*🔻تصویر سمت راست معلمی شیطان پرست که حکم دادگاه فرانسه در خصوص اعتراض والدین دانش آموزان به چهره ی خشن وی این بوده: این شخص آزاد است، چون اندیشه هرکس متعلق به خودش است !*
*🔺تصویر سمت چپ مریم بوجیتو رئیس شورای صنفی دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه که ورود وی به دانشگاه ممنوع شده . علت ممنوعیت حجاب وی میباشد.!!*
*⭕️ هر اندیشه ای جز #اسلام ازاد است.*
*✍آزادی بیان غربی یعنی فقط آزادید مثل ما فکر کنید😏*
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️مراقب موضع گیری ها،گفتن ها،نوشتن ها و پیام دادن های خود در فضای مجازی و حقیقی باشیم،جهان پس از مرگ را بر اساس آیات «انماالاعمالُُ بالنیّات » و «لاتبطلوا صدقاتکم بالمنِّ و الاذی--کارهای نیک خود را با نیات و کارهای بد باطل نکنید و از بین نبرید» محاسبه می کنند👈و در روایت موثق داریم که هر کس در برزخ و قیامت با کسی محشور و همنشین می شود که در دنیا محبوب و مورد علاقه اش بوده است👈این حکایت جالب که بیانگر حال درونی ماست را از فردی بشنوید که سالها بعد در زمان حکومت حضرت علی (ع)، در جنگ صفین و در رکاب امیرالمومنین شمشیر زد، واز اصحاب آن حضرت محسوب شد👈وحکایت دوم از فردی است که از مؤمنین بود ولی «رضاشاه جنایتکار را دوست داشت» لذا در همهٔ اعمال او،شریک محسوب شد و محاکمه شد👈این دو حکایت تجلی عینی درونی خیلی از ماها می باشد که گاهی ندانسته و یا دانسته،موضع گیری می کنیم و متوجهٔ عواقب آن نیستیم«یا ایهاالذین آمنوا،اجتنبوا من المواضع التُهَم»👉«فاعتبروا یا اولوالابصار»مهم است که ، مراقب آخرت خود باشیم👉بشنویم هر دو حکایت را از حجة الاسلام عالی در حضور مقام معظم رهبری
@tahzib_tiran
💢ملاک نویسندگی در حوزه علمیه
🔰 آیت الله شهید مطهری
🔹اين بنده از حدود بيست سال پيش که قلم به دست گرفته، مقاله يا کتاب نوشتهام، تنها چيزي که در همه نوشتههايم آن را هدف قرار دادهام حلّ مشکلات و پاسخگوئي به سؤالاتي است که در زمينه مسائل اسلامي در عصر ما مطرح است.
🔹نوشتههاي اين بنده، برخي فلسفي، برخي اجتماعي، برخي اخلاقي، برخي فقهي و برخي تاريخي است. با اينکه موضوعات اين نوشتهها کاملا با يکديگر مغاير است، هدف کلي از همه اينها يک چيز بوده و بس.
🔹دين مقدّس اسلام يک دين ناشناخته است. حقايق اين دين تدريجا در نظر مردم، واژگونه شده است، و علت اساسي گريز گروهي از مردم، تعليمات غلطي است که به اين نام داده ميشود.
🔹اين دين مقدّس در حال حاضر بيش از هر چيز ديگر از ناحيه برخي از کساني که مدعي حمايت از آن هستند ضربه و صدمه ميبيند.
🔹هجوم استعمار غربي با عوامل مرئي و نامرئيش از يک طرف، و قصور يا تقصير بسياري از مدعيان حمايت از اسلام در اين عصر از طرف ديگر، سبب شده که انديشههاي اسلامي در زمينههاي مختلف، از اصول گرفته تا فروع، مورد هجوم و حمله قرار گيرد. بدين سبب اين بنده وظيفه خود ديده است که در حدود توانايي در اين ميدان انجام وظيفه نمايد.
🔹همچنانکه در برخي از نوشتههاي خود يادآور شدهام، انتشارات مذهبي ما از نظر نظم، وضع نامطلوبي دارد. بگذريم از آثار و نوشتههائي که اساسا مضر و مايه بيآبروئي است، آثار و نوشتههاي مفيد و سودمند ما نيز با برآورد قبلي نيست، يعني بر اساس محاسبه احتياجات و درجهبندي ضرورتها صورت نگرفته است؛ هر کسي به سليقه خود آنچه را مفيد ميداند مينويسد و منتشر ميکند، بسي مسائل ضروري و لازم که يک کتاب هم درباره آنها نوشته نشده است و بسي موضوعات که بيش از حد لازم کتابهائي درباره آنها نوشته شده است و هي پشت سر هم نوشته ميشود.
🔹اينکه راه علاج چيست؟ ساده است. هسته اولي اين کار اصلاحي را همکاري و همفکري گروهي از اهل تأليف و تصنيف و مطالعه ميتواند بوجود آورد.
🔹ولي متأسفانه غالبا ما آنچنان شيفته و عاشق سليقه خود هستيم که هر کدام فکر ميکنيم تنها راه صحيح همان است که خود ما يافتهايم. من گاهي به برخي از اهل تأليف، اين پيشنهاد را عرضه کردهام، اما آنها بجاي استقبال، رنجيده و اين را نوعي تخطئه سليقه خود تلقي کردهاند.
🔹اين بنده هرگز مدعي نيست که موضوعاتي که خودش انتخاب کرده و درباره آنها قلمفرسائي کرده است لازمترين موضوعات بوده است، تنها چيزي که ادعا دارد اين است که به حسب تشخيص خودش از اين اصل، تجاوز نکرده که تا حدي که برايش مقدور است در مسائل اسلامي «عقده گشائي» کند و حتي الامکان حقايق اسلامي را آنچنانکه هست ارائه دهد، فرضا نميتواند جلوي انحرافات عملي را بگيرد، باري حتي الامکان با انحرافات فکري مبارزه نمايد و مخصوصا مسائلي را که دستاويز مخالفان اسلام است روشن کند؛ و در اين جهت «الاهمّ فالاهمّ» را- لااقل به تشخيص خود- رعايت کرده است.
🔹در سه چهار سال اخير، قسمت زيادي از وقت خود را صرف مسائل اسلامي مربوط به زن و حقوق زن کردم، بسياري از آنها به صورت سلسله مقالات در برخي جرائد و مجلات و يا به صورت کتاب منتشر شد.
🔹از اينرو وقت خودم را صرف اين کار کردم که احساس کردم جريان، تنها اين نيست که عملا انحرافاتي در اين زمينه پديد آمده است، جريان اين است که گروهي در سخنرانيها، در سر کلاس مدارس، و در کتابها و مقالات خود، نظر اسلام را درباره حقوق و حدود و وظايف زن به صورت غلطي طرح ميکنند و به مصداق «خود ميکشي و خود تعزيه ميخواني» همانها را وسيله تبليغ عليه اسلام قرار ميدهند و متأسفانه توده اجتماع مسلمان ما با منطق اسلام در اين موضوعات- مانند بسياري از موضوعات ديگر- به هيچوجه آشنا نيست. لهذا با کمال تأسف افراد زيادي را اعمّ از زن و مرد نسبت به اسلام، بدبين ساختهاند.
🔹اين بود که لازم دانستم منطق اسلام را در اين زمينه روشن کنم تا بدانند نه تنها نتوان ايرادي بر منطق اسلام گرفت، بلکه منطق مستدل و پولادين اسلام درباره زن و حقوق زن و حدود و وظائف زن بهترين دليل بر اصالت و حقانيت و جنبه فوق بشري آن است.
📚 عدل الهی، مقدمه، ص 16
#اندیشه_مطهر
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 چرا حجاب اختیاری نمیشه؟ یکبار برای همیشه دلیل وجوب حجاب در کشور را با پاسخ استاد رحیمپور ازغدی بفهمیم.
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فیلم/ شما غیرت شیعه را میبینید
🔹انتشار برای نخستین بار | تصاویری از نبرد مدافعان حرم لشکر #فاطمیون با گروهک های تروریستی تکفیری
💢@tahzib_tiran
🔺چرا فائزه هاشمی کشف حجاب نمیکند؟
▪️پاسخ مشخص است، فائزه بدون تظاهر به اجرای احکام اسلامی حتی برخلاف عقیده و نظرش، نمیتواند با انقلاب و نظام مقابله کند و اگر حجاب را کنار بگذارد، تبدیل به یک تفاله سیاسی میشود، شبیه دیگر زنان اصلاحات که کشف حجاب کردند و به زبالهدان تاریخ پرت شدند.
💢@tahzib_tiran
🔴 معنی عاقبت بخیری و عاقبت به شری
⭕️اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً...
#کونیکو_یامامورا
#فائزه_هاشمی
✅ @tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دستورالعمل آیت_الله_بهاءالدینی برای باز شدن گره های زندگی.
🔹استاد عالی
✳️ @tahzib_tiran
🔴 دعوت به مطالعه امر به معروف است .
در کتاب ( نقش غدیر در کمال انسان ها) اثر اسدی گزمارودی آمده است ؛
🍃🌸
به جرج جرداق صاحب کتاب (الامام علی صوت العدالة الانسانیة) گفتند: شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی چه شد که در مورد حضرت علی ع کتاب نوشتی؟
به گریه افتاد و گفت مرحوم علامه امینی هنگامی که کتاب (الغدیر) را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرد جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری را میکنی. کار تو دفاع از مظلوم است .
ما با اهل سنت بر سر علی ع دعوا داریم ما می گوییم حق با علی ع است آنها میگویند نه ، حالا این چند جلد کتاب( الغدیر) را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است.
من از شیعه چیزی در آن ننوشته ام. شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید.
میگوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بی انصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم.
وقتی کتاب ها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلوم تر نمی شناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری می باشم از این مظلوم دفاع کنم و کتاب (الامام علی صوة العدالة الانسانیة) را نوشتم.
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎥جواب خانم دکتر منصوری اصل به فائزه هاشمی*
*#جهاد_تبیین*
*#سواد_رسانه ای*
*#بصیرت_سیاسی*
@tahzib_tiran
📸گوشهای از زندگی حاج احمد متوسلیان در یک نگاه
🌷انتشار به مناسبت ۱۴ تیر، سالروز ربوده شدن احمد متوسلیان
💢 @tahzib_tiran
#امام_باقر علیهالسلام
#غزل
🏴خاطرات قافله🏴
نگاه کودکیات دیده بود قافله را
تمام دلهرهها را، تمام فاصله را
هزار بار بمیرم برات، میخواهم
دوباره زنده کنم خاطرات قافله را
تو انتهای غمی، از کجا شروع کنم
خودت بگو، بنویسم کدام مرحله را؟
چقدر خاطرۀ تلخ مانده در ذهنت
ز نیزهدار که سر برده بود حوصله را
چه کودکی بزرگیست این که دستانت
گرفته بود به بازی گلوی سلسله را
میان سلسله مردانه در مسیر خطر
گذاشتی به دل درد، داغ یک گِله را
چقدر گریه نکردید با سهساله، چقدر
به روی خویش نیاوردهاید آبله را
دلیل قافله میبرد پا به پای خودش
نگاه تشنۀ آن کاروان یک دِله را
هنوز یک به یک، آری به یاد میآری
تمام زخم زبانهای شهر هلهله را
مرا ببخش که مجبور میشوم در شعر
بیاورم کلماتی شبیه حرمله را
بگو صبور بلا در منا چه حالی داشت
که در تلاطم خون دید قلب قافله را؟
📝 #سیدحمیدرضا_برقعی
🏴 @tahzib_tiran 🏴
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امام باقر علیه السلام: از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن.
📚 ميزان الحكمه ج۱۲ ص ۲۲۱
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 چگونه حق مادرم را ادا کنم؟
🔹استاد عالی
@tahzib_tiran
🤲اعمال روز عرفه
• قال الصادق علیهالسلام: تخَيَّرْ لِنَفْسِكَ مِنَ اَلدُّعَاءِ مَا أَحْبَبْتَ وَ اِجْتَهِدْ فَإِنَّهُ (يَومَ عَرَفَة) يَوْمُ دُعَاءٍ وَ مَسْأَلَةٍ
• هر دعایی که دوست داری براى خود بخوان و در دعا كردن کوشش کن كه روز عرفه، روز دعا و درخواست است.
• الکافی، ج۴، ص۴۶۳
#روز_عرفه
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 مناظره و استدلال بر حقانیت شیعه و محکوم کردن وهابی در یک دقیقه
🔺عالم وهابی خطاب به شیعی:
➕شما شیعه هستید
➖(عالم شیعی)خیر سنی هستم
➕ایرانی و سنی؟
➖بله
➕خلفای بعد از پیامبر رو نام ببر
➖ابوبکر، عمر، علی (ع)...
➕این عثمان(عثمان )
💚 #مبلغ_غدیر_باشیم 💚
#عید_غدیر
@tahzib_tiran
🔰علت اهمیت عمیق ترین تصویر مادون قرمز کیهان توسط تلسکوپ جیمز وب چیست؟
@tahzib_tiran
♨️در انجام اعمال، هر چند مستحب باشد، باید تعداد دعا و ذکر یا عدد ایام آنها رعایت شود و در آن سهل انگاری نشود.
🔰علامه حسن زاده آملی
🔅در بعضى از ادعيه و اذكار بيان عدد دعا و ذكر و يا عدد ايّام آنها از معصوم صادر شده است. در حفظ عدد سهل انگارى نشود با اينكه اعمال مستحبّه اند. و بايد به دستور اهتمام داشت چه در حفظ و مراعات صورت آن و چه در عدد آن، يعنى هرچه دستور العمل است به هر صورت و عدد بايد به همان منوال عمل شود و هيچ نحوه تخطّى و مداخله در آن روا نبود چه عمل به دستور عددى خود يك نحو تأديب و تعويد نفس است.
🔅علاوه اينكه عالم جليل محمود بن محمّد دهدار متخلّص به عيانى و صاحب «مفاتيح المغاليق» در اول رساله «خلاصة جواهر الاسرار» گويد: «حضرت امام به حق ناطق جعفر بن محمّد الصّادق عليه السّلام فرموده است كه: بدانيد اسماء اللّه به منزله دفائن اند و عدد به منزله ذراع آن مساحت، اگر ذراع كمتر فرا نهى به دفين نرسى و اگر زياده بگيرى نيز نرسى بلكه در گذرى».
🔅فاضل شوشترى فتح اللّه بن محمّد رضا حسينى مرعشى در اوائل كتاب شريف «وفق المراد في علم الاوفاق و الاعداد» گويد: «اكابر اهل تحقيق گفته اند كه عدد به منزله حوض آبى است كه در آن غسل ارتماسى كنند اگر عمق آب زياده از حدّ باشد موجب غرق مى شود و اگر كم، غوطه خوردن ميسّر نيست. و گفته اند كه عدد حكم دندانه كليد دارد كه به زياد يا كم نمودن آن در وا نمى شود كما قيل: «الاعداد أرواح و الحروف أشباح، و العدد كأسنان المفتاح اذا نقصت أو زادت لا يفتح الباب. و الزيادة على العدد المطلوب اسراف، و النّقص منه اخلال». يكى از مشايخ روايت مى كرد كه در سوره مباركه يس اسمى هست كه بر طرف مى شود به بركت آن كورى مادر زاد و پيسى. او را گفتند كه آيا اگر كسى تمام سوره را بخواند نفعى از اين مقوله كه مى گويى به او خواهد رسيد؟ جواب داد: هرگاه حكيم يك دوا را براى مرضى مقرّر كرده باشد و آن دوا در دكّان عطّارى باشد و مريض برود و تمام ادويه دكّان او را بخورد آيا نفعى به او خواهد رسيد؟ همچنين است اين اعمال». اين بود آنچه را شوشترى نقل كرده است.
🔅و ما به ذكر دو حديث شريف در اين موضوع تبرّك مى جوييم و بدان اكتفا مى كنيم:
💠حديث اول: ثقة الاسلام كلينى در كتاب دعاء «اصول کافى» (حديث 17 باب القول عند الاصباح و الامساء ج 2 ص 383 معرب)، روايت فرموده است به اسنادش عن العلاء بن كامل قال: سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول: «و اذْكر ربّك في نفسك تضرّعا و خيفة و دون الجهر من القول» عند المساء: لا اله الاّ اللّه وحده لا شريك له، له الملك و له الحمد يحيى و يميت و يميت و يحيى و هو على كلّ شيء قدير. قال: قلت: بيده الخير. قال: انَّ بيده الخير و لكن قل كما اقول لك عشر مرّات، و اعوذ باللّه السّميع العليم حين تطلع الشّمس و حين تغرب عشر مرّات.
🔸در اين حديث ملاحظه مى فرماييد كه علاء خواست بيده الخير را زياده گراند و يا از روى استفهام گفت بيده الخير اضافه شود، امام فرمود كه البتّه خير در دست اوست، و لكن همانطور كه من به تو گفته ام بگو.
💠حديث دوم: دعاى غريق است كه شيخ اجل صدوق در «اكمال الدين» به اسنادش روايت فرمود: عن عبد اللّه بن سنان قال: قال أبو عبد اللّه عليه السّلام ستصيبكم شبهة فتبقون بلا علم يرى و لا امام هدى، لا ينجو منها إلاّ من دعا بدعاء الغريق. قلت: و كيف دعاء الغريق؟ قال: تقول: يا اللّه يا رحمن يا رحيم يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك. فقلت: يا مقلّب القلوب و الابصار ثبّت قلبى على دينك. فقال: انَّ اللّه عزّ و جلّ مقلّب القلوب و الأبصار و لكن قل كما أقول: يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك (بحار ط 1 جزء دوم ج 19 ص 276).
🔸«عبد اللّه سنان گفت: امام صادق عليه السّلام فرمود: بزودى شبهه اى به شما مى رسد پس بدون علمى يعنى پرچم و نشانهاى راهنمايى كند و بدون پيشوايى هدايت نمايد مى مانيد، از آن شبهه رهايى نمى يابد مگر كسى كه دعاى غريق بخواند. گفتم: دعاى غريق چگونه است؟ فرمود: مى گويى: يا اللّه يا رحمن يا رحيم يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك. من گفتم: يا مقلّب القلوب و الابصار. امام فرمود: البتّه خداى عزّ و جلّ مقلّب القلوب و الابصار است و لكن چنانكه مى گويم بگو: يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك».
در اين حديث مى بينيد كه عبد اللّه سنان خواست و الابصار را اضافه نمايد امام اجازه نفرمود، فتبصّر.
📚 رساله نور على نور در ذكر و ذاكر و مذكور، ص: 54
#ادعیه
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چقدر خوبه که مسائلی مانند حجاب رو اینطور تبلیغ کنیم، نه سطحی و مقایسه کردن بانوان با آبنبات و ماشین!
#حجاب
@tahzib_tiran
.
⭕️لوح فشرده ناموس فروشی
🔹وقتی رسانه های بیگانه، و سلطنت طلبان و سازمان منافقین، بر ترویج بی عفتی، "بی ناموسی" و " من ناموس ندارم" تاکید می کنند، انبوهی از اسناد و تصاویر مقابل چشم می آید:
🔻وطن فروشی
🔻پیشکش بحرین به انگلیس و آمریکا و گفتن "دختر خودمان بود و دادیم رفت"!
🔻بارها دست به دست شدن میان سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل، و استخبارات صدام و سعودی
🔻هرزگی های رضاخان، محمدر ضا و فرح و اشرف پهلوی
🔻اجبار اعضای سازمان منافقین به طلاق همسران
🔻طلاق اجباری مریم قجر عضدانلو از سوی مهدی ابریشمچی و کادو کردن او به رجوی
🔻تشکیل حرمسرای چند ده نفره و بهره کشی از زنان سازمان توسط مسعود رجوی
🔻اخبار پیاپی تعرض به زنان در صدای آمریکا، بی بی سی، منوتو و سعودی اینترنشنال.
🔻عکس های یادگاری با پمپئو که در دانشگاه «"ای اند ام" تگزاس گفت: "زمانی که رئیس سازمان CIA بودم، دروغ میگفتیم و تقلب و دزدی هم میکردیم. این کارها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است".
🔹آسان از کنار این تصاویر نگذریم. اینها لوح فشرده (Compact disc ) یک صد سال وطن فروشی و ناموس فروشی است.
#ناموس _فروشی
💢@tahzib_tiran
12.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 جایگاه امیر المومنین سلام الله علیه
🎙آیتاللهالعظمی جوادیآملی:
«وجود مبارک پیامبر صلیاللهعلیهوآله اصرار دارد بگوید: علی سلامالله علیه جان من است»
@tahzib_tiran
🔴خواهشا عاقلانه حرف بزنید
📳 موشک قرار نیست بره سر سفره و جای غذا رو بگیره، قابلمه قرمهسبزی هم نمیتونه جلوی دشمنو بگیره
موشک موشکه و غذا هم غذاست هرکدومشون کارکرد جدا و مسئولِ جدا دارن بفهم خواهشا اینو🤦♂
@tahzib_tiran
📳 مخالفان #گشت_ارشاد هم موافقند...
🔺یک گفت وگوی ساده
🚍وقتی اسم گشت ارشاد میآید، چه تصویری در ذهنتان تداعی میشود؟ احتمالا چند برخورد خشن ناجا. حالا برای یکبار هم که شده اختیار ذهنتان را بهدست بگیرید و اجازه ندهید آنچه رسانهها برایتان ساختهاند تداعی شود. اینبار منطقا ضرورت گشت ارشاد را ارزیابی کنید. یقین دارم مخالفترینها نیز موافقند. اجازه دهید با آرامش استدلال کنیم.
➕ به عزیزی که بسیار از دست گشت ارشاد عصبانی بود گفتم اگر کسی برهنه به خیابان بیاید مشکلی ندارید؟
➖ گفت حتما مشکل دارم.
➕ گفتم چرا؟
➖گفت بالاخره یک حدی وجود دارد. همه جای دنیا این حد را پذیرفتهاند. گفتم ممنون و پایان استدلال؛
✔️ پس تو هم با گشت ارشاد موافقی. همین که معتقدی از یک جا به بعد باید قهریه وارد شود پس گشت ارشاد ضروری است.
🔹این همانی است که برخی به غلط میگویند "حجاب اجباری". حال آنکه "الزام قانونی" است که به قول شما در همه جای دنیا نیز وجود دارد.اما احتمالا سر اندازه آن اختلاف باشد.
➕ بهنظرت شما باید مرز حجاب را تعیین کنی یا من یا دین؟
➖ گفت هیچکدام؛ عرف.
➕ گفتم عرف چیست؟ عرف کی؟ عرف کجا؟ مثلا عرف گاوپرستها خوبه یا عرف سکولارها یا عرف لاابالیها؟
➖ گفت عرف مردم جامعه.
➕ گفتم قبول داری اکثریت مردم ما مسلمانند؟
➖گفت بله.
➕گفتم قبول داری حجاب جزئی از دین است؟
➖تأیید کرد.
➕گفتم پس اگر قرار بر رجوع به عرف هم باشد، عرف دیندارها ملاک است. ضمن اینکه رجوع به عرف هم درون دین است و امضای فقیه میخواهد و اینطور نیست که هرکس بگوید عرف چنان و چنین است.
❌ گفت واقعا فکر میکنی گشت ارشاد در باحجاب کردن مردم مؤثر بوده است؟
✅ گفتم سؤالت غلط است. این اشتباه رایجی درباره گشت ارشاد است. گشت ارشاد برای صیانت از قانون است نه ایجاد حجاب. مثل پلیسی که برای عبور از چراغ قرمز جریمه تعیین میکند. هدف اصلی حفظ نظم شهر است. واگرنه ممکن است یکی بگوید صرفا با زور جریمه که کسی منظم نمیشود.
❌ گفت یعنی تو با خشونت گشت ارشاد موافقی؟
✅ گفتم حتما نیستم. ولی عملکرد گشت ارشاد را از دریچه چند فیلم تقطیع شده رسانههای مغرض نمیبینم. ضمن اینکه خطا را اصلاح میکنند نه اینکه منکر اصل ماجرا شوند.
❌ گفت حالا همهچیز این مملکت درست شده و فقط #حجاب مانده است؟
✅ گفتم من هم مثل تو معتقدم باید همه بخشها تقویت شود. ولی اگر دولت نتوانست تورم را کنترل کند پلیس هم باید از تخلفات راهنمایی و رانندگی بگذرد؟
❌گفت با همه این حرفها حجاب اولویت نیست.
✅ گفتم این یکی را موافقم.
اما خواهش میکنم دقیق ببین. جریانی که تشویق به آتش زدن بانکها و شکستن شیشه ماشینها و بستن راه مردم میکرده است امروز به چوب بستن حجاب را تشویق میکند. چرا؟ ماجرا چیست
؟ همانها که سالها برای کوچک شدن سفره مردم، راهزنهای قدارهکش جهانی را با سوت و کف همراهی میکردند و صله مزدوری و نشان بردگی جور میگرفتند، حالا برای برهنگی بیشتر جایزه تعیین کردند. روشن نیست که هدف اصلی حجاب نیست؟ بله حق داری. حجاب اولویت اول ما نیست؛ اما ظاهرا اولویت اول شیطان کثیف شده است.
🔸به همین دلیل معتقد به ارتقای گشت ارشادم. گشت ارشاد تا دیروز غفلتها را تذکر میداد اما اینبار باید جبهه جدیدی را هدف بگیرد. ما فراتر از گشت ارشاد فرهنگی، نیازمند گشت ارشاد امنیتی هستیم که برای بههم زدن نظم عمومی و شکستن قانون و اراده حداکثری مردم، آدم اجیر میکند تا چهارشنبههای سیاه را بسازد.
@tahzib_tiran
♨️اگر ما بخواهیم یک سیر مهدویت شناسی بخوانیم یا تدریس بکنیم این سیر مناسب است👇👇
گام اول : ضرورت آشنایی با مباحث مهدویت
گام دوم؛ مبانی اعتقادی مهدویت
گام سوم؛ معرفت امام زمان
گام چهارم؛ اثبات وجود امام زمان
گام پنجم؛ منجی در ادیان و مکاتب
گام ششم؛ امام مهدی در قرآن کریم
گام هفتم ؛ امام مهدی در روایات
گام هشتم ؛ ولادت حضرت مهدی
گام نهم؛ امامت حضرت مهدی در کودکی
گام دهم ؛ غیبت امام مهدی
گام یازدهم ؛ غیبت صغری و نواب خاص
گام دوازدهم ؛ غیبت کبری و نواب عام
گام سیزدهم ؛ فواید امام غایب
گام چهاردهم ؛ امکان ملاقات امام زمان در دوران غیبت
گام پانزدهم ؛ طول عمر امام مهدی
گام شانزدهم ؛ انتظار فرج امام زمان
گام هفدهم ؛ وظایف منتظران حضرت مهدی
گام هجدهم ؛ شرایط و زمینه های ظهور
گام نوزدهم ؛ ویژگی های یاران حضرت مهدی عجل الله
گام بیستم ؛ علایم ظهور
گام بیست و یکم ؛ سیر ظهور
گام بیست و دوم ؛ حکومت جهانی حضرت مهدی
گام بیست و سوم ؛ رجعت
گام بیست و چهارم ؛ آسیب شناسی مهدویت
گام بیست و پنجم ؛ فرقه های انحرافی
گام بیست و ششم ؛ مهدی ستیزی
خاتمه ؛ پاسخ به شبهات
#مهدویت
@tahzib_tiran
✔️ رزق همه اش پول نیست.در احادیث که آمده اگر این کار را بکنی رزق زیاد میشود.رزق معنوی رزق است. رفیق خوب رزق است.همسفر خوب هم رزق است،هروقت میخواهید مسافرت بروید، چند بار استغفار کنید تا یک همسفر خوب داشته باشید.
▫️ آیت الله #مجتهدی_تهرانی
@tahzib_tiran
🔆نقش علامه امینی در پاسداشت واقعه غدیرخم
حتی بزرگان مذاهب اهل سنت مثل شافعی شعرهایی در مورد امیرالمؤمنین(ع) دارد که اگر کسی نداند فکر می کند سید رضی آن را سروده است آنجا که می گوید:
"لَو اَنَّ المُرتَضَی اَبدَی مَحَلَّهُ
لَصَارَ النَّاسُ طُرّاً سُجّداً لَهُ
وَ مَاتَ الشَّافِعِی وَ لَیسَ یَدْرِی
عَلِیٌّ رَبُّهُ اَمْ رَبُّهُ الله"
یعنی « اگر علی جایگاه و حقیقت خویش را برای مردم آشکار کند، هر آینه مردم دسته دسته در برابر او به سجده خواهند افتاد، شافعی مُرد و عاقبت نفهمید پروردگار او علی است یا خدا.» شافعی در این شعر آنقدر غلو می کند که به حضرت علی(ع) مقام ربوبیت می دهد.
مقابله یک تنه علامه امینی در برابر تحریف بزرگ تاریخی
در عصر علامه امینى بسیاری از نویسندگان عرب در آثار و تألیف هاى خود، اندیشه شیعه را به چالش کشاندند و از هیچ تهمت و افترائی علیه مکتب تشیع دریغ نمی کردند. علامه امینى با بسیارى از آنان از طریق نامه یا ملاقات حضورى تماس می گرفت و به درست نویسى و حق جویى دعوتشان می کرد و علما وبزرگان را بدادن پاسخ های علمى و منطقى به آنها ترغیب می کرد تا شاید از نگارش و سخنرانى هاى تفرقه افکن بپرهیزند .
#عید_غدیرـخُم
@tahzib_tiran
🍃 عملیات بزرگ رمضان 🍃
🌷 ۲۳ تیرماه سالگرد عملیات سرنوشت ساز رمضان ، در سال ۱۳۶۱ ، گرامی باد.
💠 اهمیت عملیات بزرگ و سرنوشت ساز رمضان آنجا آشکار می شود که ، با توجه به بازسازی سریع ارتش متجاوز صدام توسط شرق و غرب جنایتکار ، پس از فتح خرمشهر، جهت حمله مجدد به خوزستان و تصرف مناطق از دست رفته در چندین عملیات بزرگ و اعاده حیثیت برباد رفته ، این عملیات سحرگاه ۲۳ تیرماه سال ۶۱ (شامگاه ۲۲ تیر) در دمای بالای ۵۰ درجه ، با رمز " یا صاحب الزمان ادرکنی " ، آغاز و طی پانزده روز ، ماشین جنگی صدام را در این منطقه منهدم و ارتش بعثی عراق را برای همیشه در منطقه شرق بصره از حالت تهاجمی به لاک دفاعی فرو می برد و برای چندین سال خطر تصرف خرمشهر و خوزستان را از این منطقه دفع می کند.
💐 هدیه به ارواح طیبه شهدای مظلوم و سر افراز این عملیات بزرگ ،صلوات
🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم 🌿
@tahzib_tiran
🔴به یاد شهدای عملیات رمضان
رژیم بعث عراق برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان برای اولین بار از خاکریزهای مثلثی استفاده کرد. در این نوع خاکریز ضلع اصلی مثلث رو به ایران بود و در دو ضلع دیگر با استفاده از تیربار، دولول و تانک استفاده میکردند به گونهای که نیروهای پیاده نمیتوانستند پیشروی کنند.
یادمان شهدای عملیات رمضان در ۸۰ کیلومتری مسیر اهواز به خرمشهر است، ورودی یادمان را که نگاه میکنیم عکسهایی از شهدای ارتش از جمله شهید آبشناسان، شهید خضرایی و شهدای ارتش و سپاه را میبینیم.
عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی بود که در ۲۳ تیر سال ۱۳۶۱ و در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه با رمز یا مهدی ادرکنی آغاز شد. این عملیات به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و در چهار محور با هدف تصرف شرق بصره و شرق شط العرب آغاز شد.
رژیم بعث عراق برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان برای اولین بار از خاکریزهای مثلثی استفاده کرد. در این نوع خاکریز ضلع اصلی مثلث رو به ایران بود و در دو ضلع دیگر با استفاده از تیربار، دولول و تانک استفاده میکردند به گونهای که نیروهای پیاده نمیتوانستند پیشروی کنند.
شهید ابراهیم همت در حین عملیات رمضان خطاب به نیروهایی که وظیفه شناسایی خطوط دشمن را برعهده داشتند، چنین گفت: «به یاری خدا همین امروز باید تیم شناسایی ما سریع جمع بشود و برود در کنار موضع نیروهای تیپ ۸ نجف اشرف استقرار پیدا کند. برود و آنجا یک سنگر از تیپ ۸ اشرف برای خودش تحویل بگیرد. حالا اگر به تعداد نفرات تیم سنگر وجود نداشت، اشکالی ندارد.
سه چهار نفر از بچهها توی آفتاب باشند ولی وقتی که ما میگوییم بچه ها باید تحمل داشته باشند؛ میزان تحمل ما که در شرایط آسایش و راحتی مشخص نمیشود، تحمل مومن در شرایط سخت است که محک میخورد. در مشقت، بدبختی و بیچارگی است که تحمل مومن شناخته میشود. مومن، محک آزمایشش در سختی است. در سختیهاست که مشخص میشود آدم ایمان به خدا دارد یا ندارد. والا در راحتی شهر میشد ۲۴ ساعت ماند و پست داد؛ همه چیز، اعم از پنکه، کولر، یخچال، آب خوردن خنک و میوه آبدار هم برای آدم فراهم باشد، این چه ارزشی دارد؟ ولی یک شب زندگی در گرد و خاک و تحمل یک شب بیخوابی کشیدن با هزار دردسر است که فردای آن مشخص میشود کشش هر کس چقدر است.
آیا آدم ها بریدهاند، یا باز کشش و تحمل دارند؟ اساس آزمایش الهی، بر سختیهاست؛ مومن در عذاب و سختی است که شناخته میشود. کسی نباید از این بابت که زیر آفتاب مانده احساس خستگی و بریدگی کند و بگوید حالا آفتاب است. خب، آفتاب باشد. حالا ۲۴ ساعت هم این آفتاب به پوست ما بخورد؛ همین آفتاب تند و هوای داغ، باید باعث سازندگی ما بشود. جهاد اصغر ما، جنگیدن است؛ جهاد اکبر ما، خودسازی است. برای خودسازی، باید این گرما را تحمل کنیم. باید زیر آفتاب بایستیم، باید عذاب و بدبختی بکشیم تا خدا ما را ببخشد و گناهانمان هم پاک بشوند.
در این زمینه که یک تیم شناسایی را میفرستیم، نباید کسی از کار در برد. به همین جهت، خواهش من از شما این است که برای خودسازی هم شده، زیاد اینجا زیر سایه چادر اجتماعی ننشینید. اگر آدمیزاد زیر سایه بنشیند و باد خنک پشت گردن این بشر دوپا بخورد این بشر بیعار میشود. خصلت ما اینطور است.
منظورم این است که انسان، وابستگی دنیوی دارد. برای اینکه از این وابستگیها بریده بشود باید برود و ۲۴ ساعت دور از همه، زیر این آفتاب، تنها وسط بیابان بنشیند تا بتواند خودش را بشناسد. نور تند خورشید توی چشمش بتابد، اشک از چشمانش سرازیر شود، عرق شور پیشانی برود در چشم او، طوری که نتواند جایی را ببیند و مدام با پشت دست، چشمانش را بمالند تا بعد مزه زندگی را بفهمد. تا این کار را نکنیم، خودمان ساخته نمیشویم.»
@tahzib_tiran