🛑 #یوم_الهَتک
🔰 دقیقا همین روز بود که متاسفانه به خاطر جهل و ضعف اعتقادی مردم و یهودیان نفوذی کشور دستور به #بستن حرم های #مطهر حضرت علی بن موسی #الرضا علیه السلام و حضرت فاطمه #معصومه علیها السلام و بقیه بقاع متبرکه دادند .😔
اللهم عجل لولیک الفرج
🛑بدون مذهب صحیح و ولایت دوازده امام، سیادت فایده ندارد
🔰روایت است از سلیمان بن جعفر هاشمی که امام کاظم علیه السلام به او فرمود: ای سلیمان مگر نه این که پیامبر تو را زاده؟ گفتم: بله. [از طرف مادر البته]. فرمود: مگر نه این که علی دو بار تو را زاده؟ [یعنی از طرف مادران] گفتم: بله. فرمود: مگر نه این که از نسل جعفر طیّاری؟ [از طرف پدر] گفتم: بله. فرمود: ولی اگر آن چه بر آن هستی [یعنی مذهب صحیح و ولایت امام زمان] نبود هیچ بهره ای از این [نسب عالی] نمی بردی.
📌گرچه شاید سند این روایت متصل نباشد، ولی این مضمون با مجموعه ای از آیات و روایات تأیید می شود. از آن جمله آیه ای که در مورد پسر حضرت نوح علیه السلام می فرماید: «او از اهل تو نیست. او تبهکار است.» و به تعبیر روایت به خاطر عمل ناشایست و عقیده فاسدش او را از حضرت نوح علیه السلام نفی نمود. (تفسیر العیاشی، ج2، ص151؛ معانی الأخبار، ص106) و از آن جمله آیات سوره احزاب است. (احزاب: 30 و 31)
چنانکه در روایات از علویانی که به باطل مدعی امامت هستند شدیداً برائت جسته شده است.
📚📚(تفسیر القمی، ج2، ص251؛
📚📚الکافی، ط - الإسلامیة، ج1، ص372؛
📚📚الغیبة للنعمانی، ص113 و 114؛
📚📚ثواب الأعمال، ص214؛
📌📚معانی الأخبار، ص213؛
📚📚الإحتجاج على أهل اللجاج، ج2، ص: 375)
🔰الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ، عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ الْجَعْفَرِیِّ، قَالَ:، قَالَ الْعَبْدُ الصَّالِحُ (ع) لِسُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ: یَا سُلَیْمَانُ وَلَّدَکَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) قَالَ نَعَمْ، قَالَ: وَ وَلَّدَکَ عَلِیٌّ (ع) مَرَّتَیْنِ قَالَ نَعَمْ، قَالَ: وَ أَنْتَ لِجَعْفَرٍ رَحِمَهُ اللَّهُ تَعَالَى قَالَ نَعَمْ، قَالَ: وَ لَوْ لَا الَّذِی أَنْتَ عَلَیْهِ مَا انْتَفَعْتَ بِهَذَا.
📚📚رجال الکشی، ص474
🛑شهوت مراد شدن و مرید پروری
🔰جناب محمّد بن مسلم گوید: از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم که فرمودند: آیا گمان میکنی که من خوبان و بَدان شما را نمیشناسم؟ چرا به خدا سوگند تشخیص می دهم. بَدان شما کسانیاند که دوست دارند مردم به دنبالشان راه افتند؛ و چنین شخصی به ناچار یا بسیار دروغگوست یا کوتاه نظر است.1
و در جای دیگر فرمودند:
⭕️ نشانه مدعیِ کذاب آن است که از آسمان و زمین خبر میدهد، اما با حلال و حرام و معارف دین بیگانه است!2
✅ مصادیق این روایت براحتی قابل تشخیص است؛ هرگز فریب چند عمل خارقالعاده را مخورید؛ ملاکِ حق و باطل ثقلین است.
🔰1.علیّ بن إبراهیم، عن محمّد بن عیسی، عن یونس عن العلاء، عن محمّد بن مسلم قال: سمعت أباعبداللّه علیه السّلام یقول: أتری لا أعرف خیارکم؟ من شرارکم بلی و اللّه، و إنّ شرارکم من أحبّ أن یوطأ عقبه، إنّه لابدّ من کذّاب أو عاجز الرّأی.الکافی، اسلامیه، ٢/٢٩٩
🔰2. «إن آیة الکذاب بأن یخبرک خبر السماء والأرض والمشرق والمغرب فإذا سألته عن حرام الله وحلاله لم یکن عنده شئ» الکافی، ط_الاسلامیه، ٢/٣٤٠
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
جواز خود ارضایی توسط امام صادق
|
جواز خودارضایی توسط امام صادق با سند معتبر
✍️امام صادق می گوید:کسی که باخودش استمنا می کند،چیزی بر او نیست(اشکالی ندارد)
📗کتاب کافی ج۵ص۳۲۵
💠پاسخ💠
👌در این شکی نیست که استمناء و خود ارضایی از جمله گناهانی است که مورد غضب خداوند است .
❕پیامبر گرامی فرمود ؛
« کسی که خود ارضایی می کند، ملعون است »
📚مستدرک الوسائل ج14 ص355
❕و فرمود ؛
« آگاه باشید که مورد لعن خدا، ملائکه و همه مردم خواهد بود کسى که با دستمالى خود، خویش را ارضا مى کند و کسى که با کسى از مردان، لواط مى کند »
📚کنزالعمال ج16 ص99
👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« از جمله کسانى که خدا با آنها در روز قیامت سخن نمى گوید و نظر رحمت به آنها ندارد و عذاب دردناکى، آنها را فرامى گیرد، کسى است که #خودارضایى مى کند.»
📚وسائل الشیعه ج20 ص353
👌و فرمود ؛
« استمنا، گناه بزرگى است که خداى متعال در قرآن، از آن نهى کرده است. انجام دهنده این گناه، همانند کسى است که با خودش آمیزش مى کند. اگر بدانم کسى این کار را مى کند، هرگز با او #غذا نمى خورم...»
❕از امام سوال شد از نظر شدّت گناه، زنا بزرگتر است یا استمناء؟ که امام اینگونه پاسخ داد ؛
«این عمل (استمنا) گناه بزرگى است. بعضى ها مى گویند که برخى گناهان، از برخى دیگر از گناهان سبکترند، درحالى که همه گناهان نزد خداوند، بزرگ هستند؛ چراکه معصیت هستند و خداوند، ارتکاب گناه از بندگان خود را دوست ندارد.خداوند، ما را از گناهان نهى کرده؛ چراکه معصیت، عملى شیطانى است و فرموده است: (شیطان را عبادت نکنید؛ به درستى که شیطان، دشمن شماست. پس او را دشمن خود بدانید، چراکه او پیروان خود را به آتش دعوت مى کند).
📚بحار الانوار ج101 ص30
👌از امام علیه السّلام در مورد آمیزش با حیوان و استمنا سوال شد ، ایشان پاسخ دادند ؛
«هرچیزى که مانند این دو، باعث #انزال منى مرد مى شود، از مصادیق زنا محسوب مى شود.»
📚الکافی ج5 ص541
❕در نقل دیگری فرمود ؛
« مردی را به نزد امیر مومنان آوردند که با دست خود استمناء کرده بود ، علی علیه السلام ( از باب تعزیر ) بر دست او شلاق زد و از بیت المال برای او زن گرفت »
📚الکافی ج7 ص265
👌جهت آگاهی از عوارض خود ارضایی نمایه زیر را مطالعه فرمایید ؛
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3669
❕حال آنچه مورد اشکال قرار گرفته است روایت زیر است .
👌در حدیثى از امام صادق علیه السّلام از مالش آلت، از سوى خود فرد سؤال شد، امام فرمود: ناکح نفسه لا شىء علیه. « او با خودش آمیزش کرده چیزی بر او نیست »
📚وسائل الشیعه ج20 ص353
❕علامه مجلسی در توضیح روایت می گوید ؛
« چیزی بر او نیست ، یعنی حدی بر او نیست چرا که خودارضایی حد مشخصی ندارد ، بلکه صاحب آن تعزیر می شود ، بنابراین جمله مذکور با گناه بودن استمناء و تعزیر صاحب آن منافاتی ندارد »
📚مراه العقول ج20 ص385
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
⚠️ فرار ابوبکر بن ابی قحافه از جنگ خیبر
📇 ۲۲رجب : در این روز در ایام جنگ خیبر ، پرچم سپاه اسلام به ابوبکر داده شد ولی او با دیدن دشمن گریخت و سپاه تحت فرمان خود را نیز به فرار تشویق نمود!
4338_أَخْبَرَنَا أَبُو قُتَيْبَةَ سَالِمُ بْنُ الْفَصْلِ الآدَمِيُّ بِمَكَّةَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عُثْمَانَ بْنِ أَبِي شَيْبَةَ، ثنا عَلِيُّ بْنُ هَاشِمٍ، عَنِ ابْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنِ الْحَكَمِ، وَعِيسَى، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ أَبِي لَيْلَى، عَنْ عَلِيٍّ، أَنَّهُ قَالَ: يَا أَبَا لَيْلَى أَمَا كُنْتَ مَعَنَا بِخَيْبَرَ؟ قَالَ: بَلَى وَاللَّهِ كُنْتُ مَعَكُمْ، قَالَ: فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ أَبَا بَكْرٍ إِلَى خَيْبَرَ، فَسَارَ بِالنَّاسِ وَانْهَزَمَ حَتَّى رَجَعَ
از أبو ليلي نقل شده است که اميرمؤمنان عليه السلام به او گفت: اي ابو ليلي ! آيا در خيبر با ما نبودي؟ گفت: بلي به خدا سوگند همراه شما بودم. اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: رسول خدا صلي الله عليه وآله ابوبکر را به سوي خيبر فرستاد، او همراه مردم رفت و شکست خورده برگشت.
✅ هذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ
✅ حاکم نیشابوری در مورد این روایت مینویسد: این حدیثی صحیح است بنا بر شرایط شیخین (مسلم و بخاری) ولی آن دو نفر ذکر نکردهاند.
✅ ذهبی عالم بزرگ اهل سنت عمری نیز در تعلیقات خود تصریح میکند که روایت صحیح است.
📚 المستدرک علی الصحیحین، تالیف حاکم نیشابوری با تعلیقات ذهبی، جلد ۳، صفحه ۳۹، چاپ دار الکتب العلمیة
📃 اسکن کتاب:
🌐 http://bit.ly/2IyjcPW
📃 پوستر:
🌐 http://bit.ly/2Ev2WwI
رواض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
⚠️ فرار ابوبکر بن ابی قحافه از جنگ خیبر 📇 ۲۲رجب : در این روز در ایام جنگ خیبر ، پرچم سپاه اسلام به
🔥 فرار از جنگ و جاودانی در آتش
🔹 عن أبی هُرَیْرَةَ رضی الله عنه عن النبی صلى الله علیه وسلم قال اجْتَنِبُوا السَّبْعَ الْمُوبِقَاتِ قالوا یا رَسُولَ اللَّهِ وما هُنَّ قال الشِّرْکُ بِاللَّهِ وَالسِّحْرُ وَقَتْلُ النَّفْسِ التی حَرَّمَ الله إلا بِالْحَقِّ وَأَکْلُ الرِّبَا وَأَکْلُ مَالِ الْیَتِیمِ وَالتَّوَلِّی یوم الزَّحْفِ وَقَذْفُ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ الْغَافِلاتِ.
🔸 ابوهریره از رسول خدا (ص) نقل مىکند فرمود: از هفت چیز که سبب ورود و بقاء در آتش مىشود بپرهیزید. سؤال شد این هفت چیز کدامند؟ فرمود: شرک به خداوند، کشتن انسانى که خداوند ریختن خونش را حرام کرده است؛ مگر در صورت جرم باعث قتل، خوردن ربا و مال یتیم، 👈 فرار از جبهه جنگ 👉 و تهمت به زنان مؤمن که دامن آنان از آلودگى پاک است.
📚 صحيح البخاري، جلد 4، صفحه 10
🌐http://lib.efatwa.ir/42174/4/10
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
👤 ابن أبيالحديد به نقل از استادش ابوجعفر اسكافى مىگويد:
🔹 وهو أضعف المسلمين جناناً، وأقلهم عند العرب ترةً، لم يرم قط بسهم، ولا سل سيفاً، ولا أراق دماً.
🔸 أبوبكر از نظر عقل از تمام مسلمانان ضعيف تر و نزد عرب از نظر شجاعت كمترين بود، نه تيرى انداخت و نه شمشيرى كشيد و نه خونى را ریخت.
📚 إبن أبي الحديد المدائني المعتزلي، أبو حامد عز الدين بن هبة الله بن محمد بن محمد (متوفاي655 هـ)، شرح نهج البلاغة، ج 13، ص 170، تحقيق محمد عبد الكريم النمري، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1418هـ - 1998م.
📌 ابوجعفر محمد بن عبدالله سمرقندی اسکافی بغدادی ( م240ق ) از مشهورترین دانش پژوهان و متکلمان معتزلی قرن سوم هجری است . شرح حال وی در بسیاری از کتب تراجم آمده است مسعودی مورخ شهیر قرن چهارم ، وی را چنین ستوده است :( وی مردی از مشایخ معتزلۀ بغداد و سران ایشان بوده که اهل دین و پارسایی و معتقد به برتری علی ( علیه السّلام ) بر دیگران و در همان حال معتقد به درستی امامت مفضول بوده است.)
📙 مروج الذهب3/238.
✅ وقتی به کتب اهل سنت مراجعه می کنیم به درستی در می یابیم که ابوبکر نه تنها فرد جنگجو و شجاعی نبود بلکه فرد بزدلی نیز بوده که از جنگ ها میگریخته
👤 استاد عبد الکريم مصري، از استادان دانشكده علوم تفسير در شهر رياض در سال 1973 م و 1975 م در باره شجاعت ابوبکر چنين می گويد:
🔹 فأبوبكر لم يعرف عنه أنه كان ذا مكانة معروفة في مواقع القتال.
🔸 در تاریخ نیامده که ابوبکر در جنگها جایگاه ویژه و شناخته شدهاى داشته است.
📚 الخطيب، عبد الكريم، عمر بن الخطاب، ص 186، ط مصر،1961م
💢 همچنين در جاي ديگر در اين باره مي نويسد:
🔹 فحسان ابن ثابت (رضي الله عنه) لم يكن من المحاربين المعدودين في ميادين الحرب والنضال، ومثله غير واحد من صحابة الرسول كأبي بكر، وعثمان....
🔸 حسان بن ثابت، و بسیاری دیگر از صحابه همانند ابوبکر، عثمان و... از جنگ آوران ميدان جنگ و نبرد به شمار نيامده اند.
📚 الخطيب، عبد الكريم، علي بن أبي طالب بقية النبوة وخاتم الخلافة، ص 130 ـ 133، ناشر: مطبعة السنة المحمدية، ط مصر، الطبعة الأولى، 1386هـ .
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🐐 فرار عمر بن خطاب از جنگ خیبر
🗓 ۲۳ رجب: در چنین روزی سال ۷ هجری قمری در بحبوحهء جنگ خیبر رسول خدا صلی الله علیه و آله پرچم را به دست عمَر دادند و او با دیدن دشمن گریخت و گروه خود را نیز به فرار تشویق کرد!!
📌 در این روز بود که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حدیث معروف به حدیث رایت پرچم را بیان فرمودند.
👤 حاكم نيشابوري در المستدرك در باره فرار عمر بن خطاب چنین مینویسد:
🔹 أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الْمَحْبُوبِيُّ بِمَرْوَ، ثنا سَعِيدُ بْنُ مَسْعُودٍ، ثنا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَي، ثنا نُعَيْمُ بْنُ حَكِيمٍ، عَنْ أَبِي مُوسَي الْحَنَفِيِّ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: " سَارَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ إِلَي خَيْبَرَ، فَلَمَّا أَتَاهَا بَعَثَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَي عَنْهُ، وَبَعَثَ مَعَهُ النَّاسَ إِلَي مَدِينَتِهِمْ أَوْ قَصْرِهِمْ، فَقَاتَلُوهُمْ فَلَمْ يَلْبَثُوا أَنْ هَزَمُوا عُمَرَ وَأَصْحَابَهُ، فَجَاءُوا يُجَبِّنُونَهُ وَيُجَبِّنُهُمْ، فَسَارَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ " الْحَدِيثُ.
✅ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ
🔹 حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ سَلْمَانَ الْفَقِيهُ بِبَغْدَادَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ، ثنا الْقَاسِمُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، ثنا يَحْيَي بْنُ يَعْلَي، ثنا مَعْقِلُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ، عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ، عَنْ جَابِرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، " أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ دَفَعَ الرَّايَةَ يَوْمَ خَيْبَرَ إِلَي عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فَانْطَلَقَ، فَرَجَعَ يُجَبِّنُ أَصْحَابَهُ وَيُجَبِّنُونُهُ ".
✅ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَي شَرْطِ مُسْلِمٍ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ.
🔸 اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: رسول خدا صلي الله عليه وآله به خبير رفت، هنگامي كه به آن جا رسيد، عمر را به همراه مردم به سوي شهر و يا قصر اهل خبير فرستاد ، عمر جنگيد؛ اما طولي نكشيد كه عمر و همراهانش شكست خوردند . وقتي برگشتند، مردم عمر را به بزدلی متهم میكردند و عمر آن ها را متهم میكرد.
✅ سند اين روايت صحيح است؛ اما بخاري و مسلم نقل نكرده اند.
🔸 از جابر بن عبد الله نقل شده است كه در روز خبير ، رسول خدا صلي الله عليه وآله پرچم را به دست عمر داد، پس عمر رفت و برگشت؛ در حالي كه يارانش او را متهم به بزدلی مي كردند و او يارانش را .
✅ اين روايت #صحيح است و شرايط صحيح مسلم را دارد؛ اما او نقل نكرده است.
📚المستدرك علي الصحيحين ج 3 ص 40
📌 شمس الدين ذهبي نيز در تلخيص المستدرك ، صحت اين دو روايت را تأييد كرده است.
📄 اسکن کتاب :
🌐 https://bit.ly/2qmGRfJ
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari