eitaa logo
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
1.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
539 ویدیو
18 فایل
نهضت را در سروش، ایتا، بله، آپارات، اینستاگرام و توییتر با شناسه @reba_ir دنبال کنید. Reba.ir Aparat.com/reba_ir Instagram.com/reba_ir گروه بحث: yon.ir/tlgrmr yon.ir/srush نحوه تماس: @reba_info info@reba.ir 021-77417641
مشاهده در ایتا
دانلود
✍حقیقت شرعیۀ ریال برخی از بزرگان ، ناخودآگاه پول را ثابت در نظر میگیرند و به اشتباه، ریال را با درهم و دینار مطابقت میدهند.⚠️ ⭕️ایشان وقتی ریال بی ارزش میشود، تصور میکنند دلار گران شده است. سپس با توجه به متون دینی ، علت تورم را کمبود میدانند و از مردم میخواهند که دلار و طلا و کالا نخرند تا ارزان شود. 🙄مریدان، کالا نمیخرند و دلار و طلا را کنار نهاده و آتش میزنند. ولی دلار و طلا هر روز گرانتر و ریال ایشان بی ارزشتر میشود و مریدان در کنج عزلت به زمین و زمان فحش میدهند و همه را فاسد و مفسد میپندارند. 🔴ریشۀ این وضعیت در عدم توجه به حقیقت شرعیۀ ریال است. ریال ابزار انتقال ثروت جامعۀ ایرانی به بانکها🔥 است که با نرخ بهره خلق شده و در سیستم ربوی متورم میگردد. _____________ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 🔊 @reba_ir @MataNevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅ ژاپني‌ها پهبادي درست كردند كه به كاركنان بگويد ديگر كار بس است برويد خانه ⬅ ما در خندوانه مي‌گوييم سعي كن با نصب روبيكا شانسي پولدار شي! ▶ اين است فرق دو فرهنگ! ✅ @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آقای زنگنه بعد ۶ سال صنعت نفت‌مون رو رسوند به همان سال ۹۲ 💠 توتال رفت و دوباره چینی ها آمدند 💠 ولی آقای زنگنه اطلاعات و اسناد محرمانه‌‌ کشور رو دودستی تقدیم توتال کرد و در آینده این توتال هست که می‌تواند از طریق میدان‌های نفتی مشترک با کشورهای همسایه برداشت بیشتری داشته باشد همان اتفاقی که برای میدان مشترکمان با قطر افتاد 💠 این فیلم هم باشد سندی دیگر از خیانت زنگنه و رفقایش در کنار کرسنت و استات اویل و... 📌 @reba_ir
💢نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره موضوع خلق پول توسط بانک‌ها خلق پول بانک‌ها مصداق اکل مال به باطل است.. @reba_ir
نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
💢نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره موضوع خلق پول توسط بانک‌ها خلق پول بانک‌ها مصداق اکل مال به باطل
(فتوایی راهبردی برای پایان بانک)✍ گزیدۀ نامۀ اقتصاددانان در مورد خلق پول و فتوای حضرت آیت الله مکارم شیرازی (حفظه الله) : 🔥بانک به منزله ماشینی است که "پول اعتباری" را از طریق سازوکار "خلق پول" به چند برابر پول منتشره اولیه تبدیل می کند و این سیکل مخرب همواره ادامه دارد، به گونه ای که سود نقدینگی نصیب بانک می شود و هزینه های متعدد آن دامنگیر مردم میگردد. در نتیجه ؛👇 اولاً موجب تداول ثروت بین اغنیا می گردد، ثانیاً به بی عدالتی در جامعه منجر می شود، ثالثاً اسباب اخلال به نظام اقتصادی جامعه اسلامی را فراهم می سازد، رابعاً پیامدها و تبعاتی برخلاف مصالح جامعه و مسلمانان به بار می آورد. ⁉️آیا عملیات یاد شده : 1- اکل مال به باطل از سوی بانک ها نیست؟ 2- موجب ضرر و ضرار به جامعه و مسلمانان نمی شود؟ 3- موجب غبن و غرر جامعه و مسلمان نمی شود؟ 4- برخلاف موازین شرع مقدس اسلام نیست؟ 5 - سبب تقویت زمینه رباخواری در سیستم اقتصادی نمی گردد؟" ✌آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ بیان داشتند : " با توجه بر آنچه موقوم داشته‌اید این کار مصداق بارز "اکل مال به باطل" است، زیرا سرمایه ای وجود ندارد که آنها به وسیله آن معامله می‌کنند و از سوی دیگر باعث تورم و ضررو زیان جامعه است و در مجموع بی‌شباهت به یک نوع کلاهبرداری نمی‌باشد که آن هم "حرام" است و اگر روزی سپرده‌گذارن بخواهند سپرده‌ خود را بگیرند آن بانک مسلما ورشکسته خواهد شد؛ چون چند برابر موجودی خود مصرف کرده است"🙏 ✅ @reba_ir @MataNevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیست و یک سال پیش دولت کره جنوبی تا مرز ورشکستی جلو رفت اما توانست با کمک مردم بر مشکلات غلبه کند. كره‌اي‌ها 226 تن طلاي خود را به دولت دادند تا بدهي خارجي خود را بازپرداخت كند @reba_ir
⁉ چه كسي مسئول نابساماني اقتصاد ايران است؟ 🔴 ديروز كسي از من پرسيد مگر اقتصاد ايران اوضاعش بدتر از عراق، سوريه و افغانستان است كه اين طور شاهد سقوط آزاد ارزش پول ملي هستيم؟ اين سوال ذهن خيلي ها را درگير كرده است. واقعا چه كسي مسئول نابساماني اقتصاد ايران است؟ ⁉ آيا مشكل زير سر قلدري مثل ترامپ است و تحريم‌هايي است كه اعمال كرده يا مي‌كند؟ ♦ هجوم ترامپ بخشي از داستان است ولي كل ماجرا نيست. اگر كمي ريشه‌اي تر به ماجرا نگاه كنيم، مشكل ناشي از انتخاب‌هاي اقتصادي بد داخلي است. برخي از انتخاب ها مربوط به همين دوران اخير است و برخي نيز انتخاب‌هايي است كه در ميان مدت و بلندمدت گرفتيم و الان با يك شوك ارزي نتايجش را مي‌بينيم؛ انتخاب هاي اشتباهي مثل ايجاد بانك هاي خصوصي، افزايش بي ضابطه رشد نقدينگي و قرار دادن در دستان كمتر از 10 هزار نفري كه حاضرند براي منافع خودشان كل كشور را به آشوب بكشند، ..... 🔵 اقتصاد ايران به واسطه دلاريزه شدن، وابستگي به خام فروشي، مونتاژي بودن صنايعش، مشكل فرهنگ كارش، مشكل فرهنگ مصرفش، و هزار و يك مشكل ديگر اقتصادي شكننده است. آنچه مي‌بينيم پس لرزه شوك‌هاي بيروني به بدنه نحيف اقتصاد ايران است. متاسفانه ما پس از شوك سال 1390-1391 فكري به حال اين اقتصاد نحيف نكرديم و فقط تلاش كرديم افيون درامد نفتي مجددا به رگهاي اين معتاد نفتي خام فروش تزريق شود ✅ @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 دوشنبه شب‌ها با #سكانس_برتر فيلم:به سوی زندگی بهتر متاسفم که این سیستم(بانک) به جای خدمت به مردم ازشون دزدی میکنه،شما براشون فقط یه شماره حساب هستین __ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #سكانس_برتر برنامه خندوانه + سه اصطلاح بانکی نام ببرید _ ربا، چک، برگشت ⭕️ سیستم بانک در ایران طوری عمل کرده است که اکثر افراد، بانک را با ربا میشناسند! __ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
🔸 امام خامنه‌ای در دیدار مسؤولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، یکشنبه ۹۷/۰۹/۴: ... امروز بشریت گرفتار است، آن کشورهایی هم که به ظاهر پیشرفته‌اند، به شدت گرفتارند...!! گرفتار گرفتار گرفتار گرفتار گرفتار گرفتار گرفتار گرفتار ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
◀️ استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق، تعارضات بنیادین اقتصاد کپیتالیستی را با اقتصاد اسلامی متوجه نشده است! 🏷 📸 http://b2n.ir/28939 🔷 آقای ، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق ادعا کرده که تفاوتی بین اقتصاد اسلامی و نیست و اگر علم اقتصاد را به کودکانمان آموزش بدهیم در بیش از 95 درصد مشکلی نداشته و تفاوتی با اقتصاد اسلامی ندارد. او گفته است «کاپیتالیسم کنونی با کاپیتالیسم قرن ۱۸ و ۱۹ متفاوت است. بسیاری از ابعادی که چپ ها در قرن ۱۹ می‌گفتند در سرمایه داری الان استفاده می شود. از این رو زمانی که برنامه درسی کودکان در امریکا را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که دولت نقش اساسی دارد.» 🔶 این مواضع در حالی است که امام خامنه‌ای بارها نسبت به علوم انسانی غربی، مواضع جدی و مهمی گرفته‌اند، مثلاً در مهرماه 1390 تعبیر «اقتصاد آدام اسمیتی» را درباره‌ی اقتصاد غربی به کار بردند و در شهریور همان سال فرموده‌اند : « تئوری‌پردازی‌های غربی در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی اقتصاد، تئوری‌های ناقص و عقیم و بی‌خاصیتی است.» 🔸 عجیب اینجاست که چنین کسی که مواضعش صراحتاً با مواضع رسمی نظام در تعارض قرار دارد، چگونه به ‌عنوان نظریه‌پرداز مطرح می‌شود که در عمل سرمایه‌گرایی را منعکس می‌کند و تحلیل‌هایش در سایت‌های جریان اصلی نظام و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم انسانی اسلامی کشور قرار می‌گیرد؟! 🔷 در اقتصاد اسلامی، عرضه و تقاضا مادی به عنوان مالکیت درجه دو مطرح است و به عنوان اولویت موضوعیت ندارد بلکه آنچه مهم است مبایعه‌ای است و انسان مومن با خداوند انجام می‌دهد. آن‌گاه خداوند جان و مال او را می‌خرد و هر آنچه در مقابل آن قرار بگیرد باید به زاویه برود که با این فرض علم اقتصاد مدرن زیر و رو می‌شود. 🔹 غایت، فرایند، مسأله و کارکرد اقتصاد اسلامی با اقتصاد غربی کاملاً متباین بوده و هیچ وجه اشتراکی ندارند زیرا یکی در پارادایم بشرمحوری است و دیگری در پارادایم خدامحوری. 🔹 برخی دچار اشتباه و خلط مفهومی شده‌اند و می‌پندارند در اقتصاد اسلامی نقش دولت برجسته است و آن را وجه تمایز با اقتصاد لیبرال تصور می‌کنند، حال آن‌که چنین نیست. اگرچه ممکن است واژه‌ها تشابه داشته باشند، اما مسائل اصلی چیزهای دیگری است که خطوط کلی آن در قرآن کریم و روایات ترسیم شده است. 🔶 کپیتالیسم یعنی همه‌چیز را کالا دیدن و برای همه‌ی کالاها قیمت بازاری تعریف کردن؛ کپیتالیسم امروز، خیلی افراطی‌تر از کپیتالیسم قرن 18 و 19 شده و همه‌ی مناسبات قیمت‌گذاری می‌شود. مسأله‌ی اقتصاد اسلامی، دولت یا بخش خصوصی نیست؛ هر دوتا در آن نقش حداقلی دارند؛ در اقتصاد اسلامی مردم محوریت دارند و این مردم‌محوری با بخش خصوصی و بخش عمومی تمایزهای ویژه‌ای دارد. جلوه‌ی کوچکی از اقتصاد اسلامی را می‌توان در پیاده‌روی اربعین مشاهده کرد که با هیچ‌یک از ابزارهای تحلیلی آقای عادل پیغامی قابل تفسیر نیست. 🔷 از طرف دیگر، امروزه دیگر ناکارآمدی‌های اقتصاد غربی در آمریکا و اروپا اثبات شده است تا آن جایی که فوکویاما در آخرین مصاحبه خود به شکست آن اعتراف کرد. 🔸 در چنین شرایطی سخن از تشابه اقتصاد غربی و اقتصاد اسلامی سخن گزافی است که از کسانی مانند عادل پیغامی چنین انتظاری نمی‌رود و چنین سخنانی از ایشان بعید است! البته شاید هم بعید نباشد چرا که او سال‌هاست در دانشگاه امام صادق همان تئوری‌های غربی منسوخ شده‌ در اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را تدریس می‌کند. 🔹 کسی که از دانشگاه امام صادق حقوق می‌گیرد تا از دل اسلام، اقتصاد را استخراج کند؛ می‌گوید اقتصاد اسلامی همان علم اقتصاد است غافل از آنکه خود نظریه پردازان لیبرالیسم، سرمایه‌گرایی را در تضاد با اسلام می‌دانند! 📎 اگر بعد از چهل سال از انقلاب هنوز ما به الگوی مناسبی از نظام مالی برای ایران اسلامی نرسیده‌ایم به خاطر وجود امثال کسانی است که با ظاهر اسلام بر ضد اسلام عمل می‌کنند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊️جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی 📱 @currency_war
پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتا جمعی از اقتصاددانان درباره خلق پول توسط بانکها . از چند جهت وام بانکی را حرام اعلام کردند(اسمی هم از مقدار درصد سود وام برده نشده): ۱- اکل مال بالباطل ۲- باعث تورم و‌زیان جامعه ۳- کلاهبرداری (چون پولی برای پرداخت نیست) چون چند برابر موجودی خود، مصرف کرده __ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
آیا سود بانکی رباست ؟ نظر مراجع تقلید درباب سودهای بانکی ________ ✊نهضت ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
◀️ استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق، تعارضات بنیادین اقتصاد کپیتالیستی را با اقتصاد اسلامی متوجه نشده است! 🏷 📸 http://b2n.ir/28939 🔷 آقای ، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق ادعا کرده که تفاوتی بین اقتصاد اسلامی و نیست و اگر علم اقتصاد را به کودکانمان آموزش بدهیم در بیش از 95 درصد مشکلی نداشته و تفاوتی با اقتصاد اسلامی ندارد. او گفته است «کاپیتالیسم کنونی با کاپیتالیسم قرن ۱۸ و ۱۹ متفاوت است. بسیاری از ابعادی که چپ ها در قرن ۱۹ می‌گفتند در سرمایه داری الان استفاده می شود. از این رو زمانی که برنامه درسی کودکان در آمریکا را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که دولت نقش اساسی دارد.» 🔶 این مواضع در حالی است که امام خامنه‌ای بارها نسبت به علوم انسانی غربی، مواضع جدی و مهمی گرفته‌اند، مثلاً در مهرماه 1390 تعبیر «اقتصاد آدام اسمیتی» را درباره‌ی اقتصاد غربی به کار بردند و در شهریور همان سال فرموده‌اند : « تئوری‌پردازی‌های غربی در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی اقتصاد، تئوری‌های ناقص و عقیم و بی‌خاصیتی است.» 🔸 عجیب اینجاست که چنین کسی که مواضعش صراحتاً با مواضع رسمی نظام در تعارض قرار دارد، چگونه به ‌عنوان نظریه‌پرداز مطرح می‌شود که در عمل سرمایه‌گرایی را منعکس می‌کند و تحلیل‌هایش در سایت‌های جریان اصلی نظام و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم انسانی اسلامی کشور قرار می‌گیرد؟! 🔷 در اقتصاد اسلامی، عرضه و تقاضا مادی به عنوان مالکیت درجه دو مطرح است و به عنوان اولویت موضوعیت ندارد بلکه آنچه مهم است مبایعه‌ای است که انسان مومن با خداوند انجام می‌دهد. آن‌گاه خداوند جان و مال او را می‌خرد و هر آنچه در مقابل آن قرار بگیرد باید به زاویه برود که با این فرض علم اقتصاد مدرن زیر و رو می‌شود. 🔹 غایت، فرایند، مسأله و کارکرد اقتصاد اسلامی با اقتصاد غربی کاملاً متفاوت بوده و هیچ وجه اشتراکی ندارند زیرا یکی در پارادایم بشرمحوری و دیگری در پارادایم خدامحوری است. 🔹 برخی دچار اشتباه و خلط مفهومی شده‌اند و می‌پندارند در اقتصاد اسلامی نقش دولت برجسته است و آن را وجه تمایز با اقتصاد لیبرال تصور می‌کنند، حال آن‌که چنین نیست. اگرچه ممکن است واژه‌ها تشابه داشته باشند، اما مسائل اصلی چیزهای دیگری است که خطوط کلی آن در قرآن کریم و روایات ترسیم شده است. 🔶 کپیتالیسم یعنی همه‌چیز را کالا دیدن و برای همه‌ی کالاها قیمت بازاری تعریف کردن؛ کپیتالیسم امروز، خیلی افراطی‌تر از کپیتالیسم قرن 18 و 19 شده و همه‌ی مناسبات قیمت‌گذاری می‌شود. مسأله‌ی اقتصاد اسلامی، دولت یا بخش خصوصی نیست؛ هر دوتا در آن نقش حداقلی دارند؛ در اقتصاد اسلامی مردم محوریت دارند و این مردم‌محوری با بخش خصوصی و بخش عمومی تمایزهای ویژه‌ای دارد. جلوه‌ی کوچکی از اقتصاد اسلامی را می‌توان در پیاده‌روی اربعین مشاهده کرد که با هیچ‌یک از ابزارهای تحلیلی آقای عادل پیغامی قابل تفسیر نیست. 🔷 از طرف دیگر، امروزه دیگر ناکارآمدی‌های اقتصاد غربی در آمریکا و اروپا اثبات شده است تا آن جایی که فوکویاما در آخرین مصاحبه خود به شکست آن اعتراف کرد. 🔸 در چنین شرایطی سخن از تشابه اقتصاد غربی و اقتصاد اسلامی سخن گزافی است که از کسانی مانند عادل پیغامی چنین انتظاری نمی‌رود و چنین سخنانی از ایشان بعید است! البته شاید هم بعید نباشد چرا که او سال‌هاست در دانشگاه امام صادق همان تئوری‌های غربی منسوخ شده‌ در اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را تدریس می‌کند. 🔹 کسی که از دانشگاه امام صادق حقوق می‌گیرد تا از دل اسلام، اقتصاد را استخراج کند؛ می‌گوید اقتصاد اسلامی همان علم اقتصاد است غافل از آنکه خود نظریه پردازان لیبرالیسم، سرمایه‌گرایی را در تضاد با اسلام می‌دانند! 📎 اگر بعد از چهل سال از انقلاب هنوز دانشگاه‌های ما به الگوی مناسبی از نظام مالی برای ایران اسلامی نرسیده‌اند به خاطر وجود امثال کسانی است که با ظاهر اسلام بر ضد اسلام عمل می‌کنند. 🖇 متن سخنان عادل پیغامی: 🖇 http://mehrnews.com/news/4468844 🔗 لازم به ذکر است که بسیاری از گزاره‌های الگوی معیشت اسلامی(اقتصادی اسلامی) توسط نیروهای انقلابی در کشور تولید شده و تمایز‌های بنیادین آن با لیبرالیسم اقتصادی و علم اقتصاد مدرن مشخص شده است که بر روی سایت کدآمایی به آدرس ذیل قابل مشاهده علاقه‌مندان می‌باشد: 🔗 http://www.kadamaei.ir ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی 📱 @currency_war
💢فتوایی راهبردی و تاریخی برای پایان بانک http://yon.ir/VOVUx ✔️گزیدۀ نامۀ اقتصاددانان در مورد خلق پول و فتوای آیت الله مکارم شیرازی : 🔹بانک به منزله ماشینی است که "پول اعتباری" را از طریق سازوکار "خلق پول" به چند برابر پول منتشره اولیه تبدیل می کند و این سیکل مخرب همواره ادامه دارد، به گونه ای که سود نقدینگی نصیب بانک می شود و هزینه های متعدد آن دامنگیر مردم میگردد. در نتیجه ؛👇 اولاً موجب تداول ثروت بین اغنیا می گردد، ثانیاً به بی عدالتی در جامعه منجر می شود، ثالثاً اسباب اخلال به نظام اقتصادی جامعه اسلامی را فراهم می سازد، رابعاً پیامدها و تبعاتی برخلاف مصالح جامعه و مسلمانان به بار می آورد. ⁉️آیا عملیات یاد شده : 1- اکل مال به باطل از سوی بانک ها نیست؟ 2- موجب ضرر و ضرار به جامعه و مسلمانان نمی شود؟ 3- موجب غبن و غرر جامعه و مسلمان نمی شود؟ 4- برخلاف موازین شرع مقدس اسلام نیست؟ 5 - سبب تقویت زمینه رباخواری در سیستم اقتصادی نمی گردد؟" 🔸آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ بیان داشتند : " با توجه بر آنچه موقوم داشته‌اید این کار مصداق بارز "اکل مال به باطل" است، زیرا سرمایه ای وجود ندارد که آنها به وسیله آن معامله می‌کنند و از سوی دیگر باعث تورم و ضرر و زیان جامعه است و در مجموع بی‌شباهت به یک نوع کلاهبرداری نمی‌باشد که آن هم "حرام" است و اگر روزی سپرده‌گذاران بخواهند سپرده‌ خود را بگیرند آن بانک مسلما ورشکسته خواهد شد؛ چون چند برابر موجودی خود مصرف کرده است. ?مشروح استفتا و پاسخ را در لینک زیر بخوانید: 👉 fna.ir/bq69s8 ✅ تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی ❎ @tasnim_javadi 1⃣ eitaa.com/tafsire_tasnim1 2⃣ sapp.ir/tafsire_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 حکم صریح آیت الله مکارم شیرازی در مورد خلق پول سیستم بانکی ⭕️ این کار بانک ها یک نوع کلاهبرداری است __ ✊️نهضت مردمی ممانعت ازجنگ باخدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥کلیپ "آتش خلق پول" با صدای حامد زمانی👌 🎯در این کلیپ، مکانیزم "خلق پول بانکی" و راهکار فرار از تسلط دلار؛ در 3 دقیقه تبیین شده است. #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht __________________ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا ✅ @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مردم_علیه_ربا برخاسته‌اند و از ظلم سیستم ربوی به ستوه آمده‌اند. اگر شما هم گرفتار ظلم بی حد و حساب ربا شده‌اید، با ضبط ویدئویی آن را به نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به اشتراک بگذارید تا صدای شما پژواک شود. #نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اقدام قابل تحسین کارکنان یک اداره 🔹کارکنان اداره گاز گناباد قبض گاز نیازمندان بدون اطلاع آنها پرداخت می کنند 🔹اقدامی که می‌تواند به الگویی برای همه ما تبدیل شود #اقتصاد_صلواتی #برکت_مبنا #شورش_علیه_طمع @Ammar_media ------------- 📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡@reba_ir
یک تحریم فرخنده اخیراً آیت الله مکارم شیرازی خلق پول از طریق بانکداری ذخیرۀ کسری را «اکل مال به باطل» دانسته اند. ادبیات به کار رفته در این استفتاء، فاصلۀ چندانی با تحریم ندارد. این شاید اوّلین بار باشد که موضوع پول و خلق پول به این صورت واضح در فقه شیعی مطرح شده و نقد می شود. در حالی که «اقتصاد مسیحی» که مواضعی بسیار نزدیک به مکتب اتریش دارد، از دیرباز بانکداری ذخیرۀ کسری را مردود شمرده و خلق پول از هیچ را مایۀ تخریب تدریجی ساختار اقتصاد می دانست. باز شدن باب این بحث در جامعۀ فقهای شیعه اتفاق بسیار مبارکی است و امید است که این فتح باب، موجب عمومیت یافتن بحث پول در جامعه ایران باشد. «خلق پول کاغذی بی پشتوانه» مکانیسم رایج امروز در تمام دنیاست، در حالی که هیچ توجیه عقلی و اخلاقی ندارد. هست چون هست. هست چون هیچگاه با اعتراض چشمگیر و سازمان یافته ای مواجه نبوده است. چراکه همۀ جناح های ذی نفوذ در قدرت سیاسی از آن نفع می برند. «خلق پول بی پشتوانه» ترفندی بود برای تأمین مالی هزینه های نجومی جنگ جهانی اوّل. امّا در آن شرایط آشوب زده و التهابات ناشی از ظهور بلشویسم و فاشیسم، این ترفند کلاهبردارانۀ دولتهای اروپایی از ناحیۀ دانشگاه و جامعه با مقاومتی روبرو نشد و همین دلیل به سرعت در میان همۀ دولتهای جهان رواج یافت و به روال عادّی تبدیل شد. سپس دولتها اختیار «خلق پول از هیچ» را به بانکداران نیز واگذار کردند. در حالی که تا قبل از آن، بانکداری ذخیرۀ کسری جرم محسوب میشد. لودویگ فون میزس به همان شدّت و با همان منطقی که برنامه ریزی سوسیالیستی را مردود می شمرد، با «خلق پول از هیچ» توسط دولتها و نظام بانکداری لیبرال نیز مخالفت می کرد و پیامدهای حتمی آن را موجب تخریب بازار میدانست: انتقال مستمرّ ثروت از فقرا به ثروتمندان، انتشار علائم غلط اقتصادی و گمراه کردن کارآفرینان، و زمینه سازی چرخه های تجاری رونق و رکود. امّا سنتز نئوکلاسیک حاکم بر دانشکده های اقتصاد همواره چشم خود را بر این موضوع بسته و به آن اهمیتی نداده است. این نادیده گیری روالی است که تا همین امروز هم ادامه دارد. معضلات پولی ایران و حتّی اقتصادهای بزرگ صنعتی، به یک جرّاحی تئوریک و نهادی نیاز دارند. این جرّاحی برای دولتمردان و بانکداران دردناک و غیرقابل پذیرش است. در حالی که همۀ اقشار و طبقات مردم از کار کردن با پولی که در معرض دستکاری دولت و بانکها نباشد، استقبال خواهند کرد. در ضمن بانکداری بدون توسل به کلاهبرداری آشکاری مثل ذخیرۀ کسری نیز می تواند همچنان کسب و کاری سودآور باشد و نقش خود به عنوان واسطۀ بین پس انداز و سرمایه گذاری در اقتصاد را به نحو بسیار بهتری ایفا کند. البته متاسفانه عمدۀ اقتصاددانان هنوز هم به چیزی بیش از چند اصلاح و ترمیم جزئی در حوزۀ سیاست پولی نمی اندیشند. باید امیدوار بود به تدریج نگرش دانشگاهی به مبانی تئوریک پول از انتزاعیات ظاهراً بی طرفانۀ سنتز نئوکلاسیک و پذیرش بی چون و چرای نهادهای معیوب فعلی، فاصله بگیرد و به واقعیت و اخلاق روی خوش تری نشان دهد. و طنز روزگار اینکه با استناد به این فتوای یک مرجع بزرگ شیعی شاید بتوان ادعا کرد که تا این جای کار رویکرد حوزه به موضوع پول مدرن تر و علمی تر از دانشگاه بوده است. البته این فتوا، تحریم قطعی نیست و معلوم نیست از ناحیۀ سایر بزرگان حوزه مورد تأیید واقع شود. و شاید امید به اتحاد حوزه و دانشگاه در رویارویی با منافع هنگفت دولت و بانکداران از «خلق پول از هیچ»، زیاده از حد رؤیاپردازانه باشد. امّا این واقعیت دارد که نسبت به گذشته محققان مستقل بیشتری به پژوهش در مورد ماهیت و کارکرد پول علاقه نشان می دهند. و این واقعیت نویدبخشی است. https://t.me/AmirrezaAbdolii/ ____________________________ 📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡@reba_ir
✔تصویر بالا عکسی نادر از علیرضا منصوریان در سال 75؛ زمانی که هنوز بانک های ربوی همه چیز را نبلعیده بودند وتبلیغات حاشیه زمین فوتبال پر بود از غول های صنعت همچون: لاستیک پارس، کاغذ الموت، هپکو اراک و... ❌تصویر پائین زمانی که تبلیغات بانک ها جای صنعت را گرفت و نفس اقتصاد و برکت مردم را بند آوردند... --------------------- 📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مردم_علیه_ربا برخاسته‌اند و از ظلم سیستم ربوی به ستوه آمده‌اند. اگر شما هم گرفتار ظلم بی حد و حساب ربا شده‌اید، با ضبط ویدئویی آن را به نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به اشتراک بگذارید تا صدای شما پژواک شود. #نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
نطفه ای که خانواده ربا خوار روچیلد در جهان گسترانید امروز باعث تولد سیاست مدارانی همچون امانوئل مکرون در مسند مدیر بانک روچیلد شده است. ربا خوارها رییس جمهور انتخاب می کنند. ------------------- 📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
ششمین جلسه از سلسله نشست های بررسی دکترین اقتصاد زمان: شنبه 1393/9/17 مکان: اندیشکده یقین ------------ 📌نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir