هدایت شده از علی علیزاده
نامهای به علی فروغی، رییس شبکه سه
🔸این سه دقیقه را ببینید. متعلق به اوایل مهر نود و هفت. رضا رشیدپور به حقوق ماهی بیست میلیون نمایندگان مجلس به درستی اعتراض میکند. چرا باید نماینده مجلس نظام اسلامی که باید نگران محرومان باشد، هجده برابر یک کارگر حقوق بگیرد؟ مگر قانون نمیگوید سقف حقوق مدیران نظام نباید بیشتر از هفت برابر حقوق پایه باشد؟
رشیدپور در این ویدیو حق میگوید. و مگر وظیفه اصلی رسانه همین شفاف سازی و پرسشگری از قدرتمندان و سیاستمداران و دولتمردان و وکیلان مجلس نیست؟ مگر رسانه، دادگاه افکار عمومی نیست؟
.
🔹حالا دوباره ویدیو را ببیند. با این اگاهی که رشید پور برای اجرای همین اپیزود بیست میلیون تومن دستمزد گرفته. حالا به صورت رضا رشیدپور وقتی کلماتش را بیان میکند دقت کنید. به یاد بیاورید مردی که این جملات را با این یقین و اعتماد به نفس بیان میکند برای همین یکساعت حضور در استودیو خودش بیست میلیون تومن گرفته. یعنی رشیدپوری که به دوربین زل میزند و به حقوق ماهی بیست میلیون تومن نمایندگان مجلس حمله میکند خودش در پایان همان یکساعت اجرا بیست میلیون تومن درامد داشته.
.
🔸مساله فقط رشیدپور نیست. مدیران رشیدپور، آنها که با حقوق روزی بیست میلیون او موافقت کرده بودند، چگونه توانستند از شرم نمیرند وقتی این برنامه را میساختند؟ چگونه توانستند از شرم نمیرند وقتی میدانستند تک تک جملات رشیدپور تصنعی و دروغین است و دارد به فسادی حمله میکند که خودش چند ده برابر به آن آلوده است؟ آیا آن مدیران خودشان این جملات را برای رشیدپور نوشته بودند؟
.
🔹اقای علی فروغی! این اپیزود «حالا خورشید» پنج ماه بعد از ریاست شما بر شبکه سه ساخته شده. زمانی که فیش دستمزد روزی بیست میلیونی رشیدپور را شما امضا میکردید.
آقای علی فروغی! شما میدانستید کسی دارد روی آنتن زنده صداسیمای جمهوری اسلامی به حقوق ماهی بیست میلیونی نمایندگان مجلس حمله میکند که از شخص شما روزی بیست میلیون حقوق میگیرد. و شما نه تنها اعتراضی نکردید که رشیدپور را تمام این سالها ارتقا دادید.
.
🔸آقای علی فروغی. این مجری نیست. این یک ماسک است. یک صورتک که به هیچکدام از کلمات و جملاتی که میگوید اعتقاد ندارد. و هر جملهای را میتوان در دهانش گذاشت تا با قیافهای حق به جانب برای مردم «اجرا» کند. و شما سال به سال حقوقش را بیشتر کردید. شما برای بالا بردن آمار بیننده، اعتماد عمومی مردم به نظام را به قتلگاه بردید.
آقای علی فروغی. چرا به مردم نمیگویید پرداختی شما به رضا رشیدپور برای شب یلدای نود و هشت چقدر بود؟ برای هر اپیزود «اتفاق» چقدر؟
از رشیدپور پاسخ نگرفتم. اما منتظر پاسخ شما هستم.
علی علیزاده.
https://www.instagram.com/p/B-z_wQspE_N/
💢 گاف خبرگزاری فارس با انتشار خبری از اکانت جعلی الکاظمی!
🔸روز گذشته خبرگزاری فارس در کانال فارس بینالملل اقدام به انتشار توییتی به نقل از اکانت نخست وزیر جدید عراق، مصطفی الکاظمی تحت عنوان توییت الکاظمی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی کرد که موجب انتشار در سایر کانالهای خبری تلگرامی شد که پس از چند ساعت مشخص شد این اکانت جعلی بوده و خبر از کانال فارس بینالملل و خروجی سایت فارس حذف شد!
🔹هماهنگی بین کانال فارس بینالملل و کانال خبرگزاری فارس آنقدر ضعیف است که این پست اشتباه همچنان در کانال اصلی خبرگزاری فارس وجود دارد و هنوز حذف نشده است.
🔸آقای فارس بد نیست بدانید در کار رسانهای حرفهای اگر خبری فیک باشد تکذیب خبر جعلی اعلام میشود نه اینکه صرفا خبر اشتباه به شکل نیمبند از خروجی سایت و کانال حذف شود!
🌐 @neday_azadi
#بمباران_اطلاعاتی
حجم انبوه اطلاعات (و بعضا متناقض) قدرت پردازش را از مغز ما می گیرد، به شکلی که ما میان آنها شناور می مانیم و نمی دانیم کدام یک را بپذیریم؟!
🔴تلاش مشكوك در بدنه #دولت براي برهم زدن آرامش خانوادهها در دوران #كرونا
♦️بعد از قرنطينه خانگي در شهرهاي اروپايي و افزايش خشونت بهويژه عليه زنان، جرياني مشكوك در دولت و بدنه رسانههاي دولتي و اصلاحطلب نيز تلاش دارد وضعيت ايران را مانند كشورهاي اروپايي جلوه دهد
♦️در همين رابطه پيامك #وزارت_بهداشت كه با استقبال شبكههاي ضدانقلاب و رپورتاژ رسانههاي دولتي مانند خبرگزاري ايرنا همراه شد؛ با معرفي شماره اورژانس اجتماعي از مردم خواست تا در صورت مشاهده #كودكآزاري يا #همسر_آزاري در ايام كرونا، تماس بگيرند
♦️اقدامي كه مشخص نيست ناظر به كدام گزارش مستند انجامشده و بيشتر به القاي لزوم وجود چنين خشونتهايي كمك ميكند!
♦️ #معصومه_ابتكار معاون #روحاني در امور زنان و خانواده نيز اعلام كرد كه «شماره ۱۲۳ را به خاطر بسپاريد و در صورت مشاهده كودكآزاري، همسر آزاري و ...اطلاع دهيد»
♦️بهتر است خانم ابتكار قبل از سياسي بازي جديد، توضيح دهد چه برنامههاي عملي براي خانوادهها در ايام كرونا ارائه داده است.
#فمنیسم
#قدرت_رسانه_ای_فمنیسم
🧟♂سرقت اطلاعات با عنوان تست #کرونا
📱اپلیکیشنهایی که با عنوان تست سلامتی با اثر انگشت منتشر شده اند، جعلی بوده و پس از گذاشتن انگشت کاربر روی صفحه، عددی تصادفی نشان داده می شود که هیچ اعتباری ندارد.
🔸متاسفانه شاهد انتشار این برنامهها در فروشگاه های نرم افزار ایرانی بودهایم که هدف اصلی آنها سرقت اطلاعات کاربران است.
🎯 اسکرول بیانتها: زندگی در زمانۀ #اینستاگرام
— اینستاگرام یکی از شلوغترین جاهای دنیاست، ولی هیچجا به آن اندازه احساس تنهایی نمیکنید
📍#توییتر عصبی و سیاسی و پر از فحاشی است، اینستاگرام زیبا و آرام و رنگارنگ. گاهی بستن توییتر و بازکردن اینستاگرام، مثل این است که از زیر آفتاب سوزان تابستان، ناگهان پا بگذارید به خنکای خوشایند بهار. اگرچه در اینستاگرام دعوا کم است، اما فرقهها فراوانند: فرقۀ بدنسازها با شکمهای شش تکهشان، فرقۀ شیرینیپزها با کیکها و نانهایشان، فرقۀ مدلها، سلبریتیپرستها، کتابدوستها و غیره. و بالای سر همۀ آنها، هوش مصنوعیِ ترسناکی که همهجا تعقیبتان میکند. دینا تورتوریچی دربارۀ زندگی در اینستاگرام نوشته است.
🔖 ۶۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۳۴ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9700/
#شبکه_ملی_اطلاعات
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅گزارشی از فعالیت حساب های توییتری سعودی،مصری و اماراتی بر علیه ایران
🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از Dish Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥مناظره به سبک بیبیسی!
🔸آنچه در اغلب مناظرات بیبیسی مشهود است، مهندسی برنامه و طرفداری مجری از یک طرف مناظره است که همین امر باعث شده تا کمتر کسی حاضر شود وارد این مبارزه نابرابر شود!
دراین گفتگو نیز بارها فرناز قاضیزاده مجری با سابقه بیبیسی با کمک به مریم معمار صادقی مدیر موسسه ضدایرانی توانا، وی را از گوشه رینگ خارج کرد که در آخر سر نیز باعث اعتراض پوریا آسترکی تحلیلگر رسانه شد.
◀️نگاهی متفاوت به شبکههای ماهوارهای و اپوزیسیون!
🆔 @dishplus
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 دویچه وله: کاخ سفید در بیانیهای خطاب به مردم آمریکا از نحوه خبررسانی صدای آمریکا انتقاد و اعلام کرد که این شبکه خبری با پول مالیاتدهندگان آمریکایی پروپاگاندای حکومتهای اقتدارگرا را بازنشر و تبلیغ میکند. در بیانیه کاخ سفید به خبررسانی صدای آمریکا پیرامون مقابله با ویروس کرونا در چین اشاره شده است.
🔸در بیانیه همچنین از برجسته کردن توییتهای محمدجواد #ظریف، وزیر خارجه ایران، توسط صدای آمریکا انتقاد شده؛ به گفته کاخ سفید این توییتها حاوی تهدیدهایی علیه آمریکا بودهاند.
🔸انتقاد دیگر این بیانیه متوجه بخش روسی این شبکه در ارتباط با پخش ویدیوهای ضدآمریکایی است.
@medialogy1
🔺رکورد ۱۸ هزار دروغ در ۱۱۷۰ روز ریاست جمهوری
🔹روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» با استناد به داده های بانک اطلاعاتی نوشت که «دونالد ترامپ» در 1170 روز کاری در کاخ سفید، 18 هزار دروغ یا ادعای گمراه کننده گفته است و به عبارت دیگر، در طول شبانه روز او بیش از 15 ادعای دروغ داشته است.
📌 تحلیل مرکز بررسیهای استراتژیک از تصویر ایران در فیلم سینمایی #خروج همزمان با اکران آنلاین این فیلم:
🟢 اعتراضِ رادیکال ضدِّ کل ساختار سیاسی
⭕️ خروج، بیستمین فیلم بلند ابراهیم حاتمیکیا را میتوان بازنماییِ آخرین تلاشهای جامعه برای گفتگو با سطوح بالای نظام سیاسی، جهت انجام «اصلاحاتِ اساسی» دانست.
🔷 خروج، داستان رحمت با بازی فرامرز قریبیان، مردی با مچبند سبز ( که میتواند به مناقشات سال ۸۸ ارجاع داشته باشد) است که پس از #جنگ، دور از مردم و در حاشیه روستا زندگی میکند. اهالی روستا او را متهم میکنند که در طول جنگ مردان و جوانان روستا را با خود به جنگ برده و به کشتن داده است. حالا بعد از ۳۰ سال از جنگ، دوباره به عرصه کنشگری بازگشته و هم نسلان خود را به همراه جوانان، به «#اعتراض و #خروج»، رهبری میکند.
🔷 خروج در ادبیات کلاسیک اسلامی به معنی زیر سوال بردنِ «مشروعیت حکومت» و «خودداری از بیعت با حاکمان» است. فیلم خروج، دولت را به عنوان استعارهای از «قدرتِ مسلط» نشانه میگیرد و شخصیت آقای آتشکار (مشاور رییس جمهور) به وضوح اعتراض شخصیتها را «خروج از نظام» معرفی میکند.
🔷 خروج را میتوان بازنماییِ آخرین تلاشهای جامعه برای گفتگو با سطوح بالای نظام سیاسی، جهت انجام «اصلاحاتِ اساسی» دانست. در سکانسهای پایانی شخصیتهای معترض سر از شهر قم در میآورند و حرم حضرت معصومه (س) به عنوان نقطه تلاقی «#مذهب و #سیاست» به محلی برای اغوا و تطمیع #معترضان تبدیل میشود؛ گویی فیلمساز نه فقط «دولت»، بلکه «#حکومت» و «ایدئولوژی برخاسته از قم» را نیز هدف قرار داده است.
🔷 برعکس فیلم آژانس شیشهای، که حاتمیکیا در سکانسهای پایانی برای حل یک بن بست سیاسی-اجتماعی از استعاره هلیکوپتر و نامهای از «بالا» استفاده میکند؛ قهرمان فیلم خروج بعد از برخورد به بنبست #پاستور به سوی خیابان «کشوردوست» رهسپار نمیشود و اگر هم میشود، خواهان گفتگو درباره موضوعاتی فراتر از مشکلات کشاورزان دارد.
🔷 فیلم «خروجِ» حاتمیکیا میتواند نوعی اعتراض رادیکال ضدِّ «کل ساختار سیاسی» تفسیر شود. مچبند سبز قهرمان داستان، اینکه در دوران جنگ از مشوقین حضور در جبههها بوده و بعد از جنگ از عرصه سیاست و کنشگری کنارهگیری کرده، در طول سفر اعتراضیاش مقاومت مدنی میکند و ابایی از رسانهای شدن اعتراضش ندارد، اینکه در مسیر سفر اعتراضی به قم میرود، و اینکه در پایان فیلم و قبل از گفتگو با #بزرگان_نظام، گویی به مطالباتی فراتر از مشکلات کشاورزان فکر میکند، از نشانههای پرتعدادی است که نشان میدهد خروجِ حاتمیکیا نسبت به مناقشات سال ۸۸ بیتفاوت نبوده است.
🔷 به نظر میرسد با ساخت خروج ( در کنار روز بلوا، آبادان یازده ۶۰ و لباس شخصی) #سازمان_اوج رویکرد "مردمی سازی" سیاست را در تولید محتوای خود سرلوحه قرار داده و حاضر است این مردمی سازی را در محورهایی مانند خروج و اعتراض به نظام سیاسی نیز دنبال کند.
📎 نقد فیلم خروج، بخشی از گزارش مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری با عنوان "ایران در سینمای ۹۹" است که به موضوع #تصویر_ایران از دریچه فیلمهای سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر میپردازد.
🔘🔘🔘
🎥 برنامه اینترنتی نقد نو؛ اپیزود نقد فیلم خروج (باحضور دکتر میلاد دخانچی و دکتر سجاد فتاحی و به میزبانی کورش علیانی) ⬇️
🌐 aparat.com/v/pXVYg
🔴 محورهای مهم لایو امروز خانم دکتر پروانه پیشنمازی با اقای دکتراسماعیل سعدی پور، روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی:
۱. شرایط سخت و پرفشار قرنطینه و فاصله گیری اجتماعی و محدودیت ها، مبتلا به تمام خانواده هاست، اما این شرایط مانا نیست و گذراست. شرایط فعلی هم تمام خواهد شد و سختی هایش خواهد گذشت.
.
۲. هر تغییری در خانواده توام با فشار و استرس است. بنابراین مواجهه در شرایط قرنطینه و دوران کرونا نیازمند تغییر در سبک زندگی خانوادگی است. .
۳. در نظر بگیریم که ما با یک فشار و استرس جهان شمول و در سطح جهانی مواجهیم. .
۴. بپذیریم که در می توان هر تهدید را تبدیل به فرصت کرد. از این شرایط قرنطینه و محدودیت باید به عنوان فرصتی برای خلق فعالیت های و یادگیری های جدید استفاده کرد و وقت بیشتری برای تعامل با اعضای خانواده گذاشت. .
۵. داشتن برنامه برای اوقات و یادگیری مهارت های جدید، مطالعه و انجام کارهای عقب مانده، از جمله کارهایی است که می تواند به درستی وقت ما را در دوران قرنطینه پر کند.
.
۶. برای کاهش اثرات منفی دوران قرنطینه بر کودکان بهتر است اخبار و اطلاعات پیاپی و ممتد درباره کرونا به آنها ندهیم و در حد فهم و ظرفیت آنها در مورد کرونا توضیح داد. اوقاتی را برای بازی، ورزش و تحرک کودکان اختصاص دهیم و مراقب تغذیه آنها و خودمان در این دوران باشیم. .
۷. رژیم رسانه ای بگیریم و از جستجوی وسواس گونه اخبار و اطلاعات مربوط به کرونا بپرهیزیم. .
۸. تفکر نقادانه و سواد رسانه ای مان را ارتقاء دهیم و هر خبر و اطلاعاتی را که در مورد کرونا دریافت می کنیم، نپذیریم.
.
۹. به اخبار و اطلاعات و آمار مراجع ذیربط داخلی مثل وزارت بهداشت اعتماد کنیم و مسوولان این نهادها نیز اطلاعات صحیح را به صورت شفاف در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار دهند. .
۱۰. به سوگوارانی که عزیزان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند توجه نشان داده و مرتب با آنها در ارتباط باشیم و دلداری دهیم. .
۱۱. از جملات منفی کمتر استفاده کنیم.
.
۱۲. این دوره فرصت مناسب و مغتنمی است برای درکنار هم بودن، تمرین مهارت سازگاری و تحکیم روابط