🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 #بدعت_تراویح ⭕️ #الاغ بودن کسانی که تراویح میخوانند طبق نظر عبدالله بن عمربن خطاب
🛑نظر عبدالله بن عمر در مورد کسانی که نماز تراویح میخوانند
📌ابن ابی شیبه (از اکابر علمای مخالفین) در کتاب "المصنف" می نویسد:
✅حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ ابْنَ عُمَرَ أَقُومُ خَلْفَ الْإِمَامِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: تُنْصِتُ كَأَنَّكَ #حِمَارٌ
🔰مجاهد می گوید: مردی از عبدالله بن عمر سوال کرد که آیا در ماه رمضان نماز تراویح را پشت سر امام به جماعت بخوانم؟ عبدالله بن عمر پاسخ داد: 👈آیا میخواهی مانند👈 الاغ👉 ساکت بمانی⁉️👉
📚المصنف (لابن ابی شیبة).ج3 ص359.ط الفاروق الحدیثیة للطباعة والنشر
✅ تصحیح سه تن از علماء و محققین بزرگ مکتب سقیفه:
🔷🔸ابی محمّد أسامة:
✅ إسناده صحيح
https://s18.picofile.com/file/8433438450/.jpg
🔷🔸سعد بن ناصر بن عبد العزيز أبو حبيب الشثری:
✅ صحیح
📚المصنف (لابن ابی شیبة).ج5 ص162.ط دار الکنوز اشبیلیا
https://s19.picofile.com/file/8433438492/.jpg
🔷🔸زکریا بن غلام قادر الباکستانی:
✅ صحیح
📚ما صح من آثار الصحابة فی الفقه.ج1 ص429.ط دار الخراز
https://s18.picofile.com/file/8433438668/.jpg
📌همچنین عبدالرزاق صنعانی (از علمای بزرگ و سرشناس مخالفین) می نویسد:
✅عَنِ الثَّوْرِیِّ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى ابْنِ عُمَرَ قَالَ: أُصَلِّی خَلْفَ الْإِمَامِ فِی رَمَضَانَ؟ قَالَ: «أَتَقْرَأُ الْقُرْآنَ؟» قَالَ: نَعَمْ قَالَ: أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ #حِمَارٌ؟ صَلِّ فِی بَیْتِکَ
🔰مردی پیش عبدالله بن عمر آمد و گفت: در ماه رمضان پشت سر امام جماعت نماز (تراویح) بخوانم؟ عبدالله بن عمر گفت: آیا قرآن می خوانی؟ آن شخص گفت: بله. عبدالله بن عمر گفت: آیا مثل #الاغ ساکت می مانی؟ در خانه ات نماز بخوان
📚المصنف (عبدالرزاق).ج4 ص264.ط المجلس العلمی
https://s18.picofile.com/file/8433438726/.jpg
❌ #تحریف عبارت: " أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ حِمَارٌ _ آیا مانند #الاغ ساکت می مانی" در کتاب "شرح معانی الآثار" طحاوی
✅حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرَةَ، قَالَ: ثنا مُؤَمَّلٌ، قَالَ: ثنا سُفْیَانُ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، قَالَ: قَالَ رَجُلٌ لِابْنِ عُمَرَ رَضِیَ اللهُ عَنْهُمَا: أُصَلِّی خَلْفَ الْإِمَامِ فِی رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: «أَتَقْرَأُ الْقُرْآنَ» قَالَ: نَعَمْ , ✂️[حذف عبارت أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ حِمَارٌ]✂️ قَالَ: صَلِّ فِی بَیْتِکَ
📚شرح معانی الآثار.ج1 ص351.ط عالم الکتب
https://s18.picofile.com/file/8433438818/.jpg
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
#تراویح_سنت_عمر_یا_سنت_پیامبر ❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️
🛑تراویح سنت #عمر است
❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️
🔰عالم سنی حسن بن عبدالحمید بخاری وقتی به روایت بخاری مربوط به تراویح که گوید این بدعتی نیکوست برای دفاع از عمر میگوید کلام عمر کلن #وحی است😳 و در ادامه میگوید:
👈و آن (تراویح)سنتی عمری است که تاکنون پابرجا مانده است و مردم برای انجام سنت عمر بن خطاب 👉 نه در هر مکان و زمانی، تراویح را به جماعت می خوانند.
📗📔نام کتاب: نامه ای به امام تراویح (احکام، تذکرات و لطایف) صفحه۹_نویسنده : حسن بن عبدالحمید بخاری_مترجم : مجموعه موحدین
*اسکن کیفیت اصلی:
https://bit.ly/2LsjFK8
📜رسولالله (ص) : «كُلُّ بِدْعَةٍ ضَلَالَةٌ وَ كُلَّ ضَلَالَةٍ فِي النَّارِ»
تمام #بدعتها گمراهی است و نتیجه تمام گمراهیها ، #آتشجهنم است.
📓صحیح مسلم، ج2، ص 592
📌 علمای مخالفین به جهت دفاع از عمربن الخطاب (در جریان بدعت نماز تراویح) فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله که به صورت عام فرموده: (کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار) را بدون دلیل و از روی تعصب تحریف کرده و آن را بدعت حسنه و سیئه تقسیم نموده اند
⭕️ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان (از علمای بزرگ و سرشناس مخالفین و عضو هیئت کبار علما و اللجنة الدائمة عربستان) در مورد تقسیم بندی بدعت، به بدعت حسنه و سیئه عبارت جالبی دارد:
🔸 لیس مع من قسَّم البدعة إلى بدعةٍ حسنة و بدعةٍ سیئةٍ دلیلٌ؛ لأن البدع کلَّها سیئةٌ؛ لقوله صلى الله علیه وسلم: کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار
🔥 کسی که بدعت را به حسنه و سیئه تقسیم کرده است هیچ دلیلی ندارد. تمام 👈انواع بدعتها سیئه هستند،👉 برای اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: تمام بدعتها گمراهی و هر گمراهی در آتش است
📚المنتقی من فتاوی (صالح الفوزان).ص159
https://s18.picofile.com/file/8433413792/.jpg
https://s18.picofile.com/file/8433413842/.jpg
⭕️ ابو اسحاق الشاطبی (از علمای بزرگ مخالفین) که زرکلی در کتاب "الاعلام" از او با عنوان "کان من ائمة المالکیة" نام می برد در کتاب "الاعتصام" می نویسد:
🔸 ان ذم البدع و المحدثات عام لا يخص محدثة دون غيرها...انها جاءت مطلقة عامة على كثرتها لم يقع فيها استثناء البته و لم يأت فيها مما يقتضي ان منها ما هو هدى و لا جاء فيها كل بدعة ضلالة الا كذا و كذا و لا شيء من هذه المعاني... فلو كان هنالك محدثة يقتضي النظر الشرعي فيها الاستحسان أو انها لاحقة بالمشروعات لذكر ذلك في آية أو حديث لكنه لا يوجد
🔥 همانا نکوهش بدعتها عمومی است و اختصاص به یک بدعت خاص ندارد. مذموم بودن بدعت، هر چقدر هم که باشد، هم اطلاق دارد و هم عمومیت دارد. و هیچ استثنایی ندارد. و چیزی که اقتضاء کند، فلان بدعت، بدعت هدایت است وجود ندارد. در نصوص نیامده است که تمامی بدعتها گمراهی است مگر فلان بدعت و فلان بدعت. اگر امر تازه ایجاد شده ای، استحسان شرعی داشته باشد و یا اینکه مشروع شارع باشد، باید در ضمن یک آیه یا یک روایت ذکر می شد، در حالی که ذکر نشده است
📚الاعتصام.ج1 ص187.ط دار ابن عفان
✅ و در ادامه می گوید:
🔸 ان متعقل البدعة يقتضي ذلك بنفسه لانه من باب مضادة الشارع و اطراح الشرع و كل ما كان بهذه المثابة فمحال ان ينقسم إلى حسن و قبيح
🔥 مقتضای برداشت عقلی از بدعت، همین را اقتضاء میکند (که بدعت قابل تقسیم نیست). چون بدعت، به معنای ضدیت با شارع و کنار گذاشتن شرع است. و هر چیزی که به این شکل باشد، تقسیم شدنش به نیک و بد محال است
📚الاعتصام.ج1 ص188.ط دار ابن عفان
https://s18.picofile.com/file/8433414168/.jpg
https://s18.picofile.com/file/8433414218/.jpg
https://s18.picofile.com/file/8433414300/.jpg
✅ نتیجه : عمر بدعت گذار است و عمل به دستوری داده که خلاف دستور پیامبر است و اهل سنت به بدعت عمل میکنند و ادعای پیروی از سنت پیامبر از خانه عنکبوت سست تر است
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑تولی و #تبری در محافل علمی #علما
✅شیخ جعفر #شوشتری :
🔰 چه شب هایی که با رفقا و طلاب از #فضائل امیرالمؤمنین می گفتیم و آنها را منطبق بر آیات اللهی می کردیم
خداروشکر #تولی کامل بود و به برکت اسید احمد اقا (سید احمد کازرانی) #تبری هم کامل می کردیم با👈 #لعن بر خلفا ثلاثه و معاویه و قاتلین کربلا همینطور #عایشه و حفصه و ام حکم و هند ..... 👉
مرحوم سید اشتیاق خاصی به لعن دومی و عایشه داشت.
📚خاطرات عارفانه . ص217 . نشر السلوک . 1379
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 رحلت حضرت #ام_المومنین ، #ام_الزهرا خدیجه الکبری صلوات الله علیها بر حضرت حجت بن الحسن عج الله فرجه تسلیت باد.
❌ #ام_المؤمنين لقب توست آن را دزدیدند
❌درست مثل #امیرالمؤمنین که از علی دزدیدند
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 حسادت #عایشه به ام المؤمنين #خدیجه الکبری و جواب محکم #پیامبر به آن
✅پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
👈 فَرَوَى عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ اَلْمُبَارَكِ عَنْ مُجَالِدٍ عَنِ اَلشَّعْبِيِّ عَنْ مَسْرُوقٍ عَنْ قَالَتْ عَائِشَةُ : كَانَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا ذَكَرَ خَدِيجَةَ أَحْسَنَ عَلَيْهَا اَلثَّنَاءَ فَقُلْتُ مَا تَذْكُرُ حَمْرَاءَ اَلشِّدْقِ قَدْ أَبْدَلَ اَللَّهُ لَكَ خَيْراً قَالَ مَا أَبْدَلَنِي اَللَّهُ خَيْراً مِنْهَا صَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبَنِي اَلنَّاسُ وَ وَاسَتْنِي بِمَالٍ إِذْ حَرَمَنِي اَلنَّاسُ وَ رَزَقَنِيَ اَللَّهُ مِنْهَا اَلْوَلَدَ إِذْ لَمْ يَرْزُقْنِي مِنْ غَيْرِهَا .
🔰عايشه مىگويد:پيامبر(صلّى الله عليه و آله)خديجه را ستايش مىفرمود👉👈من گفتم:چه مقدار آن زن سرخ گونه را ياد مىكنيد؟همانا خداوند بهتر از او نصيب شما فرموده است(یعنی خودش) 👈فرمود: خداوند بهتر از او نصيب من نفرموده است،زيرا هنگامى كه همۀ مردم مرا تكذيب مىكردند،او مرا تصديق مىكرد و هنگامى كه مردم مرا محروم مىداشتند او با اموال خود با من مواسات مىكرد و خداوند فرزندان مرا از او به من عنايت فرمود و حال آنكه از غير او فرزندى به من عنايت نفرمود.
📚روضة الواعظین ج ۲، ص ۲۶۹.
📚شیخمفید،الإفصاح في الإمامة ج ۱، ص ۲۱۷.
📚التعجب من أغلاط العامة فی مسألة الإمامة ج ۱، ص ۱۰۳.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #مرجعیت
✅ آیت الله #خامنه_ای :
🔰 حضرت #خدیجه سلام الله علیها مادر دوازده امام است.
بلکه مادر #امیرالمؤمنین هم هست.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #مرجع آیه تطهیر حضرت #خدیجه سلام الله علیها است به اعتراف #اهلسنت
📌 اعتراف جالب و مهم #ابن_حجر عسقلانی:
✅اهل بیت آیهء تطهیر همان اهل کساء هستند و مرجع و مصدر آنان نیز حضرت #خدیجه علیها السلام است .
💠 نزول آیهء #تطهیر در شان اهل بیت علیهم السلام
👤 ابن حجر عسقلانی از #علمای بزرگ اهل سنت است که نظر جالبی در مورد آیه ی تطهیر دارد :
📝 وَ فِی ذِکْرِ الْبَیْتِ مَعْنًى آخَرُ لِأَنَّ مَرْجِعَ أَهْلِ بَیْتِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إِلَیْهَا لِمَا ثَبَتَ فِی تَفْسِیرِ قَوْلِهِ تَعَالَى إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ قَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ لَمَّا نَزَلَتْ دَعَا النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَاطِمَةَ وَعَلِیًّا وَالْحَسَنَ وَالْحُسَیْنَ فَجَلَّلَهُمْ بِکِسَاءٍ فَقَالَ اللَّهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَیْتِی الْحَدِیثُ أَخْرَجَهُ التِّرْمِذِیُّ وَغَیْرُهُ وَمَرْجِعُ أَهْلِ الْبَیْتِ هَؤُلَاءِ إِلَى خَدِیجَةَ لِأَنَّ الْحَسَنَیْنِ مِنْ فَاطِمَةَ وَفَاطِمَةُ بِنْتُهَا وَعَلِیٌّ نَشَأَ فِی بَیْتِ خَدِیجَةَ وَهُوَ صَغِیرٌ ثُمَّ تَزَوَّجَ بِنْتَهَا بَعْدَهَا فَظَهَرَ رُجُوعُ أَهْلِ الْبَیْتِ النَّبَوِیِّ إِلَى خَدِیجَةَ دُونَ غَیْرِهَا.
🔰 و در ذکر معنای " البیت " معنی دیگری نیز وجود دارد چرا که مصدر و منبع اهل بیتِ پیامبر ، حضرت خدیجه است برای آن که در تفسیر آیه ی " انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا " ثابت شده است که ام سلمه گفته است هنگامی که آیه نازل شد، پیامبر فاطمه و علی و حسن و حسین را فراخواند و عباء را روی آن ها قرار داد و گفت : خدایا این ها اهل بیت من هستند.
📚فتح الباری،ج7،ص169
🔰 این حدیث را ترمذی و دیگران نقل کرده اند و مرجع و مصدر این اهل بیت #خدیجه است؛ چرا که حسنین فرزندان فاطمه هستند و فاطمه دختر خدیجه است و علی در خانه ی خدیجه رشد و نمو یافت در حالی که کوچک بود و سپس با دختر او { حضرت خدیجه } بعد از وفاتش ازدواج کرد.پس معلوم شد که مرجع اهل بیت نبوی خدیجه است نه غیر از او.
⭕️همانطور که ملاحظه کردید، ابن حجر عسقلانی معتقد است که طبق احادیثی که ترمذی و دیگران نقل کرده اند،
اهل بیت آیه ی تطهیر همان اهل کساء هستند و مصدر و منشا آنان نیز حضرت خدیجه سلام الله علیها هستند که مادر حضرت فاطمة سلام الله علیها هستند و امیرالمومنین نیز در خانه ی ایشان تحت تربیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده اند و نه غیر او ، نه عایشه و نه دیگری👌
📸 اسکن کتاب
📚 http://s5.picofile.com/file/8153933584/000.jpg
📚 http://s5.picofile.com/file/8153933626/001.png
📚 http://s5.picofile.com/file/8153933684/002.png
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 حضرت ام المؤمنين #خدیجه (سلام الله علیها) ودختر صدیقهشان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) دو نفر از چهار زن برتر جهان و بهشت ، در كتب #مخالفین با سندصحيح
✅قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «خَيْرُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ، وَآسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ، وَخَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ، وَفَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ»
🔰رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند:
بهترين #زنان_جهان چهار نفر هستند. حضرت مريم (س) و آسيه (س)همسر فرعون و حضرت خديجه و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیهما).
✅ به لفظِ افضل #زنان_اهلبهشت
1135 - « 👈أفضل نساء أهل الجنة👉 خديجة بنت خويلد وفاطمة بنت محمد ومريم بنت عمران وآسية بنت مزاحم امرأة فرعون» .
⭕️(✅صحيح✅) ... [حم طب ك] عن ابن عباس. الصحيحة 1508: الطحاوي، الضياء.
📚نام کتاب : صحيح الجامع الصغير وزيادته نویسنده : الألباني، ناصر الدين جلد : 1 صفحه : 253
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑چرايی مقدم كردن #عايشه بر حضرت #خديجه (س) در نزد جماعت #اهل_سنت ⁉️
✅ ابن کثیر در مورد علت #برتری دادن #عایشه بر#حضرت_خدیجه_کبری(س) چنین میگوید :
⭕️ وَهَذِهِ مَسْأَلَةٌ وَقَعَ النِّزَاعُ فِيهَا بَيْنَ الْعلمَاء قَدِيما وحديثا، وبجانبها طرق يقْتَصر عَلَيْهَا أَهِلُ التَّشَيُّعِ وَغَيْرُهُمْ، لَا يَعْدِلُونَ بِخَدِيجَةَ أَحَدًا مِنَ النِّسَاءِ: لِسَلَامِ الرَّبِّ عَلَيْهَا، وَكَوْنِ وَلَدِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمِيعِهِمْ، إِلَّا إِبْرَاهِيمَ، مِنْهَا، وَكَوْنِهِ لَمْ يَتَزَوَّجْ عَلَيْهَا حَتَّى مَاتَت إِكْرَاما لَهَا وَتَقْدِير إِسْلَامِهَا، وَكَوْنِهَا مِنَ الصِّدِّيقَاتِ، وَلَهَا مَقَامُ صِدْقٍ فِي أَوَّلِ الْبِعْثَةِ، وَبَذَلَتْ نَفْسَهَا وَمَالَهَا لِرَسُولِ الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم.
وَأَمَّا أَهْلُ السُّنَّةِ فَمِنْهُمْ مَنْ يَغْلُو أَيْضًا وَيُثْبِتُ لِكُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا مِنَ الْفَضَائِلِ مَا هُوَ مَعْرُوفٌ، وَلَكِنْ تَحْمِلُهُمْ قُوَّةُ التَّسَنُّنِ عَلَى تَفْضِيلِ عَائِشَةَ لِكَوْنِهَا ابْنَةَ الصِّدِّيقِ، وَلِكَوْنِهَا أَعْلَمَ مِنْ خَدِيجَةَ ....
🔰 در مورد این مساله [ برتری #حضرت_خدیجه(س) بر عایشه ]از قدیم تا کنون میان علما اختلاف بوده است...
🔰در این میان احادیثی میباشد که #شیعیان و غیره بدان استناد میکنند و هیچ زنی را هم رتبه حضرت #خدیجه(س) نمیدانند همچون :
👈سلام نمودن خداوند متعال بر وی ،
👈و اینکه همه فرزندان #حضرت_رسول_اکرم(ص) غیر از ابراهیم(ره) از ایشان بوده ،
👈و اینکه رسول الله(ص) به احترام وی و تا زمانی که ایشان زنده بود #ازدواج نکردند ،
👈و اینکه ایشان از زنان #صدیقه هستند و برای ایشان مقام صدق در ابتدای #بعثت هست ،
👈و ایشان جان و مالش را برای رسول الله(ص) بخشید...
و اما #اهل_سنت پس گروهی از آنها نیز غلو و زیاده روی کردند و برای هر یک از آنها [ حضرت خدیجه(س) و عایشه ] فضائلی را ثابت نموده که معروف میباشد 👈ولی #تعصب ، آنها را وادار ساخت تا عایشه را بر حضرت خدیجه(س) برتری بخشند زیرا که وی دختر #ابوبکر است و...‼️
📚 السيرة النبوية ؛ ج۲/ص۱۳۶_۱۳۷
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 اعتراف #عایشه به برتری حضرت #خدیجه (س) و #حسادت به او 🔻
⭕️ بخارى به نقل از #عایشه مىنویسد :🔻
✅ ما غِرْتُ على امْرَأَةٍ لِلنَّبِیِّ صلى الله علیه وسلم ما غِرْتُ على خَدِیجَةَ هَلَکَتْ قبل أَنْ یَتَزَوَّجَنِی لِمَا کنت أَسْمَعُهُ یَذْکُرُهَا وَأَمَرَهُ الله أَنْ یُبَشِّرَهَا بِبَیْتٍ من قَصَبٍ وَإِنْ کان لَیَذْبَحُ الشَّاةَ فَیُهْدِی فی خَلَائِلِهَا منها ما یَسَعُهُنَّ.
🔰 بر هیچ زنى آن قدر #حسد نورزیدم که بر #حضرت_خدیجه(س) حسد ورزیدم...
🔰او را درک نکردم و قبل از ازدواج من با #حضرت_رسول_اکرم(ص) از دنیا رفته بود،👈 ولى حسدم به این سبب بود که رسول خدا(ص) او را بیشتر یاد میکرد و خداوند او را به خانه اى بهشتى از طلا و در و یاقوت بشارت داده بود و هر گاه گوسفندى را ذبح مینمود براى دوستان #خدیجه(س) هدیه میفرستاد...
📚 صحیح البخاری ؛ ج۳/ص۱۳۸۸
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑🙈🔞 علما #اهلسنت فتوای #ابوحنیفه را آشکار کردند😳🙈
⭕️ از همه عزیزان #عذر_خواهی می کنیم بابت نشر این فتوی
فقط صرف آشنایی با #فقه_باطل سقیفه هست⭕️
✅ آیا روزه دار می تواند انگشتش درون #ماتحت 🙈 خودش کند؟؟!
🔰پاسخ: بستگی داره انگشت خیس یا خشک😂🙈
کامل ببینید در اسکن کتاب
👆👆👆
💢چرا یه #سنی باید چنین سوالی بپرسد؟!
1⃣ این کار را از خلیفه دوم به ارث برده؟!
2⃣ دوست دارد خود ارضایی کند اما از عقب؟!
3⃣ راه را برای تخلی باز کند؟!
4⃣ مشکل روانی یا جنسی دارد؟!
⏹ اهلسنت مراقب احکام سقیفه ای باشند 😂
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari