eitaa logo
روزنوشت های د.رسول محمدزاده
2.6هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
97 فایل
سخنرانی ها، نوشته ها و گزیده های د.رسول محمدزاده (موسس مدارس قرآنی آیات) تماس با بنده: @rasoul6236
مشاهده در ایتا
دانلود
مثنوی اربعین 1402 مکان سرودن: (ع) بَسمله، معجزه این بار در این (طور) افتاد جای یک خرده (قبس)، طره ی مصباحی داد این خود یوسف هستی است که بازار آمد ولی انگار که این بار خریدار آمد یوسفی آمد و از چاه درآورد مرا چه گرانمایه خرید و چه بپرورد مرا به کلافی همه ی یوسفیش داد به ما این چه فالی است در این معرکه افتاد به ما نم چشمی بخرید و سند مصر فروخت از خجالت همه ی داشته هایم را سوخت ما عزیزیم به درگاه عزیز این مصر ورنه هر توشه که داریم پشیز این مصر ما که سرتاسر بازار همه می دانند در هر دکه و دکان به سری می رانند او که عالم همه یعقوب ترینش هستند زکریا زده و سخت حزینش هستند او خودش آمده بازار و خریده است مرا چه بگویم به کسی، ناز کشیده است مرا ..... وعده ای نیست که این وعده ی ما را ببرد سکه ای نیست که این لحظه ی ما را بخرد چه بگیریم به جای نظر رحمت دوست چه ببینیم به جز منظره ی حضرت دوست هر چه جز اوست همه بازی و لهو و لعب است باید از صورت صوری به حقیقت پیوست ننگ بر (یرتع و یلعب) که برادر گوید (ملک ری) باشد و یا کیسه ی پولی شاید گرگ بسیار و برادر صفتان گرگ ترند خطر اینجاست که از خانه به این گله زنند نفروشیم دمی از نفس پاک حرم نگذاریم نمی از یم دریای کرم سکه ای نیست که قیمت بدهد حال مرا بتواند بخرد لحظه ی خوشحال مرا سکه گر داشت شرف، سکه ی بازار نبود نام رسوا شده اش درهم و دینار نبود ما فقط یک قلم از جنس تجارت داریم (لن تبور) است، فقط میل شهادت داریم اشک در مکتب ما مشک حیات است حیات و شهادت همه اش شهد و نبات است نبات ای خوش آن لحظه که موری به سلیمان برسد کفتری جلب ز تاریکی زندان برهد ما در این راه چه سرها سر کویش دادیم چشم ها بود که در حسرت رویش دادیم چشم ها در طلب یوسفیش گشت سپید مرد بسیار در این حادثه ها گشت شهید ..... سالها بود که این جاده فقط معبر بود معبری بود ولی دیو بر او چنبر بود معبری بسته که دلبسته ی راهش بودیم یوسفی بود که محتاج نگاهش بودیم بچه ها با همه ی جان به دل جاده زدند شربتی بود که لا جرعه از آن باده زدند معبر امروز ولی جاده و راهی آزاد برکت خون شهیدان همه ی راه آباد گر چه این راه همه طول مسیرش عالی است بچه ها! حیف که جای شهدامان خالی است بفرمایید به کانال د. : @rasooll_ir
هدایت شده از فرم تجربیات اربعین ( قرار
. 🔴 فرم تجربیات اربعین 🙏 با پر کردن فرم کمک می کنید به👇 🔶 شناسایی نیازها و حل مسائل زائران و هموار و راحت تر کردن سفر زیارتی و کاهش آسیب ها برای مشتاقان زیارت . 🤲 فرم را پر کنید و برای دیگران نیز ارسال کنید و سهیم شوید👇 https://formafzar.com/form/g30x8 https://formafzar.com/form/g30x8 ┅✿❀❀✿┅┅✿❀❀✿┅┅✿❀❀✿┅ .
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔺یک تابلو معنادار در مسیر راهپیمائی اربعین 🔹قطعاً راهپیمایی سالانه به مناسبت اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا، مقدمه آزادی قدس است ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از ImArticles
دوران طلایی بهائیان در ایران سلطنت شانزده‌ساله رضاخان پهلوی و ۳۷ ساله پسرش، دوران طلایی تشکیلات بهائیت در ایران بود. با آغاز حکومت رضاشاه، بهائیان به یکی از جریان‌های بانفوذ در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شدند. رضاخان به جهت اعتمادی که به بهائی‌ها داشت و بنا به خواست انگلیسی‌ها، تربیت فرزندانش را به آنها سپرد. گزارش‌های پراکنده‌ای از دوره رضاخانی به جا مانده که نشان از قدرت‌گیری بهائیان در حکومت قزاق است. در این زمان کلیه امور مالی و دربار، در دست دو تن از بهائیان مشهور به نام‌های شعاع‌الله علائی و فتح اعظم قرار داشت. در این دوران عناصر بهائی مانند: مجید آهی (وزیر راه)، عین‌الملک هویدا (سفیر ایران در شامات و عربستان) و اسدالله صنیعی (آجودان ولیعهد)، به مناصب کلیدی دست یافتند. در دوران پهلوی دوم به‌خصوص بعد از کودتای انگلیسی ـ آمریکایی 28 مرداد 1332، بهائیان تصدی مناصب کلیدی را به‌دست گرفتند. به گفته ابوالفضل قاسمی، نویسنده کتاب «الیگارشی یا خاندان‌های حکومتگرا در ایران»: «بهائیت که شاخه‌ای از صهیونیسم به‌شمار می‌رود، طبق دستوری که گرفته بود، همه قوای خود را در ایران برای پیاده کردن نقشه نابودی اندیشه‌های ملی و مذهبی به‌کار گرفت و برای این منظور مجریان خود را انتخاب کرد، تا در درازمدت آرمان‌های ملی و سنّت‌های دینی را تخریب نمایند؛ لذا بهائیان کم‌کم درصدد تسخیر پست‌های حساس و کلیدی در کشور برآمدند...». در این میان عبدالکریم ایادی، پزشک مخصوص شاه، بانفوذترین فرد بهائی نزد محمدرضا پهلوی بود که با حمایت او، افسران بهائی در ارتش ایران ترفیع مقام گرفتند و بسیاری از عناصر این جریان، در ارکان مختلف رژیم به صدارت، وزارت و وکالت رسیدند. چندی پس از شروع اصلاحات آمریکایی شاه در ایران، همان‌طور که بارها امام خمینی در سخنرانی‌های خود خطر آن را گوشزد کرده بودند، در بهمن 1343 امیرعباس هویدا نخست‌وزیر ایران شد؛ دوران سیزده‌ساله‌ای که در آن رجال بهائی، بیشترین تصدی را در ارکان قدرت به دست آوردند؛ به‌طوری که تعداد وزرای بهائی در کابینه وی، به نه نفر رسید، همچون سپهبد اسدالله صنیعی (وزیر جنگ و تولیدات کشاورزی و مواد معدنی)، منصور روحانی وزیر آب و برق و کشاورزی، غلامعباس آرام وزیر خارجه، منوچهر شاهقلی وزیر علوم و بهداری، هوشنگ نهاوندی وزیر علوم و ریاست دانشگاه تهران و شیراز، فرخ‌رو پارسا وزیر آموزش و پرورش، محمد معتضد باهری وزیر دادگستری و پرویز خسروانی وزیر ورزش. به این ترتیب نقشه ده‌ساله شوقی افندی برای تبدیل ایران به عنوان دومین کشور بهائیت، در حال تحقق بود؛ چنان‌که بیت‌العدل، مقرّ این تشکیلات در حیفا، بعد از کشتار خونین مردم در قیام  ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، به قاتلین مردم تبریک گفت! بهائیان تابع تفکر جهان‌وطنی بودند و هیچ تعهدی به فرهنگ بومی و هویت دینی نداشتند و طبعا خود را مقید به رعایت اصول ملی خویش نیز نمی‌دانستند. آنها با طرح تئوری انطباق و هم‌سازی با جوامع گوناگون و با گریز از فرهنگ ملی، بیشترین صدمات را به فرهنگ ایران زدند. طبق گزارش ساواک، یکی از عناصر رده بالای این جریان از عموم افراد بهائی می‌خواهد: «از نزدیک شدن به این مسلمانان کثیف خودداری کنند! امیدوارم در آتیه نزدیک کمر مسلمانان را با فعالیت دائم و روزافزون خود بشکنیم و بهائیت را در ایران و جهان پیشرفت دهیم...». بهائیان با شعار بی‌وطنی، حتی در این زمان که بسیاری از ارکان حکومتی را در اختیار داشتند، به کشور خیانت می‌کردند. در اسناد ساواک، در خصوص جاسوسی بهائیان برای آمریکا و انگلیس، چنین آمده است: «حضیره‌القدس (مرکز اداری بهائیان) تهران طی نامه محرمانه به کلیه محفل‌های سراسر ایران اعلام نموده: کلیه بهائیانی که در نیروهای مسلح شاهنشاهی خدمت می‌نمایند، زیر نظر داشته فورا آمار کلیه افراد نظامی از سرباز تا امرا طی یک یادداشت به حضیره‌‌القدس تهران ارسال، تا به بیت‌العدل و به مراجع لندن و براند اسکات در آمریکا ارسال گردد و آقای براند اسکات آمار مورد نظر را خواسته...». منبع: پژوهشکده تاریخ معاصر https://www.iichs.ir/fa/article/24502/
: بعضی حرفها حتی اگر ۹۹ در صدش حق باشد، آن یک درصدش که باطل است، مثل فضله در گالن شیر است. همه شیر را نجس می کند. بعضی حرف ها حتی اگر صددرصدش هم درست باشد، عین گوشت ذبیحه اسلامی است که از دهان سگ گرفته باشی. صد در صدش هم نجس می شود. اولا هر برنامه جمعی دینی اسمش نمی شود شعیره و منسک دینی ثانیا مطابق نص قران هر قدمی که برای غیظ کفار برداشته شود عین عبادت است. ثالثا اگر شما واقعا دین دارید و درد و مرض دیگری ندارید، چرا فقط اونجایی که یک چیزی بنام دین علم میشه سوادتون گل می کنه و رجالی و محدث و فقیه می شید. چطور اونجا که این همه مظاهر فساد را می بینید، سواد دین تون تا کتاب هدیه های زندگی چهارم دبستان بیشتر نیست؟ آهان اون نه فالور میاره نه گرین کارت و نه مشتری شما توجه ندارید که به مرور دارید کاملا بی دین و بی چیز می شید؟ بترسید از خدا @rasooll_ir
کنتراست عرفه ۱۳۸۳ و اربعین ۱۴٠۲ ✍ یادش به خیر سال 83 که مشرف شده بودیم زیارت امام حسین ع، تازه امریکا به عراق حمله کرده بود و صدام تازه سقط شده بود. دوست دارم تفاوت ها و بعضاً شباهتهایی که در این دو زیارت از عراق مشاهده کردم را برایتان بازگو کنم: ۱. اولین تفاوت این دو زیارت، حال بد و حال خوب مردم عراق بود. در زیارت اول، مردم عراق را بسیار عصبی، ناخوش، رنجدیده و البته فقیر دیدم. نا امید از زندگی، خسته از روزگار و.. ولی در زیارت اخیر کاملاً این حال عوض شده بود. شاد بودند، قوی، انگیزه مند، پر شور و البته امیدوار ۲. در زیارت اول، علیرغم حال منفی عمومی، مردم از یک موضوع خوشحال بودند. آن هم سقوط صدام بود. گویی مساله اشغال و حمله نظامی امریکا، فرع بر اسقاط دیکتاتور صدام بود. ولی در زیارت امسال با هر کس صحبت می کردم، از انواع و اقسام اقشار مردم شان. از موکب دار تا قهوه خانه نشین، همه شان یک چیز می گفتند: الامریکا شیطان اکبر بعضی هایشان می دانستند این جمله از کیست ولی بسیاری شان نمی دانستند این حرف را خمینی کبیر گذاشت در دهان مسلمانان جهان البته در حج سال ۸۶ هم از مردم کشورهای دیگه این جمله را می شنیدم ۳. در زیارت اول، مردم عراق احساسی بین ابهام ، ترس ، بغض و نابرادری و بعضاً پدر کشتگی با ایرانی ها داشتند ولی در زیارت دوم، من حتی احساس برادری هم نکردم، احساس کردم ما و آنها یکی هستیم. نه حتی دو برادر ادامه دارد @rasooll_ir
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺صوت جدید منتسب به "سیما ثابت"، مجری مستعفی شبکه تروریستی اینترنشنال نشان می‌دهد که حتی خود این جماعت آن‌ گونه که پشت دوربین حرف می‌زنند، فکر نمی‌کنند... : دروغش اینجاست که امثال این موجود دو پا هیچ وقت دغدغه ملی نداشته اند. @rasooll_ir
🔷 شهید آوینی: «و تو ای آنکه در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده‌ای و اکنون، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت، پای به سیاره زمین نهاده‌ای، نومید مشو، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه ی خون توست و انتظار می‌کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده‌ات بگشایی و از خود و دلبستگی‌هایش هجرت کنی.» 🔸منبع: کتاب «فتح خون» 👇 @ravayatefathavini
♦️ توشار گاندی نتیجه مهاتما گاندی و نوه نلسون ماندلا در کربلا 🔹‌ این دو به زیارت حرم امیرالمومنین در نجف هم رفته‌اند.‎ @rasooll_ir
مماشات تا کی؟!... ✍️اگر در عراق موکب بزنند میگن اگر راست میگید تو ایران همین کار کنید، اگر شهرهای مرزی ایران موکب بزنی میگن چرا تهران موکب نمیرنید؟ اگر تهران موکب بزنی یک ‎ که مدتی است مثل برادر حاتم‌طائی با ادرار در آب زمزم معروف شد،میگوید سند این مراسم کجاست! لعنت بر مخالفین عزای سیدالشهدا(ع). ✅خب باید هم اینگونه باشد وقتی حرف مفت زدن در کشور ما هیچ هزینه ای ندارد و موجب جذب فالور و درآمدزایی است. 🛑 وقتی ۱۰ سال است حسن آقامیری هر روز شبهه پراکنی میکند ولی ۱۰ روز زندان نرفته است، ۱۰ میلیون جریمه نشده است و الان هم مثلا سرباز است ولی همه جا است جز پادگان، وقتی مماشات به جای قانون حاکم است همین میشود که میبینیم. ❌انگار قانونی برای برخورد با اینا نیست که امثال ما باید هر روز جواب شبهه اینا رو بدیم و اگر یک روز بیخیال شویم، مخاطبین پیام دهند به نظرت جواب این چیه؟! یعنی کل وقت امثال ما به پاسخ به مزخرفات اینا میگذره و وقتی به مخاطب میگیم به خدا خلاف واقع میگوید در جواب میگویند پس چرا کاریش ندارند؟! 🔖با ۱۰ نفر از اینا برخورد قاطع شود همه اینا رعایت میکنند، سرجمع همه اینا جمع کنی هزار نفر نیستند ولی ذهن یک ملت خراب کردند. ❌نمیدونم چرا تعلل میکنید، واقعا این مقدار از مهربانی را درک نمیکنم، اینا هم آزادانه هر روز حرف مفت میژزند هم میگویند آزادی بیان نیست. 💯مماشات شما باعث شده است برخی بگویند همه اینا خودی هستند و همه ما سرکاریم. 👈 یک روز به شهید الداغی میگوید نفله، یک روز کودتای ۲۸ مرداد را بدون تخصص رد میکند، یک روز شعائر الهی و مراسم جاماندگان را زیرسوال میبرد ولی همچنان از رسیدگی خبری نیست، اگر حکمی هم بدهند نهایتا یک‌حکم مثل آقامیری میدهند تا موجب جذب فالور شود درحالیکه کمترین حکم اینا این است که باید از همه نوع فعالیت مجازی و حقیقی محروم شوند تا درس عبرت شود و تنها راه همین است. ❌ اگر فکر میکنید اتفاقی میفتد بدانید یک نفر هم بخاطر اینا خیابان نمیاد، هیچ اتفاقی نمیفتد، تاج زاده که لیدر ایناست وقتی دستگیر شد دو نفر هم خیابان نیومد، تهش دو روز در مجازی سروصدا میکنند که اون هم باز اگر بدانند برخورد قاطع میشه افرادی که داخل هستند جرات نمیکنند، یه جاهایی کمی از مرحوم خلخالی الگوبرداری کنید، همه جا رحمت و‌ مهربانی جواب نمیده و موجب ظلم به خود اون شخص هم میشود که هر روز پرونده اعمالش سیاه تر شود. ✍️خلاصه به داد ذهن مردم برسید، دیگه ما از جواب دادن به خزعبلات اینا خسته شدیم، به نظرم بعد یکسال دیگه زمان رسیدگی است. یاعلی... 💢کانال 👇❌ http://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1 🏷️ عضو شوید☝️💢
✳️ آمنّا بربّ الحسین(ع)! 🔻 از عمود ۷۲۰ که گذشتیم برخوردیم به ترافیک انسانی. مردم به تماشای تئاتر ایستاده بودند. ده‌ها بازیگر با لباس‌ها و گریم‌های حرفه‌ای در کنار شترها و اسب‌ها و کجاوه‌ها و همهٔ آنچه که یک نمایشنامهٔ کلاسیک جهانی لازم داشت. محل اجرا کف اتوبان نجف – کربلا. مدت اجرا هر روز صبح تا شب. پرده‌ای که ما رسیدیم، پردهٔ گزارش‌گیری عبید الله بن زیاد بود از سرداران و فرماندهان لشکرش. آل الله هم در غُل و زنجیر اسارت، عده‌ای سوار بر مرکب‌های بی جهاز‌، تعدادی هم پیاده و پابرهنه. مردم برای دیدن و عکس گرفتن از سر و کول هم بالا می‌رفتند اما بازیگران کاملا جدی و حرفه‌ای بودند. عبیدالله یک نفر را فراخواند: - هان ای کمان‌دار! که هستی و چه کرده‌ای که این گونه سرت را بالا گرفته‌ای؟ - درود یا امیر! من حرمله بن ... هستم. تیرانداز و قهرمان عرب. سه تیر در کربلا انداختم که از عهدهٔ هیچ کس برنمی‌آمد... حرمله غرق در نقش خودش بود و مردم غرق تماشا و احساس و اشک و من به دنبال این می‌گشتم که دست اندرکاران کتاب «گینس» کجا هستند؟ مگر این بزرگ‌ترین گروه تئاتر خیابانی دنیا و طولانی‌ترین زمان اجرای یک نمایش نیست؟ چرا این را ثبت نمی‌کنند؟ واقعا چرا؟ چرا اینجا دوربین کم است؟ خبرگزاری‌ها کجا هستند؟ بیست سی میلیون آدم شبانه‌روز دارند این مسیر را پیاده به سمت کربلا می‌روند. اصلا زبانم لال این‌ها همه دیوانه‌اند! این که خیلی سوژهٔ خوبی است! تیراژ روزنامه را بالا می‌برد. «لایک» و «فالوور» خبرگزاری را می‌ترکاند. فرض کنیم مردم جهان صبح از خواب بیدار شوند و ببینند صفحهٔ اول خبرگزاری «رویترز» عکسی از پیاده‌روی اربعین زده و زیرش نوشته: «اجتماع بزرگ دیوانه‌های جهان!» چه شود؟ بعد مردم آمریکا و اروپای غربی و شمالی و غیره برای تفریح و هیجان و لذت بردن از دیدن دیوانه‌ها و سلفی گرفتن با آن‌ها بیایند عراق!... بعد خودشان هم دیوانه شوند و راه بیفتند به سمت کربلا. پیاده! ... کجا رفتم؟ بله یا زائر! نکته‌اش همین جاست که اگر انسان غربی بفهمد عده‌ای دارند در این مسیر تمرین انسانیت می‌کنند، زود خودش را می‌رساند و شیرجه می‌زند وسط این رودخانهٔ انسانی. دست‌اندرکاران گینس از ثبت بزرگترین منقل زغالی جهان در عمود ۶۸۹ عاجزند؟ منقل چهل پنجاه متری که بتواند یک تریلی هجده چرخ پر از ماهی را از صبح تا شب کباب کند برای پذیرایی از انسان‌هایی که نمی‌شناسیم و نمی‌شناسید و نمی‌شناسند؟! آن هم «مجاناً»؟ آن خبرگزاری روباه پیر که در حال ورشکستگی است و دائما تعدیل نیرو می‌کند از تهیهٔ گزارش‌های دیدنی و متنوع و جذاب از بزرگ‌ترین کنتاکی جهان، بزرگ‌ترین کباب ترکی جهان، بزرگ‌ترین فلافلی جهان، بزرگ‌ترین سفرهٔ مهمانی جهان و بالاخره بزرگ‌ترین پیاده روی جهان بَدَش می‌آید؟ بله . بَدش می‌آید! چون رسانه سِحر تمدن غرب است و پیاده‌روی اربعین از جنس معجزهٔ موسی (ع). اگر فاکس نیوز و C.N.N و رویترز خبرنگارانشان را بفرستند اینجا، همین خبرنگاران جادوگر اولین کسانی هستند که حقیقت را می‌فهمند و سجده‌کنان می‌گویند: «آمنّا بربّ الحسین(ع)»! ✍ 📚 از کتاب (سفرنامهٔ اربعین) ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دعوای تاریخی دهاتی‌ها با آویزان‌ها! •| در آخرین حقه‌بازی سفیر انگلیس در اینستاگرام در قالب دیپلماسی عمومی، همزمان با مراسم اربعین حسینی، دعوای تاریخی و اصیل دهاتی‌ها و خاکی‌ها با آویزان‌های به ظاهر شیک اما دگوری، قابل مشاهده است! •| کلی از هموطنان مفلوک و همیشه آویزان هم ذوق‌مرگ این حقه‌بازی شده و برای کسب اعتبار و حاضر شده‌اند دل کسانی را بدست آورند که از بلاهایی که بر سرش آورده، اظهار پشیمانی نداشته است. از آن طرف اما تا توانستند محتوای ضد اربعین و توهین به مردمانی کردند که با کمترین هزینه به اربعین رفتند. اولا از این توهین‌ها هم احساس برتری و منزلت می‌کنند و دوما اینکه رابطه این بخش از مردم با گروهی خود در عراق پیوند برقرار می‌کند، نه با چشم‌آبی‌های اروپایی! •| میل به آویزان بودن در حدی است که حاضرند مانند با آن‌ها رفتار شود و تو سری خور باشند اما مورد لطف مردمان عراق که ظاهراً ممکن است خاکی و دهاتی باشند، قرار نگیرند. این دعوا و ، تاریخی و ریشه‌دار است. دعوای بی‌کلاس‌ها و خاکی‌ها با باکلاس‌های آویزان گنده‌گوی پوچ... دعوای مصرف‌کنندگان کالاهای درجه چندم فرهنگی مستکبرین با مصرف‌کنندگان محبت درجه یک ! 🔴 دعوای تاریخی دهاتی‌ها با آویزان‌ها 🆔 @namiramag 👈 عضویت