eitaa logo
مجمع تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر
119 دنبال‌کننده
632 عکس
520 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
شهپر وحدت ببال کبریای مصطفی صوت و آواز ملایک از نوای مصطفی او سبق جوید ز روح القدس در معراج عشق ساکنان عرش مَست از کبریای مصطفی 🌷بعثت پیامبر اکرم (ص) مبارک باد @rayanamer
🌸 هوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ ( آیه ۲ - سوره جمعه ) 🌸 🔸ان شاء الله بعثت داشته باشیم و تک تک ِ ماها هم ، به آنچه که استعداد ، قابلیت و ظرفیت ما می باشد ، مبعوث بشویم . ❇️بعثت دارای دو چهره است : 🔹چهره ی ظاهری آن مقام رسالت و نبوت انبیاء است که این را زمان بر عهده دارد مطابق با زمان و روزگار و عصرها انبیا مبعوث می شوند . 🔹و چهره ی دیگر بعثت را چهره باطن و حقیقی او تشکیل می دهد که آن در حقیقت برگشتش به شکوفائی استعداد نظام هستی است 🔸 که عالَم استعدادی دارد، همانگونه که در امور جزئی هم مشاهده می کنیم که یک هسته درخت بعثت دارد برای اینکه استعدادهای نهفته ای دارد که باید این استعداد ها برانگیخته شود و شکوفا شود که شکوفائی هر چه که خوابیده و نهفته است ،به یک معنا روحش به همان بعثت بر می گردد. 🔹و لذا مجموع عالم استعداد نهفته اش که شکوفا می شود و بر می خیزد از متن خود عالم این به روح بعثت بر می گردد که کلمه‌ی بَعَثَ در آیه مبارکه بیشتر به همان چهره باطنی مقام بعثت اشاره است. آنهم مقام بعثت آنچنان مقام سنگینی است که ⭐خود خداوند با اسم شریف (هو) برای برانگیختنش و شکوفائیش قیام می کند ( هو الذی بعث فی الامیین رسولا) که دیگر دست فرشته ها در کار نیست . دست واسطه ها در کار نیست بلکه خود حقیقت حق برای شکوفائی این مقام دست به کار می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼🔸عادت و روش همیشگی او ♦️عَادَتُكَ الْإِحْسَانُ إِلَى الْمُسِيئِينَ روش همیشگی در خدایی تو،   است ♦️سَبِيلُكَ الْإِبْقَاءُ عَلَى الْمُعْتَدِينَ‏؛ طريقه‌ دائم تو است ❌ برخی معتقدند خداوند قبل تجلی به صفات فوق، باید یک اجازه‌ای از مقدسین تنگ‌نظر و مومنین مضیق و زاهدان با حلقوم عقل تنگ می‌گرفت. چون خشک‌مقدس بخیل حتی سر سفره رحمت واسعه الهی هم دنبال حساب‌کشی و رصد و ترازو کردن افراد است ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
🖼❤️ نگاهی نوین با رویکرد تکوینی به اصل علمی 🔴🖌کمتر پیش آمده که نگاهی علمی با رویکرد پیرامون موضوع شده باشد. نوعا مفسرین مسلمان و مستشرقین غربی با رویکردهایی همچون : بررسی فقهی و حقوقی یا نگاه به شان نزول آیه و یا رویکرد تاریخی، اجتماعی، عرفی، فرهنگ و رسوم عربی و بیشتر با نگاه فمینیسمی به مبحث تعدد زوجات در قرآن و سیره عملی انبیاء سلف، پبامبر(ص) و ائمه معصوم نگاه کردند..تعدد زوجات به طول تاریخ فطرت سلیم بشری قدمت دارد و در تمام جوامع مرسوم بوده است . 🔲✍جناب ابن‌عربی در فتوحات(ج۳، تصحیح عثمان یحیی) می‌گوید: 《چون خداوند انسان را از (( 4 عنصر اصلی)) خلق نمود و چهار همسر را بر اساس این تکوین و برایش جعل نمود چرا که 《 تشریعیّات از متن تکوینیات برخاسته است》 🖌 سپس عناصر اصلی چهارگانه در مردان، دو به دو ازدواج نمودند و از این تزویج و ترکیب عناصر اربعه اصلی در مردان، بی‌شمار تولید و تکوین شد که ظهور در سرشت خلقت و تکوین مرد موجب جعل و قرار دادن برای مردان شد. 🖌 و زن را از آفرید و بر اساس همین و سرشت فطری تکوینی زنان برایشان جعل نمود تا بواسطه این به《فطرت سلیم زنانه》 پاسخی علمی و تکوینی داده باشد ♦️در این دو اصل علمی، یعنی 1⃣ سرشت فطری تکوینی و 2⃣ سرشت فطری تکوینی هر کدام از این دو کلمه و اسم تکوینی الهی (زن و مرد) بر اساس اصل عرفانی و تکوینی بر طلب خویش حرکت می‌نمایند ╭┅───--───┅ @rayanamer ╰┅────--──┅╯ 🌺ه 🍂ه🍃🌺 🍃ه🌺🍂🍃 🌺ه🍂🍃🌺🍂🍃🌺
🖼❤️وادی مهلک تعدد زوجات در جامعه عرف‌زده ایران ✍ البته می‌دانیم که متاسفانه بشریت عصر حاضر از طبع و خویش عدول نموده و دچار ، دگرگونی و تحریفی شده است. مثل شخصی که بر اساس طبع فطرت اولیه از دود و بوی سیگار اشمئزاز و تنفر دارد ولی وقتی خودش اعتیاد به سیگار یافت از بو و دود سیگار دچار بدحالی نمی‌شود اری، فطرت بشریت امروز فقط یک میل و طلب و خواست را می‌شناسد و آن 《》است. چون او می‌خواهد در بستر این 《عرف اجتماعی غالب》 زندگی کند و جرات و توان و حال مخالفت با این عرف غالب را ندارد 《خواهی نشوی رسوا ، هم‌رنگ جماعت شو》 چرا که عرف اجتماعی حاکم بر افکار عمومی او را بعنوان شهروند غیرنرمال و نابهنجار طرد و محروم و حذف میکند و شخص با خود می‌اندیشد، که 👈 چرا باید بابت تعدد زوجات اینهمه شدن و را بپردازد⁉️ 🖌جریان بشدت قدرتمند فمینیسم ایرانی که حاکم مطلق بر رسانه‌ها و مراکز فرهنگی و تبلیغی و آموزشی و منبرها و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است با بردن انگشت اتهام به سمت عاملین و مدافعین حکم عقلی و شرعی و فطری تعدد زوجات، طوفانی سیاه از تهمت‌ها و ترور شخصیت و برچسب‌های ویرانگری همچون : 《هوس‌باز، شهوت‌ران، دزدناموس، بی‌وفا، خائن، زن‌باز》را روانه می‌سازد. لذا انسان اندیشمند منصف هر چند طبعش و عقلش و شریعتش تعدد زوجات را تایید می‌نماید اما خطر مهلک درافتادن با عرف اجتماع را به جان نمی‌خرد. حتی علما و متدینین برای اینکه در وادی سهمگین و مهلک (بی‌آبرو شدن) نیفتند یا با تقیه سکوت میکنند و یا جهت جمع‌آوری طرفداران و پیروان در بین عموم اجتماع و خصوصا جذب رای و حمایت خانمها(که قدرت مطلقه در ایران امروز هستند) تظاهر به مخالفت با نص صریح قرآن و سنت نبی(ص) و سیره عملی ائمه(ع) می‌نمایند و گاه برخی اخوندهای وابسته علنا منکر وجود چنین حکم شرعی در قران و سنت میشوند. ♦️در عاشقی گریز نباشد زسوز و ساز ♦️ایستاده‌ام چو شمع مترسان ز آتشم ╭┅───--───┅╮ @rayanamer ╰┅────--──┅╯ 🌺ه 🍂ه🍃🌺 🍃ه🌺🍂🍃 🌺ه🍂🍃🌺🍂🍃🌺
‏‏ما که می گوییم اسلام را ما می خواهیم صادر کنیم، معنایش این‏‎ ‎‏نیست که ما سوار طیاره بشویم و بریزیم به ممالک دیگر. یک‏‎ ‎‏همچو چیزی نه ما گفتیم و نه ما می توانیم. اما آنکه ما می توانیم این‏‎ ‎‏است که به وسیله دستگاههایی که داریم، به وسیلۀ همین‏‎ ‎‏صداوسیما، به وسیلۀ مطبوعات، به وسیلۀ گروه هایی که در خارج‏‎ ‎‏می روند، اسلام را آن طوری که هست معرفی کنیم. اگر آن طوری‏‎ ‎‏که هست معرفی بشود، مورد قبول همه خواهد شد. بشر به‏‎ ‎‏فطرتش یک فطرت سالم است، اگر یک چیزی را القا بکنند، روی‏‎ ‎‏فطرت سالم خودش قبول می کند و قدرتمندها از همین معنا‏‎ ‎‏می ترسند. بنابراین ما یک وظیفۀ بسیار بزرگ بر عهده داریم. نه ما‏‎ ‎‏تنها، همۀ مسلمانها و نه شما تنها، همه قشرهایی که در ایران و در‏‎ ‎‏خارج ایران هستند و متعهد به اسلام هستند، وظیفه بزرگی داریم و‏‎ ‎‏آن اینکه اسلام را آن طوری که هست، آن طوری که خدای تبارک و‏‎ ‎‏تعالی فرموده است، آن طوری که در روایات و در قرآن ما هست،‏ ‏‎آن طور به مردم ارائه بدهیم و به دنیا ارائه بدهیم، و همین خودش‏‎ ‎‏از هزارها توپ و تانک بیشتر می تواند مؤثر باشد. آن چیزی که با‏‎ ‎‏ارشاد حاصل بشود، قلب مردم را بر می گرداند. و این کار، این هنر‏‎ ‎‏از اسلام می آید و این هنر از احکام اسلام می آید، نه با یک توپ و‏‎ ‎‏تانک بخواهد کار بکند.(53)‏ ‏‏9 / 12 / 62‏ ‏‏ ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖼♦️جریان فمینیسم ایرانی تغییر هویت زنان ایرانی ✍جامعه زنان ایران در حال هجرت کامل از هویت اصیل خویش است. وقتی ما می‌گوییم جریان فمینیسم در ایران در پی تعریف هویتی جعلی و تحریف شده برای بانوان ایران معاصر است این نشست رسانه‌ای فیلم فوق گوشه‌ای از جریان‌سازی حرفه‌ای رسانه‌ای در 50 سال اخیر جهت هجوم به هویت اسلامی بانوی اصیل ایرانی است. ♦️در وقایع شش ماه اخیر هم این جریان فمینیسم ایرانی با لشکرکشی در کف خیابان و پروپاگاندا و هوچی‌گری رسانه‌ا‌ی شدید و فشار از نهادهای خارجی اقدام به گرفتن امتیازات بسیاری از مراکز تصمیم‌سازی و اجرایی ایران شد و هنوز ما آثار و تبعات ویرانگر بر هویت بانوی ایرانی را در این باج‌خواهی و لشکرکشی خیابانی جریان فمینیسم در سالهای آینده خواهیم دید در 30 سال اخیر جهت تقابل با جریان فاسد فمینیسم غربی شاهد شکل‌گیری و ظهور جریان فمینیسم اسلامی در ایران با حضور عناصر متدین و متشرع شدیم که خود این جریان نوظهور فمینیسم اسلامی ایرانی در اینده آسیبهای جدی به آن هویت اصیل بانوی ایرانی خواهد زد. یعنی فمینیسم ایرانی اسلامی باقیمانده جمعیت بانوان مسلمان اصیل را به خود جذب خواهد نمود و بنام پوسته و پوششی از نام اسلام این تحریف بنیادین در هویت زن مسلمان ایرانی رخ خواهد داد بدون اینکه جامعه دینی متوجه این اسیب شود. دگر آن هویت و سرشت زن در نظام تکوین و کارکرد اصیل او در نقش مادری و همسری در خانواده بشدت تحریف خواهد شد و هنجارها به ضدهنجار و ضدهنجار به هنجار تبدیل خواهد. @rayanamer 🌺ه 🍂ه🍃 🍃ه🌺🍂🍃 🌺ه🍂🍃🌺🍂🍃
🖼❤️ماه میقات شهرالله بر اهل الله مبارک 🔹تواصی یار سفر کرده به میقات روندگان شهرالنبی(ص) : ✍《از هم اکنون که ماه شعبان است و میقات شهر الله است، کن و از دل و جان محرم شو و از لبیک گو و در کن و گرد طواف کن که دستی از غیب برون آید و کاری بکند.》 📚کتاب نامه ها برنامه ها، حضرت علامه حسن زاده آملی ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
🖼❤️صلوات شعبانیه در ظهر و نیمه‌شب ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
🖼❤️ علل عدم پذیرش تعدد زوجات چیست⁉️ ⬇️ ناهنجاری روانی و اخلاقی زنان ناشی از توهم بی‌عدالتی⁉️ یا ⬇️ خلاف فطرت زن⁉️ ✍وقتی《فرزند دوم》 خانواده متولد می‌شود بچه اول بشدت دچار دگرگونی اخلاقی و تحول روحی شده و پرخاشگر، زودرنج، حساس و نامتعادل و .. میشود. این رفتار نوعا در 《داماد اول》 خانواده وقتی 《داماد دوم جدید》وارد آن خانواده می‌شود نیز پیش می‌آید چنانچه در ازدواج هم همین حال خراب و نابهنجاری روانی 《زن اول》 با آمدن 《زن دوم》 ظهور می‌کند. ✍ اینکه 《فرزند اول》 ، یا می‌نماید احساس خیالی و وهمی ناشی از رذیله اخلاقی بنام ، و و در یک کلام است، یعنی انسانی که بلحاظ اخلاقی، دل و روح او وسیع نشده است تا بتواند سعادت و بهره‌مندی دیگری را در کنار خودش شاهد باشد. با آمدن 《زن دوم》برای شوهر یا امدن《فرزند دوم》 برای پدر و مادر اندکی از محبت و عاطفه و توجه به زن اول یا فرزند اولشان کم نشده است. البته شاید که و اولدین به هر فرزند بر اساس تفاوت در حالات و روحیات هر فرزند فرق کند اما این تفاوت و فرق بمعنای قائل شدن و در اصل ابراز محبت به فرزندان نیست. وقتی از مادر آن بچه سوال شود آیا با آمدن بچه دوم مهر و محبت و توجه و عاطفه قلبی شما به فرزنداول کمتر شده⁉️ به‌طور یقین خندیده و با ارمیدگی کامل می‌گویند: 《 این چه برداشت و حرف غلطی است‼️ مگر میشود فرقی در ماهیت عاطفی ما ایجاد شده باشد❗️ هر دو آنها جگرگوشه و عزیز من هستند》 سوال اینجاست پس چرا 《بچه اول》 اینگونه متوهم شده و در رفتار اولدین می‌کند⁉️ و از این دچار نابهنجاری روانی مثل حسادت و پرخاشگری، حساسیت و زودرنجی و بهانه‌گیر میشود‼️ البته که یک اتفاق جدید افتاده و فرزند جدید امده و اقتضائات نوزاد و نورسیده بودن طفل دوم موجب می‌شود مادر بلحاظ کمیت زمانی، وقت بیشتری برای طفل دوم بگذارد. این وقت بیشتر برای فرزند جدید و کاهش کمیت زمانی برای فرزند اول بمعنای بی‌توجهی و کاهش کیفیت عاطفی و محبت به فرزند اول نیست. اما فرزند اول، بجهت نگاه غلط انحصارطلبانه، بچه دوم را رقیب و هووی خویش میداند. فرزند اول و داماد اول و زن اول متوهمانه گمان میکنند که 《چیز نو آمد به بازار، کهنه شده دل آزار》 در حالیکه این توهم در سه طیف فوق باعث تعجب و خنده در سه طیف: والدین(بابت زودرنجی و حسادت بچه اول)، پدر خانم و مادرخانم(بابت دگرگونی روانی داماد اول) و شوهر(بابت ناهنجاری روانی زن اول) میشود 🔲✍علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان ⬇️ تصریح می‌نماید که آنچه تحت عنوان مخالفت با تعدد زوجات در عصر حاضر مطرح است ناشی از ضوابط زندگی عرفی و قوانین خودساخته جوامع و ملل مختلف و برخی ضعف‌های اخلاقی بانوان همچون و و ... می‌باشد که می‌خواهد تمام وقت و مال و توجه مرد را محصور در امیال و خواست خود نماید و بلحاظ اخلاقی و روحی آن قدر وسیع نشده‌اند که زن دیگر را در کنار شوهرشان خوشبخت و بهره‌مند ببینند. ما در این چالش همچون سایر رذائل اخلاقی با معضل مواجهیم 🖼✍بی‌شک تعدد زوجات نمی‌تواند خلاف فطرت زن باشد چرا که در برخی جوامع و اقوام و ملل زنان هیچ مخالفتی با تعدد زوجات شوهرشان ندارند بلکه این مخالفت در برخی زنان بجهت نابهنجاری اخلاقی ناشی از فرهنگ عرفی آن اجتماع می‌باشد. اگر این موضوع خلاف فطرت زن بود در سرشت وجودی تمام زنان دنیا بطور متحد این مخالفت بود در حالیکه چنین نیست. ╭┅───--───┅╮ @rayanamer ╰┅────--──┅╯ 🌺ه 🍂ه🍃🌺 🍃ه🌺🍂🍃 🌺ه🍂🍃🌺🍂🍃🌺
مجمع تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر
🖼❤️صلوات شعبانیه در ظهر و نیمه‌شب ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
🖼❤️صلوات شعبانیه ؛ دعوت عقلانی عملی در اطاعت مطلق و تسلیم همه جانبه به سبک زندگی اهل‌بیت عصمت(ع) ✍برادر و خواهر ایمانی❗️ نوردیده،❗️ فرزندان عزیز❗️ لطفا به دقت به محتوای جملات زیر در صلوات شعبانیه دقت نمایید :👇👇👇 الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، 👈عترت کشتی نجات در اقیانوس طوفانی حوادث روزگارند يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها 👈هر کس در از عترت برود امنیت دارد وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا، 👈هر کس پیروی از آنان را ترک کند بی‌شک هلاک خواهد شد الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، 👈هر کس در فهم و عمل به دین از انان پیش افتد خارج از دین میشود وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ، 👈 هرکس که از عمل به اصول انان کاهلی کند نابود است وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ 👈هر کس پیروی کامل از عترت کند همواره همراه حق است ••• وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلايَتَهُمْ. 👈 پیروى و و لایت عترت را بر همگان واجب نمودى.  ••• اللّٰهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ 👈خدایا! ما را یاری کن تا به پیرو سنت عترت معصوم باشیم ••• وَاجْعَلْنِى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّىٰ أَلْقاكَ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَنِّى راضِياً 👈و مرا پیرو عترت گردان، تا تو را در قیامت در حالی دیدار کنم که از من راضی باشی  وَ اعْمُرْ قَلْبِی بِطَاعَتِکَ 👈دلم را با اطاعتت آباد کن، وَ لا تُخْزِنِی بِمَعْصِیَتِکَ 👈و به نافرمانى از خود رسوایم مساز آثار و برکات پیروی کامل از سیره و روش عترت در سبک زندگی در صلوات شعبانیه: 🔺امنیت جسم و روان 🔺نجات از هلاکت 🔺نجات از خطر افراط 🔺نجات از خطر تفریط 🔺همراهی مداوم با حق 🔺تضمین عمل به وجوب پیروی کامل از انسان کامل 🔺درخواست توفیق الهی در موضوع پیروی کامل از عترت 🔺تضمین کسب رضایت خداوند در قیامت 🔺ابادی دل و جان انسان 🔺نجات از ننگ رسوا شدن در دنیا و اخرت 📚 احکام دین و سبک زندگی عترت معصوم را گزینشی و به دلخواه منافع شخصی خودمان طرد و رد ننماییم ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂