eitaa logo
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
1.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
539 ویدیو
18 فایل
نهضت را در سروش، ایتا، بله، آپارات، اینستاگرام و توییتر با شناسه @reba_ir دنبال کنید. Reba.ir Aparat.com/reba_ir Instagram.com/reba_ir گروه بحث: yon.ir/tlgrmr yon.ir/srush نحوه تماس: @reba_info info@reba.ir 021-77417641
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹پیش نویس برنامه های اردوی انجمن پولطلای ایران مشهد 1401 🇮🇷دهۀ فجر انقلاب اسلامی 📋پذیرش فقط از طریق ثبت نام https://eitaa.com/Alirezagh_73 انجام میگردد. (ظرفیت محدود) 🔗کانال موسسۀ متا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید| مسئله بانک پس از انقلاب 👤 پرفسور مسعود درخشان 🔻 بعد از انقلاب اسلامی در جهت اسلامی کردن بانک ها، آن را در چارچوب مجموعه از رفتارها بررسی کردند. 🔻 نتیجه این نگاه چنین شد که بانک همان اقدامات قبل از را انجام می‌دهد لکن با نام اسلامی 🔻نقطه اثر قدرت بانک ها در اقتصاد موجب رشد بخش هایی شد که رشد آنها در مقابل نظام ولایت و اسلام است. __________ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید| مسئله بانک پس از انقلاب 👤 پرفسور مسعود درخشان 🔻 بعد از انقلاب اسلامی در جهت اسلامی کردن بانک ها، آن را در چارچوب مجموعه از رفتارها بررسی کردند. 🔻 نتیجه این نگاه چنین شد که بانک همان اقدامات قبل از را انجام می‌دهد لکن با نام اسلامی 🔻نقطه اثر قدرت بانک ها در اقتصاد موجب رشد بخش هایی شد که رشد آنها در مقابل نظام ولایت و اسلام است. __________ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
- ناشناس.mp3
4.37M
🎙️⭕ فاصله جهنمی! 🔹 پوست کنده و صریح می‌گویم، انقلاب اسلامی ما با روند و مناسبات اقتصادی موجود در جامعه ما، در معرض خطر و آسیب است. چرا؟ برای اینکه در این بُعدش اسلامی نشده است. 🔹هنوز در جامعه ما، سیرها و با گرسنه‌ها و با هم در جامعه دیده می‌شوند. تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست. 🔹 قابل قبول نیست برای ما، که اداره جامعه در دست ما باشد و باز هم در این مملکت کسی شب گرسنه بخوابد. کسی زیر طاقی بخوابد که نگران است بر سر او و عزیزانش خراب شود. از آب آلوده برای شرب استفاده کند. ولی اعتراف میکنم در برابر ملت عزیزمان که موفقیت ما در این زمینه بسیار ناچیز بوده. 🔹باید حرکت و اقدامی سریع و قاطع و موثر آغاز کنیم و هرچه زودتر به این فاصله جهنمی سطح زندگی در جامعه جمهوری اسلامی ایران پایان بدهیم. @reba_ir
به مناسبت تغیرات نرخ ارز و تغییر نکردن ریل اقتصادی دولت رییس بانک مرکزی دولت آقای علی صالح آبادی را که قبلاً به ایشان پرداختیم را دوباره بازخوانی کنیم 1️⃣ https://t.me/reba_ir/1748 2⃣ https://t.me/reba_ir/1751 3⃣ https://t.me/reba_ir/1748
در برنامه امشب جهان آرا به مساله افزایش نرخ ارز می پردازیم و به این پرسش اساسی پاسخ میدهیم که «آیا روند افزایش نرخ ارز جبری است و راهکاری ندارد یا دولت می تواند اقداماتی انجام دهد که بازار ارز را کنترل کند؟» با حضور دکتر مجید شاکری ساعت 22 شبکه افق تکرار؛ یکشنبه ساعت 14.30
⭕️ تا زمانیکه تصمیم‌سازان تغییر نکنند، تصمیم‌گیران هر که باشند تفاوت چندانی ندارد... ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا _________________ 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و ⁉️ چرا با اینکه حکومت اسلامی در ایران برقرار شده، بانک‌ها ربوی هستند؟ _ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
💢 جلد کتاب یکم | فرانمای روندهای پیشرفت ملی سال ۱۴٠۲ 📡 @StrategicNews_ir
💢 جلد کتاب دوم | فرانمای روندهای متجاوزین - سال ۲٠۲۳ 📡 @StrategicNews_ir
💢 جلد کتاب سوم | فرانمای روندهای پیشرفت ملی - سال ۱۴٠۲ 📡 @StrategicNews_ir
ویراست_اسفند_1401_مجلد_اول_کتاب_سال_1402.pdf
18.03M
💢 فایل کامل کتاب یکم | فرانمای روندهای پیشرفت ملی سال ۱۴٠۲ 🔻 ویراست اسفند ۱۴٠۱ 📡 @StrategicNews_ir
نسخه_انتشار_مجلد_دوم_کتاب_سال_1402_متن_کامل14011212_.pdf
84.95M
💢 فایل کامل کتاب دوم | فرانمای روندهای متجاوزین - سال ۲٠۲۳ 🔻 ویراست اسفند ۱۴٠۱ 📡 @StrategicNews_ir
53.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ چگونه شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، بانکداری را با وجود ربوی بودن تصویب و تایید کردند مشاهده کیفیت بالای ویدیو در یوتیوب⬇️ : ▫️https://youtu.be/04TMeCw_GXc برای دانلود کتاب بیان نهضت و سایر مکتوبات نهضت به آدرس زیر مراجعه کنید: 🔗 Book.reba.ir ___ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ببینید و ببینانید ⭕️ چرا به دلار حاکمیت می‌دهید و رقیب ریال را تقویت می‌کنید؟ ▫️ بعضی از شرکت‌های بزرگ پر درآمد با مواد اولیه داخلی قیمت محصول خود را با دلار تلگرامی جعلی تنظیم می‌کنند. چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟ چرا رقیب ریال را تقویت می‌کنید؟ 👤 امام خامنه‌ای ____________ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاندارهای دوگانه آقای کیانیان! وقتی سوال میکنیم چرا هنرمند ما با مردم علیه بانک و ربا از موضع خودش حرف نمیزنه، میگوید به هنرمند چه ربطی داره!! اما خودشون در کشف حجاب توصیه میکنند که راه هایی داریم که چگونه در صحنه کشف حجاب بمانیم آقای کیانیان شما وکیل دافع شیطان هستید؟ یا مگر قرار نبود هنرمند، فقط هنرمند باشد؟!
نتایج لیبرالیسم اقتصادی - آیت‌الله میرباقری.mp3
24.7M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴‌۰۲/۲/۱۸ ◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد. ◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا می‌کند.  (دقیقه ۴۹) ◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسی‌اش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد. ◀️ مثال مهم سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ☑️ @reba_ir
80.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چرا وقتی رهبری می‌گوید کلیه عملیات بانکی که مورد تأیید شورای نگهبان باشد، صحیح است؛ شما می‌گویید بانک‌ها ربوی هستند؟! 🔹 برای تماشای فایل با کیفیت ویدیو به یوتیوب نهضت بپیوندید https://youtu.be/ttJrno8XEEE ____ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
در مذمت درخشان و غنی‌نژاد.pdf
209.9K
⭕️ در مذمت فهم درخشان و غنی‌نژاد؛ توأمان! 🔹 کدام الگو ؟ اسلام یا کاپیتالیسم ؟ 🔹 تفاوت‌های پارادایمی و نقطه شکست لیبرالیسم. 🔹 درک تفاوت الگوی معیشت اسلام با یک مثال ▫️متن مقاله پیش رو را می‌توانید در پست های زیر بخوانید ___ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @ reba_ir
‍ 🔴 در مذمت فهم درخشان و غنی‌نژاد؛ توأمان! ذکر یک مثال برای فهم الگوی معیشت اسلامی 🔹 اخیرا مناظره‌ای پیرامون اقتصاد اسلامی بین آقای غنی‌نژاد و آقای درخشان اتفاق افتاد که فارغ از حواشی و سردرگمی مخاطب در بحث، آنچه تبیین نشد، الگوی معیشت اسلامی در مقابل الگوی معیشت لیبرال بود. در این نوشتار مایلم با بیان یک مثال به تفاوت پارادایم و ناتوانی فهم الگوی لیبرالی از مباحث اسلامی بپردازم. 🔸اساس تفاوت و تفکیک الگوی معیشت اسلام با اقتصاد متعارف در پارادایم است. دامنه‌ی مفاهیم در الگوی اسلامی، بسیار گسترده‌تر از الگوی لیبرال است و ریشه آن در تقابل نگاه پوزیتیویستی – مادی‌گرایانه علوم انسانی در مقابل نگاه غیب‌باورانه‌ی علوم الهی است. به همین علت، این الگو اثرات بسیار گسترده‌ای در فهم نیز دارد؛ چرا که دامنه‌ی چهارچوب نظری که در هر مکتب فهم می‌کنیم متفاوت است. 🔹در واقع اگر قرار است به تفاوت اقتصاد میان مکتب اسلام و لیبرالیسم به مناظره نشست باید مکتب‌ها را در سطح منازعه‌شان بررسی کنیم که این دو مکتب در چه سطح و مولفه‌هایی با هم نزاع دارند؟ و بعد ببینیم در این نزاع کدام مکتب برنده می‌شود. 🔸مولفه‌های گسترده‌ای که الگوی معیشت اسلام آن‌ها را محاسبه می‌کند، دقیقا نقطه‌ی شکست امانیسم یا بهتر بگوئیم؛ اقتصاد مدرن و متعارف است. 🔹اگر در اقتصاد متعارف مولفه‌هایی مانند سود، زیان، نیروی کار و عدالت داریم؛ در اسلام نیز همین‌ها وجود دارد اما اسلام فهمش از این مولفه‌ها متفاوت است و هم موارد دیگری را در نسبت با مولفه‌های ذکر شده در نظر می‌گیرد که برای اقتصاد لیبرالی قابل فهم نیست. یعنی عدالتی که اسلام فهم می‌کند با برابری امانیستی، سوسیالیستی و کمونیستی متفاوت است؛ یا سرمایه ای که اسلام فهم می‌کند با سرمایه‌ای که نظام کپیتال فهم می‌کند، متفاوت است. این وضعیت چهارچوب مفهومی متفاوت تا آنجا به پیش می‌رود که می‌بینیم در قرآن «اقتصاد» با آن معنایی که ما فهم می کنیم وجود ندارد و الگوی معیشت واژه‌ایست که می‌بایست آن را برای اکانومی، بیع و ... استفاده کنیم. ادامه دارد... ___ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
‍ 🔴 در مذمت فهم درخشان و غنی‌نژاد؛ توأمان! ذکر یک مثال برای فهم الگوی معیشت اسلامی 🔹 اخیرا
🔹در گام بعدی با یک مثال تکنیکی و عامه‌فهم بخشی از تفاوت دو الگو را با هم نشان می‌دهیم: سرمایه‌گذاری در دو الگو تفاوت بسیاری دارند. حال آنکه برخی تصور می‌کنند در محاسبات پولی، تفاوتی بین اسلام و لیبرالیسم وجود ندارد. 👈 شرکتی را فرض کنید که می‌خواهد با سرمایه‌پذیری کسب و کار خود را توسعه دهد. این شرکت برای توسعه کسب و کار خود به‌طور مثال به مبلغ 100 میلیون تومان پول نیاز دارد. فرایند عادی آن به این صورت است که این مبلغ را فراخوان می‌کند و قرار داد می‌بندد و سرمایه را به اختیار می‌گیرد. صاحب شرکت با این سرمایه وارد کار می ‌شود و به خرید و فروش می‌پردازد که دو حالت بیشتر ندارد. یا موفق می‌شود یا شکست می‌خورد. در اینجا کپیتالسم می‌گوید؛ موفقیت یا شکست شرکت به توانمندی‌های شخصی مربوط است که آیا صاحب شرکت توانسته در موضوع شرکت و نوع فرآیند کار انتخاب درستی نسبت به نیازمندی‌های بازار اتخاذ کند؟ نوع افراد کارمند را درست انتخاب کرده و فرایند مدیریت «سرمایه‌ انسانی» را درست انجام داده تا به سودآوری برسد یا خیر. 🔸اما در الگوی معیشت اسلام به حسب دامنه مفاهیم متفاوتی که دارد، نوع پذیرش سرمایه پولی هم متفاوت است. بطور مثال در اسلام مفهومی تحت عنوان «رزق» وجود دارد که آن را متصل می‌دانیم به الله. خداست که رزق هر کس را معین و در فرایندی آن را تنزل می‌دهد تا به صورت ملموس در اختیار افراد قرار بگیرد. ▪️رزق یعنی سهم هر کس از همه چیز. بنابرین باید دانست از علم تا شهادت و ... متعلق رزق قرار می‌گیرند. 🔸بخش مادی رزق یا همان معیشت، پول و مال است که برای کم و کیف آن و حدودش مباحث مفصل در قرآن و روایات داریم که غالب این احادیث و روایات فردی است. حال آنکه موضوع اقتصاد و معیشت جامعه کنونی دارای پیچیدگی‌های بسیاری است که ما را مستلزم آن می‌کند تا از احادیث فردی، الگو و مدل را استنتاج کنیم. اینجاست که به تفاوت‌های ماهوی الگوی معیشت اسلام با غرب می‌رسیم. 🔹در نگاه اسلام ملکیت پول موضوعیت دارد و رزق یعنی تخصیص این ملکیت از سوی الله. لذا آنچه حرام است رزق نیست. اسلام اعتقاد دارد که خلق پول حرام است و یکی از ایرادهای وارد به خلق پول این است که این پول به وسیله کسی تولید نشده است و یعنی رزق کسی نبوده لاجرم تصاحب آن ناممکن و باعث تباهی است. اما پول‌هایی که تحت مالکیت افراد مختلف هستند، به نوعی رزق افراد هستند، چرا که برای کسب آن زحمتی کشیده شده و زمانی صرف شده و تجارتی صورت گرفته. ادامه دارد.... ____ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
🔹در گام بعدی با یک مثال تکنیکی و عامه‌فهم بخشی از تفاوت دو الگو را با هم نشان می‌دهیم: سرمایه‌گذاری
🔸در آموزه‌های دینی می‌دانیم که مقدار رزق افراد با یکدیگر متفاوت است. 🔹بطور مثال رزق فرد ‹الف› در ماه صد واحد است و رزق فرد ‹ب› در ماه بیست واحد. در اینجا ما یک مبلغ مشخص را می‌خواهیم سرمایه‌پذیری کنیم که برابر بود با 100 میلیون تومان. حال اگر فرض را بگذاریم که فرد ‹الف› یک ‹تاجر› ‹مومن› اهل ‹خمس و زکات› است و از طرفی به علت عیال‌واری و پرداخت ‹صدقات›، خداوند حجم رزق او را زیاد کرده است. با فردی مواجه هستیم که بنا بر روایات کراهت ‹مزدوری› را ندارد که رزقش را محدود کند، مومن است که خدا ‹وکیل› اوست، ‹وجوه شرعی‌اش› را پرداخت کرده پس بنا به روایات ‹مال دزدی› مصرف نمی‌کند و تضمین ‹کم نشدن› اموال را دارد و با صدقات مشغول ‹تجارت با خداست›. این فرد می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار در شرکت مورد بحث باشد و صاحب شرکت 100 میلیون سرمایه‌مورد نیاز را می‌تواند از چنین فردی دریافت کند. یا می‌تواند 100 میلیون تومان را از یک ‹کارمندی› بگیرد که اهل ‹خمس و زکات› نیست و به صدقات اعتقادی ندارد بلکه گاهی به خیریه‌ها بابت حس انسان دوستی کمک می‌کند. چنین شخصی بواسطه کارمندی رزق خود را محدود کرده است؛ و به علت نپرداختن وجوه شرعیه از مال او پاک و طاهر نیست. 🔹 در اینجا الگوی کپیتالیسم می‌گوید 100 میلیون تومان همان 100 میلیون تومان است و هردو قراردادهایی که می‌توان با این دو فرد بست مشابه هستند، یعنی فرد ‹الف› با ورودی رزق بالا را با فرد ‹ب› یکی می‌انگارد و برایش کمیت مبلغ مورد بحث مهم است. ➕اما نکته اینجاست که باید فرایند رزق را بهتر بشناسیم! رزق با حجم بالا چطور تولید می‌شود؟ بدیهی است که به وسیله‌ی همین اسباب و علل دنیایی است که رزق بدست فرد می‌رسد یعنی با همین خرید و فروش و سرمایه‌گذاری و تعاملات با افراد مختلف. حالا اگر از یک انسان دارای رزق بالا سرمایه پذیری کنیم، خداوند رزق این فرد را از طریق همین اموالش زیاد می‌کند. 🔹لذا در اسلام می‌گوییم اگر پارامترهای رفتاری و محاسباتی شرکت برای احتساب سود عددی هر دو فرد سرمایه‌گذار فوق یکسان باشد؛ سود عددی هنگامی که از مجرای رزق فرد الف در حال استفاده باشیم (سرمایه‌پذیری کرده باشیم) مثلا معادل 300 میلیون بدست می‌آید و همین فرایند با شاخصه‌های یکسان از سمت ما برای فرد ب 100 میلیون تومان است. زیرا شرکت از مجرای رزق دیگران رزق خود را کسب می‌کند. در تجمیع ارزاق؛ فردی که ورودی رزق‌ش بالاتر و با کیفیت‌تر است، در نسبت با ورودی رزق فردی که ورودی نامطلوب دارد، سود ریالی بیشتری را در انتهای سال مالی برای شرکت بوجود خواهد آورد. که آورده آن برای خود فرد بیشتر شود. یعنی بخشی از رزق او را خداوند از طریق این سرمایه‌گذاری موفق تامین می‌کند. 🔸این مثال یکی از تفاوت‌هاییست که الگوی معیشت اسلام به آن توجه دارد اما کپیتالیسم از آن غافل است که 100 میلیون تومان‌ها کیفیت دارند و در نتیجه‌ی کار موثر هستند. نه اینکه 100 میلیون تومان‌ها را ثابت بپنداریم و تفاوت را در پارامترهای دیگر ببینیم. پس می‌توان گفت این مثال یک پارامتر جدید به دایره معیشت اضافه می‌کند: «پول‌ها علاوه بر کمیت، کیفیت هم دارند». 🔹لذا اگر بناست به مناظره و تفاوت‌های دو الگوی معیشت بپردازیم، باید بدانیم که نقطه تفاوت‌ها دقیقا در همین موارد جدید است نه اینکه سطح منازعه و دعوا را به عدالت تقلیل بدهند و بگویند اقتصاد اسلامی به دنبال عدالت است تا ظلم صورت نگیرد و مدافعان کپیتالیسم هم در جواب بگویند؛ عدالت همان حرف سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها است. بله! اسلام تِرم و حرف مرکزی‌اش عدالت نیست و واژه مرکزی اسلام چیز دیگریست که باید در جای خود به آن ها پرداخته شود. 🔅امید است آقای درخشان و شاگردانش برای نیت پاکی که دارا هستند ماجور باشند و پس از بحث‌های سلبی در کتاب «فریب بزرگ» به این موارد هم توجه کنند. و آقای غنی نژاد و همه‌ی کافران به الگوی معیشت اسلامی را خداوند از باب رحمت متوجه اشتباهاتش بفرماید هرچند می‌دانیم مسئله‌شان اقتصاد نیست؛ اما امید است تا زمانی که زنده هستند امکان توبه برای آن‌ها نیز پدید آید. ___ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
بعضی‌ها، زمینی را که سال‌ها پیش متری یک ریال خریده‌اند، پس از چندین سال متری ده‌ میلیون تومان می‌فروشند. اگر شما نیز در این دنیا به‌اندازۀ یک ریال در راه خدا خرج کنید، در آخرت از شما به‌اندازۀ ده‌میلیون تومان خواهند خرید؛ اما اگر در این دنیا، ده‌ میلیون تومان برای دنیا و نه برای خدا خرج کنید، در آخرت به‌اندازۀ یک ریال هم از شما نخواهند خرید! برخی از کسانی که می‌دانند زمین روزی گران می‌شود، فرش زیر پایشان را نیز می‌فروشند و زمین می‌خرند! بلکه خانه‌هایشان را نیز می‌فروشند و در خانه‌ای اجاره‌ای می‌نشینند تا زمینی بخرند! اینها برای دنیایشان این‌چنین می‌کنند؛ شما برای آخرت خود چه‌ می‌کنید؟! بعضی‌ها هرچه دارند، می‌فروشند تا آخرت را با آن بخرند؛ شهیدان این‌گونه‌اند. گاهی کسی می‌گوید که با چشمم آنجا را می‌خرم؛ این چشم را در راه خدا می‌دهم و آنجا چشمِ باقی می‌گیرم. شیطان به انسان می‌گوید: «نه، نکن! حیف تو و جوانی تو نیست؟!» در جوانی، این‌گونه وسوسه می‌کند. وقتی هم که انسان پیر شد، شیطان می‌گوید: «حالا دیگر به چه درد می‌خورد که به‌سوی خدا بروی؟! آن موقع که نیرو داشتی، خرجش نکردی! اکنون چه داری که بخواهی خرج کنی؟!» این پیر می‌گوید: «باشد؛ من می‌خواهم این ته‌مانده‌اش را بدهم؛ آن مقدارش را هم اشتباه کردم که صرف دنیا کردم. می‌خواهم این اندک چیزی را که مانده بدهم». خدا نیز از او می‌پذیرد. 👤آیت الله حائری شیرازی ___ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا @reba_ir