eitaa logo
رسول مظاهری عضو هیات علمی گروه حقوق
239 دنبال‌کننده
679 عکس
1.2هزار ویدیو
74 فایل
همه دوستان را به مشارکت جدی در عرصه جهاد تبیین دعوت کنیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از " من انقلابی‌ام "
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠چون شیر فلکه دست خودشون نبوده ممنوع کردن!!🤨 📝 پاورقی ✍️ من انقلابی‌ام @manenqelabiam
هدایت شده از لشکر قدس
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️‌ گسل وحشتناکی که پس از زلزله ترکیه ایجاد شده 🚨 به لشکر سایبری قدس بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
توبه و جبران غیبت و تهمت چگونه است؟ درباره توبه از غیبت، روایات مختلفى نقل شده‏ است. بعضى از احادیث، استغفار را کافى دانسته و برخى گرفتن رضایت طرف را لازم شمرده ‏اند. در حدیثى رسول اکرم9 فرمود: »هر کس حقى از برادر دینى بر عهده دارد (آبرو یا مال) باید از او رضایت بخواهد پیش از فرارسیدن روزى که درهم و دینار یافت نمى ‏شود و به جاى آن از حسنات و کارهاى نیک او برمى ‏دارند. اگر کار نیکى نداشته باشد، از گناهان طرف برمى ‏دارند و به گناهان او مى ‏افزایند. در روایتى دیگر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) گناه غیبت را از گناه زنا شدیدتر مى ‏داند و دلیلش را این‏طور ذکر مى ‏کنند که زناکار توبه مى ‏کند و خداوند توبه او را مى ‏پذیرد، ولى توبه غیبت کننده آن گاه پذیرفته مى ‏شود که رضایت طرف را کسب کند. اگر او راضى نشود، توبه ‏اش مقبول نیست. اما در مقابل، روایاتى از معصومان نقل شده که استغفار را کافى دانسته است. امام صادق علیه السلام مى ‏فرماید: »از پیامبر صلی الله علیه و أله و سلم در مورد کفاره غیبت سؤال شد، حضرت فرمود: « تَسْتَغْفِرُ اللهَ لِمَنْ اِغْتَبْتَهُ كُلَّما ذَكَرْتَهُ؛ براى کسى که او را غیبت کرده ‏اى، هرگاه یادت آمد، استغفارکن» . (الکافی، ج‏2، ص: 358 در جمع این دو دسته روایات نظریاتى مطرح شده است: 1- آن‏چه وجوب طلب حلالیت را مى ‏فهماند، مربوط به زنده بودن غیبت شده ‏است اما اگر آن شخص مرده باشد، استغفار براى او کافى است. این نظریه برپایه روایتى است که امام صادق(علیه السلام) از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرد که فرمود: « مَنْ ظَلَمَ أَحَداً فَفاتَه فَلْيَسْتَغْفِرِ الله فَاًّنَّهُ كَفّارَْ لَهُ؛ کسى که به فردى ظلم کند، سپس مظلوم بمیرد، گناهکار از خداوند طلب آمرزش کند که استغفار، کفاره گناه او است» . (الکافی، ج‏2، ص: 335 2- مرحوم فیض راه دیگرى را براى جمع بین این دو دسته روایات ذکر کرده ‏است. او مى ‏گوید: طلب حلالیت در صورتى است که خبر به غیبت شده رسیده باشد. ایشان براى ادعاى خود به روایتى از امام صادق7 استدلال مى ‏کند که فرمود: « هرگاه غیبت کردى، اگر غیبت شده از غیبت تو با خبر شد، باید نزد او بروى و او را از خود راضى کنى، در غیر این صورت براى او استغفار کن» .121 البته این روایت در مصباح الشریعه آمده که امام خمینى(رحمة الله علیه) آن را قابل استناد نمى ‏داند و روایت بودن آن را زیر سؤال برده‏است. 3- بعضى گفته ‏اند: روایاتى که مى ‏گوید تنها استغفار کافى است، مربوط به مواردى است که طلب حلالیت موجب درگیرى و سبب دشمنى مى ‏گردد. روایاتى که حلالیت ‏طلبیدن را لازم مى ‏داند، مربوط به مواردى است که پیامد و عواقب سویى ندارد. البته چون موضوع یک سؤال فقهى است، صرف نظر از جنبه نظرى، باید وظیفه شرعى مکلفان را در این خصوص معيّن کنیم. امام خمینى روایاتى را که بر وجوب استحلال (طلب حلالیت) دلالت مى ‏کرد، از نظر سند و دلالت ضعیف مى ‏داند، از این رو مى ‏فرماید: دلیلى بر وجوب آن نیست. براین اساس در استفتأ گفته ‏اند: جلب رضایت فرد غیبت شده لازم نیست، ولى باید توبه کند. خانه | بازگشت |
599.9K
🔴 منتظری دادستان کل کشور در سخنرانی ۲۲ بهمن اصفهان: نظام اسلامی و ملت شریف ایران قطعا و قاطعانه با برنامه دشمن برای بی‌حجابی مقابله میکنند‌ @isfsetad
599.9K
🔴 منتظری دادستان کل کشور در سخنرانی ۲۲ بهمن اصفهان: نظام اسلامی و ملت شریف ایران قطعا و قاطعانه با برنامه دشمن برای بی‌حجابی مقابله میکنند‌ @isfsetad
هدایت شده از Hossein
🗳رفراندوم با موفقیت انجام شد 🛑 رکورد راهپیمایی‌های ۱۰ سال اخیر شکست‌ موسوی رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر طی توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: بر اساس گزارش‌های واصله به ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، حضور گسترده و حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن 1401 در شهرها و روستاهای مختلف سراسر کشور طی 10سال اخیر بی‌نظیر بوده است.
هدایت شده از مغز خاکستری
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آنچه درباره کانادا نمی‌دانید! ⭕️ شهروند کانادایی چند سال در خاورمیانه بوده و حالا برگشته کانادا و بین ایران و کانادا مقایسه میکنه که شنیدنی است👌 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از کانال قاضی جهانبخش
🔷 منظور از «منافع ممکن الحصولی» که «صدق اتلاف می نماید» چیست؟ 🔸بر طبق ماده ۱۴ ق.آ.د‌ک.: «شاکی می تواند جبران تمام ضرر و زیان های مادی و معنوی و منافع ممکن‌الحصول ناشی از جرم را مطالبه کند. تبصره ۲- منافع ممکن الحصول تنها به مواردی اختصاص دارد که صدق اتلاف نماید. 1⃣. در تبصره ۲ ماده فوق منظور از «منافع ممکن الحصول» منافعی است که مقتضی وجود آنها حاصل شده و عرف و قانون آن را در حکم موجود می داند (نظریه مشورتی ۷/۹۴/۲۵۹۱ _ ۹۴/۹/۲۹ ا.ح.ق.ق.). 2⃣. به تعبیر دیگر منافع ممکن الحصول منافعی است که امکان به دست آمدن آنها با توجه به شرایط حاکم بر موضوع عرفا قطعی است. در تبصره یادشده قید عبارت «صدق اتلاف نماید» نیز به جهت قطعی بودن امکان به دست آمدن آنها در عرف بوده است. 3⃣. برای مثال شخصی که دارای یک دستگاه تراکتور بوده و همه ساله در ایام کشت آن را وسیله امرار معاش خود قرار می داده است، پس از طرح شکایت کیفری مبنی بر خیانت در امانت توسط متهم (با عنصر مادی مفقود کردن) می‌تواند علاوه بر قیمت تراکتور، درآمد معمول خود از تراکتور مذکور در ایام کشت را نیز از دادگاه مطالبه نماید. در مثال مطروحه مطالبه قیمت تراکتور از باب ضرر و زیان مادی و مطالبه درآمد معمول در ایام کشت نیز از باب منافع ممکن الحصول است که صدق اتلاف می نماید (یعنی اینکه به دست آمدن آن در عرف حتمی بوده است). 4⃣. سایر منافع ممکن الحصولی که صدق اتلاف ننماید از مصادیق خسارت «عدم النفع» محسوب و قابل مطالبه نمی باشد (تبصره ۲ ماده ۵۱۵ قانون آیین دادرسی مدنی)، هرچند که احتمال به دست آوردن آن نیز دور از انتظار نباشد! برای مثال چنانچه متصدی توزیع روزنامه، روزنامه ای که در آن اعلان مزایده ملکی درج شده باشد را به مشترک آن روزنامه نرساند و او در مزایده شرکت نکند، اگر مشترک روزنامه مذکور پس از اطلاع از این امر علیه توزیع کننده آن اقامه دعوا نموده و مدعی شود که اگر روزنامه به او رسانده می شد، او از مزایده مطلع و در آن برنده می شد و بعداً مال مورد مزایده را دو برابر می فروخت، چنین خسارتی مصداقی از خسارت عدم النفع محسوب می شود زیرا در مثال گفته شده شرکت در مزایده و برنده شدن شخص مورد نظر عرفا قطعی الوقوع نبوده است. ♦️یالثارات الحسین، لبیک یا زینب 👇 @jahanbakhshali
هدایت شده از اسحاقی
🔴سخنان قابل تقدیر رئیس جمهور در مورد حجاب 🔰بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور در جلسه یکشنبه هیئت دولت، گفته اند که: « در موضوع حجاب همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای موظف‌اند با تبیین رویکرد اقناعی به گسترش فضای عفیفانه کمک و با تولید محتوایی مناسب به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند ». همچنین ایشان بر ضرروت توجه به قانون به عنوان یک اصل مورد تفاهم اجتماعی در مسئله مهم حجاب تاکید کرد. ✍پ.ن: 🔻پیداست که القائات و فشارهای برخی افراد سطحی نگر در رئیس جمهور تأثیر نگذاشته است و ایشان به درستی هم بر کار فرهنگی و هم توجه به قانون به صورت همزمان اشاره کرده اند. 🔻انتظار ما هم از رئیس جمهور همین است. زیرا وظیفه حکومت در زمینه حجاب فقط فرهنگ سازی نیست. 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از خوش‌خبر
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش جالب پسران کره‌ای به حجاب و اعتقادات زنان مسلمان ... 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75