و مو، سیرت و دینش به کنار هر که از کوچه ما می گذرد خواهر ماست مرگ بر ما اگر از ما نفسی چاق شود در دل معرکه و معرکه ها بستر ماست گر بسوزیم در این معرکه ، نو برخیزیم اشک دشمن همه از خیزش خاکستر ماست اجنبی در وسط خانه ما آمده است او به فکر علف و کاه خر و استر ماست؟! گرگ گرگ است و لو بع بع و ماما بکند گول عرعر نخوریم و پدرش هم خر ماست این چه عقدی است که در کار تو و دشمن ماست؟ او خودش شاکی و خود شاهد و خود داور ماست لب به لب، دل شدگان بر لبِ لبهای فرنگ ؟ دل، برِ دلبرتان مانده و گویید سر و دل بر ماست؟ مرگ بر مرگ اگر مرگ به بستر باشد مرگ با عزت و غیرت همه ی باور ماست خانه و کوچه و کار و گذر و مسجد و کوی جاده و‌ معبر و میدان همگی سنگر ماست ۳ آذر ۹۸ کانال در پیام رسان ایتا: @rasooll_ir
وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْناً عَلى‏ وَهْنٍ وَ فِصالُهُ في‏ عامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لي‏ وَ لِوالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصيرُ مادر به مهر دارد یک بار دیگری را شاید که خواهری را شاید برادری را او لحظه لحظه بارش سنگین تر و وزین تر خسته، شکسته اما زیبا و دلنشین تر نه ماه بار سنگین نه ماه خواب بی خواب نه ماه درد و دارو نه ماه سخت بی تاب یک روز سخت اما با درد و آه و زاری گاهی به داد و فریاد گاهی به بی قراری او طفل کوچکش را می آورد به دنیا ناچیز و ناتوان است نوزاد ناز و زیبا شیرش دهد دمادم نازش کند همیشه دائم به دست مادر پستانک است و شیشه هر لحظه زیر نوزاد بوی خرابکاری مادر به دست پوشک کودک ولی فراری اما همیشه مادر با لطف و مهربانی می شوید از برایش آن پوشک فلانی خون می شود دل او تا بچه جان بگیرد می میرد از برایش تا کودکش نمیرد گاهی تبی ز کودک خواب از سرش رباید خاری اگر به پایش جانش به لب بر آید مادر نمونه ای از پر مهری خداوند یک عکس کوچکی از غمخواری خداوند ممنون مادر هستیم بعد از خدای رحمان شکر خدا بگوییم و آنگه فدای مامان طرح درس .
سایه ات مستدام ، سرو بلند که شکر بشکنی تو با لبخند تا تو غرش کنی در این بیشه وَق وَقِ اجنبی به سیری چند نعره ات حیدری و پیل افکن خنده ات شاخه ی نبات و قند دوستان غرق رحمتت هستند دشمنان غرق نیل تو گشتند تا علم دست توست آنگاری نرسیده به خیمه گاه گزند پدری مقتدر ولی مظلوم رهبری اوفتاده لیک بلند قهرمان شگفت عصر جدید شرق و غرب از درایتت ماندند غزه ، لبنان ، یمن ، عراق عرب کابل و سوریه سپاه تو اَند حشد شعبی ، جهاد و حزب الله فاطمیون هوای تو دارند تا بولیوی ، ونزولا هم به صدای تو آشنا شده اند غرب از نبرد با تو ملول شرق از رقابتت چو سِپَند هیبتت را شباب شوخ عرب دائماً بر شیوخ طعنه زنند از کران تا کران سخن از توست این طرف ، آن طرف همه گویند: "سید و مقتداست خامنه ای" شده این جمله در رسانه تِرَند مانده اند این رسانه های کثیف خبرت را چگونه پخش کنند پرچمت بر فراز ، سید من ! تا زمانی که حضرتت برسند تقدیم به فاتح ، سید و سرورم ۲۵ آذر ۹۸ پانوشت: بداهه ی همین الان (زمان سرودن ۱۰ دقیقه) @rasooll_ir
کارگاه تربیت قرآنی دبستان آیات خلاصه جلسه ۱ https://www.aparat.com/v/YfBwE
⛔️ ✍🏻 پیام تسلیت امام خامنه ای بسم الله الرحمن الرحیم ملت عزیز ایران! سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی ، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها .مخلصانه و در .مبارزه با و .عالم، و سالها .شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست .آحادبشر بر زمین ریخت. این بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌‌فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او برجسته‌ای از تربیت‌شدگان و .امام.خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی .سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی .بین‌المللی.مقاومت است و همه‌ی دلبستگان خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند .جهادومقاومت با انگیزه‌ی ادامه خواهد یافت و .قطعی در انتظار این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه و دست یافتن به .نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد. ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۳دیماه ۱۳۹۸
تمرکز اصلی آمریکا در برقراری ارتباط با زنان جامعه عراق از دریچه فعالیت‌های مربوط به آگاه‌سازی آن‌ها نسبت به حقوقشان در جامعه است. در این میان و با توجه به نقش و اهمیتی که زنان در عرصه اجتماع و به‌ویژه کانون خانواده ایفا می‌کنند، از آن‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف برنامه‌های فرهنگی آمریکا در عراق می‌توان یاد کرد. برنامه های ایالات متحده با هدف توانمندسازی بانوان عراقی و نیز اقدامات فرهنگی- علمی آمریکا برای زنان که در قالب برنامه‌هایی چون زنان عراقی در علوم کاربردی و مهندسی اجرا شده است، در کنار کلاس های سوادآموزی که برای زنان عراقی برگزار می کنند و ضمن آموزش خواندن و نوشتن، آنها را با مفاهیمی همچون آزادی با قرائت غربی آن آشنا می کنند بخش کوچکی از تلاش های آمریکا برای اثرگذاری بر زنان عراقی است که حول محور ترویج فمینیسم طراحی و اجرا شده است.
فعالیت های فرهنگی آمریکا جهت نفوذ در عراق اشغال نظامی عراق در سال 2003 میلادی ابعاد جدید قدرت را در حوزه خاورمیانه به نمایش گذاشت. با تغییر مفهوم، ماهیت، نوع و ابزار قدرت در دنیای معاصر و اهمیت یافتن شیوه‌های جنگ نرم و نقش بسیار مهم عنصر فرهنگی در آن، به‌کارگیری و استفاده از شیوه‌ها و ابزارهای فرهنگی در عراق توسط ایالات‌متحده در دستور کار قرار گرفت. با امضای توافقنامه استراتژیک میان بغداد و واشنگتن در سال 2008 میلادی، فعالیت ها و اقدامات آمریکا در صحنه این کشور صورتی رسمی و قانونی به خود می گیرد که شروع فصل جدیدی در روابط رسمی بین دو کشور و آغاز مرحله ای نو در فرایند اثرگذاری بر افکار و اذهان ملت آن قلمداد می شود. فعالیت های فرهنگی آمریکا در عراق همزمان با ورود نظامی این کشور به آن خاک است. بررسی این فعالیت ها بیانگر آن است که از بعد فرهنگی- اجتماعی تغییر باورها و ادراک جامعه عراقی هدف اصلی این اقدامات بوده به نحوی که پس از گذشت چند سال کار مستمر فرهنگی در آن با ایجاد گسست نسلی در جامعه نسلی همسو و هم فکر با فرهنگ آمریکایی را تربیت کند. در این میان گروه ‏های هدف در فعالیت‌های فرهنگی آمریکا در این کشور را می‏ توان در چهار گروه عمده قرار داد. گروه اول: جامعه علمی نظیر اساتید دانشگاه، دانشجویان، معلمان و دانش ‏آموزان؛ گروه دوم: نخبگان فرهنگی مانند فعالان عرصه هنر؛ گروه سوم: جوانان؛ گروه چهارم: بانوان. ایالات‎متحده آمریکا برای هر یک از گروه‎های فوق برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است. در این میان با ارائه فرصت‌های مطالعاتی به اساتید دانشگاه، استفاده از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان و اجرای برنامه‌هایی نظیر برنامه تربیت‌معلم برای بهبود سطح کیفی معلمان به دنبال ترسیم تصویری مطلوب در اذهان مخاطبان خود است. آمریکا تلاش دارد در برنامه‌های خود به‌ویژه اقداماتی که طی آن میزبانی نخبگان عراقی را در مراکز مختلف آمریکا صورت می‌دهد، تصویری از ایالات‌متحده ترسیم کند که همگان را مقهور قدرت این کشور در عرصه‌های مختلف سازد. بنابراین همان‌گونه که از بررسی برنامه‌های بورسیه تحصیلی فولبرایت، برنامه تربیت‌معلم، دوره‌های آموزشی برای اساتید و دانشجویان و دانش آموزان عراقی، برنامه زنان عراق در علوم کاربردی و مهندسی مشخص می‌شود که جذب نخبگان عراقی در سطوح مختلف دانشی و مهارتی یکی از اهداف فعالیت‌های آمریکا در عراق است. تأسیس دانشگاه آمریکایی در سلیمانیه نیز در همین راستا قرار دارد. هنر ابزار مناسبی برای ترویج باورهای فرهنگی محسوب می‌شود. ایالات‌متحده با بهره‌گیری از این ابزار و استفاده از سفیران فرهنگی خود در رشته‌های مختلف به دنبال ترویج فرهنگ غربی در عراق و ارائه الگوهای فرهنگی نوین در این کشور است. علاوه بر این و با توجه به ساختار فرهنگی شمال عراق، برنامه‌هایی برای ترویج انواع مختلف رقص‌های غربی از سوی فعالان آمریکایی در این زمینه برگزار می‌شود. اجرای برنامه سفیران موسیقی و دیپلماسی رقص که بیان آن در ذیل اقدامات فرهنگی- اجتماعی سفارت آمریکا در بغداد گذشت ازجمله این برنامه‌هاست. جوانان از دیگر گروه‌های هدف در برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی آمریکا در عراق هستند. برنامه‌های ایالات‌متحده در ارتباط با این گروه در مقایسه با سایر گروه‌ها متفاوت به نظر می‌رسد. از زمان حضور نظامی آمریکا در عراق مراکز مشروب‌فروشی و پایگاه‌های فساد در این کشور رو به فزونی نهاده است. این اقدامات گرچه عکس‌العمل گروه‌های اسلامی همچون جریان صدر را به همراه داشته است اما بر اساس اطلاعات موجود همچنان مراکز مذکور به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر بخشی از فعالیت‌های آمریکا در عراق که ناظر به جوانان این کشور است، با هدف تهی کردن آن‌ها از میراث فرهنگی خود و تلاش برای مدرن سازی فرهنگی عراق انجام می‌شود که از این میان می‌توان به برنامه‌های عمومی آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده آمریکا که توسط مؤسسات و نهادهای خصوصی اجرا می‌شود اشاره کرد.
قدروخان در مسجد.mp3
2.18M
قصه ذَرّه و بَرّه دو بچه مورچه ای که با اتفاقات و حوادث جالب زندگی شان ، مفاهیم توحیدی را به بچه ها یاد می دهند. داستانی که سال گذشته در زنگ نماز به بچه ها می گفتم و از جذابیت های زنگ نماز بود. امسال بعضی شب ها برای علی و فاطمه تعریف می کنم
این دعا را امام سجاد ع از امام حسین ع نقل می کند ، لحظه ای که حضرت در حال شهادت بودند ، آنرا به امام بعدی یاد دادند که در امور مهم این دعا را بخوانند وَ عَنْ زَيْنِ الْعَابِدِينَ ع قَالَ ضَمَّنِي وَالِدِي ع إِلَى صَدْرِهِ يَوْمَ قُتِلَ وَ الدِّمَاءُ تَغْلِي وَ هُوَ يَقُولُ يَا بُنَيَّ احْفَظْ عَنِّي دُعَاءً عَلَّمَتْنِيهِ فَاطِمَةُ ع وَ عَلَّمَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلَّمَهُ جَبْرَئِيلُ ع فِي الْحَاجَةِ وَ الْهَمِّ وَ الْغَمِّ وَ النَّازِلَةِ إِذَا نَزَلَتْ وَ الْأَمْرِ الْعَظِيمِ الْفَادِحِ قَالَ ادْعُ متن دعا : بِحَقِّ يس وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ يَا مَنْ يَقْدِرُ عَلَى حَوَائِجِ السَّائِلِينَ يَا مَنْ يَعْلَمُ مَا فِي الضَّمِيرِ يَا مُنَفِّسُ عَنِ الْمَكْرُوبِينَ يَا مُفَرِّجُ عَنِ الْمَغْمُومِينَ يَا رَاحِمَ الشَّيْخِ الْكَبِيرِ يَا رَازِقَ‏ الطِّفْلِ الصَّغِيرِ يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِي كَذَا وَ كَذَا منبع : الدعوات (قطب راوندي) / سلوة الحزين، النص، ص: 55
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش شهاب حسینی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی 🔸نباید سر حمله‌هایمان را به سمت نخبگان دیگر ببریم fna.ir/deyu5h @Farsna
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 دادگاه‌های قرون وسطائی سینمای ایران ✍🏻 🔺فضای هنری و سینمائی ایران به محیط‌هائی به شدت یک طرفه، و بدون تحمل مختلف و مخالف تبدیل شده است. همان کسانی که علت انتقاد، مخالفت و مبارزۀ خود علیه نظام جمهوری اسلامی را برخوردهای سرکوبگرانۀ این حکومت و تحمیل هنجارهای مذهبی و اسلامی و عدم وجود تحمّل، می‌دانند، محیطهائی به شدت ایزوله و سرکوبگر ایجاد کرده‌اند و اجازۀ بروز و ظهور «غیر خودی» را در این محیطها نمی‌دهند. معلوم نیست اگر این رفتارها بد است پس چه انتقادی به جمهوری اسلامی بوده است؟ ... هر چند آن‌چه که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد در مقایسه با محیط مخوف و یکطرفه‌ای که اینان ایجاد کرده‌اند بسیار کمرنگ‌تر باشد. محیط هائی در سینمای ایران ایجاد شده که هنجارها را با قاطعیت تحمیل می‌کند و حداقل موجودیت متفاوت را آماج سرزنش قرار می‌دهد و اجازۀ بروز به آن نمی‌دهد، به حدی کسی «جرأت» نمی‌کند دستورالعمل شاخصین این جماعت را تخطی کند یا اینکه حتما باید با چالش تأمین آیندۀ کاری و مالی خود روبرو شود. 🔹این قماش، غیر از آن‌که با اتکا به تجاهل تعمدی یا نادانی خالص مسئولین سینمائی ایران انواع و اقسام محتوای مورد نظر خود علیه جامعه و فرهنگ انقلابی و اسلام را در طول سال در فیلم‌های خود و با کمک‌های مادی و معنوی مسئولین، تهیه و توزیع می‌کنند، در حکومت خودمختارشان به باندبازی و فساد و گزینش و تصفیه‌حساب گسترده دست می‌زنند. این طبیعت هر "جمعیت" توتالیتری است. برای ایفای نقش در این "جمعیت"، باید مراتب اخلاص، تعظیم و کارآمدی را تقدیم اصول و آرمان‌های آن کرد. درست در حالی که دخالت‌های حکومت در ممیزی اسلامی تحت تمسخر است، گسترده‌ترین تصفیه‌حساب برای حذف و طرد جریان‌های انقلابی و مذهبی در سینما در جریان است و اینجا کسی از دولت الکترونیک و تسهیل اعطای مجوز کار هنر و فرهنگ و اقتصاد فرهنگ سخن نمی‌گوید یا اینکه فورا سرکوب می‌شود! 🔺گویا دعوای اینان تحت شعار آزادی، صرفا دعوائی زرگری و گوئی «دعوا سر لحاف ملّاست» ... و صرفا این که چه تفکری غالب و حاکم باشد محل نزاع است و نه آزادی و حقوق بشر. البته بدیهی است که در این میان، افراد مستقل و دلسوزی وجود دارند که منتقد اوضاع کشور هستند، و البته آنان نیز قربانی این سیاست بازی حاصل از نزاع حکومت و سفارتها می‌شوند. 🔹سی‌وهشتمین جشنوارۀ فجر است و این چندمین بار است که «شهاب حسینی» در این دادگاه‌های قرون وسطائی نشسته و بابت اظهار عقیده و علایقش جواب پس می‌دهد و عملا تحت آزار و اذیت روانی قرار می‌گیرد. اما این بار شجاعانه‌تر فریاد دادخواهی سر می‌دهد. او در نشست مطبوعاتی خود متهم می‌شود، که شاید رفتارهایش بوی پشت پرده بدهد! پشت پرده چیست؟ او متهم است که با "دشمن" رابطه دارد! دشمن کیست؟ همان حکومتی که ده‌ها میلیارد تومان، خرج این جشنواره، و سینما و ساخت فیلم، سالن، برق، و آب و گاز و افراد را تامین کرده است و در اختیار قرار داده است. اینان مسئولین حکومت جمهوری اسلامی را به همان دلیل همان ذمّی منفعل و محکوم کرده‌اند که خود به شدیدترین وجه به آن مشغولند. 🔺یکی می‌گوید شهاب حسینی چرا آمریکاست، دیگری می‌گوید چرا رفتارهای متناقض دارد، آن یکی می‌گوید چرا اشاره کرد و روی میز کوبید! مگر او محکوم نیست؟ دیگری می‌گوید چرا آن چیزی که من خواستم در موقعی که من خواستم نگفتی! و الی آخر! صحنه، صحنۀ محاکمه است، گویا همینان نبودند که به همین دخالت‌ها در زندگی مردم اعتراض داشتند ... اینگونه افراد صرفا هیزم بازیگران فوقانی جامعه و سیاست می‌شوند و روشن می‌کنند این شعارها هیچ چیزی جز نبرد فرهنگ مهاجم غربی با فرهنگ ایرانی نیست. 🔹در فضاهای مجازی، و در سطوح پائین‌تر اجتماعی و دانشگاهی همین رفتار در عمدۀ گوشه و پسله‌های این محیط بسط پیدا می‌کند، تصلب و تجمّد افکار کنسرو شده با هنجارهای برنامه‌ریزی شده در جریان است. « بحث سیاسی و مذهبی » در محیط «هنری» ممنوع است، اصولا بحث و گفتگوی سیاسی چیز خوبی نیست و در هنر جائی ندارد، مگر این‌که قرار باشد سیاست‌های غالب این کمپ اشرف‌های جامعۀ هنری و سینمائی پیگیری بشود و این معمولا علیه نظام جمهوری اسلامی و اسلام است و اگر مخالفت یا انتقادی شود، این گیوتین اخراج و حذف است که نقش قاطع ایفا می‌کند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو با کودکی که در نماز به حاج قاسم گل داد @Bisimchimedia
مشکلات_تفکّر_دینی_در_حوزه_های_علمیه؛.mp3
18.64M
❇️ مشکلات تفکّر دینی در حوزه های علمیه، و راه حلّ آنها 🔺 آیت الله حیدری در این مصاحبۀ مهم، ضمن معرفی مهمترین دیدگاه ها و اندیشه های خود، در ابتدا به مشکلات و معضلات فکری موجود در نگرش حوزوی و تفکّر دینی اشاره نموده و در ادامه به بیان مبانی علمی و راه کارهای لازم برای حلّ آنها می پردازند. در همین راستا، چهار مشکل اساسی در نظام فکری اندیشمندان حوزوی ذکر می گردد که عبارتند از: 1️⃣ مشکل اوّل: غلبۀ «رویکرد فقهی» به دین 2️⃣ مشکل دوّم: غلبۀ «روایات» در فقه، به جای محوریت «قرآن» 3️⃣ مشکل سوّم: کم توجهی به دو عنصر «زمان» و «مکان» در فقه 4️⃣ مشکل چهارم: غلبۀ نگرش «فردی» در فقه علامه حیدری سپس مبانی فکری مورد نیاز برای برطرف نمودن مشکلات مذکور را در قالب سه اصل اساسی ذیل، مورد بحث و تبیین قرار می دهند: 1️⃣ اصل اوّل: «عالم دین»، غیر از «عالم فقه» است! 2️⃣ اصل دوّم: ضرورتِ محور قرار دادن «قرآن» در جمیع علوم و معارف دینی 3️⃣ اصل سوّم: لزوم اشراف عالمان دین بر شرایط و «مقتضیات زمانۀ» خود. ❗️ لازم به ذکر است کسانی که قصد دارند از چکیدۀ مهمترین نظریات و تفکّرات آیت الله حیدری در زمینۀ دین شناسی و معرفت دینی اطلاع یابند، این جلسه برای آنها بسیار سودمند خواهد بود. 🔸 مصاحبۀ فوق، در بهمن ماه 1395 از سوی «سایت مباحثات» و در محلّ مؤسسۀ علمی فرهنگی امام جواد (علیه السلام) صورت گرفته است. https://eitaa.com/alhaydari
این لیست به درخواست مکرر دوستان از اینجانب نوشته شد. با فرصت محدود مختصر مطالعه ای در احوال تک تک اعضاء بعضی لیست ها داشتم تلاش نمودم لیست وحدت اصولگرایان را حتی المقدور تغییر ندهم مگر 5 موردی که با رنگ دیگری نوشته شده. در صورتی که تمایل داشتید به این لیست رای دهید، خواهشمندم ابتدا 5 نفری که با رنگ دیگری مشخص شده اند را در برگه رای بنویسید تا شمارندگان آراء ، رای شما را به صورت لیست کامل وحدت تلقی ننمایند. رسول محمدزاده
نتایج انتخابات: کشور : صفر اصلاح طلب : صفر اصولگرا : صفر مردم : صفر دولت: صفر مردم: صفر ما باختیم بد هم باختیم شما می دانید که طبق آنچه در چند پست قبل نوشته ام، رای من اصولگرایان است. و طبیعتاً باید از این که قاطبه ی لیست پیشنهادیم رای آورده اند، خوشحال باشم. اما چه کنم که عقل و فطرتم چیزی خلاف طبیعتم می گوید. ۱. راستش را بخواهید من هم مثل ایرانیان دیگر، سالهاست که رای از ترس لولو می دهم. در واقع اصولگرایان انتخاب واقعی من نیستند. چنانچه به همین دلیل سال ۸۴ دنبال راه افتادیم. ما و خردمند ، عاقل، پاک و می خواهیم. کسی که پرونده اش تمییز باشد. خط و خشی روی رکاب و کاپوتش ننشسته باشد. لکن مگر چقدر از لیستها را می توانیم دل خوش شان باشیم؟ لیست هایی که در فضای سهم خواهی، درگیری و تنازع و نفسانیت بسته می شود. ۲. مساله دیگر حضور کمرنگ اصلاح طلب هاست که بسی جای تامل و تاثر دارد. این که متاسفانه جریان اصلاحات بدلایل متعدد نتوانست مسیر اصلاحات حقیقی ذیل گفتمان انقلاب را رقم بزند و دچار آفاتی چون وادادگی ، غربزدگی و... شد ، حرف درستی است. در این که ها مسیر اقتصاد کشور را از امان اول اقتصادی لیبرالی رقم زدند و تنفس برای اقشار ضعیف را نیز پر هزینه ساختند، حرفی نیست در این که این جریان با خودخواهی ها ، دنیاطلبی ها و شاید هم حماقت و جهالت، در ۸۸ کشور را تا پرتگاه هم بردند و تا امین الان هم داریم هزینه های ۸ ماه ناآرامی ۸۸ را می دهیم، تردید ندارم ولی کشور را نمی شود با یک گفتمان اداره کرد. آن هم گفتمانی که ۳۰ تا ۴۰ درصد رای دارد. آن هم با این همه خودی های ناخودی که روزی نیست که آب در هاونگ دشمن نریزند. ۳. دوستان انقلابی من! فلیضحکوا قلیلاً و لیبکوا کثیراً دل خوش این نباشید که جناب قالیباف و آقاطهرانی را به مجلس فرستادیم. این هنر چندانی نبود. ما تنها هنرمان این بود که انصاری و حومه اش را از مجلس برانیم. ۴. من معتقدم این ساز و کار باگ های فراوانی دارد. شورای نگهبان نیاز به تنفس دارد. تعریف هایمان از صلاحیت باید عوض شود. اگر می آمد هم به او رای نمی دادم ولی معتقدم ی که تحمل امثال او را ندارد، روزی میزان مشارکت مردم را به ۲۰ خواهد رساند! آن هم در جمهوری اسلامی ای که اتکایش نه سلاح است و نه پول و نه کارآمدی فقط مردم !!! فاعتبروا یا اولی الابصار ! ۵. و مطلب آخر ! دوستانی که به لیستی رای ندادن بنده خرده گرفتید! دیدید که ۵ نفری که من اضافه کرده بودم، به جایی بر نمی خورد؟! اسفند ۹۸
من و یهویی ، سلفی ! ۱. نمی دانم شما هم این چند وقت به فکر کرده اید؟ من خودم تقریباً از ۳۲_۳۳ سالگی خیلی جدی تر به مرگ فکر می کنم. شاید به خاطر ی بوده است که از اواخر دهه سوم زندگیم آغاز شدند. مثل مرگ_پدر و... به نظرم توالی سردار سلیمانی و این داستان کرونا را می توان به حکمت نگاه دیگری انداخت. مثلاً این که اگر قرار است با کرونا و و و بمیریم، چرا مردانه نمیریم؟. راستی ما چقدر در زندگی مان به مرگ فکر می کنیم؟ آیا تا به حال گزینه های پیشنهادی برای نوع و زمان مرگ تان به خدا داده اید؟ ۲. در این ایام حوادث ریز و درشت شگفت انگیزی در فضای مجازی دیدیم. مثلاً آن خانم و آقا های که کرونا گرفته بودند و سعی می کردند آب دهانشان را یواشکی به اطراف بپاشند تا دیگران را نیز آلوده کنند. یا دلالان جان بر کفِ همیشه در صحنه ای که قیمت و و و و هم رحم نکردند و تا توانستند نان شان را در خون مردم تریت کردند. آیا فکر نمی کنید اینها یک وجه مشترک مهم دارند؟ و آن هم و است؟ ۳. و شگفتی دیگر نیز گریز و وحشت همه ما از مرگ بود. ما واقعاً چقدر مرگ هراس شده ایم. آن قدر که دو درصد از یک هزارم درصد از ۸۰ میلیون نفر را احتمال بالایی می دانیم. و البته عجیب آن است که ۱۲۴ هزار پیامبر راستگو آمده اند و گفته اند هست. نمی دانم چرا هیچیک از ما آن طور که باید باور نکرده ایم. چه ، و و و و و... ۴. من فکر می کنم یکی از دردهای مشترک امروز همه مان است. چه آن چینی بی خدای پخش کننده و چه آن و عزیزِ وطنی خودمان. و چه مایی که داریم از ترس کرونا سکته می کنیم و جان مان به شکلی دیگر از تن مان به در می آید. همه ما اعتقاد به معادمان ضعیف شده است اما جهان بدون حساب و کتاب، جهانی احمقانه و تخیلی خواهد بود. جهانی که و و و... بیایند هر غلطی می خواهند بکنند و بعد هم سرشان را بگذارند و بروند؟ پس تکلیف این همه عصر و نسل و حرثی که نابود کردند چه می شود؟! هست. یعنی باید باشد آهای جماعت! من به بی معاد کافرم! من مرگ را باور کرده ام پس "درست زندگی کردن" برایم از "زیاد عمر کردن" مهم تر است. ضمناً به کرونا بگویید من می خواهم اقلاً ۳۰ سال دیگر برای دین خدا کار کنم. وقت مرا نگیرد! تصاویر ضد عفونی کردن دبستان آیات ۷ اسفند ۹۸
💥چند رباعی یی از اینجانب: گر آب بود اهل شناییم همه هنگام بلا نیز بلاییم همه از قیمت یک ماسک همه فهمیدیم ما یک یک مان خود ، کوروناییم همه 💎💎 او آمده تا سینه ی ما را بِدرد با یک دو ریالی همه مان را بخرد یک جزغله ویروس ولیکن کافی است تا این همه ادعای ما را ببرد 💎💎 ای سال سیاه و سخت و سربسته ی سرد ای دانه به دانه دم به دم درد به درد شر شد شرر شعله تو در شب ما کو سرخی ما بیا همه زرد به زرد 💎💎 ما صنعت واردات مان ویروس است این صنعت خودرو همه اش سالوس است تشخیص پراید و کرونا با خود توست فردا به لب همه فقط افسوس است 💎💎 پوشاک و موبایل و خودرو و تخت عروس از بیضه ی مرغ تا خود تخم خروس از چین دوباره جنس وارد کردیم این بار ولی سه چار ویروس ملوس