eitaa logo
رایت الهدی
151 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
39 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اینها اشباه الرجالی هستند که ایستادند و کشیدن چادر از سر ناموس مردم را نظاره می کنند ...‌ 🔴 صحنه کربلا آنقدر ها هم دور نیست ..‌‌. کوفیان هم منحصر در کوفه ی سال ۶۱ هجری نیستند ... @tahzib_tiran
🔆 و ما ادراک ماالسلبریتی؟!! ✍ تعریف دقیقی از @tahzib_tiran
علت وفات پیامبر اکرم (ص) دلایل بسیاری وجود دارد که رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ناشی از خوراندن سم به آن حضرت بوده است. این دلایل و روایات، از تواتر معنوی برخوردارند؛ یعنی هرچند که الفاظ و توصیفات آنها کاملاً با یکدیگر مشابه نیستند، اما از مجموع آنها، می توان موضوع مورد بحث را ثابت نمود. از جمله امام صادق (ع) می فرمایند: چون پیامبر اسلام (ص)، ذراع (یا سر دست) گوسفند، را دوست می داشتند، یک زن یهودی با اطلاع از این موضوع ایشان را با این بخش از گوسفند مسموم نمودند.[۴] در جای دیگری آن حضرت فرمودند: "پیامبر اکرم (ص) در جریان جنگ خیبر مسموم شده و هنگام رحلتشان بیان فرمودند که لقمه ای که آن روز در خیبر تناول نمودم، اکنون اعضای بدنم را نابود نموده است و هیچ پیامبر و جانشین پیامبری نیست، مگر این که با شهادت از دنیا می رود".[۵] در این روایت، علاوه بر تصریح به مسموم شدن رسول خدا (ص) و شهادت ایشان در پی مسمومیت، به اصلی کلی نیز اشاره می شود که مرگ تمام پیامبران و اوصیا با شهادت بوده و هیچ کدام، با مرگ طبیعی از دنیا نمی روند! روایات دیگری نیز وجود دارد که این اصل کلی را تقویت می نماید. علاوه بر روایات شیعه، روایات فراوانی در صحاح و دیگر کتب اهل سنت وجود دارد که همین موضوع را تأیید می نماید که به عنوان نمونه، به سه مورد آن اشاره می نماییم: ۱. در معتبرترین کتاب نزد اهل سنت، نقل شده که پیامبر (ص) در بیماری منجر به رحلتشان، خطاب به همسرشان عائشه فرمودند: "من همواره درد ناشی از غذای مسمومی را که در خیبر تناول نموده‌ام، در بدنم احساس می‌کردم و اکنون گویا وقت آن فرا رسیده که آن سم، مرا از پای درآورد".[۶] همین موضوع در سنن دارمی نیز بیان شده است. علاوه بر این که در این کتاب، به شهادت برخی از یاران پیامبر (ص)، بر اثر تناول همان غذای مسموم نیز اشاره شده است.[۷] ۲. احمد بن حنبل در مسند خود، ماجرایی را بیان می نماید که طی آن، بانویی به نام ام مبشر که فرزندش به دلیل خوردن غذای مسموم در کنار پیامبر اکرم، به شهادت رسیده بود؛ در ایام بیماری ایشان به عیادتشان آمده و اظهار داشتند که من احتمال قوی می‌دهم که بیماری شما ناشی از همان غذای مسمومی باشد که فرزندم نیز به همین دلیل به شهادت رسید! پیامبر (ص) در پاسخ فرمودند که من نیز دلیلی به غیر از مسمومیت، برای بیماری خویش نمی‌بینم و گویا نزدیک است که مرا از پای در آورد.[۸] مرحوم مجلسی نیز با نقل روایتی؛ تقریبا مشابه با این روایت بیان نموده که به همین دلیل است که مسلمانان اعتقاد دارند علاوه بر فضیلت نبوت که به پیامبر (ص) هدیه شده، ایشان به فوز شهادت نیز نائل آمده‌اند.[۹] ۳. محمد بن سعد؛ از قدیمی ترین مورخان مسلمان ماجرای مسمومیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را این گونه نقل می نماید: هنگامی که پیامبر (ص)، خیبر را فتح نموده و اوضاع به حالت عادی برگشت، زنی یهودی به نام زینب که برادر زاده مرحب بود که در جنگ خیبر کشته شد، از دیگران پرسش می‌نمود که پیامبر (ص) کدام بخش از گوسفند را بیشتر دوست می‌دارد؟ و پاسخ شنید که سر دست آن را. سپس آن زن، گوسفندی را ذبح کرده و تکه تکه نمود و بعد از مشورت با یهودیان در مورد انواع سم ها، سمی که تمام آنان معتقد بودند کسی از آن جان سالم به در نمی برد را، انتخاب نموده و اعضای گوسفند و بیشتر از همه جا، سردست ها را مسموم نمود. هنگامی که آفتاب غروب نموده و پیامبر (ص) نماز مغرب را به جماعت اقامه فرموده و در حال برگشت بودند، آن زن یهودی را دیدند که همچنان نشسته است! پیامبر (ص) دلیل آن را پرسیدند و او جواب داد که هدیه ای برایتان آوردم! پیامبر (ص) با قبول هدیه، به همراه یارانش بر سر سفره نشسته و مشغول تناول غذا شدند ... بعد از مدتی، پیامبر (ص) فرمودند که دست نگه دارید! گویا این گوسفند مسموم است! مؤلف کتاب طبقات، سپس نتیجه می گیرد که شهادت پیامبر (ص) به همین دلیل بوده است.[۱۰] بدین ترتیب، از مجموع روایات نقل شده در کتب شیعه و اهل سنت، می توان نظریه شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر (ص) را تقویت نمود که در قریب به اتفاق این روایات، زمان مسمومیت ایشان، هم زمان با جنگ خیبر و توسط زنی یهودی بیان شده است. منابع ۴.کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، دار الکتب الاسلامیة، تهران، ۱۳۶۵ ش، ج ۶، ص ۳۱۵، ح ۳. ۵. محمد بن حسن بن فروخ صفار، بصائر الدرجات، ج ۱، ص ۵۰۳، کتابخانه آیت الله مرعشی، قم، ۱۴۰۴ ق. ۶. صحیح بخاری، ج ۵، ص ۱۳۷، دار الفکر، بیروت، ۱۴۰۱ ق. ۷. سنن دارمی، ج ۱، ص ۳۳، مطبعة الاعتدال، دمشق. ۸. مسند احمد بن حنبل، ج ۶، ص ۱۸، دار صادر، بیروت. ۹. بحار الانوار، ج ۲۱، ص ۷. ۱۰. محمد بن سعد، الطبقات الکبری، ج ۲، ص ۲۰۲ – ۲۰۱، دار صادر، بیروت. @tahzib_tiran
پیامدهای رحلت پیامبر اکرم حضرت فاطمه سلام الله علیها در خطبه فدکیه و خطبه ای که بعدا در جمع زنان مدینه که به عیادت ایشان آمده بودند ایراد فرموده اند، پیامدهای رحلت پیامبر را بیان می کنند، از جمله: ۱. ایجاد ضعف و سستی در میان مردم؛ استومَعَ وهْنُهُ «یا وَهیهُ» حضرت در خطبه ای که در حضور زنان مدینه که به عیادت ایشان آمده بودند نیز این امر را تذکر دادند و با تأسف فرمودند: :«فقبحا لفلول الحدّ واللعب بعد الجدّ وقرع الصّفاة؛ چه زشت است سستی و بازیچه بودن مردانتان پس از آن همه تلاش و کوشش». ۲. تفرقه و اختلاف بوجود آمد؛ «استنهَرَ فتقُهُ وانْفَتَقَ رَتْقُهُ؛ تشتت و پراکندگی گسترش یافت و وحدت و همدلی از هم گسست». ۳. امید و آرزوهای مسلمانان به ناامیدی تبدیل شد: آنان که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و احکام عالیه اسلام ناب حضرتش دلخوش کرده بودند از نعمت دین الهی و حکومت اسلامی بهره مند گشته بودند. اکنون با دیدن حوادث بعد از آن حضرت مأیوس شده و امیدشان به یأس مبدل گشت. «واکدَتِ الاَمالُ». ۴. به حریم پیامبر بی حرمتی شد؛ «اضیعَ الحَریمُ و اُزِیلَتِ الحُرْمَةُ عِنْدَ مَماتِهِ» هنوز جسد مبارک پیامبر بر زمین که اجتماع سقیفه بدون نظرخواهی از خاندان پیامبر به تعیین جانشین برای آن حضرت می پردازند. و حق اهل بیت حضرتش را ضایع می کنند. ۵. خط نفاق و دورویی آشکار شد؛ «ظَهَرَ فیکمْ حَسْکةَ النّفاق» حضرت در جای دیگری از همین خطبه، با کنایه زیبایی به این نفاق افکنی پرداخته است و فرموده است: «تَشْرَبُونَ حَسْوا فی ارْتِغاء َو تَمْشُونَ لاَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ فِی الْخَمْرِ وَالضَّرّاءِ وَ نَصْبِرُ مِنْکمْ عَلی مِثْلِ حَزِّ الْمُدی، وَ وَخْزِ السَّنانِ فِی الْحبشاء؛ شیر را اندک اندک با آب ممزوج نمودید و به بهانه این که آب می نوشید، شیر را خوردید. کنایه از نفاق است که تظاهر به عملی می شود که در واقع خلاف آن است و برای نابودی اهل بیت او در پشت تپه ها و درختان کمین کردید و ما بر این رفتار شما که مانند بریدن کارد و فروبردن نیزه در شکم، دردآور و کشنده است صبر می کنیم». ۶. دین و معنویت کم رنگ شد؛ «و سَمَلَ جَلْبابُ الدّینَ» «جَلْباب» چادر یا عبایی که بدن انسان را می پوشاند، حضرت فاطمه سلام الله علیها تعبیر به جلباب دین فرموده. چون دین نیز تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی انسان را در بر می گیرد، همان گونه که چادر و عباء تمام بدن انسان را در برمی گیرد. ۷. مردم دچار بی تفاوتی شدند: حضرت خطاب به انصار که با جان و مال پیامبر را کمک کرده بودند چنین فرمودند: «یا مَعاشِرَ الْفِتْیةِ وَاَعْضاء الْمِلَّةِ، وَ حَضَنَةِ الاِسلامِ ما هذِهِ الْغمیزَةُ فی حَقّی والسّنةُ عَنْ ظلامَتی؛ ای گروه جوانمرد، ای بازوان ملت و یاوران اسلام، این غفلت و سستی و ضعف شما در حق من و تغافل و بی تفاوتی و خواب آلودگی در مورد دادخواهی من، چیست؟». ۸. مردم پیمان شکنی کردند: فرمودند: «فَانّی حِرْتُمْ بَعْدَ البَیانِ وَ اَسْرَرْتُمْ بَعْدَ الاِعْلانِ وَ نَکصْتُمْ بَعْدَ الاِقْدامِ». پس چرا بعد از بیان حق حیران و سرگردانید، و بعد از آشکار کردن عقیده پنهان کاری می کنید و بعد از آن پیشگامی و روی آوردن به عقب برگشته پشت نموده اید. حضرت زهرا سلام الله علیها، در این فراز به حادثه غدیر اشاره می کند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آن را برای مردم بیان فرمود و به آن ها اعلام کرد و آنان نیز با علی علیه السلام بیعت کردند. اما اکنون بیعت خود را شکستند. ۹. مردم دچار وسوسه های شیطانی شدند: «تَسْتَجیبُونَ لِهتافِ الشَّیطانِ الْغَوِی؛ به شیطان گمراه کننده پاسخ مثبت دادید». و در جای دیگر از خطبه فرموده اند: «اَطْلَعَ الشَّیطانُ رَأسَهُ مِنْ مَغْزَرِهِ هاتِفا بِکمْ فَاَلْفاکمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجیبینَ؛ شیطان سر خود را از مخفیگاه بدرآورد. شما را فراخواند. دید که پاسخگوی دعوت باطل او هستید... ۱۰. شتاب در شنیدن حرف های بیهوده و بی اساس: «مَعاشر النّاس الْمُسْرِعَةِ اِلی قیلِ الْباطِلِ الْمُغْضِیةِ عَلَی الْفِعْلِ الْقَبیحِ الْخاسِر؛ ای گروه مردم که به سوی شنیدن حرف های بیهوده شتاب می کنید و کردار زشت زیانبار را نادیده می گیرید. ۱۱. نطفه مظاهر فساد روئیدن گرفت: در پایان، خطاب به زنان مهاجر و انصار فرمود: «اَمّا لَعَمْری لَقَدْ لَقِحَتْ فَنَظِرَةً رَیثما تُنْتِجُ ثُمَّ احْتَلِبُوا مِلْءَ الْقَعْبِ دَما عَبیطَا وَ ذُعافا مُبیدا؛ به جان خودم سوگند نطفه فساد بسته شد، باید انتظار کشید تا کی مرض فساد پیکر جامعه اسلامی را از پای درآورد که پس از این پستان شتر به جای شیر خون بدوشید و زهری که به سرعت هلاک کننده است». ۱۲. فرصت طلبان به سر کار آمدند 🏴@tahzib_tiran🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ استاد دانشگاه کانادا؛ چه زمانی ایرانیان شکست می‌خورند؟! 🔹مسئولیت ایرانیان خارج از کشور در مقابل ایرانی‌هایی که با نیروی خارجی هم پیمان می شوند و قصد دارند جنگ را به داخل کشور بیاورند چیست؟ 🔹ایران، در طول تاریخ از ایرانیان خائن و سازشکار متحد با دشمن ضربه خورده نه از دشمن خارجی ✍فهم این استاد بی حجاب شرف داره بر فهم برخی دانشگاهیان و حوزویون و سلبریتی های فاقد بصیرت و فهم تاریخی 💢@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | شرح حدیثی از پیامبر اعظم(ص) درباره مؤمنانی که مرتبه‌شان از صحابه بالاتر است @tahzib_tiran
ناراحتی همراه با تهدید اصلاح طلبان از پایان اغتشاشات/ معترضان نجیبانه برخورد کردند!/ قطعا زمانی خواهد رسید که این آتش خاموش نشود! فعال فتنه ۸۸ نوشته است: «اگر این فرصت تمام شود دیگر راهی برای کنترل جامعه وجود نخواهد داشت. پس چه بهتر که قدر این آخرین فرصت‌ها را بدانیم و در سیستم حکمرانی و رفتار حکمرانی تجدید نظر کنیم». با اینکه اغتشاشات خیابانی صورت گرفته به بهانه فوت مهسا امینی با افت ویژه ای در تهران و شهرستان ها مواجه شده است اما برخی اصلاح طلبان از این موضوع ناراحتی خود را ابراز کرده اند. حضور گسترده و میلیونی مردم در اقصی نقطا کشور به فاصله چند روز در محکومیت آشوبگران و برخورد قاطع نیروهای انتظامی و امنیتی با اغتشاشگران و دستگیری لیدرهای این تجمعات ضد امنیتی باعث کاهش جدی حضور تخریبگران امنیت شده است. اما در این میان برخی چهره های اصلاح طلب از پایان چند روز اغتشاش آفرینی ناراحت هستند و البته که این ناراحتی خود را صریحا و با چاشنی تهدید به ادامه اعتراضات خاموش نشدنی در فرصت دیگر مطرح می کنند. عباس عبدی، چهره اصلاح طلب و ستون نویس ثابت رسانه های اصلاح طلب در آخرین یادداشت خود نوشته است: «در هر حال یک احتمال دارد که دیر یا زود این آتش نیز خاموش شود و زیر خاکستر برود و در زمانی دیگر و مکانی مناسب دوباره سربرآورد و قطعا زمانی خواهد رسید که خاموش نشود، ولی در هر صورت هزینه‌های آن گریبان همه را خواهد گرفت». صادق زیباکلام، دیگر چهره اصلاح طلب ضمن اذعان به بهانه بودن ماجرای فوت مهسا امینی و عبور قطعی نظام اسلامی از این موضوع همچون موضوعات گذشته، گفته است: «ای کاش برخی مسئولین می‌دیدند و این پیام را می‌گرفتند که نارضایتی در جامعه ایران رخنه کرده و با چشم بستن به روی این نارضایتی و با انداختن همه تقصیرها بر گردن دیگران در حقیقت ما از دیدن واقعیت‌ها داریم فرار می‌کنیم». در مورد دیگر، فواد صادقی از فعالان رسانه ای فتنه 88 درباره آینده اعتراضات (اغتشاشات) نوشته است: «در شبهای آینده هم این اعتراضات خواهد بود اما ممکن است بر حسب میزان حمایت افکار عمومی یا حمایت بین‌المللی و میزان و شدت سرکوب‌ها در تعداد آن رشد یا کاهش به وجود بیاورد. ممکن است شرایط به سمتی برود که فرض کنیم اگر مثلا شب گذشته در پنجاه یا صد نقطه کشور اتفاق افتاده  سه روز بعد بیست نقطه باشد، ممکن هم است دویست نقطه بشود. همه‌ی اینها بستگی به عواملی دارد که در اختیار  مدیریت کشور است که چگونه با اعتراضات مواجهه کند». این چهره اصلاح طلب با تاکید تهدیدگونه بر اینکه اگر این فرصت تمام شود دیگر راهی برای کنترل جامعه وجود نخواهد داشت(!) گفته است: «این اعتراضات به صورت حداقلی وجود خواهد داشت تا زمانی که معترضین خسته شوند یا اگر در مقابل نیروهای کنترلی خسته و فرسوده شوند معترضین افزایش پیدا می‌کنند. بنابراین ما با یک چالش فرسایشی که در دو طرف ایجاد فرسایش می‌کند مواجه هستیم و حتی اگر مثلا ده یا بیست روز دیگر شرایط کشور کاملا آرام شد این به معنای این نیست که اعتراضات پایان یافته بلکه اعتراضات تبدیل شده به زخم کهنه‌ای روی زخم‌ها و نارضایتی‌های گذشته و باید به آن توجه و درمان شده و پاسخ داده شود. این آخرین فرصت‌های ما است که به مطالبات جامعه توجه کنیم و اگر این فرصت تمام شود دیگر راهی برای کنترل جامعه وجود نخواهد داشت. پس چه بهتر که قدر این آخرین فرصت‌ها را بدانیم و در سیستم حکمرانی و رفتار حکمرانی تجدید نظر کنیم». صادقی پا را فراتر گذاشته و ضمن نادیده گرفتن توحش اغتشاشگران نظیر آدم سوزی و حمله به مساجد نوشته است: «به رغم همه‌ی تبلیغ‌ها و تخریب‌هایی که توسط رسانه‌های رسمی می‌شود ما با معترضان نجیبی حتی در این اغتشاشات و اعتراضات اخیر مواجه هستیم». از جنس اظهارات صادقی را چند روز گذشته علی محمد نمازی از اعضای حزب کارگزاران زده بود و توحش آشوبگران را نارضایتی‌ انباشته این جوانان نامیده بود که خشم از هر حرکت و شعار و صحبت آنها می بارد. گفتنی است ورود پررنگ و موج سواری اصلاح طلبان بر فوت مهسا امینی که سریعا به پروژه دستور کار اصلاح طلبان تعریف شد از عوامل جدی بروز  اغتشاشات اخیر و کشته شدن بیش از چهل نفر و آسیب های چند صد میلیاردی به بیت المال و اموال مردم شد که دستگاه قضایی باید به این موارد رسیدگی کند. @tahzib_tiran
✅داشتم به این فکر می کردم که چرا علی کریمی به اینجا رسید اون که خودش روزگاری جز پخش کنندگان نذری بود اما الان شد مخالف! یادم اوفتاد سال گذشته بود که حدیث امام صادق (ع) رو به اسم زرتشت در اینستاگرامش نشر داده و قبلترش سخن امام علی (ع) را به اسم کوروش می زد و مرتب برای جریان باستان گرایی در وضعیتش مطلب می گذاشت. ⛔️به نتیجه ایی که سال ها رسیدیم رو مجدد به چشم دیدیم هر کسی که وارد جریان باستان گرایی می شه، نهایتش می رسه سمت اسلام و انقلاب ستیزی لذا اهمیت تفکر راجع به دین و نقد باستانگرایی یه جورایی ضروری به نظر می رسد .... @tahzib_tiran
آسمان است خسوف قمرش معلوم است دیگر او رفتنی است از خبرش معلوم است   کوله بار سفر آخرتش را بسته از مناجات نماز سحرش معلوم است   موی آشفته و اوضاع بهم ریخته اش با عبایی که کشیده به سرش معلوم است   دو قدم راه نرفته چقدر می افتد ناتوان بودنش از زخم پرش معلوم است   به زمین خوردن او ارثیه ی مادری است ریخته درد به پهلو اثرش معلوم است 🏴@tahzib_tiran🏴
امام رضا (ع) می فرماید : إنَ لِکُلِ إمامٍ عَهدا فی عُنُقِ أولِیائِهِ و شیعَتِهِ و إنَ مِن تَمامِ الوَفاءِ بِالعَهدِ و حُسنِ الأداءِ زیارَهَ قُبورِهِم دوست داران و شیعیان هر امامی را با او عهدی است و تمامت وفای به عهد و نیکویی انجام دادن آن ، زیارت قبر ایشان است. (وسائل الشیعه ، ج 14، ص 322) @tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی زیباکلام کم میاره!/خیلی عالییی بود... ✍️ اون از سطح سواد سلبریتی هاشون این هم از سطح علمی نظریه پردازشون... 💢@tahzib_tiran
📳 مهمترین تفاوت 78 و 88 و 98 و اینبار 🔺جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم گیری می شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد. ⭕️دو تفاوت اولیه: 1⃣ یکم. در تمام موارد قبلی اغتشاشات از اعتراضات شروع شده بود اما اینبار از ابتدا اغتشاش بود.به همین دلیل شعارها از لحظه اول حول کشتن و اتش زدن و خراب کردن و تقابل با اصل نظام بود. 2⃣ دوم. در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه گون بود. به این معنا که حق و باطل ممزوج بود و روشن نبود. 78 به ظاهر فرهنگی و سر بستن روزنامه سلام. 88 سر تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود و اینبار هیچ گونه فتنه‌ای وجود نداشت. شفاف و شفاف. ✔️ بهانه و اصل نظام نشانه؛ مردم نه بهانه را می پذیرفتند و نه نشانه. 👈اما این دو تفاوت اصلی نبود.... و مهمترین:👇 3⃣ سوم. در همه موارد قبلی در فضای واقعی، حادثه‌ای رخ میداد و رسانه‌ها متناسب با آن ماجرا را روایت می‌کردند اما اینبار روایت رسانه‌ها اصل بود و در بیرون برای آن واقعیت ساخته میشد.    در تمام موارد قبلی رسانه‌ها نقش اطلاع رسانی و در موارد جدی تر نقش تهییج و ترغیب را داشتند و اما اینبار نقش تصویرسازی. ❌فتنه اخیر، فتنه لمپن ها بود. به همین دلیل اساسا با یک نیاز واقعی شروع نشد. اساسا نیازی هم به نیاز حقیقی مردم نبود. نیاز به یک هیجان وجود داشت؛ تحریک و تحریض احساسات. یک هیجان زدگی تا هیجان زده ها به میدان بیایند. برای همین عمده نوجوان بودند که بی‌شک در خلوت و یا با گذشت زمان پشیمان می‌شدند. اما لمپن ها این افراد نبودند. لمپن جریان خارج از کشوری بود که تصور می‌کرد با اتش نشاندن به اباحه گری می‌تواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند؛ اما فقط هیجان صید کرد و خلاص. کف روی آب. ❌اساسا در جنبش لمپن ها میداندارها در خارج از کشور و اتش بیارها در رسانه و کلوخ انداز ها کف خیابان هستند. این نیز تفاوتی دیگر بین این دوره و موارد گذشته است. ✅و اما اصل حرف؛ نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد. 🔸برای تصویر سازی رسانه‌ای اساسا جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن میداندار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره. یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع می‌شوند تا بگویند همه جا هستیم. خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد. 🔹نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هشتگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته میشد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود... ❌جنبش لمپن‌ها، جنبش بی‌مایه‌ای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی. جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز می‌شود و به مجاز امتداد میابد. ⭕️و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند.    ✅و مهمترین نکته آموزنده این است که؛ دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپن‌ها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان. به همین دلیل است که نقش سلبریتی‌ها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند.   ✅و از این واضحتر اینکه؛ فتنه لمپن‌ها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی. خلاصه اگر فضای مجازی را رها کنید باز هم با خون های به ناحق ریخته شده مواجه خواهید بود. تصویر سازی مصداق عینی میخواهد؛ نباشد، میسازند. آتش می‌زنند و خون میریزند تا بگویند بی‌شماریم. دهها نفر کشتند تا بگویند آن یک نفر را شما کشتید.   ✅و اینهمه چرا؟ چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازی‌ها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام. @tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فیلم/چه کسانی در اموزش و پرورش جولان میدهند؟ ببینید یه معلم با دروغ‌هاش چطوری ذهن دانش اموزش‌ها رو تحت تاثیر قرار میده خانه از پای بست ویران است .... 💢@tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پای سلبریتی‌ها چطور به سیاست باز شد و چه می‌خواهند؟ @tahzib_tiran
ماه ربیع الاول ، بهار زندگی 🌸 @tahzib_tiran
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*⭕ خیلی شیک در قالب فیلم های شبکه های نمایش خانگی پیام خودشان را در ضمیر ناخودآگاه من و شما القا می کنند و متاسفانه ما هم که خواااااب ... @tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚀 لحظه برخورد تعدادی از موشک‌های سپاه پاسداران به کمپ گروهک کومله در اقلیم شمال عراق @tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگاهی به فعال‌ترین اکانت‌های هشتگ مهسا امینی در توییتر @tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شهید مطهری : این واجب را ترک کنید، دشمنان روی شما حساب باز نخواهند کرد @tahzib_tiran
🔴 فرصت طلبان پلید سلبریتی های امروز دنبال کوچکترین فرصت اند . ای کاش بستگان امین تارخ می فهمیدند که اینان از هر فرصتی چه عزا و چه شادی برای اهداف و غرضهای کثیفشان بهره برداری می کنند نه گرامی داشت مرگ یک بازیگر .... فرصت طلبانی که مجلس تشییع را با پارتی یکی می دانند ... این زن براستی معتمد آریاست و تناسبی با نام فاطمه ندارد .... ✳️ حقیقت اینان همین است که می بینید ... _آریا @tahzib_tiran
📍آلبانی زهرش ترکید 😜 امروز پس از موشک باران مواضع پژاک در شمال عراق توسط ، ادی راما نخست وزیر آلبانی در مصاحبه خود با خبرگزاری تلگراف گفت : ما فقط برای نجات جان منافقین به آنها پناه دادیم و از اقدامات سیاسی آنها حمایت نمی‌کنیم. ⭕️ وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ تا میتوانید قدرت کسب کنید تا دشمنان خدا و دشمنان شما از قدرت شما بترسند . @tahzib_tiran
خصلت کفتاری در موجودی به نام سلبریتی .... -ریاحی -آریا @tahzib_tiran
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️فیلم/واکنش مهدی رسولی به اتفاقات اخیر در مراسم جامعه الحسین مشهد @tahzib_tiran
🔴فقط کفتاری به نام سلبریتی می تونه استاد تناقض باشه ... ✳️ مرگ دیگران ابزار جدید سلبریتی ها برای دیده شدن @tahzib_tiran
اگر کوروش امروز زنده بود .... @tahzib_tiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏️از نظر آمریکا؛ 💉تحت هر شرایطی مردم ایران به دارو دسترسی داشته باشند تا جسم‌شان عذاب بکشد! 🌐تحت هر شرایطی مردم ایران به اینترنت جهانی دسترسی داشته باشند، تا روح‌شان نیز عذاب بکشد! @tahzib_tiran