eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
191 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦به نقطه قوت رقیب حمله کنید! 🔸تبلیغ موفق تبلیغاتی util (حمل و نقل با اتوبوس) با استفاده از تکنیک اقناعی 📍اگر با هواپیما سفر کنید خیلی از نقاط زیبا را نمی بینید! 〰 📲 @savaderasanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦درخشش «خورشید» اثر «مجید مجیدی» 🚦 مجید مجیدی از جنس سینمای دیگر است. فرق سینمای مجیدی با مابقی فیلمسازان اجتماعی در این است که کسی نمی‌تواند فیلم‌های مجیدی را کپی کند و شبیه او فیلمی بسازد. 🔸همین ابتدا باید یک اعتراف بکنم. شاید اعتراف خوبی هم نباشد، ولی حتما صادقانه است. تقریبا فیلمی را در طول برگزاری جشنواره ندیدم که در حین تماشای آن سرم در گوشی نباشد و حداقل برای مدت کوتاهی هم که شده گوشی همراهم را چک نکرده باشم، ولی واقعیت این است که در طول دو ساعت و خورده‌ای که مشغول تماشای فیلم «خورشید» بودم حتی یادم نبود که چیزی به اسم گوشی موبایل دارم. نه اینکه فکر کنید با یک فیلم مهیج، اکشن و پرریتم طرف هستید، نه!، آن چیزی که شما را مقهور و شاید مسخ می‌کند یک فیلمنامه خطی و ساده، اما با یک اجرای چیره‌دستانه است. 🔸متاسفانه سینمای ایران چندسالی بود که درگیر سندرم شده بود و فیلمسازان، الگوی را از روی آثار او کپی می‌کردند. تقریبا همان دغدغه‌ها، ولی با ساختاری تکراری، بدون ایده و بدون جهان‌بینی. حالا تا دلتان بخواهد در این جشنواره فیلم‌هایی داریم که سندرم گرفته‌اند. فیلم‌های اجتماعی با درون‌مایه‌های اعتیاد، دزدی و فقر؛ تقریبا با همان شکل و شمایل. 🔸اما «خورشید» مجید مجیدی از جنس سینمای دیگر است. در واقع برخلاف سینمای اجتماعی که فرهادی و روستایی نشان می‌دهند مجیدی اصل جنس و حقیقت ناب را مقابل تماشاگر به نمایش می‌گذارد. فرق سینمای مجیدی با مابقی فیلمسازان اجتماعی در این است که کسی نمی‌تواند فیلم‌های مجیدی را کپی کند و شبیه او فیلمی بسازد. 🔸دکوپاژ، فضاسازی و از همه مهمتر اتمسفری که در فیلم‌های مجید مجیدی است را در هیچ‌کدام از آثار دیگر فیلمسازان اجتماعی ما نمی‌توان پیدا کرد. نگاه درست، انسانی و برگرفته از یک جامعه‌شناسی و جهان‌شمولی کلان باعث می‌شود برخلاف خیلی از فیلمسازان که دنبال این می‌گردند که اگر جایی چراغی روشن است و نوری و سفیدی هست آن را به چالش بکشاند و خاموش کند، مجیدی از دل تاریکی‌ها و در عمق یک تونل تاریک که جز سیاهی و خاک چیزی در آن نیست به دنبال نور و منبع آن یعنی «خورشید» بگردد. 🔸 استاد صحنه‌ها و سکانس‌های زیبا و به اصطلاح کارت پستالی در سینمای ایران است. بخشی از ماندگارترین لحظات سینمای ایران مرهون همین صحنه‌های زیباست. نمای معروف حوض ماهی‌ها در «بچه‌ها آسمان»، تکان خوردن دست محمد در لب دریا در فیلم «رنگ خدا»، ریختن ماهی‌ها در جوی آب در «آواز گنجشگ‌ها». اوج این تصاویر و صحنه‌های زیبا را هم می‌توان در فیلم «محمد» (ص) دید. ولی مجیدی در «خورشید» همه این تصاویر را کنار گذاشته تا به حقیقت و خودشناسی شخصیت‌ها و انسان برسد. در واقع «خورشید» فیلم خودشناسی و انسان‌شناسی است. بچه‌هایی که در پی رسیدن به گنجی هستند در حالی‌که گنج اصلی در وجود و نهان خود آن‌ها نهفته است. 🔸به قول حافظ که می‌فرماید: سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد/ وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است/ طلب از گمشدگان لب دریا می‌کرد بی دلی در همه احوال خدا با او بود/ او نمی‌دیدش و از دور خدا را می‌کرد 🔸فیلم مکاشفه‌ای است برای رسیدن به حقیقت وجودی درون انسان‌ها. انگار خود مجیدی هم در این فیلم به خودشناسی خود پرداخته و بسان استادی که دیگر همه چیز را یاد گرفته و فوت و فن همه چیز را بلد شده، به سادگی روی آورده است. که در سینما به فیلمبرداری خودنما و برون‌گرا معروف است در این فیلم دوربینی دارد عجیب و غریب؛ دوربینی که انگار اساسا وجود ندارد. انگار بهمنش درون آدم‌ها دوربین کار گذاشته است تا هر چه پیرایه و اضافه‌ای و خودنمایی بوده از بین برود تا ما به درون آدم‌ها برویم. 🔸بله! «پیمان معادی» بازی خوبی در «درخت گردو» دارد و حتی «فرامرز قریبیان» در فیلم «خروج»، اما بازیگر نقش نوجوان در «خورشید» یک تنه چنان فیلم را به دنبال خود می‌کشاند که حتی برای یک لحظه مخاطب از فیلم جدا نمی‌شود. اگر سیمرغی باشد. باید بالای سر این پسر پرواز کند. این پسر بازیگر است نه نابازیگر!. 📍ما در ادبیات، عرفان و شریعتمان داریم که زمانی شما به خداشناسی می‌رسید که به خودشناسی رسیده باشید و «خورشید» فیلم خودشناسی انسان است در این جهان مدرن بی‌قواره که انگار پایانی برای جهالت و توحشش وجود ندارد. چقدر این فیلم مجیدی فیلم امروز انسان سرگشته است. در واقع خورشید عینیت این کلام امیرالمومنین (ع) است که می‌فرمایید: «مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه»؛ کسی که خود را بشناسد، تحقیقاً پروردگارش را می‌‏شناسد. ✍ /جوان 📲 @savaderasanei
🛑 پایان حریم خصوصی (Privacy) در جهان ... ▪️یک استارتاپ آمریکایی اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که با گرفتن یا Upload کردن عکس از یک نفر، نه تنها اسم او را تشخیص می‌دهد، بلکه ویژگی‌های خصوصی اخلاقی، رفتاری و اعتقادی او را نیز بیان می‌کند. ▪️این اپلیکیشن، با تطبیق عکس دریافت شده با بیش از سه میلیارد عکس موجود در دیتابیس خود قادر است، نام شخص را تشخیص دهد و سوابق فکری و اخلاقی و رفتاری او را آشکار سازد. به این ترتیب می‌توان گفت که این اپلیکیشن می تواند نقطه پایانی باشد بر Privacy در جهان. ▪️دیتابیس این اپلیکیشن از آنالیز اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی مختلف و برخی Game ها بدست آمده است. ▪️یووال نوح هراری به درستی گفته بود زمانی‌که شما دیتا دارید، دیگر نیاز به اعزام سرباز برای کنترل کشورهای دیگر ندارید. ◀️ لینک مطلب: https://b2n.ir/896017 🌹با کانال انقلابی هوش سفید بروز باشید🌹 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b
🛑 پایان حریم خصوصی (Privacy) در جهان ... ▪️یک استارتاپ آمریکایی اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که با گرفتن یا Upload کردن عکس از یک نفر، نه تنها اسم او را تشخیص می‌دهد، بلکه ویژگی‌های خصوصی اخلاقی، رفتاری و اعتقادی او را نیز بیان می‌کند. ▪️این اپلیکیشن، با تطبیق عکس دریافت شده با بیش از سه میلیارد عکس موجود در دیتابیس خود قادر است، نام شخص را تشخیص دهد و سوابق فکری و اخلاقی و رفتاری او را آشکار سازد. به این ترتیب می‌توان گفت که این اپلیکیشن می تواند نقطه پایانی باشد بر Privacy در جهان. ▪️دیتابیس این اپلیکیشن از آنالیز اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی مختلف و برخی Game ها بدست آمده است. یووال نوح هراری به درستی گفته بود زمانی‌که شما دیتا دارید، دیگر نیاز به اعزام سرباز برای کنترل کشورهای دیگر ندارید.
🔸شبکه اجتماعی Mastodon چیست و چرا کاربران توییتر در حال مهاجرت به آن هستند؟ 🔸 شبکه‌ی اجتماعی مستودان از لحاظ ظاهر و حتی برخی عملکردهای اولیه، شباهت بسیار زیادی به توییتر دارد. در مستودان کاربران می‌توانند پیام‌هایی را ارسال کنند که از آن‌ها با نام «توت» یاد می‌شود. برای توت‌ها محدودیت ۵۰۰ حرفی در نظر گرفته شده است. بزرگ‌ترین تفاوت بین مستودان و توییتر را می‌توان متن‌بازبودن (Open Source) مستودان به‌شمار آورد. متن‌بازبودن مستودان به این معنی است که در‌حال‌حاضر، هیچ‌ شرکت یا گروه خاصی به‌عنوان گرداننده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی شناخته نمی‌شود. این موضوع به کاربران امکان می‌دهد سرویس‌های خودشان را به‌سادگی راه‌اندازی کنند. به‌عبارت‌دیگر، کاربران می‌توانند مستودان را به روش‌های مختلفی شخصی‌سازی کنند.
هدایت شده از آرما مدیا
⭕️امپراتوری رسانه ای آمریکا برای ایجاد پروپاگاندا 🔸 تبلیغات سیاسی، جوسازی یا پروپاگاند مهم ترین گونه ارتباط جمعی است که در آن، اطلاعات هماهنگ، جهت‌دار و مهندسی شده برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی به نفع یک کشور پخش و در سطح جهان فرستاده می‌شود تا افکار عمومی ملت های مختلف جهان به نفع یک کشور بسیج شوند تا آن کشور بتواند اهداف کلان سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی خود را با کمترین هزینه در جهان اجرا نماید. آنچه که در تصویر می بینید امپراتوری رسانه ای آمریکا است که با هدف پروپاگاندا رسانه ای بوجود آمده است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🚩جزئیات حمله سایبری اخیر به کشور/ آمریکا منشاء حمله بود 🔹رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور: حمله اخیر سایبری به کشور برای امکان سنجی حمله بزرگتری انجام شد و ما تحلیل می‌کنیم منشاء این حمله که از نوع دیداس بود آمریکا باشد که البته جلوی این حمله گرفته شد. https://tn.ai/2202564
🔻در فضای مجازی چقدر دروغ می‌شنویم؟ 🔹یک شرکت فناورانه که در زمینه امنیت شبکه کار می‌کند، در پیمایشی با موضوع حساسیت کاربران به اطلاعات رایج در اپلیکیشین‌ها و شبکه‌های اجتماعی، از مصاحبه‌شوندگان در مورد اطلاعات غلط آنان در فضای مجازی پرسیده است. 🔹مطابق نتایج این پیمایش، حدود یک چهارم مصاحبه‌شوندگان (۲۶ درصد) حداقل یک اکانت فیک در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند. 🔹۲۲ درصد آنان در اپ‌ها یا وب‌سایت‌های جمع‌آوری اطلاعات شغلی، ۲۳ درصد آنها در اپلیکیشن‌های دوستیابی و حدود ۱۸ درصد از آنها در اپلیکیشن‌های مربوط به اسکان و اجاره دروغ گفته‌اند.
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱شبکه‌های اجتماعی و ایده‌های مخرب آن» 🔹جارن لانییر (Jaron Lanier)، پژوهشگر و نویسنده حوزه فلسفه است و از سال 2009 به عنوان محقق ارشد شرکت فعالیت می‌کند. در دنیا لانییر را با لقب «پدر » می‌شناسند. 📚دو کتاب پرفروش او ده دلیل برای اینکه همین حالا حساب کاربری‌تان را در رسانه‌های اجتماعی حذف کنید (Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now) و آنکه آینده از آن اوست (Who Owns the Future) نام دارند. وی در مصاحبه تلویزیونی خود، در مورد و ایده‌های مخرب طراحی شده برای آن‌ها سخن می‌گوید. 🎦برای مشاهده نسخه کامل این ویدیو بر روی لینک زیر کلیلک کنید: https://www.aparat.com/v/h6nEK منبع ویدیو: پژوهشگاه فضای مجازی @savad_rasaneh