eitaa logo
مجمع تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر
119 دنبال‌کننده
628 عکس
518 ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼🧕عفاف و حیاء همراه همیشگی تاریخ بشری ✍تصویر بر روی پارچه یافت شده در یک مقبره سکایی مربوط به 2400 سال پیش ⛩ محل نگهداری موزه آرمیتاژ، روسیه ♦️عفاف، حجاب و حیاء از اختراعات و ابداعات خاتم انبیاء و اسلام نیست بلکه همزاد و همراه همیشگی فطرت سلیم بانوان از بدو تاریخ خلقت انسان بوده است. ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
🖼🧕سبک پوشش عفیف زنان بلژیک در حدود صد سال قبل ✍لطفا به نحوه پوشش روسری، پیراهن، دامن، جوراب و کفش این دو خانم بلژیکی توجه نمایید. در خدمت نظام لیبرال سرمایه‌داری غرب گام به گام سبک زندگی مبتنی بر فطرت پاک و سالم انسانی را به سمت و سوی نظام استثماری و بهره‌کشی از زنان بعنوان نیروی کار ارزان در صنایع سوق داد و حجاب را مانع این استثمار می‌دانست لذا در قالب کلیدواژه و و حجاب را در دستور کار محتوای آموزشی در مدارس و دانشگاهها و نیز تولیدات سینما، تئاتر، کتاب و روزنامه قرار داد. ♦️حجاب و عفاف همزاد همیشگی فطرت سلیم بانوان ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
🖼🧕پوشش بانوان یهودی در سالهای اخیر ♦️حجاب و عفاف همزاد همیشگی فطرت سلیم بانوان ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
فردی چندین سال شاگرد نقاش بزرگی بود و تمامی فنون و هنر نقاشی را آموخت استاد به او گفت که دیگر شما استاد شده ای و من چیزی ندارم ک به تو بیاموزم شاگرد فکری به سرش رسید، یک نقاشی فوق العاده کشید و آنرا در میدان شهر قرار داد مقداری رنگ و قلمی در کنار آن قرار داد و از رهگذران خواهش کرد اگر هرجایی ایرادی می بینند یک علامت ضرب در قرمز بزنند و غروب که برگشت دید که تمامی تابلو علامت خورده است و بسیار ناراحت و افسرده به استاد خود مراجعه کرد استاد به او گفت آیا میتوانی عین همان نقاشی را برایم بکشی؟ شاگرد نیز چنان کرد و استاد آن نقاشی را در همان میدان شهر قرار داد ولی این بار رنگ و قلم را قرار داد و متنی که در کنار تابلو قرار داد این بود که ” اگر جایی از نقاشی ایراد دارد با این رنگ و قلم اصلاح بفرمایید ” غروب برگشتند دیدند تابلو دست نخورده ماند استاد به شاگرد گفت ” همه انسانها قدرت انتقاد دارند ولی جرات اصلاح نه… “ ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+امر به معروف چی؟ - یعنی همین حی علی خیرالعمل... ➕ (روایتی از شهیدبروجردی در سال58و59)
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا بعضیا بعد از ماه رمضون با اینکه روزه میگیرن اما چاق تر میشن😄
حال و هوای مردمان عهد قاجار در ماه رمضان / ۱‏ عبدالل‍ه مستوفی 🔹 «دیگر از اوقاتى كه ما خیلى مترصّدِ رسیدن آن بودیم، ماه رمضان بود. زیرا در این ماه، هم در وضع زندگى عمومى و خصوصى تغییراتى حاصل می‌گشت و مقصود اصلى ما كه تخفیف از ساعات مكتب باشد بیش‌تر از ماه محرّم و صفر بود؛ بالاختصاص كه از وقتى‏ كه من به سنّ تمیز رسیده بودم، این ماه در تابستان بود. هم خوراكى در خانه فراوان بود، و هم ما وقت بازى و تفریح زیادترى در اختیار خود داشتیم. 🔸 ... روزهاى جمعه و اِحیاها هم كه تعطیل بود، براى نماز جماعت، لَل‍ِه یا آخوند[مکتب‌مان] ما را به نماز جماعت هم می‌بردند و هر یك از من و برادرم را در یك طرف خود جا می‌دادند كه رسم نماز خواندن به جماعت را یاد بگیریم. 🔹 ماه رمضان، ماه قرآن‌‏خوانى است، بعضى بودند كه هر روز یك قرآن تمام می‌خواندند. ... بعضى از اهل خیر، قبل از ماه چندین جلد قرآن خریده، به این و آن می‌دادند. و بیش‌تر، زن‌ها و مردمان پول‌دارِ بی‌سواد به این خیرات اقدام می‌كردند تا حالا كه خود از قرآن‌خواندن محروم‌اند، وسیلهٔ قرائت براى سایرین تدارك كرده باشند. 🔸 كم‌تر كسى بود كه سواد داشته باشد و ماه رمضان‏ یك قرآن تمام ختم نكند. حتّى در میان عوام معروف بود كه هر كه قرآنى در ماه رمضان شروع كند و نیمه‌‏تمام گذارد، مقروض خواهد شد! 🔹 نوكرهاى ما همه گرَكانى و باسواد بودند و وقتى از پشت اطاق آن‌ها می‌گذشتى، صداى زمزمهٔ قرآن‌‏خوانى آن‌ها بلند بود. 🔸 مسجدها عموماً پر می‌شد. مردم از هر طبقه و هر صنف، نماز ظهر و عصر را به جماعت می‌خواندند. بعد از نماز، امام مسجد اگر از اهل فضل بود، خود به منبر می‌رفت و مردم را موعظه می‌كرد. چنان‌چه به‌اصطلاح دست منبر نداشت، واعظ دیگرى از واعظ‌هاى شهر دعوت شده بود كه بعد از نماز براى مردم موعظه كند. 🔹 روزهاى جمعه و اِحیاها به مناسبت تعطیل، مساجد پرجمعیّت‏‌تر از سایر روزها می‌شد. بعضى از مقدّسین هم بودند كه قبل از افطار به مسجد رفته، نماز مغرب و عشا را هم به جماعت می‌خواندند. و بعضى كه خیلى مقدّس بودند، صبح‌ها هم همین كار را می‌كردند؛ ولى صبح و مغرب و عشا دیگر بعد از نماز موعظه در كار نبود. زیرا احتیاج به خواب و خوراك، محلّى براى شنیدن وعظ باقى نمی‌گذاشت و مؤمن به عجله خود را به خانه می‌رساند كه سر سفرهٔ دراز، پهن، و یا در رختخوابِ پهن، دراز شود! 🔸 شب‌هاى ماه رمضان را به‌خصوص در تابستان، مردم تا صبح بیدار می‌ماندند و این كار در تمام طبقات مرسوم بود. بعضى مشغول عبادت و خواندن دعا و قرآن می‌شدند و براى درك ثواب هر شب تا صبح بیدار می‌ماندند. زمره‌‏اى، شب‌ها بیدار می‌ماندند كه صبح‌‏ها لامحاله تا نزدیك ظهر بتوانند بخوابند و اثر روزه در آن‌ها كم‌تر باشد. 🔹 بالأخره دستهٔ سومى هم بودند كه شب را به قمار صبح می‌كردند، و می‌گفتند: اگر به این سرگرمى مشغول نشوند، ناچارند بخوابند و روز، دیگر خواب نمی‌روند و روزه براى آن‌ها مشكل خواهد شد. این دسته، بیش‌تر اعیان‌زاده‌‏ها بودند، ولى روزه را در هر حال می‌گرفتند. و اگر اشخاصى بودند كه می‌خواستند طفره بروند، چون حتّى در خانهٔ خود هم جائى نداشتند كه روزه‌‏خورى كنند، ناچار بودند هم‌رنگ جماعت باشند. 🔸 مرحوم احمد منشور می‌گفت: با برادرم موقّر، شبى در مجلس قمار تا صبح مشغول بودیم. چون به سحرى نرسیدیم روزه را خورده، بعد به منزل آمدیم. خبر روزه‌‏خورىِ ما زودتر از خودمان به منزل رسیده بود! همین كه وارد شدیم، مادرم از ما رو گرفت! چند روز با ما مثل جذامی‌ها رفتار می‌كردند! قدغن شده بود [و] نوكر و خدمت‌كار دور و ور ما نمی‌آمدند. غذا كه براى ما می‌آوردند، در اطاق گذاشته فرار می‌كردند. ظرف‌هاى غذاى ما را علی‌حده و مخصوصاً در حضور ما كنار حوض خاك‌مال می‌كردند! تا بالأخره به وساطت برادرهاى بزرگ‌تر، ما را توبهٔ رسمى دادند. آن‌وقت ما را به عضویّت خانه پذیرفتند! 🔹 مسافرى كه بعد از ظهر به شهر وارد شده و روزه نبود، اگر از خانه بیرون می‌رفت، تا برگشتن به خانه لب‏‌خشك بود. ناخوش‌ها كه شرعاً باید روزهٔ خود را بخورند، در بیرون خانه هم‌رنگ جماعت بودند. اگر كسى پیدا می‌شد كه بخواهد خود را ناخوش قلمداد كرده و بدین‌وسیله روزه‌‏خورى كند، طبیبى كه تصدیق مرض بدهد ولو شفاهى و براى متقاعد كردن اهل خانه هم باشد، گیر نمی‌آورد! 🔸 اطبّاى آن دوره حتّى یهودی‌هاى آن‌ها، ولو براى روزه‌‏خورى هم، احترام تصدیق خود را داشتند و مثل امروز براى خواهش دوست و رفیق و جلب مادّه، تصدیق غیرواقع نمی‌كردند.» (عبدالل‍ه مستوفی؛ شرح زندگانی من، ج۱، ۳۲۷ - ۳۲۹) ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲🌹سالروز رحلت که شد 💢کلام بزرگان (متع الله بطول بقائه الاحرار) : ✍حضرت فاطمه در مدینه با گزنده‌ترین الفاظ از عایشه بساحت حضرت خدیجه مواجه شد با چشمانی اشکبار واقعه را به نبی(ص) گفت پیامبر فرمود: فاطمه‌جان! او بجهت به مادرت چنین بدگویی می‌کند تو دختر خدیجه‌ای هستی که در عظمتش همین بس که: 《انّ کان وعاء : به یقین برای ظهور و است》 بحارالانوار، ج43،ص42و43 نبی(ص) فرمودند: خدیجه(س) در یکی از نیکوترین زنان و در از کاملترین زنان و در از داناترین زنان بود 📚صحیح،بخاری،ج۴،ص۱۶۴ او شخصیتی است که امام حسین(ع) در کربلا و امام سجاد(ع) در شام از انتساب خویش به خدیجه(س) فخر می‌نماید و حتی خداوند به جبرئیل گوید سلام مرا به خدیجه‌برسان 📚سیره‌ابن‌هشام، ج۱،ص۲۲۵ ✍خدیجه(س) در پاسخ به ملامت‌گران ازدواجش با نبی(ص) گفت: 《فلو أنني أمسيت في كل نعمة و دامت لي الدنيا و ملك الأكاسرة فما سويت عندي جناح بعوضة إذا لم يكن عيني لعينك: اگر تمام نعمت‌ها برايم باشد و تملك تمام سلاطین را داشته باشم در نظرم به اندازه یک لحظه نگاه به چشمان نبی نمی‌ارزد》 📚بحار،ج۱۶،ص۵۲ 🚩🏴🚩🏴🚩 @rayanamer 🌹ه 🌹ه🕊🌹 🌹ه🕊🌹🕊🌹 🌹ه🕊🌹🕊🌹🕊🌹
🔲🔺عمق استراتژی جمعیتی اهل‌سنت با راهبرد ❌ آینده ایران متعلق به . ♦️بیش از 530 در داریم که بالای 40 فرزند دارند. که بین این 530 بلوچ برخی تا 74 بچه دارند 🔺این 530 خانواده که بیش از 40 فرزند دارند که👇 🔹در 👈 20 هزار نفر الان هستند 🔹در به👈 800 هزار نفر اهل‌سنت از این 530 خانواده خواهند رسید 🔹در به جمعیت👈 32 میلیون نفر اهل سنت می‌رسند ♦️آقایان شیعه علی(ع)❗️ خواهر ایمانی اهل ولایتم❗️ به بصیرت به مرزهای نگاه کن که چگونه شیعیان علی و تنها کشور علوی و فاطمی در جهان در محاصره قومیت‌های اهل‌سنت در مرزهای استانهای داخلی کشور قرار دارد و نیز در محاصره کشورهای اهل‌سنت همسایه. چند روز قبل‌ترها صدام عراق، دیروز القاعده و طالبان افغانستان، و بعدش داعش در عراق، امروز علی‌یف آذربایجان و فردا و فرداهای بعدی ... ما برای دفاع از نیاز به نسل جوان داریم حفظ پرچم ولایت علی(ع) در ایران نیاز به فداکاری و چشم‌پوشی از هوا و هوسهای انحصارطلبانه دارد باید قیام مومنانه علیه هواهای نفسانی خویش نماییم و گرنه بلایی بر سر ما خواهد آمد که به تعبیر امیرمومنان 《خون خواهید دوشید》 ✍نگارنده این سطور 25 سال علیرغم همه تهمت‌ها و بی‌آبروشدن‌ها زبان است تو خواه پند گیری خواه ملال 🌺 🍂🌺 🍃🌺🍂🍃
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖼🔹سخنانی طوفانی از سر دردمندی ✍در پی رد یا تایید ادبیات طوفانی دردمندانه شخص منتقد در این کلیپ نیستیم اما اینکه مجری برنامه بدون فکر دهانش را گشوده و دل این همه دختران ازدواج نکرده دهه‌شصت را می‌شکند و با ادبیات حقارت آمیز به انان میگوید: 《اگر راضی شوید که همسر دوم مردی شوید توهین به خودتان کرده‌اید》 نعوذ باللّه من شرور أنفسنا، و سيئات أعمالنا، و زلات أقدامنا، و عثرات أقلامنا خدایا پناه بر بازیگری قوه خیال و وهم که به راحتی خلق را از سفره حلال رحمت رحمانیه حق متعال برانند و در عسر و سختی بلاوجه قرار دهند. اسلام دین بن‌بست‌ساز نیست اسلام دین عسر و سختی نیست اسلام بن‌بست‌شکن است اسلام یکپارچه فرج و گشایش است اسلام است اسلام روح و ریحان و جنت نعیم است اسلام آب گوارای حیات طیبه است اما ما وهمیات، خیالات، عرفیات خودساخته و هوای نفس را با پوششی ظاهری از اسلام به خورد انسانها عرضه می‌کنیم و میگوییم اسلام همین چیزی است که ما می‌فهمیم و ما میگوییم و بس. و چقدر دین‌گریزی و اسلام ستیزی در بین جوانان بولسطه همین بن‌بست‌های خودساخته بوجود اوردیم ربنا ظلمنا انفسنا😔 و ان لم تغفر لنا و ترحمنا😞 لنکونن من الخاسرین😔😒 ╭┅───--───┅╮ @rayanamer ╰┅────--──┅╯ 🌺ه 🍂ه🍃🌺 🍃ه🌺🍂🍃 🌺ه🍂🍃🌺🍂🍃🌺
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲♦️حامیان جریان فمینیسم در ایران در پوشش اسلام ✍وقتی به دفعات نوشتیم ، یکی از کانالها در نشر مطالب ما بجایش نوشت 《》 این شخص اولا: اسلام‌شناس است چون اسلام از اساس مخالف فمینیسم است ثانیا: ذهن فعال تولیدگر واژگان مناسب دارد اما باید عرض کنم ما تعمدا اصرار بر برجسته‌سازی واژه 《فمینیسم اسلامی_ایرانی》 داریم چون《جریان نابودگر فمینیسم》 در ایران بشدت از حمایت برخی روحانیون، کارشناسان دانشگاهی، مراکز فرهنگی، موسسات تبلیغی اسلامی و رسانه‌های اسلامی برخوردار است روحانی و مهمانش در فیلم می‌گویند: 《اساس اسلام مشتاق بر تک‌همسری😎 و چندهمسری ربطی به اسلام ندارد😳👺 و چندهمسری یک تصمیم شخصیه😞😱》 ظاهرا ایشان اسلام و قرآن نوینی و پیامبری تازه در نقطه‌ای از دنیا کشف کردند اما تمام علما و دانشمندان فرق شیعه، تمام مذاهب اهل‌سنت(مالکی،شافعی،حنفی،حنبلی) و تمام دانشمندان مسیحی، یهودی، زرتشتی و همه مورخان و دانشمندان محقق لائیک میدانند اسلام عبارتست از و (ص) که متن آیات قرآن و سنت بلامنازع نبی(ص) تشویق و اقدام عملی به چندهمسری بوده است و چهارهمسر ثابت و چندین همسر موقت داشتند که احدی جرات انکار این واقعیت را ندارد و در عصر معاصر فقها، اندیشمندان، مراجع، عرفا و فلاسفه شیعه همچون حضرت اقاسیدعلی قاضی کبیر(ره) و حضرت اقای شاه‌ابادی(استاد عرفان امام خمینی) و علما و مراجع دینی اهل‌سنت در ایران و سایر کشورهای مسلمان در وادی چندهمسری گام نهادند. @rayanamer