eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
191 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰هشدار امنیتی در خصوص افزایش شدید حملات بر بستر RDP و ریموت دسکتاپ 👈بنابر گزارش شرکت امن پرداز، در روزهای گذشته شبکه‌های شرکت‌ها و سازمان‌های سراسر کشور، شاهد حجم بسیار بالایی از حملات هک و نفوذ به‌واسطه سرویس ریموت دسکتاپ و یا ابزارهای ریموت کلاینتی (مانند AnyDesk و ابزارهای مشابه) بوده‌اند. 👈توصیه همیشگی در حفظ در مسدودسازی یا محدودسازی سرویس‌های مدیریتی دسترسی از راه دور ازجمله RDP مجدداً تکرار می‌گردد؛ ضروری است که از سوی مسئولین شبکه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت جلوگیری از بروز اینگونه حملات اقداماتی پیشگیرانه نظیر تهیه پشتیبان به‌روز از اطلاعات حیاتی، غیرفعال کردن فوری دسترسی‌های مدیریتی راه دور و ... صورت پذیرد... @aledavood
🚦ترس از جدایی از گوشی‌های هوشمند 🔸امروزه ۶۶ درصد از مردم جهان به این بیماری دچار هستند و گوشی هوشمند خود را حتی در حمام و دستشویی نیز با خود به همراه دارند. #اعتیاد_رسانه_ای @aledavood
🚦 🔸شیوۀ معیار سانسور برای دهه‌ها چنین بود: گلوگاه‌های اصلیِ انتشار خبر را شناسایی و مسدود کن! 📍حالا این شیوه بیشتر خنده‌دار است تا ترسناک. دیگر گلوگاهِ اصلی‌ای وجود ندارد، و خبرها در شبکه‌ای عظیم از ارتباطات فردیِ مجازی دست به دست می‌شود. آدمی گمنام با یک گوشی همراه، می‌تواند به اندازۀ سی.ان.ان در جریان یک واقعه اثرگذار باشد. 🔹اما ساده‌لوحانه است اگر گمان کنیم جهت‌دهی به افکار در این سیستمِ هولناک از میان رفته است. ▫️ترجمان علوم انسانی @aledavood
🔰 ظهور شهروندی شبکه‌ای و محو شدن شهروندی اجتماعی سیاسی در ایران! 📝 امروزه فضای مجازی به بخشی از زندگی روزمره در کشورهای در حال توسعه، من‌جمله کشور ما تبدیل شده است. فضای مجازی تحقق عینی فشردگی زمان و مکان است و روابط را از حالت توده‌وار(face to face) به حالتی سرشار از تهیج و به‌زعم بودریار "فراواقعیت" تبدیل کرده است. دیگران انتزاعی در فضای مجازی از زندگی قائم به اجتماع دور شده و به زندگی قائم به خود رو آورده و از این طریق نوعی خلوت‌گرایی و فراغت را برای خود ایجاد می‌کنند که امکان دوستی از راه دور و جزایری از سبک‌های مختلف زندگی را برای آنها ممکن می‌سازد. 📝 این شبکه‌ها با ایجاد فرهنگ‌های شناور، منجر به فروپاشی فرهنگ والا و در عوض، تعمیق فرهنگ توده‌وار و روزمره شده‌اند، چون هم دسترسی به آنها سخت نیست و هم در بسیاری از فضاهای عمیقا مجازی (مثل گروه‌هایی که غیرعلمی هستند و اعضاء کمترین اطلاعات ممکن را از سایر اعضاء دارند) افراد را از قشرها و طبقات گوناگون در یک سطح قرار می‌دهند و از این طریق به تبادل اطلاعات (اغلب سرگرم‌کننده و ناپایدار که فاقد عمق و احساس واقعی هستند) می‌پردازند. 📝 این پدیده‌ جدای از پیامدهای منفی آن، به ظهور شهروندان شبکه‌ای در کشور ما منجر شده است که به دلیل ناتوانی دولت در کنترل تام بر این شبکه‌ها (چون در برخی مواقع خود مانعی برای تحقق انواع مختلف شهروندی در فضای عینی است)، گروه‌های فشار و شبکه‌های مدنی فعال و مثبتی (هرچند ضعیف) نیز ایجاد کرده است. افزون بر این با تبادل حرف‌های ناگفته در روابط عینی اجتماعی، به محلی برای آزادسازی عواطف و استعمارزدایی از ذهن تبدیل شده‌اند و در برخی از موارد نیز نوعی شب‌زنده‌داری تکنولوژیکی را بر کاربران تحمیل کرده‌اند. 📝 در بیشتر موارد، کاربران برای فرار از چشم‌چرانی مهیج سایر کاربران، به فعال‌سازی گزینه‌ی last seen recently روی آورده‌اند تا هراس بنیادین ناشی از حضور دائمی خود در فضای مجازی را با اطمینان خاطر به فراموشی سپرده و برای خود نوعی حصار ایمنی ایجاد کنند تا فرسودگی و فشار عاطفی ناشی از دیده‌شدن توسط دیگران را پنهان سازند. 📝 پناه بردن به فضای مجازی (برای تبادل علم!، اطلاعات، سرگرمی‌ها، اخبار) که تا حد زیادی نشان‌دهنده‌ی بیم‌ها، آرزوها و امیدهای ماست و به بخشی از زندگی عادی مردم ما تبدیل شده است، با نارضایتی‌های فروخورده‌ی مدنی بی‌ارتباط نیست؛ گرچه خود این فضا به کاربر فرصت می‌دهد که بدون محدودیت‌های فضای واقعی اندکی در دنیای خود پرسه بزند و لذتی هم ببرد! 📝 به هر حال، شاهد همزیستی شکننده‌ی واقعیت و مجاز، فرد و جامعه، جامعه و دولت، و از همه مهمتر؛ عمق احساس واقعی و عشق سیال مجازی در جامعه‌ی کاذب شبکه‌ای امروز ایران هستیم: انسان ایرانی فردیت خود را از طریق شهروندی شبکه‌ای می‌جوید که این امری خطرناک است. ✍ ابوذر قاسمی‌نژاد ▫️ جامعه‌شناس
استعمار مجازي امريکا.pdf
755.4K
: 📝 "مطالعات انتقادی استعمار مجازی آمریکا" "قدرت نرم و امپراتوریهای مجازی" سید سعید‌رضا عاملی موسسه انتشارات امیرکبیر ✅ این کتاب به دنبال ایجاد یک در مطالعات بخصوص رسانه های نوین و است. دکتر عاملی، تفکر انتقادی را تفکری می داند که نگاه را فراتر از روندها و واقعیتهای عادی یک پدیده می‌برد. تلاشی است فکری برای دیدن "فرا متغیرها" و غرق نشدن در متغیرهای نزدیک به یک واقعیت و در عین حال فهم دقیق معانی موجود در واقعیت اجتماعی. 🔺 نویسنده همچنین در تعریف می گوید: قدرت نرم، جذب دیگران با ساز و کارهایی است فراتر از محرکات صرفاً مادی که بیشتر بر همکاری با اجبار مبتنی بود. این جذب با ابزار ملموس یا غیر ملموس اعمال می‌شود. قدرت نرم یک نوع چرخش جامعه به سمت خواست نظام قدرت است. 🔹 این کتاب شامل هشت فصل است که عنوان برخی از آنها عبارتند از مطالعات انتقادی ، مطالعات انتقادی ، مطالعه انتقادی و مطالعه انتقادی . 🔸 در این کتاب می‌خوانیم: نیروی دفاع در یوتیوب کانال اختصاصی دارد و میلیونها را در توجیه جنایات جنگی و بازسازی تصویر تخریب شده ارتش اسرائیل در یوتیوب قرار داده است. در موقعیتی که سومین جهان در خدمت اسرائیل است، بازنمایی شهروندان اسرائیل به عنوان افرادی تحت هجوم مکرر دشمنی با قابلیت انجام عملیات ترور در سراسر جهان در دستور کار آن قرار می‌گیرد. @savad_rasaneh
افکار عمومی تحت تاثیر رسانه‌های مجازی/ فضا‌ی مجازی شفاف سازی می‌کند یا جوسازی؟ https://www.yjc.ir/fa/news/6843262
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
▪️محسن مهدیان نوشت: @mahdian_mohsen رفتار سیاسی فرهاد تمرد اشرافی یک سلبریتی را از منظر رفتار سیاسی حاکمان تحلیل کنید؛ ماجرا آزاردهنده ترست. دو نکته: 1⃣یکم. اشتباه فرهاد مجیدی چیست؟ رفتار خلاف قانون؟ ازین هم فراتر. قانون شکنی و توهین به مجری قانون؟ ازین هم افزون تر. زشتی رفتار این فوتبالیست به رخ کشیدن قانون شکنی است. یعنی هم قانون شکنی و هم توهین به مجری قانون و بدتر از همه اشاعه آن. خب این جسارت از کجا آمده است؟ چه شد که یک نفر تصور کرد می تواند متهورانه به قانون تعدی کند و از حرمت شکنی اش فیلم بگیرد و پخش کند؟ حرمت قانون که یک شبه با فرهاد مجیدی یا حتا با برخورد فیزیکی راننده لندکروز با مامور راهور شکسته نمی شود؛ پس ماجرا از چه قرارست؟ بی قیمت شدن سکه قانون شکنی را در ماجرای فحاشی نماینده سراوان یا کتک زدن مامور قانون توسط نماینده بیجار ببینید. این لیست را شما تکمیل کنید. تاریخ فراموش نمی کند که اول مجری قانون در کشور، چشم در چشم قانون می گفت به خط قرمز من نزدیک نشوید که حیثیت برای عدلیه نخواهم گذاشت که نگذاشت. این داستان دنباله دار متوقف به مجیدی نیست. "گردنکشی اشرافیت سیاسی" مقابل قانون است که موجب تمرد و "سرکشی اشرافیت اقتصادی" می شود. 2⃣دوم. مجیدی ماجرای قانون شکنی اش را استقلال-پرسپولیسی می کند. یعنی از دوقطبی ورزشی می خواهد برای رفتار خلاف قانونش اعتبار بگیرد. این رفتار نیز وام گرفته از رفتار سیاسی حاکمان است. اینکه در دوقطبی استقلال-پرسپولیس رفتار غیرقانونی ات را کتمان می کنی برامده از رفتار اهل سیاستی است که در دوقطبی های غیر واقعی، بی تدبیری ها و کم کاری ها را توجیه می کنند. مجیدی خوب فهمیده است که کارکرد دوقطبی ها در ماله کشی قانون شکنی ها و بی تدبیری ها و حتا خیانت ها چیست. دوقطبی هیجانی استقلال پرسپولیس همان می کند که دوقطبی های توهمی در سیاست. فرهادهای مجیدی بی نسبت با رفتار سیاسی حاکمان نیستند؛ "فخر فروشی" با "قانون شکنی" ادامه دارد. چاره کنیم. ✅ t.me/Drsalaamble.im/Drsalaameitaa.com/DrsalaamGap.im/DrsalaamSapp.ir/Drsalaam
▪️کشورش را نابود میکند! ▪️به خواهرش تجاوز میکند! ▪️برادرش را میکشد! ▪️آنگاه سیبی به او میدهد و نوستالژی دروغ میسازد و در رسانه های خود بخصوص در فضای مجازی با آب و تاب منتشر و بازتاب میدهند! ✖️اوج فاجعه اینجاست که یک جاهل هم می آید و میگوید: ببینید مهربانی کافر را ! منبع: کانال روشنگری @savad_rasaneh
🔘کنش اجتماعی، روش و الگوی رفتار را محقق می‌کند ✳️ اگر کنش اجتماعی نباشد، نه روش و الگویی برای رفتار تحقق پیدا می کند و نه ارزش‌هایی نظیر حقیقت، عدالت، امنیت، آزادی و سعادت مورد توجه قرار می‌گیرند تا تحقق آنها، هدف و انگیزه کنش باشد. هنجارها و ارزش‌ها پس از آنکه از مسیر کنش‌های اجتماعی انسان ها تحقق اجتماعی پیدا می کنند، با آموزش، پرورش، تشویق و تنبیه، دو پدیده جامعه پذیری و کنترل جامعه را آشکار می سازند. 📝 جهان‌های اجتماعی (6)، ص54 @savad_rasaneh
🔰#عکس_نوشت 💢 #ذهن سطل زباله نیست. @aledavood
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
افکار عمومی تحت تاثیر رسانه‌های مجازی/ فضا‌ی مجازی شفاف سازی می‌کند یا جوسازی؟ https://www.yjc.ir/fa/news/6843262 @seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
سخت‌ترین نوع دزدی، سرقت امنیت روانی و احساسات افراد است./ ایرانی‌های واقعی را باید در اتاق‌های مشاوره روانشناسی دید و شناخت؛ زمانی که والدین از ۸۰ درصد مسائل زندگی فرزندان‌شان بی‌اطلاع هستند و دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای هفت پیج اینستاگرام دارد، ما باید درباره کدام یک از پروفایل صفحه‌های او شخصیت‌شناسی کنیم؟ https://www.yjc.ir/fa/news/6818689 @seda24