eitaa logo
رفیق شهیدم ابراهیم هادی
31.2هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
2هزار ویدیو
357 فایل
راهِ شَهادَت بَسـته نیست، هَنـوز هَم می شود شهید شد اَمـّا هَنوز شَرطِ شَهیـد شُـدَن شَهـیدانه زیستن است تبادل و تبلیغات: @Eamahdiadrkni1 عنایات و.: @aboebrahiim روضه نیابتی: @Mahdi1326 کانال فروشگاهمون: https://eitaa.com/joinchat/172425437Ca032079577
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. . . رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي . . .
در خدمتتون هستیم با سلسلہ مباحث با موضوع ﴿تربیت و آرزوے انسان﴾🌱
جلسه گذشته تا قسمت سوء استفاده شیطان از تمایلات فطرے انسان خدمتتون گفتیم. امشب بہ ادامه بحث میپردازیم...
گفتیم که قرآن خیلی از مطالب را به صورت مجسم بیان می‌کند. ⇩🍃 ماجرای بیرون شدن آدم.؏. از بهشت ماجرایی است که قرآن چندین بار آن را تکرار کرده است. این صحنه را پیش روی انسان قرار می دهد تا او متوجه شود که انسان چگونه فریب می خورد!
مثلا شیطان به آدم.؏. گفت: ....هَلْ أَدُلُّكَ عَلَىٰ شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ ....آیا میخواهی تو را به درخت زندگی جاوید و ملکی بی زوال راهنمایی کنم!؟ آیا میخواهید شمارا راهنمایی کنم به شجره جاودانگی و آن ملکی که تمام شدنی نیست؟!
خب آدم.؏. چه چیزی میخواهد!؟ رضوان الله در سرشت آدم.؏. هست. . رضوان الله ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾ است. عزتی است که تمام شدنی نیست! جلالی است که ذلت ندارد! و لذتی است که خوارے ندارد...
شیطان میداند آدم.؏. برای ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾ آفریده شده است و آدم هم به دنبال ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾ می گردد. .✨ منتها وسوسه می شود که از ﴿شَجَرَةِ الْخُلْدِ....﴾بخورد و در نتیجه ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾ نصیبش نمی شود!
یعنی در اینجا چیزی درست است و چیزی نادرست. اینکه باید به سوی ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾ حرکت کند طبیعت و سرشت اوست؛ اما در این که این پیشنهاد او را به ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾ می رساند خطا می کند! انسان که از نافرمانی به ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾نمیرسد!
خدای متعال می فرماید که من توصیه کردم: ✨‌﴿...وَكُلَا مِنْهَا رَغَدًا حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ﴾✨ و از نعمت های آن از هر جا می خواهید گوارا بخورید اما نزدیک این درخت نشوید که از ستم باران خواهید شد.
از هر چه خواستید در این باغ بخورید اما از این درخت نخورید. به خودتان ظلم نکنید! شیطان به همین یک درخت می گوید شجره منهیه ﴿شَجَرَةِ الْخُلْد﴾ و نتیجه اش را ﴿مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ﴾ اعلام می کند. یعنی می گوید شعار شیطان همان چیزی است که فطرت پسند است اما عمل او درست بر خلاف فطرت است!
به معنای دیگر یعنی •بین شعار و عمل فرق بگذار!• تو از طریق شعارهای به ظاهر متعالی است که فریب میخوری! انسان، شعار پرست نباش!
درس قصہ آدم بہ انسان : ✨• شعار پرست نباشید! •✨
قرآن دارد به انسان درس می‌دهد!✨🌿 می‌گوید ای انسان شعار تو را گمراه می کند! دقیق باش. شعار تو را همیشه به ضد نتیجه اولش می رساند!
درست زیر چتر همان شعار؛ شعار آزادی دقیقاً برای سلب آزادی و شعار استقلال دقیقاً برای سلب استقلال و اشعار و تساوے و تعادل دقیقاً برای سلب تساوے و تعادل!
⇩✨ آمریکا در کشورها چه می کند!؟ همان کاری که شیطان می کند. دقیقا به خاطر همین امام به آن می گویند "شیطان بزرگ" . از چه راهی وارد می شود؟! از راه روزنامه هایی که آمریکا به آنها حقوق میداد مانند آیندگان سابق. در نامه‌ای که در سفارت سابق آمریکا در تهران پیدا شد دقیقا توصیه شده است هر روزنامه‌ای که در مناطق عشایری انتشار دارد از تاکید بر دموکراسی و آزادی های منطقه ای سخن بگوید و عنوان روزنامه ها و هر خط آنها درباره دفاع از حقوق یا آزادی گروه ها و جمعیت‌ها باشد. •| او میداند زیر آتشبار شعار هاست که می تواند پیش برود! |•
قرآن این همه موضوع را در هر تاریخی به شکل تجسمی هنرمندانه نشان می دهد. شیطان آدم را دعوت می‌کند و می‌گوید اگر میخواهی بیرونت نکنند راهی نشانت بدهم. از این بخور دیگر هیچ گاه از اینجا بیرون نمیروی! ﴿فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ۖ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُلْ لَكُمَا إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُبِينٌ﴾ پس آنان را به فریب و دروغی (از آن مقام بلند) فرود آورد، پس چون از آن درخت تناول کردند زشتیهایشان (مانند عورات و سایر زشتیهای پنهان) بر آنان آشکار گردید و بر آن شدند که از برگ درختان بهشت خود را بپوشانند، و پروردگارشان آنها را ندا کرد که آیا من شما را از این درخت منع نکردم و نگفتم که شیطان دشمن آشکار شماست؟ اعراف ۲۲۝ آن را چشیدند. چشیدن همان و اخراج شدن همان! با این آرزویی که بیرونشان نکنند خوردند اما به همین جرم اخراج شدند!
تمام آنها که داعیه هایی داشتند و مردم را دعوت می کردند، برای اجرای آن شعارها دعوت می کردند دقیقا همان هارا سلب می کردند. ⇩🍃 کسانی که حضرت علی علیه السلام را محکوم می کردند ، شعارشان علیه حضرت علی.؏. این بود که می گفتند ما نمی توانیم خون (عثمان) به ناحق ریخته شده ای ببینیم و فریاد نکنیم وجدانمان به ما اجازه نمی‌دهد که در اسلام خون به ناحق ریخته ای باشد و ما زنده باشیم و انتقام آن را نگیریم!
°•✨ خب با این شعار مردم را می آوردند اما آنها را درو می کردند و صدایشان در نمی آمد! یعنی به مردم می گفتند حکومت علی.؏. ظلم می‌کند و قضایا را پیگیری نمی‌کند و ظالم را به جزای خودش نمی رساند. بیایید ما حکومتی عادلانه تشکیل دهیم تا هیچ حکمی تعطیل نشود!
دقیقاً "عدل" را برداشتند و جایش "ظلم" را گذاشتند! حضرت علی علیه السلام می گوید:🌿' فقر آنها را فرا می گیرد؛ با این که از شما مالیات می گیرند و حقتان را به شما نمیدهد،.من مالیات از شما نمی گیرم و حقتان را به شما میدهم و برای خودم چیزی نگه نمیدارم...
خب... مبحث امروز به پایان رسید ان شا‌ءالله براتون مفید واقع بشہ 🌿 و ان شا‌ءالله جلسه آینده به ﴿عوامل انحراف انسان ﴾ می پردازیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌿' • 💠استاد فاطمی نیا(ره) : در همه عمرم تا کنون دعایی به لطافت این دعا ندیده ام. متن دعا : اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبيبَةِ حَبيبِكَ وَ نَبِيِّكَ ، وَ اُمِّ اَحِبّائِكَ وَ اَصْفِيائِكَ ، الَّتِي انْتَجَبْتَها وَ فَضَّلْتَها وَ اخْتَرْتَها عَلى نِساءِ الْعالَمينَ ، اَللّـهُمَّ كُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّها ، وَ كُنِ الثّائِرَ اَللّـهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها ، اَللّـهُمَّ وَ كَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدى ، وَ حَليلَةَ صاحِبِ اللِّواءِ ، وَ الْكَريمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلى ، فَصَلِّ عَلَيْها وَ عَلى اُمِّها صَلاةً تُكْرِمُ بِها وَ جْهَ أبيها مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ، وَ تُقِرُّ بِها اَعْيُنَ ذُرِّيَّتِها ، وَ اَبْلِغْهُمْ عَنّي في هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلامِ
✨التماس دعای خادمین مجموعه✨ ✨به نیت یکی از خادمین مجموعه رفیق شهیدم که دستشون دچار کسالت جزئی شدن لطفا حمدشفا بخوانیدبه نیت شهید هدیه کنید به حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگر خادمین که التماس دعا دارند ✨ ✨برای هم دعا کنیم✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا