31.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸فراخوان ثبت نام و پذیرش گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی - سال تحصیلی 1404-1403
🔸گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در مقطع کارشناسی؛ رشته جامعهشناسی و
کارشناسی ارشد؛ رشته دانش اجتماعی مسلمین و تبلیغ و ارتباطات دینی از طریق آزمون اختصاصی دانشجو میپذیرد.
*****
🔸ثبتنام: از سه شنبه 8 اسفند 1402 تا جمعه 11 خرداد 1403
⏰تاریخ آزمون: جمعه 1 تیرماه 1403 - ساعت 9 صبح
*****
سایت دانشگاه:
razavi.ac.ir
سامانه ثبت نام:
azmoon.razavi.ac.ir
💠کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی برگزار می کند:
🔷تاثیر شاهنامه در احیا تفکر شیعی
🔸باحضور دکتر فرزاد قائمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی
🔸شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه؛ساعت ۱۲:۳۰
🔸دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛ سالن شهید سلیمانی
کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
🔸انجمن علمی علوم اجتماعی برگزار میکند
📚سلسله ادوار خوانش متون علمی
📖 روششناسی بنیادین تکوین نظریه های علمی
🎤مدرس دوره : جناب آقای دکتر محمدرضا قائمی نیک، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
🔜شروع جلسات: از چهارشنبه ۲ خرداد
🕝زمان جلسات : چهارشنبه ها ساعت ۱۴.۳۰
(به صورت حضوری و مجازی )
جهت ثبت نام میتوانید (نام و نام خانوادگی/کدملی/میزان تحصیلات) را به یکی از راه های ارتباطی زیر ارسال کنید
پیامک ۰۹۳۰۴۴۰۳۸۵۳
ایتا erfan_lezgi
✏️ هماکنون؛ #تیتر_یک KHAMENEI.IR
🔹️ ملت ایران به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد
🔹️#انتخابات پیش رو اگر باشکوه باشد، مکمل حماسه بدرقه شهیدان و یک پدیده پر دستاورد است
💻 Farsi.Khamenei.ir
💢مبانی نظری زیارت در غرب
🖌سید رضا شیرازی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
❇️نقطه آغاز مباحث نظریهپردازی در پژوهشهای معاصر غربی در زیارت را باید ویکتور ترنر(1920-1983) دانست.
او در کتاب «تصویر و زیارت در فرهنگ مسیحی» با عاریه گرفتن ایده «آیین گذار» از آرنولد ون گنپ و تلفیق آن با ایدههای نظری خود نسبت به فرآیندهای اجتماعی و نمادهای آیینی نظریه «آستانگی» یا «جماعتوارگی» را نسبت به زیارت مطرح نمود.
از نظر او، زیارتها آیینهای گذاری هستند که با جماعتوارهها عینیت مییابند و آن جماعتها قادر میشوند انسانیت و رهایی از تقسیمبندیهای ساختارهای اجتماعی را تجربه کنند.
توضیح این که، ون گنپ معتقد است که شباهتهایی که اندیشمندان قبل از او در آیینهای مختلف کشف کرده، همه دارای پسزمینه واحد و یکسانی است و آن «آیین گذار» است. در حقیقت انسانها -از هر قوم و قبیلهای و هر دین و مذهبی در هر مکان و زمانی- هنگام گذر از مرحلهای از زندگی به مرحله دیگر، مراسمی را برقرار میکنند. به عنوان مثال، انسانها هنگام ولادت (گذر از نبود به هستی)، هنگام ازدواج( گذر از زندگی مجردی به تأهل) و هنگام مرگ(گذر از هستی به نیستی) مراسمی دارند.
ترنر با قبول این نظریه، کل فرآیند زیارت را نوعی «آیین گذار» میداند. یعنی همانطور که «عروسی» آیین گذاری برای گذر کردن از زندگی مجردی به متأهلی است، زیارت نیز «آیین گذار» است.
❓سؤالی که باید پاسخ داده شود این است، گذر از چه و رسیدن به چه؟
✅ پاسخ آن ساده است: گذر از نامقدس و رسیدن به مقدس. زائر قبل از زیارت فردی نامقدس بوده و پس از زیارت، مقدس است. پیادهسازی این نظریه در فرهنگ اسلامی بدین گونه است که زائر خانه خدا، قبل از زیارت فردی عادی مانند بقیه مردم است. اما پس از زیارت کعبه و گزاردن حج، او حاجی است. او دیگر فرد سابق نیست. او مقدس شده و جامعه انتظارات خاصی از او دارد.
📌نقدهای جدی به این نظریه در مغرب زمین وارد شده و اکنون تقریبا از این نظریه عبور شده است.
🆔@tammolaat
هدایت شده از انجمن حکمت دانشگاه رضوی
📣 به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، انجمن حکمت دانشگاه رضوی برگزار میکند:
🔰 نشست علمی با محوریت
مبانی فلسفی و عرفانی انقلاب اسلامی
با حضور:
استاد سید محمّد موسوی بایگی
دبیر علمی:
دکتر رسول پاداش پور
🕛 زمان: شنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۱۲
📍مکان: دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، ساختمان شماره یک ، سالن شهید سلیمانی
پیوند حضور مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/enghelab
📚 انجمن حکمت دانشگاه رضوی
@anjomanhekmat
هدایت شده از دوره خوانش( روش شناسی بنیادین تکوین نظریات علمی )
1 خوانش مقاله روش شناسی بنیادین جلسه اول.m4a
45.25M
جلسه اول
۹ خرداد ۱۴۰۳
مقدمات و خوانش تا صفحه ۹ مقاله
هدایت شده از دوره خوانش( روش شناسی بنیادین تکوین نظریات علمی )
2 خوانش روش شناسی بنیادین - ص ۹ و ۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳.m4a
33.41M
جلسه دوم
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
معنای نفس الامر و خوانش ص ۹ و ۱۰