فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توهین آشکار ایران اینترنشنال به اعتقادات ملت ایران«واقعه کربلا مزخرف و پروپاگانداست!»
🔹شبکه سعودی ایران اینترنشنال، در مصاحبه با شخصی به نام لادن بازرگان که از فعالان اپوزیسیون در خارج کشور است، در توهینی آشکار به اعتقادات مذهبی مردم ایران، واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و حضرت علیاصغر را پروپاگاندا و دعوای خانوادگی دانسته و از واژه مزخرف برای اهانت استفاده کرد!
🔹این شبکه که در هفتههای گذشته تعارف را در دفاع از اغتشاشات و آشوبهای داخل کشور کنار گذاشت و با دعوت از چهرههای تجزیهطلب و تروریست، تریبون آنها شد، حالا تعارف را در مسائل اعتقادی و مذهبی نیز کنار گذاشته و رسماً به باورهای مردم توهین میکند.
🔹صبح امروز نیز فایلی صوتی از مجری شبکه بیبیسی منتشر شد که به نحو بیپردهای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران سخن میگفت و تاکید میکرد که هدف پشت پرده آشوب طلبیها نه دموکراسی، بلکه تجزیه ایران است!
🔹شبکههای فارسیزبان در روزهای گذشته، با هرچه رادیکالتر کردن فضا برای گرم نگه داشتن آتش اغتشاشات، ماهیت واقعی خود در عناد با تمامیت ارضی و باورهای مردم ایران را افشا کردند.
antarnational
💢ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی
⭕️ آنالیز تحرکات اغتشاش گران با پشت صحنه تمام آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان میدهد که #مثلث ۱.سرویسهای جاسوسی بیگانه ۲.پوشش رسانهای معاند بینظیر ۳.عوامل منافق داخلی، #افق_اغتشاشات را به سمت تجزیه ایران تدوین کردهاند.
▫️فرایند و چشم انداز کشته سازی های اخیر را مروری داشته باشیم.
1️⃣کشته سازی: ضدانقلاب و تجزیه طلبان برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب تری باشد، نیاز به #شوک_و_بُهت قوی تری است. پس کشته سازی بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن های اجیرشده و در خدمت سرویس های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را میدهند.
2️⃣روایت سازی: از آنجایی که روایت ها از واقعیت ها سبقت گرفته اند و کشته سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت سازی از طریق بنگاههای خبرپراکنی استارت میخورد. bbc ها شروع به دروغ و شایعه سازی و پاره حقیقت گویی میکنند و گام ذهنیت سازی را پیش میبرند.
3️⃣هشتگ سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات ها و لشگر سایبری سنتکامیها محقق میشود. #تکنیک_ترندینگ و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است.
4️⃣فضا سازی: هشتگ سازی مقدمه ای برای #کمپین_سازی می شود که در نتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف به مرحله باور نزدیکتر میکند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند.
5️⃣اسطوره سازی: حال که فضاسازی بخشی از توجهات را جلب نمود و صورتبندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به #سمبلیک_شدن اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آنچه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان میکشاند وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلمها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال میشود.
6️⃣شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه #فرایند_اقناع تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام عیار و ریشه دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و #هویت_بخش وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر میکند.
7️⃣شبکه سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آنهاست. #فاز_تعمیم و توسعه اعتراضات از طریق شبکه سازی رقم میخورد. این شبکه، مامور محلی سازی، استانی کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تامین میکند.
8️⃣تصویرسازی: وقتی شبکه سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده ها و مدیاها برای خبرپراکنی بیشتر میشود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیری بیشتر و ذهنیت سازی عمیق تر نیازمند رفت و برگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است.
شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری میکنند و مکمل فضای میدانی میشوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاهپوش می شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق شده، مچبند سیاه میبندد.
دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهد بود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته میشوند.
9️⃣واقعیت سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبری ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا میکند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرایند پیچیده ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم میکند. این وسط، خواننده معلوم الحالی هم میگوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الان وسط انقلابیم!!
🔟جریان سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرایندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان سازی می رسد که اتصال خبری از روایت سازی تا جریان سازی به آنارشیسم و هرج و مرج و خشونت ختم میشود.
🔻افق و چشم انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، #تجزیه_ایران با چاشنی #گسل سازی_ترکیبی(جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است.
✍️علیرضامحمدلو
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه
#جنگ_روایت
#جنگ_شناختی
#فضای_مجازی
#سلبریتی
#سواد_رسانه
savad_rasaneh
24.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸هشتگ مهسا امینی از چهل میلیون عبور کرد!
🔹اگر جنگ جدید را نشناسیم و نبینیم که دشمن چگونه از هر ابزاری برای تغییر ذهنیت افراد جامعه بهره میبرد، بازنده ایم.
#کلیپ
📌 این برنامه را در کانال یوتیوب جدال ببینید.
📺 youtu.be/EEUCRE9n6DE
💢انفجار سرمایه، انفجار شهرت، آغاز سلبریتیسم
⭕️مثبت یا منفی بودن اثرگذاری سلبریتیها تحلیلی یکخطی ندارد. سطح اول پاسخ به این سوال این است که خوب یا بد از کدام منظر؟ خود سلبریتی؟ دولتها؟ یا عامه مردم؟
♨️اثربخشی سلبریتیها بهطورکلی امر جدیدی نیست.
⭕️سابقه تاریخی اقتصاد و جامعهشناسی تبلیغات در کشور خودمان هم این روند را نشان میدهد، نگاهی به آرشیو مجلات دوره پهلوی موید این نکته است.
⭕️ باید بگوییم رشد اثر آنها بهیکباره در عصر انفجار اطلاعات تصاعدی شد. انفجار اطلاعات منجر به انفجار شهرت شده و انفجار شهرت هم انفجار سرمایه را پدید آورده و احتمالا این چرخه در یک منطق دیالکتیکی مدام خود را بازتولید میکند و سلبریتیسم را پدید آورده است.
⭕️در بین سلبریتیهای موثر، وجیهترین آنها ورزشکاران یا بازیگران هستند؛ جمعی که بالاخره درمیان آنها زحمتکشیده و دود چراغ خورده و از زمین خاکی شروع کرده و خاک تئاتر خورده کم نیست.
⭕️امروز اما فضای مجازی زیستبوم بلاگرهای شکم، مد، پزشکی، جراحی، لیپوساکشن، اپیلاسیون، کنکور و مدرک و آموزش، طب سنتی و حتی مذهب و... شده است. کمهنرانی که با رویافروشی از این بستر درآمدهای نجومی دارند و زیستشان در ادامه این چرخه است؛ بستری که در آن دولتها موجودی منفعل هستند و در فعالانهترین موضع برای استفاده از آن باید باج بدهند.
⭕️ مردم هم منفعل و تماشاچی هستند، آنها از سویی به یغما رفتن سرمایهها و بلندتر شدن قلل تبعیض را باید تماشا کنند و از طرف دیگر شاهد سرقت اعتراض و تبدیل آن به اغتشاش و حمایتهای بیهزینه و کاسبکارانه باشند. این وسط برنده سلبریتیها هستند که هم کاسب سرمایهاند و هم اعتبار. سلبریتیها حامی وضع موجودند و دولتها و مردم اگر عمیقتر به ماجرا نگاه کنند باید این وضعیت را تغییر بدهد.
✍️محمد زعیم زاده
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه
#جنگ_روایت
#جنگ_شناختی
#فضای_مجازی
#سلبریتی
#سواد_رسانه
savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢هر فیلمی رو در فضای مجازی میبینیم
باور نکنیم
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه
#جنگ_روایت
#جنگ_شناختی
#فضای_مجازی
#سلبریتی
#سواد_رسانه
savad_rasaneh
🎯 رنگهایی که فقط در ذهنتان میبینید
— وقتی انیمیشنها با دستکاری نور و رنگ احساسات شما را بر میانگیزند
📍نبود رنگ سبز در وال ای، گلهای جعفری نارنجی درخشان در کوکو، و بازنمایی رنگی سرمای پس از مرگ در برابر گرمای نیویورک در انیمیشن روح؛ اینها همه نمونههایی از نقش رنگ در دنیای انیمیشن است. یک نویسنده در کتاب جدیدش، طیف کامل، نشان میدهد که استودیوی انیمیشنسازی پیکسار چگونه میتواند با استفاده از ابزار پیشرفتۀ خود معنایی تازه به نورپردازی و رنگپردازی بدهد و در آیندهای نزدیک با رخنه به مغز مخاطبانش آنها را در معرض تجربیاتی قرار دهد که تنها در ذهنشان امکان شکلگیری دارد.
🔖 ۳۵۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۲۲ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
https://tarjomaan.com/barresi_ketab/10351/
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اطلاعات ما به چه درد هکرها میخوره؟
🔸نام کاربری و رمز ورود، اطلاعات مالی، شماره تلفنها، آدرسها و اسامی برای این افراد از اهمیت بالایی برخورداره، هکرها از اطلاعات ما میتوانند درآمدزایی کنند.
media_arma
📈اکانت «حامد اسماعیلیون» زیر ذرهبین
حساب توئیتری او حدودا از آبان ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت کمتر از هزار توئیت منتشر کرده که نشان از فعالیت کم او دارد(بطور میانگین سالی ۱۰۰ توئیت، ماهی ۸ توئیت). روند تولید انتشار توئیتهای وی در سه ماهه اخیر که اوج دوران فعالیت توئیتری او نیز بوده افرایش یافته
در بخش بیوی این اکانت، وی به عنوان سخنگوی جانباختگان هواپیمای ۷۵۲AFV معرفی شده است و به طور کلی بعد از این اتفاق ناگوار در دیماه ۱۳۹۸ بود که اسماعیلیون به عنوان چهرهای مطالبهگر و داغدیده پیگیر حوادث و خانوادهای این پرواز شد و از همین جا آغاز فعالیتهای سیاسی این چهره سابقا ادبی شروع شد.
حساب توئیتری او تا هفتم آبانماه، ۵۱۸ هزار و ۸۰۰ دنبالکننده دارد و در حال حاضر جزو اکانتهای پرطرفدار توئیتر فارسی به شمار میرود(با ميانگين۱۲ درصد فالوور فیک حدود ۶۲هزار).
اوج تولیدمحتوای او در ۲۶شهریور تا ۲ مهر بوده نزدیک به ۱۰۵ توئیت در حساب توئیتری خود منتشر کرده است.
فعالیت کم و بازنشر زیاد، نسبت بالای تعداد ریتوئیتها به لایکها، شائبه حمایت رباتیک را محتمل میداند.
💢بیشتر بخوانید
media_arma
🔴 شادی علنی ممنوع!
🔴 این یک تقاضای اجتماعی است!
حداقل جلوی دوربینها همه باید خود را غمگین نشان بدهند، حتی در زمان پیروزیها. در تنهاییات مهم نیست چه میکنی ...
اگر جلوی دوربینها شادیات را نشان بدهی، فشار اجتماعی وحشتناکی را ظرف چند روز پیشرو احساس خواهی کرد! برای خودت و خانوادهات!
👈 یک بازی کثیف برای ایجاد و تعمیق دوقطبی در جامعه
گروهی بدون توجه به حالات روانی فرد، مطالبه شادی دارد و هیچگونه عدم شادی را برنمیتابد و گروهی مطالبه غم، مطالبه نمایش اعتراض، مطالبه بیاحترامی به نشانههای هویت جمعی و اشتراکات.
چه باید کرد؟!
باید گفتگو کنیم. داد زدن و رادیکالتر کردن فضا، کار را پیش نمیبرد.
13.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥«سعودی اینترنشنال» را بهتر بشناسید.
🔹بنیاد راهبری فضای مجازی #جبرئیل
jebreil1