36.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مشروح بیانات امروز رهبر انقلاب درباره مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری
💻 Farsi.Khamenei.ir

تنظیمات
بپرسپیشنهاد کاربراندانشنامه اسلامیابتدای صفحه
قضاوت های پیامبر

بستن تبلیغات
دانشنامه اسلامی
[ویکی فقه] از نمونه قضاوت های رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم)، اجرای حق قضیه دزدی زنی از قبیله بنی مخزوم بود. در اسلام کسی می تواند قضاوت کند که از جانب خدا مستقیماً (مانند پیامبران) و یا با الواسطه (مانند مجتهدین) اجازه قضاوت داشته باشد. قرآن کریم نخست حکم و قضا را مختص ذات باری تعالی دانسته و سپس انبیا را به عنوان حاکمان و قضات از جانب خداوند معرفی نموده است.
"قضا" و "قضاوت" در لغت به معانی متعددی آمده است که همه آن معانی به انقطاع و تمامیت بر می گردد و بیش از ده معنا درباره آن ذکر شده است که مشهورترین معنای آن حکم و فرمان است و معنای اصطلاحی آن داوری میان مردم برای رفع نزاع و کشمکش میان آنان است و معنای لغوی قضا با معنای اصطلاحی آن متحد می باشد. فقها برای قضا تعابیر مختلف ارائه داده اند پنج تعریف درباره قضا توسط حنبلی ها، مالکی ها، شافعی ها و حنفی ها و سپس فقهای امامیه وجود دارد که در این پژوهش تعریف فقهای امامیه مورد نظر است. بنا بر تعریف فقهای امامیه قضا یک نوع ولایت شرعی است برای کسانی که اهلیت فتوا نسبت به جزئیات قوانین بر اشخاص را دارند تا حقی را ثابت نموده و مستحق آن را استیفا نماید.
قضا در سیره پیامبر
"قضا" در اسلام منصبی الهی است و کسی می تواند قضاوت کند که از جانب خدا مستقیماً (مانند پیامبران) و یا با الواسطه (مانند مجتهدین) اجازه قضاوت داشته باشد. قرآن کریم نخست حکم و قضا را مختص ذات باری تعالی دانسته و سپس انبیا را به عنوان حاکمان و قضات از جانب خداوند معرفی نموده است. خداوند به پیامبرش خطاب می کند که بر اساس کتاب خدا به حق و عدالت قضاوت کن. رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) در اجرای حق، همگان را یکسان می دید و به مساوات عمل می کرد. امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در توصیف آن حضرت روایت کرده است: «صاروا عنده فی الحق سواءً؛ همه نزد او در حق مساوی بودند.» پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلّم) در اجرای قانون ملاحظه ای جز ملاحظه حق را نمی کرد و به هیچ کس اجازه نمی داد خود را فراتر از قانون بداند و قانون زیر پا گذاشته شود.نمونه این قاطعیت پیامبر در اجرای حق قضیه دزدی زنی از قبیله بنی مخزوم بود که قریش برای او در صدد شفاعت نزد پیامبر آمدند ولی جرات ابراز سخن خود را نداشتند تا اینکه سعی کردند اسامه را که مورد علاقه پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) بود، واسطه صحبت با پیامبر و طلب شفاعت از وی قرار دادند. پیامبر از این کار بسیار خشمگین شد و به اسامه فرمود: «آیا درباره حدی از حدود الهی شفاعت می کنی؟»سپس خطبه ای به این مضمون برای مردم خواند:«همانا پیشینیان شما هلاک شدند زیرا اگر فردی بزرگ از ایشان دزدی می کرد رهایش می کردند و اگر فردی ضعیف دزدی می کرد بر وی حد جاری می کردند. سوگند به آنکه جانم به دست اوست اگر فاطمه دختر محمد دزدی کرده بود دست او را می بریدم. سپس قانون را درباره آن زن بنی مخزوم اجرا کرد.» رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) به هیچ یک از نزدیکان خود اجازه نمی داد که رعایت مساوات در اجرای حق و قانون را بر هم زنند و خود را در برابر قانون مانند همگان می دانست به طوری که نقل شده است پیامبر در غزوه بدر وقتی به مرتب کردن صفوف مشغول بود با چوبی که در دست داشت به بدن یکی از اصحاب که صف را نامرتب کرده بود زد و وقتی در خواست بازدادن مجازات را کرد پیامبر شکم خود را برای قصاص برهنه کرد. پیامبر آنقدر بر رعایت تساوی حقوق تاکید داشت که در نبردها اهل بیت خود را پیشاپیش لشکر قرار می داد و به وسیله آنان یارانش را از سوزش نیزه ها و شمشیرها حفظ می کرد. پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) در مقام "قضا" با دقت و احتیاط بسیار عمل می کرد چون می دانست حکم قاضی می تواند مسیر سرنوشت افراد را تعیین کند پس بدیهی است در صورتی که قاضی به اهمیت و حساسیت کار خود آگاه نباشد ممکن است با حکم نادرست خود زندگی دشواری را برای شخص رقم بزند و او را به مشکلات بسیاری دچار سازد، از این رو پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) قاضی را در حالی که گرسنه، خشمناک یا خواب آلود باشد از قضاوت نهی کرده است. از جمله آدابی که پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) برای قاضی لازم شمرده است مساوات همه جانبه در کار قضاوت است. از ام سلمه روایت شده که گفت: شنیدم رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) می فرمود: «کسی که مسوولیت قضاوت میان مسلمانان را پذیرفت باید در نگاه و جایگاه نشستن و اشاره میان آنان مساوات را رعایت کند و نباید صدای خود را بر یک طرف نزاع بلندتر از دیگری کند.» رسول خدا
(صلی الله علیه و آله وسلّم) نهی کرده است از اینکه طرف نزاع مهمانی شود مگر اینکه طرف دیگر هم همراه او باشد. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلّم) در ضمن وصایای خود به علی (علیه السّلام) فرمود: «از دو خصلت به پرهیز، از تنگ حوصلگی و تنبلی که اگر تنگ حوصله باشی هیچ حقی را نمی پذیری و اگر تنبل باشی حق هیچ چیز را ادا نمی کنی.» و پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) فرمود: «هرگاه در مقام قضاوت میان دو نفر قرار گرفتی در ارتباط با سخنان نفر نخست قضاوت مکن تا سخنان دیگری را بشنوی که اگر چنین کنی قضاوت برای تو روشن خواهد شد. پیامبر اسلام زمامداران و قضاوت خود را به این امر توصیه می کرد.» چنانچه به علی (علیه السّلام) در هنگام اعزام به یمن همین توصیه را فرمود. پیامبر برای تعیین قضات در امر قضاوت در داخل مدینه تعدادی از اصحاب را مامور رسیدگی به امور قضایی می کرد که در محضر او قضاوت کنند تا در این امر پخته شوند از جمله دستور پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) به عمر درباره قضاوت بین دو نفر که عمر از قضاوت کردن در حضور پیامبر ابا کرد و حضرت به او فرمود: «اگر قضاوت کردی و قضاوت تو با واقع منطبق بود ده اجر در پیشگاه خداوند داری. اگر تلاش جهت یافتن حق کردی ولی حکم صادر شده خطا باشد فقط مستحق یک اجر هستی.» پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) در قضاوت های خود بر اساس ادله و ظواهر حکم می کرد. در این زمینه روایاتی از منابع اهل سنت و امامیه در دست است که خود حضرت در حین اقامه دعوا به طرفین توصیه می کرد که حق و حقیقت را مد نظر داشته باشند زیرا من مانند شما بشر هشتم و بر اساس گفته های شما قضاوت خواهم کرد.
نمونه های قضاوت
از نمونه قضاوت های معروف پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) یکی بین "سمرة بن جندب" و مرد انصاری بر سر یک درخت و دیگری قضاوت بین زبیر بن عوام و مرد انصاری بر سر آبیاری درختان می باشد. پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) در مواجهه با امر قضاوت بین آنها فرمود: «من بشر هستم و شما نزاعتان را پیش من می آورید ممکن است بعضی از شما فصیح تر از دیگری باشد و من طبق شنیده ام قضاوت کنم. پس هر که را به نقش قضاوت کردم و حق برادرش ضایع شد نباید از برادرش چیزی بگیرد وگرنه قطعه ای از آتش برای او خواهد بود.» سیره پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) در هنگام دادرسی این بود که در وقت مراجعه طرفین دعوا ابتدا اقامه بینه می کرد اگر بینه داشت و مورد قبول بود حکم را بر محکوم علیه اجرا می کرد و اگر نداشت مدعی علیه را قسم می داد اگر بینه اقامه می شد و خوب و بد آنها معلوم نبود از شهود سؤال می کرد. از قبیله، بازار، خانه و بعد از طرفین دعوا و شهود می خواست که مشخصات خود را بنویسند پس از آن دو نفر را جداگانه بدون اطلاع از یکدیگر در بین قبیله آنها می فرستاد تا تحقیق کنند که آیا شهود افراد مورد اطمینان هستند. اگر فرستادگان خبر خوب می آوردند آن وقت افراد قبیله را حاضر می کرد که آیا شما گزارش دو نفر فرستاده را تایید می کنید چنانچه تایید می شد بر اساس شهادت شهود بر مدعی علیه حکم می کرد. اگر فرستاده شدگان خبر بد می آرودند در این فرض آن مراحل طی می شد و افراد قبیله را احضار می کرد که در حضور شهود نظرشان را بیان کنند اما کاری به شهود نداشت در این صورت طرفین را دعوت به مصالحه می کرد. این موارد نمونه های "قضاوت" پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) می باشد و چون پیامبر در قرآن کریم به عنوان اسوه حسنه معرفی شده پس راه حل ها و شیوه های قضاوت پیامبر می تواند به عنوان بهترین الگوی زندگی همه مسلمانان باشد و شیوه های قضاوت پیامبر می تواند بهترین الگو برای همه قاضیان باشد.
wikifeqh: قضاوت های_پیامب
اسلامی، دیکشنری نام ها، هم خانواده یاب، تصویر مرتبط با کلمه، معنی در حل جدول کلمات متقاطع و ابزارهایی مانند واژه ساز، راهنمای انتخاب اسم و ... می باشد.
آبادیس
معرفی دیکشنریتماس با ماپیشنهاد واژه نوفهرست پیشنهادهافهرست کاربراننام نویسی در سایتورود به پنل کاربریواژگان برگزیدهتاریخچه جستجوتنطیمات دیکشنریحذف تبلیغاتآمار و واژه روزاپلیکیشن اندرویدواژه ساز
لغتنامه های فارسی
لغت نامه دهخدافرهنگ معینفرهنگ فارسی عمیدمترادف ها و متضادهافرهنگستان زبان و ادبگویش ها و لهجه هادانشنامه اسلامیدانشنامه عمومیدانشنامه آزاد فارسیدانشنامه آزاد کاربراناسم پسر و دختراصطلاحات و ضرب المثلپاسخ جدول کلماتمجموعه نقل قول ها
دیکشنری ها
دیکشنری انگلیسی به فارسیمترادف های انگلیسی به فارسیدیکشنری فارسی به فارسیدیکشنری فارسی به انگلیسیمترادف های فارسی به انگلیسیدیکشنری انگلیسی به انگلیسیدیکشنری فارسی به عربیدیکشنری عربی به فارسیمخفف و کلمات اختصاریدیکشنری تخصصی برقدیکشنری تخصصی کامپیوتردیکشنری تخصصی عمراندیکشنری تخصصی شیمیدیکشنری های تخصصی
مترجم ها
ترجمه فارسی ⇄ انگلیسیترجمه فارسی ⇄ عربیترجمه فارسی ⇄ ترکیترجمه فارسی ⇄ کردیترجمه فارسی ⇄ فرانسویترجمه فارسی ⇄ آلمانیترجمه فارسی ⇄ ایتالیاییترجمه فارسی ⇄ اسپانیاییترجمه فارسی ⇄ پرتغالیترجمه فارسی ⇄ روسیترجمه فارسی ⇄ هندیترجمه فارسی ⇄ ژاپنیترجمه فارسی ⇄ چینیترجمه فارسی ⇄ کره ای
حقوق این سامانه وابسته به دیکشنری آبادیس می باشد.
استفاده از نوشتارهای این دیکشنری، با ذکر منبع، آزاد است.

© 2006-2023 abadis.ir

تبلیغ

💐متن پیام امام خامنهای به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمد لله ربّ العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا محمدٍ و آله الطاهرین سیما بقیّة الله روحی فداه
خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او ملت بزرگ ایران توانست پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنهی انتخابات ریاست جمهوری را سامان دهد و در دو جمعهی پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آراء رئیس جمهور کشور را برگزیند.
مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظائف خود را انجام دادند، و مردم عزیز، با #احساس_مسئولیت به میدان آمدند و صحنهئی گرم و پرشور آفریدند و صندوقهای انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵ میلیون رأی انباشتند.
این حرکت بزرگ در رویاروئی با #غوغای_دستسازِ_تحریم_انتخابات، که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بُنبست به راه انداخته بودند، کاری #درخشان_و_فراموشنشدنی است و همهی نامزدهای محترم و همهی کسانی که برای پیروزیِ هر یک از آنان، هفتهها تلاش شبانهروزی کردند در #افتخار_و_ثواب آن شریکند.
اکنون ملت ایران رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس جمهور منتخب و به همهی فعالان این صحنهی حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به #همکاری_و_نیکاندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه میکنم.
شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به #هنجارهای_رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای #آبادانی_مادی_و_معنوی کشور تلاش کند.
به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب نیز توصیه میکنم با توکل به خداوند رحمان به افقهای بلند و روشن چشم بدوزند و در #ادامه_راه_شهید_رئیسی از #ظرفیتهای_فراوان کشور بویژه #منابع_انسانیِ_جوان_و_انقلابی_و_مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.
بار دیگر جبههی سپاس بر درگاه حضرت حق میگذارم و به حضرت بقیة الله اعظم روحی فداه درود و سلام میفرستم و یاد شهیدان والامقام و امام بزرگوار شهیدان را گرامی میدارم و از همهی نامزدهای محترم و فعالان عرصهی انتخابات که در این برههی حساس #نقشآفرینی کردند، و نیز رسانهی ملی و حافظان امنیت کشور و دستگاههای اجرایی و نظارتی بر انتخابات سپاسگزاری میکنم.
✍سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۳/۴/۱۶
🇮🇷https://khl.ink/f/56911
🔴 درصد آرای نامزدها به تفکیک استان
✅کانال اخبار 20:20👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر علی اکبر عرب مازار، اقتصاددان، استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی: فرض کنید #برجام همین الان درست شد!
🔸فرض کنید رابطه با امریکا برقرار شد، همه تحریمها هم لغو شد! رابطه بانکی هم برقرار شد، مرگ بر آمریکا هم تعطیل شد!
❌ بعد چی؟!
🔹مگه همین الان ترکیه با امریکا و اسراییل رابطه نداره؟ تو خیابانهای ترکیه هرطور خواستی میتونی بگردی، عضو ناتو هم هست پس چرا تورم ترکیه ۸۰ درصده؟!
🆔 https://eitaa.com/antibuotik
📣 توزیع آرا در استانهای کشور
🔸جزئیات مشارکت و آرای نامزدهای ریاستجمهوری در انتخابات اخیر توسط وزارت کشور منتشر شده است.
🔸۶۹.۲ درصد مردم قم به جلیلی رای دادند
#انتخابات
@jaarchi_tehran
📣 اخبار ریزُ درشتِ تهران👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فتف (#FATF) با ما چه میکند؟
💥توی مناظرههای انتخابات ریاست جمهوری اسم FATF رو زیاد شنیدیم. توی این ویدئو خیلی خلاصه بهت میگم FATF چیه و اگه عضوش بشیم چه نتیجهای برامون داره ...
➖➖➖➖➖➖➖➖
🌍 رصـد نمای تبیینی فضـای مجـازی
🇵🇸مهــــــــــدویـون313
『 @mahdavyon313 』
هدایت شده از فصل بیداری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥باید همه به فکر باشند
🔴 @fasle_bidari | فصل بیداری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ غیرت یزید نسبت به ناموسش از برخی عزادار نماهای امام حسین علیه السلام بیشتره...
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رویای صادقه
♨️ کتابی که #امام_زمان به علامه محمدتقی مجلسی توصیه کردند
💢 کتابی که به واسطه آن مردم اصفهان #مستجاب_الدعوه شدند
________________
📚 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت شهادت امام سجاد علیهالسلام
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه جذاب و شنیدنی خانم فاطمه مهیمی شهروند جیرفتی مقیم آمریکا در مورد حجاب ...💐
قال رسول الله صلى الله عليه و آله
مَن سَرَّهُ اَن يُنسَاَلـَهُ فى عُمُرِهِ وَ يُوَسَّعَ لَهُ فى رِزقِهِ فَليَتَّقِ اللّه وَ ليَصِل رَحِمَهُ؛
هر كس دوست دارد كه عمرش طولانى و روزى اش زياد شود، تقواى الهى پيشه كند و صله رحم نمايد.
بحارالأنوار، ج 74، ص 102، ح 56
*دستورالعمل جذب خاص (بدون آزمون) روحانی کاروان عمره مفرده
در راستای اجرای سیاستهای بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و باعنایت به توصیه نماینده محترم ولی فقیه در خصوص جذب نیروهای نخبه و فرهیخته
حوزههای علمیه (جذب خاص) به عنوان خادمان فرهنگی عمره، معاونت فرهنگی بعثه نسبت به جذب افرادی که دارای شرایط عمومی واختصاصی ذیل هستند از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ لغایت ۱۴۰۳/۰۵/۱۸ اقدام مینماید.
❇️ الف - شرایط عمومی
✅️ -تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
✅️ -التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه.
✅️-برخورداری از حسن شهرت و معاشرت.
✅️ -نداشتن سوءپیشینه و سابقه محكومیت در محاکم قضائی جمهوری اسلامی ایران.
✅️ -برخورداری از توانائی جسمانی.
✅️-نداشتن منع قانونی خدمت نظام وظیفه عمومی در زمان اعزام.
✅️ -متأهل بودن.
✅️-معمم بودن دائم در زمان پذیرش.
✅️ -دارابودن حداقل 27 سال و حداکثر ۴۵ سال.
⚠️ ب - شرایط اختصاص
☑️ .دارای مدرک علمی سطح ۴ از مراکز مدیریت حوزههای علمیه قم، مشهد، اصفهان.
☑️ .نخبگان دارای سطح ۳ حوزه علمیه قم، مشهد، اصفهان با ارائه مدرک معتبر
☑️.گواهی استادی یكی از دروس سطوح عالی حوزه به شرط دارابودن مدرک علمی سطح ۳ حوزه به بالا.
⏏️تبصره 3: در صورت ورود اطلاعات غیر واقعی، انصراف و یا دارا نبودن هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی، ثبت نام لغو گردیده و هزینه ثبت نام مسترد نمیگردد.
🔽ج- فرآیند جذب
🔻.ثبت نام اولیه
🔻.تأیید ثبت نام (صحت سنجی مدارک بارگزاری شده در سامانه، توسط مناطق و ستاد)
🔻.کسب حد نصاب قبولی در مصاحبه علمی و عملی
🔻.کسب حد نصاب قبولی در ارزیابی نوار سخنرانی
🔻.طی کردن مراحل آموزش و کسب حد نصاب آن
❎️ تبصره3: پس از تائید ثبت نام در صورت عدم مراجعه داوطلبان جهت گذراندن مراحل جذب طی 3 سال، پرونده ایشان مختومه میگردد.
❎️ تبصره 2: کسب حد نصاب قبولی در بندهای سوم و چهارم و پنجم امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ میباشد.
⏬️ د: پمصاحبه علمی و عملی
✔️.مصاحبه بر دو محور علمی و عملی طبق جدول ذیل برگزار میگردد.
✔️.زمان برگزاری مصاحبه از تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ تا ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ میباشد.
✔️.محل برگزاری مصاحبه علمی شهرهای قم، تهران و خراسان رضوی میباشد.
🔻تبصره: درصورتی که در استان های دیگر تعداد داوطلبان به حد نصاب ۱۵ نفر برسد مصاحبه در آن استان برگزار میگردد.
❌️تذکرات ضروری❌️
1 -جذب خاص فقط از طریق سامانه جذب به آدرس azmoon.hajj.ir انجام میگیرد و افراد واجد شرائط با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت نام اقدام مینمایند.
2 -هزینه ثبت نام 2.000.000 ریال میباشد که تنها از طریق درگاه اینترنتی معتبر همین سامانه قابل پرداخت است.
3-پس از اتمام زمان ثبت نام حداکثر طی یکماه مدارک داوطلبان بررسی و صحت سنجی میگردد و داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت یا بعثه منطقه خود از وضعیت ثبت نام خویش مطلع شوند.
4 -دفاتر مناطق و استانی بعثه وظیفه دارند در خصوص نحوه جذب خاص، داوطلبان را راهنمایی نمایند .
5 -هر داوطلب فقط یكبار مجاز به شرکت در مصاحبه علمی و عملی جذب خاص میباشد.
6 -در صورت عدم موفقیت داوطلب درهر یک از مراحل بند "ج" این اطلاعیه، داوطلب مردود تلقی میشود و تنها از طریق شرکت در آزمون عمومی امكان جذب را خواهد داشت.
7 -دوره آموزش تمهیدی پیش از آزمون، متعاقبا اعلام میگردد.
مدیریت جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرکس ادعا دارد ولایتمدار و پیرو رهبری است واجب شرعی است ،این سخنان بسیار ارزشمند رهبری را نشردهد❗❗❗اگر انجام ندهید مدیون شهدا هستید❗❗❗
چرا این سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدا وسیما و فضای مجازی باز نشر نمی شود ❓
دوستانی که در گروه ها و در سکوهای فضای مجازی عضو هستند قربة الي الله اين كليپ را باز نشر کنند تا بر مسئولین واداده و منفعل اتمام حجت شود.
حجاب # اجباری
جهاد تبیین
https://eitaa.com/jahad_tabyin_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟦🟧 نسخه پیشنهادی رهبری در رابطه با حل مسئله کشف حجاب
🆔 @ANALYSTS
🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎قال امیر المومنین علی علیه آلاف تحیه و الثناء:
🍀ما بَالُکم تَفرَحونَ بِالیسیرِ مِنَ الدُّنیا تَدرُکونَهُ ، ولا یحزُنُکم الکثیرُ مِنَ الآخِرَةِ تُحرَمونَهُ .
🍀شما را چه شده که به کمِ دنیا که به دست میآورید، خوشحال میشوید؛ ولی از کثیر آخرت که محروم میشوید، ناراحت نمیگردید؟!
📚 نهج البلاغة، خطبۀ ۱۱۳
#تلنگر
#نهج_البلاغه
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🌐گفتمان ۲(کلیپ)
🆔️eitaa.com/goftemansazan2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت زارع پور از بازدید رئیسی از مراکز حساس ساخت موشک های فضایی/ به رئیسی گفتم کارکنان صنعت فضایی بی انگیزه شده اند.
🇮🇷🇵🇸✊😡👈🇺🇸🏴به کانال قطب نما بپیوندید 👇
https://eitaa.com/joinchat/2726559976Cd339c9a34c