eitaa logo
رساله امام خامنه‌ای
163هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
565 ویدیو
21 فایل
کانال تبلیغات + تعرفه تبلیغات http://eitaa.com/joinchat/1337458700Ca1f381060c فروشگاه کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2106523787Cbeca0efbe4 سروش https://sapp.ir/resale_ahkam این کانال رسمی نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ بالا بردن ابرو 🔷 س ۶۳۶۵: بالا بردن ابرو (لیفت ابرو) چه حکمی دارد؟ آیا مانع وضو و غسل است؟ ✅ ج: اگر از موادی استفاده شود که مانع رسیدن آب به پوست یا موی ابرو گردد، وضو و غسل با آن صحیح نیست و باید موقع وضو و غسل برداشته شود و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز، ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم انجام شود و بعد از برطرف شدن مانع، بنابراحتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند. 🆔 @resale_ahkam
‼️مصالحه پول در مقابل پول بیشتر 🔷س ۶۳۶۶: آیا برای اینکه مرتکب ربا نشویم، می توانیم به جای قرض گرفتن مبلغی به شرط پرداخت مبلغ بیشتر، مبلغی را در مقابل مبلغ بیشتر مصالحه کنیم ؟ ✅ج: در این صورت نیز ربا و حرام است، البته شرط مبلغ بیشتر، در صورتی که از نرخ تورم بیشتر نباشد، در قرض و مصالحه اشکال ندارد.  📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️شک در مانع بودن جرم 🔷س ۶۳۶۷: اگر بعد از پاک نمودن آرایش یا چسب، شک کنیم که چیزی روی پوست مانده یا نه، می‌توانیم وضو بگیریم؟ ✅ج: باید مطمئن شوید آب به پوست می‌رسد، مگر این که مبتلا به وسواس باشید که نباید به شک اعتنا کنید. 🆔 @resale_ahkam
‼️ خمس مواد مصرفی قرضی 🔷س ۶۳۶۸: آیا به مواد مصرفی خریداری شده قبل از سال خمسی به صورت نسیه که قصد تجارت با آن را نداریم، مانند برنج به صورت قرضی باشد، خمس تعلق می گیرد یا خیر؟ ✅ج: خمس تعلق نمی گیرد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️ خشک بودن محل مسح 🔷 س ۶۳۶۹: آیا خشک کردن قطرات روی پا برای مسح لازم است؟ ✅ ج: قطرات آب باید خشک شود یا در قسمتی از پا مسح شود که قطرۀ آب وجود ندارد؛ البته اگر رطوبت دست بر رطوبت روی پا غلبه داشته باشد، اشکال ندارد. 🆔 @resale_ahkam
‼️استفاده از داروی خارجی 🔷س ۶۳۷۰: اگر پزشک به ما گفته باشد که از یک داروی خارجی استفاده کنید و ما بدانیم که از این دارو نسخه‌ی ایرانی هم وجود دارد، در اینجا تکلیف چیست؟ ✅ج: اگر می‌دانید که داروی مشابه داخلی با همان کیفیت داروی خارجی یا کیفیت پایین‌تر از آن موجود است و بیماری را درمان می‌کند و مفید است، و اینکه استفاده‌ی شما از داروی داخلی به معنای مخالفت با دستور پزشک محسوب نمی‌شود، مصرف داروی داخلی اشکالی ندارد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️مصرف تسهیلات بانکی، در غیر مورد قرار داد 🔷س ۶۳۷۱: آیا مصرف ، در غیر موردی که در قرار داد آمده است، جایز است؟ ✅ج: به طور کلی غالباً تسهیلات بانکی ـ غیر از وام قرض الحسنه ـ، به ملکیت مشتری در نمی آید، بلکه مشتری از طرف ـ مالک پول ـ مجاز است طبق قرارداد، آن را در محل معین شده ـ توسط بانک ـ مصرف کند، بنابر این صرف آن در محل دیگر، و شرعاً غیر مجاز و موجب ضمان است. 🆔 @resale_ahkam
‼️ملاک ادا بودن نماز خوانده شده در آخر وقت 🔷س ۶۳۷۲: چه مقدار از نماز اگر در وقت ادا واقع شود، نیت ادا صحیح است؟ در صورت شک در این‌که این مقدار، داخل وقت واقع شده یا خیر، وظیفه چیست؟ ✅ج: وقوع یک رکعت نماز در داخل وقت برای این‌که نماز، ادا محسوب شود، کافی است و در صورت شک در این‌که وقت لااقل به مقدار یک رکعت باقی است یا خیر، نماز را به قصد مافی الذمّه بخوانید. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️شرکت در مسابقات پیش بینی با پرداخت پول 🔷س ۶۳۷۳: به دليل علاقه به ورزش به خصوص فوتبال در پيش‌بينى بازى‌هاى ايرانى و خارجى شركت مى‌كنم و از بابت شركت كردن در اين مسابقه مقدارى پول مى‌پردازم و اگر تمام پيش‌بينى‌هاى اين بازى‌ها را درست انجام داده باشم، در ليست برنده‌ها قرار مى‌گيرم. مى‌خواستم بدانم كه اگر يك روز برنده شدم و در ليست گيرندگان جايزه قرار گرفتم، آيا پولى را كه به دست مى‌آورم مى‌توانم خرج كنم يا نه؟ ✅ج: عمل مزبور جايز نيست و نمى‌توان در جايزه تصرف نمود. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️وضو در صورت زخم و شکستگی 🔷 اگر در اعضای وضو (صورت و دستها) زخم یا شکستگی است و روی آن باز است و آب برای آن ضرر ندارد، باید آن را بشوید، و اگر شستن آن مضر است باید اطراف آن را بشوید و احتیاط (واجب) آن است که اگر کشیدن دست تر بر آن ضرر ندارد دست تر بر آن بکشد. اگر محل مسح، زخم است و نمی‌تواند روی آن، دست تر بکشد، باید به جای وضو، تیمم کند، ولی در صورتی که می‌تواند پارچه‌یی روی زخم قرار دهد و بر آن دست بکشد احتیاط (واجب) آن است که علاوه بر تیمم، وضو نیز با چنین مسحی بگیرد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
‼️بازی با ورق و حضور در مجالس آن 🔷س ۶۳۷۴: آیا اگر افراد بدون شرط‌ بندی و قصد قمار و بُرد و باخت و کسب درآمد بلکه فقط برای سرگرمی و مشغول بودن، مبادرت به بازی با ورق کنند، آن افراد مرتکب حرام شده اند؟ حضور در مجالس بازی با ورق برای تفریح چه حکمی دارد؟ ✅ج: بازی با ورقی که عرفاً از آلات قمار محسوب می شود، به‌طور مطلق حرام است و جایز نیست انسان با اختیار در مجلس قمار یا بازی با آلات قمار شرکت کند. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️دیدن مسابقات ورزشی آقایان توسط بانوان 🔷س ۶۳۷۵: دیدن مسابقات ورزشی از قبیل فوتبال و والیبال و کشتی و امثال اینها به طور زنده و غیر زنده ی آقایان، برای بانوان چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر مشاهده ی آن به قصد لذت و ریبه بوده و یا در آن خوف ارتکاب گناه و فساد وجود داشته باشد، جایز نیست؛ و اگر به صورت زنده و مستقیم از تلویزیون ببینند، بنابر احتیاط، جایز نیست؛ و در غیر صُوَر مذکور، اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam