✅داشتم به این فکر می کردم که چرا علی کریمی به اینجا رسید
اون که خودش روزگاری جز پخش کنندگان نذری بود اما الان شد مخالف!
یادم اوفتاد سال گذشته بود که حدیث امام صادق (ع) رو به اسم زرتشت در اینستاگرامش نشر داده و قبلترش سخن امام علی (ع) را به اسم کوروش می زد و مرتب برای جریان باستان گرایی در وضعیتش مطلب می گذاشت.
⛔️به نتیجه ایی که سال ها رسیدیم رو مجدد به چشم دیدیم
هر کسی که وارد جریان باستان گرایی می شه، نهایتش می رسه سمت اسلام و انقلاب ستیزی
لذا اهمیت تفکر راجع به دین و نقد باستانگرایی یه جورایی ضروری به نظر می رسد ....
@tahzib_tiran
آسمان است خسوف قمرش معلوم است
دیگر او رفتنی است از خبرش معلوم است
کوله بار سفر آخرتش را بسته
از مناجات نماز سحرش معلوم است
موی آشفته و اوضاع بهم ریخته اش
با عبایی که کشیده به سرش معلوم است
دو قدم راه نرفته چقدر می افتد
ناتوان بودنش از زخم پرش معلوم است
به زمین خوردن او ارثیه ی مادری است
ریخته درد به پهلو اثرش معلوم است
🏴@tahzib_tiran🏴
امام رضا (ع) می فرماید :
إنَ لِکُلِ إمامٍ عَهدا فی عُنُقِ أولِیائِهِ و شیعَتِهِ و إنَ مِن تَمامِ الوَفاءِ بِالعَهدِ و حُسنِ الأداءِ زیارَهَ قُبورِهِم
دوست داران و شیعیان هر امامی را با او عهدی است و تمامت وفای به عهد و نیکویی انجام دادن آن ، زیارت قبر ایشان است.
(وسائل الشیعه ، ج 14، ص 322)
@tahzib_tiran
May 11
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی زیباکلام کم میاره!/خیلی عالییی بود...
✍️ اون از سطح سواد سلبریتی هاشون این هم از سطح علمی نظریه پردازشون...
💢@tahzib_tiran
📳 مهمترین تفاوت 78 و 88 و 98 و اینبار
#جنبش_لمپنها
🔺جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم گیری می شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد.
⭕️دو تفاوت اولیه:
1⃣ یکم. در تمام موارد قبلی اغتشاشات از اعتراضات شروع شده بود اما اینبار از ابتدا اغتشاش بود.به همین دلیل شعارها از لحظه اول حول کشتن و اتش زدن و خراب کردن و تقابل با اصل نظام بود.
2⃣ دوم. در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه گون بود. به این معنا که حق و باطل ممزوج بود و روشن نبود. 78 به ظاهر فرهنگی و سر بستن روزنامه سلام. 88 سر تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود و اینبار هیچ گونه فتنهای وجود نداشت. شفاف و شفاف.
✔️ #حجاب بهانه و اصل نظام نشانه؛ مردم نه بهانه را می پذیرفتند و نه نشانه.
👈اما این دو تفاوت اصلی نبود.... و مهمترین:👇
3⃣ سوم. در همه موارد قبلی در فضای واقعی، حادثهای رخ میداد و رسانهها متناسب با آن ماجرا را روایت میکردند اما اینبار روایت رسانهها اصل بود و در بیرون برای آن واقعیت ساخته میشد.
در تمام موارد قبلی رسانهها نقش اطلاع رسانی و در موارد جدی تر نقش تهییج و ترغیب را داشتند و اما اینبار نقش تصویرسازی.
❌فتنه اخیر، فتنه لمپن ها بود. به همین دلیل اساسا با یک نیاز واقعی شروع نشد. اساسا نیازی هم به نیاز حقیقی مردم نبود. نیاز به یک هیجان وجود داشت؛ تحریک و تحریض احساسات. یک هیجان زدگی تا هیجان زده ها به میدان بیایند. برای همین عمده نوجوان بودند که بیشک در خلوت و یا با گذشت زمان پشیمان میشدند. اما لمپن ها این افراد نبودند. لمپن جریان خارج از کشوری بود که تصور میکرد با اتش نشاندن به اباحه گری میتواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند؛ اما فقط هیجان صید کرد و خلاص. کف روی آب.
❌اساسا در جنبش لمپن ها میداندارها در خارج از کشور و اتش بیارها در رسانه و کلوخ انداز ها کف خیابان هستند. این نیز تفاوتی دیگر بین این دوره و موارد گذشته است.
✅و اما اصل حرف؛
نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد.
🔸برای تصویر سازی رسانهای اساسا جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن میداندار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره.
یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع میشوند تا بگویند همه جا هستیم. خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد.
🔹نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هشتگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته میشد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود...
❌جنبش لمپنها، جنبش بیمایهای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی.
جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز میشود و به مجاز امتداد میابد.
⭕️و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند.
✅و مهمترین نکته آموزنده این است که؛
دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپنها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان.
به همین دلیل است که نقش سلبریتیها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند.
✅و از این واضحتر اینکه؛
فتنه لمپنها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی.
خلاصه اگر فضای مجازی را رها کنید باز هم با خون های به ناحق ریخته شده مواجه خواهید بود.
تصویر سازی مصداق عینی میخواهد؛ نباشد، میسازند.
آتش میزنند و خون میریزند تا بگویند بیشماریم. دهها نفر کشتند تا بگویند آن یک نفر را شما کشتید.
✅و اینهمه چرا؟
چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازیها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام.
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فیلم/چه کسانی در اموزش و پرورش جولان میدهند؟
ببینید یه معلم با دروغهاش چطوری ذهن دانش اموزشها رو تحت تاثیر قرار میده
خانه از پای بست ویران است ....
#قشم
💢@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پای سلبریتیها چطور به سیاست باز شد و چه میخواهند؟
@tahzib_tiran
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*⭕ خیلی شیک در قالب فیلم های شبکه های نمایش خانگی پیام خودشان را در ضمیر ناخودآگاه من و شما القا می کنند و متاسفانه ما هم که خواااااب ...
#جهاد_تبیین
@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚀 لحظه برخورد تعدادی از موشکهای سپاه پاسداران به کمپ گروهک کومله در اقلیم شمال عراق
@tahzib_tiran