هدایت شده از کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
#نشست_انتخاباتی
💠 انتخابات و تشکیل دولت در ایران پس از انقلاب اسلامی
به همراه بررسی فضای انتخاب در انتخابات ۱۴۰۳
🎙 با حضور علی ایوبی
(کارشناسی ارشد دانش اجتماعی مسلمین)
🗓 زمان: شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳، بعد از نماز ظهر و عصر
🔰 مکان: حرم مطهر، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ساختمان شماره ۱، مسجد میرزا جعفر
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
یادداشت دکتر حسین مهربانی فر
دوگانه پزشکی_مهندسی و علوم انسانی در عرصه حکمرانی و مدیریت کلان اجرایی کشور بار دیگر و البته بیش از هر زمان دیگر در مواجهه نامزدهای ریاست جمهوری با مسائل متبلور شده است.
تجربه بیش از ۳ دهه حاکمیت پزشکان و مهندسان بر ساختارهای اجرایی کشور با غلبه رویکردهای پوزیتیویستی(اثباتگرایانه) و تکنوکراتیک(فنسالارانه) در اجزای مختلف سیستم حکمرانی حکایت از شکلگیری چالشهای جدی در حوزه فرهنگ دارد. رویکردهایی که با تقلیل امر اجتماعی و فرهنگی به عینیت و کمیتی قابل مطالعه(مانند مواجهه خود با پدیدههای طبیعی) از آن انسانیتزدایی و آن را از معنا تهی میکند. به همین دلیل قادر نیست فهم دقیق و عمیقی از مسئله فرهنگی و اجتماعی به دست دهد و متعقاباً سیاست فرهنگی و اجتماعی آن بیش از آن که ناظر به حل مسئله باشد، یک مُسَکن و مخدر مقطعی است که جنبه ویترینی و نمایشی گزارش محور کمیّتپذیر در آن غالب است.
جدال بین رویکردهای پاتولوژیک که مسائل اجتماعی را در حد آسیب یا بیماری فرومیکاهند و منفعلانه به دنبال تسکین آن هستند با واقعگرایی اجتماعی انتقادی که در نقد وضعیت موجود متوقف نشده و آگاهانه فرصتها را پی میجوید، جدالی دیرین در حکمرانی سالهای پس از انقلاب اسلامی است.
این بار روزنه امیدی ایجاد شده که رویکرد فرصتمحور با پشتوانه علوم انسانی در حکمرانی نقش آفرینی کند و تکنیک و ابزار را به خدمت انسان و بوم فرهنگی درآورد و نه بالعکس. هر چند که گشودن چنین مسیری در میانه شبکه سرمایهداری و غربگرا که با عقلانیت ابزاری خو گرفته، بسیار دشوار است.
هدایت شده از معاونت فرهنگی دانشگاه رضوی
حتی یک نفر!
سلام.دور دوم انتخابات، وقتی رقابت بین دو نفر هست حتی رای یک نفر هم تاثیر داره، حواسمون باشه از یک نفره های اطرافمون غافل نشیم
دیگه شاید نتونیم جبرانش کنیم، ۴ ساله!
خیلی فرق میکنه کی رئیس جمهور باشه، یکی مثل شهید رئیسی یا حسن روحانی!
به هرکس دسترسی دارید زنگبزنید بگید، همبرای دعوت به مشارکت و تلاش کنیم برای انتخابی درست
(آخرین حلقه این پیامنباش، لطفاًبرای بقیه همبفرست)
پسبسم الله...
هدایت شده از دوره خوانش( روش شناسی بنیادین تکوین نظریات علمی )
ضمن عرض پوزش بابت تعویق دو هفته ای جلسات بدلیل تقارن با ایام امتحانات دانشگاه ، انشاالله جلسات از امروز از سر گرفته خواهد شد
به مناسبت 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب
ایران، سرزمین زیستِ عفیفانه
1 از 3
1. ماجراهای حداقل دو سال گذشته بهخوبی نشان میدهد که نهادهای مختلف جمهوری اسلامی، مخصوصاً نهادهای فرهنگیِ آن در حوزۀ حجاب، دچار کاستیهای فراوانی هستند. جمهوری اسلامی از یک سو، بهدلیل گرهخوردنِ حجاب شرعی با احکام شریعت اسلام و پذیرفتنِ اسلامی سیاسی و آموزۀ امر بهمعروف و نهی از منکر و بهتبع، قانونیبودنِ حجاب شرعی در ایران، نمیتواند از این حرام سیاسی و شرعی دست برداشته و تن به کنارگذاشتنِ قانون حجاب بدهد. اما از سوی دیگر، دستگاهها و ایدههای فرهنگیِ او بهوضوح نتوانستهاند در مقابل بارِ سنگین فرهنگیِ بیحجابیِ معاصر غربی و اکنون، جهانیشده، مقاومت کنند. عرفیشدن و نرمالیزهشدن یا طبیعیانگاشتنِ این مسئله نیز نمیتواند مخصوصاً در درازمدت، تنش و چالش مسئله را مرتفع سازد، چه آنکه بدنۀ مذهبیِ جامعه، مخصوصاً در ایام محرم و صفر و ماه رمضان، نمیتواند این بدنۀ خاصِ بیحجاب یا شلحجاب را تاب بیاورد.
🖊دکتر محمدرضا قائمی نیک
https://eitaa.com/mojtamaona/440
هدایت شده از مجتمعنا
ایران، سرزمین زیستِ عفیفانه
2 از 3
با اینحال، تقید به حجاب شرعی و عدم تندادن به بیحجابی یا شلحجابیِ معاصر، یک خواست صرفاً سیاسی متعلق به بخشی از جامعه نیست، بلکه عمق تاریخیِ خاص خود را داشته و تندادن به جواز بیحجابی، نه تنها پاگذاشتنِ بر احکام شرعیِ اسلامی و نفیِ حکم شارع مقدس است، بلکه پا گذاشتنِ بر روی تمام زحمات، تلاشها و همتهایی است که زنان و مردان ایرانی، حداقل پس از ورود اسلام به ایران (و بلکه قبل از آن)، بر سر این مهم نهادهاند. از اینجهت تن دادن به این جواز، بهمعنای تغییر مسیر تاریخی و هویتی حداقل هزار سالۀ این مرزوبوم و تخریب ساختهای آن است. اما پرسش اساس این است که این ساختارهای هویتی که توانستهاند در این تاریخ طولانی، در مواجهه با بیشمار عناصر و مولفههای هویتی، تاب آورده و علیرغم تجربههای متعددِ جهانی، بر سر موازین خود بماند، چگونه شکل گرفتهاند؟
2. اگر از مباحث نظریِ دربارۀ هویت اسلامی-ایرانی چشم بپوشیم و بخواهیم مستقیماً به سراغ مصداق مورد بحث برویم، بهنظر میرسد بررسی پوشش زنان ایرانی در طول تاریخ بتواند پاسخ اولیهای به این پرسش بدهد. با مروری بر سبکهای متنوع پوشش در ایران، مخصوصاً از دورۀ حضور اسلام به بعد، درمییابیم که این پوششها علیرغم تنوعات و تکثرات بیشماری که از حیث تنوع رنگ، سبکهای دوخت، تزئینات و نظایر آنها برخوردارند، اما دستکم در بخش قابل توجهی از آنها، مسئلۀ حفظ حدود شرعی حجاب، بهعنوان عنصر مشترک لحاظ میشده است. بهتعبیر دیگر، در این بررسی تاریخی با تنوع حیرتانگیزی از پوشاک زنانهای روبرو میشویم که اگر نگوییم همگی، اما اغلبِ آنها به رعایت حدودِ شرعی مقید بوده و برای تامینِ سهل و آسان، طراحی شدهاند. این تنوعات رنگ، طرح، سبک و نظایر آنها، فارغ از تامین حسِ زیباییشناسانۀ انسان که عموماً در زنها بیش از مردها فعال است، با عناصر هویتی اقوام و قومیتها یا دیگر اجتماعات انسانی گره میخوردهاند. زنی که از این پوشاک استفاده میکرده است، هم امکان فعلیتبخشیدن به قوۀ زیباییشناسی خود را مییافته و هم احساس هویت، تشخص، ترقی و اعتمادبهنفس داشته است و در عین حال، با حدودِ شرعی حجاب، به حفظ عفت عمومی جامعه کمک میکرده است.
3. بیتردید در بیحجابیِ دورۀ معاصر که عمدتاً از دورۀ رضاخان و با اقدام قرهالعین آغاز شد، وجوه قابل توجهی از تهاجم فرهنگی، دسیسۀ دشمن یا حتی تلاش برای بهرهگیری از این مسئله در قالب ایجاد تهدید امنیت ملی (مانند آنچه در سال 1401 رقم خورد)، قابل کتمان نیست؛ اما مسئلۀ این یادداشت، یافتنِ راهکاری برای مواجهه با این شرایط از حیث فرهنگی است. از این منظر، فارغ از وجوه مخاطرات جنسی و بیعفتی و بیاخلاقی یا نظایر آنها که دربارۀ بیحجابی قابل طرح است، اما حداقل در طرح رضاخانی برای کشف حجاب در ایران، دالِ اصلیِ گفتمان بیحجابی یا حتی بیعفتی، ایجاد حس ترقی و پیشرفت در سطح جهانی است. رضاخان در 1314، پس از سفر ترکیه، خطاب به محمود جم، چارچوب نظریاش برای اقدام برای کشف حجاب را چنین توصیف کرده است: «نزدیک دو سال است که این موضوع سخت فکر مرا به خود مشغول داشته است، خصوصاً از وقتی که به ترکیه رفتم و زنهای آنها را دیدم که «پیچه» و «حجاب» را دور انداخته و دوش به دوش مردهایشان در کارهای مملکت به آنها کمک میکنند، دیگر از هر چه زن چادری است بدم آمده است. اصلاً چادر و چاقچور دشمن ترقی و پیشرفت مردم است. درست حکم یک دمل را پیدا کرده که باید با احتیاط به آن نیشتر زد و از بینش برد».
این چارچوب تحلیلی، پس از رضاخان در دورۀ پهلوی دوم، البته نه با باتوم و چماق، بلکه از طرق سازوکارهای فرهنگی، در جامعۀ ایران، نهادینه شد (جزئیات مختلفی از این سازوکارهای فرهنگی را میتوانید در مقالات اشاره شده در ذیل، دنبال کنید). اما بهرحال دالِ اصلیِ گفتمانِ بیحجابیِ جامعۀ ایرانی، تلقیِ حجاب و رعایت حدودِ شرعی آن بهعنوان عاملِ عقبماندگی و ایجاد این باور در جامعۀ ایرانی بوده است که بیحجابی، بدننمایی و مشخصاً عدول از حدود شرعی حجاب، نمادِ ترقی و پیشرفت و توسعه و بهتبع، از حیث فردی، موجدِ حس اعتمادبهنفس و کمال است.
https://eitaa.com/mojtamaona/441
هدایت شده از مجتمعنا
ایران، سرزمین زیستِ عفیفانه
3 از 3
4. بنابراین ما در دورۀ معاصر، در ارتباط با مسئلۀ حجاب و عفاف، با دو الگو مواجه بودهایم؛ الگویی که با حفظ تنوعات زیباییشناختی و هویتی، هزارانسال، رعایت حدودِ شرعی حجاب و عفت عمومی را در تاروپودِ پوشاک زنانۀ زیبا و متنوع حفظ میکرده و در عینِ توجه به اقتضائات هویتی، حسِ اعتمادبهنفس، ترقی و تکامل انسانی، مخصوصاً متناسب با روحیات زنانه، گرفتارِ خروج از حدود شرعی و نفیِ عفت عمومی نمیشده است و در مقابل، با الگویِ رضاخانی مواجهیم که اساساً ترقی و پیشرفت را مساوی با تبعیت از الگویِ غربی پوشش زنانه و نفیِ حدود شرعی حجاب و عفت عمومی میدانسته است.
5. با اینحال مسئلۀ اصلیِ این یادداشت، فقدان چنین تحلیلی از مسئلۀ حجاب شرعی و ترویج گفتمانی از حجاب است که عمدتاً امکان فعلیتیافتنِ عناصر هویتی و فرهنگی عمیق و غنیِ تاریخی ما را سلب کرده و بهواسطۀ این غفلت، امکان بارورشدنِ الگویِ غربی پوشش را در ایران در سالهای بعد از انقلاب فراهم کرده است. در زمانهای که کمپانیهای پوشاک غربیِ معاصر، با رعایت ظرافتهای خاص زیباییشناختیِ متاثر از فرهنگِ غربی، عناصر هویتیِ آنرا در قالب طراحیهای متکثر و محافظت از آن در قالب فرهنگ جهانیِ مُد و لباس، در سطح جهان میگسترانند و البته بهواسطۀ آن، رعایت هرگونه حدودِ شرعی حجاب و عفت عمومی را از جامعۀ هدفِ خود، از جمله جامعۀ ایرانی میستانند، سیاستهای فرهنگیِ ما در جمهوری اسلامی با غفلتی عجیب از ضرورتِ رعایت ظرافیتهای زیباییشناسانه یا حضور عناصر فرهنگی در پوشاک که در ایران، سابقهای هزارهای دارد، دامنۀ مقاومت یا حتی مواجهۀ فعال ما را این موجه جهانی فراگیر به حداقل رسانده است. اکتفا به یک نوع پوشاکِ اجتماعی زنانه که بهشکل حداقلی امکان ظهور و بروز عناصر هویتی و زیباییشناسانه را فراهم میکند، نه تنها در تضاد با عناصر هویتی و تاریخیِ جامعۀ ایرانی بوده و باعث اضمحلال و نسیانِ هویتیِ ما شده است، بلکه قدرت ما برای مواجهه با فرهنگِ جهانی مد و لباس و تعریف پوشاکِ عفیفانۀ ایرانی را بهحداقل رسانده است. عمدۀ تبلیغات فرهنگیِ ما در دهههای اخیرِ پس از انقلاب اسلامی دربارۀ حجاب، پرترۀ صدف-مروارید با عکسی از بانوی محجبه با چادری مشکی بوده است، در حالیکه پرترۀ بیحجابی، تنوعی از عناصر زیباییشناسانه و گسترهای از مولفههای فرهنگی را در تبلیغات خود پوشش داده است؛ این درحالی است که مطابق قانونِ اساسی، قانون حجاب، ناظر به رعایتِ حدود شرعی و ارتکاب محرمات ناشی از آن است که از قضا در اغلب پوششهای سنتیِ ایرانی، با لحاظ همۀ تنوعات فرهنگی و زیباییشناسانه، رعایت میشده است.
https://eitaa.com/mojtamaona/442
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️سوال از تاریخ بشری!
#معلم_انقلاب
هدایت شده از دوره خوانش( روش شناسی بنیادین تکوین نظریات علمی )
ضمن عرض سلام و احترام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
انشاالله جلسه پنجم از متن خوانی روش شناسی بنیادین امروز ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد
هدایت شده از دوره خوانش( روش شناسی بنیادین تکوین نظریات علمی )
با عرض سلام خدمت دوستان
جلسه آخر از متن خوانی روش شناسی بنیادین ، انشاالله ساعت ۱۴.۳۰ برگزار خواهد شد
🔸️انجمن علمی علوم اجتماعی برگزار میکند
◽️سلسله ادوار خوانش متون علمی
▫️خوانش کتاب نماد و اسطوره
▫️مدرس دوره : دکتر محمدرضا قائمی نیک ، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی
به صورت حضوری و مجازی
(همراه با اعطای گواهی)
🔜 شروع دوره از ۱۹ شهریور
🕓 دوشنبه ها ساعت ۱۶
✔️جهت ثبت نام میتوانید (نام و نام خانوادگی/ کدملی/ میزان تحصیلات) را به یکی از راه های ارتباطی زیر بفرستید
@razavi_social (تلگرام،ایتا)
افزایش منابع تخصصی کتابخانه دانشگاه رضوی
مدیر کتابخانه دانشگاه علوم اسلامی رضوی از افزایش 1340 عنوان کتاب به منابع تخصصی این کتابخانه خبر داد.
از اینجا بخوانید: https://B2n.ir/p36586
#کتابخانه
#دانشگاه_رضوی
@razaviac
تأملی در علل قیام سیدالشهدا (ع) از منظر فلسفۀ سیاسی تشیع
معاون پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی در یادداشتی برای قدس آنلاین به عدم قیام امام حسن علیه السلام و سپس علل قیام سیدالشهدا علیه السلام از منظر فلسفه سیاسی تشیع پرداخت.
از اینجا بخوانید: https://B2n.ir/d37043
#یادداشت
#دانشگاه_رضوی
@razaviac
◾️دکتر قائمی نیک در گفتگوی تلویزیونی مطرح کرد..
🖊مبارزۀ حضرت رسول اکرم (ص) با بت پرستی، یکی از پیچیده ترین مسائلی است که توجه به آن می تواند توضیح دهندۀ بسیاری از مسائل امروز ما باشد.
https://telewebion.com/episode/0xebf62ce
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
لزوم بهره گیری از ابزارهای هنری برای تعمیق زیارت
معاون پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی در یادداشتی برای قدس آنلاین به موضوع زیارت به مناسبت ایام پایانی دهه صفر و حضور گسترده زوار رضوی در مشهد پرداخت.
از اینجا بخوانید: https://B2n.ir/h31516
#یادداشت
#دانشگاه_رضوی
@razaviac
🌐 هسته مطالعات چین دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیهالسلام، اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین و دفتر دیپلماسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکنند:
🇨🇳 دومین مدرسه تابستانه چین 🇨🇳
📚 ۲۵ جلسه تخصصی در ۳ محور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی
🧧 همراه با ارائه گواهی معتبر
👤 با ارائهی سفرای سابق ایران در چین، معاونین وزرا، اعضای هیئت علمی، اساتید و کارشناسان برتر حوزه چین در ایران و...
💢 برگزاری بصورت مجازی
📆 بازه برگزاری دوره: از شنبه ۱۷ شهریور تا دوشنبه ۲۶ شهریور
💰 هزینه ثبتنام: ۵۰۰ هزار تومان ۴۵ درصد تخفیف ویژه دانشجویان، بسیجیان، اعضای هیئت علمی و طلاب
۶۰ درصد تخفیف ویژه ثبتنام گروهی (۳ نفر به بالا)
🔗 پیوند ثبتنام:
https://formafzar.com/form/5ps0b
⛩ جهت کسب اطلاعات بیشتر در کانال @chinastudy_group در پیامرسانهای بله، ایتا و تلگرام عضو شده و یا با شماره ۰۹۰۱۹۴۶۱۹۹۲ تماس حاصل فرمائید.
______________
🇨🇳 هسته مطالعات چین دانشگاه امام صادق (ع) 🇨🇳
بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از معاونت پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی
🔹مدرسه تخصصی میانرشتهای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهم یا واقعیت؟
اندیشه رضوان (وابسته به معاونت پژوهش دانشگاه رضوی مشهد) با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار میکند
✅ حضوری و مجازی ✅
🔸با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی
در رشتههای پزشکی، فلسفه و الهیات
🔺با صدور گواهی معتبر جهت امتیاز فرهنگی اساتید دانشگاه و دانشجویان
🔴 تخفیف ویژه (70 درصدی) برای اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عموم دانشجویان کشور
▪️زمان رویداد: 29 و 30 شهریور
📍مکان رویداد: مشهد، مرکز همایشهای بینالمللی شهدای سلامت
🧭 جزئیات و ثبت نام تا 20 شهریور از طریق لینک زیر:
https://andishehrezvan.ir/?p=5065
♦️در صورت هرگونه مشکل در ثبت نام به @Andisheh_rezvan پیام دهید.
🌱اندیشه رضوان در شبکههای اجتماعی
@andishehrezvan_official
هدایت شده از معاونت پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی
#اطلاعرسانی
#معرفیسایت
#مقاله_نویسی
#پایان_نامه_نویسی
#هوش_مصنوعی
#هوش_مصنوعی_و_پژوهش
💠 لیست بهترین سایتها برای استفاده رایگان از مدلهای هوش مصنوعی معروف
🔸 ora.ai
🔸 start-chat.chatgot.io
🔸 poe.com
🔸 chat.theb.ai
🔸 chat.aiyax.com/zh
🔸 o.aibusx.com
🔸 law-cn-ai.vercel.app
🔸 chatgpt2233.xeasy.me
🔸 freegpt.one
🔸 huggingface.co/chat
🔸 8.216.50.196
🔸 ai.moyunav.com
🔸 laicj.cn
🔸 promptboom.com
🔸 chatbot.theb.ai
🔸 chat.chatgptdemo.net
🔸 fastgpt.app
🔸 talk.xiu.ee
🔸 94gpt.com
🔸 chatforai.com
🔸 xc.com
🔸 chat.gptalk.net
🔸 gpt.xeasy.me
🔸 chat.yqcloud.top
🔸 ai.okmiku.com/chat
🔸 chatgpt.ddiu.io
🔸 chat.binjie.site:7777
🔸 chat.forchange.cn
🔸 ask.askaiw.com
🔸 chatgpt-plus.app
🔸 anse.app
🔸 chatgpt.nextweb.fun/#/chat
🔰 معاونت پژوهش: پیوند عضویت در کانال معاونت پژوهش 👇
🆑➣https://eitaa.com/joinchat/2958884908C2a19dd351e
هدایت شده از معاونت فرهنگی دانشگاه رضوی
🥀🖤🥀🖤🥀🖤🥀🖤🥀🖤🥀🖤
امشب که زمین و آسمان میگرید
از ماتم عسکری (ع) جهان میگرید
جا دارد اگر شیعه خون گریه کند
چون مهدی صاحب الزمان (عج) میگرید
شهادت مظلومانه امام حسن عسکری(ع) را به حضرت بقیه الله اعظم و همه عاشقان و شیعیان حضرتش تسلیت میگوییم.
🥀🖤🥀🖤🥀🖤🥀🖤🥀
✅ معاونت فرهنگی و دانشجویی
✅ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
🔰 «باشگاه آزاداندیشی دانشجویی» با همکاری خانه اندیشهورزان، انجمن علمی جامعهشناسی دانشگاه شهیدبهشتی(ره) و انجمن علمی جامعهشناسی دانشگاه شاهد تهران برگزار میکند:
▪️نشست با موضوع:
▫️«جامعهشناسی منهای فلسفه؟!»
چه نسبتی میان جامعهشناسی بهعنوان یک شاخه و رشتهی مهم از علوم انسانی و علوم اجتماعی با فلسفه برقرار میباشد؟ جامعهشناسی به حیث فلسفی چگونه امکان مییابد؟
🔸 با حضور: دکترسجاد صفارهرندی
(مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی)
📆 یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۶:۳۰
📍خانه اندیشهورزان، کافه غربی
📎 برای ثبتنام به لینک مراجعه بفرمایید.
🆔 @azadandishi_club
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار میکند.
نشست تخصصی: فلسفه زمانه اندیش
با حضور:
دکتر احد فرامرز قراملکی
دکتر حوران اکبرزاده
دکتر محمدرضا اسدی
دکتر عبدالله نصری
دکتر قاسم پورحسن
دبیر علمی نشست: دکتر محمدمهدی کمالی
زمان: یکشنبه و دوشنبه ۲۵ و ۲۶ شهریور.
ساعت ۹ الی ۱۱:۳۰
مکان: بنیاد پژوهشهای اسلامی، سالن شیخ طوسی
💐 با ما همراه باشید
•┈┈••••📝📚📝•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
▪️بسم الله
سلام الله علی عیون لا ترالآن غیر نور وجهه الجلیل ونور أمنا فاطمة علیه السلام...❤️🩹
سلام خدا بر چشمانی که اکنون جز نور وجه الله و نور مادرمان فاطمه عليها السلام
نمی بینند...
#انجمن_علوم_اجتماعی
هدایت شده از معاونت پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی
جستارهای تطبیقی ایران_ایتالیا ؛ اسلام و مسیحیت
موضوع : تحولات الهیات زیارت در ایران و ایتالیا
حجه الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین مختاری
موضوع:زیارت در تشیع و مسیحیت کاتولیک،با تاکید بر سال جوبیله
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا شیرازی،
موضوع: نگاهی به پژوهشهای حوزه زیارت در ایران
محسن یزدانی،
موضوع: آیین ها و اجتماعات سنتی و مذهبی در ایتالیای امروز
دوشنبه ۲ مهر. ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح بوقت تهران، ۸و نیم بوقت رم
لینک تالار : https://meet.google.com/tma-dysz-fvo