🛑 #رمانتیک عایشه و پیامبر اهلسنت
🛑 پیامبر عمریون و دعوت عائشه به تماشا نمودن #رقص حبشیان🤷🏼♂
✅(892) حَدَّثَنَا زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا جَرِيرٌ، عَنْ هِشَامٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: «§جَاءَ حَبَشٌ يَزْفِنُونَ فِي يَوْمِ عِيدٍ فِي الْمَسْجِدِ، فَدَعَانِي النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَوَضَعْتُ رَأْسِي عَلَى مَنْكِبِهِ، فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَى لَعِبِهِمْ، حَتَّى كُنْتُ أَنَا الَّتِي أَنْصَرِفُ عَنِ النَّظَرِ إِلَيْهِمْ».
🔰روز عید حبشیانی آمدند شروع کردند در مسجد برقصند ، پیامبر(ص) مرا خواند ، سرم را بر شانه ایشان گذاشتم و پیوسته به بازی آنها نگاه می کردم تا این که من کسی بودم که از نگاه کردن به آنها دست برداشتم.
📚صحیح مسلم ج۲،ص۶۰۹
✍پ.ن: پیامبر اهلسنت از زنش عایشه دعوت کرده که برن رقاصی مردم رو ببینند بعد هم عایشه زودتر از پیامبر اهلسنت حیا کرده و ادامشو ندیده
آیا این پیامبر؛ پیامبر شیعه هست؟
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅سوال:
آیا طعن زدن و گفتن بدی های عایشه موجب بی احترامی به رسول الله است و نباید این کار را کرد؟؟؟!
🛑 جواب:
خیر
این امر هیچ بی احترامی به رسول الله نیست.
🔰 پاسخ دقیق #آیت الله_میلانی حفظه الله به این سوال از قرآن
⭕️ پیشنهاد #دانلود (در این ایام اینترنت ایتا رایگان است)
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 شیخک #صوفی وارد می شود.
🔰 حضور مدافع اعظم #صوفیه و حامی اصلی متصوفین در کشور را به پیامرسان #ایتا گرامی می داریم .
⭕️ الحمدلله ایشون با انتشار عقاید ضاله صوفیه و کلام اساتید صوفی خودش در #گمراهی شیعه نقش موثری را ایفا خواهد کرد.
✅خداوند اورا با ابن عربی و ملاصدرا و مابقی صوفیه محشور گرداند.
🔥لعنت الله علیهم اجمعین🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 دروغگویی های #وکیلی صوفی در تالیفاتش👇
✅ داستان این است:
در قم اجلاسی گذاشته شد با عنوان #تشیع_و_عرفان که قرار بود در آن از دو #تالیف شیخ #وکیلی صوفی رو نمایی شود:
1- 📚 تطهیر الشریعه عن حدیقه الشعیه
2- 📚 محی الدین ابن عربی شیعه خالص
که هردو متعلق به وکیلی هست
وکیلی با واسطه از ایت الله سبحانی (موافق فلسفه و عرفان) درخواست کرده بود که برای این اجلاس پیام دهد وکیلی و رفقای صوفی اش ایت الله سبحانی را# فریب داده و به او #دروغ گفتند.
اما پاسخ ایت الله سبحانی و رد تالیفات شیخ وکیلی صوفی👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 سخنان خیلی قابل توجه آیت الله سبحانی در رابطه با #فلاسفه_صوفی و رد #تالیفات شیخک صوفی #وکیلی
🔰 اینکه چرا وکیلی صوفی هست از این دو کتاب که نوشته روشنه
1- نفی حدیقه الشیعه
چون در این کتاب روایات #مذمت و لعن #صوفیه آمده است لذا وکیلی آن را نفی کرده و صحیح نمی داند چون خودش صوفی هست
2- ابن عربی شیعه خالص
چون نزد همه علما چه فلسفی و غیر آنها روشن است که ابن عربی پدر عرفان هم #ناصبی بوده و هم از بزرگان #صوفیه بوده ولی وکیلی کتاب نوشته که او شیعه خالص است.
⭕️این برای مدافعان شیخک صوفی⭕️
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 اعتقاد وکیلی #صوفی به #وحدت_وجود کفری و #عینیت خدا و مخلوق
✅ محمد حسن وکیلی میگوید:
🔰از بیانات گذشته نتیجه میگیریم که با یک زبان میتوان گفت که در عالم یک وجود بیش نیست، چون 👈 مخلوقات همه #عین همان یک وجودند👉 و از حریم وی خارج نیستند.
🔰به همین جهت در اصطلاح به این توحید قرآنی « #وحدت_شخصیۀ_وجود » میگویند؛ یعنی👈 در عالم هستی حقیقت وجود #یکی بیش نیست که همان خداوند سبحانه و تعالی است و ماسوی او جدای از او #نیستند 👉 تا دوّمی وی محسوب شوند و وجود بیش از یکی شود.
⭕️ وی در ادامه برای کفریات خودش به اقوال کفر آمیز ابن عربی ناصبی هم استناد می کند. که در تصویر مشهود است.
ادامه کفریات را در سایت خودش مطاله کنید🛑
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
✅استادی سید قاسم علی احمدی از اندیشمندان بررگ در مورد #وحدت_وجود و #عینیت می گوید:
🔰 قائلان به وحدت وجود که از جمله آنها 👈ابن عربی👉 است قائل به #عینیت میباشند و وجود حق را غیر وجود اشیا نمیدانند، بلکه هر شیء که صاحب وجود است، وجود او را همان وجود حق(خدا) میدانند.!!
⭕️ این نظر و اعتقاد کفر آمیز ابن عربی همان نظر شیخک صوفی #وکیلی و بسیاری دیگر است.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 اعتقاد به وحدت وجود (عینیت خدا و مخلوق) #کفر است.
✅مرحوم محمد طاهر قمی مینویسد:
🔰بدانکه حاصل کلام قائلین به وحدت وجود این است که: حق تعالی به منزله دریاست ، و خلق به منزله موجهای دریاست . و موج درواقع ، عین دریاست ، این معنی را قائلین به 👈وحدت وجود👉 به نظم آوردهاند.
بیشک این اعتقاد ، 👈کفر والحاد و زندقه ، و مخالف ضروری دین است.!!👉
📚📚تحفه الاخیار- ملا محمد طاهر قمى، ص۱۷۵
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑رد و تکفیر #وحدت_وجود و #عینیت خالق و مخلوق در کلام امام #رضا علیه السلام
✅طَاهِرُ بْنُ عِیسَی عَنْ جَعْفَرِ بْنِ أَحْمَدَ عَنِ الشُّجَاعِیِّ عَنِ ابْنِ یَزِیدَ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ بَشَّارٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ یُونُسَ بْنِ بَهْمَنَ قَالَ قَالَ یُونُسُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ کَتَبْتُ إِلَی أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام سَأَلْتُهُ عَنْ آدَمَ هَلْ کَانَ فِیهِ مِنْ جَوْهَرِیَّةِ الرَّبِّ شَیْ ءٌ فَکَتَبَ إِلَیَّ جَوَابَ کِتَابِی : لَیْسَ صَاحِبُ هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ عَلَی شَیْ ءٍ مِنَ السُّنَّةِ ، زِنْدِیقٌ.
ترجمه:👇
🔰 یونس بن عبدالرحمن گوید :
در نامه ای به امام رضا علیه السلام درباره حضرت آدم علیه السلام پرسیدم که 👈آیا چیزی از جوهریت خداوند در او می باشد؟(وحدت وجود و عینیت)👉
🔰امام علیه السلام در پاسخ نوشتند:
🔰⭕️صاحب این سوال بر راه و روش وحی و نبوت نمی اندیشد و# زندیق (بی دین) است.
📚 رجال کشی ، اختیار معرفه الرجال صفحه ۴۱۲
📚 توحید صدوق . خالق و مخلوق
📚 بحارالانوار ، ج ۳ ، ص ۲۹۲
✍پ.ن: با توجه به روایات اهلبیت و سخن بزرگان شیعه قول وکیلی صوفی حرف کفری است که ماخذ آن صوفیه هستند.
امیدوارم طرفداران این شیخک صوفی جواب قانع کننده و #علمی داشته باشند.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 مصداق آیه #تطهیر به اعتراف #اهلسنت
✅ابن حجر از بزرگان اهلسنت و وهابیت :
⭕️ الْآيَة الأولى قَالَ الله تَعَالَى {إِنَّمَا يُرِيد الله ليذْهب عَنْكُم الرجس أهل الْبَيْت وَيُطَهِّركُمْ تَطْهِيرا} الْأَحْزَاب 33
أَكثر الْمُفَسّرين على أَنَّهَا نزلت فِي 👈عَليّ وَفَاطِمَة وَالْحسن وَالْحُسَيْن👉 لتذكير ضمير عَنْكُم وَمَا بعده
🔰آیه اول (آیه تطهیر) بنا بر قول اکثر مفسرین(سنی) نازل شده در شان 👈علی و فاطمه و حسن و حسین 👉 و ربطی به همسران پیامبر ندارد به دلیل تذکیر ضمیر #کم در لفظ #عنکم و ما بعد آن که ضمایر مرکز هستند.
📎 وی در ادامه بقیه احتمالات را نسبت به تفسیر این آیه را رد می کند و قبول ندارد که برای همسران پیامبر هم است.
📚📚الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة نویسنده : الهيتمي، ابن حجر جلد : 2 صفحه : 421
#سوال_کاربر #آیه_تطهیر
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 دفاع از #مرجعیت شیعه
⭕️ حضرت آیت الله سید محمد جواد #علوی_بروجردی
🛑 دفاع از #مرجعیت شیعه
⭕️ حضرت آیت الله سید محمد جواد #علوی_بروجردی
📛 جماعت #بی_سواد و #تفریطی که هر روز در #تضعیف مرجعیت شیعه گام بر می دارند بهتر از اهانت ها و تهمت ها به آقای#شیرازی امروز علیه ایت الله #علوی_بروجردی اقدام می کنند به دلیل ایشان مدافع سرسخت #شعائر_اهلبیت هستند .
✅ #معرفی اجمالی آیت الله علوی بروجردی:
🔰 ایت الله سید محمد جواد #علوی_بروجردی سبط (نوه دختری) مرحوم آیت الله حاج آقا حسین #طباطبایی_بروجردی بزرگ (زعیم بزرگ شیعه) هست و هم اکنون یکی از مراجع معظم تقلید قم هستند.
🔰 ایشان در حوزه علمیه قم، تحصیل در مقطع #سطح را آغاز نمودند و از محضر #اساتید_برجسته حوزه حضرات آیات آقایان :
1⃣اعتمادی، 2⃣ستوده، 3⃣پایانی، 4⃣سلطانی، 5⃣سبحانی 6⃣ و ابطحی کاشانی بهره بردند.
🔰 آیت الله علوی بروجردی برای رسیدن به قله رفیع #اجتهاد، مدت 25 سال در #دروس_خارج اساتید بزرگ حوزه همچون:
1⃣ ایت الله #وحید_خراسانی (16 سال)،
2⃣ آیت الله میرزا جواد #تبریزی،
3⃣ آیت الله سید محمد رضا #گلپایگانی،
4⃣ایت الله حاج شیخ مرتضی #حائری
5⃣ ایت اللهسید محمد #روحانی شرکت کردند و در حد اجتهاد علوم دینی را فراگرفته اند.
🔰ایشان درعلوم #معقول هم از محضر اساتیدی چون:
1⃣ آیت الله #صدر،
2⃣ آیت الله #جوادی_آملی
3⃣شهید آیت الله #مطهری بهره بردند.
🔰آیت الله علوی بروجردی در کنار تحصیل به #تدریس اهتمام ویژه داشتند و مکرر دروس #سطح و #عالی حوزه را تدریس نمودند. معظم له از سال 1370ه.ش به تدریس #خارج_اصول و از سال 1375 ه.ش به تدریس #خارج_فقه پرداختند که کسانی تدریس خارج فقه و اصول دارند که به حد #مرجعیت رسیده اند.
🔰از دیگر فعالیت های #علمی و #پژوهشی آیت الله علوی بروجردی ،آثار مکتوب و ارزشمندی است که در مباحث مختلف علمی به رشته تحریر در آورده اند. برخی از این آثار عبارتند از:
1⃣تقریرات خارج اصول آیت الله العظمی وحید خراسانی
2⃣تقریرات خارج فقه (مکاسب،صلوه) آیت الله العظمی وحید خراسانی
3⃣تقریرات یک دوره اصول آیت الله العظمی سید محمد روحانی
4⃣تقریرات حج، خیارات و بیع آیت الله العظمی سید محمد روحانی
5⃣تقریرات حج،عمره وبیع آیت الله العظمی گلپایگانی
6⃣تقریرات خیارات و خمس آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری
7⃣تقریرات مکاسب محرمه آیت الله العظمی میرزا جواد آقا تبریزی
8⃣تقریرات الهیات بالمعنی الاعم(اسفار) آیت الله جوادی آملی + نقد ان
9⃣نقش و جایگاه عقل در استنباط
🔟قاعده لا حرج
💢وی به منظور #احیای آثار جد بزرگوار خود، #موسسه حضرت آیت الله العظمی بروجردی تاسیس نمودند.
♨️ #تولیت_مسجد_اعظم و اماکن وابسطه به آیت الله العظمی بروجردی را بنا به تقاضای اعضای محترم #بیت آیت الله العظمی بروجردی در سال 1383ه.ش (تولیت مسجد اعظم) پذیرفتند.
❇️ ایشان برای احیاء موقوفات آیت الله بروجردیبزرگ هم زحمات بسیاری کشیده اند.
🅾 ایشان از مدافعان #دهه_محسنیه و #دهه_فاطمیه و #تطبیر و احیا امر اهلبیت هستند.
⚠️ ایشان هیچ مخالفتی با انقلاب و نظام و رهبری نداشته و ندارند و از حامیان #ولایت_فقیه هم هستند.
🔥کوری چشم تفرقه افکنان حامی مرجعیت شیعه هستیم🔥
سایت معظم له: http://alaviboroujerdi.ir/
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
👆👆👆👆👆
🛑 دیدار های آیت الله علوی بروجردی با مراجع معظم تقلید من جمله #مقام_معظم_رهبری و آیات اعظام #مکارم_شیرازی و #صافی_گلپایگانی و #شبیری_زنجانی و #حسینی_شیرازی
⭕️(تایید از عرف مرجعیت که یکی از طریق های حصول مرجعیت هست)
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 در فقه #اهلسنت دو نفر از یک #گاو یا #گوسفند شیر بخورند محرم می شوند!
بخاری رو به خاطر این فتوا از بخارا بیرون کردند😂
✅ وَلَوْ أَنَّ صَبِيَّيْنِ شَرِبَا مِنْ لَبَنِ شَاةٍ أَوْ بَقَرَةٍ لَمْ تَثْبُتْ بِهِ حُرْمَةُ الرَّضَاعِ؛ لِأَنَّ الرَّضَاعَ مُعْتَبَرٌ بِالنَّسَبِ، وَكَمَا لَا يَتَحَقَّقُ النَّسَبُ بَيْنَ آدَمِيٍّ وَبَيْنَ الْبَهَائِمِ فَكَذَلِكَ لَا تَثْبُتُ حُرْمَةُ الرَّضَاعِ بِشُرْبِ لَبَنِ الْبَهَائِمِ وَكَانَ مُحَمَّدُ بْنُ إسْمَاعِيلَ الْبُخَارِيُّ صَاحِبُ التَّارِيخِ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ - يَقُولُ تَثْبُتُ الْحُرْمَةُ وَهَذِهِ الْمَسْأَلَةُ كَانَتْ سَبَبَ إخْرَاجِهِ مِنْ بُخَارَى
⭕️ ترجمه:
🔰اگر ۲ نوزاد از یک #گاو یا #گوسفند شیر بخورند خواهر و برادر #رضاعی خواهند شد و نمیتوانند با هم #ازدواج کنند.
سرخسی در شرح این فتوا میگوید:محمـدبن اسـماعیل #بخاري صاحب تاریـخ میگویـد: به وسـیله این شـیرخوردن #محرمیت حاصل میشود. لذا به خاطر همین
فتوا او را از #بخارا بیرون کردند
📚نام المبسوط نویسنده : السرخسي جلد : 30 صفحه : 297
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 بر خر مگس معرکه لعنت
⭕️ مولوی #عبدالحمید امام جمعه اهلسنت زاهدان مدعی شده است که هیچ یک از اولیاء الهی و #اهلبیت مقامشان با مقام کمترین #صحابه هم قابل مقایسه نیست‼️‼️
✅اما این سخن بر خلاف روایات متقن در نزد خود اهلسنت است
که اگر این پدرمجهول سواد داشت این حرف رو نمی زد .
👇پاسخ به فرزند عایشه👇
🛑 مردم #آخرالزمان بهتر از #صحابه
⭕️" عَنِ ابنِ مُحَيرِيزٍ، قالَ: قُلتُ لِأَبي جُمُعَةَ- رَجُلٍ مِنَ الصَّحابَةِ-: حَدِّثنا حَديثاً سَمِعتَهُ مِن رَسولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله. قالَ: نَعَم، احَدِّثُكَ حَديثاً جَيِّداً: تَغَدَّينا مَعَ رَسولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله ومَعَنا أبو عُبَيدَةَ بنُ الجَرّاحِ، فَقَالَ: يا رَسولَ اللَّهِ، أحَدٌ خَيرٌ مِنّا، أسلَمنا وجاهَدنا مَعَكَ؟ قالَ: نَعَم، قَومٌ يَكونونَ مِن بَعدِكُم، يُؤمِنونَ بي ولَم يَرَوني. "
✅ابن مُحَيريز می گوید :
🔰"به ابو جمعه (مردى از اصحاب پيامبر ) گفتم: يك حديث از احاديثى كه از پيامبر خدا شنيدهاى، براى ما بگو.
🔰گفت: باشد. حديثى نيكو را برايت مىگويم: همراه ابو عبيده جرّاح با پيامبر خدا صبحانه خورديم. ابو عبيده گفت: اى پيامبر خدا! كسى از ما كه اسلام آورديم و همراهت جهاد كرديم، بهتر هست؟ فرمود:
👈«آرى. كسانى كه پس از شما هستند و بى آن كه مرا ببينند، به من ايمان مىآورند ( آنان بهترند )
📚سنن الدارمى: ج 2 ص 764 ح 2642،
📚مسند ابن حنبل: ج 6 ص 43 ح 16974،
📚المستدرك على الصحيحين: ج 4 ص 95 ح 6992،
📚المعجم الكبير: ج 4 ص 22 ح 3537،
كنز العمّال: ج 14 ص 46 ح 37895
🔴 مومنین #آخرالزمان برتر از 50 نفر از #صحابه
✅" ابو اميّه شعبانى می گوید:
🔰"نزد ابو ثعلبه خُشَنى رفتم و گفتم: اى ابو ثعلبه! در باره اين آيه چه مىگويى؟
گفت: كدام آيه؟ گفتم: آيه «اى مؤمنان! خودتان را بپاييد، هنگامى كه راه را يافتيد، گمراهى ديگران، به شما زيانى نمىزند».
🔰❕ابو ثعلبه گفت: هان! به خدا سوگند، از فرد آگاهى سؤال كردى! من در باره اين آيه از پيامبر خدا پرسيدم. فرمود: «بلكه بايد يكديگر را امر به معروف و نهى از منكر كنيد؛ امّا هنگامى كه از حرص و بخل اطاعت شود و از هوس پيروى گردد و دنيا ترجيح داده شود و هر صاحبنظرى از نظر خودش خوشش بيايد، آن گاه مراقب خودت باش و كار عموم را وا گذار؛
👈 چرا كه پشت سر شما، روزگار تلخى پيش مىآيد كه شكيبا در آن روزگار، مانند كسى است كه آتش به دست گرفته است. عامل در آن روزگار، پاداش پنجاه مرد را دارد».
⭕️راويان ديگر اين حديث، چنين افزودهاند: گفته شد: اى پيامبر خدا! پاداش پنجاه مرد از آنان يا از ما؟
👈پيامبر فرمود: «نه؛ بلكه پاداش پنجاه مرد از شما».
🔵 قيلَ: يا رَسولَ اللَّهِ، أجرُ خَمسينَ رَجُلًا مِنّا أو مِنهُم؟ قالَ: لا بَل أجرُ خَمسينَ رَجُلًا مِنكُم. "
📚المعجم الكبير: ج 22 ص 220 ح 587،
📚مسند الشاميّين: ج 1 ص 428 ح 753.