🛑 امر کردن #کودکان به #روزه_گرفتن و روزه #کله_گنجشکی برای کودکان در کلام امام معصوم
⭕️قال الباقر صلوات الله علیه:
✅إِنَّا نَأْمُرُ صِبْيَانَنَا بِالصَّلاَةِ إِذَا كَانُوا بَنِي خَمْسِ سِنِينَ فَمُرُوا صِبْيَانَكُمْ بِالصَّلاَةِ إِذَا كَانُوا بَنِي سَبْعِ سِنِينَ وَ نَحْنُ نَأْمُرُ صِبْيَانَنَا بِالصَّوْمِ إِذَا كَانُوا بَنِي سَبْعِ سِنِينَ بِمَا أَطَاقُوا مِنْ صِيَامِ اَلْيَوْمِ إِنْ كَانَ إِلَى نِصْفِ اَلنَّهَارِ أَوْ أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ أَوْ أَقَلَّ فَإِذَا غَلَبَهُمُ اَلْعَطَشُ وَ اَلْغَرَثُ أَفْطَرُوا حَتَّى يَتَعَوَّدُوا اَلصَّوْمَ وَ يُطِيقُوهُ فَمُرُوا صِبْيَانَكُمْ إِذَا كَانُوا بَنِي تِسْعِ سِنِينَ بِالصَّوْمِ مَا اِسْتَطَاعُوا مِنْ صِيَامِ اَلْيَوْمِ فَإِذَا غَلَبَهُمُ اَلْعَطَشُ أَفْطَرُوا .
⭕️امام باقر سلام الله علیه فرمودند :
🔰 « ما پسرانمان را از ۵ سالگی امر به نماز می کنیم و شما از هفت سالگی امر کنید و برای روزه از ۷ سالگی امر می کنیم به اندازهای که در روز #طاقت دارند هرچند نصف روز یا بیشتر و یا کمتر باشد و وقتی تشنگی گرسنگی بر ایشان غالب شد #افطار می کنند تا به روزه عادت کند و توانایی بیابند و شما پسر بچه ها را از ۹ سالگی به روزه امر کنید هر مقدار از روز را که میتوانند روزه بگیرند و وقتی #تشنگی بر ایشان #غلبه کرد افطار کند
📚 کافی، ج۲، ص۴۰۹
💠 حتما کودکان را قبل از سن تکلیف امر و تشويق به روزه داری کوتاه کنید تا در زمان تکلیف به راحتی روزه بگیرند.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 مباحثه #شیخ_مفید رحمه الله علیه با #عالم_سنی
📎 ۳ #ماه_رمضان سالروز وفات شیخ مفید اعلی الله مقامه الشریف .
👇👇
🛑 مباحثه #شیخ_مفید اعلی الله مقامه با #عالم_سنی
📎 ۳ #ماه_رمضان سالروز وفات شیخ مفید اعلی الله مقامه الشریف .
✅ وقال القاضي في المجالس نقلا عن مصابيح القلوب قال: بينما القاضي عبد الجبار ذات يوم في مجلسه في بغداد ومجلسه مملو من علماء الفريقين، إذ حضر الشيخ وجلس في صف النعال، ثم قال للقاضي: إن لي سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضي: سل. فقال: ما تقول في هذا الخبر الذي ترويه طائفة من الشيعة: " من كنت مولاه فعلي مولاه " أهو مسلم صحيح عن النبي (صلى الله عليه وآله) يوم الغدير ؟ فقال: نعم خبر صحيح. فقال الشيخ: ما المراد بلفظ المولى في الخبر ؟ فقال: هو بمعنى خبر صحيح. فقال الشيخ: ما المراد بلفظ المولى في الخبر ؟ فقال: هو بمعنى أولى. فقال الشيخ: فما هذا الخلاف والخصومة بين الشيعة والسنة ؟ فقال الشيخ: أيها الأخ هذه رواية وخلافة أبي بكر دراية، والعادل لا يعادل الرواية بالدراية. فقال الشيخ: ما تقول في قول النبي (صلى الله عليه وآله) لعلي (عليه السلام): حربك حربي وسلمك سلمي. قال القاضي: الحديث صحيح. فقال: ما تقول في أصحاب الجمل ؟ فقال القاضي: أيها الأخ إنهم تابوا. فقال الشيخ: أيها القاضي الحرب دراية والتوبة رواية، وأنت قررت في حديث الغدير أن الرواية لا تعارض الدراية. فبهت الشيخ القاضي ولم يحر جوابا، ووضع رأسه ساعة ثم رفع رأسه وقال: من أنت ؟ فقال خادمك محمد بن محمد بن النعمان الحارثي. فقام القاضي من مقامه وأخذ بيد الشيخ وأجلسه على مسنده، وقال: أنت المفيد حقا. فتغيرت وجوه علماء المجلس فلما أبصر القاضي ذلك منهم، قال: أيها الفضلاء إن هذا الرجل ألزمني وأنا عجزت عن جوابه. فإن كان أحد منكم عنده جواب عما ذكره فليذكر، ليقوم الرجل ويرجع مكانه الأول. فلما انفصل المجلس شاعت القصة واتصلت بعضد الدولة، فأرسل إلى الشيخ فأحضره وسأله عما جرى، فحكى له ذلك فخلع عليه خلعة سنية وأخذ له بفرس محلي بالزينة وأمر له بوظيفة تجري عليه
🔰 روزی #قاضی_عبدالجبّار در بغداد در مجلس خود بود و بسیاری از علمای بزرگ #شیعه و #سنّی در آن مجلس حضور داشتند، در این هنگام #شیخ_مفید وارد مجلس شد و در پائین مجلس نشست و پس از مدتی به قاضی رو کرد و گفت: من از تو در حضور علماء سؤالی دارم؟
💠قاضی گفت بپرس
🔰 شیخ مفید فرمود: شما در مورداین حدیث چه میگوئید که پیامبر (ص) در #غدیر فرمود:
📜مَنْ کُنْتُ مولاه فعلی(ع) مولاه کسی که من رهبر او هستم پس علی(ع)رهبر اوست.
آیا این حدیث، #مسلم و #صحیح است که پیامبر (ص) در روز غدیر فرموده است؟
💠 قاضی گفت آری، حدیث صحیح میباشد.
🔰 شیخ مفید فرمود: منظور از کلمه #مولی چیست؟
💠 قاضی گفت: مولی به معنی #اولی و #بهتر است.
🔰 شیخ مفید فرمود: پس این #اختلاف و #خصومت بین شیعه و سنّی چیست؟
(با اینکه پیامبر(ص) علی(ع)را بهتر از دیگران معرفی نموده است).
💠 قاضی گفت: این حدیث، #روایت است، ولی خلافت ابوبکر #دِرایت (و از روی اجتهاد و درک) میباشد،
و انسان #عادل روایت را همتای درایت قرار نمیدهد (یعنی درایت مقدّم است)
🔰شیخ مفید فرمود: شما درباره این فرمایشات پیامبر (ص) چه میگوئید که به علی(ع)فرمود:
📜حَرْبُک حَرْبی وَسلمُکَ سِلْمی (جنگ تو جنگ من است، و صلح تو صلح من است).
💠 قاضی گفت: این گفتار براساس حدیث #صحیح است.
🔰 شیخ مفید فرمود: نظر شما درباره #اصحاب_جمل (که به جنگ علی(ع)آمدند مانند #عایشه و #طلحه و #زبیر و...) چیست؟
💠 قاضی گفت: ای برادر آنها #توبه کردند.
🔰 شیخ مفید فرمود: ای قاضی جنگ آنها #دِرایت و (حتمی) بوده است ولی توبه کردن آنها #روایت شده است و تو در مورد حدیث غدیر گفتی روایت معادل درایت نیست (و درایت #مقدم میباشد یعنی توبه اصحاب جمل مقبول نیست و #کفر آنها مقدم هست)
💠 قاضی از پاسخ به شیخ مفید #عاجز و درمانده شد، سر در گریبان فرو برد و سپس گفت تو کیستی؟
🔰 شیخ مفید جواب داد من خدمتگذار تو محمد بن محمد بن نعمان حارثی هستم.
قاضی از مسند قضاوت برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر آن مسند نشانید و گفت: اَنْتَ المفیدُ حقا براستی که تو انسان #مفید (و سود بخشی) هستی.
✅ چهرههای علمای بزرگ مجلس درهم کشیده شد، وقتی قاضی ناراحتی آنها را دریافت به آنها رو کرد و گفت: ای علماء این مرد (شیخ مفید) مرا مجاب کرد و در پاسخ او عاجز شدم، اگر کسی از شما قادر به جواب او هست، اعلام کند تا او را بر مسند بنشانم و شیخ مفید به جای خود بنشیند، هیچ کس جواب نداد و این موضوع شایع گردید و علت #نام_گذاری او به مفید از همین جا سر چشمه گرفت.
📚نام کتاب : مستدرك سفينة البحار نویسنده : النمازي، الشيخ علي، جلد : 8، صفحه : 349
روآفض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #ولایت_اهلبیت و #برائت_از_دشمنان ایشان #واجب است یا #مستحب است ⁉️
از #چه_کسانی باید برائت جست⁉️
📎 #دوشنبه_های_برائتی
⭕️ قال الصادق صلوات الله علیه :
✅«حُبُّ أولیاءِ الله و #الوِلایَةُ لهَمُ #واجبَةٌ و #البَرائَةُ من أعدائهم #واجِبَةٌ .....
⭕️ امام صادق صلواتاللهعلیه فرمودند:
🔰دوست داشتن دوستان خدا و قبول کردن #ولایتشان_واجب است.
🔰 و #برائت و بیزاری از دشمنانشان #واجب است.
🔰و برائت از کسانی که
📍 به آل پیغمبر صلوات الله علیهم #ظلم کردند
📍و حرمت پیغمبر را شکستند
📍 و #فدک فاطمه زهرا سلام الله علیها را #غصب کردند و او را از #ارث خود منع کردند و حق او و شوهرش را غصب نمودند و به #سوزاندن_خانهاش همت گماردند
📍 و ظلم را پایهریزی نمودند
📍 و سنّت پیامبر را تغییر دادند واجب است.
🔰و برائت از
📍 #ناکثین (اصحاب جمل)
📍 و #قاسطین (معاویه و اصحابش)
📍و #مارقین (خوارج) واجب است.
🔰 و برائت از انصاب و ازلام و پیشوایان گمراهی و رهبران ظلم و ستم، تمامشان از اولین آنها تا آخرینشان واجب است.
🔰 و بیزاری از
📍پستترین از اولین و آخرین،
📍 قاتل ناقه ثمود،
📍 #قاتل_امیرالمؤمنین علیه السلام واجب است.
🔰و برائت از تمام #قاتلین_اهل_بیت(علیهم السلام) #واجب است.
📚بحارالانوار، تالیف علامه مجلسی قدس سره، جلد ۲۷، صفحه ۵۲
📚الخصال، تالیف شیخ صدوق قدس سره، جلد ۲، صفحه ۶۰۷
🔥اللهم صل علی محمد و آل محمد و العن اعدائهم اجمعین🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 #تراویح سرعتی #اهلسنت در شب های #ماه_رمضان 😂
📍نماز تراویحِ، با مصداقِ کاملِ #رکوع و #سجود رو در اینجا ببینید🤣😂
📍آیا اینگونه نمازخواندن، در شریعت نبوی صلیاللهعلیهوآله وارد شده است که نه ذکر را بفهمی، نه #خضوع و #خشوع در نماز را بدانی؟!!!
📍واقعاً، علما و بزرگان اهلسنت، چه جوابی برای قیامتِ این جماعتِ گمراه، آماده کردهاند ⁉️
✅ رسولالله (ص): «كُلُّ بِدْعَةٍ ضَلَالَةٌ وَ كُلَّ ضَلَالَةٍ فِي النَّارِ»
🔰تمام #بدعتها گمراهی است و نتیجه تمام گمراهیها ، #آتشجهنم است.
📚صحیح مسلم، ج2، ص 592
👳♂عمر : نماز تراویح چه #بدعت_خوبی است
✅قَالَ #عُمَرُ: «نِعْمَ البِدْعَةُ هَذِهِ
📚صحیح بخاری ج3 ص45
👳♀پسر عمر : تراویح کار #الاغی است که ساکت است
✅حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ ابْنَ عُمَرَ أَقُومُ خَلْفَ الْإِمَامِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: «تُنْصِتُ كَأَنَّكَ #حِمَارٌ»
📚مصنفابنأبيشيبة ج2 ص166
✅ نتیجه جداییتان از قرآن و اهلبیت را در جهنم خواهید دید
#تراویح #ماه_رمضان
#بدعت_تراویح #امام_زمان
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 شخصي از مشک #عمر_بن_خطاب #شراب نوشيد و #مست شد. (به روایت اهلسنت)
🖇 #مطاعن_المخالفین
⭕️ابن ابی شیبة عالم بزرگ #اهل_تسنن مىنويسد:
✅حدثنا أبو بكر قال حدثنا بن مسهر عن الشيباني عن حسان بن مخارق قال بلغني أن عمر بن الخطاب ساير رجلا في سفر وكان صائما فلما أفطر أهوى إلى قربة لعمر معلقة فيها نبيذ قد خضخضها البعير فشرب منها فسكر فضربه عمر الحد فقال له إنما شربت من قربتك فقال له عمر إنما جلدناك لسكرك.
🔰عمر بن خطاب در سفر همراه مردی #روزه_دار بود؛ موقع افطار، مرد از #مشک_عمر كه در آن شراب بود و شتر آن را تكان داده بود نوشید و #مست شد! عمر او را حد زد! آن مرد گفت: من از مشک تو نوشیدم! عمر در پاسخ گفت: من تو را به خاطر #مست شدن حد زدم!😂
📚المصنف، تالیف ابن ابی شیبة، جلد ۹، صفحه ۳۴۱، چاپ مکتبة الرشد
⭕️و نیز ابن عبد ربه اندلسی عالم بزرگ #اهل_تسنن نیز مىنويسد:
✅ وقال الشعبي شرب أعرابي من إداوة عمر فانتشى فحده عمر وإنما حده للسكر لا للشراب.
🔰 شعبى گفته است كه بيابانگردى، از مشک عمر نوشيد و مست شد؛ و عمر او را حد زد؛ و حد زدن او به خاطر مست شدن بود و نه به خاطر نوشيدن شراب!
📚العقد الفريد، تالیف ابن عبد ربه اندلسی، جلد ۸، صفحه ۸۰، چاپ دار الکتب الاسلامیة
اهلسنّت بفرمایند که🤔
⁉️ اگر عمر #شارب_خمر نبوده، شراب در مشک او چه میكرده است؟⁉️
مگر شرب خمر حرام نیست⁉️
‼️احتمالا چون این شخص مشک عمر را خالى كرده، بر او حد جارى شده است‼️
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #ابن_عربی صوفی ناصبی (از بزرگان #عرفان مثلا اسلامی) و اجتهاد در مقابل نص قران و روایات در مورد #کفاره افطار عمدی #روزه
🖇 این عربی #کافر خالص یا #زندیق خالص؟!
✅من أکل أو شرب متعمدا ... فقال قوم: علیه القضاء و الکفارة التی أوجبها (الشرع) فی الجماع. و قال آخرون: لا کفارة علیه.-👈 و الذی أقول به: إنه لا قضاء علیه و لا کفارة، فإنه لا یقضیه أبدا.
🔰اگر روزه دار عامدانه چیزی بخورد یا بیاشامد، گروهی گفته اند که قضا و کفاره ای که شرع در بحث نزدیکی و جماع واجب کرده بر وی واجب است و دیگران گفته اند کفاره ای بر او واجب نیست.👈آن چه که من بدان اعتقاد دارم آن است که نه قضا و نه کفاره بر او واجب نیست و هرگز روزه اش را قضا نمی کند.👉
📚الطائی الخاتمی، محیی الدین بن علی بن محمد (المتوفى 638 هـ)، الفتوحات المکیة فی معرفة الاسرار الملکیة، ج9، ص208، الناشر: الهیئة المصریة العامة للکتاب، الطبعة: الثانیة، 1405 هـ - 1985 م.
💠 این اجتهاد ابن عربی دقیقا مخالف نصوص قران و عترت در مورد کفاره و قضا افطار عمدی روزه هست که این اجتهادات در مقابل نص #سیره_فقها_اهلسنت هست
💠 احتمالا سیخ عکبر در #شهودی که با جناب ابلیس داشتند این علم را مستقیم از او گرفته .
💠امام صادق علیه السلام:
🔰«عبد الرحمان بن ابى عبد اللّه گويد: از امام صادق عليه السّلام پرسيدم: كسى كه در ماه رمضان يك روز از روى عمد روزه خوارى كرده است (چه حكمى دارد)?
فرمودند: بيست صاع صدقه مىدهد و قضاى آن روز را به جا مىآورد»
📚وسائل الشيعة ط-آل البیت نویسنده : الشيخ حرّ العاملي جلد : 10 صفحه : 46
روآفض الحیدری
@ravafez_alhaydari
⭕️ پاسخ ما:
🔰 سلام
حاج فیروز نهاوندی اگر منظورتون حضرت ابولولو رحمه الله هست که ربطی به نوروز نداره
ان شاءالله در ایام #عیدالزهرا مث قبل زاجع ایشون مطلب میزاریم
اگر منظورتون حاج فیروز سیاه رو هست باید بگم هیچ ریشه و ربطی به نوروز ندارد
⭕️ پاسخ ما:
🔰 سلام علیکم
ممنون
شرمنده شاه پرست نیستیم
شاهان عباسی معایب زیادی هم داشتند مثل #شاه_عباس اما ما بالضروره گاهی مطالب ذکر می کنیم
رحمهم الله
⭕️ پاسخ ما:
🔰 سلام علیکم
گره نزدیم اما از باب موید اوردیم
علم تجربی بر تجربه پایداره و تجربه اگر تخلف نشه و طولانی بشه به ما حکم یقینی میده
در مورد کلام اخرتون که علم تجربی یک علم پر خطاست بگم که خیر علم تجربی فقط علم پزشکی نیست علم فیزیک یا شیمی هم یک علم تجربی هست که خطا پذیری خیلی کمی دارند و بیشتر خطاها در ان به خاطر اشتباه عالِم هست
البته بحث دقیقیه خاستید در گروه در خدمتم
ممنون