فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیست و یک سال پیش دولت کره جنوبی تا مرز ورشکستی جلو رفت اما توانست با کمک مردم بر مشکلات غلبه کند.
كرهايها 226 تن طلاي خود را به دولت دادند تا بدهي خارجي خود را بازپرداخت كند
@reba_ir
⁉ چه كسي مسئول نابساماني اقتصاد ايران است؟
🔴 ديروز كسي از من پرسيد مگر اقتصاد ايران اوضاعش بدتر از عراق، سوريه و افغانستان است كه اين طور شاهد سقوط آزاد ارزش پول ملي هستيم؟
اين سوال ذهن خيلي ها را درگير كرده است. واقعا چه كسي مسئول نابساماني اقتصاد ايران است؟
⁉ آيا مشكل زير سر قلدري مثل ترامپ است و تحريمهايي است كه اعمال كرده يا ميكند؟
♦ هجوم ترامپ بخشي از داستان است ولي كل ماجرا نيست. اگر كمي ريشهاي تر به ماجرا نگاه كنيم، مشكل ناشي از انتخابهاي اقتصادي بد داخلي است. برخي از انتخاب ها مربوط به همين دوران اخير است و برخي نيز انتخابهايي است كه در ميان مدت و بلندمدت گرفتيم و الان با يك شوك ارزي نتايجش را ميبينيم؛ انتخاب هاي اشتباهي مثل ايجاد بانك هاي خصوصي، افزايش بي ضابطه رشد نقدينگي و قرار دادن در دستان كمتر از 10 هزار نفري كه حاضرند براي منافع خودشان كل كشور را به آشوب بكشند، .....
🔵 اقتصاد ايران به واسطه دلاريزه شدن، وابستگي به خام فروشي، مونتاژي بودن صنايعش، مشكل فرهنگ كارش، مشكل فرهنگ مصرفش، و هزار و يك مشكل ديگر اقتصادي شكننده است. آنچه ميبينيم پس لرزه شوكهاي بيروني به بدنه نحيف اقتصاد ايران است. متاسفانه ما پس از شوك سال 1390-1391 فكري به حال اين اقتصاد نحيف نكرديم و فقط تلاش كرديم افيون درامد نفتي مجددا به رگهاي اين معتاد نفتي خام فروش تزريق شود
✅ @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 دوشنبه شبها با #سكانس_برتر
فيلم:به سوی زندگی بهتر
متاسفم که این سیستم(بانک) به جای خدمت به مردم ازشون دزدی میکنه،شما براشون فقط یه شماره حساب هستین
__
✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا
📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #سكانس_برتر برنامه خندوانه
+ سه اصطلاح بانکی نام ببرید
_ ربا، چک، برگشت
⭕️ سیستم بانک در ایران طوری عمل کرده است که اکثر افراد، بانک را با ربا میشناسند!
__
✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا
📡 @reba_ir
🔸 امام خامنهای در دیدار مسؤولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، یکشنبه ۹۷/۰۹/۴:
... امروز بشریت گرفتار است، آن کشورهایی هم که به ظاهر پیشرفتهاند، به شدت گرفتارند...!!
گرفتار #فروپاشی_خانواده
گرفتار #حرام_زادگی
گرفتار #زنا_با_حیوانات
گرفتار #زنا_با_اشیاء
گرفتار #گناه_رباخواری
گرفتار #گناه_همجنس_بازی
گرفتار #فمینیسم
گرفتار #جاهلیت_مدرن
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
◀️ استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق، تعارضات بنیادین اقتصاد کپیتالیستی را با اقتصاد اسلامی متوجه نشده است!
🏷 #اختصاصی_جنبش
📸 http://b2n.ir/28939
🔷 آقای #عادل_پیغامی، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق ادعا کرده که تفاوتی بین اقتصاد اسلامی و #علم_اقتصاد نیست و اگر علم اقتصاد را به کودکانمان آموزش بدهیم در بیش از 95 درصد مشکلی نداشته و تفاوتی با اقتصاد اسلامی ندارد. او گفته است «کاپیتالیسم کنونی با کاپیتالیسم قرن ۱۸ و ۱۹ متفاوت است. بسیاری از ابعادی که چپ ها در قرن ۱۹ میگفتند در سرمایه داری الان استفاده می شود. از این رو زمانی که برنامه درسی کودکان در امریکا را بررسی میکنیم میبینیم که دولت نقش اساسی دارد.»
🔶 این مواضع در حالی است که امام خامنهای بارها نسبت به علوم انسانی غربی، مواضع جدی و مهمی گرفتهاند، مثلاً در مهرماه 1390 تعبیر «اقتصاد آدام اسمیتی» را دربارهی اقتصاد غربی به کار بردند و در شهریور همان سال فرمودهاند : « تئوریپردازیهای غربی در زمینهی سیاست، در زمینهی اقتصاد، تئوریهای ناقص و عقیم و بیخاصیتی است.»
🔸 عجیب اینجاست که چنین کسی که مواضعش صراحتاً با مواضع رسمی نظام در تعارض قرار دارد، چگونه به عنوان نظریهپرداز #اقتصاد_مقاومتی مطرح میشود که در عمل سرمایهگرایی را منعکس میکند و تحلیلهایش در سایتهای جریان اصلی نظام و یکی از بزرگترین دانشگاههای علوم انسانی اسلامی کشور قرار میگیرد؟!
🔷 در اقتصاد اسلامی، عرضه و تقاضا مادی به عنوان مالکیت درجه دو مطرح است و به عنوان اولویت موضوعیت ندارد بلکه آنچه مهم است مبایعهای است و انسان مومن با خداوند انجام میدهد. آنگاه خداوند جان و مال او را میخرد و هر آنچه در مقابل آن قرار بگیرد باید به زاویه برود که با این فرض علم اقتصاد مدرن زیر و رو میشود.
🔹 غایت، فرایند، مسأله و کارکرد اقتصاد اسلامی با اقتصاد غربی کاملاً متباین بوده و هیچ وجه اشتراکی ندارند زیرا یکی در پارادایم بشرمحوری است و دیگری در پارادایم خدامحوری.
🔹 برخی دچار اشتباه و خلط مفهومی شدهاند و میپندارند در اقتصاد اسلامی نقش دولت برجسته است و آن را وجه تمایز با اقتصاد لیبرال تصور میکنند، حال آنکه چنین نیست. اگرچه ممکن است واژهها تشابه داشته باشند، اما مسائل اصلی چیزهای دیگری است که خطوط کلی آن در قرآن کریم و روایات ترسیم شده است.
🔶 کپیتالیسم یعنی همهچیز را کالا دیدن و برای همهی کالاها قیمت بازاری تعریف کردن؛ کپیتالیسم امروز، خیلی افراطیتر از کپیتالیسم قرن 18 و 19 شده و همهی مناسبات قیمتگذاری میشود. مسألهی اقتصاد اسلامی، دولت یا بخش خصوصی نیست؛ هر دوتا در آن نقش حداقلی دارند؛ در اقتصاد اسلامی مردم محوریت دارند و این مردممحوری با بخش خصوصی و بخش عمومی تمایزهای ویژهای دارد. جلوهی کوچکی از اقتصاد اسلامی را میتوان در پیادهروی اربعین مشاهده کرد که با هیچیک از ابزارهای تحلیلی آقای عادل پیغامی قابل تفسیر نیست.
🔷 از طرف دیگر، امروزه دیگر ناکارآمدیهای اقتصاد غربی در آمریکا و اروپا اثبات شده است تا آن جایی که فوکویاما در آخرین مصاحبه خود به شکست آن اعتراف کرد.
🔸 در چنین شرایطی سخن از تشابه اقتصاد غربی و اقتصاد اسلامی سخن گزافی است که از کسانی مانند عادل پیغامی چنین انتظاری نمیرود و چنین سخنانی از ایشان بعید است! البته شاید هم بعید نباشد چرا که او سالهاست در دانشگاه امام صادق همان تئوریهای غربی منسوخ شده در اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را تدریس میکند.
🔹 کسی که از دانشگاه امام صادق حقوق میگیرد تا از دل اسلام، اقتصاد را استخراج کند؛ میگوید اقتصاد اسلامی همان علم اقتصاد است غافل از آنکه خود نظریه پردازان لیبرالیسم، سرمایهگرایی را در تضاد با اسلام میدانند!
📎 اگر بعد از چهل سال از انقلاب هنوز ما به الگوی مناسبی از نظام مالی برای ایران اسلامی نرسیدهایم به خاطر وجود امثال کسانی است که با ظاهر اسلام بر ضد اسلام عمل میکنند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊️جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتا جمعی از اقتصاددانان درباره خلق پول توسط بانکها .
از چند جهت وام بانکی را حرام اعلام کردند(اسمی هم از مقدار درصد سود وام برده نشده):
۱- اکل مال بالباطل
۲- باعث تورم وزیان جامعه
۳- کلاهبرداری (چون پولی برای پرداخت نیست) چون چند برابر موجودی خود، مصرف کرده
__
✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا
📡 @reba_ir
◀️ استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق، تعارضات بنیادین اقتصاد کپیتالیستی را با اقتصاد اسلامی متوجه نشده است!
🏷 #اختصاصی_جنبش
📸 http://b2n.ir/28939
🔷 آقای #عادل_پیغامی، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق ادعا کرده که تفاوتی بین اقتصاد اسلامی و #علم_اقتصاد نیست و اگر علم اقتصاد را به کودکانمان آموزش بدهیم در بیش از 95 درصد مشکلی نداشته و تفاوتی با اقتصاد اسلامی ندارد. او گفته است «کاپیتالیسم کنونی با کاپیتالیسم قرن ۱۸ و ۱۹ متفاوت است. بسیاری از ابعادی که چپ ها در قرن ۱۹ میگفتند در سرمایه داری الان استفاده می شود. از این رو زمانی که برنامه درسی کودکان در آمریکا را بررسی میکنیم میبینیم که دولت نقش اساسی دارد.»
🔶 این مواضع در حالی است که امام خامنهای بارها نسبت به علوم انسانی غربی، مواضع جدی و مهمی گرفتهاند، مثلاً در مهرماه 1390 تعبیر «اقتصاد آدام اسمیتی» را دربارهی اقتصاد غربی به کار بردند و در شهریور همان سال فرمودهاند : « تئوریپردازیهای غربی در زمینهی سیاست، در زمینهی اقتصاد، تئوریهای ناقص و عقیم و بیخاصیتی است.»
🔸 عجیب اینجاست که چنین کسی که مواضعش صراحتاً با مواضع رسمی نظام در تعارض قرار دارد، چگونه به عنوان نظریهپرداز #اقتصاد_مقاومتی مطرح میشود که در عمل سرمایهگرایی را منعکس میکند و تحلیلهایش در سایتهای جریان اصلی نظام و یکی از بزرگترین دانشگاههای علوم انسانی اسلامی کشور قرار میگیرد؟!
🔷 در اقتصاد اسلامی، عرضه و تقاضا مادی به عنوان مالکیت درجه دو مطرح است و به عنوان اولویت موضوعیت ندارد بلکه آنچه مهم است مبایعهای است که انسان مومن با خداوند انجام میدهد. آنگاه خداوند جان و مال او را میخرد و هر آنچه در مقابل آن قرار بگیرد باید به زاویه برود که با این فرض علم اقتصاد مدرن زیر و رو میشود.
🔹 غایت، فرایند، مسأله و کارکرد اقتصاد اسلامی با اقتصاد غربی کاملاً متفاوت بوده و هیچ وجه اشتراکی ندارند زیرا یکی در پارادایم بشرمحوری و دیگری در پارادایم خدامحوری است.
🔹 برخی دچار اشتباه و خلط مفهومی شدهاند و میپندارند در اقتصاد اسلامی نقش دولت برجسته است و آن را وجه تمایز با اقتصاد لیبرال تصور میکنند، حال آنکه چنین نیست. اگرچه ممکن است واژهها تشابه داشته باشند، اما مسائل اصلی چیزهای دیگری است که خطوط کلی آن در قرآن کریم و روایات ترسیم شده است.
🔶 کپیتالیسم یعنی همهچیز را کالا دیدن و برای همهی کالاها قیمت بازاری تعریف کردن؛ کپیتالیسم امروز، خیلی افراطیتر از کپیتالیسم قرن 18 و 19 شده و همهی مناسبات قیمتگذاری میشود. مسألهی اقتصاد اسلامی، دولت یا بخش خصوصی نیست؛ هر دوتا در آن نقش حداقلی دارند؛ در اقتصاد اسلامی مردم محوریت دارند و این مردممحوری با بخش خصوصی و بخش عمومی تمایزهای ویژهای دارد. جلوهی کوچکی از اقتصاد اسلامی را میتوان در پیادهروی اربعین مشاهده کرد که با هیچیک از ابزارهای تحلیلی آقای عادل پیغامی قابل تفسیر نیست.
🔷 از طرف دیگر، امروزه دیگر ناکارآمدیهای اقتصاد غربی در آمریکا و اروپا اثبات شده است تا آن جایی که فوکویاما در آخرین مصاحبه خود به شکست آن اعتراف کرد.
🔸 در چنین شرایطی سخن از تشابه اقتصاد غربی و اقتصاد اسلامی سخن گزافی است که از کسانی مانند عادل پیغامی چنین انتظاری نمیرود و چنین سخنانی از ایشان بعید است! البته شاید هم بعید نباشد چرا که او سالهاست در دانشگاه امام صادق همان تئوریهای غربی منسوخ شده در اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را تدریس میکند.
🔹 کسی که از دانشگاه امام صادق حقوق میگیرد تا از دل اسلام، اقتصاد را استخراج کند؛ میگوید اقتصاد اسلامی همان علم اقتصاد است غافل از آنکه خود نظریه پردازان لیبرالیسم، سرمایهگرایی را در تضاد با اسلام میدانند!
📎 اگر بعد از چهل سال از انقلاب هنوز دانشگاههای ما به الگوی مناسبی از نظام مالی برای ایران اسلامی نرسیدهاند به خاطر وجود امثال کسانی است که با ظاهر اسلام بر ضد اسلام عمل میکنند.
🖇 متن سخنان عادل پیغامی:
🖇 http://mehrnews.com/news/4468844
🔗 لازم به ذکر است که بسیاری از گزارههای الگوی معیشت اسلامی(اقتصادی اسلامی) توسط نیروهای انقلابی در کشور تولید شده و تمایزهای بنیادین آن با لیبرالیسم اقتصادی و علم اقتصاد مدرن مشخص شده است که بر روی سایت کدآمایی به آدرس ذیل قابل مشاهده علاقهمندان میباشد:
🔗 http://www.kadamaei.ir
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
💢فتوایی راهبردی و تاریخی برای پایان بانک
http://yon.ir/VOVUx
✔️گزیدۀ نامۀ اقتصاددانان در مورد خلق پول و فتوای آیت الله مکارم شیرازی :
🔹بانک به منزله ماشینی است که "پول اعتباری" را از طریق سازوکار "خلق پول" به چند برابر پول منتشره اولیه تبدیل می کند و این سیکل مخرب همواره ادامه دارد، به گونه ای که سود نقدینگی نصیب بانک می شود و هزینه های متعدد آن دامنگیر مردم میگردد.
در نتیجه ؛👇
اولاً موجب تداول ثروت بین اغنیا می گردد،
ثانیاً به بی عدالتی در جامعه منجر می شود،
ثالثاً اسباب اخلال به نظام اقتصادی جامعه اسلامی را فراهم می سازد،
رابعاً پیامدها و تبعاتی برخلاف مصالح جامعه و مسلمانان به بار می آورد.
⁉️آیا عملیات یاد شده :
1- اکل مال به باطل از سوی بانک ها نیست؟
2- موجب ضرر و ضرار به جامعه و مسلمانان نمی شود؟
3- موجب غبن و غرر جامعه و مسلمان نمی شود؟
4- برخلاف موازین شرع مقدس اسلام نیست؟
5 - سبب تقویت زمینه رباخواری در سیستم اقتصادی نمی گردد؟"
🔸آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ بیان داشتند :
" با توجه بر آنچه موقوم داشتهاید این کار مصداق بارز "اکل مال به باطل" است، زیرا سرمایه ای وجود ندارد که آنها به وسیله آن معامله میکنند و از سوی دیگر باعث تورم و ضرر و زیان جامعه است و در مجموع بیشباهت به یک نوع کلاهبرداری نمیباشد که آن هم "حرام" است و اگر روزی سپردهگذاران بخواهند سپرده خود را بگیرند آن بانک مسلما ورشکسته خواهد شد؛ چون چند برابر موجودی خود مصرف کرده است.
?مشروح استفتا و پاسخ را در لینک زیر بخوانید:
👉 fna.ir/bq69s8
✅ تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی
❎ @tasnim_javadi
1⃣ eitaa.com/tafsire_tasnim1
2⃣ sapp.ir/tafsire_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 حکم صریح آیت الله مکارم شیرازی در مورد خلق پول سیستم بانکی
⭕️ این کار بانک ها یک نوع کلاهبرداری است
__
✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا
📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥کلیپ "آتش خلق پول"
با صدای حامد زمانی👌
🎯در این کلیپ، مکانیزم "خلق پول بانکی" و راهکار فرار از تسلط دلار؛ در 3 دقیقه تبیین شده است.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht
__________________
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
✅ @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مردم_علیه_ربا برخاستهاند و از ظلم سیستم ربوی به ستوه آمدهاند. اگر شما هم گرفتار ظلم بی حد و حساب ربا شدهاید، با ضبط ویدئویی آن را به نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به اشتراک بگذارید تا صدای شما پژواک شود.
#نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اقدام قابل تحسین کارکنان یک اداره
🔹کارکنان اداره گاز گناباد قبض گاز نیازمندان بدون اطلاع آنها پرداخت می کنند
🔹اقدامی که میتواند به الگویی برای همه ما تبدیل شود
#اقتصاد_صلواتی
#برکت_مبنا
#شورش_علیه_طمع
@Ammar_media
-------------
📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📡@reba_ir
یک تحریم فرخنده
اخیراً آیت الله مکارم شیرازی خلق پول از طریق بانکداری ذخیرۀ کسری را «اکل مال به باطل» دانسته اند.
ادبیات به کار رفته در این استفتاء، فاصلۀ چندانی با تحریم ندارد. این شاید اوّلین بار باشد که موضوع پول و خلق پول به این صورت واضح در فقه شیعی مطرح شده و نقد می شود. در حالی که «اقتصاد مسیحی» که مواضعی بسیار نزدیک به مکتب اتریش دارد، از دیرباز بانکداری ذخیرۀ کسری را مردود شمرده و خلق پول از هیچ را مایۀ تخریب تدریجی ساختار اقتصاد می دانست.
باز شدن باب این بحث در جامعۀ فقهای شیعه اتفاق بسیار مبارکی است و امید است که این فتح باب، موجب عمومیت یافتن بحث پول در جامعه ایران باشد.
«خلق پول کاغذی بی پشتوانه» مکانیسم رایج امروز در تمام دنیاست، در حالی که هیچ توجیه عقلی و اخلاقی ندارد. هست چون هست. هست چون هیچگاه با اعتراض چشمگیر و سازمان یافته ای مواجه نبوده است. چراکه همۀ جناح های ذی نفوذ در قدرت سیاسی از آن نفع می برند.
«خلق پول بی پشتوانه» ترفندی بود برای تأمین مالی هزینه های نجومی جنگ جهانی اوّل. امّا در آن شرایط آشوب زده و التهابات ناشی از ظهور بلشویسم و فاشیسم، این ترفند کلاهبردارانۀ دولتهای اروپایی از ناحیۀ دانشگاه و جامعه با مقاومتی روبرو نشد و همین دلیل به سرعت در میان همۀ دولتهای جهان رواج یافت و به روال عادّی تبدیل شد. سپس دولتها اختیار «خلق پول از هیچ» را به بانکداران نیز واگذار کردند. در حالی که تا قبل از آن، بانکداری ذخیرۀ کسری جرم محسوب میشد.
لودویگ فون میزس به همان شدّت و با همان منطقی که برنامه ریزی سوسیالیستی را مردود می شمرد، با «خلق پول از هیچ» توسط دولتها و نظام بانکداری لیبرال نیز مخالفت می کرد و پیامدهای حتمی آن را موجب تخریب بازار میدانست: انتقال مستمرّ ثروت از فقرا به ثروتمندان، انتشار علائم غلط اقتصادی و گمراه کردن کارآفرینان، و زمینه سازی چرخه های تجاری رونق و رکود.
امّا سنتز نئوکلاسیک حاکم بر دانشکده های اقتصاد همواره چشم خود را بر این موضوع بسته و به آن اهمیتی نداده است. این نادیده گیری روالی است که تا همین امروز هم ادامه دارد.
معضلات پولی ایران و حتّی اقتصادهای بزرگ صنعتی، به یک جرّاحی تئوریک و نهادی نیاز دارند. این جرّاحی برای دولتمردان و بانکداران دردناک و غیرقابل پذیرش است. در حالی که همۀ اقشار و طبقات مردم از کار کردن با پولی که در معرض دستکاری دولت و بانکها نباشد، استقبال خواهند کرد. در ضمن بانکداری بدون توسل به کلاهبرداری آشکاری مثل ذخیرۀ کسری نیز می تواند همچنان کسب و کاری سودآور باشد و نقش خود به عنوان واسطۀ بین پس انداز و سرمایه گذاری در اقتصاد را به نحو بسیار بهتری ایفا کند.
البته متاسفانه عمدۀ اقتصاددانان هنوز هم به چیزی بیش از چند اصلاح و ترمیم جزئی در حوزۀ سیاست پولی نمی اندیشند. باید امیدوار بود به تدریج نگرش دانشگاهی به مبانی تئوریک پول از انتزاعیات ظاهراً بی طرفانۀ سنتز نئوکلاسیک و پذیرش بی چون و چرای نهادهای معیوب فعلی، فاصله بگیرد و به واقعیت و اخلاق روی خوش تری نشان دهد.
و طنز روزگار اینکه با استناد به این فتوای یک مرجع بزرگ شیعی شاید بتوان ادعا کرد که تا این جای کار رویکرد حوزه به موضوع پول مدرن تر و علمی تر از دانشگاه بوده است. البته این فتوا، تحریم قطعی نیست و معلوم نیست از ناحیۀ سایر بزرگان حوزه مورد تأیید واقع شود. و شاید امید به اتحاد حوزه و دانشگاه در رویارویی با منافع هنگفت دولت و بانکداران از «خلق پول از هیچ»، زیاده از حد رؤیاپردازانه باشد. امّا این واقعیت دارد که نسبت به گذشته محققان مستقل بیشتری به پژوهش در مورد ماهیت و کارکرد پول علاقه نشان می دهند. و این واقعیت نویدبخشی است.
https://t.me/AmirrezaAbdolii/
____________________________
📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📡@reba_ir
✔تصویر بالا عکسی نادر از علیرضا منصوریان در سال 75؛
زمانی که هنوز بانک های ربوی همه چیز را نبلعیده بودند وتبلیغات حاشیه زمین فوتبال پر بود از غول های صنعت همچون: لاستیک پارس، کاغذ الموت، هپکو اراک و...
❌تصویر پائین زمانی که تبلیغات بانک ها جای صنعت را گرفت و نفس اقتصاد و برکت مردم را بند آوردند...
---------------------
📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مردم_علیه_ربا برخاستهاند و از ظلم سیستم ربوی به ستوه آمدهاند. اگر شما هم گرفتار ظلم بی حد و حساب ربا شدهاید، با ضبط ویدئویی آن را به نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به اشتراک بگذارید تا صدای شما پژواک شود.
#نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
ششمین جلسه از سلسله نشست های بررسی دکترین اقتصاد
زمان: شنبه 1393/9/17
مکان: اندیشکده یقین
------------
📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 به #پویش_فریاد_مردم در آپارات بپیوندید:
🌐 yon.ir/NWAA
⭕️ 100 میلیون جریمه برای آپارتمان 120 میلیونی
⭕️ فوت 2نفر از اهالی ساختمان و از هم پاشیده شدن چند خانواده
__
✊نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا
📡 @reba_ir
4_5793906935229056459.mp3
4.97M
🔺نظر استاد حسن عباسی درخصوص #جنبش_ضد_سرمایهداری در فرانسه
🔺تردیدی نیست که ما امروز مشکلات معیشتی، سوء مدیریت، فساد اقتصادی و.. داریم و برای اصلاح این نظام، باید مبارزه کنیم؛ اما خلاصه کردن و محدود کردن اسلام، جمهوری اسلامی و چهل سال استمرار آن در مشکلات معیشتی ظلم است.
✊️ در جنگ اقتصادی، شعار ما: جنگ جنگ تا پیروزی
▫️۱۱ آذر ۹۷
👉 eitaa.com/dr_abbasi/1166
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
--------
🔴نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📡 @reba_ir
🔴درد مشترک جهان (۲)
❓چرا در پاریس، مردم به خیابان آمدند؟
🔴فرانسه، بر پایهی #بدهی بنا شده! 🇫🇷
مستعمراتِ آفریقایی فرانسه، بعد از پایان کولونیالیسم، محکوماند نيمي از ذخاير ارزي خود را در فرانسه نگهداري كنند که هرسال فقط ميتوانند به ١٥٪ آن دسترسي داشته باشند!!
علیرغم این استثمارِ ظالمانه، فرانسه امروز بیش از ۲.٥ تریلیون دلار بدهی دارد.
🔹 #بحران_بدهی، بحرانی جهانیست؛ یک درد مشترک! بخش مهمی از مشکلات معیشتی ایران نیز به این علت زیربناییست.
⛔️دولت و استادان برجستهی اقتصادی درباره این درد مشترک، نه تنها سکوت اختیار کردند که حتی از بیان #افول_آمریکا از زبان جامعهشناس برجستهی آمریکایی ممانعت کردند!
💬«والرشتاین: در ایران به من گفتند از افول آمریکا چیزی نگو»
👉 llink.ir/9869
☑️ چهباک! چون جمهوری اسلامی جایگاهی به نام «ولایت فقیه» دارد که هر مسئولی براحتی میتواند عجز و کمکاری خود در ادارهی امور کشور را به پای او بنویسد و هیچگاه پاسخگوی عملکرد خود نباشد!! حال اینکه خود به خوبی میدانند رهبری شرعاً و قانونً اجازهی دخالت در امور لایههای پایینی را ندارد.
📡 @hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مردم_علیه_ربا برخاستهاند و از ظلم سیستم ربوی به ستوه آمدهاند. اگر شما هم گرفتار ظلم بی حد و حساب ربا شدهاید، با ضبط ویدئویی آن را به نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به اشتراک بگذارید تا صدای شما پژواک شود.
#نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا